abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170133571
Heb er eerlijk gezegd nooit eerder bij stilgestaan, maar vandaag dus wel. Had al een gevoel dat het van Sodom en Gomorra komt en het klopt dus.

""Besodemieterd is afgeleid van Sodom, een Bijbelse stad. In de vertelling van Sodom en Gomorra vernietigd God de beide steden omdat er goddelozen wonen. De Sodemieten waren Goddeloos omdat ze met niemand rekening hielden en vreemdelingen lieten verhongeren enzovoorts. Beide steden waren bekend als poelen van verderf en oorden van losbandigheid.

Als je iemand besodemieterd ben je een oplichter, dan bedonder en belazer je anderen.
Wat je ook vaak hoort is ‘ben je helemaal besodemieterd!’ Dat betekend dan dat je een sul bent, een idioot, of een homosexueel, iemand die zich al te gemakkelijk laat besodemieteren, van achteren genomen laat worden, belazeren.""
  Forum Admin maandag 10 april 2017 @ 20:24:06 #2
35723 crew  GGMM
pi_170133786
betekendt :') _O-
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  maandag 10 april 2017 @ 20:24:46 #3
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_170133804
Zie ook de etymologiebank en het WNT. Kom je verder mee dan met een verhaaltje van startpagina.nl.

En Genesis, natuurlijk.
pi_170157110
quote:
6s.gif Op maandag 10 april 2017 20:24 schreef Nibb-it het volgende:
Zie ook de etymologiebank en het WNT. Kom je verder mee dan met een verhaaltje van startpagina.nl.

En Genesis, natuurlijk.
Dankje
pi_170350647
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 20:14 schreef Akkadianfokker het volgende:
Als je iemand besodemieterd ben je een oplichter, dan bedonder en belazer je anderen.
Als ik het goed begrijp is God dus een oplichter die de Sodemieten bedonderd en belazerd heeft?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')