tong80 | maandag 10 april 2017 @ 12:23 |
Het aantal boetes voor kleine snelheidsovertredingen stijgt explosief. Ook wie slechts 1 kilometer per uur te hard rijdt, is dankzij nieuwe verkeerscamera's de pineut. De politiebond vindt dat justitie doorslaat. In 2016 zijn 3,1 miljoen bekeuringen uitgedeeld voor snelheidsoverschrijdingen tot en met 5 kilometer per uur, tegen 2,4 miljoen in 2014: een stijging van 31 procent. Het totale aantal snelheidsboetes steeg in diezelfde periode veel minder hard, met 18 procent. Dat blijkt uit gegevens die deze krant heeft opgevraagd met een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur (Wob). Vooral op wegen waar 130 kilometer per uur mag worden gereden, regende het vorig jaar bekeuringen. 69.000 automobilisten kregen een prent omdat ze daar - na meetcorrectie - 1 kilometer per uur te hard reden, tegen 12.000 in 2014. 'Verkapte vorm van belasting' Die boete is 20 euro, inclusief 9 euro administratiekosten. ,,Belachelijk”, vindt Geert Priem, voorzitter van politievakbond ANPV. ,,Soms is het nodig om een paar kilometer per uur harder te rijden, bijvoorbeeld om veilig in te halen of om een gevaarlijke situatie te voorkomen.” Volgens Priem gaat het Openbaar Ministerie te ver door automobilisten op grote schaal te bekeuren voor kleine snelheidsovertredingen. ,,Dit frustreert mensen. Het is een verkapte vorm van belasting. Ook schaadt dit het gezag en de geloofwaardigheid van de politie. Het is veel belangrijker om huftergedrag harder aan te pakken, zoals bumperkleven en rechts inhalen.” Sinds vorig jaar zijn alle flitspalen in Nederland vernieuwd en gedigitaliseerd. Dat betekent dat ze 24 uur per dag en zeven dagen per week aan staan. Ook is het aantal trajectcontroles uitgebreid. Snelheidsovertreding ,,Daardoor neemt het aantal boetes substantieel toe”, zegt Ernst Koelman van het OM. ,,Op 130-wegen geldt een meetcorrectie van 5 kilometer. Je hebt dus gewoon flink te hard gereden als je die boete van 11 euro krijgt, want je gemeten snelheid was 136 kilometer per uur.” De kleine boetes leverden de overheid vorig jaar in totaal 113 miljoen euro op. In 2014 was dat nog 80 miljoen euro. Op de meeste wegen – met uitzondering van 130-wegen – wordt pas bekeurd bij een snelheidsoverschrijding vanaf 4 kilometer per uur. Flitspaal De flitspaal die het meeste geld in het laatje van de gemeente of het Rijk brengt, staat in Hilversum. Om precies te zijn: aan het Oostereind. De ,,lucratieve flitspaal'' leverde vorig jaar gemiddeld 710 euro per uur op, wat neerkomt op bijna twaalf boetes per uur. Elke vijf minuten was het raak: 102.966 boetes ter waarde van 6.237.365 euro. http://www.ad.nl/binnenla(...)ard-rijden~a280b7fa/ Ze kondigden het twee jaar geleden al aan. Dat ze strenger gingen controleren om meer geld binnen te halen. Ze doen het nog ook. Die situatie in Hilversum. | |
Litpho | maandag 10 april 2017 @ 12:27 |
Hij heeft natuurlijk gelijk, maar ja, bumperkleven en rechts inhalen aanpakken kost geld. Dit automatiseer je en dan heb je er alleen nog maar wat onderhoud aan ipv. blauw op de snelweg. | |
Nielsch | maandag 10 april 2017 @ 12:28 |
1 kilometer te hard na correctie, dan reed je 136 kilometer per uur. Als je gewoon je cruise control op 132 ofzo zet heb je nergens last van. | |
Janneke141 | maandag 10 april 2017 @ 12:29 |
Keihard aanpakken | |
karr-1 | maandag 10 april 2017 @ 12:31 |
| |
Janneke141 | maandag 10 april 2017 @ 12:32 |
Overigens: al gaan ze nog twee keer zo veel mensen beboeten voor kleine overtredingen, het zal me een worst wezen. Maar laten ze het geld dat ze daarmee ophalen dan inzetten voor het daadwerkelijk verbeteren van de verkeersveiligheid, want daar heeft deze manier van omzet vergaren natuurlijk niets mee te maken. | |
Haags | maandag 10 april 2017 @ 12:33 |
Stelletje naaiers | |
Messina | maandag 10 april 2017 @ 12:44 |
Dit inderdaad. Gewoon niet (of 2 a 3km/u) te hard rijden en je krijgt ook geen bekeuring. Het leven kan zo simpel zijn. | |
VEM2012 | maandag 10 april 2017 @ 12:50 |
Waar zou toch die 'correctie' voor staan in 'meetcorrectie'. Nog even en we gaan weer met de fabel: dan staat je snelheidsmeter op 145 werken. Wat dat betreft valt het nog mee. | |
butz0rs | maandag 10 april 2017 @ 12:55 |
Symptoombestrijding . Ze moeten al die linksplakkers aanpakken. | |
butz0rs | maandag 10 april 2017 @ 13:00 |
Idd. Die correctie is er niet voor niks. Misschien reed je wel 131 en is de flitser slecht, maar binnen de marges, afgesteld. | |
Baconbus | maandag 10 april 2017 @ 13:01 |
Deze manier van omzet vergaren heeft alles met verkeersveiligheid te maken. De overheid voelt zich veel veiliger als jouw geld in hun zak verkeert. | |
ElviraKlapmuts | maandag 10 april 2017 @ 13:42 |
| |
karr-1 | maandag 10 april 2017 @ 13:44 |
Het gaat al verkeerd op het moment dat je het ziet als omzet vergaren en niet als middel om hardrijden te bestraffen. | |
Toefjes | maandag 10 april 2017 @ 13:47 |
Een limiet is een limiet. | |
VEM2012 | maandag 10 april 2017 @ 13:55 |
En muggeziften is muggeziften. | |
Toefjes | maandag 10 april 2017 @ 14:09 |
Tja. Leg je m naar 131, heb je dezelfde discussie op 132. | |
icecreamfarmer_NL | maandag 10 april 2017 @ 14:13 |
Ik dacht trouwens dat op snelwegen de correctie 10% was. | |
MichelWuyts | maandag 10 april 2017 @ 14:33 |
Dat mensen hierover zeuren. Gewoon niet te hard rijden. Je hebt zelfs de correctie die ons al tegemoet komt. Stel er is een situatie waar je 200km per uur moet rijden ivm je eigen veiligheid, zullen ze een boete echt wel kwijt schelden indien je dit kunt aantonen. | |
Red_85 | maandag 10 april 2017 @ 14:36 |
Dit is geen ' Keihard aanpakken', dit is genereren van extra belastingen. Maak iemand maar eens duidelijk wat 1km te hard is.. Niemand gaat extra dood van 1km te hard op de snelweg, waar wat in het verkeer wel irritant is, is het onnodig links rijden en bellen achter het stuur, of een flitspaal bij een school. Dat is gevaarlijk, maar he, dat is niet makkelijk om te beboeten natuurlijk of levert geen drol op. Moraalridders. | |
Boris_Karloff | maandag 10 april 2017 @ 14:56 |
befehl ist befehl | |
BadderHaring | maandag 10 april 2017 @ 15:07 |
Wat is er mis met een flitspaal bij een school? | |
VEM2012 | maandag 10 april 2017 @ 15:12 |
Niet echt. Al zou ik zeggen dat tot 5 km/u je beter geen boete uit kan delen. | |
#ANONIEM | maandag 10 april 2017 @ 15:14 |
Tja administratie kosten worden tegenwoordig verrekent/d kan niet uitblijven dan. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2017 15:14:33 ] | |
BadderHaring | maandag 10 april 2017 @ 15:27 |
Zoiets ja. Maximumsnelheid gewoon handhaven zoals hij is, maar bij de benoeming marge inbouwen voor bijvoorbeeld inhalen. 5 km per uur vind ik dan zeer redelijk. Als je harder gaat dan de maximumsnelheid loop je gewoon een risico. Kun je het niet eens zijn met de regels, ze zijn er wel en dus moet je ergens gaan beginnen met handhaven. | |
#ANONIEM | maandag 10 april 2017 @ 15:30 |
Het is niet maar 1 km er wordt toch ook een correctie snelheid toegepast. | |
Straatcommando. | maandag 10 april 2017 @ 15:30 |
Dat er bekeuringen uitgeschreven worden voor kleine overtredingen lijkt me evident, dat krijg je nou eenmaal bij zo'n model. De explosieve groei van het aantal kleine bekeuringen geeft wel te denken waar de prioriteit ligt bij onze overheid. Iedereen kent wel een plek waar wel eens flink te hard gereden wordt ; maar in absolute aantallen is het de moeite niet waard. Het is makkelijker ergens een automatische trajectcontrole neer te flikkeren dan zo nu en dan een mannetje neer te zetten op de bekende probleempunten. Wat dat betreft VVD beleid in optima forma. Maximaal resultaat voor de minste moeite. Verkeersveiligheid my ass. | |
RolStaart-Beer | maandag 10 april 2017 @ 15:31 |
Ligt aan de snelheid, boven de 100 km is het 3%. https://www.om.nl/onderwe(...)heid/meetcorrecties/ | |
#ANONIEM | maandag 10 april 2017 @ 15:31 |
Wat dan nog men moet ze dat geld gewoon niet gunnen, doet de doorstroming in het land heus wel goed dan. | |
Straatcommando. | maandag 10 april 2017 @ 15:33 |
Trajectcontroles doen de doorstroming helemaal geen goed. | |
#ANONIEM | maandag 10 april 2017 @ 15:34 |
Zij vragen de burger geeft, ik ga een km sneller kan achter mij hangen wat wil! Ik gun ze geen cent teveel van mijn geld. | |
Straatcommando. | maandag 10 april 2017 @ 15:35 |
En dat is dus precies het probleem. Tenminste, heel logisch dat je dat doet want je hebt inderdaad zo een bekeuring aan je broek hangen, maar dat heeft toch geen reet meer met verkeersveiligheid te maken? Vandaag stonden er weer mensen te protesteren op een dodenweg hier in de buurt. Paar maanden terug nog iemand doodgereden door iemand die te hard reed. Ze staan er nooit te laseren of controleren. Natuurlijk niet..die weg is veel te rustig. | |
#ANONIEM | maandag 10 april 2017 @ 15:36 |
Heeft het ook niet, ze komen geld tekort, dat is het hele probleem in mijn ogen! Sterker nog als er iemand voor mij rijden doet, en ik mag niet harder als 130 en die voor mij rijdt er 125, dan haal ik in met 130, duurt dus lang dan voordat ik er langs ben. Waarschijnlijk verkrijg ik dan een boete voor onnodig links rijden? [ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2017 15:44:36 ] | |
Toefjes | maandag 10 april 2017 @ 15:52 |
Als ze de boetes wat lager maken en de administratiekosten afschaffen zal de weerstand al een stuk minder worden. De 5 km/u is al de correctie. | |
#ANONIEM | maandag 10 april 2017 @ 15:55 |
De boetes lager ja voor of tot een bepaalde snelheid, anders wordt het wel onveiliger, daar als er eentje met 200 aankomt en ik maar 134 heb met inhalen! | |
VEM2012 | maandag 10 april 2017 @ 15:57 |
Meetcorrectie. Dat is geen kado, dat is ter compensatie van het feit dat de metingen niet 100% betrouwbaar zijn. | |
#ANONIEM | maandag 10 april 2017 @ 15:58 |
Heb ik nog nooit meegemaakt bij een uitzending, blik op de weg, dat er iemand naar de papieren vragen doet van de eijking. Ik moet ze als installateur ten alle tijden kunnen overleggen aan de klant! Geloven die ,klanten, dat maar op hun blauwe ogen? [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2017 15:59:54 ] | |
Toefjes | maandag 10 april 2017 @ 15:59 |
Klopt. En dan willen we er nog 5 bij, want anders is het oneerlijk. Krijg je een bon met 141 km/u. Dan gaan er ook weer mensen huilend Twitter op, klagen over de oh zo kwaadaardige overheid. | |
Straatcommando. | maandag 10 april 2017 @ 16:00 |
Interessant stuk wat je hier aansnijdt. Ik heb vaker gelezen dat een hogere pakkans veel meer effect heeft dan de hoogte van het boetebedrag. Kijken of ik nog zo'n artikel kan vinden. | |
Toefjes | maandag 10 april 2017 @ 16:04 |
Zo'n flitspaal in Hilversum, of dat stuk A2 van Utrecht naar Amsterdam waar je je op een 5-baans snelweg op een 120 of 130 snelweg waant, maar een 100 snelweg is, dat soort grappen moeten ze ook schrappen. Snelheidscontroles en flitscontroles waar veel slachtoffers vallen is veel makkelijker te rechtvaardigen. | |
Re | maandag 10 april 2017 @ 16:27 |
keep your lane zou al veel schelen... | |
#ANONIEM | maandag 10 april 2017 @ 16:30 |
Ik had voor jaren terug een verrassing, landbouwvoertuigen op de snel weg, met flinke messen achterop uitsteken. | |
VEM2012 | maandag 10 april 2017 @ 16:51 |
Het gaat om iets heel anders: tenzij je met gps werkt en cruise control is het ondoenlijk om precies 130 km/u te rijden. Natuurlijk kan iedereen dan voor de zekerheid 120 gaan rijden, maar je kan ook bij de handhaving accepteren dat mensen geen computers zijn en dus niet meteen bij 1 km/u te hard (dat kan ook bij 130 op de cc en dan even bergafwaards, want dan komt er ook makkelijk 1 km/u bij) meteen te bekeuren. Het is geen doel op zich, bekeuren. | |
Red_85 | maandag 10 april 2017 @ 17:08 |
Die juist niet! | |
Ser_Ciappelletto | maandag 10 april 2017 @ 17:11 |
Wat zou dat schelen dan? | |
Ivo1985 | maandag 10 april 2017 @ 17:16 |
Die flitspaal staat daar prima in Hilversum. | |
#ANONIEM | maandag 10 april 2017 @ 18:34 |
Dat men de diesel afgassen inademen doet zodat deze niet in het milieu komen? | |
Wombcat | maandag 10 april 2017 @ 18:46 |
Lijkt me ook. Voor zover ik kan nagaan, staat die binnen de bebouwde kom op een kruising/T-splitsing. Als daar zoveel verdient wordt, mogen de weggebruikers zich wel een flink achter de oren krabben. | |
Re | maandag 10 april 2017 @ 18:47 |
dat onnodig linksrijden en rechts inhalen niet meer strafbaar is en het houdt tempo er wel in | |
Ser_Ciappelletto | maandag 10 april 2017 @ 19:02 |
Totdat de rechterbaan vol zit met trage vrachtwagens en er links een stugge bejaarde 100 rijdt. Bij een beetje een gevulde snelweg kom je er dan niet zomaar langs. | |
JaJammerJan | maandag 10 april 2017 @ 19:07 |
In Frankrijk betaal je 130 euro als je 1 km/h te hard rijdt dan valt dit nog mee. Maar het blijft achterlijk. | |
Re | maandag 10 april 2017 @ 19:25 |
ja duh, maar dat komt nou eenmaal wel eens voor, maar over het algemeen werkt het gewoon beter, je mag echt wel van baan veranderen hoor | |
stavromulabeta | maandag 10 april 2017 @ 19:50 |
Dan begin ik me serieus af te vragen of het OM wel snap waarom er een meetcorrectie is. Namelijk om meetnauwkeurigheid op te vangen, zowel aan de zijde van de flitspaal als aan de zijde van het auto-dashboard. Die meetonnauwkeurigheid werkt 2 kanten op, en is dus zeker geen gratis cadeautje van 5 km/uur maar bedoeld om te voorkomen dat iemand met 125,1 km/uur al een boete krijgt. | |
#ANONIEM | maandag 10 april 2017 @ 20:42 |
Volgens mij toch eerder om vragen over eijkings papieren te vermijden, en dan nog zou ik ze vragen, als namelijk fout kan met correctie meeting nog afwijkend zijn! | |
autoknutselaar | maandag 10 april 2017 @ 20:57 |
Of je rijd gewoon rustig 90. Gebruik je ook een stuk minder brandstof. | |
#ANONIEM | maandag 10 april 2017 @ 21:26 |
Is uiteraard niet slecht, als een vrachtauto langs wil geef ik wel gas bij! | |
Ser_Ciappelletto | maandag 10 april 2017 @ 22:34 |
Waarom zou dat beter werken? Ik voorzie dat vanaf dan beide banen bezet worden door stugge bejaarden die niet van baan durven wisselen. | |
#ANONIEM | maandag 10 april 2017 @ 22:34 |
Hoeveel toeren zou ik hebben bij 90 kmh, weet wel dat ik bij 140 3000 toeren heb, bij hoeveel toeren zou ik het maximale uit een liter brandstof hebben, is toch bij iedere wagen verschillend is het niet? | |
Ivo1985 | maandag 10 april 2017 @ 22:37 |
Helemaal correct. Hij staat zelfs pas bij de 2e kruising binnen de bebouwde kom als je vanaf de A27 komt. | |
ErkendFokker | maandag 10 april 2017 @ 22:40 |
Maakt alsnog niet uit, aangezien de luchtweerstand kwadratisch toeneemt, is 90km/h altijd zuiniger dan 120, toerental boeit verder niet dan. | |
#ANONIEM | maandag 10 april 2017 @ 22:44 |
Aha dus maar onder toeren rijden, heb er al eens een verhaal met iemand van de ANWB over gehad die gaf mij gelijk tussen de regels door! Als een auto moet zwoegen tegen de luchtweerstand laat die dat heus wel in het toerental zien hoor! | |
ErkendFokker | maandag 10 april 2017 @ 22:49 |
Als je onder je toeren rijdt dan merk je dat wel hoor, maar alsnog zou je bij minder gas en een constante snelheid toch een lager verbruik moeten hebben. Anders schakel je maar terug. Laten we zeggen dat de meeste auto's hier wel zo op afgesteld zijn. Ik check het vaak op mn boordcomputer. 70 in 5 is toch echt zuiniger dan 70 in 4. Over "onder toeren" gesproken. | |
#ANONIEM | maandag 10 april 2017 @ 22:50 |
Die auto waar ik het over heb, met mijn gedrag, en gebruikt 5.7 ltr op de 100 en is 31 jr oud! [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2017 22:51:48 ] | |
ErkendFokker | maandag 10 april 2017 @ 22:51 |
Ook die auto zal waarschijnlijk bij 90 in 5 zuiniger zijn dan bij 130 90 is een prima haalbare snelheid voor de 5e versnelling, zolang je niet probeert te accelereren. | |
#ANONIEM | maandag 10 april 2017 @ 22:52 |
Man hoeveel toeren denk jij dat ik in de vijf dan maak bij 90km, het maximale koppel daar zit het hem in eronder zuipt die erboven ook! | |
ErkendFokker | maandag 10 april 2017 @ 22:53 |
Incorrect. | |
#ANONIEM | maandag 10 april 2017 @ 22:53 |
Probeer eens met een nieuwe 5.7 ltr te gebruiken, dat haal jij nog niet met een kruiwagen! | |
ErkendFokker | maandag 10 april 2017 @ 22:54 |
Jawel hoor. 4l/100km haal ik hier met een nieuwe auto. | |
#ANONIEM | maandag 10 april 2017 @ 22:54 |
Ik houd het op het mijne jij doet maar wat jij wil, menig weggebruiker wil dat verbruik wat ik hebben doe, met een oude auto al helemaal. | |
#ANONIEM | maandag 10 april 2017 @ 22:55 |
Een lupo hoeveel auto heb jij dan voor en achter je? | |
ErkendFokker | maandag 10 april 2017 @ 22:55 |
Anders ga je eens een keer iets wetenschappelijk onderzoeken i.p.v. altijd terug te vallen op 'ik heb eens gehoord', en 'ik doe lekker wat ik wil'. Prima als je een mening hebt, maar post het niet als een feit. | |
#ANONIEM | maandag 10 april 2017 @ 22:56 |
Voor mij is het een feit, wat voor een auto heb jij dan nou is het goed geraden een lupo een sardine blikje? | |
ErkendFokker | maandag 10 april 2017 @ 22:57 |
Familie van Trump? | |
#ANONIEM | maandag 10 april 2017 @ 22:58 |
Volgens mij rijden die een Hummer, die gebruiken wel een litertje meer. | |
#ANONIEM | maandag 10 april 2017 @ 22:58 |
zoiets heb ik ook nog staan hoor 5.9 ltr op de 10 km! | |
quo_ | maandag 10 april 2017 @ 23:07 |
Ik zie die flauwekul bekeuringen al lang als extra belasting op het autorijden. Die paar tientjes deel je vervolgens door de jaarlijks af te dragen btw+bpm+mrb+assurantiebelasting+accijns en dan blijkt het procentueel maar een schijntje te zijn. Doet het bijna geen zeer meer en het is nog voor een goed doel ook. | |
#ANONIEM | maandag 10 april 2017 @ 23:09 |
Welk goed doel die bodemloze put? | |
Cockwhale | maandag 10 april 2017 @ 23:12 |
Op de snelweg mogen ze die max best op 10 km zetten, in plaats van 5. | |
autoknutselaar | dinsdag 11 april 2017 @ 04:32 |
Iedere wagen rijd zuiniger met 90 kmh. Een normale auto gaat prima bij 2000 toeren. In z'n 5 is dat zo vanaf een kilometer of 80 wel. | |
Eenskijken | dinsdag 11 april 2017 @ 07:27 |
9 euro administratie?! WTF! | |
karr-1 | dinsdag 11 april 2017 @ 09:14 |
betaalde je altijd al, alleen sinds een paar jaar moet het ineens apart vermeld worden. En dan begint heel het land te steigeren terwijl men zelf de fout maakt. | |
ErkendFokker | dinsdag 11 april 2017 @ 13:27 |
Verspilde energie dit | |
Jan_Lul | dinsdag 11 april 2017 @ 13:36 |
Tuurlijk..... Verklaar dan eens waarom ik 45 euro boete kreeg voor 12km te hard? | |
JaJammerJan | dinsdag 11 april 2017 @ 14:22 |
Dan heb je buiten de bebouwde kom gereden en binnen 46 dagen de boete betaald, waardoor hij verlaagd is van 68 euro tot 45 euro. Zelf reed ik 51 km/u binnen de bebouwde kom, waarvoor de boete 130 euro is met een verlaging naar 90 euro als je binnen 46 dagen betaalt. Bron: https://www.anwb.nl/jurid(...)/boete-uit-frankrijk Frankrijk is een achterlijk land. | |
#ANONIEM | dinsdag 11 april 2017 @ 17:38 |
Wie zegt dat ik een fout maak dan, ik zie nooit eijkings papieren? | |
#ANONIEM | dinsdag 11 april 2017 @ 18:23 |
En niet te vergeten klopt dit, dan mag men mij dat ook overleggen aan mij zou het ooit voorkomen. De agent moet allereerst gecertificeerd zijn, om met een laser te mogen werken. | |
Eenskijken | dinsdag 11 april 2017 @ 19:07 |
ik bedoel, dat de administratiekosten 9 euro zijn zegt al genoeg dat dit puur een melkkoe voor de overheid is. Als ze een paar miljoen tekort komen straks -> oh, administratiekosten zijn nu 11 euro. En dan zeggen ze want ja, onze ict is weer uitgebreid enzo enzo. Het is gewoon verkapte belasting | |
Fer | dinsdag 11 april 2017 @ 19:58 |
Vandaag iemand die tot 3x toe dacht dat de trajectcontrole A2 afgelopen was. Telkens vol op het gas en 300m verder weer afremmen, dan krijg je er vanzelf een. Sowieso veel mensen die op die 100km stukken 115-120 op de teller rijden. | |
MakkieR | woensdag 12 april 2017 @ 07:37 |
Harder rijden om een ongeluk te voorkomen, vind ik zo'n onzin. ongelukken voorkom je door inzicht, niet door harder te gaan rijden met zijn allen. Als fietser gebruik je ook verkeersinzicht wetende dat je niet zo snel kunt optrekken als een auto. | |
maniack28 | woensdag 12 april 2017 @ 08:50 |
Terecht. Te hard is te hard... | |
maniack28 | woensdag 12 april 2017 @ 08:53 |
Als de maxsnelheid 130 is en je moet inhalen, dan krijg je twee situaties: - de auto voor je rijdt minder hard dan 130 en je kan inhalen - de auto voor je rijdt 130 en er is geen reden om in te halen Ik zie dus eigenlijk niet in waarom je harder dan 130 wilt rijden? | |
Cockwhale | woensdag 12 april 2017 @ 09:00 |
Niet iedereen heeft cruise control om het constant zo exact aan te houden. Daarnaast is de meetapparatuur van de auto niet altijd 100% correct. Een marge van 10 km is een wenselijk verschil (stress verminderend), wat iig op de snelweg geen gevaarlijke situaties zal opleveren. Het gaat immers om de veiligheid, niet om principes of ter opvoeding in een strikt regime. Wie misbruik maakt van de marge, kan alsnog bekeuringen verwachten als ze deze met 1 km overschrijden. Met dit soort strikte regels krijg je op den duur mensen die chronisch te langzaam gaan rijden. | |
Toga | woensdag 12 april 2017 @ 09:16 |
De snelheidsmeter in je auto geeft meestal al een hogere waarde aan dan de werkelijkheid (tenzij je grotere banden onder je auto hebt gelegd). Dat verschil kan zo oplopen tot 10%. De meeste hardrijders (waaronder ik) weten precies tot hoever ze kunnen gaan en houden daarbij ook rekening met de 5km/h meetmarge (die er altijd bovenop zit, niet eronder). Maar ja, soms gaat het mis, ga dan alsjeblieft niet janken. Je HOEFT niet de maximumsnelheid te rijden; een bon is het risico van de sport van het zoeken naar de grenzen. | |
Metro2005 | woensdag 12 april 2017 @ 09:20 |
Die correctie is er vanwege afwijkingen in de meetapparatuur. Dus je kan gewoon echt maar 1km/u te hard hebben gereden. Intussen laten we in dit land alle criminelen gewoon lopen, kan je zo ongeveer alles maken en flikken maar o wee als je 1 km/u te hard rijdt. BEFEHL IST BEFEHL | |
#ANONIEM | woensdag 12 april 2017 @ 12:20 |
Niet alleen 1km te hard hoor, ook bij de gordel niet om, er zijn er zelfs die denken dat ze automonteur zijn en zeggen tegen een (overtreder) dat de kabels in een auto niet goed liggen, terwijl ze toch echt zo lagen bij de typegoedkeuring van de auto! | |
Papabear | donderdag 13 april 2017 @ 00:55 |
Mijn auto heeft geen cruise control en ik heb geen zin om continu op de teller te kijken, dus hou ik op de snelweg globaal <100 aan. Dat rijdt een stuk relaxter en op een rit van zo'n 150 km scheelt het amper enkele minuten. Die boetes geven ze maar aan de gasten die me inhalen | |
JaJammerJan | donderdag 13 april 2017 @ 01:41 |
Op de snelweg doe ik hetzelfde, gewoon lekker op de rechterbaan hangen en af en toe maar een vrachtwagen inhalen. Echter bij eenbaanswegen gaat iedereen je bumperkleven als je niet precies de maximumsnelheid rijdt. 45km/u rijden op een 50km/u vindt het meerendeel van de weggebruikers tegenwoordig asociaal en onnodig het verkeer ophouden | |
TheThirdMark | donderdag 13 april 2017 @ 02:10 |
Ik ben een chronische hardrijder (bij snelheden van vmax70 en hoger). Laatste bekeuring was rond de ¤100 (oprecht geen idee hoe ik die binnengesleept heb, was binnen bebouwde kom). Volledig terecht, absoluut. Dat is mij daarvoor nooit overkomen, en daarna ook niet meer. Vast ergens te laat afgeremd oid. Op de snelwegen rijdt ik altijd harder dan de rest. Niet chaotisch hard, maar ''go with the flow''. Behalve wanneer iedereen diezelfde instelling heeft (gebeurd tegenwoordig steeds vaker) en zak ik ~10km onder de vmax en cruise ik lekker als een oude lul heen en weer. De flitspaal van de OP ken ik, heel goed. Nooit een bekeuring voor ontvangen maar die hele kruising (km links, rechts, voor en achter staan er een stuk of 30) rijd ik 20km/u. Gewoon voor de lolz. Wel eens aan de kant gezet door politie met de vraag waarom ik zo langzaam ga. En heb ze gewoon netjes verteld dat die nsb-palen daar maar 1 enkel doel hebben. En verkeersveiligheid valt daar totaal niet onder. | |
maniack28 | vrijdag 14 april 2017 @ 14:14 |
Wat is het verschil tussen 130 mogen rijden en weten dat je pas bij 135 een boete krijgt of gewoon bij 130 een boete krijgen? Het is EXACT hetzelfde, vanaf snelheid x krijg je een boete. Laten we die gewoon op 130 leggen dan waar je 130 mag, dan gaat ook niemand harder rijden dan je eigenlijk mag. | |
maily | vrijdag 14 april 2017 @ 14:28 |
Dat weet ik zo net nog niet ... http://www.telegraaf.nl/b(...)gezaagde_pink__.html | |
hottentot | vrijdag 14 april 2017 @ 14:59 |
| |
TheThirdMark | vrijdag 14 april 2017 @ 15:00 |
Gewoon rustig inhalen ed. Ik passeer dus een hoop voertuigen zonder dat ik hard op anderen af kom, of achterlijke inhaalacties hoef te doen. | |
JatineLove | vrijdag 14 april 2017 @ 15:06 |
Wat een onzin die boetes voor 1 kilometer te hard rijden | |
hottentot | vrijdag 14 april 2017 @ 15:13 |
| |
Cockwhale | zondag 16 april 2017 @ 15:27 |
Dat heb ik al uitgelegd, mierenneuker... Mensen die zo op hun strepen en principes staan. Walgelijk. Ga in Noord Korea wonen. | |
Knudde | zondag 16 april 2017 @ 17:06 |
Hou je gewoon aan de snelheid, dan is er niets aan de hand | |
#ANONIEM | zondag 16 april 2017 @ 17:15 |
Weet jij het dan, vaak nog wel wat de snelheid is? Maak het vaak genoeg mee wegwerkzaamheden, staat een bord 30 echter dan komt er een zijweg in de bebouwde kom en heb nog geen werkzaamheden gezien, en het bord wordt niet herhaald. Zeg mij maar wat de snelheid dan is? Is het zo dat iedere idioot zo een bord mag en kan plaatsen zonder op de hoogte te zijn van de regels? [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2017 17:19:11 ] |