abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  dinsdag 18 april 2017 @ 21:47:47 #276
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170317804
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 21:33 schreef Droopie het volgende:
Nee ik ken je al wat langer, je lijkt mij ook geen pester om het pesten hoor :)

Huisgenoten was wel een goede uitleg :P
Weet je wat het is? Ik hoor soms van mijn Antilliaanse vrienden die vanuit Curacao hier zijn komen studeren dat ze dat meemaken.

Niet zozeer direct omdat ze Antilliaans zijn. Maar als je naar een totaal andere cultuur verhuisd zonder familie en vrienden dichtbij, dan ga je moeite hebben met meteen je draai vinden. Het wordt moeilijk om meteen te snappen wat er van je verwacht wordt als huisgenoot en vaak heb je bijbehorende issues zoals depressie en heimwee. Het is al moeilijk genoeg om met iemand samen te wonen die je niet kent, laat staan als die persoon in een totaal andere land is opgegroeid.

Vaak genoeg zijn er mensen die daar rekening mee wil houden, maar soms ook niet. Sommige mensen gaan dan juist als eikels gedragen zonder begrip. In zo'n geval zou ik eerst proberen verbinding te leggen, maar als dat niet lukt ga ik geen getreiter pikken.
Pain is temporary, Pride is forever.
pi_170318642
Tsja. Ik ben halverwege dertig en vroeger werd er net zoveel gepest als nu. Alleen toen buiten beeld. Ikzelf was niet echt een makkelijk slachtoffer. Ik kom uit een slechte wijk en leerde al snel dat vooral vechten en winnen helpt. Ik leerde dus vechten en heb daar de rest van mijn jeugd aat bij gehad. Ik ben namelijk slim en dat is geen voordeel.

Maargoed, gelukkig heb ik het dus nooit zo meegemaakt als sommigen in dit topic. Gek genoeg heb ik gedaan wat natuurlijk nooit mocht: erop los slaan. Nouja, niet heel wild, maar koel en berekenend degene met de grootste bek in elkaar timmeren. Ik leef met jullie mee, zachtaardigen en vredelievenden. Meen ik serieus. Prettig genoeg was er op mijn middelbare school eigenlijk in mijn klas weinig pestgedrag. De school verder wel, maar eigenlijk waren wij gewoon gezellige nerds onder elkaar... toevallig met een paar die beter konden vechten dan sommige sukkels van de mavo.
Whatever...
pi_170319902
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 05:41 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja, maar -waarom- vond je dat belangrijker?

En waarom vond je dat Łberhaupt belangrijk?
Zoals ik al zei: daar zat geen gegronde, rationele rede achter. Het voelde goed, die stijgende populariteit. Dus dat was mijn prioriteit.
pi_170319936
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 20:30 schreef madam-april het volgende:

[..]

^^Dit

En sociale status is voor pubers heel erg belangrijk, dat heeft te maken met de ontwikkeling van hun hersenen.
Jawel, maar niet vanuit doordachte, rationele redenering. Het is een vooral onbewust proces. Het is niet alsof ik elke ochtend voordat ik naar school ging exact aan het beredeneren was hoe ik aanzien kon krijgen op school. Nee, ik deed gewoon mijn ding.
  dinsdag 18 april 2017 @ 22:56:22 #280
460494 naoomx
Die rare meiz die maar geen tu
pi_170320596
Misschien kan het ook helpen om kinderen op jonge leeftijd al te leren over menselijk gedrag, met iig de groepsdynamiek als belangrijke factor.

Ik kan me van mezelf herinneren dat ik als kind & puber, naast dat ik een tijd erg verlegen was, ook gewoon domweg te koppig was om mee te doen aan een groot deel van het groepsgedrag, waaronder pesten. Ik zag de "losers" (inclusief mijzelf op bepaalde momenten) namelijk niet als "losers", gewoon als anders dan de rest en meelopen als meelopen (en niet als "stoer zijn" dus). En toen op de middelbare school wat meer kennis over groepsgedrag (sociale rollenspel, belang van cultuur in je denkbeeld etc) in mijn leerjaar doorgedrongen was, merkte ik dat er door velen anders tegen de "losers" aangekeken werd. Niet dat daar gelijk niet meer op neergekeken werd hoor, maar rationeel wisten mensen iig wel beter - en dat scheelt al heel wat.

Geen idee of dit een goed plan zou kunnen zijn of niet. Ik hoor graag reacties..

Verder vind ik niet dat je (een deel van) de keuzes, die je als kind/puber gemaakt hebt, kunt afschuiven op je gebrek aan levenservaring of ontwikkeling van je hersenen. Als je zo begint, kun je beter maar de vrije wil helemaal afschrijven - je kunt tenslotte Šl je gedachten & handelingen verklaren vanuit je omgeving en hersenen. Ook op die leeftijd heb je tenslotte keuzes gemaakt en voor je eigen keuzes ben je gewoon verantwoordelijk. Punt.

En de oplossing zou imo gericht moeten zijn op het aanpakken van het pestgedrag en op de tweede plaats de pesters. Alles wat de gepeste aan zijn/haar situatie doet is ťxtra. Er wordt tenslotte niet geŽist dat de gepeste wordt opgenomen in de groep ofzo, met rust laten is al voldoende. En dat zou moeten kunnen.
Young, wild and philosophical
  dinsdag 18 april 2017 @ 23:10:16 #281
212761 magnetronkoffie
Vogeltjesdans-fan!
pi_170321175
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 20:30 schreef madam-april het volgende:

[..]

^^Dit

En sociale status is voor pubers heel erg belangrijk, dat heeft te maken met de ontwikkeling van hun hersenen.
Had ik weinig tot geen last van. Dit is volgens mij niet iets wat iedereen heeft (ook al kan ik me goed voorstellen dat er wel veel zijn voor wie dit wel geldt).

Rijst nog wel de vraag -waarom- sociale status voor veel pubers heel erg belangrijk is en waarom het zo normaal wordt gezien om die sociale status over de ruggen van onschuldigen te verkrijgen.

Toevallig vandaag weer een 4G schema gehad, het gepest zijn heeft toch echt niks goeds voor me gebracht (sowieso ben je een idioot als je daarin wel zou geloven, maar geloven zijn dan ook raar).
Burn it to the ground.
Hokjesdenken is de patat met mayo van de cognitieve haute cuisine.
Iemand kapot maken is heel makkelijk. iemand weer helen...dat is pas een uitdaging!
Beter 1 vogeltjesdans in je eigen tuin, dan 10 in de roddelbak!
  dinsdag 18 april 2017 @ 23:10:57 #282
212761 magnetronkoffie
Vogeltjesdans-fan!
pi_170321196
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 20:39 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb altijd mijn best gedaan om anderen niet te kwetsen, ook al kwetsen ze mij. Nu doe ik dat niet meer.
Dit idd. Het terugkwetsen kan trouwens ook een reactie zijn om te voorkomen dat je zelf weer gekwetst wordt (zeg maar als een pre-emptive strike).
Burn it to the ground.
Iemand kapot maken is heel makkelijk. iemand weer helen...dat is pas een uitdaging!
  dinsdag 18 april 2017 @ 23:13:18 #283
212761 magnetronkoffie
Vogeltjesdans-fan!
pi_170321279
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 21:02 schreef Droopie het volgende:

[..]

Negeren en weglopen kan altijd.
Behalve in een auto.
Anders gaan pesters maar eens potentiŽle gepesten negeren en gaan ze met hun eigen frustraties aan de gang. Ik vind 't trouwens nog steeds absurd dat sociale status zo belangrijk is voor zoveel mensen. En ook dat ze simpelweg niet willen veranderen en zelfs als ze geconfronteerd worden met hun ongelijk, het gewoon op een dooddoener gooien.

Is het echt iets wat dit soort mensen totaal niet af te leren is?

Ze kunnen er toch ook gewoon voor kiezen hun frustraties en verslaving aan sociale status op een andere wijze in te vullen?
Burn it to the ground.
  dinsdag 18 april 2017 @ 23:13:56 #284
212761 magnetronkoffie
Vogeltjesdans-fan!
pi_170321298
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 21:17 schreef Droopie het volgende:

[..]

Geweld is in Nederland nooit de beste of juiste optie.
Goede reden om het pesten als een strafbaar feit te gaan zien, toch?
Zero tolerance voor kindermishandeling ^O^
Burn it to the ground.
pi_170321364
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 23:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Goede reden om het pesten als een strafbaar feit te gaan zien, toch?
Zero tolerance voor kindermishandeling ^O^
Sommige handelingen van pesten zijn strafbaar..
Dat er zelden iemand aangifte doet zal zijn redenen hebben.

Die verantwoordelijkheid ligt trouwens bij meerdere mensen en niet bij de school, maar bij de ouders.
a great future doesn't require a great past
  dinsdag 18 april 2017 @ 23:16:40 #286
212761 magnetronkoffie
Vogeltjesdans-fan!
pi_170321384
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 22:08 schreef Spanky78 het volgende:
Tsja. Ik ben halverwege dertig en vroeger werd er net zoveel gepest als nu. Alleen toen buiten beeld. Ikzelf was niet echt een makkelijk slachtoffer. Ik kom uit een slechte wijk en leerde al snel dat vooral vechten en winnen helpt. Ik leerde dus vechten en heb daar de rest van mijn jeugd aat bij gehad. Ik ben namelijk slim en dat is geen voordeel.

Maargoed, gelukkig heb ik het dus nooit zo meegemaakt als sommigen in dit topic. Gek genoeg heb ik gedaan wat natuurlijk nooit mocht: erop los slaan. Nouja, niet heel wild, maar koel en berekenend degene met de grootste bek in elkaar timmeren. Ik leef met jullie mee, zachtaardigen en vredelievenden. Meen ik serieus. Prettig genoeg was er op mijn middelbare school eigenlijk in mijn klas weinig pestgedrag. De school verder wel, maar eigenlijk waren wij gewoon gezellige nerds onder elkaar... toevallig met een paar die beter konden vechten dan sommige sukkels van de mavo.
Damn, ik dacht dat je veel ouder was! :o (dat is trouwens een compliment :P ).

En idem, maar ik denk niet dat het de bedoeling van school is dat het daarvoor nodig is voor een pacifistisch iemand als ik om bijna geschorst te worden :')

En nerds! _O_
Die zijn tenminste wel normaal en hebben nog constructievere breinen ook :Y
Burn it to the ground.
  dinsdag 18 april 2017 @ 23:17:43 #287
212761 magnetronkoffie
Vogeltjesdans-fan!
pi_170321421
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 22:37 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: daar zat geen gegronde, rationele rede achter. Het voelde goed, die stijgende populariteit. Dus dat was mijn prioriteit.
Dat het blijkbaar goed voelde, is toch een gegronde rationele reden? Dat het niet logisch is, is weer wat anders. Gevoelens zijn eigenlijk best heel logisch als je er meer over gaat nadenken. Wel zal je daarvoor moeten kunnen zelfreflecteren en daar heb je (wijzere) anderen voor nodig.

edit:
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 22:39 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Jawel, maar niet vanuit doordachte, rationele redenering. Het is een vooral onbewust proces. Het is niet alsof ik elke ochtend voordat ik naar school ging exact aan het beredeneren was hoe ik aanzien kon krijgen op school. Nee, ik deed gewoon mijn ding.
Hier ben ik het op zich wel mee eens trouwens (tenminste, wat je standpunt betreft).
Hier helpt bewustwording trouwens nog wel (zeker als ze nog jong zijn, op latere leeftijd worden veel mensen toch een stuk minder flexibel).
Burn it to the ground.
  dinsdag 18 april 2017 @ 23:29:32 #288
212761 magnetronkoffie
Vogeltjesdans-fan!
pi_170321765
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 23:16 schreef Droopie het volgende:

[..]

Sommige handelingen van pesten zijn strafbaar..
Dat er zelden iemand aangifte doet zal zijn redenen hebben.

Die verantwoordelijkheid ligt trouwens bij meerdere mensen en niet bij de school, maar bij de ouders.
En ook bij bijvoorbeeld fora. Ten slotte zijn zij wel beeldbepalend en een beter uithangbord van (en voor) de maatschappij dan bijvoorbeeld reclamecampagnes :Y
Burn it to the ground.
pi_170322219
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 april 2017 23:29 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En ook bij bijvoorbeeld fora. Ten slotte zijn zij wel beeldbepalend en een beter uithangbord van (en voor) de maatschappij dan bijvoorbeeld reclamecampagnes :Y
Nou, als ik tegen jou iets strafbaar zeg op een forum dan moet jij mij maar aangeven.
En als jij mij een pak slaag geef in een bioscoop dan zal ik jou aangeven bij de politie en is dat geen taak voor de bioscoop.

Zou wat zijn dat als de gepeste en zijn ouders geen aangifte willen doen, de school dat toch gaat doen over de rug van de gepeste zonder zijn medewerking?

Toch?
  dinsdag 18 april 2017 @ 23:57:26 #290
212761 magnetronkoffie
Vogeltjesdans-fan!
pi_170322382
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 23:49 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nou, als ik tegen jou iets strafbaar zeg op een forum dan moet jij mij maar aangeven.
En als jij mij een pak slaag geef in een bioscoop dan zal ik jou aangeven bij de politie en is dat geen taak voor de bioscoop.

Zou wat zijn dat als de gepeste en zijn ouders geen aangifte willen doen, de school dat toch gaat doen over de rug van de gepeste zonder zijn medewerking?

Toch?
Het feit dat iets niet strafbaar is, betekent nog niet dat het dus automatisch geen kwaad zou kunnen of zelfs ook maar niet slecht voor iemand zou zijn.
Burn it to the ground.
pi_170322524
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 april 2017 23:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het feit dat iets niet strafbaar is, betekent nog niet dat het dus automatisch geen kwaad zou kunnen of zelfs ook maar niet slecht voor iemand zou zijn.
Klopt, maar dat betekent ook dat mensen iets kunnen negeren bv of weglopen.

Op school of op de werkvloer gaat zoiets niet he.
  woensdag 19 april 2017 @ 00:23:29 #292
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_170322783
Vroeger ook veel gepest. Begon in groep 8 toen we een nieuwe klasgenoot kregen. Die had om een vage reden de pik op mij en dat heb ik geweten. Op een gegeven moment werd ik praktisch elke dag na schooltijd door die klasgenoten opgewacht en in mijn kruis getrapt. Mijn moeder is echt woedend naar de directeur van de school gegaan en heeft de ouders van die nieuwe klasgenoot opgebeld.
Ook op de middelbare school was ik regelmatig het mikpunt. Ik hield me dan maar stil.
Zelfs op het KMBO was ik de sjaak.

Heb ik er last van gehad? Absoluut. Maar ook wel weer sterker. Ik heb vaker schijt aan wat mensen van mij vinden. Een paar jaar geleden ontdekte ik wel een ander iets. Ik zat in de bus en een jongen achterin werd gepest. Ze zaten hem te treiteren en pakten zijn tas af. Ik kreeg acuut weer dat gevoel van toen en ik werd echt heel kwaad. Op het station moesten zij er uit en ik ook. Ik kon het niet laten, ik heb die pestkop duidelijk gemaakt dat hij als de sodemieter die tas terug moest geven. Ik schrok eigenlijk van mijn reactie, maar vooral van het gevoel dat ik er bij had. Dat het twintig jaar later er nog zo in zat.

Wat mij betreft moeten scholen er op een andere manier aandacht aan besteden. Je kunt de pesters straffen, maar dat roept alleen maar weer een actie op tegen degene die gepest wordt. Scholen moeten op zijn minst in het vak maatschappijleer aandacht aan pesten besteden. Maar het mooiste wat ze kunnen doen is volgens mij zoiets als "Over de streep."
Bij dat programma had ik vaak zoiets van:"Hadden ze dat maar bij mij op school gedaan."
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 19 april 2017 @ 00:34:05 #293
212761 magnetronkoffie
Vogeltjesdans-fan!
pi_170322902
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 00:06 schreef Droopie het volgende:

[..]

Klopt, maar dat betekent ook dat mensen iets kunnen negeren bv of weglopen.

Op school of op de werkvloer gaat zoiets niet he.
Negeren werkt maar tot op zekere hoogte (en zelfde geldt ook voor wat je kunt verwachten van iemand incasseringsvermogen) en dat weet je best (en ja, dit geldt ook voor fora en voor op straat en andere plekken waar mensen mensen wat meer "random" tegenkomen).

Karaktermoord is ook geen fijn iets en het uitblijven van het repareren van deze schade kan serieuze gevolgen hebben.
Burn it to the ground.
pi_170322987
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 00:23 schreef Kentekenplaat het volgende:
Vroeger ook veel gepest. Begon in groep 8 toen we een nieuwe klasgenoot kregen. Die had om een vage reden de pik op mij en dat heb ik geweten. Op een gegeven moment werd ik praktisch elke dag na schooltijd door die klasgenoten opgewacht en in mijn kruis getrapt. Mijn moeder is echt woedend naar de directeur van de school gegaan en heeft de ouders van die nieuwe klasgenoot opgebeld.
Ook op de middelbare school was ik regelmatig het mikpunt. Ik hield me dan maar stil.
Zelfs op het KMBO was ik de sjaak.

Heb ik er last van gehad? Absoluut. Maar ook wel weer sterker. Ik heb vaker schijt aan wat mensen van mij vinden. Een paar jaar geleden ontdekte ik wel een ander iets. Ik zat in de bus en een jongen achterin werd gepest. Ze zaten hem te treiteren en pakten zijn tas af. Ik kreeg acuut weer dat gevoel van toen en ik werd echt heel kwaad. Op het station moesten zij er uit en ik ook. Ik kon het niet laten, ik heb die pestkop duidelijk gemaakt dat hij als de sodemieter die tas terug moest geven. Ik schrok eigenlijk van mijn reactie, maar vooral van het gevoel dat ik er bij had. Dat het twintig jaar later er nog zo in zat.

Wat mij betreft moeten scholen er op een andere manier aandacht aan besteden. Je kunt de pesters straffen, maar dat roept alleen maar weer een actie op tegen degene die gepest wordt. Scholen moeten op zijn minst in het vak maatschappijleer aandacht aan pesten besteden. Maar het mooiste wat ze kunnen doen is volgens mij zoiets als "Over de streep."
Bij dat programma had ik vaak zoiets van:"Hadden ze dat maar bij mij op school gedaan."
Dat over de streep is sowieso niet slecht hoor.
Alleen buiten die school of vereniging is er geen safehaven.

Mijn vader heeft vroeger in een kindertehuis gezeten toen hij 12 was tot zijn 15e.

Daar was hij de jongste en heeft in het begin veel klappen gekregen.
Dat heeft hem een sterker persoon gemaakt en hem geleerd om te knokken voor je vreten en opkomen voor jezelf.

dus ik vind het wel tof voor je dat die periode toch wel iets postiefs in je leven gebracht heeft :Y
pi_170323010
quote:
2s.gif Op woensdag 19 april 2017 00:34 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Negeren werkt maar tot op zekere hoogte (en zelfde geldt ook voor wat je kunt verwachten van iemand incasseringsvermogen) en dat weet je best (en ja, dit geldt ook voor fora en voor op straat en andere plekken waar mensen mensen wat meer "random" tegenkomen).

Karaktermoord is ook geen fijn iets en het uitblijven van het repareren van deze schade kan serieuze gevolgen hebben.
Karaktermoord ja, hoge bomen vangen veel wind zeggen ze.
Kijk naar Jan Roos bij Pauw en Jinek, was dat karaktermoord? Ik vind van wel, maar hij koos voor dat platform en zijn stellingnames.

Dan kan dat.

Wie moet dan repareren, de een zegt oh wat zielig de andere zegt zijn verdiende loon.
Is dat strafbaar nee, its all in the game.

Vrijheid van meningsuiting, interpretie en recht op het vrije woord.

Als hij daar niet tegen kan, jammer dan voor hem. Moet je het podium niet opzoeken.
  Moderator woensdag 19 april 2017 @ 00:53:07 #296
179075 crew  hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170323024
Pesten is gewoon triest. Vroeger regelmatig tikken uitgedeeld aan pesters
  woensdag 19 april 2017 @ 00:59:14 #297
429888 JimmyDean
Suum Cuique
pi_170323071
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 18:38 schreef dimmak het volgende:
Ik kijk ook 13 Reasons Why met mijn vriendin. Maar volgens die serie zijn ALLE mannen klootzakken. Het riekt naar seksisme. :(
Clay niet. En Zach en Justin ook niet echt.
Tell us what you mean, tell us what you mean. He's Jimmy Dean oh oh oh
He's a blue jean boy, he's the real McCoy, but the best for sure, he's the boy next door.
  woensdag 19 april 2017 @ 02:14:34 #298
212761 magnetronkoffie
Vogeltjesdans-fan!
pi_170323336
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 00:49 schreef Droopie het volgende:

[..]

Karaktermoord ja, hoge bomen vangen veel wind zeggen ze.
Kijk naar Jan Roos bij Pauw en Jinek, was dat karaktermoord? Ik vind van wel, maar hij koos voor dat platform en zijn stellingnames.

Dan kan dat.

Wie moet dan repareren, de een zegt oh wat zielig de andere zegt zijn verdiende loon.
Is dat strafbaar nee, its all in the game.

Vrijheid van meningsuiting, interpretie en recht op het vrije woord.

Als hij daar niet tegen kan, jammer dan voor hem. Moet je het podium niet opzoeken.
Wie heeft het over hoge bomen? Ik kijk trouwens geen TV.

Pesten zou ik trouwens niet aan vrijheid van meningsuiting gelijkstellen (weet niet of dat is waar je op doelde (ik neem aan van niet), mekaar ik zeg 't er maar gelijk even bij), pesten heeft een heel ander doel dan het uiten van je mening.

"Pesters negeren" is een dooddoener die ik ook al vaker voorbij heb zien komen. Tis niet meer dan dat, een dooddoener.

Mensen die altijd maar gelijk willen krijgen en het niks uitmaakt of ze Łberhaupt wel of niet gelijk hebben, zijn over het algemeen gesproken helemaal geen fijne mensen heb ik gemerkt (vaak lijken ze in 1e instantie wel redelijk normaal, totdat je gaat graven).
Sommige mensen zijn minder goed in staat om objectief te denken, beredeneren en objectief te oordelen dan anderen. Niet iedereen wil dit horen, maar het is nou eenmaal wel zo.
Het is natuurlijk absurd te denken dat niemand dit kan en dat iedereen hier even slecht in zou zijn. Pesters houden niet van de waarheid, waarom is deze zo pijnlijk voor ze?

Ik denk dat pesters (of mensen die dit van nature zijn) via een profiel in veel gevallen relatief eenvoudig te screenen zijn. Zou schelen als je bepaalde banen in de aanbieding hebt waarbij respect en betrouwbaarheid belangrijk zijn. Ik bedoel...welk weldenkend mens zou het hier niet mee eens zijn?

Ik ben wel benieuwd naar wat ik van de meningen van anderen kan leren.
Burn it to the ground.
pi_170326918
Als mensen een standpunt innemen in discussies, kunnen ze andere standpunten verwachten van andere mensen.
Soms gaat zo discussie op een manier dat je je afvraagt of mensen een andere mening of juist de persoon onderuit willen halen.

Dat kan door de toon van zo persoon zijn of de gevoeligheid van het onderwerp.

Zie je bv bij Sylvana Simons ook, wat je ervan mag vinden.
Het gaat zelden meer om de inhoud in die discussie, omdat Sylvana als een rode lap op een stier werk.

Dat vind ik trouwens compleet iets anders dan kinderen die gepest worden op school omdat ze niet de kleding dragen die de "norm" zijn of een bril dragen bv.

Het eerste moeten mensen ook gewoon eens leren om niet altijd gelijk te willen hebben, omdat sommige zaken voor de ene persoon gevoeliger zijn dan anderen..En andere mensen een afwijkende mening mogen hebben, hoe raar die ook is.

Ik kan wel vinden dat iemand een rascist is bv., maar wat heeft het voor nut om zo iemand op zijn tekortkoming te blijven wijzen.

Pesten op school is iets anders, dan moet je idd structureel het probleem aanpakken, van meerdere kanten.

-De pester moet aangepakt worden en evt. juridisch als hij een strafbaar feit pleegt.

-De school moet een aanvaardbare veilige omgeving creeeren of zorg dragen dat deze aanwezig is.
-De gepeste persoon moet ervoor zorgen (met al zijn mogelijkheden) dat hij zich staande kan houden en verweren in die veilige omgeving.

Het is nog heel veel, wil niet ipv. kan niet en wijzen naar anderen.
  woensdag 19 april 2017 @ 11:38:46 #300
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170327000
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 23:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Anders gaan pesters maar eens potentiŽle gepesten negeren en gaan ze met hun eigen frustraties aan de gang. Ik vind 't trouwens nog steeds absurd dat sociale status zo belangrijk is voor zoveel mensen. En ook dat ze simpelweg niet willen veranderen en zelfs als ze geconfronteerd worden met hun ongelijk, het gewoon op een dooddoener gooien.

Is het echt iets wat dit soort mensen totaal niet af te leren is?

Ze kunnen er toch ook gewoon voor kiezen hun frustraties en verslaving aan sociale status op een andere wijze in te vullen?
Daarom in de aanval gaan. Wie niet wil luisteren moet voelen.
Pain is temporary, Pride is forever.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')