abonnement Unibet Coolblue
pi_170128169
Op GeenStijl en in andere media is het relaas te lezen van jongen die in Arnhem samen met zijn partner is belaagd: http://www.geenstijl.nl/m(...)ad_tegen_homoos.html

Ze liepen hand in hand en werden daarop belaagd door - je verwacht het niet - een groep Marokkanen van pakweg 14 tot 18 jaar. De één kreeg drie Marokkanen op zich, de ander werd eveneens belaagd: met een betonschaar (!) zijn er 4-5 voortanden bij hem uitgeslagen. Ook zijn lip moest na afloop worden gehecht.

quote:
Wat een leuke stapavond was is een nachtmerrie geworden wat ik mij persoonlijk aangrijp. Dat dit nog kan gebeuren anno 2017 is onbegrijpelijk en niet te snappen want uiteindelijk zijn wij gewoon Nederlanders in ons eigen land maar het dus mag zo blijkbaar niet zijn qua homoseksualiteit
De politie heeft de mishandeling inmiddels bevestigd, zo schrijft omroep Gelderland:
http://www.omroepgelderla(...)chaar-jongen-14-vast

quote:
Twee homo's uit Arnhem zijn in de nacht van zaterdag op zondag op de Nelson Mandelabrug in elkaar geslagen door een groep jongens. Volgens de slachtoffers is bij één van hen met een betonschaar vier tanden uit zijn mond geslagen. Er zijn twee verdachten aangehouden, een 14-jarige jongen uit Arnhem en een man uit Gennep (20).

De 31- en 35-jarige mannen kwamen rond vier uur 's nachts terug van een feest in Luxor Live. Ze liepen rond dat tijdstip hand in hand over de brug toen een groep van zes tot acht jongeren voorbij kwam fietsen. Volgens de slachtoffers begonnen de jongens te schelden, omdat zij hand in hand liepen.
Slechts twee van de zes tot acht jongeren zijn aangehouden. En je weet hoe het gaat bij minderjarigen. Dat wordt weer een lief, naïef strafje.

Via GeenStijl is te lezen dat Marokkanen al jaren oververtegenwoordigd zijn als het gaat om geweld tegen homo's. Ondertussen framen onderzoekers - en luie journalisten werken mee - het zodanig dat het vooral een zaak van autochtone mannen zou zijn.

Het is steeds hetzelfde met die kut-Marokkanen. Altijd negatief in het nieuws, altijd maar gedonder en ellende veroorzaken met hun verknipte moraal en zieke gedrag. Het is een epidemie, een plaag. Een andere kwalificatie weet ik er niet voor.

Maar uiteraard wordt alles in dit topic straks weer gerelativeerd. Of nog gekker (en ik ken er zelf ook enkele): homo's die vooraan staan om politici als Geert Wilders te bashen, maar die na dit soort hate crimes muisstil zijn.

Update 1: diverse bekende Nederlanders, zoals politici en DJ's gaan hand-in-hand op de foto om hun steun te betuigen: http://nos.nl/artikel/216(...)omomishandeling.html

Update 2:
quote:
Bij de politie in Arnhem hebben zich vier jongens gemeld die betrokken zouden zijn geweest bij de mishandeling van een homostel dit weekend. Eerder had de politie al een jongen van 14 en een man van 20 opgepakt. De verdachten die zich gisteravond hebben gemeld zijn drie jongens van 16 jaar en een jongen van 14 jaar.
Bron en meer: http://nos.nl/artikel/216(...)g-homo-s-arnhem.html
pi_170128184
Ik had de lapo van deel 4, dus open ik maar een deel 5. Geen idee hoeveel nasleep deze zaak nog krijgt; we gaan het zien.
  maandag 10 april 2017 @ 15:45:55 #3
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_170128262
Is er nog nieuws sinds deel 1?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_170129173
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 15:45 schreef 2NutZ het volgende:
Is er nog nieuws sinds deel 1?
- Er zat maar één Marokkaan bij
- Een van de homo's heeft geslagen
- Die zou als eerste geslagen hebben
- Er zou geen sprake geweest zijn van een betonschaar
- En wat voor sommigen ook nieuw is, is dat oververtegenwoordig niet betekent dat het altijd Marokkanen zijn, en dat het potenrammen al vele decennia tot de Nederlandse folklore behoort zonder dat daar immigranten voor nodig waren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 10 april 2017 @ 16:29:13 #5
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_170129237
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 16:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

- Er zat maar één Marokkaan bij
- Een van de homo's heeft geslagen
- Die zou als eerste geslagen hebben
- Er zou geen sprake geweest zijn van een betonschaar
- En wat voor sommigen ook nieuw is, is dat oververtegenwoordig niet betekent dat het altijd Marokkanen zijn, en dat het potenrammen al vele decennia tot de Nederlandse folklore behoort zonder dat daar immigranten voor nodig waren.
Ah kijk dat is nou nieuws ^O^ mooi dat deze figuren ontmaskert zijn :r
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_170129248
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 16:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

- Er zat maar één Marokkaan bij
- Een van de homo's heeft geslagen
- Die zou als eerste geslagen hebben
- Er zou geen sprake geweest zijn van een betonschaar
- En wat voor sommigen ook nieuw is, is dat oververtegenwoordig niet betekent dat het altijd Marokkanen zijn, en dat het potenrammen al vele decennia tot de Nederlandse folklore behoort zonder dat daar immigranten voor nodig waren.
Dat zal allemaal wel, maar het idee om die homo's in elkaar te beuken, was ongetwijfeld afkomstig van die Marokkaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_170129286
quote:
10s.gif Op maandag 10 april 2017 16:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is elfletterig weer eens keihard op zijn muil gegaan omdat hij weer eens niet verder wilde kijken dan zijn eigen vooroordelen?
Vandaag in het nieuws:

quote:
Homostel ernstig bedreigd en mishandeld in West
De politie heeft beelden vrijgegeven van een man die in januari dit jaar twee mannen in West heeft aangevallen.

Twee mannen, een stel van 35 en 37 jaar oud, zitten op 23 januari nietsvermoedend samen op de fiets naar een dansschool aan de Chasséstraat in West. Als ze een voetganger passeren begint die uit het niets te schelden en te beledigen vanwege hun seksuele geaardheid.

Als het stel later hun fiets stalt bij de dansschool komt de man hen achterna. Er ontstaat een vechtpartij tussen één van de mannen en de voetganger. Er vallen meerdere klappen en één van de mannen krijgt een knietje in zijn buik van de dader. In de worsteling zijn allerlei spullen op de grond gevallen, waaronder de muts van de dader.

Het homostel neemt deze per ongeluk mee naar binnen de dansschool in. De dader komt zijn muts halen, in de dansschool worden duidelijke beelden van hem gemaakt. Hij bedreigt het stel nog een keer met de dood voordat hij vertrekt. Buiten steekt hij ook nog de banden lek van de twee mannen.

Mensen die weten wie de man is, worden verzocht contact op te nemen met de politie via 0800-6070 of anoniem via 0800-7000.
Bron: http://www.at5.nl/artikel(...)n-mishandeld-in-west



Het houdt niet op, niet vanzelf
pi_170129291
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 16:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

- Er zat maar één Marokkaan bij
- Een van de homo's heeft geslagen
- Die zou als eerste geslagen hebben
- Er zou geen sprake geweest zijn van een betonschaar
- En wat voor sommigen ook nieuw is, is dat oververtegenwoordig niet betekent dat het altijd Marokkanen zijn, en dat het potenrammen al vele decennia tot de Nederlandse folklore behoort zonder dat daar immigranten voor nodig waren.
Hoe weet je dat er maar één Marokkaa tussen zat?
pi_170129315
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 16:29 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Ah kijk dat is nou nieuws ^O^ mooi dat deze figuren ontmaskert zijn :r
Dat is gewoon het verhaal van de advocaat van de verdachten. Er is (nog) helemaal niemand ontmaskerd.
pi_170129350
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 16:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hoe weet je dat er maar één Marokkaa tussen zat?
Anders had deze reeks wel meer delen gehad.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 10 april 2017 @ 16:35:35 #11
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170129366
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 16:29 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Ah kijk dat is nou nieuws ^O^ mooi dat deze figuren ontmaskert zijn :r
Dit zijn helemaal geen feiten :)

Als jij met je blote vuisten iemands tanden kan afbreken en daarbij de wortel te laten zitten... Maar nee, dat waren echt geen rake klappen hoor :')
pi_170129375
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 16:32 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat is gewoon het verhaal van de advocaat van de verdachten. Er is (nog) helemaal niemand ontmaskerd.
Prachtig hoe zichzelf als intelligent beschouwende mensen daar regelrecht intuinen. Dat ze gewoon niet snappen dat zo'n advocaat een rookgordijn probeert te creëren om de straf voor zijn cliënt zo laag mogelijk te houden.

Interessant blijft trouwens de vraag wat jochies van 14 's nachts om 04:00 uur nog op straat doen en waarom ze een betonschaar bij zich hadden.
pi_170129414
quote:
15s.gif Op maandag 10 april 2017 16:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Anders had deze reeks wel meer delen gehad.
Je verontwaardiging over het aantal topicdelen op FOK! is volgens mij nog groter dan je verontwaardiging over de mishandeling van homo's of niet?

Speciaal voor jou heb ik een paar posts hierboven het nieuwste geval geplaatst.
pi_170129495
quote:
15s.gif Op maandag 10 april 2017 16:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Anders had deze reeks wel meer delen gehad.
Ik vind 5 delen over één mishandeling al best veel. Er is officieel ook helemaal niets naar buiten gekomen over de identiteit van de verdachten, zelfs geen voornaam, waarschijnlijk omdat ze minderjarig zijn. Dus ook de onduidelijkheid daarover kan de reden zijn van het 'lage' aantal delen van het topic. :)
pi_170129517
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 16:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hoe weet je dat er maar één Marokkaa tussen zat?
Ik geef het nieuws sinds deel I even weer. Ik was er niet bij maar in tegenstelling tot TS neem ik mijn eigen voorstelling van hoe het gegaan zou kunnen zijn niet als feit aan. De vraag lijkt me dan ook hoe veel mensen hier dachten te weten dat het om een groep Marokkanen ging?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_170130062
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 16:31 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vandaag in het nieuws:

[..]

Bron: http://www.at5.nl/artikel(...)n-mishandeld-in-west

[ afbeelding ]

Het houdt niet op, niet vanzelf
Wat zegt dat over het incident waar dit onderwerp om draait?

Je bent vooruit gelopen op de feiten. Kun je dat nou echt niet toegeven?
pi_170130093
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 16:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik geef het nieuws sinds deel I even weer. Ik was er niet bij maar in tegenstelling tot TS neem ik mijn eigen voorstelling van hoe het gegaan zou kunnen zijn niet als feit aan.
Okee.
Hoe kom je dan bij de door jouw gepresenteerde feiten in post 4?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_170130121
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 16:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Prachtig hoe zichzelf als intelligent beschouwende mensen daar regelrecht intuinen. Dat ze gewoon niet snappen dat zo'n advocaat een rookgordijn probeert te creëren om de straf voor zijn cliënt zo laag mogelijk te houden.

Interessant blijft trouwens de vraag wat jochies van 14 's nachts om 04:00 uur nog op straat doen en waarom ze een betonschaar bij zich hadden.
Nog interessanter is de vraag of ze wel een betonschaar bij zich hadden.

Want de een roept dit en de ander roept dat.
pi_170130137
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 17:16 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Okee.
Hoe kom je dan bij de door jouw gepresenteerde feiten in post 4?
Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar, aangezien het ook door mij werd gelezen als vaststaand.
pi_170130213
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 17:16 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Okee.
Hoe kom je dan bij de door jouw gepresenteerde feiten in post 4?
Dat is wat er in het nieuws verschenen is.

quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 17:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar, aangezien het ook door mij werd gelezen als vaststaand.
Meestal duidt de formulering 'er zou' op een mate van onzekerheid, doordat iemand iets beweert zonder dat duidelijk is of dat volledig correct is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_170130230
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 17:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nog interessanter is de vraag of ze wel een betonschaar bij zich hadden.

Want de een roept dit en de ander roept dat.
Ik ben bang dat als er geen getuigen zijn (geen idee of die er zijn) dat daar nooit duidelijkheid over gaat komen.
pi_170130259
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 17:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is wat er in het nieuws verschenen is.

[..]

Meestal duidt de formulering 'er zou' op een mate van onzekerheid, doordat iemand iets beweert zonder dat duidelijk is of dat volledig correct is.
Dat sloeg op de betonschaar (en gelet op hoe de ontvanger van die klap oogde lijkt mij dat ook alleszins aannemelijk). Je noemde wat meer 'feiten'.
pi_170130283
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 17:27 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik ben bang dat als er geen getuigen zijn (geen idee of die er zijn) dat daar nooit duidelijkheid over gaat komen.
Aan de verwondingen kun je best wat zien lijkt mij.

Maar goed, dan lijkt het mij zeker voor elfletterig een mooi gegeven om niet door te blijven drammen over een betonschaar die er wellicht nooit is geweest.
pi_170130289
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 15:45 schreef 2NutZ het volgende:
Is er nog nieuws sinds deel 1?
Ohja: die jongen moet het minimaal nog een half jaar zonder tanden doen, omdat zijn kaakbot eerst moet genezen. Dat lijkt me kut. :{
pi_170130353
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 17:31 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ohja: die jongen moet het minimaal nog een half jaar zonder tanden doen, omdat zijn kaakbot eerst moet genezen. Dat lijkt me kut. :{
Dat lijkt mij zeker vervelend, helemaal die tanden; maar dit geeft ook wel aan dat een ordinaire stomp van een vuist zeer onwaarschijnlijk de oorzaak is geweest.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170130371
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 17:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat sloeg op de betonschaar (en gelet op hoe de ontvanger van die klap oogde lijkt mij dat ook alleszins aannemelijk). Je noemde wat meer 'feiten'.
Dat een van de homo's als eerste heeft geslagen staat er ook met voorbehoud. De rest is van dusdanig feitelijke aard en zodanig makkelijk vast te stellen dat het weinig zin heeft voor bijvoorbeeld een advocaat om dat verkeerd voor te stellen. De dommeren onder ons hebben er toch al een voorstelling van gemaakt en dat als feit aangenomen, de beeldvorming bij hen kan die toch niet meer aanpassen.

Het laatste feit is mijn eigen vaststelling, nochtans een vaststelling van feitelijke aard.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_170130427
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 17:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat een van de homo's als eerste heeft geslagen staat er ook met voorbehoud. De rest is van dusdanig feitelijke aard en zodanig makkelijk vast te stellen dat het weinig zin heeft voor bijvoorbeeld een advocaat om dat verkeerd voor te stellen. De dommeren onder ons hebben er toch al een voorstelling van gemaakt en dat als feit aangenomen, de beeldvorming bij hen kan die toch niet meer aanpassen.

Het laatste feit is mijn eigen vaststelling, nochtans een vaststelling van feitelijke aard.
Als de bron de andere partij is, dan is het wel handig om dat te vermelden. Persoonlijk vind ik dat iets niet vaststaat maar door zeg 2 getuigen gemeld is al weer iets heel anders dan iets wat niet vaststaat en door de verdachte gemeld is.

Dat verschil begrijp jij ook wel.

Verder heb je helemaal gelijk. Het is vaak stuitend om te lezen hoe gemakkelijk mensen meegaan in nieuwsberichten terwijl zo vaak blijkt dat zaken genuanceerder liggen.
pi_170130443
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 17:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat lijkt mij zeker vervelend, helemaal die tanden; maar dit geeft ook wel aan dat een ordinaire stomp van een vuist zeer onwaarschijnlijk de oorzaak is geweest.
Hmm, dat zou ik niet in durven te schatten. Te weinig ervaring met geweld. 😅 Een aantal tanden zou bij de wortel zijn afgebroken, geen idee of dat makkelijk gaat met een vuistslag (van een 16-jarige).
pi_170130468
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 17:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als de bron de andere partij is, dan is het wel handig om dat te vermelden. Persoonlijk vind ik dat iets niet vaststaat maar door zeg 2 getuigen gemeld is al weer iets heel anders dan iets wat niet vaststaat en door de verdachte gemeld is.

Dat verschil begrijp jij ook wel.

Verder heb je helemaal gelijk. Het is vaak stuitend om te lezen hoe gemakkelijk mensen meegaan in nieuwsberichten terwijl zo vaak blijkt dat zaken genuanceerder liggen.
Ik ben het met je eens dat we omtrent deze zaak gewoon het oordel des rechter af moeten wachten, wat wel groter is dan deze zaak is het homofobe geweld, ik denk dat dit ook veel reacties uitlokt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170130478
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 17:44 schreef Physsic het volgende:

[..]

Hmm, dat zou ik niet in durven te schatten. Te weinig ervaring met geweld. 😅 Een aantal tanden zou bij de wortel zijn afgebroken, geen idee of dat makkelijk gaat met een vuistslag (van een 16-jarige).
Nouwja, ik ben geen expert, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk, zelfs voor een volwassen grote kerel; knap vervelend is het in ieder geval wel.
Verder is mijn gebit gelukkig ook nog mooi intact. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170130503
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 17:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat we omtrent deze zaak gewoon het oordel des rechter af moeten wachten, wat wel groter is dan deze zaak is het homofobe geweld, ik denk dat dit ook veel reacties uitlokt.
Als ik mij niet vergis was mijn eerste post gericht op de insteek die elfletterig gekozen had. Naar mijn mening was die primair gericht op anti-Marokkaans ipv anti-homofobie.

En daar was ik niet zo gecharmeerd van.
pi_170130519
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 17:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als ik mij niet vergis was mijn eerste post gericht op de insteek die elfletterig gekozen had. Naar mijn mening was die primair gericht op anti-Marokkaans ipv anti-homofobie.

En daar was ik niet zo gecharmeerd van.
Dat zal best, mijn reactie was wat minder op de persoon. ;)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170130626
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 17:49 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat zal best, mijn reactie was wat minder op de persoon. ;)
De insteek bepaalt vaak het verloop. Vandaar.
pi_170130677
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 17:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De insteek bepaalt vaak het verloop. Vandaar.
Ongetwijfeld, ik gaf alleen een mogelijke verklaring van wat reacties. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170130878
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 17:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is wat er in het nieuws verschenen is.

Ja dat klopt, maar zo is er wel meer in het nieuws verschenen.

Het homostel zelf noemen een betonschaar, de advocaat van de beshuldigden heeft het niet over een betonschaar.

Het homostel zelf noemen de daders vermoedelijk marokkaans "achtig", de advocaat zelf pleit voor een mengeling waaromder 1 marokkaan- let wel; "Merijn" (zomaar een naam) die hier in nederland word geboren, en van oorsprong marokkaans geimmigreerde ouders heeft, is wel een Nederlander.

Trouwens raar dat dat stel een beton schaar er bij verzint, mocht dit niet waar blijken te zijn. Maar in dit geval is het dus het woord van de beschuldigden tegen die van de slachtoffers.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_170131018
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 18:08 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja dat klopt, maar zo is er wel meer in het nieuws verschenen.

Het homostel zelf noemen een betonschaar, de advocaat van de beshuldigden heeft het niet over een betonschaar.

Het homostel zelf noemen de daders vermoedelijk marokkaans "achtig", de advocaat zelf pleit voor een mengeling waaromder 1 marokkaan- let wel; "Merijn" (zomaar een naam) die hier in nederland word geboren, en van oorsprong marokkaans geimmigreerde ouders heeft, is wel een Nederlander.

Trouwens raar dat dat stel een beton schaar er bij verzint, mocht dit niet waar blijken te zijn. Maar in dit geval is het dus het woord van de beschuldigden tegen die van de slachtoffers.
Zouden medisch experts aan de hand van de verwondingen daar geen uitspraak over doen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 10 april 2017 @ 18:23:50 #37
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_170131119
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 17:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat we omtrent deze zaak gewoon het oordel des rechter af moeten wachten, wat wel groter is dan deze zaak is het homofobe geweld, ik denk dat dit ook veel reacties uitlokt.
Dat laatste is een heel belangrijk gegeven waarom er nu zoveel om te doen is, vooral in de lgbt-scene : er moet zoveel bewezen worden, terwijl al zoveel mensen in die scene het al eens mee hebben gemaakt en dat daders er maar mee wegkwamen of de politie adviseerde niet eens aangifte te doen... En dan zeg ik er nogmaals bij dat sinds Arnhem er dus weer vier nieuwe gevallen bij zijn gekomen die niet allen zo in het nieuws zij gekomen (en waarbij "helaas" het telkens "getinte" mannen waren). Elke week is het ergens wel weer raak en daar hoor je niks over: uitgescholden worden als je de Nyx uit komt of bespuugd, bedreigingen, agressie etc... Het is gewoon niet leuk meer, en als je dan op internet ook nog eens hoort dat of men zich moet vermannen of dat men het allemaal verzint... Tja, ik snap elfletterig daarin behoorlijk. In elke vriendengroep of scene of house heeft het gros het meegemaakt en we zijn het gewoon spuugzat...
put
your
clothes
on!
pi_170131150
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 17:45 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat we omtrent deze zaak gewoon het oordel des rechter af moeten wachten, wat wel groter is dan deze zaak is het homofobe geweld, ik denk dat dit ook veel reacties uitlokt.
Ik vind dat nieuwsberichten gewoon besproken moeten kunnen worden voordat de rechter uitspraak heeft gedaan, zolang je er inderdaad rekening mee houdt dat de verklaring van zowel de slachtoffers als de verdachten in de meeste gevallen niet helemaal overeen komt met de waarheid. Helaas zal met de uitspraak van een rechter ook niet altijd over alles duidelijk zijn.

Ik verwacht eigenlijk ook dat het bij een veroordeling voor een 'gewone' mishandeling zal blijven en dat er te weinig aanwijzingen zullen zijn om te zeggen dat ze mishandeld zijn enkel vanwege hun geaardheid.
pi_170131210
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 18:23 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Dat laatste is een heel belangrijk gegeven waarom er nu zoveel om te doen is, vooral in de lgbt-scene : er moet zoveel bewezen worden, terwijl al zoveel mensen in die scene het al eens mee hebben gemaakt en dat daders er maar mee wegkwamen of de politie adviseerde niet eens aangifte te doen... En dan zeg ik er nogmaals bij dat sinds Arnhem er dus weer vier nieuwe gevallen bij zijn gekomen die niet allen zo in het nieuws zij gekomen (en waarbij "helaas" het telkens "getinte" mannen waren). Elke week is het ergens wel weer raak en daar hoor je niks over: uitgescholden worden als je de Nyx uit komt of bespuugd, bedreigingen, agressie etc... Het is gewoon niet leuk meer, en als je dan op internet ook nog eens hoort dat of men zich moet vermannen of dat men het allemaal verzint... Tja, ik snap elfletterig daarin behoorlijk. In elke vriendengroep of scene of house heeft het gros het meegemaakt en we zijn het gewoon spuugzat...
Ja niet meer dan terecht dat mensen het meer dan spuugzat zijn, er moet gewoon wat aan gedaan worden, en op zijn minst erkent worden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170131240
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 18:25 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik vind dat nieuwsberichten gewoon besproken moeten kunnen worden voordat de rechter uitspraak heeft gedaan, zolang je er inderdaad rekening mee houdt dat de verklaring van zowel de slachtoffers als de verdachten in de meeste gevallen niet helemaal overeen komt met de waarheid. Helaas zal met de uitspraak van een rechter ook niet altijd over alles duidelijk zijn.

Ik verwacht eigenlijk ook dat het bij een veroordeling voor een 'gewone' mishandeling zal blijven en dat er te weinig aanwijzingen zullen zijn om te zeggen dat ze mishandeld zijn enkel vanwege hun geaardheid.
Ja dat is ook wel zo, het bewijzen van mishandeling is nog eenvoudig vergeleken met het bewijzen van homofoob geweld, en de lafbakken die homofoob geweld plegen geven dat voor een rechter niet toe.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170131283
Nee we moeten inderdaad mensen gaan straffen op grond van vermoedens ipv bewijzen.
pi_170131344
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 18:33 schreef Stimorol- het volgende:
Nee we moeten inderdaad mensen gaan straffen op grond van vermoedens ipv bewijzen.
Dat stel ik totaal niet hoor? Ik snap niet waarom je daar weer mee komt aanzetten.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170131801
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 18:08 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja dat klopt, maar zo is er wel meer in het nieuws verschenen.

Het homostel zelf noemen een betonschaar, de advocaat van de beshuldigden heeft het niet over een betonschaar.

Het homostel zelf noemen de daders vermoedelijk marokkaans "achtig", de advocaat zelf pleit voor een mengeling waaromder 1 marokkaan- let wel; "Merijn" (zomaar een naam) die hier in nederland word geboren, en van oorsprong marokkaans geimmigreerde ouders heeft, is wel een Nederlander.

Trouwens raar dat dat stel een beton schaar er bij verzint, mocht dit niet waar blijken te zijn. Maar in dit geval is het dus het woord van de beschuldigden tegen die van de slachtoffers.
Welke slachtoffers? De homo's of die kinderen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_170132139
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 18:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Welke slachtoffers? De homo's of die kinderen?
Veertien tot twintig jaar toch?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170132265
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 18:23 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Dat laatste is een heel belangrijk gegeven waarom er nu zoveel om te doen is, vooral in de lgbt-scene : er moet zoveel bewezen worden, terwijl al zoveel mensen in die scene het al eens mee hebben gemaakt en dat daders er maar mee wegkwamen of de politie adviseerde niet eens aangifte te doen... En dan zeg ik er nogmaals bij dat sinds Arnhem er dus weer vier nieuwe gevallen bij zijn gekomen die niet allen zo in het nieuws zij gekomen (en waarbij "helaas" het telkens "getinte" mannen waren). Elke week is het ergens wel weer raak en daar hoor je niks over: uitgescholden worden als je de Nyx uit komt of bespuugd, bedreigingen, agressie etc... Het is gewoon niet leuk meer, en als je dan op internet ook nog eens hoort dat of men zich moet vermannen of dat men het allemaal verzint... Tja, ik snap elfletterig daarin behoorlijk. In elke vriendengroep of scene of house heeft het gros het meegemaakt en we zijn het gewoon spuugzat...
Ik snap wat je zegt en het is inderdaad een serieus probleem. Alleen los je haat niet op met meer haat.

Want net zo goed als dat de lgbtq gemeenschap blootgesteld wordt aan discriminatie geldt dat ook voor de groepen waar elfletterig zich tegen afzet. En nee, hij slaat niet met een betonschaar (denk ik), maar als je voor verdraagzaamheid wil pleiten mag je ook best in de spiegel kijken.

Het is ook helaas echt niet zo dat homofobie alleen voorkomt bij Marokkanen cs. Je ziet het bij alle machoculturen.
pi_170132359
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 19:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik snap wat je zegt en het is inderdaad een serieus probleem. Alleen los je haat niet op met meer haat.

Want net zo goed als dat de lgbtq gemeenschap blootgesteld wordt aan discriminatie geldt dat ook voor de groepen waar elfletterig zich tegen afzet. En nee, hij slaat niet met een betonschaar (denk ik), maar als je voor verdraagzaamheid wil pleiten mag je ook best in de spiegel kijken.

Het is ook helaas echt niet zo dat homofobie alleen voorkomt bij Marokkanen cs. Je ziet het bij alle machoculturen.
Iets aan een probleem doen staat toch niet gelijk aan haat? En dat die groepen discriminatie ondervinden lijkt mij geen verzachtende omstandigheid voor het zwaar mishandelen van mensen om diens geaardheid.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170132414
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 19:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Veertien tot twintig jaar toch?
Nee, die 20-jarige is vrij snel weer vrijgelaten omdat hij er niets mee te maken zou hebben.
pi_170132455
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 19:23 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, die 20-jarige is vrij snel weer vrijgelaten omdat hij er niets mee te maken zou hebben.
Ah oké.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_170133144
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')