abonnement Unibet Coolblue
pi_170139304
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 12:23 schreef tong80 het volgende:
Dit frustreert mensen. Het is een verkapte vorm van belasting.
Ik zie die flauwekul bekeuringen al lang als extra belasting op het autorijden.
Die paar tientjes deel je vervolgens door de jaarlijks af te dragen btw+bpm+mrb+assurantiebelasting+accijns en dan blijkt het procentueel maar een schijntje te zijn.
Doet het bijna geen zeer meer en het is nog voor een goed doel ook.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_170139367
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 23:07 schreef quo_ het volgende:

[..]

Doet het bijna geen zeer meer en het is nog voor een goed doel ook.
Welk goed doel die bodemloze put?
pi_170139421
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 15:27 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Zoiets ja. Maximumsnelheid gewoon handhaven zoals hij is, maar bij de benoeming marge inbouwen voor bijvoorbeeld inhalen. 5 km per uur vind ik dan zeer redelijk.

Als je harder gaat dan de maximumsnelheid loop je gewoon een risico. Kun je het niet eens zijn met de regels, ze zijn er wel en dus moet je ergens gaan beginnen met handhaven.
Op de snelweg mogen ze die max best op 10 km zetten, in plaats van 5.
pi_170141237
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 22:34 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoeveel toeren zou ik hebben bij 90 kmh, weet wel dat ik bij 140 3000 toeren heb, bij hoeveel toeren zou ik het maximale uit een liter brandstof hebben, is toch bij iedere wagen verschillend is het niet?
Iedere wagen rijd zuiniger met 90 kmh. Een normale auto gaat prima bij 2000 toeren. In z'n 5 is dat zo vanaf een kilometer of 80 wel.
pi_170141453
9 euro administratie?! :') WTF!
There are only 151 Pokémon.
  dinsdag 11 april 2017 @ 09:14:50 #81
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170142168
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 07:27 schreef Eenskijken het volgende:
9 euro administratie?! :') WTF!
betaalde je altijd al, alleen sinds een paar jaar moet het ineens apart vermeld worden. En dan begint heel het land te steigeren terwijl men zelf de fout maakt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 11 april 2017 @ 13:27:00 #82
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_170145686
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 04:32 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Iedere wagen rijd zuiniger met 90 kmh. Een normale auto gaat prima bij 2000 toeren. In z'n 5 is dat zo vanaf een kilometer of 80 wel.
Verspilde energie dit
  dinsdag 11 april 2017 @ 13:36:43 #83
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_170145869
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 19:07 schreef JaJammerJan het volgende:
In Frankrijk betaal je 130 euro als je 1 km/h te hard rijdt :') dan valt dit nog mee.

Maar het blijft achterlijk.
Tuurlijk.....

Verklaar dan eens waarom ik 45 euro boete kreeg voor 12km te hard?
pi_170146634
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 13:36 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

Tuurlijk.....

Verklaar dan eens waarom ik 45 euro boete kreeg voor 12km te hard?
Dan heb je buiten de bebouwde kom gereden en binnen 46 dagen de boete betaald, waardoor hij verlaagd is van 68 euro tot 45 euro.

Zelf reed ik 51 km/u binnen de bebouwde kom, waarvoor de boete 130 euro is met een verlaging naar 90 euro als je binnen 46 dagen betaalt.

Bron: https://www.anwb.nl/jurid(...)/boete-uit-frankrijk

Frankrijk is een achterlijk land.
pi_170149942
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 09:14 schreef karr-1 het volgende:

[..]

betaalde je altijd al, alleen sinds een paar jaar moet het ineens apart vermeld worden. En dan begint heel het land te steigeren terwijl men zelf de fout maakt.
Wie zegt dat ik een fout maak dan, ik zie nooit eijkings papieren?
pi_170150780
En niet te vergeten klopt dit, dan mag men mij dat ook overleggen aan mij zou het ooit voorkomen.

De agent moet allereerst gecertificeerd zijn, om met een laser te mogen werken.
pi_170151599
ik bedoel, dat de administratiekosten 9 euro zijn zegt al genoeg dat dit puur een melkkoe voor de overheid is. Als ze een paar miljoen tekort komen straks -> oh, administratiekosten zijn nu 11 euro. En dan zeggen ze want ja, onze ict is weer uitgebreid enzo enzo. Het is gewoon verkapte belasting :r
There are only 151 Pokémon.
pi_170152799
Vandaag iemand die tot 3x toe dacht dat de trajectcontrole A2 afgelopen was. Telkens vol op het gas en 300m verder weer afremmen, dan krijg je er vanzelf een. Sowieso veel mensen die op die 100km stukken 115-120 op de teller rijden.
.
pi_170160842
Harder rijden om een ongeluk te voorkomen, vind ik zo'n onzin. ongelukken voorkom je door inzicht, niet door harder te gaan rijden met zijn allen. Als fietser gebruik je ook verkeersinzicht wetende dat je niet zo snel kunt optrekken als een auto.
  woensdag 12 april 2017 @ 08:50:37 #90
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_170161300
Terecht. Te hard is te hard...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  woensdag 12 april 2017 @ 08:53:22 #91
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_170161336
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 23:12 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Op de snelweg mogen ze die max best op 10 km zetten, in plaats van 5.
Als de maxsnelheid 130 is en je moet inhalen, dan krijg je twee situaties:

- de auto voor je rijdt minder hard dan 130 en je kan inhalen
- de auto voor je rijdt 130 en er is geen reden om in te halen

Ik zie dus eigenlijk niet in waarom je harder dan 130 wilt rijden?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_170161409
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:53 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Als de maxsnelheid 130 is en je moet inhalen, dan krijg je twee situaties:

- de auto voor je rijdt minder hard dan 130 en je kan inhalen
- de auto voor je rijdt 130 en er is geen reden om in te halen

Ik zie dus eigenlijk niet in waarom je harder dan 130 wilt rijden?
Niet iedereen heeft cruise control om het constant zo exact aan te houden. Daarnaast is de meetapparatuur van de auto niet altijd 100% correct. Een marge van 10 km is een wenselijk verschil (stress verminderend), wat iig op de snelweg geen gevaarlijke situaties zal opleveren. Het gaat immers om de veiligheid, niet om principes of ter opvoeding in een strikt regime. Wie misbruik maakt van de marge, kan alsnog bekeuringen verwachten als ze deze met 1 km overschrijden.

Met dit soort strikte regels krijg je op den duur mensen die chronisch te langzaam gaan rijden.
pi_170161628
De snelheidsmeter in je auto geeft meestal al een hogere waarde aan dan de werkelijkheid (tenzij je grotere banden onder je auto hebt gelegd). Dat verschil kan zo oplopen tot 10%.
De meeste hardrijders (waaronder ik) weten precies tot hoever ze kunnen gaan en houden daarbij ook rekening met de 5km/h meetmarge (die er altijd bovenop zit, niet eronder). Maar ja, soms gaat het mis, ga dan alsjeblieft niet janken. Je HOEFT niet de maximumsnelheid te rijden; een bon is het risico van de sport van het zoeken naar de grenzen.
Racist
  woensdag 12 april 2017 @ 09:20:01 #94
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_170161672
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 12:28 schreef Nielsch het volgende:
1 kilometer te hard na correctie, dan reed je 136 kilometer per uur. Als je gewoon je cruise control op 132 ofzo zet heb je nergens last van.
Die correctie is er vanwege afwijkingen in de meetapparatuur. Dus je kan gewoon echt maar 1km/u te hard hebben gereden.

Intussen laten we in dit land alle criminelen gewoon lopen, kan je zo ongeveer alles maken en flikken maar o wee als je 1 km/u te hard rijdt.
BEFEHL IST BEFEHL :r
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_170164427
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:20 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Die correctie is er vanwege afwijkingen in de meetapparatuur. Dus je kan gewoon echt maar 1km/u te hard hebben gereden.

Intussen laten we in dit land alle criminelen gewoon lopen, kan je zo ongeveer alles maken en flikken maar o wee als je 1 km/u te hard rijdt.
BEFEHL IST BEFEHL :r
Niet alleen 1km te hard hoor, ook bij de gordel niet om, er zijn er zelfs die denken dat ze automonteur zijn en zeggen tegen een (overtreder) dat de kabels in een auto niet goed liggen, terwijl ze toch echt zo lagen bij de typegoedkeuring van de auto!
  donderdag 13 april 2017 @ 00:55:03 #96
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_170184144
Mijn auto heeft geen cruise control en ik heb geen zin om continu op de teller te kijken, dus hou ik op de snelweg globaal <100 aan. Dat rijdt een stuk relaxter en op een rit van zo'n 150 km scheelt het amper enkele minuten.
Die boetes geven ze maar aan de gasten die me inhalen :W
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_170184399
quote:
2s.gif Op donderdag 13 april 2017 00:55 schreef Papabear het volgende:
Mijn auto heeft geen cruise control en ik heb geen zin om continu op de teller te kijken, dus hou ik op de snelweg globaal <100 aan. Dat rijdt een stuk relaxter en op een rit van zo'n 150 km scheelt het amper enkele minuten.
Die boetes geven ze maar aan de gasten die me inhalen :W
Op de snelweg doe ik hetzelfde, gewoon lekker op de rechterbaan hangen en af en toe maar een vrachtwagen inhalen. Echter bij eenbaanswegen gaat iedereen je bumperkleven als je niet precies de maximumsnelheid rijdt. 45km/u rijden op een 50km/u vindt het meerendeel van de weggebruikers tegenwoordig asociaal en onnodig het verkeer ophouden :')
  donderdag 13 april 2017 @ 02:10:05 #98
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_170184547
Ik ben een chronische hardrijder (bij snelheden van vmax70 en hoger).

Laatste bekeuring was rond de ¤100 (oprecht geen idee hoe ik die binnengesleept heb, was binnen bebouwde kom). Volledig terecht, absoluut. Dat is mij daarvoor nooit overkomen, en daarna ook niet meer. Vast ergens te laat afgeremd oid.

Op de snelwegen rijdt ik altijd harder dan de rest. Niet chaotisch hard, maar ''go with the flow''.
Behalve wanneer iedereen diezelfde instelling heeft (gebeurd tegenwoordig steeds vaker) en zak ik ~10km onder de vmax en cruise ik lekker als een oude lul heen en weer.

De flitspaal van de OP ken ik, heel goed. Nooit een bekeuring voor ontvangen maar die hele kruising (km links, rechts, voor en achter staan er een stuk of 30) rijd ik 20km/u. Gewoon voor de lolz. Wel eens aan de kant gezet door politie met de vraag waarom ik zo langzaam ga. En heb ze gewoon netjes verteld dat die nsb-palen daar maar 1 enkel doel hebben. En verkeersveiligheid valt daar totaal niet onder.
  vrijdag 14 april 2017 @ 14:14:55 #99
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_170214423
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:00 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft cruise control om het constant zo exact aan te houden. Daarnaast is de meetapparatuur van de auto niet altijd 100% correct. Een marge van 10 km is een wenselijk verschil (stress verminderend), wat iig op de snelweg geen gevaarlijke situaties zal opleveren. Het gaat immers om de veiligheid, niet om principes of ter opvoeding in een strikt regime. Wie misbruik maakt van de marge, kan alsnog bekeuringen verwachten als ze deze met 1 km overschrijden.

Met dit soort strikte regels krijg je op den duur mensen die chronisch te langzaam gaan rijden.
Wat is het verschil tussen 130 mogen rijden en weten dat je pas bij 135 een boete krijgt of gewoon bij 130 een boete krijgen? Het is EXACT hetzelfde, vanaf snelheid x krijg je een boete. Laten we die gewoon op 130 leggen dan waar je 130 mag, dan gaat ook niemand harder rijden dan je eigenlijk mag.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  Spellchecker vrijdag 14 april 2017 @ 14:28:30 #100
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_170214680
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 14:33 schreef MichelWuyts het volgende:
Dat mensen hierover zeuren. Gewoon niet te hard rijden. Je hebt zelfs de correctie die ons al tegemoet komt. Stel er is een situatie waar je 200km per uur moet rijden ivm je eigen veiligheid, zullen ze een boete echt wel kwijt schelden indien je dit kunt aantonen.
Dat weet ik zo net nog niet ... http://www.telegraaf.nl/b(...)gezaagde_pink__.html
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')