abonnement Unibet Coolblue
pi_170143662
Ik verhuis binnenkort naar Leeuwarden voor studie.

In mijn omgeving hoor ik van iedereen dat ik zo snel mogelijk op zoek moet gaan naar een kamer. Als ik op Kamernet kijk dan zie ik alleen maar kamers die per direct beschikbaar zijn, maar omdat ik pas eind augustus een kamer nodig heb vroeg ik mij af of het verstandig is om nu al contact op te nemen met verhuurders en de kamers bekijken etc. Ik neem aan dat verhuurders niet wachten op iemand die pas over maanden de kamer wilt huren ?

Of zal ik wachten tot eind juni, waarschijnlijk worden er dan ook meer kamers aangeboden ivm einde schooljaar, of ben ik dan al veel te laat ? Naar mijn weten is de vraag naar kamers in Leeuwarden niet heel hoog maar vraag mij toch wel af wanneer een goed moment is om op zoek te gaan naar kamers.

Wanneer gingen jullie op zoek naar een kamer ?
pi_170143720
Dan heb je je filters verkeerd ingevuld. Ik zie meerdere kamers beschikbaar per bijvoorbeeld 1-8-2017.

Bijvoorbeeld: https://kamernet.nl/details/1412923/searchalladverts
  dinsdag 11 april 2017 @ 11:14:42 #3
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_170143727
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:09 schreef Pussywagon het volgende:
Ik verhuis binnenkort naar Leeuwarden voor studie.

In mijn omgeving hoor ik van iedereen dat ik zo snel mogelijk op zoek moet gaan naar een kamer. Als ik op Kamernet kijk dan zie ik alleen maar kamers die per direct beschikbaar zijn, maar omdat ik pas eind augustus een kamer nodig heb vroeg ik mij af of het verstandig is om nu al contact op te nemen met verhuurders en de kamers bekijken etc. Ik neem aan dat verhuurders niet wachten op iemand die pas over maanden de kamer wilt huren ?

Of zal ik wachten tot eind juni, waarschijnlijk worden er dan ook meer kamers aangeboden ivm einde schooljaar, of ben ik dan al veel te laat ? Naar mijn weten is de vraag naar kamers in Leeuwarden niet heel hoog maar vraag mij toch wel af wanneer een goed moment is om op zoek te gaan naar kamers.

Wanneer gingen jullie op zoek naar een kamer ?
Ga zo snel mogelijk zoeken. Het liefst nog eerder. Bel de potentiële huisgenoten op. Je wil namelijk niet vanuit je eigen woonplaats zoveel honderd kilometer reizen naar een kamer die voor mannen is geadverteerd, en als je daar aan komt, blijkt het voor vrouwen te zijn. Of dat je college begint en je nog geen woonruimte hebt. Als het moeilijk wordt, wees dan tevreden met wat kleins. Ik begon letterlijk in een inloopkast. (Den Helder - Maastricht is wat lastig te doen op basis van retour elke dag)
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_170144077
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Dan heb je je filters verkeerd ingevuld. Ik zie meerdere kamers beschikbaar per bijvoorbeeld 1-8-2017.

Bijvoorbeeld: https://kamernet.nl/details/1412923/searchalladverts
Had ik nog niet gezien, ik zie dat er 1 kamer in augustus wordt aangeboden, rest in april, mei, juni en juli. Dit was ook mijn vraag eigenlijks, alvast contact met hen opnemen of wachten tot mei/juni in de hoop dat er meer kamers worden aangeboden vanaf augustus
pi_170144088
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:14 schreef knokkels het volgende:

[..]

Ga zo snel mogelijk zoeken. Het liefst nog eerder. Bel de potentiële huisgenoten op. Je wil namelijk niet vanuit je eigen woonplaats zoveel honderd kilometer reizen naar een kamer die voor mannen is geadverteerd, en als je daar aan komt, blijkt het voor vrouwen te zijn. Of dat je college begint en je nog geen woonruimte hebt. Als het moeilijk wordt, wees dan tevreden met wat kleins. Ik begon letterlijk in een inloopkast. (Den Helder - Maastricht is wat lastig te doen op basis van retour elke dag)
Hoe neem je contact op met huisgenoten ? Nummer vragen aan de verhuurder ?
  dinsdag 11 april 2017 @ 11:52:48 #6
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_170144227
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:42 schreef Pussywagon het volgende:

[..]

Hoe neem je contact op met huisgenoten ? Nummer vragen aan de verhuurder ?
Prikborden in Uni's/hogescholen afgaan. En volgens mij was het vroeger nog zo dat de telefoonnummers van de studentenhuizen vermeld waren.
Dan wel eerst contact opnemen met een studentenhuis naar keuze en het nummer vragen. Of email.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_170144583
Waarom zou je er niet in juli in kunnen?
Your opinion of me is none of my business.
pi_170144796
Verhuurders zitten er natuurlijk niet op te wachten om die kamer een paar maanden leeg te laten staan. Als je er zeker van wil zijn dat je in augustus een plekje hebt zul je dus waarschijnlijk wel een maand (misschien twee) huur moeten betalen die je nu "overbodig" acht. Maar hè, waarom niet meteen gebruik maken van de gelegenheid om de stad en je huisgenoten een beetje te leren kennen? Heb je bovendien een paar weken de tijd om je kamer te verbouwen en er echt iets moois van te maken.

Bovendien zal het naarmate het nieuwe collegejaar nadert steeds drukker worden, omdat meer en meer mensen hun definitieve studiekeuze hebben gemaakt. De meest gunstige periode voor huurders om op zoek te gaan is januari/februari, omdat afhakers en mensen die van studie(stad) wisselen of stoppen zich voor februari uit moeten schrijven, terwijl de instroom van "nieuwe" studenten in die periode doorgaans beperkt is.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2017 12:32:32 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')