Aha dus maar onder toeren rijden, heb er al eens een verhaal met iemand van de ANWB over gehad die gaf mij gelijk tussen de regels door!quote:Op maandag 10 april 2017 22:40 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Maakt alsnog niet uit, aangezien de luchtweerstand kwadratisch toeneemt, is 90km/h altijd zuiniger dan 120, toerental boeit verder niet dan.
Als je onder je toeren rijdt dan merk je dat wel hoor, maar alsnog zou je bij minder gas en een constante snelheid toch een lager verbruik moeten hebben. Anders schakel je maar terug.quote:Op maandag 10 april 2017 22:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Aha dus maar onder toeren rijden, heb er al eens een verhaal met iemand van de ANWB over gehad die gaf mij gelijk tussen de regels door!
Als een auto moet zwoegen tegen de luchtweerstand laat die dat heus wel in het toerental zien hoor!
Die auto waar ik het over heb, met mijn gedrag, en gebruikt 5.7 ltr op de 100 en is 31 jr oud!quote:Op maandag 10 april 2017 22:49 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Als je onder je toeren rijdt dan merk je dat wel hoor, maar alsnog zou je bij minder gas en een constante snelheid toch een lager verbruik moeten hebben. Anders schakel je maar terug.
Laten we zeggen dat de meeste auto's hier wel zo op afgesteld zijn.
Ik check het vaak op mn boordcomputer. 70 in 5 is toch echt zuiniger dan 70 in 4. Over "onder toeren" gesproken.
Ook die auto zal waarschijnlijk bij 90 in 5 zuiniger zijn dan bij 130quote:Op maandag 10 april 2017 22:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die auto waar ik het over heb, met mijn gedrag gebruikt 5.7 ltr op de 100 en is 31 jr oud!
Man hoeveel toeren denk jij dat ik in de vijf dan maak bij 90km, het maximale koppel daar zit het hem in eronder zuipt die erboven ook!quote:Op maandag 10 april 2017 22:51 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Ook die auto zal waarschijnlijk bij 90 in 5 zuiniger zijn dan bij 130
90 is een prima haalbare snelheid voor de 5e versnelling, zolang je niet probeert te accelereren.
Incorrect.quote:Op maandag 10 april 2017 22:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
Man hoeveel toeren denk jij dat ik in de vijf dan maak bij 90km, het maximale koppel daar zit het hem in eronder zuipt die erboven ook!
Jawel hoor. 4l/100km haal ik hier met een nieuwe auto.quote:Op maandag 10 april 2017 22:53 schreef john2406 het volgende:
Probeer eens met een nieuwe 5.7 ltr te gebruiken, dat haal jij nog niet met een kruiwagen!
Ik houd het op het mijne jij doet maar wat jij wil, menig weggebruiker wil dat verbruik wat ik hebben doe, met een oude auto al helemaal.quote:
Een lupo hoeveel auto heb jij dan voor en achter je?quote:Op maandag 10 april 2017 22:54 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Jawel hoor. 4l/100km haal ik hier met een nieuwe auto.
Anders ga je eens een keer iets wetenschappelijk onderzoeken i.p.v. altijd terug te vallen op 'ik heb eens gehoord', en 'ik doe lekker wat ik wil'.quote:Op maandag 10 april 2017 22:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik houd het op het mijne jij doet maar wat jij wil, menig weggebruiker wil dat verbruik wat ik hebben doe, met een oude auto al helemaal.
Voor mij is het een feit, wat voor een auto heb jij dan nou is het goed geraden een lupo een sardine blikje?quote:Op maandag 10 april 2017 22:55 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Anders ga je eens een keer iets wetenschappelijk onderzoeken i.p.v. altijd terug te vallen op 'ik heb eens gehoord', en 'ik doe lekker wat ik wil'.
Prima als je een mening hebt, maar post het niet als een feit.
Ik zie die flauwekul bekeuringen al lang als extra belasting op het autorijden.quote:Op maandag 10 april 2017 12:23 schreef tong80 het volgende:
Dit frustreert mensen. Het is een verkapte vorm van belasting.
Welk goed doel die bodemloze put?quote:Op maandag 10 april 2017 23:07 schreef quo_ het volgende:
[..]
Doet het bijna geen zeer meer en het is nog voor een goed doel ook.
Op de snelweg mogen ze die max best op 10 km zetten, in plaats van 5.quote:Op maandag 10 april 2017 15:27 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Zoiets ja. Maximumsnelheid gewoon handhaven zoals hij is, maar bij de benoeming marge inbouwen voor bijvoorbeeld inhalen. 5 km per uur vind ik dan zeer redelijk.
Als je harder gaat dan de maximumsnelheid loop je gewoon een risico. Kun je het niet eens zijn met de regels, ze zijn er wel en dus moet je ergens gaan beginnen met handhaven.
Iedere wagen rijd zuiniger met 90 kmh. Een normale auto gaat prima bij 2000 toeren. In z'n 5 is dat zo vanaf een kilometer of 80 wel.quote:Op maandag 10 april 2017 22:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoeveel toeren zou ik hebben bij 90 kmh, weet wel dat ik bij 140 3000 toeren heb, bij hoeveel toeren zou ik het maximale uit een liter brandstof hebben, is toch bij iedere wagen verschillend is het niet?
betaalde je altijd al, alleen sinds een paar jaar moet het ineens apart vermeld worden. En dan begint heel het land te steigeren terwijl men zelf de fout maakt.quote:
Verspilde energie ditquote:Op dinsdag 11 april 2017 04:32 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Iedere wagen rijd zuiniger met 90 kmh. Een normale auto gaat prima bij 2000 toeren. In z'n 5 is dat zo vanaf een kilometer of 80 wel.
Tuurlijk.....quote:Op maandag 10 april 2017 19:07 schreef JaJammerJan het volgende:
In Frankrijk betaal je 130 euro als je 1 km/h te hard rijdt dan valt dit nog mee.
Maar het blijft achterlijk.
Dan heb je buiten de bebouwde kom gereden en binnen 46 dagen de boete betaald, waardoor hij verlaagd is van 68 euro tot 45 euro.quote:Op dinsdag 11 april 2017 13:36 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
Tuurlijk.....
Verklaar dan eens waarom ik 45 euro boete kreeg voor 12km te hard?
Wie zegt dat ik een fout maak dan, ik zie nooit eijkings papieren?quote:Op dinsdag 11 april 2017 09:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
betaalde je altijd al, alleen sinds een paar jaar moet het ineens apart vermeld worden. En dan begint heel het land te steigeren terwijl men zelf de fout maakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |