abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 11 april 2017 @ 17:16:36 #101
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170149591
De VS meesters in het creëren van chaos.

Rusland meesters in het verspreiden van desformatie.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_170149688
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 april 2017 16:52 schreef Straatcommando. het volgende:

De rebellen daarentegen..en laten die nou warme banden met onze ''partner'' de VS hebben.

De rebellen zijn te vertrouwen :Y

Het zijn juist de tegenstanders van de Syrië oorlog die we in de gaten moeten houden

A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_170149770
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 17:27 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Misschien de puinhoop opruimen die de VS en UK / Frankrijk daar gemaakt hebben?
Het is een enorme puinhoop. Ik weet niet waar deze landen mee bezig zijn: new imperialisme! Dat is hoe ik het bekijk!
pi_170149818
quote:
Poetin vergelijkt Amerikaanse aanval met 'massavernietigingswapens Irak'



De Russische president Poetin heeft de Amerikaanse aanval met Tomahawkraketten op een Syrische luchtmachtbasis vergeleken met de Amerikaanse claim uit 2003 dat Irak massavernietigingswapens had. Dat was het argument voor een Amerikaans-Britse inval in Irak die leidde tot de val van Saddam Hussein. Later bleek dat er geen bewijs was dat Irak over zulke wapens beschikte.

De Amerikanen vuurden donderdagnacht 59 Tomahawk-raketten af op een militaire basis als vergelding voor de dodelijke gifgasaanval in de provincie Idlib. Bij die gifgasaanval kwamen bijna honderd mensen om het leven. Zowel de VS als Turkije houdt de Syrische president Assad verantwoordelijk voor die aanval, maar Damascus ontkent betrokkenheid en Rusland steunt Assad.

'Provocaties'
Poetin zei vandaag op een persconferentie dat hij heeft gehoord over "geplande provocaties" met als doel om de Syrische overheid op te laten draaien voor de chemische aanval in Idlib. Ook zouden er nieuwe Amerikaanse aanvallen worden voorbereid op het zuiden van Damascus. Bewijs voor zijn claims leverde Poetin niet. De Russische president vindt dat internationale organisaties de gifgasaanval moet onderzoeken.

Sarin
Een woordvoerder van het Russische leger meldt dat de Syrische autoriteiten bereid zijn om internationale experts toe te laten op een militaire basis om die te onderzoeken op sporen van chemische wapens.

De Turkse minister van Volksgezondheid zegt dat uit onderzoeken op de slachtoffers van de gifgasaanval vast is komen te staan dat bij de aanval saringas is gebruikt. In bloed en urine zijn sporen van de giftige stof methylphosphonic gevonden, dat als bijproduct ontstaat als saringas reageert met andere stoffen.
http://nos.nl/artikel/216(...)ingswapens-irak.html
  dinsdag 11 april 2017 @ 17:53:02 #105
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_170150276
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:58 schreef Infection het volgende:
AFP twitterde op dinsdag 11-04-2017 om 15:43:37 #BREAKING Turkey says tests confirm sarin used in Syria attack reageer retweet
Alsof de turkse regering de waarheid zou spreken, die lullen in hun eigen belang en straatje.
There is only one religion
  dinsdag 11 april 2017 @ 18:15:23 #106
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170150696
Zoals in de metro beschreven. Bush en Obama deden er drie jaar over om de relatie met Rusland te verslechteren. Trump heeft het record. Die heeft er 3 maanden over gedaan.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 11 april 2017 @ 18:55:56 #107
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170151365
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 16:08 schreef Eiwitshake het volgende:
Er is maar een reden voor de oorlog in Syrië. Of dat een goede of slechte reden is laat ik in het midden.

[ afbeelding ]
:')

Godsamme wat een kneuzenkermis van complotmongooltjes wordt elk topic toch.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_170151425
(mogelijke) redenen voor de oorlog in Syrië:

1. Israël wil van Assad (de invloed van Iran aan haar grens) af.
2. Pijpleiding Qatar
3. Petrodollar en/of centrale bank
4. Invloed Rusland inperken

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2017 18:59:44 ]
pi_170152440
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:36 schreef opgebaarde het volgende:
Aha/

Dus dat eerste verhaal, dat een bom gevallen is op een opslagplaats waar het gas opgeslagen lag, is nu toch niet waar.... Logisch.

Een kat in het nauw... Rusland kan er niet meer uit zonder gezichtsverlies

Ahja daar zijn ze idd goed in conflicterende statements afgeven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 11 april 2017 @ 22:18:46 #110
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_170157555
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 18:58 schreef LelijKnap het volgende:
(mogelijke) redenen voor de oorlog in Syrië:

1. Israël wil van Assad (de invloed van Iran aan haar grens) af.
2. Pijpleiding Qatar
3. Petrodollar en/of centrale bank
4. Invloed Rusland inperken
2 = 4

Gas van via Qatar via Syrie en Turkije naar Europa zal Rusland naw 'wereldmacht af' maken.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_170157594
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 22:18 schreef Mr.J het volgende:

[..]

2 = 4

Gas van via Qatar via Syrie en Turkije naar Europa zal Rusland naw 'wereldmacht af' maken.
Maar waarom is die andere pijpleiding dan interessant? Europa kan toch zeggen; daar willen we niets mee van doen hebben?
pi_170160009
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 16:04 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Het is bijna om je kapot te lachen als het niet zo'n serieuze gevolgen had.
Ja, want mensen die van de zijkant precies hetzelfde lijken bestaan niet!

Men ziet in een foto dezelfde gelaatstrekken met eenzelfde tint en eenzelfde baard dus het moet wel om één en dezelfde man gaan.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:06:03 #113
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_170161480
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 22:19 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Maar waarom is die andere pijpleiding dan interessant? Europa kan toch zeggen; daar willen we niets mee van doen hebben?
Geef de EU de optie om gas ergens anders ipv Rusland te halen en ze zullen het met beide handen aangrijpen (of door de VS worden verzocht dit aan te grijpen ;) ).

Dan moet Rusland nog maar zien aan wie ze hun grondstoffen kwijt kunnen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 12 april 2017 @ 09:11:05 #114
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170161542
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:33 schreef Beach het volgende:

[..]

Wat heeft dat met het geplaatste nieuwsbericht te maken? Helemaal niets.
Het toont aan dat Rusland wel vaker liegt. Zoals ook hier.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_170161896
Worden die gevolgen van een gaspijplijn niet chromelijk overdreven? Sowieso gaat het toch niet om door welke landen de lijn loopt, maar meer wie het afneemt en wie het verkoopt? Of mis ik iets.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 12 april 2017 @ 10:29:32 #116
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170162720
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:06 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Geef de EU de optie om gas ergens anders ipv Rusland te halen en ze zullen het met beide handen aangrijpen (of door de VS worden verzocht dit aan te grijpen ;) ).

Dan moet Rusland nog maar zien aan wie ze hun grondstoffen kwijt kunnen.
China heeft ontzettend veel nodig. Niet alleen gas. De terminals in Rotterdam behaalden hun winst juist met de overslag van Russische grondstoffen.

Je kunt Je afhankelijk gaan maken van schaliegas uit de VS. Iets dat de VS natuurlijk graag zou willen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 12 april 2017 @ 10:50:52 #117
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_170163048
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:35 schreef ThePlaneteer het volgende:
Worden die gevolgen van een gaspijplijn niet chromelijk overdreven? Sowieso gaat het toch niet om door welke landen de lijn loopt, maar meer wie het afneemt en wie het verkoopt? Of mis ik iets.
Ik denk dat er voor meerdere partijen verschillende belangen spelen. Voor Israel, de Saudi's en andere golfarabieren is het een strijd tegen hun gezamenlijke vijand Iran / Hezbollah / Syrie. Voor de arabieren is het de Sunni / Shia strijd en Israel stookt graag in conflicten waar ze denken dat hun grootste tegenstanders aanwezig zijn. Maar er zullen ook best economische belangen spelen, er zijn vast miljarden mee gemoeid. Aan oorlogen worden bepaalde partijen schatrijk. En dan natuurlijk ook nog de post-koude oorlog strijd tussen de VS en Rusland; overal ter wereld heeft het westen de oude bondgenoten van Rusland van Rusland afgekeerd of in chaos gestort. Nu zijn de overgebleven Russische bondgenoten in het nauw door specifiek deze oorlog.

Maar de gemiddelde journaalkijker snapt daar allemaal geen hout van of denkt dat het allemaal complotdenken is.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_170163133
quote:
9s.gif Op woensdag 12 april 2017 01:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, want mensen die van de zijkant precies hetzelfde lijken bestaan niet!

Men ziet in een foto dezelfde gelaatstrekken met eenzelfde tint en eenzelfde baard dus het moet wel om één en dezelfde man gaan.
Maar jij denkt niet dat het gebeurt en denkt dat alle drama die je voorgeschoteld krijgt altijd echt is?

Kijk hier maar eens goed naar:
  woensdag 12 april 2017 @ 11:01:08 #119
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170163189
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:11 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het toont aan dat Rusland wel vaker liegt. Zoals ook hier.
Ik heb anders 0 gefundeerd bewijs gezien dat Assad dat gifgas heeft gebruikt. En "het woord" van de VS vind ik alles behalve bewijs.
pi_170163291
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:01 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik heb anders 0 gefundeerd bewijs gezien dat Assad dat gifgas heeft gebruikt. En "het woord" van de VS vind ik alles behalve bewijs.
Verbaast me van je. Je gaat er alvast wel vanuit dat er een gifgasaanval geweest is of sluit je Pallywood taferelen, al dan niet gesupport door VS, ook niet uit?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2017 11:10:28 ]
  woensdag 12 april 2017 @ 11:12:42 #121
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170163325
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:09 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Verbaast me van je. Je gaat er alvast wel vanuit dat er een gifgasaanval geweest is of sluit je Pallywood taferelen, al dan niet gesupport door VS, ook niet uit?
Geen idee, ik kan me ook voorstellen dat er gifgas opgeslagen lag (door rebellen) en dat dat geraakt is. Het kan in scene gezet zijn maar dan ontgaat het doel me een beetje.

Maar de vinger meteen wijzen naar Assad is te makkelijk. Die bereikt namelijk helemaal geen reet met het gebruik van gifgas.

Er wordt altijd gedaan alsof die rebellen een soort stoere verzetsstrijders zijn terwijl er gewoon genoeg tuig tussenloopt dat de meest ranzige dingen doet.
pi_170163375
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:12 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Geen idee, ik kan me ook voorstellen dat er gifgas opgeslagen lag (door rebellen) en dat dat geraakt is. Het kan in scene gezet zijn maar dan ontgaat het doel me een beetje.

Maar de vinger meteen wijzen naar Assad is te makkelijk. Die bereikt namelijk helemaal geen reet met het gebruik van gifgas.

Er wordt altijd gedaan alsof die rebellen een soort stoere verzetsstrijders zijn terwijl er gewoon genoeg tuig tussenloopt dat de meest ranzige dingen doet.
Het doel is dan exact hetzelfde, Assad beschuldigen om hem ten val te gaan brengen, maar je vermoord daadwerkelijk niemand met gifgas

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2017 11:17:29 ]
  woensdag 12 april 2017 @ 11:20:29 #123
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170163429
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:17 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het doel is dan exact hetzelfde, Assad beschuldigen om hem ten val te gaan brengen, maar je vermoord daadwerkelijk niemand met gifgas
Ja dat snap ik maar nepslachtoffers hebben de neiging om door de mand te kunnen vallen. Wat is dan het probleem van het opofferen van stadje/dorpje X om zo ook je gelijk te krijgen? Alles voor het "greater good" toch?

Het blijft frappant dat we niks geleerd hebben van Libie en ons weer met Syrie bemoeid hebben. Nee Syrie was geen paradijs maar in zo'n wespennest heb je niks aan team america world police maar zit iemand als Assad.

Een beetje alsof je een brand gaat blussen met van die babybillendoekjes. Dat werkt gewoon niet.
pi_170163515
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:17 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het doel is dan exact hetzelfde, Assad beschuldigen om hem ten val te gaan brengen, maar je vermoord daadwerkelijk niemand met gifgas
Als het in scene is gezet kan het in dit geval vrij makkelijk achterhaald worden dmv van die man die 22 familieleden heeft verloren.
pi_170163539
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:25 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Als het in scene is gezet kan het in dit geval vrij makkelijk achterhaald worden dmv van die man die 22 familieleden heeft verloren.
Waarom? Misschien is die man wel helemaal niet wie ie zegt dat ie is
pi_170163663
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:35 schreef ThePlaneteer het volgende:
Worden die gevolgen van een gaspijplijn niet chromelijk overdreven? Sowieso gaat het toch niet om door welke landen de lijn loopt, maar meer wie het afneemt en wie het verkoopt? Of mis ik iets.
Yep plus dat dat ook met andere leidingen of schepen opgelost kan worden.
Dat de EU af wil van Russische gas is geen geheim overigens. Elk jaar weer is er het chanteerspel van Rusland.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_170163901
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Yep plus dat dat ook met andere leidingen of schepen opgelost kan worden.
Dat de EU af wil van Russische gas is geen geheim overigens. Elk jaar weer is er het chanteerspel van Rusland.
Een EU wat van de olie uit Midden Oosten afwil en het gas uit Rusland.
Dat zou toch een speerpunt moeten zijn. Lekker eigen groene energie.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 12 april 2017 @ 11:48:17 #128
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170163929
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Yep plus dat dat ook met andere leidingen of schepen opgelost kan worden.
Dat de EU af wil van Russische gas is geen geheim overigens. Elk jaar weer is er het chanteerspel van Rusland.
De landen waar het doorloopt spelen een belangrijke rol. Je wil natuurlijk niet dat daar een overheid zit die het niet met je eens is. Sabotage etc. Je wilt natuurlijk wel een betrouwbare partner. Die ook niet je gas aftapt.

Afghanistan is een prima voorbeeld in negatieve zin.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_170164014
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:06 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Geef de EU de optie om gas ergens anders ipv Rusland te halen en ze zullen het met beide handen aangrijpen (of door de VS worden verzocht dit aan te grijpen ;) ).

Dan moet Rusland nog maar zien aan wie ze hun grondstoffen kwijt kunnen.
Ja, maar het kaartje laat ook een andere pijpleiding zien toch? VS/EU willen die toch voorkomen?
  woensdag 12 april 2017 @ 11:55:32 #130
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170164060
Ik ben totaal geen Poetin fan. Maar dat wij Rusland laten vallen in de klauwen van China zint me niet.

Je zult of Rusland of China aan je moeten binden. Dit om toch dat blok te verstoren. Rusland heeft ook veel metalen in hun bodem.

Gemiste kans door dat Oekraïne geneuzel.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_170164317
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:55 schreef Cherna het volgende:
Ik ben totaal geen Poetin fan. Maar dat wij Rusland laten vallen in de klauwen van China zint me niet.

Je zult of Rusland of China aan je moeten binden. Dit om toch dat blok te verstoren. Rusland heeft ook veel metalen in hun bodem.

Gemiste kans door dat Oekraïne geneuzel.
Weinig keuze, we zijn volledig geïntegreerd en afhankelijk van het Amerikaanse systeem.
pi_170164353
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:26 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Waarom? Misschien is die man wel helemaal niet wie ie zegt dat ie is
Omdat het om een familie van 22 man gaat, dat is makkelijker te verifiëren dan een individueel geval. Die man heb je in principe niet eens nodig om dat te onderzoeken.
  woensdag 12 april 2017 @ 12:21:20 #133
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170164438
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 12:12 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Weinig keuze, we zijn volledig geïntegreerd en afhankelijk van het Amerikaanse systeem.
Helaas dit terwijl die Nordstream niet complexe landen zoals de Oekraïne doorkruist. Polen was tegen de bouw van de Nordstream 2 en Shell etc die een aandeel hadden hebben moeten kappen. Maar mogelijk dat ze ooit toch weer deelnemen.

Je moet alle opties openhouden wil je als EU zelfstandig worden. Dus ook gas vanuit de VS.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 12 april 2017 @ 12:29:18 #134
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170164574
https://www.nrc.nl/nieuws(...)gas-6620874-a1545322

Toch wel pikant dat Polen dwars lag. Daardoor ging die jointventure niet door. Gazprom krijgt hierdoor dus meer invloed. Dat is dan een politieke EU.

Ik kon de link zo openen. Nu ik hem hier wil openen heb je geen toegang. Met Google Nordstream 2 en Polen kom je er wel.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_170172717
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 april 2017 16:48 schreef jogy het volgende:

[..]

Assad is een leider van een land in het midden oosten dus moet wel een teringlijer zijn. Het is bijna een gegeven. Dat gezegd hebbende is Assad geen totale idioot en heel simpel gezegd en gedacht maar daardoor niet minder waar was en is er voor hem geen enkele reden om één of ander nietszeggend dorpje aan te vallen met gifgas.
Ik weet niet of je Khan Skeikhun op dit moment echt 'een of ander nietszeggend dorpje' kan noemen. Er is in dat gebied (en er omheen) de afgelopen weken nogal wat te doen geweest.

quote:
On 14 February, Jund al-Aqsa announced the execution of 150–200 prisoners of war, including both HTS and FSA fighters. [...] Still, on the next day, HTS captured the village of Heish from Jund al-Aqsa, and then besieged the retreating Jund al-Aqsa forces in Khan Shaykhun and Murak. The Turkistan Islamic Party and Tahrir al-Sham* surrounded Liwa Al-Aqsa in Mourak and Khan Shaykhoun. Turkistan Islamic Party and Liwa al-Aqsa negotiated an agreement.

[...]

On 22 February, the last of Liwa al-Aqsa's 2,100 militants left their final positions in Khan Skaykhun, to join ISIL in Ar-Raqqah province, after a negotiated withdrawal deal with Tahrir al-Sham and the Turkistan Islamic Party.
Armored vehicles, tanks, and heavy weapons were all burned by Liwa al-Aqsa during their withdrawal. Afterward, Tahrir al-Sham declared the termination Liwa al-Aqsa, and promised to watch for any remaining cells.
*o.a. voormalig al Nusra

On 23 February, the relatives of the FSA prisoners executed by Liwa al-Aqsa accused the group of treating them worse than the Syria government ever did. Around Khan Seikhoun, mass graves were discovered following Liwa al-Aqsa's retreat. Between 22 and 23 February, two separate mass graves containing the bodies of at least 131 executed rebels were found near the town. This was in addition to the discovery of the bodies of 41 fighters the previous week.

[...]

On 4 March, it was reported that the Syrian Government had taken a high interest in the inter-rebel conflict, and that they were watching the clashes closely.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Idlib_Governorate_clashes_(2017)

28 maart:

https://en.wikipedia.org/wiki/2017_Hama_offensive

Khan Sheikhun ligt (in die grote groene vlek) recht onder Maarrat al Nu'man (op de blauwe lijn). Ik ben er ook niet van overtuigd dat Assad verantwoordelijk is voor de gifgasaanval, maar Khan Sheikhun lijkt me niet een onbelangrijk dorp, zeker omdat het zo dicht bij een hoofdweg (Aleppo-Damascus) ligt.
pi_170172850
Met de geverifieerde informatie van de afgelopen week my two cents:

- Resultaten van autopsie uitgevoerd door Turkije en experts die de beelden hebben geanalyseerd wijzen de vinger naar sarin. Zowel rebellen, Rusland, Syrië erkennen dit ook. Lijkt me dus wel bevestigd.
- Rusland en Syrië kwamen met de bewering dat ze een chemisch warenhuis van de rebellen hadden geraakt.
- Een journalist van The Guardian kon echter geen chemisch warenhuis vinden in het dorp, trof wel overblijfselen van een chemische bom op de weg aan.
- Natuurkundig gezien is het ook onmogelijk dat als je een warenhuis met binaire wapens bombardeert het zomaar geactiveerd wordt.
- Rusland trekt dat verhaal nu dus ook in, dat maakt ze nogal wispelturig.
- Rusland heeft direct na de aanval een ziekenhuis gebombardeerd waar slachtoffers werden behandeld. Toevallig.
- Voor beide partijen zijn wel logische motieven voor deze aanval te bedenken.
- Syrië/Assad heeft eerder aanvallen met sarin uitgevoerd waaronder een grote in 2013. Dat is met hard bewijs aangetoond. Daarnaast nog verschillende chloorgasaanvallen in de jaren erna.
- Echt hard direct bewijs om een partij aan te wijzen ontbreekt echter, ik wil een VN-onderzoek.

Dat Assad als de grootste verdachte wordt gezien is dus alles behalve onlogisch.
Incelfrikandel
  woensdag 12 april 2017 @ 21:20:57 #137
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_170177719
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:01 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Ik heb anders 0 gefundeerd bewijs gezien dat Assad dat gifgas heeft gebruikt. En "het woord" van de VS vind ik alles behalve bewijs.
Of wat dacht je van die Turkse 'onderzoekers'?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  woensdag 12 april 2017 @ 21:56:01 #138
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_170179458
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 18:55 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

:')

Godsamme wat een kneuzenkermis van complotmongooltjes wordt elk topic toch.
Grappige is is dat het niet eens een complot is druiloor.
Plannen liggen gewoon open en bloot op tafel.
En bovendien hebben we kunnen zien wat er gebeurde nadat de olie van Irak werd geprivatiseerd.
Tal van westerse bedrijven konden ineens hun intrede doen in een land met een van de grootste oliereserves ter wereld.
Ik verbind daar geen waardeoordeel aan.

Maar als jij zo graag complottheorieën wil zien verwijs ik je vriendelijk door naar BNW.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_170180012
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 21:20 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Of wat dacht je van die Turkse 'onderzoekers'?
Het helpt ook niet echt mee dat het voor onafhankelijke westerse journalisten niet echt mogelijk is om in dat gebied onderzoek te doen. De rebellen daar kennen een geschiedenis van het verspreiden van propaganda, dus met alle informatie die daar vandaan moet voorzichtig worden omgegaan. Dat geldt uiteraard ook voor informatie van de kant van Assad.
Een conflict met te veel verschillende groepen, met ieder hun eigen belangen.
pi_170182834
Altijd wel mooi hoe in topics als dit vrijwel altijd twee extremen met elkaar gaan discussiëren. De rationalist is slechts toeschouwer (die wel van popcorn moet houden anders is het lastig vol te houden).
  donderdag 13 april 2017 @ 12:03:21 #141
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_170188000
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 19:14 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik weet niet of je Khan Skeikhun op dit moment echt 'een of ander nietszeggend dorpje' kan noemen. Er is in dat gebied (en er omheen) de afgelopen weken nogal wat te doen geweest.

[..]

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Idlib_Governorate_clashes_(2017)

28 maart:
[ afbeelding ]
https://en.wikipedia.org/wiki/2017_Hama_offensive

Khan Sheikhun ligt (in die grote groene vlek) recht onder Maarrat al Nu'man (op de blauwe lijn). Ik ben er ook niet van overtuigd dat Assad verantwoordelijk is voor de gifgasaanval, maar Khan Sheikhun lijkt me niet een onbelangrijk dorp, zeker omdat het zo dicht bij een hoofdweg (Aleppo-Damascus) ligt.
^O^. Bedankt voor deze extra informatie, brengt weer wat extra context mee.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_170188042
Wereldleiders kunnen van alles beweren, laat een internationaal team het maar onderzoeken. Ik wordt een beetje moe van al die politici die alles maar verdraaien, maar goed dat is politiek...
  donderdag 13 april 2017 @ 12:39:57 #143
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_170188534
Publicist Robert Parry gaat hier wel een beetje BNW:

https://consortiumnews.co(...)yria-sarin-evidence/
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 13 april 2017 @ 12:50:25 #144
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_170188682
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:06 schreef Odaiba het volgende:
Wereldleiders kunnen van alles beweren, laat een internationaal team het maar onderzoeken. Ik wordt een beetje moe van al die politici die alles maar verdraaien, maar goed dat is politiek...
Die ''internationale'' teams zijn ook verantwoordelijk voor de ''THEY HAVE WMD''-claim van de VS.
Laat die teams zien wat je wil dat ze zien, en ze rapporteren exact dat wat je wil horen.
  donderdag 13 april 2017 @ 13:05:32 #145
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_170188917
bron

quote:
Syrië: luchtaanval VS raakt gifgasdepot IS

DAMASCUS - Bij een Amerikaanse luchtaanval op Syrië is woensdagavond een opslagplaats van gifgas van de terreurgroep Islamitische Staat (IS) getroffen, beweert het Syrische leger.

Daarbij zijn honderden mensen gedood, meldde donderdag de Syrische staatstelevisie. Het toont volgens het leger aan dat de jihadisten van IS en groepen met banden met al-Qaeda chemische wapens hebben.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 13 april 2017 @ 13:11:08 #146
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170189014
quote:
14s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:50 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Die ''internationale'' teams zijn ook verantwoordelijk voor de ''THEY HAVE WMD''-claim van de VS.
Laat die teams zien wat je wil dat ze zien, en ze rapporteren exact dat wat je wil horen.
Dat was niet het geval. Juist de teams mbt Irak gaven aan dat er niets was. Alleen zijn die alle overruled door de politiek.

http://www.openheidoverirak.nl/?databank

[ Bericht 5% gewijzigd door Cherna op 13-04-2017 13:22:12 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 13 april 2017 @ 13:12:33 #147
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170189036
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
bron

[..]

Als dat zo is, dan vind ik het een goede zaak. Want zowel Assad en de rebellen gebruiken gifgassen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 13 april 2017 @ 13:18:45 #148
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_170189121
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:12 schreef Cherna het volgende:

[..]

Als dat zo is, dan vind ik het een goede zaak. Want zowel Assad en de rebellen gebruiken gifgassen.
Er is nooit overtuigend bewijs geweest dat het Syrische leger gifgas heeft gebruikt. Op het NOS journaal beweerde dat pittige korte kapsel echter van wel.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 13 april 2017 @ 13:21:04 #149
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170189159
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:18 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Er is nooit overtuigend bewijs geweest dat het Syrische leger gifgas heeft gebruikt. Op het NOS journaal beweerde dat pittige korte kapsel echter van wel.
Nee geen overduidelijk bewijs in deze zaak. Maar dat hij het al eerder heeft gebruikt is wel bewezen. Dan handel je preventief. De Russen doen dat ook.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 13 april 2017 @ 13:29:17 #150
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_170189307
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:21 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nee geen overduidelijk bewijs in deze zaak. Maar dat hij het al eerder heeft gebruikt is wel bewezen. Dan handel je preventief. De Russen doen dat ook.
Nee hoor.
Scratch a liberal and you will find a fascist
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')