Gaat niet echt samen. Een goede trekauto is niet zuinig.quote:Op maandag 10 april 2017 16:20 schreef sanger het volgende:
Ik heb niet echt heel veel eisen. Die ik wel heb zijn:
• Minimaal trekgewicht moet 1.300 kg zijn (ivm caravan), bij voorkeur ook een echt goede trekauto
• Zo zuinig mogelijk en dus goedkoop mogelijk. Ook in vaste lasten.
Valt mee hoor, 1.9tdi trekt prima en is in normaal gebruik zuinig.quote:Op maandag 10 april 2017 16:45 schreef Blue_note het volgende:
Een oudere Avensis of S60 ofzo?
Zuinig en trekken wordt geen succes. Ook niet als je niet trekt
Klopt. Maar wel hogere maandlasten.quote:Op maandag 10 april 2017 18:02 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Valt mee hoor, 1.9tdi trekt prima en is in normaal gebruik zuinig.
Daarom zeg ik inderdaad ook zo zuinig als mogelijk. Ik zoek het beste compromis eigenlijk.quote:Op maandag 10 april 2017 16:26 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Gaat niet echt samen. Een goede trekauto is niet zuinig.
Zo zuinig mogelijk is een suzuki alto maar die trekt geen caravan.
Ik zou gewoon een VW Golf zoeken.
Nee dat is eigenlijk totaal nog niet bekend. Ik ga ook met een nieuwe, nog te vinden baan beginnen. Maar afhankelijk van locatie e.d. wordt dat OV of een auto. En dan is het ook afhankelijk van de afstand woon/werk.quote:Op maandag 10 april 2017 16:31 schreef Barrah het volgende:
Te rijden kilometers zijn nog niet bekend, maar heb je een ruwe schatting? Om in elk geval een idee te hebben van bijvoorbeeld benzine of diesel.
Bij de combinatie van trekkracht en zuinigheid denk ik als eerste aan een TDI, bijvoorbeeld een VW Golf of Skoda Octavia. Voor 4k heb je nog aardig wat aanbod maar dan heb je het wel over auto's met aardig wat kilometers op de teller, is dat bezwaarlijk?
Omdat? Een automaat is op zich wel aantrekkelijk.quote:Op maandag 10 april 2017 19:45 schreef fukforce het volgende:
Blijf in ieder geval uit de buurt van de TFSI / TSI motoren en de DSG bakken van VAG
Ja zo lang het maar geen DSG isquote:Op maandag 10 april 2017 20:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Omdat? Een automaat is op zich wel aantrekkelijk.
Misschien kun je deze vraag dan beter bewaren tot je dat wel weet.quote:Op maandag 10 april 2017 20:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee dat is eigenlijk totaal nog niet bekend. Ik ga ook met een nieuwe, nog te vinden baan beginnen. Maar afhankelijk van locatie e.d. wordt dat OV of een auto. En dan is het ook afhankelijk van de afstand woon/werk.
Weet je zeker dat je geen lease auto krijgt bij een nieuwe job? Dan zou je in de tussentijd kunnen huren indien nodig.quote:Op maandag 10 april 2017 20:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee dat is eigenlijk totaal nog niet bekend. Ik ga ook met een nieuwe, nog te vinden baan beginnen. Maar afhankelijk van locatie e.d. wordt dat OV of een auto. En dan is het ook afhankelijk van de afstand woon/werk.
Twingoquote:Op maandag 10 april 2017 20:23 schreef Barrah het volgende:
[..]
Misschien kun je deze vraag dan beter bewaren tot je dat wel weet.
En in de tussentijd maar even het OV gebruiken (of ter overbrugging voor 150 euro + 1 blauwe Clio een BMW 316I Compact kopen ).
Ja vrijwel zeker. In de tak van sport is het geen gemeengoed er eentje te krijgen.quote:Op maandag 10 april 2017 20:24 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je geen lease auto krijgt bij een nieuwe job? Dan zou je in de tussentijd kunnen huren indien nodig.
Stiekem wil ik er ook eentjequote:Op maandag 10 april 2017 20:54 schreef Barrah het volgende:
[..]
Die BMW's zijn gewild tegenwoordig hoor!
Ja misschien wel voor de uiteindelijke aanschaf. Maar ik orienteer me graag vooraf.quote:Op maandag 10 april 2017 20:23 schreef Barrah het volgende:
[..]
Misschien kun je deze vraag dan beter bewaren tot je dat wel weet.
Zou ik liever voor die Ghia gaan. Voorruitverwarming is echt ideaalquote:Op maandag 10 april 2017 21:10 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ford focus of Mondeo met 2 liter motor?
Zoiets:
Ford Mondeo 2.0-16V Futura Automaat Clima/NAP/Cruise/Trekhaa
¤ 4.250,00
http://link.marktplaats.n(...)mpaign=socialbuttons
Die ¤250 teveel natuurlijk eraf lullen
Of dit:
Ford MONDEO 2.0 16V Ghia Executive, Clima, Navigatie,Cruise
¤ 3.650,00
http://link.marktplaats.n(...)mpaign=socialbuttons
Die Futura heeft ook vooruitverwarming hoor.quote:Op dinsdag 11 april 2017 06:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zou ik liever voor die Ghia gaan. Voorruitverwarming is echt ideaal
Die Mondeo's zijn trouwens wel serieus fijne auto's om in te rijden
Natuurlijk lul ik nog wel wat van de prijs af hoor. En als hij het echt waard is dan kan ik het budget ook wel oprekken hoor.quote:Op maandag 10 april 2017 21:10 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ford focus of Mondeo met 2 liter motor?
Zoiets:
Ford Mondeo 2.0-16V Futura Automaat Clima/NAP/Cruise/Trekhaa
¤ 4.250,00
http://link.marktplaats.n(...)mpaign=socialbuttons
Die ¤250 teveel natuurlijk eraf lullen
Of dit:
Ford MONDEO 2.0 16V Ghia Executive, Clima, Navigatie,Cruise
¤ 3.650,00
http://link.marktplaats.n(...)mpaign=socialbuttons
Mazda 6 is volgens mij best prijzig voor de leeftijd en km's? In verhouding dan he.quote:
Ja zijn schaarser he, over de modellen die popi in de lease waren val je zowat. Meganes, Focussen en Peugeots.quote:Op dinsdag 11 april 2017 12:42 schreef sanger het volgende:
[..]
Mazda 6 is volgens mij best prijzig voor de leeftijd en km's? In verhouding dan he.
Dus zou je feitelijk beter voor een popi lease model kunnen gaan? Goedkoper is aanschaf, onderdelen meer en beter verkrijgbaar, onderhoud vaak wat goedkoper, meer info te vinden op bv. problemcar etc.quote:Op dinsdag 11 april 2017 17:56 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja zijn schaarser he, over de modellen die popi in de lease waren val je zowat. Meganes, Focussen en Peugeots.
quote:Op donderdag 20 april 2017 20:54 schreef Sounddragon het volgende:
Ik kijk naar wat ik lekker en leuk vind om te rijden, en dan verzin ik of ik dat het geld waard vind..
Autorijden moet ook nog een beetje leuk zijn vind ik.. je doet het tenslotte elke dag, en als ik na een kloterigekutdag beulen in de regen lekker in mijn luxe bak stap, vind ik dat een soort van fijn, en is die klotedag weer snel vergeten..
Je kunt ook in een vlaag van Hollandsche verstandverbijstering domweg gaan uitknibbelen wat de allergoedkoopste optie is om van A naar B te komen, dan maak je de agony van je dag nog een half uurtje langer door in je hobbelkarretje naar huis te tokkelen in de hoop dat je thuis dan kunt relaxen.
Tis maar wat je interessant vindt. Ik heb er wel een paar honderd per jaar voor over om elke dag in een lekkere 'dikke' bak te kunnen rijden.
Ik vraag mij alleen af in hoeverre deze goed verzorgd is. Als je voor een verkoopadvertentie al niet eens de moeite neemt een gebruikte papieren zakdoek uit het deurvak te halen of een paar grote blaadjes uit je matje te halen, hoe staat het dan met de rest van het onderhoud. De auto is nat, bevalt mij ook niet echt.quote:Op donderdag 20 april 2017 22:29 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Eigenlijk daarom ook, geef iets meer geld uit want je budget is vrij karig. Ga voor een luxe aangeklede Mondeo wagon (wel netjes onderhouden uiteraard) en ik denk dat je dan wel zo'n dikke bak hebt dat je er a-la Sounddragon van kan genieten + dat je wagen praktisch is etc etc..
http://www.speurders.nl/o(...)6-bak-162310859.html
Dit lijkt me een eerlijke advertentie. Mondeo wagon, nieuw model, bouwjaar 2008, km stand van van ca 221.000km wat geen schande is, je komt ze in Duitsland en omringende landen tegen van over de 5 ton. 125pk is niet veel, maar kan met een chipje van ca 200 tot 300,- naar de 150 gaan en daar worden ze een stuk levendiger van
Ik had een Megane van 2011 als vorige leasebak. Fijne auto inderdaad en staat ook zeker op de shortlist. Verbruik was in praktijk stuk hoger dan op papier overigens.quote:Op vrijdag 21 april 2017 00:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
2010-2014 Megane Station op diesel moet je wel voor 4-5k kunnen krijgen met 150-200.000 km op de teller. Ze staan iets hoger geprijsd in de markt, maar je lult er nog wat vanaf en ik ga er gemakshalve vanuit dat je een mogelijke kandidaat niet meteen afschiet als deze je 4100 in aanschaf zou kosten. Trekt 1500 kg en zou 3 tot 4 liter per 100km moeten doen, volgens de papieren. De nieuwe Megane is pas uit, maar de oude, zoals hier bedoelt, is niet voor niets een voertuig dat lang in de verhuur blijft zitten, compleet met trekhaak. Gaan er pas na 1 of 2 jaar uit, in plaats van enkele maanden.
308 SW op diesel zit in hetzelfde schuitje, maar ik vraag mij af of er daar al zoveel van verkrijgbaar zijn. Renault doet het goed in de lease.
Seat Ibiza ST 1.2 TDI AIRCO/LMV 11-2011quote:Op maandag 22 mei 2017 09:13 schreef sanger het volgende:
Nou, een update is op zijn plaats Uiteraard is het allemaal anders gelopen als verwacht
Ik heb inmiddels zekerheid over mijn nieuwe werklocatie.... En dat is een locatie waar ik niet kan parkeren (althans niet betaalbaar). Ik heb dus besloten om op de motor woon/werkverkeer te gaan doen.
Desalniettemin zal ik aan een autootje moeten om na het werk de kinderen uit de BSO te kunnen halen en naar de voetbal te kunnen brengen.
Nu heb ik ook een vriendin met wie het onderwerp samenwonen aan de orde is. Weliswaar pas vanaf ergens september ofzo, maar toch. En dat zou betekenen dat zij vanaf dat moment iedere dag rond de 90-100 km alleen al woon/werk zal gaan rijden. En dan zal ze ook nog af en toe met vriendinnen en familie afspreken en dus km's maken. Ze rijdt nu een Corsa op benzine.
En ik moet vanaf volgende zomer ook de caravan kunnen trekken met de auto, al is dat niet nu direct noodzakelijk (dat kan ik deze zomer nog met de leasebak doen).
Dat geeft mij eigenlijk de volgende 3 opties:
• Ik koop een benzine autootje erbij a la Alto/C1/Aygo etc. Zuinig, weinig vaste lasten etc. Ik loop niet vooruit op het evt samenwonen.
• Ik koop een dieseltje, maar niet al te groot. Formaat a la Corsa (minimaal). Daar gaat mijn vriendin dan in rijden omdat die genoeg km's maakt om een kleine diesel rendabel te maken (als de diesel zuinig genoeg is tenminste). Zodra het nodig is ruil ik de benzine Corsa in voor een grotere auto die de caravan mag trekken (ook benzine dan).
• Ik koop een grotere diesel die de caravan mag trekken. Vriendin gaat er dan mee rijden om de keuze voor diesel rendabel te maken. Voordeel is dat ik maar 1x de hort op moet om een auto te zoeken.
Ik neig het meest naar optie 2. Zeker ook omdat er, mocht het echt nodig zijn, ook een auto met trekhaak geleend kan worden om de caravan te vervoeren. Desnoods gehuurd.
Als iemand een suggestie heeft voor een leuke, niet al te grote diesel a la Corsa ofzo. Eisen zijn;
• Lage vaste lasten (MRB en verbruik)
• Niet te klein, ze moet er veel snelweg mee rijden
• Cruise control (is zuiniger en ook nodig vanwege probleempjes met haar knieen na lange stukken)
• Airco
• Als het kan ook navigatie
• Als het er op zit een trekhaak, zou doorslaggevend kunnen zijn (ik gebruik trekhaak wel vaker buiten caravan om)
• Moet wel een beetje een leuke bak zijn ook om te zien
Budget is tot max ¤ 5.000 maar hoeft niet op
Uit dit rijtje zou ik de Clio kiezen. Puur vanwege het rij comfort van een franse auto.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 08:22 schreef sanger het volgende:
Ok, alweer even verder in de tijd maar nog steeds niets gekocht
Op de shortlist staan nu:
• Fiat Punto 1.3 M-Jet
• Renault Clio 15.Dci
• Opel Corsa 1.5 CDTi
• Seat Ibiza 1.2 TDI
Alledrie zijn extreem zuinig (rond 1 op 25) tegen een acceptabele wegenbelasting. Aanschaf ligt ook bij allenzo ongeveer gelijk. Trekkracht is dik in het voordeel van de Clio, maar daar wil ik het niet op laten afhangen.
Ga deze 4 een stukje proefrijden denk ik
Zoiets heb ik met Peugeot; maar dat zat 'm in de garage, niet in de Peugeot.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 09:43 schreef Joene het volgende:
Echter Prive een Renault ik weet niet of ik dat weer zou doen heb wat slechte garage ervaringen met Renault.
Ik ken ze allemaal qua rijden op de Punto na.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 09:43 schreef Joene het volgende:
[..]
Uit dit rijtje zou ik de Clio kiezen. Puur vanwege het rij comfort van een franse auto.
Echter Prive een Renault ik weet niet of ik dat weer zou doen heb wat slechte garage ervaringen met Renault.
Waarom zou dat zo een pre zijn als het verbruik gelijkblijvend is tov een andere auto met 5 bak?quote:Op dinsdag 27 juni 2017 12:58 schreef blomke het volgende:
Ford Focus met 1.6 HDi? Die heeft ook 6 versnellingen; een pre IMO.
Ietwat aan de (veel) grotere kant dan ik zoekquote:Op dinsdag 27 juni 2017 09:21 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Opgelost slotje
http://www.gaspedaal.nl/T(...)&brnst=Diesel&srt=df
Dat van het gelijkblijvende gebruik vraag ik u af...quote:Op vrijdag 30 juni 2017 08:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Waarom zou dat zo een pre zijn als het verbruik gelijkblijvend is tov een andere auto met 5 bak?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |