abonnement Unibet Coolblue
pi_170148529
Ik heb al een tijd dat checking updates niet werkt bij windows Vista. Hij geeft geen code, blijft zoeken: 'checking for updates'. Iemand een oplossing?
pi_170150052
quote:
Jawel, maar ik wil de laatste update en ook dat lukt al een tijdje niet.
Natuurlijk, hoog tijd om windows 7 of 10 erop te zetten maar dat stel ik graag uit tot de zomer.
pi_170150955
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 17:43 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Jawel, maar ik wil de laatste update en ook dat lukt al een tijdje niet.
Natuurlijk, hoog tijd om windows 7 of 10 erop te zetten maar dat stel ik graag uit tot de zomer.
Ik zou dat nu dus direct doen en Windows 10 installeren er is geen reden om te wachten tot de zomervakantie.
pi_170151428
Ik ben nu bezig met wsus offline update.
pi_170157467
Ja, inderdaad wsus offline update. Maar je zult miusschien ook zien dat Windows update op 100% CPU blijft draaien. Dus nadat alle updates binnen zijn, moet Windows update uitgezet worden.
En doe geen potentieel gevaarlijke dingen op de laptop doen zoals financiële transacties (online shoppen, bankzaken, etc).

Liefste sluit je hem af van het internet, maar soms is dat geen optie, in dat geval gebruik je het liefst een browser zoals Opera (security through obscurity, je mot toch wat he), en scan je regelmatig met een second opinion virusscanner zoals Hitman Pro, Adwcleaner, of Malwarebytes.

[ Bericht 32% gewijzigd door oheng op 11-04-2017 22:21:46 ]
pi_170160754
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 22:16 schreef oheng het volgende:
Ja, inderdaad wsus offline update. Maar je zult miusschien ook zien dat Windows update op 100% CPU blijft draaien. Dus nadat alle updates binnen zijn, moet Windows update uitgezet worden.
En doe geen potentieel gevaarlijke dingen op de laptop doen zoals financiële transacties (online shoppen, bankzaken, etc).

Liefste sluit je hem af van het internet, maar soms is dat geen optie, in dat geval gebruik je het liefst een browser zoals Opera (security through obscurity, je mot toch wat he), en scan je regelmatig met een second opinion virusscanner zoals Hitman Pro, Adwcleaner, of Malwarebytes.
die offline update geeft een error, heeft wel vanalles binnengehaald. Ik scan regelmatig met Malwarebytes, die vindt vrijwel nooit iets, alleen als ik overduidelijk ergens een keer risico heb genomen op internet. Computer is laatste tijd nogal traag geworden met internet, maar verder doet alles het naar behoren. Is Opera een betere keuze dan Mozilla?

[ Bericht 2% gewijzigd door Loekie1 op 12-04-2017 07:27:32 ]
pi_170161296
Windows Vista :') . Tevens zoals hierboven gemeld wordt Windows Vista niet meer ondersteund en staat het al jaren bekend om haar gebrekkige beveiliging, gewoon upgraden.
IT'er in hart en nieren
pi_170161765
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:49 schreef PascalDutch het volgende:
Windows Vista :') . Tevens zoals hierboven gemeld wordt Windows Vista niet meer ondersteund en staat het al jaren bekend om haar gebrekkige beveiliging, gewoon upgraden.
Wat zal er van diegene geworden zijn die 'cancel or allow' verzonnen heeft? |:(
pi_170164004
zoals zovelen hier zeggen upgraden naar windows 10 :)
prima en best fijn besturingssysteem en stukken beter dan vista. ^O^
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_170165245
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 07:13 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

die offline update geeft een error, heeft wel vanalles binnengehaald. Ik scan regelmatig met Malwarebytes, die vindt vrijwel nooit iets, alleen als ik overduidelijk ergens een keer risico heb genomen op internet. Computer is laatste tijd nogal traag geworden met internet, maar verder doet alles het naar behoren. Is Opera een betere keuze dan Mozilla?
Malwarebytes hoort helemaal nooit iets te vinden. Zelfs geen lege map of een register sleuteltje.
Opera is eigenlijk alleen bedoeld voor Windows 7 en hoger, ik weet niet of dat wel installeert op Vista. Maar het is vrij onbekend, en dus zijn ook de veiligheidslekken vrij onbekend bij kwaadwillenden (liever gezegd: Opera marktaandeel is te klein).
Scheelt toch weer ietsje.

En iedereen doet aan een hoop bangmakerij, net als bij Windows XP. Maar zolang je niets financiëels of andere gevoelige handelingen doet op Vista, is er weinig aan de hand.
Spelletjes, filmpjes, emailen, is allemaal geen probleem.
pi_170167052
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 16:10 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb al een tijd dat checking updates niet werkt bij windows Vista. Hij geeft geen code, blijft zoeken: 'checking for updates'. Iemand een oplossing?
- Windows update services stoppen.
- Verwijder de gehele inhoud van C:\Windows\SoftwareDistribution.
- Windows update services starten.
- Downloaden van updates opnieuw starten.

[ Bericht 59% gewijzigd door HSG op 12-04-2017 15:10:34 ]
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_170228618
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:27 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Wat zal er van diegene geworden zijn die 'cancel or allow' verzonnen heeft? |:(
Je zou als browser ook Vivaldi een kans kunnen geven. Nog obscurer dan Opera en is van de oorspronkelijke makers van Opera van toen Opera nog supergoed was. Opera gebruikt sinds een aantal jaar dezelfde engine als Chrome en ze delen daarmee ook een aantal van de beveiligingslekken.

Vivaldi heb ik tot nu toe nog maar op 1 PC uitgeprobeerd, maar tot nu toe vind ik het een fijne browser. En het zou zefls nog op XP werken, dus voor Vista zou je ook goed moeten zitten.

Aangezien je niet van plan bent Vista veel langer te gebruiken, heeft het voor jou denk ik weinig nut om de updates voor Vista offline te bewaren. Dan hoewf je ze later niet eventueel opnieuw te downloaden. Ik weet alleen niet hoe dat moet :P
pi_170231824
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 15:00 schreef HSG het volgende:

[..]

- Windows update services stoppen.
- Verwijder de gehele inhoud van C:\Windows\SoftwareDistribution.
- Windows update services starten.
- Downloaden van updates opnieuw starten.
Iedereen erover eens dat dit een goede en veilige optie is?
pi_170232636
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 07:30 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Iedereen erover eens dat dit een goede en veilige optie is?
Ja want hij bouwt het weer op als je de services weer opstart.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_170233368
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 07:30 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Iedereen erover eens dat dit een goede en veilige optie is?
Ja hoor, geen enkel probleem.
pi_170233681
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 10:43 schreef oheng het volgende:

[..]

Ja hoor, geen enkel probleem.
Gedaan, maar hetzelfde probleem: bij blijft updaten en vindt niks en geen foutcode.
Laatste update is servicepack 3 in mei 2016.

[ Bericht 5% gewijzigd door Loekie1 op 15-04-2017 11:18:18 ]
pi_170234078
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:04 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Gedaan, maar hetzelfde probleem: bij blijft updaten en vindt niks en geen foutcode.
Laatste update is servicepack 3 in mei 2016.
Ehhh er bestaat geen service pack 3 voor Vista, wel voor Windows XP.
pi_170234094
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:30 schreef oheng het volgende:

[..]

Ehhh er bestaat geen service pack 3 voor Vista, wel voor Windows XP.
Er staat voor Microsoft office.
Security Update for Microsoft Office Compatibility Pack Service Pack 3 (KB3114546)

Installation date: ?17-?5-?2016 19:01

Installation status: Successful
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')