Detail: 1000 dollar in United Vouchers. Niet in cash.quote:Op woensdag 12 april 2017 02:19 schreef TheThirdMark het volgende:
Kort verhaal lang dus.
Personen komen aan boord.
Te veel personen aan boord.
Er wordt uiteindelijk $1000 per persoon (inclusief vervangend vervoer) aangeboden voor mensen die achterblijven. Niemand gaat daar op in. (op 2 na, die uiteindelijk zwichten voor bedreigingen)
Dat is dus de vraag. Als een vlucht overboekt is mag de luchtvaartmaatschappij je de toegang tot het vliegtuig weigeren (en moeten ze een compensatie aanbieden).quote:Er komt een loterij, gebaseerd op vage redenen.
Persoon komt in aanmerking. Gaat hiermee akkoord via inschrijving ticket.
De vlucht ging de volgende middag pas. Daarmee zou meneer zijn afspraken dus niet halen.quote:Wel heel veel rommel voor iets dat opgelost had kunnen worden door gewoon ''Ok, geen probleem, ik neem de vlucht die over 20 minuten gaat en accepteer de $1000 als gift.''
Dit is echt geniaalquote:Op woensdag 12 april 2017 12:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
http://www.rollingstone.c(...)es-fly-free-20150720
En hier iemand die dit ook doet met alle tips hoe je zoveel mogelijk gebruik kan maken van overbooked flights: http://www.johnnyjet.com/(...)ht-and-how-to-do-it/
quote:Chinese social media continues to rage at United, and the airline may face real fallout
Chinese social media has exploded with outrage after a video went viral showing a passenger who appeared to be of Asian ethnicity being dragged off an overbooked United Airlines flight with a bloodied nose.
The topic, #UnitedAirlinesforcespassengeroffplane, has held strong as a top trending topic over the last two days on Weibo, China's answer to Twitter. "The boycott starts with me," posted one online user, BJ Shizilu, along with a photo of his shredded Mileage Plus card. Another said, "Whether the passenger is Asian or not, this is abominable," according to a post by Koukou Liang.
Another Weibo user said, "No need to apologize or explain...please sue United Airlines till it collapses. Boycott fully." A Chinese social media account for Richard Liu, the CEO of e-commerce firm JD.com, complained about United's service, describing it as the worst in the world.
The giant avalanche of virulent comments against United could mean a big headache for the airline, as it has a lot at stake in China. United is the largest U.S. carrier operating in China, accounting for 20 percent of all flights between the two countries — that amounts to nearly 100 flights a week.
Airlines have raced to get into the world's largest consumer market, as more middle class Chinese seek more business and holiday travel. China is expected to the topple the U.S. as the largest market by passenger volume by around 2024, according to the International Air Transport Association. The incident also comes at a time when the air carrier has seen burgeoning profitability from the Chinese market.
In 2016, the Chinese mainland generated $2.2 billion in revenue for the airline, around 6.1 percent of its total revenue, according to a report from FactSet. That was almost double the revenue its main competitor, Delta Air Lines, took in from the Chinese market last year, the report noted.
United is now struggling to contain a giant public relations crisis. On Monday evening, CEO Oscar Munoz said in a letter to employees obtained by CNBC that employees "followed established procedures" when removing a passenger from a plane because it was overbooked, and calling the passenger "disruptive and belligerent."Munoz did issue an apology on Tuesday, saying "we will work to make it right."
But it may be too little, too late. "Airlines have been very slowly adapting to the new communication environment," said John Bailey, managing director of public relations firm Ketchum. "Even now, they are struggling to get it right – quickly enough." The man dragged off the plane has since been identified as Dr. David Dao, who is now undergoing treatment in a Chicago hospital for his injuries, according to a statement from two Chicago lawyers representing the Dao family.
Waar haal jij de wijsheid vandaan dat ze personeel moesten meenemen? En waren dat rebates, dead-heading crew of non-working crew?quote:Op dinsdag 11 april 2017 14:24 schreef Operc het volgende:
Dat je mensen niet meeneemt omdat je personeel moet vervoeren is al bizar, maar dat je dat dan ook nog eens pas doet als iedereen al in het vliegtuig zit is gewoon stupide. Los dat soort zaken op voordat mensen in het vliegtuig gaan zitten, of de medewerkers hebben gewoon pech.
http://edition.cnn.com/20(...)r-pulled-off-flight/quote:Disgusted by a man's violent removal from an oversold flight, New Jersey Gov. Chris Christie has called for a suspension to the widespread practice of overbooking.
"To have somebody pay for a ticket, reserve a seat, be seated and then dragged off the plane physically by law enforcement officers at the direction of United (Airlines) -- it's outrageous," Christie told CNN's "New Day" on Wednesday.
"That's why I've asked the Trump administration to stop the overbooking until we set some more, different rules about how the airlines can conduct themselves."
Christie's state has a special interest in United's practices because he said the airline controls 70% of the flights at Newark Liberty International Airport.
"With United, the customer is always last," Christie said.
Nou, uit de pers. 4 man sterk. Die moesten naar een vliegtuig dat elders op hen wachtte om te kunnen vertrekken aangezien zij crew voor dat vliegtuig waren.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:19 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Waar haal jij de wijsheid vandaan dat ze personeel moesten meenemen? En waren dat rebates, dead-heading crew of non-working crew?
Dacht dat die vlucht pas de volgende ochtend moest vertrekken, sommigen schreven dat ze makkelijk een taxi hadden kunnen nemen (rit van 5 uur blijkbaar)quote:Op woensdag 12 april 2017 22:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, uit de pers. 4 man sterk. Die moesten naar een vliegtuig dat elders op hen wachtte om te kunnen vertrekken aangezien zij crew voor dat vliegtuig waren.
Geen idee wanneer die moest vertrekken. Wel dat het crew was die op weg was naar werk.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dacht dat die vlucht pas de volgende ochtend moest vertrekken, sommigen schreven dat ze makkelijk een taxi hadden kunnen nemen (rit van 5 uur blijkbaar)
deadheading crewquote:Op woensdag 12 april 2017 22:19 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Waar haal jij de wijsheid vandaan dat ze personeel moesten meenemen? En waren dat rebates, dead-heading crew of non-working crew?
Leuke symboolpolitiek - want waarschijnlijk is wat United Airlines deed sowieso al niet toegestaan. Hun eigen voorwaarden en de relevante Amerikaanse wetten hebben het in gevallen van overboeking alleen over "denying boarding" . Als je eenmaal zit mogen ze dat op grond van overboeking dus niet meer ongedaan maken - iemand uit het vliegtuig verwijderen mag alleen in extreme situaties (wederom: volgens hun eigen regels).quote:Op woensdag 12 april 2017 22:35 schreef crystal_meth het volgende:
Chris Christie vraagt dat Trump optreedt.
[..]
http://edition.cnn.com/20(...)r-pulled-off-flight/
Dit wordt waarschijnlijk buiten de rechtzaal om geschikt.quote:Op donderdag 13 april 2017 05:36 schreef Kassamiep het volgende:
En daar mag de wetgever zich nu over buigen.
een rechter is geen wetgever.quote:Op donderdag 13 april 2017 05:54 schreef vaduz het volgende:
[..]
Dit wordt waarschijnlijk buiten de rechtzaal om geschikt.
Ze zouden wel naar de jurisdictie van de luchtvaart politie kunnen kijken, die in deze situatie toch de man met geweld van het vliegtuig haalde.quote:Op donderdag 13 april 2017 05:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
een rechter is geen wetgever.
En dan waren het schijnbaar ook nog allemaal voucher van $50,- per stuk en het is niet mogelijk om meerdere vouchers tegelijkertijd in te leveren.quote:Op woensdag 12 april 2017 19:11 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Detail: 1000 dollar in United Vouchers. Niet in cash.
Dan krijg je dus 20x 50 dollar korting? wtfquote:Op donderdag 13 april 2017 07:58 schreef megamandy het volgende:
En dan waren het schijnbaar ook nog allemaal voucher van $50,- per stuk en het is niet mogelijk om meerdere vouchers tegelijkertijd in te leveren.
Overigens dacht ik dat het om $800,- ging.
Die automatische controle werkt bij mij niet nooit en ik denk dat het komt omdat ik een pony hebquote:Op woensdag 12 april 2017 16:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit idd. Zolang je er blank uitziet en accentloos NL spreekt is het binnen 3s gebeurd. Die nieuwe automatische controle overigens duurt veel langer.
Ja het is echt te erg las het op reddit dat dit de gang van zaken is.quote:Op donderdag 13 april 2017 08:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan krijg je dus 20x 50 dollar korting? wtf
En die vouchers zijn zeker beperkt geldig?
Niet als je van de vlucht uit Suriname komt lol.....quote:Op woensdag 12 april 2017 13:21 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nederland is dan weer het andere uiterste.. waar iemand met een half oog naar je paspoort kijkt en je door laat.
Ja, blijft vervelend inderdaad. Vind ze sowieso vaak niet vriendelijk daar.quote:Op woensdag 12 april 2017 12:28 schreef CoExist het volgende:
[..]
Ik snap dat ze het ons vroegen hoor. En ik werd ook wel ff in de. Verleiding gebracht. Maar ik had ook al dingen gepland in NYC en dat zou ik niet meer kunnen doen dan.
Ik vond het alleen erg vervelend dat ze van die Amerikaanse nep-vriendelijkheid ineens niets meer overbleef. Ik blijf toch een betalende reiziger.
Maar goed, staat niet in verhouding wat er met die Aziaat is gebeurd natuurlijk.
The Points Guyquote:Op woensdag 12 april 2017 11:34 schreef Isabeau het volgende:
Overigens een jaar geleden of zo een bijzonder leuk artikel gelezen over mensen die juist gebruik maken van een combinatie van oa overbookings, credit card benefits en air miles om niet alleen gratis te reizen, maar er ook nog eens dik aan te verdienen. Die hadden 'de wereld rond vliegen' dus als baan.
Kan het nu niet vinden, want google geeft echt allemaal aan dit incident gerelateerde resultaten als ik op geld verdienen met vliegen & overbookings zoek.
Met "Custom date range" kan je die eruit filteren. (of je kan een woord excluden, -video bvb )quote:Op woensdag 12 april 2017 11:34 schreef Isabeau het volgende:
Overigens een jaar geleden of zo een bijzonder leuk artikel gelezen over mensen die juist gebruik maken van een combinatie van oa overbookings, credit card benefits en air miles om niet alleen gratis te reizen, maar er ook nog eens dik aan te verdienen. Die hadden 'de wereld rond vliegen' dus als baan.
Kan het nu niet vinden, want google geeft echt allemaal aan dit incident gerelateerde resultaten als ik op geld verdienen met vliegen & overbookings zoek.
Tot een jaar na afgifte meestal. En vanzelfsprekend niet geldig in populaire periodes.quote:Op donderdag 13 april 2017 08:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan krijg je dus 20x 50 dollar korting? wtf
En die vouchers zijn zeker beperkt geldig?
Wat een schijtbeloning...quote:Op donderdag 13 april 2017 18:00 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Tot een jaar na afgifte meestal. En vanzelfsprekend niet geldig in populaire periodes.
Amerikaanse datuminstellingen?quote:Op donderdag 13 april 2017 09:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Met "Custom date range" kan je die eruit filteren. (of je kan een woord excluden, -video bvb )
Custom date range: Tools button klikken --> Any Time veranderen door Custom range... --> dan krijg je een kalender en twee invulvelden, het tweede aanklikken en einddatum (ergens voor het incident) invullen of via de kalender kiezen.
Bvb: Before 4 april 2017
(bij mij werkt de kalender niet goed, verwisselt dag en maand, 1 april wordt 4 januari, maar dat is een foute instelling op mijn pc gok ik.)
Nouja, als je dezelfde route minstens 20x per jaar aflegt - wat voor sommige mensen in de VS niet heel zeldzaam is - is het wel leuk natuurlijk.quote:
Maar de meesten die dat doen hoeven hun eigen ticket niet te betalen (zakelijk). Dus wat heb je er dan aan?quote:Op donderdag 13 april 2017 19:12 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nouja, als je dezelfde route minstens 20x per jaar aflegt - wat voor sommige mensen in de VS niet heel zeldzaam is - is het wel leuk natuurlijk.
quote:Dao suffered "a significant concussion as a result of disembarking that plane," Demetrio said in a news conference in Chicago.
He also lost two front teeth, has a broken nose and incurred injuries to his sinuses, and will be "undergoing reconstructive surgery in that regard," Demetrio said.
Darnquote:Op donderdag 13 april 2017 19:48 schreef OEM het volgende:
Damage report:
http://edition.cnn.com/20(...)ney-speak/index.html
[..]
Dit is dus een ander verhaal. Hier was geen sprake van overbooking en de betreffende passagier zat al in het vliegtuig.quote:Op donderdag 13 april 2017 21:21 schreef Postbus100 het volgende:
Hoorde een paar jaar geleden een verhaal van een vriendin over haar baas die werd geweigerd op een overboekte vlucht.
Dat weet ik.quote:Op donderdag 13 april 2017 21:28 schreef vaduz het volgende:
[..]
Dit is dus een ander verhaal. Hier was geen sprake van overbooking en de betreffende passagier zat al in het vliegtuig.
Als je op het laatste nippertje aankomt schijn je ook nog eens de meeste kans te maken dat je bij overbooking geen boarding pass krijgt. Overigens wel verbaasd dat ze ook businessclass overbooken, dat lijkt me strategisch een heel domme zet. Dat zijn vaak mensen die veel betalen, veel reizen en haast hebbenquote:Op donderdag 13 april 2017 21:21 schreef Postbus100 het volgende:
Hoorde een paar jaar geleden een verhaal van een vriendin over haar baas die werd geweigerd op een overboekte vlucht. Mocht het vliegtuig niet meer in. Was een zakenman, vloog zo ongeveer meer dan dat hij op de grond was, betaalde de hoofdprijs voor business class, kwam altijd op het laatst mogelijke moment aan dat nodig was omdat tijd geld is, en wilde die keer vanuit China gewoon zo snel mogelijk naar huis (Nederland). En dat kon dus niet. Want er hadden meer mensen geboekt dan er plaatsen waren en hij was net te laat. Er was intensief contact tussen baas, bedrijf (vriendin) en luchtvaartmaatschappij om het toch gedaan te krijgen.
Vond het zo bizar! Hoe kan je één van je beste klanten zò behandelen? Die vent heeft ervoor betaald. En grof geld.
Weet niet hoe het uiteindelijk is afgelopen. Ben daar eigenlijk nog steeds benieuwd naar, maar ik denk dat hij achter heeft moeten blijven en een volgende vlucht heeft moeten pakken.
Wanneer ik niet meekan dat gaat niemand., sloop desnoods het vliegtuig.quote:Op vrijdag 14 april 2017 07:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je op het laatste nippertje aankomt schijn je ook nog eens de meeste kans te maken dat je bij overbooking geen boarding pass krijgt. Overigens wel verbaasd dat ze ook businessclass overbooken, dat lijkt me strategisch een heel domme zet. Dat zijn vaak mensen die veel betalen, veel reizen en haast hebben
Tsja, heb jij even pech. Want ze mogen dit dus gewoon doen, je je boarding pass weigeren. Ook als het hun schuld is. Daar zijn dan wel regels aan verbonden, zoals kinderen weigeren ze niet en betalende reizigers gaan voor niet betalende reizigers zoals personeel. Maar zolang ze zich aan de regels houden heb je gewoon dikke pech. Tenzij je liever op een politiebureau zit.quote:Op vrijdag 14 april 2017 07:36 schreef Stien_Struis het volgende:
Wanneer ik niet meekan dat gaat niemand., sloop desnoods het vliegtuig.
Met lekke band gaat dat ding niet opstijgen en dan maar op politiebureauquote:Op vrijdag 14 april 2017 07:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tsja, heb jij even pech. Want ze mogen dit dus gewoon doen, je je boarding pass weigeren. Ook als het hun schuld is. Daar zijn dan wel regels aan verbonden, zoals kinderen weigeren ze niet en betalende reizigers gaan voor niet betalende reizigers zoals personeel. Maar zolang ze zich aan de regels houden heb je gewoon dikke pech. Tenzij je liever op een politiebureau zit.
Als je al in het vliegtuig zit is het een heel ander verhaal, schijnt.
En vaak last minute afzeggen. Iets van 5% a 10% afhankelijk van de route.quote:Op vrijdag 14 april 2017 07:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je op het laatste nippertje aankomt schijn je ook nog eens de meeste kans te maken dat je bij overbooking geen boarding pass krijgt. Overigens wel verbaasd dat ze ook businessclass overbooken, dat lijkt me strategisch een heel domme zet. Dat zijn vaak mensen die veel betalen, veel reizen en haast hebben
En waarschijnlijk mag je alle schade betalen. Succes!quote:Op vrijdag 14 april 2017 07:49 schreef Stien_Struis het volgende:
Met lekke band gaat dat ding niet opstijgen en dan maar op politiebureau
Misschien moet je dan een ander soort ticket aanbieden. Een "deze vlucht is vol, maar als mensen niet op komen dagen mag u als laatste nog aan boord" goedkoop ticket.quote:Op vrijdag 14 april 2017 07:49 schreef Kassamiep het volgende:
En vaak last minute afzeggen. Iets van 5% a 10% afhankelijk van de route.
En aangezien airlines voor zakenlui vaak alleen refundable tickets aanbieden...
Pure last minutes, voor mensen die het niet uitmaakt waar ze heen gaan ? Helaas zijn daar niet zoveel belangstellenden voor - zeker met de kortere binnenlandse vluchten.quote:Op vrijdag 14 april 2017 07:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien moet je dan een ander soort ticket aanbieden. Een "deze vlucht is vol, maar als mensen niet op komen dagen mag u als laatste nog aan boord" goedkoop ticket.
Zoiets als dit?quote:Op vrijdag 14 april 2017 07:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien moet je dan een ander soort ticket aanbieden. Een "deze vlucht is vol, maar als mensen niet op komen dagen mag u als laatste nog aan boord" goedkoop ticket.
Leuk die grootspraak... Hoe wilde jij vanuit het vliegtuig naar beneden komen en vervolgens een lekker band veroorzaken dan? Een vliegtuigband is geen fietsband waar je een mes in kan steken. Dat is een extra dikke, zwaar verstevigd stuk rubberquote:Op vrijdag 14 april 2017 07:49 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
Met lekke band gaat dat ding niet opstijgen en dan maar op politiebureau
In de rest van de wereld draait het gelukkig niet om geldquote:Op vrijdag 14 april 2017 10:04 schreef Gruj0 het volgende:
Amerikaanse idioten. Iedereen tuint zowat in die nep Amerikaanse vriendelijkheid.
Amerikanen draait het alleen om geld en denken dat hun wil hun wil hun wet is.
We moeten ervoor zorgen dat dit soort praktijken geen voet op Europese bodem krijgen. Zo wel, keihard afstraffen dat soort praktijken.
Behalve dat dit geen overboeking is.quote:Op vrijdag 14 april 2017 15:47 schreef falling_away het volgende:
[..]
In de rest van de wereld draait het gelukkig niet om geld
Dit is een extreem voorbeeld dat ook in Amerika ernstig veroordeeld wordt. En overboekingen komen overal voor ook bij Europese maatschappijen.
Ironisch genoeg zijn de Europese regels MINDER klantvriendelijk dan de Amerikaanse.quote:Op vrijdag 14 april 2017 10:04 schreef Gruj0 het volgende:
Amerikaanse idioten. Iedereen tuint zowat in die nep Amerikaanse vriendelijkheid.
Amerikanen draait het alleen om geld en denken dat hun wil hun wil hun wet is.
We moeten ervoor zorgen dat dit soort praktijken geen voet op Europese bodem krijgen. Zo wel, keihard afstraffen dat soort praktijken.
Maar zou een Europeese luchtvaartbeveiliger of in Nederland de KMAR in zo'n situatie een klant met geweld uit een vliegtuig trekken?quote:Op vrijdag 14 april 2017 15:47 schreef falling_away het volgende:
[..]
In de rest van de wereld draait het gelukkig niet om geld
Dit is een extreem voorbeeld dat ook in Amerika ernstig veroordeeld wordt. En overboekingen komen overal voor ook bij Europese maatschappijen.
En zou de betreffende Europeese luchtvaartbeveiliger zich valselijk voordoen als politie?quote:
Dan lijkt me het logisch dat je die voor volbetaalde pasagiers laat gaan Anders heb je elders een heel vliegtuig dat niet kan vliegen.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, uit de pers. 4 man sterk. Die moesten naar een vliegtuig dat elders op hen wachtte om te kunnen vertrekken aangezien zij crew voor dat vliegtuig waren.
Dan bied je die reizigers cash om uit te stappen of huur je lokaal personeel in. Het is gewoon een domme geldkwestie.quote:Op vrijdag 14 april 2017 18:54 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Dan lijkt me het logisch dat je die voor volbetaalde pasagiers laat gaan Anders heb je elders een heel vliegtuig dat niet kan vliegen.
Desnoods zoek je voor die lui alternatief vervoer. Op ieder groot vliegveld kun je privejets of een heli huren als een taxi niet snel genoeg is.quote:Op vrijdag 14 april 2017 18:54 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Dan lijkt me het logisch dat je die voor volbetaalde pasagiers laat gaan Anders heb je elders een heel vliegtuig dat niet kan vliegen.
Ze hebben die mensen geld geboden en een hotelovernachting. En lokaal personeel? Waar basel je over? Natuurlijk is het een geldkwestie, het is een luchtvaartmaatschappij. Dat zijn doorgaans geen filantropische instellingen.quote:Op vrijdag 14 april 2017 21:21 schreef Fer het volgende:
Dan bied je die reizigers cash om uit te stappen of huur je lokaal personeel in. Het is gewoon een domme geldkwestie.
Natuurlijk zoek je voor je eigen personeel geen alternatief vervoer. Je bent een luchtvaartmaatschappij.quote:Op vrijdag 14 april 2017 21:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Desnoods zoek je voor die lui alternatief vervoer. Op ieder groot vliegveld kun je privejets of een heli huren als een taxi niet snel genoeg is.
Sarcasme?quote:Op vrijdag 14 april 2017 21:46 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Natuurlijk zoek je voor je eigen personeel geen alternatief vervoer. Je bent een luchtvaartmaatschappij.
Zeker niet. Meen er elk woord van.quote:
Als de boarding passes al zijn uitgegeven kan je je niet meer op overboeking beroepen. Jammer voor United dat ze een probleem hebben, maar dat is hun probleem, niet dat van hun passagiers.quote:Op vrijdag 14 april 2017 21:54 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Zeker niet. Meen er elk woord van.
Weet niet of de vlucht vantevoren overbooked was of dat de deadheading crew last minute zijn toegevoegd, maar je gaat niet je personeel met 'de taxi' sturen als je zelf naar die bestemming toevliegt.
Het is altijd een probleem voor hun passagiers. Het is of nu 4 passagiers er af of een vlucht met 150 passagiers vertragen/annuleren. Simpele rekensom, toch?quote:Op vrijdag 14 april 2017 22:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Als de boarding passes al zijn uitgegeven kan je je niet meer op overboeking beroepen. Jammer voor United dat ze een probleem hebben, maar dat is hun probleem, niet dat van hun passagiers.
De schade is intussen wel wat groter. Dan moet je je als maatschappij maar over je trots heenzetten en een taxi nemen. De primaire activiteit van zo een luchtvaartmaatschappij is dienstverlening, passagiers en bagage vervoeren. Bedrijfseconomisch gezien is het niet handig om iemand met wie je een vervoersovereenkomst hebt gesloten onder dwang en met geweld te verwijderen omdat je te trots bent om een andere vervoerder in te schakelen om je eigen crew ergens heen te brengen.quote:Op vrijdag 14 april 2017 22:07 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Het is altijd een probleem voor hun passagiers. Het is of nu 4 passagiers er af of een vlucht met 150 passagiers vertragen/annuleren. Simpele rekensom, toch?
Het is maar zeer de vraag of United in deze situatie het recht had om passagiers te dwingen het vliegtuig te verlaten. E.e.a. is afhankelijk van de definitie van 'boarding', of liever gezegd: het ontbreken van de definitie. Zie verhaal hier:quote:Op vrijdag 14 april 2017 22:07 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Het is altijd een probleem voor hun passagiers. Het is of nu 4 passagiers er af of een vlucht met 150 passagiers vertragen/annuleren. Simpele rekensom, toch?
Merk net dat het gefixt is, na een grote update van firefox. Kan inderdaad met m'n instellingen te maken gehad hebben, m'n region setting (en-UK) verschilt van m'n language setting (en-US), misschien gaf de mozilla datepicker een Amerikaanse datum, terwijl de google code een europees formaat verwachtte (of vice versa) omdat de één de language setting gebruikte, de ander de locale. Sowieso een software fout, ze moeten dezelfde setting gebruiken.quote:
Met als voorwaarde dat ze geen juridische stappen ondernemen....quote:Op donderdag 13 april 2017 09:02 schreef crystal_meth het volgende:
En nu gaat United alle passagiers van de vlucht hun ticket terugbetalen. (en in cash als ze geen voucher willen!)
United Airlines to refund tickets for all passengers on infamous flight
Van wat ik er van begrepen heb is dat erg geen cash geld aangeboden is maar vouchers die maar beperkt geldig zijn. Ik zou daar ook niet op zitten wachten. Mochten ze cash geld aangeboden hebben en ik had geen haast...tja waarom ook niet.quote:Op vrijdag 14 april 2017 21:38 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Ze hebben die mensen geld geboden en een hotelovernachting. En lokaal personeel? Waar basel je over? Natuurlijk is het een geldkwestie, het is een luchtvaartmaatschappij. Dat zijn doorgaans geen filantropische instellingen.
kloptquote:Op zaterdag 15 april 2017 10:28 schreef breaky het volgende:
[..]
Van wat ik er van begrepen heb is dat erg geen cash geld aangeboden is maar vouchers die maar beperkt geldig zijn. Ik zou daar ook niet op zitten wachten. Mochten ze cash geld aangeboden hebben en ik had geen haast...tja waarom ook niet.
En dan nog stap je over het grote probleem heen dat de mensen al in het vliegtuig zaten. Dit soort zaken dienen geregeld te worden voordat passagiers gaan boarden.
Het is waarschijnlijk gewoon begonnen een enorme blunder van de planners. Die zijn ergens in het proces vergeten aan te geven dat er nog 4 crewmembers mee moesten om hun volgende vlucht te halen.quote:Op vrijdag 14 april 2017 22:07 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Het is altijd een probleem voor hun passagiers. Het is of nu 4 passagiers er af of een vlucht met 150 passagiers vertragen/annuleren. Simpele rekensom, toch?
Ik zeg ook nergens dat ze deze situatie goed hebben afgehandeld. Ik zeg alleen dat dead heading crew de normaalste zaak van de wereld is en dat je daar in incidentele situaties inderdaad betalende passagiers voor laat staan.quote:Op vrijdag 14 april 2017 22:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De schade is intussen wel wat groter. Dan moet je je als maatschappij maar over je trots heenzetten en een taxi nemen. De primaire activiteit van zo een luchtvaartmaatschappij is dienstverlening, passagiers en bagage vervoeren. Bedrijfseconomisch gezien is het niet handig om iemand met wie je een vervoersovereenkomst hebt gesloten onder dwang en met geweld te verwijderen omdat je te trots bent om een andere vervoerder in te schakelen om je eigen crew ergens heen te brengen.
Ik heb begrepen dat het toevoegen van de dead heading crew een last minute actie was. Normaliter wordt dit inderdaad geregeld voor het boarden.quote:Op zaterdag 15 april 2017 10:28 schreef breaky het volgende:
En dan nog stap je over het grote probleem heen dat de mensen al in het vliegtuig zaten. Dit soort zaken dienen geregeld te worden voordat passagiers gaan boarden.
Of het was gewoon overmacht. Met 738 vliegtuigen in hun netwerk is het heel aannemelijk, dat er elders in het netwerk iets mis is gegaan (bv. technisch of door weer), waardoor een bepaalde crew niet kon arriveren voor hun volgende vlucht en dat er daardoor een crew opgestuurd moest worden.quote:Op zaterdag 15 april 2017 13:50 schreef Ivo1985 het volgende:
Het is waarschijnlijk gewoon begonnen een enorme blunder van de planners. Die zijn ergens in het proces vergeten aan te geven dat er nog 4 crewmembers mee moesten om hun volgende vlucht te halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |