abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 11 april 2017 @ 12:48:51 #1
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_170145052
quote:
Weduwe vermoorde boer: Ik keer nooit meer terug naar Zuid-Afrika

Ze vertrokken in 1999 vol goede moed naar Zuid-Afrika, Schiedammer Peet van Es (55) en zijn vrouw Arine Prins. ,,We kwamen voor the African dream’’, vertelt Prins. ,,Het mooie landschap, de grote boerderij met enorm veel grond, ruimte, dieren in het wild. Het hele plaatje. Maar ik had nooit gedacht dat we, sorry dat ik het moet zeggen, door een stel kaffers zouden worden afgeslacht.’’

Het is vrijdagavond 20.30 uur als Prins samen met een familievriend buiten voor hun boerderij vlakbij de stad Berberton zit. Van Es ligt op dat moment boven op bed omdat hij zich niet zo lekker voelt. Drie gewapende mannen doemen op en sleuren de twee naar binnen waar ze worden vastgebonden. ,,Ze wilden geld, bleven ze maar roepen, maar dat hebben we niet’’, blikt Prins terug op de hel waar ze van het ene op het andere moment in belandde.

Dus gaan de overvallers naar boven waar Van Es in zijn slaapkamer wordt verrast. En dan begint een gruwelijke marteling die liefst vijf uur duurt en die hem uiteindelijk het leven kost. Zijn vrouw overleeft de hel. ,,Ze hebben mij geprobeerd te verkrachten, maar ook te wurgen. Zo sprong er een op mijn borst, maar er werd ook een vuilniszak over m’n hoofd gedaan. Ik denk dat deze mannen te veel naar van die B-films hebben gekeken. Onze vriend is redelijk met rust gelaten, ze hadden het duidelijk op ons gemunt.’’

Prins hoorde al die tijd haar man gillen. ,,Houd je bek, riep ik nog. Ik dacht, dan laten ze hem misschien met rust, maar hij moet enorm veel pijn hebben gehad. Hadden ze hem maar gewoon een kogel door z’n kop geschoten, denk ik nu. Ik heb het gelukkig overleefd. Ik ben wel beurs, heb gaten, maar dat geneest wel weer. Wat niet overgaat, is mijn ziel die is geraakt. Ik ben van binnen kapot.’’

Het stel was eigenlijk van plan binnenkort definitief naar Nederland terug te keren. ,,Peet werkte de laatste jaren in Mozambique. Was net terug om op te ruimen, dingen weg te gooien en schoon te maken. We zouden terugkeren, dat stond vast. En dan gebeurt er zoiets, terwijl we helemaal geen vijanden hebben. Ik vermoed dat deze mannen in opdracht werkten, dat ze zijn betaald voor hun daden. Maar bewijzen kan ik het uiteraard niet.’’

Prins wil haar man, met wie ze 27 jaar samen was, een waardig afscheid geven. In Nederland wel te verstaan. Ze had sowieso al een ticket en vliegt volgende week naar Nederland. Of ook Van Es en de kinderen dan mee kunnen, is nog maar de vraag. ,,Ze hebben alles van waarde meegenomen, ik heb helemaal niets meer. Gelukkig hebben we hier veel lieve vrienden die ons helpen, maar de politie doet helemaal niets, zegt ook niets te kunnen doen. Dit soort dingen schijnt normaal te zijn. Ik hoop in contact te komen met de ambassade, wellicht kunnen zij ons helpen.’’

Prins weet in elk geval één ding zeker: ,,Ik keer nooit meer terug naar Zuid-Afrika, heb hier niets meer te zoeken.’’

Wat een vreselijk verhaal weer, het blijft toch gevaarlijk om die contreien te leven.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_170145113
Als blank persoon kan je daar beter niet zijn, wat een walgelijke figuren in dit verhaal zeg.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170145203
http://nos.nl/artikel/216(...)-in-zuid-afrika.html

quote:
Het zijn gruwelijke moorden, boeren zijn vaak slachtoffer, maar er zit geen politieke agenda achter.
Bedankt NOS. :')
pi_170145208
Vreemd wel dat ze het nodig vond de daders een stel kaffers te noemen.

Ze zegt nog sorry wat eigenlijk
aangeeft dat ze er bewust van is.

Vreselijk wat er gebeurd zou zijn alleen lijkt het nu alsof ze haat heeft opgebouwd tegen een heel ras. Treurig verhaal al met al.
wooblabalurg
pi_170145212
Heftig voor ze hoor, begrijp me niet verkeerd, maar waarom emigreer je in godsnaam naar Zuid-Afrika? Ik vind het ergens wel naïef.

Hetzelfde dus voor landen als Costa Rica en Panama, intense haat richting blanken.
pi_170145243
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:58 schreef Baconbus het volgende:
Vreemd wel dat ze het nodig vond de daders een stel kaffers te noemen.

Ze zegt nog sorry wat eigenlijk
aangeeft dat ze er bewust van is.

Vreselijk wat er gebeurd zou zijn alleen lijkt het nu alsof ze haat heeft opgebouwd tegen een heel ras. Treurig verhaal al met al.
Ga jij nu een vrouw die afgelopen vrijdagavond 5 uur naar de doodkreten van haar man heeft moeten luisteren verwijten dat ze zich niet zo tactvol uitlaat over de daders?

|:(
pi_170145293
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 april 2017 13:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ga jij nu een vrouw die afgelopen vrijdagavond 5 uur naar de doodkreten van haar man heeft moeten luisteren verwijten dat ze zich niet zo tactvol uitlaat over de daders?

|:(
Ze zegt sorry dus ze weet zelf dat het niet tactvol is.

Ik geef aan het raar te vinden dat je termen gebruikt om je daders te omschrijven die normaliter gebruikt worden om een hele groep te beledigen.

Het is hetzelfde als dat een blonde gozer iemand iets aandoet om vervolgens de man als nazi aan te duiden.

Je kan boos of in de war zijn, het slaat alleen nog steeds nergens op.
wooblabalurg
pi_170145361
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 13:04 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ze zegt sorry dus ze weet zelf dat het niet tactvol is. Ik geef aan het raar te vinden dat je termen gebruikt om je daders te omschrijven die normaliter gebruikt worden om een hele groep te beledigen.

Het is hetzelfde als dat een blonde gozer iemand iets aandoet om vervolgens de man als nazi aan te duiden.

Je kan boos of in de war zijn, het slaat alleen nog steeds nergens op.
Ga nog ff door met jezelf voor gek zetten, boos of in de war...
Haar man is gemarteld en gedood door een stel beesten, ze hebben alles van waarde meegenomen. Ze heeft niets meer.

ik vind dat ze zich nog netjes uitlaat met haar Kaffers, want dat zijn het toch bij deze vanaf vrijdagavond. Als ik kijk naar de betekenis van het woord dan past dat inderdaad bij de daders.
  dinsdag 11 april 2017 @ 13:12:12 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_170145413
quote:
Dat de vice-president tot dit soort moorden oproept is een detail. Laten we ons druk maken over Wilders, niet over Zuid-Afrika. Daar is alles nu helemaal goed.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_170145420
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 13:04 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ze zegt sorry dus ze weet zelf dat het niet tactvol is.

Ik geef aan het raar te vinden dat je termen gebruikt om je daders te omschrijven die normaliter gebruikt worden om een hele groep te beledigen.

Het is hetzelfde als dat een blonde gozer iemand iets aandoet om vervolgens de man als nazi aan te duiden.

Je kan boos of in de war zijn, het slaat alleen nog steeds nergens op.
iets aandoet?

Ze hebben haar proberen te verkrachten terwijl haar man boven werd gemarteld. Daders zijn toch kaffers? Van het laagste soort, en zij mag ze zo niet benoemen want dat is niet netjes?
Ga toch weg.

En de rest van de bevolking mag zich best distantiëren van dit soort misdadigers, in plaats van ze aan te moedigen.

Verder lijkt het me verstandig voor overige blanke boeren om hun koffer in te pakken en het land te verlaten. Verder dan ook links laten liggen dat land.
  dinsdag 11 april 2017 @ 13:12:42 #11
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170145427
Lekker naief.. iedereen weet dat afrika savonds en snachts een vrijplaats is...
Er word niet opgetreden of gezocht na dit soort gevallen.. simpelweg omdat dat de overheid geld kost...dus criminelen hebben er vrij spel..
Alleen boetes worden uitgedeeld, want daar verdiend de overheid mee..

Dat is hoe het daar werkt.. en dat weet ook vrijwel iedereen.. Van een arme crimineel kun je niets plukken
  dinsdag 11 april 2017 @ 13:14:30 #12
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170145456
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 april 2017 13:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ga nog ff door met jezelf voor gek zetten, boos of in de war...
Haar man is gemarteld en gedood door een stel beesten, ze hebben alles van waarde meegenomen. Ze heeft niets meer.

ik vind dat ze zich nog netjes uitlaat met haar Kaffers, want dat zijn het toch bij deze vanaf vrijdagavond. Als ik kijk naar de betekenis van het woord dan past dat inderdaad bij de daders.
Je beweert dat ik mezelf voor gek zet terwijl jij t gebruik van racistische koosnaampjes zit te rechtvaardigen, omdat er sprake is van onrecht.

Blijkbaar had ze al een soort haat die nu naar boven komt en blijkbaar zijn er mensen die zo erg meeleven dat ze dergelijk racisme goedkeuren. Treurig wel.
wooblabalurg
pi_170145468
Ik sta eerlijk gezegd nogal paf dat dit in de pers verschijnt.
Het is al jaren zo daar, en lees er zo gruwelijk weinig over.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_170145470
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:52 schreef FlippingCoin het volgende:
Als blank persoon kan je daar beter niet zijn, wat een walgelijke figuren in dit verhaal zeg.
Dit.

Veel blanke boeren zijn al vertrokken met voedselschaarste tot gevolg.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 11 april 2017 @ 13:15:35 #15
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170145473
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 13:15 schreef paddy het volgende:
Ik sta eerlijk gezegd nogal paf dat dit in de pers verschijnt.
Het is al jaren zo daar, en lees er zo gruwelijk weinig over.
Dit ja...
Na het apartheidsverhaal was het tot en in begin jaren 90 iets beter..
Maar dat is weer uitgevlakt..
pi_170145489
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:58 schreef Baconbus het volgende:
Vreemd wel dat ze het nodig vond de daders een stel kaffers te noemen.

Ze zegt nog sorry wat eigenlijk
aangeeft dat ze er bewust van is.

Vreselijk wat er gebeurd zou zijn alleen lijkt het nu alsof ze haat heeft opgebouwd tegen een heel ras. Treurig verhaal al met al.
En ik vind deze reactie weer opmerkelijk, een man wordt doodgemarteld maar jij valt over een woord van het slachtoffer die waarschijnlijk niet heel helder denkt zo kort na zo'n vreselijk tafereel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 11 april 2017 @ 13:18:18 #17
206731 Mortaxx
Doomer
pi_170145511
En ondertussen importeren wij massaal dit soort lieden. Over een paar jaar zijn Hielke en Sietske ook niet meer veilig
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_170145526
quote:
Nee vandaar dat ze daar en masse oproepen tot genocide van blanken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 11 april 2017 @ 13:21:44 #19
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170145582
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 13:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

En ik vind deze reactie weer opmerkelijk, een man wordt doodgemarteld maar jij valt over een woord van het slachtoffer die waarschijnlijk niet heel helder denkt zo kort na zo'n vreselijk tafereel.
Ja nee ik denk niet dat je uit schok racistische termen gaat bezigen. Dat is dan meestal iets dat je bewust onderdrukt en in zo'n situatie de controle daarover verliest. Goed dat je dit aanstipt.
wooblabalurg
  dinsdag 11 april 2017 @ 13:22:14 #20
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170145595
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:58 schreef Baconbus het volgende:
Vreemd wel dat ze het nodig vond de daders een stel kaffers te noemen.

Ze zegt nog sorry wat eigenlijk
aangeeft dat ze er bewust van is.

Vreselijk wat er gebeurd zou zijn alleen lijkt het nu alsof ze haat heeft opgebouwd tegen een heel ras. Treurig verhaal al met al.
Gaat niet over een heel ras, maar over een zeer specifieke bevolkingsgroep (bantoenegers)
  dinsdag 11 april 2017 @ 13:22:26 #21
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170145598
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 13:18 schreef Mortaxx het volgende:
En ondertussen importeren wij massaal dit soort lieden. Over een paar jaar zijn Hielke en Sietske ook niet meer veilig
Wat is er gebeurd met Henk en Ingrid?

Zijn die al geemigreerd naar Oost Europa?
wooblabalurg
pi_170145610
Maar geen politiek verband?

Ik sta nog steeds paf dat de Nederlandse pers dit na jaren heeft opgepakt
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_170145624
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 13:21 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ja nee ik denk niet dat je uit schok racistische termen gaat bezigen. Dat is dan meestal iets dat je bewust onderdrukt en in zo'n situatie de controle daarover verliest. Goed dat je dit aanstipt.
Nog steeds bijzonder opmerkelijk dat dit nou iets is dat jij opmerkelijk vindt in dit verhaal; maar dat heb ik wel vaker met jou.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170145629
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 13:22 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wat is er gebeurd met Henk en Ingrid?

Zijn die al geemigreerd naar Oost Europa?
Die zitten in Hongarije, lekker te genieten van hun uitkering.
  dinsdag 11 april 2017 @ 13:23:57 #25
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170145630
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 13:22 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Gaat niet over een heel ras, maar over een zeer specifieke bevolkingsgroep (bantoenegers)
Een hele bevolkingsgroep in het specifiek, dankjewel. Meestal zijn we daarop tegen maar in dit geval willen we vooral gezamenlijk rouwen.
wooblabalurg
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')