abonnement Unibet Coolblue
pi_170130734
Hoi allemaal:), ik heb echt jullie hulp nodig. Ik denk dat ik een eetstoornis heb. Ik ben ontzettend bezig met eten en heb regelmatig eetbuien. Soms steek ik wel eens m'n vinger in me keel om te kotsen. Ik ben denk nog wel in de beginfase. Ik weet alleen niet of ik het aan m'n ouders moet vertellen:(. Ik ben ook model en ze zeiden dat als ik iets raars ging doen ik moest stoppen. Maar ik ben doodongelukkig want m'n agency vind dat ik moet afvallen en ik kom pas op hun site als ik weer m'n maten terug heb. Xxx wanhopig meisje
  maandag 10 april 2017 @ 18:14:01 #2
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_170130966
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 18:12 schreef Hrsvnu het volgende:

[..]

heeft iemand misschien een echt antwoord? :(
Post dit in R&P, dan krijg je serieuze antwoorden.
  maandag 10 april 2017 @ 18:17:35 #3
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_170131022
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 18:12 schreef Hrsvnu het volgende:

[..]

heeft iemand misschien een echt antwoord? :(
Als je echt dit soort problemen ervaart kan je het beste je ouders vertellen wat er aan de hand is.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_170131053
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 18:13 schreef Hrsvnu het volgende:

[..]

thanks maar ik ben 14
dan raad ik aan om te praten met een voedings deskundige.
(dus eerst overleggen met je ouders
  dinsdag 11 april 2017 @ 13:12:23 #5
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_170145416
Opgeschoond en overgezet naar R&P

[ Bericht 42% gewijzigd door Mark op 11-04-2017 13:18:28 ]
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_170146706
Bewust kotsen om af te vallen is zeer ernstig. Ga meteen naar een huisarts.
pi_170146842
quote:
9s.gif Op maandag 10 april 2017 18:00 schreef Hrsvnu het volgende:
Hoi allemaal:), ik heb echt jullie hulp nodig. Ik denk dat ik een eetstoornis heb. Ik ben ontzettend bezig met eten en heb regelmatig eetbuien. Soms steek ik wel eens m'n vinger in me keel om te kotsen. Ik ben denk nog wel in de beginfase. Ik weet alleen niet of ik het aan m'n ouders moet vertellen:(. Ik ben ook model en ze zeiden dat als ik iets raars ging doen ik moest stoppen. Maar ik ben doodongelukkig want m'n agency vind dat ik moet afvallen en ik kom pas op hun site als ik weer m'n maten terug heb. Xxx wanhopig meisje
Je agency klinkt niet zo professional om meerdere redenen, blijf maar van die website zou ik zeggen.
Wees eerlijk naar je ouders dat je nu niet goed met eten omgaat, maar daar verstandig mee om wil leren gaan. Stel voor om samen naar de huisarts te gaan (die je ook meer kan vertellen over wat nou nog wel een gezond gewicht is) en wat nu de beste aanpak is voor je probleem. Misschien kunnen de poh (praktijkondersteuner) en een diëtist al voldoende zijn, maar dat kan je huisarts het beste beoordelen.
pi_170147440
quote:
9s.gif Op maandag 10 april 2017 18:00 schreef Hrsvnu het volgende:
Hoi allemaal:), ik heb echt jullie hulp nodig. Ik denk dat ik een eetstoornis heb. Ik ben ontzettend bezig met eten en heb regelmatig eetbuien. Soms steek ik wel eens m'n vinger in me keel om te kotsen. Ik ben denk nog wel in de beginfase. Ik weet alleen niet of ik het aan m'n ouders moet vertellen:(. Ik ben ook model en ze zeiden dat als ik iets raars ging doen ik moest stoppen. Maar ik ben doodongelukkig want m'n agency vind dat ik moet afvallen en ik kom pas op hun site als ik weer m'n maten terug heb. Xxx wanhopig meisje
Je hebt gelijk dat dit klinkt als een potentiele eetstoornis... maar je moet je ook afvragen wat de oorzaak is; meestal komt dit gedrag door bepaalde spanningen (onzekerheden, angsten), die je dan afreageert door die fixatie op eten of niet eten...

Dat 'modellenbureau' klinkt ook niet al te betrouwbaar, en het kan best zijn dat ze je daar eerder uitnutten of onder een te grote druk zetten en je dingen laten doen waaraan je niet toe bent.

Als laatste, je ouders zullen vermoedelijk je niet per definitie dingen willen verbieden, maar die maken zich misschien vooral zorgen over jou en juist dan moet je wel bewijzen dat ze je kunnen vertrouwen en het domste is dingen voor hen te verzwijgen omdat je juist denkt dat je ouders zich daarover mogelijk juist zorgen zouden maken...
Zorg iig dat je over dingen met je ouders kunt praten (al is het van je ouders misschien ook niet al te slim te snel met zulk een 'verbod' te gaan dreigen, wat ook begrijpelijk vanuit jouw kant juist het vertrouwen in je ouders onder druk zet)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_170153273
Dat een modellenbureau modellen dwingt om af te vallen is echt niet vreemd hoor. Ze zullen het alleen publiekelijk niet toegeven.
  dinsdag 11 april 2017 @ 20:23:53 #10
456432 Kamina
Tenacious!
pi_170153436
Als je geen model kan zijn zonder te kotsen, dan kun je beter stoppen. Een model is niet zozeer een stel maten met een mooi koppie, maar een ideaalbeeld van een gezond mens. Kotsen is niet gezond.

Als je zoveel bezig bent met eten, doe het dan op gezonde wijze, namelijk door verstandig te eten, te sporten en te rusten. Een model gebr zijn lichaam als instrument, en voor goede muziek zal het in goede staat moeten zijn. Goed verzorgen dus, veel oefenen en respect opbrengen voor het product.
1 + 1 = blauw
pi_170153693
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 20:18 schreef Cockwhale het volgende:
Dat een modellenbureau modellen dwingt om af te vallen is echt niet vreemd hoor. Ze zullen het alleen publiekelijk niet toegeven.
Is er sprake van dwang ja? Heeft ts geen enkele keuze dan? Beetje onzin, maar inderdaad wel een punt als ze die business echt in wil.
Echter zegt ze hier dat het gaat om vermelding op hun website. Is deze meid dan naïef en/of slecht ingelicht, dat ze denkt dat ze alleen model kan zijn door op hun site te komen? Het zal je 14-jarige puberdochter maar wezen, die zonder dat de ouders erbij betrokken zijn, opdracht krijgt om maar even af te gaan vallen. Ja man, zo spring je echt om met je minderjarige kapitaal :')
pi_170153897
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 20:32 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Is er sprake van dwang ja? Heeft ts geen enkele keuze dan? Beetje onzin, maar inderdaad wel een punt als ze die business echt in wil.
Echter zegt ze hier dat het gaat om vermelding op hun website. Is deze meid dan naïef en/of slecht ingelicht, dat ze denkt dat ze alleen model kan zijn door op hun site te komen? Het zal je 14-jarige puberdochter maar wezen, die zonder dat de ouders erbij betrokken zijn, opdracht krijgt om maar even af te gaan vallen. Ja man, zo spring je echt om met je minderjarige kapitaal :')
Zijn alle (jonge) pubers niet naïef?
pi_170154087
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 20:40 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Zijn alle (jonge) pubers niet naïef?
Daar zijn wel enige gradaties in natuurlijk, maar dat is dan ook een hele goede graadmeter in hoeverre zo een bureau daar rekening mee houdt..
pi_170155634
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 20:32 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Is er sprake van dwang ja? Heeft ts geen enkele keuze dan? Beetje onzin, maar inderdaad wel een punt als ze die business echt in wil.
Echter zegt ze hier dat het gaat om vermelding op hun website. Is deze meid dan naïef en/of slecht ingelicht, dat ze denkt dat ze alleen model kan zijn door op hun site te komen? Het zal je 14-jarige puberdochter maar wezen, die zonder dat de ouders erbij betrokken zijn, opdracht krijgt om maar even af te gaan vallen. Ja man, zo spring je echt om met je minderjarige kapitaal :')
Er is sprake van dwang, omdat er gevolgen op staan als ze niet afvalt (hoe dat gebeurt hangt af van de persoon/situatie, natuurlijk). Dwang hoeft niet per definitie fysieke schade als gevolg te hebben.
pi_170160812
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 20:23 schreef Kamina het volgende:
Als je geen model kan zijn zonder te kotsen, dan kun je beter stoppen. Een model is niet zozeer een stel maten met een mooi koppie, maar een ideaalbeeld van een gezond mens. Kotsen is niet gezond.
Nee dat is jouw ideaalbeeld van een model, de meeste modellenbureaus geven echt geen fuck om de persoonlijkheid van dat kindje of wat ze doet om de goede maatjes te houden.

Maar ik ben het met je eens dat je dat niet moet willen als het je niet redelijk natuurlijk afgaat.
  woensdag 12 april 2017 @ 08:12:45 #16
456432 Kamina
Tenacious!
pi_170161023
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 07:29 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Nee dat is jouw ideaalbeeld van een model, de meeste modellenbureaus geven echt geen fuck om de persoonlijkheid van dat kindje of wat ze doet om de goede maatjes te houden.

Maar ik ben het met je eens dat je dat niet moet willen als het je niet redelijk natuurlijk afgaat.
Wie heeft het over persoonlijkheid?

Terug naar de basisschool jij, begrijpend lezen niveau 1. Succes.
1 + 1 = blauw
pi_170162971
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:12 schreef Kamina het volgende:

[..]

Wie heeft het over persoonlijkheid?

Terug naar de basisschool jij, begrijpend lezen niveau 1. Succes.
Hoezo? jij hebt het over een ideaalbeeld van een gezond mens, en een ideaalbeeld van een gezond mens dat houdt ook persoonlijkheid in en geestelijke gezondheid.

Maar dat kan die modellenbureaus dus echt niets schelen..

En aan iemands uiterlijk zie je echt niet of iemand dun blijft door te kotsen of door 'gewoon' veel te weinig te eten (nouja een tandarts wel als ie je tanden onderzoekt of zo maar de camera niet..)
  woensdag 12 april 2017 @ 12:16:37 #18
456432 Kamina
Tenacious!
pi_170164367
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:45 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Hoezo? jij hebt het over een ideaalbeeld van een gezond mens, en een ideaalbeeld van een gezond mens dat houdt ook persoonlijkheid in en geestelijke gezondheid.

Maar dat kan die modellenbureaus dus echt niets schelen..

En aan iemands uiterlijk zie je echt niet of iemand dun blijft door te kotsen of door 'gewoon' veel te weinig te eten (nouja een tandarts wel als ie je tanden onderzoekt of zo maar de camera niet..)
Wat een verstoord beeld heb jij van mensen... Werk jij bij dat modellenbureau soms?
1 + 1 = blauw
pi_170165437
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 20:18 schreef Cockwhale het volgende:
Dat een modellenbureau modellen dwingt om af te vallen is echt niet vreemd hoor. Ze zullen het alleen publiekelijk niet toegeven.
Wilde net zeggen. Ken een meisje dat internationaal werkt voor een heel bekend modellenbureau en regelmatig naar Milaan e.d. gaat en zij moet ook gewoon d'r dijen slank houden.

Doet ze dat niet dan krijgt ze wel degelijk op d'r kop.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2017 13:27:08 ]
  woensdag 12 april 2017 @ 19:22:18 #20
456432 Kamina
Tenacious!
pi_170172990
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 13:26 schreef Myrr het volgende:

[..]

Wilde net zeggen. Ken een meisje dat internationaal werkt voor een heel bekend modellenbureau en regelmatig naar Milaan e.d. gaat en zij moet ook gewoon d'r dijen slank houden.

Doet ze dat niet dan krijgt ze wel degelijk op d'r kop.
En terecht. Voor photoshoots en runways betalen sponsoren veel geld. Een topsporter die niet traint, wordt ook niet met luid gejuich onthaald bij aanvang van de wedstrijd.

En net als niet iedereen het talent heeft voor topsport, heeft ook niet iedereen dat voor modellenwerk.
1 + 1 = blauw
pi_170177596
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 21:24 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Er is sprake van dwang, omdat er gevolgen op staan als ze niet afvalt (hoe dat gebeurt hangt af van de persoon/situatie, natuurlijk). Dwang hoeft niet per definitie fysieke schade als gevolg te hebben.
Ik doelde dan ook niet op fysieke dwang en wat je hierboven beschrijft zou ik ook eerder in de categorie consequenties stoppen. Het is gewoon een keuze om model te willen zijn en dan zit je zeker in de editorial/high fashionkant nu eenmaal vast aan bepaalde maten. Maar dat is dus niet de enige mogelijkheid om model te kunnen zijn. Misschien niet wat ts in gedachten heeft, maar het is sowieso al niet zo een realistische optie als haar carriere daadwerkelijk af zou hangen van deze ene agency die haar op een website plaatst.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 07:29 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Nee dat is jouw ideaalbeeld van een model, de meeste modellenbureaus geven echt geen fuck om de persoonlijkheid van dat kindje of wat ze doet om de goede maatjes te houden.
Snap wat je bedoelt, maar dit is een beetje tekort door de bocht. Om hun winst te maximaliseren zullen ze hun (potentiele) toppertjes echt wel een beetje in de smiezen houden. Omdat ze anders niet meer geboekt worden als ze niet meer aan de hoge eisen kunnen voldoen. Naast dun zijn, moet je ook shit kunnen doen tijdens shoots en shows en dat er een beetje ok uit kunnen laten zien.
Indien het ze echt geen kut kan boeien, moet je nog eens goed achter de oren krabben in hoeverre zij daadwerkelijk brood in jou (blijven) zien en je willen helpen bij het uitbouwen van een degelijke carriere.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:45 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Hoezo? jij hebt het over een ideaalbeeld van een gezond mens, en een ideaalbeeld van een gezond mens dat houdt ook persoonlijkheid in en geestelijke gezondheid.

Maar dat kan die modellenbureaus dus echt niets schelen..

En aan iemands uiterlijk zie je echt niet of iemand dun blijft door te kotsen of door 'gewoon' veel te weinig te eten (nouja een tandarts wel als ie je tanden onderzoekt of zo maar de camera niet..)
Geestelijke gezondheid hoeft geen belemmering te zijn, dat moge duidelijk zijn.
Verder maakt het ook geen kut uit of iemand te weinig eet of het er weer uitkotst, beide is ongezond. En dat kan op meerdere manieren tot uiting komen, ook visueel. Daar sta je als visagist, kapper, stylist en fotograaf allemaal met je snufferd boven op en dat kan dus ook extra tijd en geld kosten om weer weg te moeten werken indien het niet in het concept past.

quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 13:26 schreef Myrr het volgende:

[..]

Wilde net zeggen. Ken een meisje dat internationaal werkt voor een heel bekend modellenbureau en regelmatig naar Milaan e.d. gaat en zij moet ook gewoon d'r dijen slank houden.

Doet ze dat niet dan krijgt ze wel degelijk op d'r kop.
Is dat meisje wel al bijna of gewoon al meerderjarig? Dan wordt het natuurlijk wel een stuk normaler om de volle verantwoordelijkheid voor je centjesbron te dragen lijkt me. Misschien kun je haar eens vragen in hoeverre zij afhankelijk is van haar snoet op de website van dat bekende bureau voor boekingen. Haar agent zal vast wel iets meer doen dan afwachten tot iemand haar uitgezocht heeft op hun site gok ik zo..
pi_170186642
Dit is zeker niet de bedoeling lieve TO. Je kan naar de huisarts gaan voor een verwijzing naar een diëtist en/of psycholoog om begeleiding te krijgen voor je ambitie om model te blijven.
pi_170187630
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 12:16 schreef Kamina het volgende:

[..]

Wat een verstoord beeld heb jij van mensen... Werk jij bij dat modellenbureau soms?
:?
pi_170187745
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 21:18 schreef Scary_Mary het volgende:
Snap wat je bedoelt, maar dit is een beetje tekort door de bocht. Om hun winst te maximaliseren zullen ze hun (potentiele) toppertjes echt wel een beetje in de smiezen houden. Omdat ze anders niet meer geboekt worden als ze niet meer aan de hoge eisen kunnen voldoen. Naast dun zijn, moet je ook shit kunnen doen tijdens shoots en shows en dat er een beetje ok uit kunnen laten zien.
Indien het ze echt geen kut kan boeien, moet je nog eens goed achter de oren krabben in hoeverre zij daadwerkelijk brood in jou (blijven) zien en je willen helpen bij het uitbouwen van een degelijke carriere.
Klopt wbt potentiele toppertjes bij een goed modellenbureau, maar de meeste bureaus zitten in een lager segment, en die zijn echt niet bezig met de carrièreplanning van die meisjes, en TS zien ze ook niet als een potentieel toppertje denk ik met hun "val eerst maar x kilo af en kom maar terug, dan zetten we je wel weer op onze website".
pi_170319640
Wat goed dat je je bewust van bent dat je een eetstoornis ontwikkelt. Ik raad je aan om per direct te stoppen met dat modellenwerk, dat zal je alleen nog meer de stoornis indrukken. Zorg goed voor jezelf en zoek hulp. Ga naar de huisarts en praat met je ouders, hoe eng het ook is. Ik denk dat je er niet zelf uit komt. Heel veel succes!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')