abonnement Unibet Coolblue
pi_170127071
Goedemiddag,

Ik heb laatste 2/3 jaar veel puistjes onder en op m'n kin. Ik heb verschillende dingen geprobeerd zoals cremé's , minder warm douchen, verschillende kussens, dekens en overtrek om de 2 dagen vervangen, gezonder eten etc.

Ik ben 20 jaar (man) , misschien nog (late) puberteit? Soms heb ik heel veel en soms bijna niks.

Kan ik een sample in het ziekenhuis laten maken of huisarts en laten onderzoeken?
pi_170127120
Huisarts, kan benzoylperoxide, antiobiotica (topisch of oraal), en roaccutane (last resort, gaat via dermatoloog) voorschrijven. Minder (solo)seks kan ook helpen, probeer maar eens een tijdje nofap.
pi_170127184
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 14:44 schreef MajoorDruiloor het volgende:
Huisarts, kan benzoylperoxide, antiobiotica (topisch of oraal), en roaccutane (last resort, gaat via dermatoloog) voorschrijven. Minder (solo)seks kan ook helpen, probeer maar eens een tijdje nofap.
Benzylperoxide hielp niet bij mij. Heb dat 2 maanden geprobeerd in combinatie met iets anders, ben even de naam vergeten. Was in ieder geval met veel alcohol, droogde ze op.
pi_170127215
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 14:49 schreef thedarklord0033 het volgende:

[..]

Benzylperoxide hielp niet bij mij. Heb dat 2 maanden geprobeerd in combinatie met iets anders, ben even de naam vergeten. Was in ieder geval met veel alcohol, droogde ze op.
Klopt. Zeker als het richting ontstoken acne gaat werkt dat zelden. Zoals ik schreef zijn er andere middelen, die helpen beter maar er zijn mogelijke side-effects. Beste optie is naar huisarts. Of nofap proberen. Ook kun je ibuprofen gaan slikken, werkt ontstekingsremmend en hielp bij mij tegen de post-copulatie acne.
  maandag 10 april 2017 @ 14:53:25 #5
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_170127236
Nog maar 20... bij mij kwamen ze pas rond m'n 18e en gingen ze pas weg rond m'n 30ste.
pi_170127436
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 14:41 schreef thedarklord0033 het volgende:
Goedemiddag,

Ik heb laatste 2/3 jaar veel puistjes onder en op m'n kin. Ik heb verschillende dingen geprobeerd zoals cremé's , minder warm douchen, verschillende kussens, dekens en overtrek om de 2 dagen vervangen, gezonder eten etc.

Ik ben 20 jaar (man) , misschien nog (late) puberteit? Soms heb ik heel veel en soms bijna niks.

Kan ik een sample in het ziekenhuis laten maken of huisarts en laten onderzoeken?
Kan ook van het scheren komen. Ik zeg maar wat. Verder raad ik je aan zoveel mogelijk in de zon te zitten/lopen/fietsen/zwemmen.
Niet aan peuteren, je huid goed schoonmaken. Verder weet ik het ook niet.
pi_170127810
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 15:04 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Kan ook van het scheren komen. Ik zeg maar wat. Verder raad ik je aan zoveel mogelijk in de zon te zitten/lopen/fietsen/zwemmen.
Niet aan peuteren, je huid goed schoonmaken. Verder weet ik het ook niet.
Ik dacht dat het door het scheren kwam. Ik scheerm 2/3 keer per week en altijd met schoon mesje. Gebruik ook dure scheergel en aftershave (¤20,- per stuk) zonder parabenen.
pi_170127835
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 15:22 schreef thedarklord0033 het volgende:

[..]

Ik dacht dat het door het scheren kwam. Ik scheerm 2/3 keer per week en altijd met schoon mesje. Gebruik ook dure scheergel en aftershave (¤20,- per stuk) zonder parabenen.
Probeer het eens elektrisch.
pi_170128496
Hoi minder hormonen produceren in je lichaam helpt ook! :)
pi_170128706
Als het meer is dan mee-eters kun je er idd van uit gaan dat het de ontsteking is waar je de meeste last van hebt. Aangezien je de boel goed hygiënisch benadert is daar weinig te winnen, dus dan moet je gaan kijken naar andere oorzaken. Voedsel is voor sommigen een factor, maar je zegt daar al op te letten. Een diëet met lage GI kan misschien nog helpen (minder snelle suikers, meer vezels). Een deel van de hormonen kun je niks aan doen, maar nofap bood mij geweldige resultaten. Daarnaast ibuprofen als extra nsaid/ontstekingsremmer. Verder vooral je huisarts lastig blijven vallen, als het nieuwe middeltje niet werkt ga je weer, en zo kom je bij steeds sterkere middelen terecht, bijv slikken van generieke antibiotica of isotretinoine/roaccutane.

Meer wassen, minder parabenen gaat je op dit punt niet veel resultaat opleveren vrees ik.
  maandag 10 april 2017 @ 16:31:51 #11
456432 Kamina
Tenacious!
pi_170129287
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 14:51 schreef MajoorDruiloor het volgende:

[..]

Klopt. Zeker als het richting ontstoken acne gaat werkt dat zelden. Zoals ik schreef zijn er andere middelen, die helpen beter maar er zijn mogelijke side-effects. Beste optie is naar huisarts. Of nofap proberen. Ook kun je ibuprofen gaan slikken, werkt ontstekingsremmend en hielp bij mij tegen de post-copulatie acne.
Of gewoon van je kin vandaan richten.
1 + 1 = blauw
pi_170129543
quote:
7s.gif Op maandag 10 april 2017 16:31 schreef Kamina het volgende:

[..]

Of gewoon van je kin vandaan richten.
Haal die creepcam eens weg joh smeerlap
pi_170129932
Ik gebruik sinds een tijdje een of andere lotion waardoor ik een stuk minder puisten op m'n kin heb. Zal zo even opzoeken hoe dat heet.
pi_170144458
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 17:06 schreef wielrennerdt het volgende:
Ik gebruik sinds een tijdje een of andere lotion waardoor ik een stuk minder puisten op m'n kin heb. Zal zo even opzoeken hoe dat heet.
Ben heel benieuwd!
pi_170144461
Ik ga volgende week vrijdag naar de huisarts. Zal iedereen hier op de hoogte houden.
pi_170156962
Zit je misschien onbewust aan je kin? Steun je erop?

Anders zou je nog naar voeding kunnen kijken, maar wrs gewoon hormonaal, of stress.

Salicylzuur werkt goed tegen puistjes, mocht je nog iets willen proberen.
pi_170165217
Gewoon zwarte puntjes eruit knijpen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')