abonnement Unibet Coolblue
pi_170141590
quote:
In 2016 zijn minder asielaanvragen gedaan, maar het aantal nareisverzoeken is flink gestegen. In 2015 werden nog minder dan 28.000 aanvragen gedaan, in 2016 waren dat er bijna 37.000.

De komende jaren worden tienduizenden nareizigers verwacht, meldt de Immigratie- en Naturalisatiedienst maandag. Rob van Lint, directeur van de IND zegt tegen De Volkskrant dat hij zelfs rekent op drie nareizigers per asielzoeker.

Hogere schatting IND
In 2016 kregen 31.800 mensen groen licht om asielzoekers na te reizen, tegen 25.910 in 2015. In oktober vorig jaar zei de IND nog over een aantal jaar 29.000 nieuwkomers te verwachten die door gezinshereniging naar Nederland komen.

Sinds begin 2015 zijn ongeveer 12.460 Syriërs onder het mom van gezinshereniging naar Nederland gereisd. Het aantal nareizigers verschilt sterk per asielzoeker. Volgens de IND hebben bijvoorbeeld Somaliërs gemiddeld minder grote families dan Syriërs.

In oktober waarschuwde de IND nog dat per Syriër gemiddeld 1,2 familielid zou volgen. Voor elke vier Eritreeërs zou gemiddeld één familielid nareizen. Het gemiddelde aantal dat de IND nu inschat ligt dus veel hoger.

Familie van asielzoekers
Potentiële nareizigers kunnen een verblijfsvergunning aanvragen bij de Nederlandse ambassade in hun land van herkomst. De gezinsleden van migranten die asiel hebben gekregen in Nederland, moeten in het land van herkomst al zijn getrouwd of een gezin hebben gevormd. Er wordt nog wel eens gefraudeerd met de hereniging, wat in het geval van ouder-kind-relaties kan worden opgelost door DNA-testen.

Het Europese Hof van Justitie besloot in april dat lidstaten zelf inkomenseisen mogen stellen. Zo mogen landen als voorwaarde stellen dat de persoon die al een verblijfsvergunning heeft financieel stabiel is, of goede kans heeft op een vaste baan. Ouders van minderjarige migranten hebben ook recht op verblijfsstatus in Nederland door gezinshereniging.
Bron

Wat ik nog altijd niet snap is dat er mensen zijn die vluchten, hun hele familie achterlaten (meestal zijn het alleen jongemannen die vluchten), en na verloop van tijd mag de familie overkomen. Zit die familie dan niet in gevaar? En als die in gevaar zitten waarom laat je als man je familie alleen? Zoals de gehele asielprocedure flink misbruikt word door een legertje gelukszoekers zou het mij niet verbazen als de nareisregeling ook zwaar misbruikt word.
  dinsdag 11 april 2017 @ 08:06:27 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_170141596
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:05 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Bron

Wat ik nog altijd niet snap is dat er mensen zijn die vluchten, hun hele familie achterlaten (meestal zijn het alleen jongemannen die vluchten), en na verloop van tijd mag de familie overkomen. Zit die familie dan niet in gevaar? En als die in gevaar zitten waarom laat je als man je familie alleen? Zoals de gehele asielprocedure flink misbruikt word door een legertje gelukszoekers zou het mij niet verbazen als de nareisregeling ook zwaar misbruikt word.
Ik wil dat best nog eens uitleggen, maar iets zegt me dat dat geen zin heeft.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 11 april 2017 @ 08:08:40 #3
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170141610
Schande! Grenzen dicht voor nareizigers!
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_170141617
Ook maar eens afschaffen dan.
pi_170141618
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:08 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Schande! Grenzen dicht voor nareizigers!
Eensch! Wat een vertroetelland.
  dinsdag 11 april 2017 @ 08:10:26 #6
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170141619
Wat ik niet snap is dat je zomaar mensen hier naar toe mag halen zonder eerst aan te tonen dat je in staat bent ze te kunnen onderhouden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170141638
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:05 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Bron

Wat ik nog altijd niet snap is dat er mensen zijn die vluchten, hun hele familie achterlaten (meestal zijn het alleen jongemannen die vluchten), en na verloop van tijd mag de familie overkomen. Zit die familie dan niet in gevaar? En als die in gevaar zitten waarom laat je als man je familie alleen? Zoals de gehele asielprocedure flink misbruikt word door een legertje gelukszoekers zou het mij niet verbazen als de nareisregeling ook zwaar misbruikt word.
Jij hebt 2doc zeker niet gekeken gisteren? Had er wel een topic over verwacht.
  dinsdag 11 april 2017 @ 08:12:27 #8
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_170141641
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:05 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
dat de persoon die al een verblijfsvergunning heeft financieel stabiel is,
Hoe zit dit eigenlijk in Nederland?
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_170141644
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:10 schreef deedeetee het volgende:
Wat ik niet snap is dat je zomaar mensen hier naar toe mag halen zonder eerst aan te tonen dat je in staat bent ze te kunnen onderhouden.
Ho ho, heb eens een buitenlandse vriendin gehad, dat geld alleen voor Nederlanders. In die tijd moesten Nederlanders nog 1500 euro betalen bij de IND voor een aanvraag, waar Turkse onderdanen ongeveer 150 euro per aanvraag betaalden. (volgens mij hebben ze het wel na een hoop kritiek nu gelijk getrokken)
pi_170141647
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:12 schreef Physsic het volgende:

[..]

Jij hebt 2doc zeker niet gekeken gisteren? Had er wel een topic over verwacht.
Ik kijk zelden TV, waar ging dat dan over?
  dinsdag 11 april 2017 @ 08:13:37 #11
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_170141649
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:10 schreef deedeetee het volgende:
Wat ik niet snap is dat je zomaar mensen hier naar toe mag halen zonder eerst aan te tonen dat je in staat bent ze te kunnen onderhouden.
Dat mag den Overheid gaan doen.
Fade to Black
pi_170141672
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:13 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Ik kijk zelden TV, waar ging dat dan over?
Over vermoedelijke oorlogsmisdadigers (denk aan leden van terroristische organisaties) die een asielaanvraag indienen en hoe moeilijk het voor de IND is om genoeg aanwijzingen te verzamelen om op grond daarvan een verblijfsvergunning te kunnen weigeren. Het gevolg is dat veel van hen toch in Nederland verblijven, zowel met als zonder verblijfsvergunning.

https://www.npo.nl/2doc/10-04-2017/KN_1688926

Bij personen die wel onder 1F vallen is het trouwens wel mogelijk om een verblijfsvergunning te weigeren terwijl gezinsleden (vrouw, kinderen) wel een verblijfsvergunning krijgen. Dat een gezin daardoor bijvoorbeeld gescheiden wordt en kinderen zonder hun vader moeten opgroeien, is onvoldoende reden om zo'n persoon toch een verblijfsvergunning te geven.

[ Bericht 15% gewijzigd door Physsic op 11-04-2017 08:25:00 ]
pi_170141673
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik wil dat best nog eens uitleggen, maar iets zegt me dat dat geen zin heeft.
Tja, dat "uitleggen" kennen we wel, dat zijn de zelfde argumenten die gebruikt worden in de asieldiscussie zoals 'ja maar er komen maar 50.0000 vluchtelingen, en de aantallen nemen af" om natuurlijk wel te vergeten dat het legertje na reizigers 3 keer zo groot is.

En je vlucht, je reist niet na, als er oorlog uitbrak was mijn gezin het eerste en het enige waar ik mij druk om maakte, iets wat de geschiedenis al vaak heeft uitgewezen. Behalve bij de veelal islamitische landen, daar vluchten alleen de mannen en vrouwen en kinderen blijven achter. Hoe kun je een vrouw en kind achterlaten in een omgeving waaruit jij zelf bent moeten vluchten? Stel dat in WW2 de gemiddelde man de instelling had gehad van de gemiddelde islamitische vluchteling? Waren alle mannen op de boot naar Canada gestapt en vrouw en kinderen hadden alleen mogen proberen te overleven.

Het gaat er bij mij in dat er vluchtelingen zullen zijn die geen misbruik van de situatie maken, word eens tijd dat er bij anderen ook eens ingaat dat er ook vluchtelingen zijn die juist wel misbruik van de situatie maken. En ik vind 3x zoveel na reizigers gewoon gekkenwerk.
pi_170141682
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:17 schreef Physsic het volgende:

[..]

Over vermoedelijke oorlogsmisdadigers (denk aan leden van terroristische organisaties) die een asielaanvraag indienen en hoe moeilijk het voor de IND is om genoeg aanwijzingen te verzamelen om op grond daarvan een verblijfsvergunning te kunnen weigeren. Het gevolg is dat veel van hen toch in Nederland verblijven, zowel met als zonder verblijfsvergunning.

https://www.npo.nl/2doc/10-04-2017/KN_1688926
Vanavond maar eens kijken, maar niet verassend, is een publiek geheim dat veel radicalen hier rondlopen. Je mag het alleen niet uitspreken zonder dat het malieveld weer vol staat met schuimbekkende schreeuwerts.
  dinsdag 11 april 2017 @ 08:21:21 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_170141691
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:18 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Tja, dat "uitleggen" kennen we wel, dat zijn de zelfde argumenten die gebruikt worden in de asieldiscussie zoals 'ja maar er komen maar 50.0000 vluchtelingen, en de aantallen nemen af" om natuurlijk wel te vergeten dat het legertje na reizigers 3 keer zo groot is.

En je vlucht, je reist niet na, als er oorlog uitbrak was mijn gezin het eerste en het enige waar ik mij druk om maakte, iets wat de geschiedenis al vaak heeft uitgewezen. Behalve bij de veelal islamitische landen, daar vluchten alleen de mannen en vrouwen en kinderen blijven achter. Hoe kun je een vrouw en kind achterlaten in een omgeving waaruit jij zelf bent moeten vluchten? Stel dat in WW2 de gemiddelde man de instelling had gehad van de gemiddelde islamitische vluchteling? Waren alle mannen op de boot naar Canada gestapt en vrouw en kinderen hadden alleen mogen proberen te overleven.

Het gaat er bij mij in dat er vluchtelingen zullen zijn die geen misbruik van de situatie maken, word eens tijd dat er bij anderen ook eens ingaat dat er ook vluchtelingen zijn die juist wel misbruik van de situatie maken. En ik vind 3x zoveel na reizigers gewoon gekkenwerk.
Het heeft dus geen nut om het uit te leggen. :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 11 april 2017 @ 08:27:45 #16
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_170141721
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:10 schreef deedeetee het volgende:
Wat ik niet snap is dat je zomaar mensen hier naar toe mag halen zonder eerst aan te tonen dat je in staat bent ze te kunnen onderhouden.
Dat boeit toch niet. Het is veel belangrijker om kansloze bijstandsgerechtigden aan nog kanslozer werk te trappen zoals te lezen is in een ander topic, waar met geen woord gerept wordt over de duizenden gelukzoekers die we binnen halen :')
pi_170141722
Wat ik erg vindt dat er een remigratie regeling is voor bijv ex-Joegoslaven, deze "krijgen" ¤700 per maand, er zitten wel bepaalde voorwaarden aan vast....
Het is nu al jaren veilig daar dus ze zouden allen weer 'vrijwillig' terug moeten, de meesten gaan al terug rond vakantie tijd naar hun tweede woning...
pi_170141815
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:10 schreef deedeetee het volgende:
Wat ik niet snap is dat je zomaar mensen hier naar toe mag halen zonder eerst aan te tonen dat je in staat bent ze te kunnen onderhouden.
Een uitkering is ook financiële stabiliteit. Er staat nergens dat ze een baan moeten hebben. Ruim 70% van de somaliers heeft een uitkering (tegenover 2% van de autochtone bevolking!). Als een eigen inkomen een voorwaarde was geweest zaten er echt niet zoveel somaliers hier.
pi_170141844
En als de vrouw er eenmaal ook is kan ze ook nog 3 kinderen werpen, die op groeien in armoede en met taalachterstanden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 11 april 2017 @ 09:57:00 #20
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_170142777
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:18 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Tja, dat "uitleggen" kennen we wel, dat zijn de zelfde argumenten die gebruikt worden in de asieldiscussie zoals 'ja maar er komen maar 50.0000 vluchtelingen, en de aantallen nemen af" om natuurlijk wel te vergeten dat het legertje na reizigers 3 keer zo groot is.

En je vlucht, je reist niet na, als er oorlog uitbrak was mijn gezin het eerste en het enige waar ik mij druk om maakte, iets wat de geschiedenis al vaak heeft uitgewezen. Behalve bij de veelal islamitische landen, daar vluchten alleen de mannen en vrouwen en kinderen blijven achter. Hoe kun je een vrouw en kind achterlaten in een omgeving waaruit jij zelf bent moeten vluchten? Stel dat in WW2 de gemiddelde man de instelling had gehad van de gemiddelde islamitische vluchteling? Waren alle mannen op de boot naar Canada gestapt en vrouw en kinderen hadden alleen mogen proberen te overleven.

Het gaat er bij mij in dat er vluchtelingen zullen zijn die geen misbruik van de situatie maken, word eens tijd dat er bij anderen ook eens ingaat dat er ook vluchtelingen zijn die juist wel misbruik van de situatie maken. En ik vind 3x zoveel na reizigers gewoon gekkenwerk.
Omdat dat de enige manier is die ze zien om hun familie uit die omstandigheden te halen? De reis is vaak lastig en gevaarlijk, de volwassen man maakt de reis, zodat later zijn familie op een veilige manier naar hem toe kan komen.

Niet dat ik het eens ben met de regeling hoor dat je zomaar je familie naar Nederland kan halen(als dat het geval is), maar vanuit het perspectief van zo een vluchteling is het volledig begrijpelijk.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_170142866
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 09:57 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Omdat dat de enige manier is die ze zien om hun familie uit die omstandigheden te halen? De reis is vaak lastig en gevaarlijk, de volwassen man maakt de reis, zodat later zijn familie op een veilige manier naar hem toe kan komen.

Niet dat ik het eens ben met de regeling hoor dat je zomaar je familie naar Nederland kan halen(als dat het geval is), maar vanuit het perspectief van zo een vluchteling is het volledig begrijpelijk.
Als man zijnde kan ik er gewoon niet bij dat je je familie achterlaat in een situatie waaruit ze moeten vluchten. We hebben het niet over mannen die vluchten en hun familie komt 2 dagen later, nee we hebben het over mannen die aangeven hun leven niet zeker te zijn, aangeven dat hun familie niet zeker is van hun leven, die "vluchten" en een jaar later komt opeens de complete familie aanzetten die dus al die tijd in die "onleefbare" omgeving gewoond hebben. Er vluchten ook complete gezinnen, waarom lukt het die gezinnen dan wel, en dat zijn ook gezinnen die niets hebben?
  dinsdag 11 april 2017 @ 10:28:42 #22
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_170143176
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 10:03 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Als man zijnde kan ik er gewoon niet bij dat je je familie achterlaat in een situatie waaruit ze moeten vluchten. We hebben het niet over mannen die vluchten en hun familie komt 2 dagen later, nee we hebben het over mannen die aangeven hun leven niet zeker te zijn, aangeven dat hun familie niet zeker is van hun leven, die "vluchten" en een jaar later komt opeens de complete familie aanzetten die dus al die tijd in die "onleefbare" omgeving gewoond hebben. Er vluchten ook complete gezinnen, waarom lukt het die gezinnen dan wel, en dat zijn ook gezinnen die niets hebben?
Nogmaals: omdat dat in hun situatie de beste optie is. Als ze de mogelijkheid hadden om met hun familie te reizen, of direct hun familie hiernaartoe halen, dan hadden ze het gedaan. De twee opties die ze hebben is daar blijven of zelf hiernaartoe komen om later hun familie over te laten komen.

Dus je familie altijd niet veilig of tijdelijk niet veilig.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_170143422
Duitsland hebben 270.000 asielzoekers recht op familiehereniging.

En weer een miljoen kansloze erbij door familiehereniging, per jaar!!

Vraag me af wie al die sociale voorzieningen in de toekomst gaat betalen.
pi_170143476
Ik heb dit artikel tot de bron terug gevolgd maar ook dan zie ik niet de statistieken waarmee ik op "3 nareizigers voor elke asielzoeker" kom.

Ik kom op ongeveer 1,2 tot 1,5

Iemand andere statistieken?
pi_170143596
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 10:50 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Duitsland hebben 270.000 asielzoekers recht op familiehereniging.

En weer een miljoen kansloze erbij door familiehereniging, per jaar!!

Vraag me af wie al die sociale voorzieningen in de toekomst gaat betalen.
De belastingbetaler. En die interesseert het geen reet. Maar wel janken dat 50% naar de belasting gaat.
Why stay small, if you can grow big..
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 11 april 2017 @ 11:12:55 #26
206731 Mortaxx
Doomer
pi_170143710
En de nareizigers laten ieder ook weer 3 gezinsleden overkomen. Bijzonder hoe dat kan als het zo ontzettend gevaarlijk is in het thuisland
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 11 april 2017 @ 11:20:13 #27
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170143780
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:12 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Ho ho, heb eens een buitenlandse vriendin gehad, dat geld alleen voor Nederlanders. In die tijd moesten Nederlanders nog 1500 euro betalen bij de IND voor een aanvraag, waar Turkse onderdanen ongeveer 150 euro per aanvraag betaalden. (volgens mij hebben ze het wel na een hoop kritiek nu gelijk getrokken)
Dat is dus pure discriminatie. Het zou juist voor die migranten moeten gelden dat ze kunnen aantonen over voldoende inkomen te beschikken. . Als je je familie niet kunt onderhouden blijven ze maar gewoon waar ze nu zijn ipv op onze kosten hierheen te komen om op onze kosten te leven.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170143792
quote:
Op iedere asielzoeker die een status krijgt, zei IND-directeur Rob van Lint, volgen gemiddeld drie familieleden uit het kerngezin als nareiziger.
Dus als we straks 100.000 mensen in totaal een status hebben gegeven, dan worden dat dus 400.000 in totaal? Knettergek.
pi_170143878
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 10:03 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Als man zijnde kan ik er gewoon niet bij dat je je familie achterlaat in een situatie waaruit ze moeten vluchten. We hebben het niet over mannen die vluchten en hun familie komt 2 dagen later, nee we hebben het over mannen die aangeven hun leven niet zeker te zijn, aangeven dat hun familie niet zeker is van hun leven, die "vluchten" en een jaar later komt opeens de complete familie aanzetten die dus al die tijd in die "onleefbare" omgeving gewoond hebben. Er vluchten ook complete gezinnen, waarom lukt het die gezinnen dan wel, en dat zijn ook gezinnen die niets hebben?
Omdat de reis soms net zo gevaarlijk is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_170143923
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:21 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Dus als we straks 100.000 mensen in totaal een status hebben gegeven, dan worden dat dus 400.000 in totaal? Knettergek.
..en wat niemand in deze cijfers meeneemt is de verveelvoudiging van dat aantal na een paar jaar (Ze neuken konijnen nog het zwart voor ogen).
Het is als rente op rente, aantallen zullen enorm stijgen de komende jaren.
  dinsdag 11 april 2017 @ 11:33:02 #31
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_170143951
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:31 schreef myShizzle het volgende:

[..]

..en wat niemand in deze cijfers meeneemt is de verveelvoudiging van dat aantal na een paar jaar (Ze neuken konijnen nog het zwart voor ogen).
Het is als rente op rente, aantallen zullen enorm stijgen de komende jaren.
Evenals de armoede, verpaupering en verloedering in met name de grote steden.
pi_170143962
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:28 schreef probeer het volgende:

[..]

Omdat de reis soms net zo gevaarlijk is.
Zijn de Frontex veerboten zo slecht ja?
Al die veilige landen waar ze doorheen gaan voor ze in Duitsland aankomen zijn opeens gevaarlijk?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_170144003
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:33 schreef Beach het volgende:

[..]

Zijn de Frontex veerboten zo slecht ja?
Al die veilige landen waar ze doorheen gaan voor ze in Duitsland aankomen zijn opeens gevaarlijk?
Bv de sinaï woestijn, is over het algemeen geen leuke plek. En niet alleen door de warmte en het zand.
"Pools are perfect for holding water"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 11 april 2017 @ 11:37:03 #34
74056 crew  ToT
  dinsdag 11 april 2017 @ 11:37:05 #35
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_170144011
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:36 schreef probeer het volgende:

[..]

Bv de sinaï woestijn, is over het algemeen geen leuke plek. En niet alleen door de warmte en het zand.
:')
pi_170144015
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:36 schreef probeer het volgende:

[..]

Bv de sinaï woestijn, is over het algemeen geen leuke plek. En niet alleen door de warmte en het zand.
Welke """"""""""""""""""vluchtelingen""""""""""""""" reizen dan door de Sinaï?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_170144040
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:37 schreef Beach het volgende:

[..]

Welke """"""""""""""""""vluchtelingen""""""""""""""" reizen dan door de Sinaï?
Eritrea ooit op een kaart opgezocht? Blijkbaar niet dus.
"Pools are perfect for holding water"
pi_170144048
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:39 schreef probeer het volgende:

[..]

Eritrea ooit op een kaart opgezocht? Blijkbaar niet dus.
Die gaan niet naar Libië? Pas nog gelezen dat dat ook voor hen de meestgebruike route is.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_170144071
Ze maken eenvoudig gebruik van een pervers en naïef systeem.
pi_170144080
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:39 schreef Beach het volgende:

[..]

Die gaan niet naar Libië? Pas nog gelezen dat dat ook voor hen de meestgebruike route is.
Niet allemaal nee. En zelfs dan moeten ze door zuid-egypte en soedan. Ook geen leuke wandelroutes.
"Pools are perfect for holding water"
pi_170144109
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:41 schreef probeer het volgende:

[..]

Niet allemaal nee. En zelfs dan moeten ze door zuid-egypte en soedan. Ook geen leuke wandelroutes.
Wat zielig.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_170144152
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:43 schreef Beach het volgende:

[..]

Wat zielig.
Word je er nou ook echt boos van, dat je belastinggeld naar de vluchtelingen gaat? Dat je gaat vloeken en zo?
"Pools are perfect for holding water"
pi_170144218
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 10:54 schreef MaGNeT het volgende:
Ik heb dit artikel tot de bron terug gevolgd maar ook dan zie ik niet de statistieken waarmee ik op "3 nareizigers voor elke asielzoeker" kom.

Ik kom op ongeveer 1,2 tot 1,5

Iemand andere statistieken?
Die titel is wsl gebaseerd op
quote:
De komende jaren worden tienduizenden nareizigers verwacht, meldt de Immigratie- en Naturalisatiedienst maandag. Rob van Lint, directeur van de IND, zegt tegen de Volkskrant dat hij zelfs rekent op drie nareizigers per asielzoeker.
pi_170144329
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 10:54 schreef MaGNeT het volgende:
Ik heb dit artikel tot de bron terug gevolgd maar ook dan zie ik niet de statistieken waarmee ik op "3 nareizigers voor elke asielzoeker" kom.

Ik kom op ongeveer 1,2 tot 1,5

Iemand andere statistieken?
Wordt inderdaad flink gestrooid met cijfers die niet allemaal te herleiden vallen. De bron die ik altijd gebruik voor dit soort dingen zijn de cijfers van het IND zelf op https://ind.nl/en/about-i(...)s/Asylum-Trends.aspx . Hier worden ook de nareizigers in bijgehouden. Alleen misschien dan niet de vergunningen die al verstrekt zijn.
pi_170144569
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:52 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Die titel is wsl gebaseerd op

[..]

Ja, dat weet ik. Maar de cijfers van datzelfde IND staven het niet.
pi_170144590
Wordt gezellig. Lekker druk! Hoe meer zielen hoe meer vreugd.
standaarddrinker
pi_170144609
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:31 schreef myShizzle het volgende:

[..]

..en wat niemand in deze cijfers meeneemt is de verveelvoudiging van dat aantal na een paar jaar (Ze neuken konijnen nog het zwart voor ogen).
Het is als rente op rente, aantallen zullen enorm stijgen de komende jaren.
Wat is het probleem met kinderen die in NL geboren zijn?
pi_170144618
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:15 schreef MaGNeT het volgende:
Ja, dat weet ik. Maar de cijfers van datzelfde IND staven het niet.
De cijfers zijn er nog niet omdat het over de toekomst gaat. De quote start niet voor niets met "de komende jaren".
pi_170144624
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:18 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

De cijfers zijn er nog niet omdat het over de toekomst gaat. De quote start niet voor niets met "de komende jaren".
Ofwel: die IND directeur weet het ook niet, mischien een quote uit z'n verband getrokken. Journalisten zijn daar goed in.

Elsevier gaat zelfs helemaal aan de haal met dat Volkskrant artikel en lijkt zelfs geen voorbehoud te hebben.

Waarom zou dat in deze situatie ineens 2 tot 3x zo hoog zijn dan voorheen?
pi_170144650
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:18 schreef MaGNeT het volgende:
Ofwel: die IND directeur weet het ook niet.
Die opmerking kan je maken over elke voorspelling. Dat betekent niet dat we het dus maar niet over de toekomst moeten hebben.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:18 schreef MaGNeT het volgende:
Waarom zou dat in deze situatie ineens 2 tot 3x zo hoog zijn als voorheen?
Dat moet je niet aan mij vragen, maar aan de directeur van het IND. Hij zal vast een goede reden hebben en een beter inzicht dan jij kan krijgen met een beetje googlen.
pi_170144663
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:20 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Die opmerking kan je maken over elke voorspelling. Dat betekent niet dat we het dus maar niet over de toekomst moeten hebben.

[..]

Dat moet je niet aan mij vragen, maar aan de directeur van het IND. Hij zal vast een goede reden hebben en een beter inzicht dan jij kan krijgen met een beetje googlen.
Naja, het is dus niet aan de orde nog.

We zouden ook 200.000 asielzoekers krijgen in 2016 maar die heb ik ook nog niet geteld.
  dinsdag 11 april 2017 @ 12:21:46 #52
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170144664
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:17 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat is het probleem met kinderen die in NL geboren zijn?
Dat ze een Nederlandse paspoort en rechten krijgen die ze niet gegund worden.
wooblabalurg
pi_170144672
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:21 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat ze een Nederlandse paspoort en rechten krijgen die ze niet gegund worden.
Door wie niet?
pi_170144702
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:17 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wat is het probleem met kinderen die in NL geboren zijn?
De meeste DENK-stemmers zijn in Nederland geboren..
standaarddrinker
  dinsdag 11 april 2017 @ 12:26:57 #55
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170144738
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Door wie niet?
Door hele zoutige mensen die een idee hebben van een land waar ze krampachtig aan vast proberen te houden terwijl de wereld om hen heen razendsnel doordraait en aan hen voorbij gaat.
wooblabalurg
pi_170144764
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:24 schreef DrDentz het volgende:

[..]

De meeste DENK-stemmers zijn in Nederland geboren..
De meeste VVD stemmers ook.
pi_170144779
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:28 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De meeste VVD stemmers ook.
Liberalisme hoort bij Nederland. Turks nationalisme... nu ook eigenlijk.
standaarddrinker
pi_170144783
Hierheen halen en paspoort + woning + uitkering geven.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_170147183
Iets zegt mij dat de cijfers die de IND nu naar buiten brengt allang bekend waren, maar bewust niet eerder zijn gecommuniceerd. In één van de verkiezingsdebatten kwam dit onderwerp ter sprake en toen werd al opgemerkt - ik meen door Buma - dat er per asielzoeker 2 tot 3 nareizigers zouden zijn.

Maar wat maakt het ook uit eigenlijk. De belangen van asielzoekers (veelal helemaal niet voor oorlog op de vlucht) zijn steevast belangrijker dan die van de Nederlandse samenleving, die stukje bij beetje steeds verder ontwricht raakt.
pi_170147205
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:55 schreef Elfletterig het volgende:
Maar wat maakt het ook uit eigenlijk. De belangen van asielzoekers (veelal helemaal niet voor oorlog op de vlucht) zijn steevast belangrijker dan die van de Nederlandse samenleving, die stukje bij beetje steeds verder ontwricht raakt.
Och, wat hebben we toch zwaar met z'n allen.

Prima dat je gekant bent tegen het binnenhalen van asielzoekers, maar stel je toch niet zo enorm aan. Als Nederland word je op allerlei manieren in de watten gelegd, vooral als je onderaan de sociaal-economische ladder hangt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_170147329
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Och, wat hebben we toch zwaar met z'n allen.

Prima dat je gekant bent tegen het binnenhalen van asielzoekers, maar stel je toch niet zo enorm aan. Als Nederland word je op allerlei manieren in de watten gelegd, vooral als je onderaan de sociaal-economische ladder hangt.
En precies dat laatste wordt stukje bij beetje naar de knoppen geholpen. Het sociale stelsel wordt vanzelf onbetaalbaar, omdat het wordt geclaimd door mensen die er nooit ene cent aan hebben bijgedragen.

Maar dat is niet eens het ergste. Het ergste is dat complete wijken gaan veranderen in buitenlandse enclaves. Wellicht dat je de Volkskrant nog serieus neemt als bron?
pi_170147445
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En precies dat laatste wordt stukje bij beetje naar de knoppen geholpen. Het sociale stelsel wordt vanzelf onbetaalbaar, omdat het wordt geclaimd door mensen die er nooit ene cent aan hebben bijgedragen.

Maar dat is niet eens het ergste. Het ergste is dat complete wijken gaan veranderen in buitenlandse enclaves. Wellicht dat je de Volkskrant nog serieus neemt als bron?
Daar had ik niet over, beste jongen. Je probeert het nu weer over een andere boeg te gooien.

Het ging om die walgelijke slachtofferrol waar jij je net kundig in manoeuvreerde. De staat zou volgens jou alleen maar oog hebben voor die arme asielzoekers, die belangrijker worden gevonden dan de autochtone Nederlander.

Ga toch poepen, vent. Want een onzin.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_170147998
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar had ik niet over, beste jongen. Je probeert het nu weer over een andere boeg te gooien.

Het ging om die walgelijke slachtofferrol waar jij je net kundig in manoeuvreerde. De staat zou volgens jou alleen maar oog hebben voor die arme asielzoekers, die belangrijker worden gevonden dan de autochtone Nederlander.

Ga toch poepen, vent. Want een onzin.
Daar had je het niet over, maar ik wél. Ik had het namelijk over ontwrichting van onze samenleving. Jij probeert dat te beperken tot "in de watten gelegd worden" (cq. sociale voorzieningen), terwijl ik nadrukkelijk een breder plaatje bedoel. Dat Volkskrant-artikel nog gelezen, trouwens?

De woorden "alleen maar oog" heb ik trouwens ook niet gebruikt, ik stel slechts vast de beweging van belangen doorslaat in de richting van asielzoekers, niet in de richting van de Nederlandse samenleving. Gezien de huidige stand van zaken rondom integratie en dergelijke, vind ik het zeer ongewenst dat er nog eens tienduizenden mensen uit moslimlanden ons land binnenkomen. Zeker als je weet dat velen niet uit oorlogsgebied komen én dat andere Europese landen en de Golfstaten het laten afweten wat de opvang betreft.
pi_170148145
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:10 schreef deedeetee het volgende:
Wat ik niet snap is dat je zomaar mensen hier naar toe mag halen zonder eerst aan te tonen dat je in staat bent ze te kunnen onderhouden.
Het zijn dan ook geen maagden en die halen echt geen mensen naar hier, maar nog meer beesten. Soort zoekt soort.
  dinsdag 11 april 2017 @ 18:36:57 #65
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_170150968
Al die jonge mannen die alleen naar Europa reizen en hun familie achterlaten doen dat niet omdat de reis net zo gevaarlijk is. Ze doen het omdat het smerige, laffe deserteurs zijn die de vrouwen en kinderen in hun thuisland achterlaten om voor zichzelf te vechten. En dat is wat de EU binnen laat en links juicht het toe. Geweldig hoor.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_170151072
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:55 schreef Elfletterig het volgende:
Iets zegt mij dat de cijfers die de IND nu naar buiten brengt allang bekend waren, maar bewust niet eerder zijn gecommuniceerd. In één van de verkiezingsdebatten kwam dit onderwerp ter sprake en toen werd al opgemerkt - ik meen door Buma - dat er per asielzoeker 2 tot 3 nareizigers zouden zijn.

Maar wat maakt het ook uit eigenlijk. De belangen van asielzoekers (veelal helemaal niet voor oorlog op de vlucht) zijn steevast belangrijker dan die van de Nederlandse samenleving, die stukje bij beetje steeds verder ontwricht raakt.
Er zijn dus geen cijfers die de uitspraak staven.
pi_170231032
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:04 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En precies dat laatste wordt stukje bij beetje naar de knoppen geholpen. Het sociale stelsel wordt vanzelf onbetaalbaar, omdat het wordt geclaimd door mensen die er nooit ene cent aan hebben bijgedragen.
Hou nou eens op man. Het wordt niet onbetaalbaar door asielzoekers. Het opvangen van asielzoekers kost hooguit 1 miljard per jaar. Tel daar, als je het ruim neemt, voor 60k asielzoekers 60k bijstandsuitkeringen bij op en je zit aan de 2 miljard. Terwijl we jaarlijks 7 tot 8 miljard uitgeven aan nutteloze reïntegratietrajecten en werklozen naar het park sturen om daar bomen water te geven.

Dat het onbetaalbaar wordt is aantoonbare onzin. Desalniettemin kies je er wel voor om dat onzinnige riedeltje maar te blijven herhalen.
pi_170231313
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 01:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hou nou eens op man. Het wordt niet onbetaalbaar door asielzoekers. Het opvangen van asielzoekers kost hooguit 1 miljard per jaar. Tel daar, als je het ruim neemt, voor 60k asielzoekers 60k bijstandsuitkeringen bij op en je zit aan de 2 miljard. Terwijl we jaarlijks 7 tot 8 miljard uitgeven aan nutteloze reïntegratietrajecten en werklozen naar het park sturen om daar bomen water te geven.

Dat het onbetaalbaar wordt is aantoonbare onzin. Desalniettemin kies je er wel voor om dat onzinnige riedeltje maar te blijven herhalen.
Dijsselbloem stelde in maart 2016 dat de kosten voor asielopvang dat jaar op 1,5 miljard zouden uitkomen. En dat zijn alleen nog maar de kosten van opvang.

Het cijfer is cumulatief. De meeste asielzoekers blijven hier en gaan niet meer weg. Elk jaar komen er tienduizenden nieuwe asielzoekers bij, voor wie hetzelfde geldt. Een groot deel werkt niet, maar maakt wél riant gebruik van onze sociale voorzieningen; waar ze nooit ene cent aan hebben bijgedragen.

Al met al zijn er honderdduizenden asielzoekers die hier in de watten worden gelegd (uitkering, zorg, etc.) en een groot deel van die groep levert geen enkele tegenprestatie.
pi_170231335
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 02:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dijsselbloem stelde in maart 2016 dat de kosten voor asielopvang dat jaar op 1,5 miljard zouden uitkomen. En dat zijn alleen nog maar de kosten van opvang.

Het cijfer is cumulatief. De meeste asielzoekers blijven hier en gaan niet meer weg. Elk jaar komen er tienduizenden nieuwe asielzoekers bij, voor wie hetzelfde geldt. Een groot deel werkt niet, maar maakt wél riant gebruik van onze sociale voorzieningen; waar ze nooit ene cent aan hebben bijgedragen.

Al met al zijn er honderdduizenden asielzoekers die hier in de watten worden gelegd (uitkering, zorg, etc.) en een groot deel van die groep levert geen enkele tegenprestatie.
Dat de sociale zekerheid door die groep onbetaalbaar wordt is iets wat je uit je duim zuigt. Prima als je tegen op de opvang van asielzoekers bent, maar fabeltjes gebruiken om dat standpunt te 'onderbouwen' is nergens voor nodig.
pi_170231348
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 april 2017 02:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat de sociale zekerheid door die groep onbetaalbaar wordt is iets wat je uit je duim zuigt. Prima als je tegen op de opvang van asielzoekers bent, maar fabeltjes gebruiken om dat standpunt te 'onderbouwen' is nergens voor nodig.
Er zijn meerdere reden waarom de sociale zekerheid onbetaalbaar wordt. De komst van honderdduizenden asielzoekers die niet werken, maar wel uit de ruif mee-eten is er daar zeker één van.

Elk jaar komen er vele tienduizenden nieuwe gelukszoekers bij. Het leeuwendeel werkt niet en houdt alleen de hand op.
pi_170231373
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 02:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er zijn meerdere reden waarom de sociale zekerheid onbetaalbaar wordt. De komst van honderdduizenden asielzoekers die niet werken, maar wel uit de ruif mee-eten is er daar zeker één van.

Elk jaar komen er vele tienduizenden nieuwe gelukszoekers bij. Het leeuwendeel werkt niet en houdt alleen de hand op.
Nog een keer: nee. Van alleen al de kostenpost die bestaat uit werklozen naar een park sturen om bomen water te geven kun je nog 8 keer zoveel mensen een bijstandsuitkering geven. Dan zit je dus rond de 4 miljoen bijstandsgerechtigden. Dat asielzoekers het onbetaalbaar maken is een fabel.
pi_170231843
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 02:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er zijn meerdere reden waarom de sociale zekerheid onbetaalbaar wordt. De komst van honderdduizenden asielzoekers die niet werken, maar wel uit de ruif mee-eten is er daar zeker één van.

Elk jaar komen er vele tienduizenden nieuwe gelukszoekers bij. Het leeuwendeel werkt niet en houdt alleen de hand op.
Jij vergeet, dat het mensen met lange grote handen zijn en dat wij die dus nodig hebben om de hongerige minderheden te voeden. Zodat die hongerige minderheden niet hun dagelijkse maaltijden bij elkaar hoeven stelen om in leven te kunnen blijven, en niet in de gevangenis terecht komen. Alhoewel de meerderheid graag zag, dat de politie de hongerige minderheden zou opsluiten wegens diefstal. En dat de politie niet zou zien dat de meerderheid de hongerige minderheden dwingt om voedsel te stelen.
pi_170231913
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 02:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dijsselbloem stelde in maart 2016 dat de kosten voor asielopvang dat jaar op 1,5 miljard zouden uitkomen. En dat zijn alleen nog maar de kosten van opvang.

Het cijfer is cumulatief. De meeste asielzoekers blijven hier en gaan niet meer weg. Elk jaar komen er tienduizenden nieuwe asielzoekers bij, voor wie hetzelfde geldt. Een groot deel werkt niet, maar maakt wél riant gebruik van onze sociale voorzieningen; waar ze nooit ene cent aan hebben bijgedragen.

Al met al zijn er honderdduizenden asielzoekers die hier in de watten worden gelegd (uitkering, zorg, etc.) en een groot deel van die groep levert geen enkele tegenprestatie.
Zorg kost 95 Miljard per jaar, zie het in het juiste perspectief.

We klagen niet dat je partner of tante verpleegkundige is, waarom dan wel als je bij de IND of COA werkt?
Het zijn beide banen opgebracht uit belastinggeld en premies.
  zaterdag 15 april 2017 @ 08:10:01 #74
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170231961
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:10 schreef deedeetee het volgende:
Wat ik niet snap is dat je zomaar mensen hier naar toe mag halen zonder eerst aan te tonen dat je in staat bent ze te kunnen onderhouden.
En als Nederlander moet je van alles aantonen om je partner hierheen te halen en hier te houden. Als Nederlander kan je overigens makkelijk emigreren (en ja, dit waren de woorden van de IND), dus ze vinden het ook prima als je zelf oprot naar het land van herkomst van je partner. :z
pi_170237137
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 08:10 schreef Voszje het volgende:

[..]

En als Nederlander moet je van alles aantonen om je partner hierheen te halen en hier te houden. Als Nederlander kan je overigens makkelijk emigreren (en ja, dit waren de woorden van de IND), dus ze vinden het ook prima als je zelf oprot naar het land van herkomst van je partner. :z
Ja, dat visaproces is een ellende en redelijk zuur in vergelijking met het gemak waarmee statushouders hun partners en kinderen hier heen kunnen halen. Het is ook behoorlijk discriminerend ten op zichte van kennismigranten. Zover ik weet komen die bijzondere rechten voort uit het vluchtelingenverdrag.

Op zich is het wel een nuttige regeling, het voorkomt schijnhuwelijken, het uithuwelijken van kwetsbare vrouwen en stimuleert tweede generatie allochtonen om in Nederland partners te vinden en daarmee de integratie. Het remt ook de toekomstige migratie zodra het voormalig oorlogsgebied van de lijst met onveilige landen verdwijnt.

Het is wel wrang voor autochtonen die niet kwalificeren voor de eisen. Maar goed inmiddels is iedereen zonder vast contract of groot vermogen een tweederangsburger aan het worden.
pi_170237361
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:10 schreef deedeetee het volgende:
Wat ik niet snap is dat je zomaar mensen hier naar toe mag halen zonder eerst aan te tonen dat je in staat bent ze te kunnen onderhouden.
Dat mag jij de belastingbetaler gaan doen. _O-
Ура для россии
pi_170237478
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 april 2017 02:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat de sociale zekerheid door die groep onbetaalbaar wordt is iets wat je uit je duim zuigt. Prima als je tegen op de opvang van asielzoekers bent, maar fabeltjes gebruiken om dat standpunt te 'onderbouwen' is nergens voor nodig.
65% van de asielzoekers heeft na 15 jaar geen werk in Nederland of heeft ooit gewerkt. Waar denk je dat hun onderhoud en levenskosten van betaald worden? De kosten per asielzoeker dragen ongeveer 23.000 euro per jaar. Voor iedere asielzoeker verwachten ze nog 2 a 3 nareizigers. Als je dan 50.000 asielzoekers binnenhaalt, en daar komen nog zo'n 100000 tot 150000 nareizigers bij dan zit je al op 3.5 miljard tot 4.6 miljard euro per jaar! En dan ga ik er even vanuit dat 35% binnen een jaar een baan gevonden (wat al zeer onwaarschijnlijk is aangezien het 15 jaar duurt voordat 35% aan het werk is) maar die 65% werkeloze asielzoekers zullen die in 15 jaar tijd een dikke 33 miljard kosten aan onderhoud, huisvesting en zorg. En dat is één groep asielzoekers, alleen het jaar 2016 inclusief hun nareizigers.

En dit alles gebasseerd dat ze in het AZC blijven wat de huisvesting goedkoper maakt, zodra ze geplaatst worden in een huis vallen ze onder de normale werkeloze groep en dan gaan de kosten omhoog naar een dikke 38.000 euro per jaar, per persoon. Daarbij moet ook nog rekening gehouden worden dat allochtonen meer zorgkosten maken, en dat ze oververtegenwoordigd zijn in alle criminele statistieken wat ook al miljarden kost om het te bestrijden. En hoe meer kanslozen die we hier binnenhalen hoe meer mensen er gebruik zullen maken van de sociale voorzieningen en daarnaast blijven ze lager op de sociale ladder staan en valt het merendeel ten prooi aan de criminaliteit.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over het legertje frauderende vluchtelingen welke al voor miljoenen gefraudeerd hebben. (1, 2). Er is niemand in Europa wat financieel gewin haalt uit de vluchtelingen tsunami, de werkende man/vrouw mag ervoor opdraaien, de enige partijen die er financieel gewin uithalen zijn de linkse louche clubjes wat hun subsidiestromen in stand willen houden door vooral te preken voor meer vluchtelingen, en laten het juist die zijn die massaal frauderen met de subsidies die wij mogen ophoesten.

Maar ik werk wel tot mijn 80e dadelijk om het onderhoud van honderdduizenden kanslozen te bekostigen. Ze dragen het minste bij in de samenleving, maar maken wel het meeste gebruik van alle sociale voorzieningen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Verrekte_Koekwous op 15-04-2017 14:43:36 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')