Dj-delphi | dinsdag 11 april 2017 @ 17:14 |
Ik ga morgen op zoek naar een scooter waar ik ongeveer ¤1000 aan uit wil geven. Nu zie ik overal van die chinese scooters staan die je voor een prikkie nieuw koopt met drie jaar garantie, maar ik lees nogal wisselende reacties. Wat vinden jullie, kan ik beter een tweedehands a-merk kopen met 10k op de teller? Of zijn die Chinezen zo gek nog niet? Ik wil hem voornamelijk voor woon werk verkeer gebruiken(20km per dag). Een tweedehandsje moet wel van na 2011 zijn vanwege de regelgeving in Amsterdam volgend jaar. | |
spierbal | dinsdag 11 april 2017 @ 17:20 |
Ik had in 2008 een AGM voor 999,- 4 takt en hij reed 80, had er zelf niets aan gedaan In de loop der tijd begon ie mankementen te krijgen waar zelfs de dealer geen raad mee wist. Carburateur lekte benzine waardoor ik steeds dat ding aan kon kicken maar het probleem kon maar niet gevonden worden. Maar als je je onderhoudsbeurten doet en 3 jaar garantie heb waarom zou je de gok niet nemen. Ja toch. | |
cherrycoke | dinsdag 11 april 2017 @ 17:37 |
altijd gezeik met scooters gehad, vooral v-snaren die aan de lopende band naar de klote gingen. | |
kaasplankje | dinsdag 11 april 2017 @ 17:43 |
Chinezen en garantie hahaha | |
terrorsjaak | dinsdag 11 april 2017 @ 18:54 |
2e hands en geen Chinese troep | |
Straatcommando. | dinsdag 11 april 2017 @ 19:52 |
Laat dat Chineze spul maar staan. Dat is 3x niks. Ik ben een tijdje bromfietsmonteur geweest en het was altijd janken met die kloten dingen. De kappen braken al als ze af fabriek wilde afmonteren | |
Dj-delphi | woensdag 12 april 2017 @ 11:16 |
Ok het wordt dus sowieso geen chinees. Ik krijg net een Vespa LX uit 2011 aangeboden voor ¤1250 maar het ding heeft bijna 19.000 op de teller staan. Is dat nog de moeite waard? | |
machtpen | woensdag 12 april 2017 @ 11:21 |
Probeer wel een viertakt te krijgen, zuiniger en toekomstbestendiger. Trouwens een hoop geld voor een 5 jaar oude scooter , leg wat bij en je hebt een nieuwe sym of kymco. Kostentechnisch een stuk interessanter. | |
kaasplankje | woensdag 12 april 2017 @ 11:55 |
Met zo'n scooter weet je gewoon dat ie over 3 jaar uit elkaar pleurt. | |
Dj-delphi | woensdag 12 april 2017 @ 11:58 |
Met zo'n Chinees of die Vespa? | |
Andyy | woensdag 12 april 2017 @ 14:54 |
Ga toch fietsen luiwammes | |
Meike26 | woensdag 12 april 2017 @ 15:13 |
Tweedehands, Yamaha Giggle (ja van dat uiterlijk moet je wel even giebelen) of Yamaha Neos. Heb er 1,5 jaar lang met veel plezier op gereden, oer degelijk, lekker zuinig en rap (normale poulie gaf mij snelheid van ca 55 tot 60) Eentje gevonden voor 875,- , maar staat al sinds Januari te koop, zou er dus wat vanaf proberen te praten. Mits hij geen ongevallen heeft gehad het geld zeker waard (houdt hem dan ook, kan over jaartje of 10/20 een collectors item worden) Yamaha Giggle ¤ 875,- | |
Geralt | woensdag 12 april 2017 @ 15:16 |
Dat dus. | |
Meike26 | woensdag 12 april 2017 @ 15:22 |
(Tussen haakjes, Yamaha Giggle isdus ook viertakt ) | |
Zolderkamer | woensdag 12 april 2017 @ 15:36 |
Mooi dingetje idd.. Veel ruimte.. technisch betrouwbaar.. maar is qua bouwjaar dus niet geschikt voor TS | |
keazeboer | woensdag 12 april 2017 @ 16:42 |
Hey, Wellicht is het iets voor je, ik heb een sym tonik. loopt 30 blauw kenteken 1500 km erop. eigenaar is 8 weken geleden overleden en heeft meestvan de tijd binnen gestaan. 550 euro is ie van je, groet. | |
Jiang153 | woensdag 12 april 2017 @ 17:09 |
Wauw jij hebt wel echt vaak van die lelijke aanbevelingen | |
Straatcommando. | woensdag 12 april 2017 @ 17:12 |
Zo'n chinees valt na 3 jaar geheid uit elkaar, een Vespa niet zozeer of er moet echt grondig aan gekloot zijn. Als je bij de grote merken blijft zul je niet snel tegen problemen aanlopen. Sym, Kymco, Peugeot, Piaggio, Vespa (laatste 2 komen zo'n beetje uit dezelfde stal) Ik zou voor bewezen techniek gaan, dus een leuk 2 kleps 4takt blokje ofzo. De nieuwe 3 kleps injectieblokken zijn heel mooi, zeker technisch gezien, maar hebben zich nog niet bewezen als zijnde zo betrouwbaar als de 4 takt of zelfs 2takt van weleer. De enige die ik zou laten staan is de Piaggio Zip. Die komen tegenwoordig uit China en dat is te merken in de bouwkwaliteit. Motortje blijft wel lopen, de rest eromheen gaat kapot. In het bijzonder de voorvorkjes. Daarnaast willen ze ook nog wel eens roesten. Ik heb nog een ékte oude 2 takt zip uit de tijd dat ze nog gesmeed werden bij volle maan door weledelgeleerde monniken. Die gaan niet stuk, maar het is 2 takt en daar ga je vroeg of laat mee tegen milieuzones aanlopen. Daarnaast zijn de 2 kleps piaggio blokken ook haast niet te slopen en zijn ze zuiniger en stinken ze niet. Toch ben ik benieuwd of ik over 20 jaar nog steeds dezelfde brommertjes zie rondrijden. Ik denk het niet.. | |
Sounddragon | woensdag 12 april 2017 @ 18:10 |
Sym en Kymco zijn ook nogal chinees volgens mij. Kymco was toen ze uitkwamen ergens in de jaren 90, wel goed spul.. een van de eerste scooters die echt bloedsnel te versleutelen waren. Heb toentertijd met straatracen zo'n ding diverse keren een dikke 535i zien vernederen over 400 meter.. die knakker wilde het maar niet geloven | |
Zolderkamer | woensdag 12 april 2017 @ 18:21 |
Zijn Koreanen geloof ik.. net als Hyosung.. Goed spul, maar geen remmetjes van Brembo, tellers van Veglia Borletti, etc.. dus aanzienlijk goedkoper.. Maar volgens mij zijn alle merken met 4 takt blokken uit China tegenwoordig.. Ook de grote jongens.. Ik heb nog een Italiaans Hi-per2 pro Piaggio (tweetakt) blokje.. maar dat is al 1 van de laatste geloof ik.. Loopt ook een 80/90km/h zonder begrenzers.. Met carburateur, maar heeft al wel egr en een kat. | |
kaasplankje | woensdag 12 april 2017 @ 18:22 |
Die tweetakt scooters mogen wat mij betreft vanaf vandaag in de ban. Stinkdingen. | |
Zolderkamer | woensdag 12 april 2017 @ 18:25 |
Koop maar een andere voor me met net zo veel pit dan.. Ik ga niet met wind tegen 30 rijden omdat er niet meer koppel beschikbaar is om me op snelheid te houden.. | |
Dj-delphi | woensdag 12 april 2017 @ 18:33 |
Het is een Kymco Agility geworden. Nieuw, ¤1485 rijklaar. Geen slechte deal toch? | |
Zolderkamer | woensdag 12 april 2017 @ 18:38 |
Niets mis mee idd.. Je kan je hier aanmelden voor drie jaar garantie als je wilt: http://kymco.nl/aanmelden-3-jaar-garantie Have fun! | |
Straatcommando. | woensdag 12 april 2017 @ 18:40 |
Nee, Taiwanees. Is nog steeds heel degelijk spul alleen niet meer zo snel nee. Volgens mij waren zij samen met piaggio ook de eerste met 4 takt blokjes en zijn al die Chineze blokken er een kopie van. Heel veel is ook uitwisselbaar. | |
Straatcommando. | woensdag 12 april 2017 @ 18:42 |
Netjes. Ga je geen spijt van krijgen. | |
Zolderkamer | woensdag 12 april 2017 @ 18:42 |
Oh fuck ja, Hyosung is Korea.. | |
Straatcommando. | woensdag 12 april 2017 @ 18:48 |
Ach Taiwan heet ook republiek China dus.. Vergissing is zo gemaakt. komen nogal wat merken weg uit die hoek. En tegenwoordig laten veel grote jongens hun spul daar ook afmonteren.. Peugeot brommers komen niet meer uit Frankrijk en piaggios niet meer uit Italië. Ik geloof alleen een bepaalde versie van de vespa nog. Althans, dat was tot een jaar of 3 terug nog wel zo. | |
Meike26 | woensdag 12 april 2017 @ 18:57 |
Wauw jij hebt wel echt vaak van die lelijke aanbevelingen [/quote] Omdat ik een vreemde smaak heb wellicht Maar ik kijk niet alleen naar het uiterlijk, maar ook naar kwaliteit, dus een Multipla adviseren is mij ook al eens gelukt | |
Jiang153 | woensdag 12 april 2017 @ 19:45 |
Kwaliteit en uiterlijk kan ook hand in hand gaan hoor. Je hoeft niet perse iets uit het bodemsegment pakken kwa uiterlijk. Wat voor auto reed je ook alweer? Je had toch je achterlichten getuned met tape | |
Meike26 | woensdag 12 april 2017 @ 19:49 |
Zozo.. heb ik hier met een fan te maken ? Die YRV is er uit gegaan vorig jaar zomer, we hebben nu een heel degelijk burgerbakkie, ex lease waarschijnlijk, Honda Civic Hybrid | |
Sounddragon | woensdag 12 april 2017 @ 20:32 |
Toen had er nog niks een kat, en dat ding was ook nog voorzien van ongeveer alles wat hem sneller kon maken inclusief een 70cc cilindertje.. kon alleen vol gas weg als hij compleet op het stuur ging hangen | |
Jiang153 | woensdag 12 april 2017 @ 23:26 |
Minder lelijk dan de YRV | |
ErkendFokker | donderdag 13 april 2017 @ 00:36 |
Zou je mij kunnen pm'en? Heb wel interesse | |
Meike26 | donderdag 13 april 2017 @ 07:34 |
Gast Koop jij je wagens puur om het uiterlijk? Heb jij elke keer wat te compenseren? Offtopic :
| |
Zolderkamer | donderdag 13 april 2017 @ 09:43 |
Klopt.. ik reed in die tijd ook al.. Heb van alles gehad.. bijv een knalrode Puch Zip (die hebben korte vertanding) met vario/uitlaat/cilinder van polini.. Dan reed je met 50 een auto voorbij en had je of wielspin of een wheelie als je gas gaf.. Maar ook div Honda mt (x), Garelli, Yamaha FS1, Peugeot's 103/Speedfights, Malaguti RST50, F12, Zunndap's, Gilera supermotard, Aprillia RS gehad... Ach ik kan nog een hele poos doorgaan, het zijn er in totaal rond de 30 geweest denk ik, waarvan ik echt moet nadenken wat zoal de revue is gepasseerd... Rij nu nog op een Runner RST.. Maar ik aas op een Honda XLV750 van de 2 generatie, of een VFR1200x Crosstourer.. (Want ik heb een enorme schurfthekel aan kettingen en ik wil lekker rijden/zitten met mn net geen 2 meter...) Al is de eerste moeilijk te vinden in NL en de laatste nog niet te betalen.. [ Bericht 3% gewijzigd door Zolderkamer op 13-04-2017 09:54:45 ] | |
mandarijnfestijn | donderdag 13 april 2017 @ 11:57 |
Leuk voor de fietsers achter je, lekker in de oliewalmen. Ik ben niet zo snel voor het verbieden van dingen, maar voor tweetakt stinkbrommers maak ik graag een uitzondering. | |
Zolderkamer | donderdag 13 april 2017 @ 12:01 |
Joh.. dit is PTA.. Ga lekker naar KLB ofzo.. Ga je ook in een bejaardentehuis klagen dat er te weinig jongeren wonen? Kssst! Daarbij rijden bromfietsers al jaren op de weg... | |
mandarijnfestijn | donderdag 13 april 2017 @ 12:45 |
Eh, nee. Goed argument man. Als iedereen zo dacht dan was je nog met steentjes je vuurtje aan het aantikken in je plaggenhut om je met speren gevangen wolharige mammoet op te roosteren. Ik kan best van tweetakten genieten, alleen niet als het in die pleepotten op wielen zit. En al helemaal niet wanneer ik erachter fiets. De klassieke 500cc tweetakt GP-machines zijn prachtig . Maar het is gewoon een vervuilende techniek, dat moet je niet willen als dagelijks vervoersmiddel. En al helemaal niet in de stad waar de luchtkwaliteit al slecht is. | |
Zolderkamer | donderdag 13 april 2017 @ 12:51 |
Gast.. wat wil je nou precies? Je hebt er geen geld voorover om iets anders voor me te kopen.. Je hebt geen benul waar ik rij.. Je hebt geen benul wat luchtvervuiling is.. Je hebt geen idee dat je andere landen opzadelt met de zooi van accu's en het verwerken daarvan Je gunt een ander het licht in zn ogen niet.. Je zeikt over een vervoersmiddel terwijl je op een fiets zit.. Je woont in een stad en gaat dan klagen over het wonen in een stad.. Genoeg argumenten? Daaaaag! | |
ErkendFokker | donderdag 13 april 2017 @ 12:54 |
Hij heeft wel gelijk hoor, een 2takt op het fietspad is echt niet fijn. En ja, die bestaan, want elke snorscooter moet op het fietspad rijden. Daarnaast is een 2takt extreem veel vervuilender dan een 4takt brommer, doordat je olie meeverbrandt. Het is niet gezond om heir achter te rijden. Waarom je het hele accu-verhaal erbij haalt snap ik niet. | |
Zolderkamer | donderdag 13 april 2017 @ 12:55 |
Waarom jij snorscooters erbij haalt snap ik ook niet.. Wist je dat je zeikpost ook vervuilend is? | |
ErkendFokker | donderdag 13 april 2017 @ 12:56 |
Hierom Bovendien moeten bromfietsen binnen de bebouwde kom ook vaak op het fietspad, en buiten de bebouwde kom ook regelmatig, naast een 80 weg bijvoorbeeld. | |
Zolderkamer | donderdag 13 april 2017 @ 12:57 |
Nee helder.. | |
ErkendFokker | donderdag 13 april 2017 @ 12:58 |
Ja je kan wel zo gaan doen, maar 2takt brommers rijden toch echt vaak op het fietspad. Maar volgens mij zit ik gewoon weer een disussie te voeren met een autist die liever uren over het verschil snorfiets/snorscooter/bromfiets/bromscooter wil neuzelen dan daadwerkelijk op het punt in te gaan. | |
Zolderkamer | donderdag 13 april 2017 @ 13:00 |
Ja en? Als je stopt met leven is dat veel beter voor het milieu dan dat ik stop met rijden.. Je weet niet eens hoeveel ik rijd en waar ik rijd.. maar heerlijk oordelen over wat een ander allemaal zo fout doet... | |
Zolderkamer | donderdag 13 april 2017 @ 13:01 |
Ja ga nog meer oordelen.. beetje schelden erbij om je punt kracht bij te zetten.. Man man man.. | |
ErkendFokker | donderdag 13 april 2017 @ 13:02 |
Ken je dit bord? Niet dus. Jij beweert dat 'bromfietsen al jaaaaaren op de weg moeten rijden'. Jij presenteert dus jouw situatie als geldend in het algemeen. Als we er vervolgens tegenin gaan dan 'ja je weet niet waar ik rijd'. Ik heb zelf ook gewoon een 2takt snorfiets en brommer maar voor op het fietspad in de stad is dit echt niet geschikt hoor. | |
Zolderkamer | donderdag 13 april 2017 @ 13:04 |
Ik word aangevallen op het feit dat ik tweetakt rijd... dat is dus niet in het algemeen.. Dan kun je wel een mooi plaatje pakken van de bebouwde kom en terugkrabbelen.. Maar het enige wat je doet is het het milieu smeriger maken met je nietszeggende posts | |
ErkendFokker | donderdag 13 april 2017 @ 13:10 |
Ik denk dat hij gewoon duidelijk wil maken dat 4takt de toekomst is. Dat hoeft ook helemaal niet en is niet relevant voor deze discussie. Ook niet relevant. Het was geen persoonlijke aanval op jou in eerste instantie. Ik denk juist dat hij hier wel benul van heeft, gezien hij erover begint. 2takt is vervuilender dan 4takt. Dat is een feit. Dit kan je niet zeggen over hem, je kent hem niet. Bovendien ook niet relevant voor deze discussie. Nou moet je ophouden hoor ?? ???? Als je dit argumenten kan noemen.. Het was redelijk algemeen bedoeld neem ik aan, jij maakt het super persoonlijk. Er zijn overigens echt wel 4takt bromfietsen die ook 50 met tegenwind kunnen rijden hoor Dat haalt elk chinees bamiblok nog. Dit bord staat ook buiten bebouwde kom hoor Is goed, ik zal even een boom planten om mijn posts te compenseren. | |
Zolderkamer | donderdag 13 april 2017 @ 13:12 |
En nu verwacht je dat ik hier nog verder op in ga? Dat zal ik doen: Alles wat je post klopt niet.. En het feit dat hij over pleepotten begint zegt genoeg.. Doei.. | |
ErkendFokker | donderdag 13 april 2017 @ 13:14 |
Vervelend als je eens een keer terechtgezet wordt hè. Je laat jezelf wel kennen zo. | |
Zolderkamer | donderdag 13 april 2017 @ 13:15 |
Leer eerst maar eens quoten voor je met een huillach naar een ander komt | |
Zolderkamer | donderdag 13 april 2017 @ 13:16 |
Terecht gezet ja? Ik post iets over wat brommers en er komt een berg gezeik uit fok.. dat is het enige wat er gebeurt in dit topic.. | |
machtpen | donderdag 13 april 2017 @ 13:18 |
De dokter belde, je mag vandaag wel 2 pilletjes ipv 1. Je bent weer ziekelijk aan het overdrijven. | |
Meike26 | donderdag 13 april 2017 @ 14:10 |
Waarom? Machtpen en vele anderen zullen maar wat blij zijn als de tweetakt brommer word afgeschaft. In feite hadden steden als Amsterdam, Utrecht en Rotterdam hier mee moeten beginnen. De uitstoot van zo'n stink brommertje (in de ogen van anti-brommer Nederland) komt dichter in de buurt van een Euro 2 of 3 vrachtwagen dan de gemiddelde diesel die nunog wel de stad in mogen. Oude brommers zijn leuk hoor, ik snap die nostalgie wel, maar voor dagelijks stadsverkeer moeten die dingen zsm verboden worden. | |
machtpen | donderdag 13 april 2017 @ 18:00 |
Een goed afgestelde 2 takt heeft helemaal niet zoveel uitstoot. Moderne tweetakt injektiemotoren zelfs bijna niets meer. Ik woon zelf in een stad bussen , treinen en bestelbussen geven veel meer irritante uitstoot dan een tweetakt scooter en ook de auto kan er wat van. Een file van auto's geeft behoorlijk wat meer uitstoot dan een doorrijdende scooter. | |
Sounddragon | donderdag 13 april 2017 @ 18:18 |
Ok, gaan we nu weer normaal communiceren? Misschien heb ik straks nog zin om de bezem te pakken, maar voor nu gewoon nokken met dat gebitch.. Ontopic is over het vervoersmiddel lullen. Wil je het zijdelings ook nog over milieu hebben kan dat op zich prima, maar dan niet telkens beginnen te meppen met je handtasje en gaan haren trekken en zo.. | |
Geelman | donderdag 13 april 2017 @ 22:53 |
Kymco Agility, wat een topdingen zijn dat! | |
Zolderkamer | donderdag 13 april 2017 @ 23:59 |
Ik heb nooit een Kymco gehad.. maar hoor er goede verhalen over, heb wel een Hyosung gehad.. twee zelfs.. maar die zijn erg saai en niet geschikt om veel vlotter mee te rijden.. Niet dat ze slecht zijn.. maar totaal niet overbemeten qua rijwielgedeelte.. Voorvork kan het net aan.. remmetjes kunnen net meekomen etc.. Die zijn echt niet op hogere belastingen berekend.. Maar correct my if i'm wrong.. Volgens mij zijn de 50cc Agility's exact gelijk aan de 125cc versie toch? Dat rijd een stuk fijner qua zekerheid als je wat vlotter bent.. | |
Geelman | vrijdag 14 april 2017 @ 00:14 |
Alleen de motor van de 125cc is anders. Grotere carter e.d. Op een 50cc carter kan je maximaal een 90cc zetten. En dat gaat best leuk. Maar ook een 50cc gaat hard genoeg, moet het sneller dan pak ik wel de motor of auto. | |
Zolderkamer | vrijdag 14 april 2017 @ 00:18 |
Ja precies.. nee ik bedoel gewoon standaard en de begrenzers eraf.. Dan word je niet steeds halfbakken ingehaald en weggeduwd door auto's enzo.. Maar dat gaat dan prima omdat ie het wel aankan... |