FOK!forum / Klussen, Wonen en Huishouden / Coin Pusher Maken en/of Grijp Machine
IkHeetBastiaanmaandag 10 april 2017 @ 17:36
Ik wil dus een arcade machine maken zodat ik wat anders doe in mijn vrije tijd dan achter mijn computer. Ik zat zelf te denken aan een Coin Pusher of Grijp Machine. Ik weet zelf hoe ik het design wil alleen het mechanisme niet. Als iemand me dit kan uitleggen zou het geweldig zijn! De Coin Pusher wil ik met 2 niveaus maken. Het liefst zo goedkoop mogelijk. Ik wil het wel zelf maken. Want vakantie is op komst :P

Met vriendelijke groet,

Bastiaan
#ANONIEMmaandag 10 april 2017 @ 17:59
zoek op DIY coin pusher.

zoals hier een tutorial
IkHeetBastiaanmaandag 10 april 2017 @ 18:06
quote:
10s.gif Op maandag 10 april 2017 17:59 schreef tailfox het volgende:
zoek op DIY coin pusher.

zoals hier een tutorial
Al gevonden. Maar vond het allemaal erg vaag. Dus bij deze even een vraag voor duidelijkheid :P
#ANONIEMmaandag 10 april 2017 @ 18:06
http://www.instructables.com/id/Coin-pusher/
#ANONIEMmaandag 10 april 2017 @ 18:10
is blijkbaar niet meer dan een servo die een plaat van voor naar achteren beweegd
IkHeetBastiaanmaandag 10 april 2017 @ 18:54
quote:
10s.gif Op maandag 10 april 2017 18:10 schreef tailfox het volgende:
is blijkbaar niet meer dan een servo die een plaat van voor naar achteren beweegd
Hoe duur is dit ongeveer?
IkHeetBastiaanmaandag 10 april 2017 @ 19:07
Om het even kort samen te vatten. Hoe kan ik die servomotor verbinden aan het beweegmechanisme en weet iemand een goedkope goede servomotor?
Holenbeermaandag 10 april 2017 @ 19:13
ken je deze?: K&W / Bouw coin pusher/muntjes schuiver
IkHeetBastiaanmaandag 10 april 2017 @ 19:16
quote:
Jep, maar snap er weinig van :P
hottentotmaandag 10 april 2017 @ 20:14
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 19:07 schreef IkHeetBastiaan het volgende:
Om het even kort samen te vatten. Hoe kan ik die servomotor verbinden aan het beweegmechanisme en weet iemand een goedkope goede servomotor?
Op de servomotor een ronde schijf, en ergens op die schijf (afhankelijk van de slag) verbind je dan een stang welke aan het andere einde de schijf heen en weer laat gaan.

Motor moet erg langzaam draaien een rondje per (wat zal het zijn) 10 seconden, dus misschien een eigen versnellingsbak bedenken met wat tandwielen.
#ANONIEMmaandag 10 april 2017 @ 20:48
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 19:07 schreef IkHeetBastiaan het volgende:
Om het even kort samen te vatten. Hoe kan ik die servomotor verbinden aan het beweegmechanisme en weet iemand een goedkope goede servomotor?
ik zou zeggen met een arduino en een servo bord + een arduino servo
Ou-Tannumaandag 10 april 2017 @ 21:10
net als een zuiger een krukas in het rond weet te krijgen :P

maar dan anders om :D
IkHeetBastiaanmaandag 10 april 2017 @ 21:31
quote:
10s.gif Op maandag 10 april 2017 20:48 schreef tailfox het volgende:

[..]

ik zou zeggen met een arduino en een servo bord + een arduino servo
Linkje?
IkHeetBastiaanmaandag 10 april 2017 @ 21:32
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 20:14 schreef hottentot het volgende:

[..]

Op de servomotor een ronde schijf, en ergens op die schijf (afhankelijk van de slag) verbind je dan een stang welke aan het andere einde de schijf heen en weer laat gaan.

Motor moet erg langzaam draaien een rondje per (wat zal het zijn) 10 seconden, dus misschien een eigen versnellingsbak bedenken met wat tandwielen.
Wacht, hoe bedoel je die stang?
#ANONIEMmaandag 10 april 2017 @ 21:44
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 21:31 schreef IkHeetBastiaan het volgende:

[..]

Linkje?
http://playground.arduino.cc/Learning/SingleServoExample
hottentotmaandag 10 april 2017 @ 21:45
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 21:32 schreef IkHeetBastiaan het volgende:

[..]

Wacht, hoe bedoel je die stang?

Condensaat en stoom even wegdenken, jij laat met je motor het wiel draaien en de zuiger word dan je plaat. En dit is dan je principe.

Edit: sorry van de playback, maar dan moet je even naar youtube zelf gaan.
IkHeetBastiaanmaandag 10 april 2017 @ 21:54
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 21:45 schreef hottentot het volgende:

[..]


Condensaat en stoom even wegdenken, jij laat met je motor het wiel draaien en de zuiger word dan je plaat. En dit is dan je principe.

Edit: sorry van de playback, maar dan moet je even naar youtube zelf gaan.
Thanks! Weet iemand overigens nog hoe ik een grijpmachine zou kunnen maken?
hottentotmaandag 10 april 2017 @ 21:55
quote:
Juiste oplossing als TS ook met licht en/of geluidseffecten wil gaan werken anders vind ik het overkill.
hottentotmaandag 10 april 2017 @ 21:57
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 21:54 schreef IkHeetBastiaan het volgende:

[..]

Thanks! Weet iemand overigens nog hoe ik een grijpmachine zou kunnen maken?
Jawel, maar daar komt heel wat meer bij kijken wat techniek betreft. Als je je al afvraagt hoe je een plateau moet laten schuiven zou ik mij niet aan een grijpmachine gaan wagen.

PS: Xenos heeft van die kleintjes staan voor snoepjes :)
#ANONIEMmaandag 10 april 2017 @ 21:57
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 21:55 schreef hottentot het volgende:

[..]

Juiste oplossing als TS ook met licht en/of geluidseffecten wil gaan werken anders vind ik het overkill.
arduino is een euro of 7.
hottentotmaandag 10 april 2017 @ 21:58
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 21:57 schreef tailfox het volgende:

[..]

arduino is een euro of 7.
Niet zozeer overkill aangaande geld, wel overkill qua toegepaste techniek.
IkHeetBastiaanmaandag 10 april 2017 @ 22:00
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 21:57 schreef tailfox het volgende:

[..]

arduino is een euro of 7.
Maar, komt het er op neer dat ik die Arduino koop. ik daar zo'n motortje op aansluit en dat ik daarmee een rond voorwerp laat draaien, waar een stok aan vast zit die zorgt dat de plaat heen en neer beweegt?
#ANONIEMmaandag 10 april 2017 @ 22:05
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 21:58 schreef hottentot het volgende:

[..]

Niet zozeer overkill aangaande geld, wel overkill qua toegepaste techniek.
maar wel makkelijk en kan je hergebruiken voor andere projecten
#ANONIEMmaandag 10 april 2017 @ 22:06
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 22:00 schreef IkHeetBastiaan het volgende:

[..]

Maar, komt het er op neer dat ik die Arduino koop. ik daar zo'n motortje op aansluit en dat ik daarmee een rond voorwerp laat draaien, waar een stok aan vast zit die zorgt dat de plaat heen en neer beweegt?
met 3 regels code ja.
derLudolfmaandag 10 april 2017 @ 22:16
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 20:14 schreef hottentot het volgende:

[..]

Op de servomotor een ronde schijf, en ergens op die schijf (afhankelijk van de slag) verbind je dan een stang welke aan het andere einde de schijf heen en weer laat gaan.

Motor moet erg langzaam draaien een rondje per (wat zal het zijn) 10 seconden, dus misschien een eigen versnellingsbak bedenken met wat tandwielen.
Maat van me gebruikt voor veel bewegende delen van hun carnavalskar ruitenwisser motoren van een Golf II of III. Krachtig en snelheid is dmv Voltage te regelen.

Misschien is dat ook iets voor dit :)
hottentotmaandag 10 april 2017 @ 22:22
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 22:06 schreef tailfox het volgende:

[..]

met 3 regels code ja.
Als je nog nooit met dat soort dingen hebt gewerkt is de leercurve behoorlijk groot, dat moet je maar net willen voor een zo simpele functie als dit. Ik blijf erbij dat het overkill is.
#ANONIEMmaandag 10 april 2017 @ 22:27
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 22:22 schreef hottentot het volgende:

[..]

Als je nog nooit met dat soort dingen hebt gewerkt is de leercurve behoorlijk groot, dat moet je maar net willen voor een zo simpele functie als dit. Ik blijf erbij dat het overkill is.
. Pak Dan een dc motor
IkHeetBastiaandinsdag 11 april 2017 @ 18:20
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 22:27 schreef tailfox het volgende:

[..]

. Pak Dan een dc motor
Uitleg? :P
IkHeetBastiaandinsdag 11 april 2017 @ 18:38
Overigens, ik heb gekeken naar grijpautomaten en ze schijnen te werken door een 'stok' die omhoog gaat waardoor de grijper vastklemt. Dit zou nog wel mogelijk zijn om te maken lijkt mij, maar hoe? Zelfde geldt voor de beweging, iemand ideetjes?
hottentotdinsdag 11 april 2017 @ 18:44
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 18:38 schreef IkHeetBastiaan het volgende:
Overigens, ik heb gekeken naar grijpautomaten en ze schijnen te werken door een 'stok' die omhoog gaat waardoor de grijper vastklemt. Dit zou nog wel mogelijk zijn om te maken lijkt mij, maar hoe? Zelfde geldt voor de beweging, iemand ideetjes?
Op de verschuifbare X-as zet je de constructie voor de verschuifbare Y-as waarop ze de constructie zet om de Z-as te kunnen verschuiven en dan daarop iets om te openen en sluiten.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar gezien de vragen die je hier stelt zou ik eerst voor een coin machine gaan.
IkHeetBastiaandinsdag 11 april 2017 @ 21:12
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 18:44 schreef hottentot het volgende:

[..]

Op de verschuifbare X-as zet je de constructie voor de verschuifbare Y-as waarop ze de constructie zet om de Z-as te kunnen verschuiven en dan daarop iets om te openen en sluiten.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar gezien de vragen die je hier stelt zou ik eerst voor een coin machine gaan.
Oké, ik snap hem wel hoor. Ben zoals je ziet ook niet erg ervaren :P
hugecoolldinsdag 11 april 2017 @ 21:15
K&W / Bouw coin pusher/muntjes schuiver
hugecoolldinsdag 11 april 2017 @ 21:17
oh die was al gepost -O-
IkHeetBastiaandinsdag 11 april 2017 @ 21:37
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 21:17 schreef hugecooll het volgende:
oh die was al gepost -O-
Klopt :P. Overigens, als iemand er een te koop heeft kunnen we altijd even de prijs overleggen, geldt zowel voor grijpmachine als coinpusher.
nanukwoensdag 12 april 2017 @ 08:20
Bij een muntenschuiver hoef je alleen een constante draaibeweging om te zetten in een schuifbeweging. Dat is nog wel te overzien zoals duidelijk gemaakt in dit topic.

Een grijper moet je eerst naar een plek kunnen sturen, dan moet er iets zakken en later weer optakelen. Openen en sluiten beneden. Maar eens weer boven moet het hele gevaarte naar de loslaat plek en daar moet de grijper dan weer open gaan. Dat zijn nog al wat handelingen die je redelijk precies en consequent moet laten gebeuren.

Conceptueel is een grijper al ingewikkeld om te bedenken. Uitvoeren lijkt me redelijk onmogelijk voor de gemiddelde mens. Of je moet er een handbestuurde kraan van maken met touwtjes die je zelf wikkelt op een trommeltje maar dat lijkt dan niet meer echt op de kermis.
IkHeetBastiaanwoensdag 12 april 2017 @ 08:34
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:20 schreef nanuk het volgende:
Bij een muntenschuiver hoef je alleen een constante draaibeweging om te zetten in een schuifbeweging. Dat is nog wel te overzien zoals duidelijk gemaakt in dit topic.

Een grijper moet je eerst naar een plek kunnen sturen, dan moet er iets zakken en later weer optakelen. Openen en sluiten beneden. Maar eens weer boven moet het hele gevaarte naar de loslaat plek en daar moet de grijper dan weer open gaan. Dat zijn nog al wat handelingen die je redelijk precies en consequent moet laten gebeuren.

Conceptueel is een grijper al ingewikkeld om te bedenken. Uitvoeren lijkt me redelijk onmogelijk voor de gemiddelde mens. Of je moet er een handbestuurde kraan van maken met touwtjes die je zelf wikkelt op een trommeltje maar dat lijkt dan niet meer echt op de kermis.
Oké, ik zal er even met mijn vader over hebben of hij me kan helpen. En misschien wel mijn opa, mijn vader en mijn opa zijn beide heel erg technisch namelijk :P
nanukwoensdag 12 april 2017 @ 08:35
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:34 schreef IkHeetBastiaan het volgende:

[..]

Oké, ik zal er even met mijn vader over hebben of hij me kan helpen. En misschien wel mijn opa, mijn vader en mijn opa zijn beide heel erg technisch namelijk :P
Hou ons maar op de hoogte, altijd leuk om te volgen.
IkHeetBastiaanwoensdag 12 april 2017 @ 08:36
Ik heb trouwens wel een idee hoe ik het wil maken. Ik wil trouwens gewoon een knopje overhalen zodat hij aan en uit gaat, of natuurlijk zo'n switch op een verlengsnoer. Ik zal proberen vanavond het idee met paint uit te werken.
Zolderkamerwoensdag 12 april 2017 @ 08:53
Een grijper is eigenlijk niets anders dan een bovenloopkraan.. ;)
Atmozwoensdag 12 april 2017 @ 10:18
Ik ben benieuwd wat het gaat worden, en wens je daarbij natuurlijk ook veel succes.
Maar met alle respect, gezien de vragen die je stelt zie ik die grijper niet komen...

De coin-schuiver is dan ook het project waar ik aan zou beginnen ^O^
hottentotwoensdag 12 april 2017 @ 15:41
quote:
14s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:53 schreef Zolderkamer het volgende:
Een grijper is eigenlijk niets anders dan een bovenloopkraan.. ;)
Die zijn (even los van de sensoren) eigenlijk simpeler omdat die niet automatisch naar een beginstand terug hoeven te gaan, en ook hoeft er geen functieblokkering op zodat een knop van een looprichting niet na 1x bedienen pas de volgende ronde weer werkt.

;)
Zolderkamerwoensdag 12 april 2017 @ 15:44
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 15:41 schreef hottentot het volgende:

[..]

Die zijn (even los van de sensoren) eigenlijk simpeler omdat die niet automatisch naar een beginstand terug hoeven te gaan, en ook hoeft er geen functieblokkering op zodat een knop van een looprichting niet na 1x bedienen pas de volgende ronde weer werkt.

;)
Nee nee maar gelijk qua constructie bedoel ik..

Wat veel moeilijker is.. is om de daadwerkelijke grijpbek af te kunnen stellen zoals bij de echte apparaten het geval is.. die kun je zo afstellen dat ze niet te hard knijpen en dus niet altijd prijs hebben..
hottentotwoensdag 12 april 2017 @ 15:57
quote:
14s.gif Op woensdag 12 april 2017 15:44 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nee nee maar gelijk qua constructie bedoel ik..

Wat veel moeilijker is.. is om de daadwerkelijke grijpbek af te kunnen stellen zoals bij de echte apparaten het geval is.. die kun je zo afstellen dat ze niet te hard knijpen en dus niet altijd prijs hebben..
Valt wel mee, je kunt werken met een motortje welke een elastiek omhoogtrekt, en de mate van omhoogtrekken bepaald dan de kracht van de klauw, ook heb je dan geen statisch geheel welke niet los schiet als het "beertje" klemzit.

Maar al met al heb je hierbij al rap 4 motoren, een handvol knoppen en een arduino nodig, en mag je zelf aan de slag met programmeren als nog niemand de exacte software voor een grijper beschikbaar heeft gesteld.
IkHeetBastiaanwoensdag 12 april 2017 @ 16:35
Hele rare vraag misschien, maar is het ook mogelijk om met een rc car het te doen? Gewoon dat die automatisch rijdt of zo :P
drahcir058woensdag 12 april 2017 @ 16:48
Ik heb ook wel eens onderzoek gedaan naar het maken van een coin pusher, kan me vaag herinneren dat ik toen opzoek ben gegaan naar een ruitenwisser motor. Zal eens kijken of ik nog iets qua documentatie kan vinden.
IkHeetBastiaanwoensdag 12 april 2017 @ 16:49
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 16:48 schreef drahcir058 het volgende:
Ik heb ook wel eens onderzoek gedaan naar het maken van een coin pusher, kan me vaag herinneren dat ik toen opzoek ben gegaan naar een ruitenwisser motor. Zal eens kijken of ik nog iets qua documentatie kan vinden.
Zou fijn zijn!
hottentotwoensdag 12 april 2017 @ 16:52
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 16:35 schreef IkHeetBastiaan het volgende:
Hele rare vraag misschien, maar is het ook mogelijk om met een rc car het te doen? Gewoon dat die automatisch rijdt of zo :P
Huh?
IkHeetBastiaanwoensdag 12 april 2017 @ 21:28
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 16:52 schreef hottentot het volgende:

[..]

Huh?
weet je wel? zo'n bestuurbaar autootje, als ik die op een manier vastmaak aan een plateau, kan ik die dan een bepaalde snelheid geven of zo? En automatisch laten gaan
hottentotwoensdag 12 april 2017 @ 21:29
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 21:28 schreef IkHeetBastiaan het volgende:

[..]

weet je wel? zo'n bestuurbaar autootje, als ik die op een manier vastmaak aan een plateau, kan ik die dan een bepaalde snelheid geven of zo? En automatisch laten gaan
Ik stel voor dat je eerst met je meer technisch onderlegde vader en opa gaat praten.
IkHeetBastiaanwoensdag 12 april 2017 @ 21:35
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 21:29 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ik stel voor dat je eerst met je meer technisch onderlegde vader en opa gaat praten.
ja :P
Atmozwoensdag 12 april 2017 @ 21:47
Ik snap niet echt hoe je wel kunt bedenken dat je zoiets wilt gaan maken, maar dat je echt werkelijk geen idee (nog niet een beetje) hebt waar je 't over hebt. En niet dat het "erg" ofzo is, maar volgens mij ben je nog niet zo heel oud toch?
#ANONIEMwoensdag 12 april 2017 @ 21:48
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 21:47 schreef Atmoz het volgende:
Ik snap niet echt hoe je wel kunt bedenken dat je zoiets wilt gaan maken, maar dat je echt werkelijk geen idee (nog niet een beetje) hebt waar je 't over hebt. En niet dat het "erg" ofzo is, maar volgens mij ben je nog niet zo heel oud toch?
je leert het meest van beetje aankloten totdat het lukt
IkHeetBastiaanwoensdag 12 april 2017 @ 21:51
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 21:47 schreef Atmoz het volgende:
Ik snap niet echt hoe je wel kunt bedenken dat je zoiets wilt gaan maken, maar dat je echt werkelijk geen idee (nog niet een beetje) hebt waar je 't over hebt. En niet dat het "erg" ofzo is, maar volgens mij ben je nog niet zo heel oud toch?
Ik kan het wel uitleggen. Ik ben inderdaad niet oud maar ben heel erg geďnteresseerd in de techniek van computers en games etc. ik heb dit idee om een reden die je moet snappen. Ik ben bestippeld met de diagnose Asperger (een vorm van ASS) en ben niet erg sociaal. Maar dingen als de kermis vind ik geweldig, maar dit is niet het hele jaar en om mijn wil voor dingen als dit te 'voeden' wil ik dit dus maken.
Atmozwoensdag 12 april 2017 @ 22:01
quote:
10s.gif Op woensdag 12 april 2017 21:48 schreef tailfox het volgende:

je leert het meest van beetje aankloten totdat het lukt
Uiteraard. Maar het moet wel enige kans van slagen hebben...
Maargoed, wellicht dat het met hulp van pa en opa wel goed lukt.

Toch zou ik beginnen met de vele simpelere coin-pusher.


quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 21:51 schreef IkHeetBastiaan het volgende:

Ik kan het wel uitleggen. Ik ben inderdaad niet oud maar ben heel erg geďnteresseerd in de techniek van computers en games etc. ik heb dit idee om een reden die je moet snappen. Ik ben bestippeld met de diagnose Asperger (een vorm van ASS) en ben niet erg sociaal. Maar dingen als de kermis vind ik geweldig, maar dit is niet het hele jaar en om mijn wil voor dingen als dit te 'voeden' wil ik dit dus maken.
Ik hoop dat je er veel plezier aan zult beleven, en dat je er natuurlijk veel van leert :) maar om niet teveel tegenslag te krijgen zou ik dus met een simpeler project beginnen. Ben hoe dan ook benieuwd naar het resultaat ^O^
#ANONIEMwoensdag 12 april 2017 @ 22:02
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:01 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar het moet wel enige kans van slagen hebben...
Maargoed, wellicht dat het met hulp van pa en opa wel goed lukt.

Toch zou ik beginnen met de vele simpelere coin-pusher.

[..]

Ik hoop dat je er veel plezier aan zult beleven, en dat je er natuurlijk veel van leert :) maar om niet teveel tegenslag te krijgen zou ik dus met een simpeler project beginnen. Ben hoe dan ook benieuwd naar het resultaat ^O^
ik zou zeker eerst de coinpusher doen
nanukdonderdag 13 april 2017 @ 08:42
quote:
10s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:02 schreef tailfox het volgende:

[..]

ik zou zeker eerst de coinpusher doen
Bastiaan, ik weet niet of het helpt om het van meer kanten te horen maar beginnen met die coinpusher heeft enige kans van slagen, een ruitenwissermotor van de sloop en daar iets om heen bouwen.

Een grijper heeft heel veel delen die allemaal moeten samenwerken. Lastig mechanisch maar je moet ook het nodige programmeren, er moeten diverse sensors in en het komt allemaal vreselijk nauw. Dat krijg je alleen voor elkaar als je een soort Atmoz bent.
IkHeetBastiaanvrijdag 14 april 2017 @ 12:39
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 08:42 schreef nanuk het volgende:

[..]

Bastiaan, ik weet niet of het helpt om het van meer kanten te horen maar beginnen met die coinpusher heeft enige kans van slagen, een ruitenwissermotor van de sloop en daar iets om heen bouwen.

Een grijper heeft heel veel delen die allemaal moeten samenwerken. Lastig mechanisch maar je moet ook het nodige programmeren, er moeten diverse sensors in en het komt allemaal vreselijk nauw. Dat krijg je alleen voor elkaar als je een soort Atmoz bent.
Haha, als ik zoiets wil moet ik bijna Atmoz inhuren zeg maar :P
ITradevrijdag 14 april 2017 @ 14:00
Ga eerst voor de coinpusher. Met een beetje hulp van vader/opa en het internet is dit wel te doen. Success ermee!
Atmozvrijdag 14 april 2017 @ 20:59
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 08:42 schreef nanuk het volgende:

een soort Atmoz
_O- lol :D
Godshandzaterdag 15 april 2017 @ 19:51
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 21:35 schreef IkHeetBastiaan het volgende:

[..]

ja :P
Hoe oud ben je eigenlijk?

Volgens mij zou je trouwens zo'n grijpmachine zelfs met LEGO kunnen maken. Daarmee kan je het zelfs computer gestuurd maken :) (maar het kan ook met 2 van die Technic Lego motortjes met bediening)
hottentotzaterdag 15 april 2017 @ 21:54
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 19:51 schreef Godshand het volgende:

[..]

Hoe oud ben je eigenlijk?

Volgens mij zou je trouwens zo'n grijpmachine zelfs met LEGO kunnen maken. Daarmee kan je het zelfs computer gestuurd maken :) (maar het kan ook met 2 van die Technic Lego motortjes met bediening)
Mag ik vragen hoe jij dit voor je ziet met 2 motortjes?
Godshandzaterdag 15 april 2017 @ 21:58
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 21:54 schreef hottentot het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe jij dit voor je ziet met 2 motortjes?
Had je niet zo'n motorblokje met tandwiel? Dan kan je aan de ene kant een soort tandradbaantje maken (aan de andere kant ook) die een kraanconstructie draagt. Die kraanconstructie heeft dan een zwevende tandradbaan, die koppelt met een motortje, die gemonteerd zit op constructie van holle blokjes. De holle blokjes zitten op zo'n lego stang gemonteerd zodat het kan schuiven. Kan ook iets zijn met wielen, dat scheelt de stang weer, dans chuurt het minder

Ik kan niet goed tekenen dus je moet het met deze woorden doen.
hottentotzaterdag 15 april 2017 @ 22:10
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 21:58 schreef Godshand het volgende:

[..]

Had je niet zo'n motorblokje met tandwiel? Dan kan je aan de ene kant een soort tandradbaantje maken (aan de andere kant ook) die een kraanconstructie draagt. Die kraanconstructie heeft dan een zwevende tandradbaan, die koppelt met een motortje, die gemonteerd zit op constructie van holle blokjes. De holle blokjes zitten op zo'n lego stang gemonteerd zodat het kan schuiven. Kan ook iets zijn met wielen, dat scheelt de stang weer, dans chuurt het minder

Ik kan niet goed tekenen dus je moet het met deze woorden doen.
X- positie
Y- positie
Z- positie

Daarom was ik nieuwsgierig (en dan hebben we het nog niet over openen/sluiten.)
Godshandzaterdag 15 april 2017 @ 22:12
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 22:10 schreef hottentot het volgende:

[..]

X- positie
Y- positie
Z- positie

Daarom was ik nieuwsgierig (en dan hebben we het nog niet over openen/sluiten.)
Het ene motortje heb je nodig om het kraantje in de y positie te bewegen. Het andere voor de x positie. Het kraantje zelf is dan voor de Z positie, met een soort grijpertje

Als je dit met lego doet, heb je alleen geen mechaniek voor munten ofzo. Misschien kan dat ook maar zou echt niet weten hoe.
hottentotzaterdag 15 april 2017 @ 22:14
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 22:12 schreef Godshand het volgende:

[..]

Het ene motortje heb je nodig om het kraantje in de y positie te bewegen. Het andere voor de x positie. Het kraantje zelf is dan voor de Z positie, met een soort grijpertje

Als je dit met lego doet, heb je alleen geen mechaniek voor munten ofzo. Misschien kan dat ook maar zou echt niet weten hoe.
Maar dan heeft ook dat kraantje minimaal 1 motortje ;)

* hottentot kijkt naar zijn 70KG lego
Godshandzaterdag 15 april 2017 @ 22:15
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 22:14 schreef hottentot het volgende:

[..]

Maar dan heeft ook dat kraantje minimaal 1 motortje ;)

* hottentot kijkt naar zijn 70KG lego
Haha das waar :) Dat is wel zo modern ja, een handgedraaide kraan is wel suf :P