abonnement Unibet Coolblue
pi_170141448
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 22:37 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Hmzz, je hebt gelijk :)
Ik was niet compleet genoeg: ik doelde meer op kleine, dure dingen. Bijvoorbeeld een grote tv, geluids-installatie, beamer (toen der tijd extreem duur), xbox, computer, koffieapparaat, lampjes en andere sfeer dingen. Oven, magnetron, alles voor op de badkamer, etc... Eigenlijk alles behalve bank, bed en tafel.

Dan ben je al een heel eind denk ik. En je hebt 't meteen fijn zoals je wilt. Ik droomde ervan om alles al in te richten zodra ik mij eigen stekkie had. Dat gevoel als je voor het eerst op je eigen gaat is toch prachtig eigenlijk he *; O+
Dat is zeker prachtig!

Al begon ik heel anders, met antikraak, ik kocht een bank, boekenkast en salontafeltje bij de kringloop, de rest had ik nog van de kamer bij m'n ouders. Witgoed van marktplaats, restlap van carpetright en ik was klaar om te gaan.
In de loop der jaren heb ik steeds wat nieuws gekocht en gekeken wat kon blijven. Zo kostte het me per verhuizing nooit heel veel.
Deze zomer gaan we naar een koopwoning, dan wordt het wel wat meer :)

¤3000 is helemaal niet gek als je vanuit je ouders naar een appartement gaat, zeker als er een vloer in moet kan het best hard gaan. Met andere spullen kan je nog wat meer spelen afhankelijk van je smaak en hoeveel tijd en moeite je wil doen. Denk ook aan de keren dat je onverhoopt naar de gamma oid moet (toch te weinig verf, schroefjes tekort, verkeerde pluggen....).
pi_170141493
In oktober trouw ik, we hebben samen 10.000 uitgetrokken om ons eerste huurhuisje in te richten. Wellicht wat veel als ik het hier lees maar geld overhouden is altijd goed om te overleven :-)
  dinsdag 11 april 2017 @ 08:02:31 #28
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170141578
Mijn eerste woningen waren gemeubileerd en gestoffeerd, dus door de jaren heen dingen gekocht, gekregen en verzameld, rommelmarkten, erfenissen, failliete boedel van Termeulen, uitverkopen, overnemen van vrienden, Leen Bakker, Gamma en IKEA en dan hou je geld over voor goede kwaliteit belangrijke zaken als computer en stereotoren.
Voordeel van de goedkope zooi is dat je het zonder spijt kunt vervangen voor iets dat je echt mooi vindt als je het een keer tegenkomt of als dat pas jaren later in de mode komt.
  dinsdag 11 april 2017 @ 08:39:26 #29
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_170141781
Mijn eerste woning (appartement) was ik aan inrichting en verf e.d. toch wel zo'n 8000 euro kwijt en dan kwamen mijn meubels ook nog vrijwel allemaal van de IKEA.
Don't let my username fool you...
pi_170144269
Ongeveer 75 gulden voor een butagas kookplaatje en een bijbehorende fles. Voor de rest sinaasappelkistjes en oude troep. Maar ik woonde wel op mijzelf en dat was het waard.

Zo extreem was het niet want iedereen deed dat toen op die manier. Meestal was het eerste jaar de maandelijkse huur hoger dan de waarde van het meubilair. :-)
pi_170144389
Geen idee meer precies. Laminaat was 1000 euro, stucwerk ook zoiets. Koelkast 500 ofzo. 2 banken 500 euro en de rest van de meubels een bij elkaar geraapt zooitje wat eigenlijk niks kostte.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_170148622
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:02 schreef Geralt het volgende:
Geen idee meer precies. Laminaat was 1000 euro, stucwerk ook zoiets. Koelkast 500 ofzo. 2 banken 500 euro en de rest van de meubels een bij elkaar geraapt zooitje wat eigenlijk niks kostte.
Had je dan vet goed laminaat ofzo? Want 1000 is toch best prijzig?
  dinsdag 11 april 2017 @ 16:29:07 #33
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170148900
Ongeveer 1500 incl houten vloer, verfwerk en stoffering, wel alles zelf doen uiteraard, verder had ik zo ongeveer alles aan spullen gebruikt of gekregen.. studio van 60m2 (was een uitgeleefde woning, dus er moest ook een hoop gebeuren..)
  FOK!fotograaf dinsdag 11 april 2017 @ 16:39:02 #34
364681 over_hedge
pi_170149046
Rond de 6K, vloer koste het meeste.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_170159296
Mijn eerste kamer was 12 m2 en prima genoeg gestoffeerd. Wat ik nog heb gekocht :
Kast : 25 euro
Matras : 100 euro (nieuw)
Bureau: 40 euro
Hoogslaper : 30 euro.
Aardappelschilmesje: 2 euro (die hadden ze niet in de keuken :p)
Denk dat dat het wel was.

Voor de rest was alles al aanwezig (inventaris keuken) of kreeg ik alles gratis viavia of via marktplaats (stoel, bankje, keukentafel, tapijt, bureaustoel). Heb heel veel mazzel gehad :Y


Heb daar een jaar gewoond. Daarna verkast naar een andere kamer. Die wel helemaal geverfd en vloertje gelegd, maar dat hebben mijn ouders betaald. Was denk ik zo'n 400 euro. Qua meubels hield ik hetzelfde.

[ Bericht 9% gewijzigd door Postbus100 op 11-04-2017 23:43:34 ]
Somebody that I used to know
pi_170159589
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 16:14 schreef Status het volgende:

[..]

Had je dan vet goed laminaat ofzo? Want 1000 is toch best prijzig?
Geen idee. 65m2 appartement. Ik denk dat ik destijds 70 m2 of 75m2 gekocht heb ivm zaagafval ofzo.

Iets van 14 euro de meter kom ik dan op uit. Geen idee of dat duur is. Kan overigens ook gewoon 800 of 700 euro geweest zijn hoor; het was al in 2003, dus heel precies weet ik het niet meer :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')