abonnementen ibood.com bol.com
  dinsdag 11 april 2017 @ 14:55:13 #26
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_170147174
Ze hadden gewoon de prijs moeten verhogen totdat iemand er vrijwillig af wou. Bij 2000 dollar had waarschijnlijk wel iemand ja gezegd. Dit gaat ze miljoenen kosten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 11 april 2017 @ 14:56:10 #27
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170147190
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:47 schreef myShizzle het volgende:
https://mobile.twitter.co(...)s/851228695360663552

Filmpje. Man komt terug in de cabine, bebloed en verward.
Heel erg vaag en te gek voor woorden om zo met je klanten om te gaan.
Ze hebben 'm dus zo hard geslagen dat de man amper lijkt te weten waar hij is.
wooblabalurg
pi_170147192
Dit kan nogal pijnlijk uitpakken voor United.

- United zegt dat er sprake was van overbooking, dit is niet waar. Het vliegtuig zat vol. Toen bleek echter dat er 4 stoelen nodig waren voor medewerkers van United zelf, en moesten dus 4 personen weg.

- Normaal gesproken wordt overbooking geregeld voordat de klant in het vliegtuig is gestapt, bij de gate al. Nu had de klant zijn stoel al gekregen.

- Er is sprake van 'vrijwillig' je stoel opgeven: je krijgt een bedrag + hotelovernachting aangeboden. Van wat ik heb gelezen zijn het vouchers, die je ook nog eens niet allemaal tegelijk kunt gebruiken (bijv: 8x50USD). Je kan het geld terugkrijgen (cash) volgens afgesproken regels die in de luchtvaart gelden, maar daar moet je echt specifiek om vragen en moeite voor doen.

- Drie personen gingen akkoord - vrijwillig. Deze man echter niet. Reden is op zich niet eens belangrijk, want het zou vrijwillig moeten zijn. De man ging niet akkoord met wat er werd aangeboden (eerst 400USD + overnachting, toen 800USD + overnachting). Zijn reden was dat hij dokter is en patiënten moest zien.

- United schakelt de luchthavenpolitie in, die de man met brute kracht naar buiten werken. De man raakt hierbij gewond, hij stoot zijn hoofd tegen de armleuning.

- De arme man is gedesorienteerd en verward het vliegtuig weer ingekomen. Verschrikkelijk om te zien:
1) https://twitter.com/Tyler_Bridges/status/851228695360663552
2) https://twitter.com/kaylyn_davis/status/851480498186485760

Foto van de aftermath:
C9EJOe_UMAAHOjJ.jpg
pi_170147216
Lijkt me dat als een stoel al bezet is, het een probleem is geworden van degene die later aankomt voor die stoel, om het maar zo te zeggen.

Dit hadden ze moeten oplossen met degene die daar uiteindelijk in kwam te zitten en niet met degene die er al zat.
  dinsdag 11 april 2017 @ 14:59:10 #30
218617 YazooW
Up like Donald Trump
pi_170147227
Murca fuck yeah.

Ik heb nog nooit een binnenlandse vlucht gehad die niet overboekt was. Altijd gezeik daar.
pi_170147232
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ze hadden gewoon de prijs moeten verhogen totdat iemand er vrijwillig af wou. Bij 2000 dollar had waarschijnlijk wel iemand ja gezegd. Dit gaat ze miljoenen kosten.
jGWcKfd.jpg
  dinsdag 11 april 2017 @ 15:00:40 #32
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_170147252
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Lijkt me dat als een stoel al bezet is, het een probleem is geworden van degene die later aankomt voor die stoel, om het maar zo te zeggen.

Dit hadden ze moeten oplossen met degene die daar uiteindelijk in kwam te zitten en niet met degene die er al zat.
Dat was niet het probleem. Alles zat gewoon vol en opeens moesten er 4 personeelsleden mee. Blijkbaar hebben die volgens een contract (zoiets las ik op reddit) altijd recht op een stoel, terwijl betaalde passagiers dat niet hebben. Ze lieten de computer toen iemand kiezen. Er was dus geen sprake van een stoel die 2 keer aan iemand toegewezen was bij het boeken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_170147259
Om de shitshow af te maken....

- De CEO van United stuurt een interne mail, waarin hij de schuld bij de klant neerlegt en achter de acties staat van United:
https://twitter.com/RyanRuggiero/status/851577150117425154

- De man is een Chinees/Aziaat. Dit nieuwsbericht wordt opgepakt in China, een locatie waar United heel veel klanten kwijt kan raken, en dus financieel geraakt kan worden.

- Ooggetuige op Reddit (https://np.reddit.com/r/v(...)j1cbxsst&sh=2d5daf4b):
quote:
my comment reposted from a previously deleted thread:
I was on this flight and want to add a few things to give some extra context. This was extremely hard to watch and children were crying during and after the event.
When the manager came on the plane to start telling people to get off someone said they would take another flight (the next day at 2:55 in the afternoon) for $1600 and she laughed in their face.
The security part is accurate, but what you did not see is that after this initial incident they lost the man in the terminal. He ran back on to the plane covered in blood shaking and saying that he had to get home over and over. I wonder if he did not have a concussion at this point. They then kicked everybody off the plane to get him off a second time and clean the blood out of the plane. This took over an hour.
All in all the incident took about two and a half hours. The united employees who were on the plane to bump the gentleman were two hostesses and two pilots of some sort.
This was very poorly handled by United and I will definitely never be flying with them again.
Edit 1:
I will not answer questions during the day as I have to go to work, this is becoming a little overwhelming
pi_170147273
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat was niet het probleem. Alles zat gewoon vol en opeens moesten er 4 personeelsleden mee. Blijkbaar hebben die volgens een contract (zoiets las ik op reddit) altijd recht op een stoel, terwijl betaalde passagiers dat niet hebben.
Denk dat ze in de rechtszaal dat contract als wc papier kunnen gebruiken.
pi_170147304
Op internet wordt United nu keihard aangepakt. Mensen boeken hun vluchten om, geven aan dat ze United boycotten en nooit meer zullen gebruiken, ALLE EERDERE ONAANGENAME ZAKEN van United komen nu weer één voor één naar boven...
  dinsdag 11 april 2017 @ 15:04:11 #36
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_170147325
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:03 schreef kmkmmr het volgende:
Op internet wordt United nu keihard aangepakt. Mensen boeken hun vluchten om, geven aan dat ze United boycotten en nooit meer zullen gebruiken, ALLE EERDERE ONAANGENAME ZAKEN van United komen nu weer één voor één naar boven...
Mooi om te zien maar ik ben wel nog cynisch erover hoeveel last United er echt van gaat hebben. Mensen zijn snel outraged vandaag de dag, maar nog sneller zijn ze alles weer vergeten....
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_170147347
Chicago Police Department geeft in een statement aan dat de man is gevallen... :/

C9EiCfsVYAApNkK.jpg
pi_170147391
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Mooi om te zien maar ik ben wel nog cynisch erover hoeveel last United er echt van gaat hebben. Mensen zijn snel outraged vandaag de dag, maar nog sneller zijn ze alles weer vergeten....
Ik hoop dat ze het goed gaan voelen in China...

quote:
The incident, which unfolded on Sunday, was the number one trending topic Tuesday on Weibo, China's answer to Twitter, attracting more than 100 million views.

...

China is the second largest aviation market in the world and a key focus for United, which claims it "operates more nonstop US-China flights, and to more cities in China, than any other airline."
http://edition.cnn.com/20(...)-off-china-reaction/
  dinsdag 11 april 2017 @ 15:07:38 #39
218617 YazooW
Up like Donald Trump
pi_170147401
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Mooi om te zien maar ik ben wel nog cynisch erover hoeveel last United er echt van gaat hebben. Mensen zijn snel outraged vandaag de dag, maar nog sneller zijn ze alles weer vergeten....
Waait wel over. Op veel lijnen kan je simpelweg niet om United heen. Daarnaast zal de prijs bij de concurrentie omhoog gaan als mensen United links laten liggen.
  dinsdag 11 april 2017 @ 15:08:58 #40
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_170147429
Ik ben benieuwd wat er tegen die beveiligers is gezegd.

Zo van 'er is een lastige passagier aan boord, haal hem er desnoods met geweld af' of 'iemand moet het vliegtuig verlaten door een overboeking is en is daar niet blij mee, probeer hem met een discussie over te halen'. Heb het idee dat dit weer typisch Amerikaanse toestanden zijn waarbij meteen naar geweld gegrepen wordt. Altijd uitgaan van dat iemand meteen een crimineel is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_170147459
Jezus wat een belachelijke gang van zaken. Overigens waarom moest dat personeel opeens mee.

Andere vraag ik kreeg de laatste keer cash.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_170147519
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik ben benieuwd wat er tegen die beveiligers is gezegd.

Zo van 'er is een lastige passagier aan boord, haal hem er desnoods met geweld af' of 'iemand moet het vliegtuig verlaten door een overboeking is en is daar niet blij mee, probeer hem met een discussie over te halen'. Heb het idee dat dit weer typisch Amerikaanse toestanden zijn waarbij meteen naar geweld gegrepen wordt. Altijd uitgaan van dat iemand meteen een crimineel is.
Het is sowieso vreemd dat de politie op deze manier ingrijpt (voor onze begrippen)... Wat nog frappanter is is dat grote bedrijven de politie gebruiken met geweld hun zin te krijgen. De politie is er om orde te handhaven...

De politie die het zo heeft uitgevoerd is ook echt niet goed bij hun hoofd... Bedenk dan hoe uberhaupt het vliegtuig is ingekomen als-ie daar niet hoort...Gewoon, verstand op nul en trekken met dat lichaam
  dinsdag 11 april 2017 @ 15:20:35 #43
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170147641
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:13 schreef kmkmmr het volgende:

[..]

Het is sowieso vreemd dat de politie op deze manier ingrijpt (voor onze begrippen)... Wat nog frappanter is is dat grote bedrijven de politie gebruiken met geweld hun zin te krijgen. De politie is er om orde te handhaven...

De politie die het zo heeft uitgevoerd is ook echt niet goed bij hun hoofd... Bedenk dan hoe uberhaupt het vliegtuig is ingekomen als-ie daar niet hoort...Gewoon, verstand op nul en trekken met dat lichaam
Beveiliging of politie gaan daar meestal wel in met een bepaalde instelling.
Dan kun je je afvragen of er niet een instantie tussen de politie/beveiliging en bedrijven moet zitten.
Die kan dan nagaan in hoeverre de vraag redelijk is.
wooblabalurg
pi_170147802
Het ging ook nog eens om een klein stukje, iets van 4 uur rijden. Had lekker als organisatie een taxi gebeld voor je personeel, dan waren ze ook nog wel op tijd op het andere vliegveld geweest.
  dinsdag 11 april 2017 @ 15:33:25 #45
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170147844
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:30 schreef kipknots het volgende:
Het ging ook nog eens om een klein stukje, iets van 4 uur rijden. Had lekker als organisatie een taxi gebeld voor je personeel, dan waren ze ook nog wel op tijd op het andere vliegveld geweest.
Zal wel belangrijk personeel zijn geweest voor United Airlines dat ze de slechte publiciteit en waarschijnlijke rechtszaak op de koop toe nemen. Ik wil namen en rugnummers, dit zijn de toppers van de avation branche.
wooblabalurg
pi_170148034
Ik zat eens op een vlucht naar NY moesten er opeens 40 (!) mensen uit. Was mijn eerste reis dus ik dacht what the fuck.

Naast mij sympathieke italiaan die ik al kort gesproken had en al in zijn handjes wreef en mij vroeg mee te gaan, zonder nadenken.

Dus ik overrompeld meegegaan met hem en ja hoor als nummer 2 en 3 van boord binnen 30 minuten waren we met een voucher van $400 in de hand overgeboekt op een vlucht van KLM.

Vlucht vertrok 4 uur later en toen stond dat United vliegtuig nog aan de grond :')

Maar ik zag het op filmpje die aziaat helemaal flippen voor hij eruit gehaald werd, leek meer een autist dan een dokter.

En voor 4 mensen eruit, hadden ze ook die dikke voor hem eruit kunnen halen en waren ze er met 3 mensen qua gewicht wel geweest :').
a great future doesn't require a great past
pi_170148174
Ik snap nog steeds niet hoe overboeken normaal gebeurd, zeker als het om meerdere stoelen gaat. Als twee mensen beide stoel 5B selecteren dan moet hij bij de tweede die boekt toch zeggen dat de stoel al bezet is? Die zullen beide echt niet in dezelfde tiende seconde boeken. Als ik vlieg en ik moet er die dag echt zijn voor begin rondreis/concert dan zou ik ook super pissig worden als ik niet meer mee kan.
  dinsdag 11 april 2017 @ 15:51:15 #48
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_170148213
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik ben benieuwd wat er tegen die beveiligers is gezegd.

Die stellen geen vragen, die krijgen orders.
pi_170148467
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:49 schreef Momo... het volgende:
Ik snap nog steeds niet hoe overboeken normaal gebeurd, zeker als het om meerdere stoelen gaat. Als twee mensen beide stoel 5B selecteren dan moet hij bij de tweede die boekt toch zeggen dat de stoel al bezet is? Die zullen beide echt niet in dezelfde tiende seconde boeken. Als ik vlieg en ik moet er die dag echt zijn voor begin rondreis/concert dan zou ik ook super pissig worden als ik niet meer mee kan.
Dat een vliegtuig overboek raakt, kan op twee manieren gebeuren:

• Opzettelijk, normaal komen x% van de passagiers niet opdagen, dus pas nadat 100% van de stoelen +x% is geboekt, kan men niet meer boeken. De keer dat er meer passagiers dan stoelen zijn, neemt de maatschappij de kosten die dit met zich meebrengt voor lief.

• Maanden van tevoren wordt een planning gemaakt, maar op het moment dat gevlogen moet worden is het ingeplande toestel niet beschikbaar. Dan zet men een ander toestel in met minder zitplaatsen.

En in dit geval was het vliegtuig niet echt overboekt, maar wilde men ineens personeel laten meevliegen.
pi_170148590
Stelletje rotschoften bij United Airlines.
Bij de KLM boeken ze trouwens ook regelmatig over. Als je geboekt hebt heb je gewoon recht op een stoel in het vliegtuig. Klaar. Moeten ze maar niet overboeken.

Maar goed: even terzijde, ik was er wel op in gegaan. 800 dollar is toch een leuk zakcentje, hotelletje erbij en dan 's avonds even in de hotelbar lekker bier drinken met bitterballen.
Op rekening van United Airlines. Lekker met de benen wijd in het hotelbed, etc.
Ik wil mod worden.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')