ja duh, maar dat komt nou eenmaal wel eens voor, maar over het algemeen werkt het gewoon beter, je mag echt wel van baan veranderen hoorquote:Op maandag 10 april 2017 19:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Totdat de rechterbaan vol zit met trage vrachtwagens en er links een stugge bejaarde 100 rijdt. Bij een beetje een gevulde snelweg kom je er dan niet zomaar langs.
Dan begin ik me serieus af te vragen of het OM wel snap waarom er een meetcorrectie is.quote:Op maandag 10 april 2017 12:23 schreef tong80 het volgende:
,,Daardoor neemt het aantal boetes substantieel toe”, zegt Ernst Koelman van het OM. ,,Op 130-wegen geldt een meetcorrectie van 5 kilometer. Je hebt dus gewoon flink te hard gereden als je die boete van 11 euro krijgt, want je gemeten snelheid was 136 kilometer per uur.”
Volgens mij toch eerder om vragen over eijkings papieren te vermijden, en dan nog zou ik ze vragen, als namelijk fout kan met correctie meeting nog afwijkend zijn!quote:Op maandag 10 april 2017 19:50 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dan begin ik me serieus af te vragen of het OM wel snap waarom er een meetcorrectie is.
Namelijk om meetnauwkeurigheid op te vangen, zowel aan de zijde van de flitspaal als aan de zijde van het auto-dashboard. Die meetonnauwkeurigheid werkt 2 kanten op, en is dus zeker geen gratis cadeautje van 5 km/uur maar bedoeld om te voorkomen dat iemand met 125,1 km/uur al een boete krijgt.
Of je rijd gewoon rustig 90. Gebruik je ook een stuk minder brandstof.quote:Op maandag 10 april 2017 12:28 schreef Nielsch het volgende:
1 kilometer te hard na correctie, dan reed je 136 kilometer per uur. Als je gewoon je cruise control op 132 ofzo zet heb je nergens last van.
Is uiteraard niet slecht, als een vrachtauto langs wil geef ik wel gas bij!quote:Op maandag 10 april 2017 20:57 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Of je rijd gewoon rustig 90. Gebruik je ook een stuk minder brandstof.
Waarom zou dat beter werken? Ik voorzie dat vanaf dan beide banen bezet worden door stugge bejaarden die niet van baan durven wisselen.quote:Op maandag 10 april 2017 19:25 schreef Re het volgende:
[..]
ja duh, maar dat komt nou eenmaal wel eens voor, maar over het algemeen werkt het gewoon beter, je mag echt wel van baan veranderen hoor
Hoeveel toeren zou ik hebben bij 90 kmh, weet wel dat ik bij 140 3000 toeren heb, bij hoeveel toeren zou ik het maximale uit een liter brandstof hebben, is toch bij iedere wagen verschillend is het niet?quote:Op maandag 10 april 2017 20:57 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Of je rijd gewoon rustig 90. Gebruik je ook een stuk minder brandstof.
Helemaal correct. Hij staat zelfs pas bij de 2e kruising binnen de bebouwde kom als je vanaf de A27 komt.quote:Op maandag 10 april 2017 18:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Lijkt me ook. Voor zover ik kan nagaan, staat die binnen de bebouwde kom op een kruising/T-splitsing. Als daar zoveel verdient wordt, mogen de weggebruikers zich wel een flink achter de oren krabben.
Maakt alsnog niet uit, aangezien de luchtweerstand kwadratisch toeneemt, is 90km/h altijd zuiniger dan 120, toerental boeit verder niet dan.quote:Op maandag 10 april 2017 22:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoeveel toeren zou ik hebben bij 90 kmh, weet wel dat ik bij 140 3000 toeren heb, bij hoeveel toeren zou ik het maximale uit een liter brandstof hebben, is toch bij iedere wagen verschillend is het niet?
Aha dus maar onder toeren rijden, heb er al eens een verhaal met iemand van de ANWB over gehad die gaf mij gelijk tussen de regels door!quote:Op maandag 10 april 2017 22:40 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Maakt alsnog niet uit, aangezien de luchtweerstand kwadratisch toeneemt, is 90km/h altijd zuiniger dan 120, toerental boeit verder niet dan.
Als je onder je toeren rijdt dan merk je dat wel hoor, maar alsnog zou je bij minder gas en een constante snelheid toch een lager verbruik moeten hebben. Anders schakel je maar terug.quote:Op maandag 10 april 2017 22:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
Aha dus maar onder toeren rijden, heb er al eens een verhaal met iemand van de ANWB over gehad die gaf mij gelijk tussen de regels door!
Als een auto moet zwoegen tegen de luchtweerstand laat die dat heus wel in het toerental zien hoor!
Die auto waar ik het over heb, met mijn gedrag, en gebruikt 5.7 ltr op de 100 en is 31 jr oud!quote:Op maandag 10 april 2017 22:49 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Als je onder je toeren rijdt dan merk je dat wel hoor, maar alsnog zou je bij minder gas en een constante snelheid toch een lager verbruik moeten hebben. Anders schakel je maar terug.
Laten we zeggen dat de meeste auto's hier wel zo op afgesteld zijn.
Ik check het vaak op mn boordcomputer. 70 in 5 is toch echt zuiniger dan 70 in 4. Over "onder toeren" gesproken.
Ook die auto zal waarschijnlijk bij 90 in 5 zuiniger zijn dan bij 130quote:Op maandag 10 april 2017 22:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die auto waar ik het over heb, met mijn gedrag gebruikt 5.7 ltr op de 100 en is 31 jr oud!
Man hoeveel toeren denk jij dat ik in de vijf dan maak bij 90km, het maximale koppel daar zit het hem in eronder zuipt die erboven ook!quote:Op maandag 10 april 2017 22:51 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Ook die auto zal waarschijnlijk bij 90 in 5 zuiniger zijn dan bij 130
90 is een prima haalbare snelheid voor de 5e versnelling, zolang je niet probeert te accelereren.
Incorrect.quote:Op maandag 10 april 2017 22:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
Man hoeveel toeren denk jij dat ik in de vijf dan maak bij 90km, het maximale koppel daar zit het hem in eronder zuipt die erboven ook!
Jawel hoor. 4l/100km haal ik hier met een nieuwe auto.quote:Op maandag 10 april 2017 22:53 schreef john2406 het volgende:
Probeer eens met een nieuwe 5.7 ltr te gebruiken, dat haal jij nog niet met een kruiwagen!
Ik houd het op het mijne jij doet maar wat jij wil, menig weggebruiker wil dat verbruik wat ik hebben doe, met een oude auto al helemaal.quote:
Een lupo hoeveel auto heb jij dan voor en achter je?quote:Op maandag 10 april 2017 22:54 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Jawel hoor. 4l/100km haal ik hier met een nieuwe auto.
Anders ga je eens een keer iets wetenschappelijk onderzoeken i.p.v. altijd terug te vallen op 'ik heb eens gehoord', en 'ik doe lekker wat ik wil'.quote:Op maandag 10 april 2017 22:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik houd het op het mijne jij doet maar wat jij wil, menig weggebruiker wil dat verbruik wat ik hebben doe, met een oude auto al helemaal.
Voor mij is het een feit, wat voor een auto heb jij dan nou is het goed geraden een lupo een sardine blikje?quote:Op maandag 10 april 2017 22:55 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Anders ga je eens een keer iets wetenschappelijk onderzoeken i.p.v. altijd terug te vallen op 'ik heb eens gehoord', en 'ik doe lekker wat ik wil'.
Prima als je een mening hebt, maar post het niet als een feit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |