Hij heeft natuurlijk gelijk, maar ja, bumperkleven en rechts inhalen aanpakken kost geld. Dit automatiseer je en dan heb je er alleen nog maar wat onderhoud aan ipv. blauw op de snelweg.quote:Op maandag 10 april 2017 12:23 schreef tong80 het volgende:
,,Belachelijk”, vindt Geert Priem, voorzitter van politievakbond ANPV. ,,Soms is het nodig om een paar kilometer per uur harder te rijden, bijvoorbeeld om veilig in te halen of om een gevaarlijke situatie te voorkomen.”
Volgens Priem gaat het Openbaar Ministerie te ver door automobilisten op grote schaal te bekeuren voor kleine snelheidsovertredingen. ,,Dit frustreert mensen. Het is een verkapte vorm van belasting. Ook schaadt dit het gezag en de geloofwaardigheid van de politie. Het is veel belangrijker om huftergedrag harder aan te pakken, zoals bumperkleven en rechts inhalen.”
quote:
Dit inderdaad.quote:Op maandag 10 april 2017 12:28 schreef Nielsch het volgende:
1 kilometer te hard na correctie, dan reed je 136 kilometer per uur. Als je gewoon je cruise control op 132 ofzo zet heb je nergens last van.
Waar zou toch die 'correctie' voor staan in 'meetcorrectie'.quote:Op maandag 10 april 2017 12:28 schreef Nielsch het volgende:
1 kilometer te hard na correctie, dan reed je 136 kilometer per uur. Als je gewoon je cruise control op 132 ofzo zet heb je nergens last van.
Symptoombestrijding . Ze moeten al die linksplakkers aanpakken.quote:Het is veel belangrijker om huftergedrag harder aan te pakken, zoals bumperkleven en rechts inhalen.”
Idd. Die correctie is er niet voor niks. Misschien reed je wel 131 en is de flitser slecht, maar binnen de marges, afgesteld.quote:Op maandag 10 april 2017 12:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waar zou toch die 'correctie' voor staan in 'meetcorrectie'.
Nog even en we gaan weer met de fabel: dan staat je snelheidsmeter op 145 werken. Wat dat betreft valt het nog mee.
Deze manier van omzet vergaren heeft alles met verkeersveiligheid te maken.quote:Op maandag 10 april 2017 12:32 schreef Janneke141 het volgende:
Overigens: al gaan ze nog twee keer zo veel mensen beboeten voor kleine overtredingen, het zal me een worst wezen. Maar laten ze het geld dat ze daarmee ophalen dan inzetten voor het daadwerkelijk verbeteren van de verkeersveiligheid, want daar heeft deze manier van omzet vergaren natuurlijk niets mee te maken.
quote:Op maandag 10 april 2017 13:01 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Deze manier van omzet vergaren heeft alles met verkeersveiligheid te maken.
De overheid voelt zich veel veiliger als jouw geld in hun zak verkeert.
Het gaat al verkeerd op het moment dat je het ziet als omzet vergaren en niet als middel om hardrijden te bestraffen.quote:Op maandag 10 april 2017 13:01 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Deze manier van omzet vergaren heeft alles met verkeersveiligheid te maken.
De overheid voelt zich veel veiliger als jouw geld in hun zak verkeert.
Dit is geen ' Keihard aanpakken', dit is genereren van extra belastingen. Maak iemand maar eens duidelijk wat 1km te hard is..quote:
befehl ist befehlquote:
Wat is er mis met een flitspaal bij een school?quote:Op maandag 10 april 2017 14:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is geen ' Keihard aanpakken', dit is genereren van extra belastingen. Maak iemand maar eens duidelijk wat 1km te hard is..
Niemand gaat extra dood van 1km te hard op de snelweg, waar wat in het verkeer wel irritant is, is het onnodig links rijden en bellen achter het stuur, of een flitspaal bij een school.
Dat is gevaarlijk, maar he, dat is niet makkelijk om te beboeten natuurlijk of levert geen drol op.
Moraalridders.
Niet echt.quote:Op maandag 10 april 2017 14:09 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tja. Leg je m naar 131, heb je dezelfde discussie op 132.
Zoiets ja. Maximumsnelheid gewoon handhaven zoals hij is, maar bij de benoeming marge inbouwen voor bijvoorbeeld inhalen. 5 km per uur vind ik dan zeer redelijk.quote:Op maandag 10 april 2017 15:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet echt.
Al zou ik zeggen dat tot 5 km/u je beter geen boete uit kan delen.
Het is niet maar 1 km er wordt toch ook een correctie snelheid toegepast.quote:Op maandag 10 april 2017 14:09 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Tja. Leg je m naar 131, heb je dezelfde discussie op 132.
Ligt aan de snelheid, boven de 100 km is het 3%.quote:Op maandag 10 april 2017 14:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik dacht trouwens dat op snelwegen de correctie 10% was.
Wat dan nog men moet ze dat geld gewoon niet gunnen, doet de doorstroming in het land heus wel goed dan.quote:Op maandag 10 april 2017 15:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat dat betreft VVD beleid in optima forma.
Trajectcontroles doen de doorstroming helemaal geen goed.quote:Op maandag 10 april 2017 15:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat dan nog men moet ze dat geld gewoon niet gunnen, doet de doorstroming in het land heus wel goed dan.
Zij vragen de burger geeft, ik ga een km sneller kan achter mij hangen wat wil!quote:Op maandag 10 april 2017 15:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Trajectcontroles doen de doorstroming helemaal geen goed.
En dat is dus precies het probleem. Tenminste, heel logisch dat je dat doet want je hebt inderdaad zo een bekeuring aan je broek hangen, maar dat heeft toch geen reet meer met verkeersveiligheid te maken?quote:Op maandag 10 april 2017 15:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zij vragen de burger geeft, ik ga een km sneller kan achter mij hangen wat wil!
Ik gun ze geen cent teveel van mijn geld.
Heeft het ook niet, ze komen geld tekort, dat is het hele probleem in mijn ogen!quote:Op maandag 10 april 2017 15:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En dat is dus precies het probleem. Tenminste, heel logisch dat je dat doet want je hebt inderdaad zo een bekeuring aan je broek hangen, maar dat heeft toch geen reet meer met verkeersveiligheid te maken?
Als ze de boetes wat lager maken en de administratiekosten afschaffen zal de weerstand al een stuk minder worden. De 5 km/u is al de correctie.quote:Op maandag 10 april 2017 15:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet echt.
Al zou ik zeggen dat tot 5 km/u je beter geen boete uit kan delen.
De boetes lager ja voor of tot een bepaalde snelheid, anders wordt het wel onveiliger, daar als er eentje met 200 aankomt en ik maar 134 heb met inhalen!quote:Op maandag 10 april 2017 15:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als ze de boetes wat lager maken en de administratiekosten afschaffen zal de weerstand al een stuk minder worden. De 5 km/u is al de correctie.
Meetcorrectie. Dat is geen kado, dat is ter compensatie van het feit dat de metingen niet 100% betrouwbaar zijn.quote:Op maandag 10 april 2017 15:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als ze de boetes wat lager maken en de administratiekosten afschaffen zal de weerstand al een stuk minder worden. De 5 km/u is al de correctie.
Heb ik nog nooit meegemaakt bij een uitzending, blik op de weg, dat er iemand naar de papieren vragen doet van de eijking.quote:Op maandag 10 april 2017 15:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Meetcorrectie. Dat is geen kado, dat is ter compensatie van het feit dat de metingen niet 100% betrouwbaar zijn.
Klopt. En dan willen we er nog 5 bij, want anders is het oneerlijk. Krijg je een bon met 141 km/u. Dan gaan er ook weer mensen huilend Twitter op, klagen over de oh zo kwaadaardige overheid.quote:Op maandag 10 april 2017 15:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Meetcorrectie. Dat is geen kado, dat is ter compensatie van het feit dat de metingen niet 100% betrouwbaar zijn.
Interessant stuk wat je hier aansnijdt. Ik heb vaker gelezen dat een hogere pakkans veel meer effect heeft dan de hoogte van het boetebedrag. Kijken of ik nog zo'n artikel kan vinden.quote:Op maandag 10 april 2017 15:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als ze de boetes wat lager maken en de administratiekosten afschaffen zal de weerstand al een stuk minder worden. De 5 km/u is al de correctie.
Zo'n flitspaal in Hilversum, of dat stuk A2 van Utrecht naar Amsterdam waar je je op een 5-baans snelweg op een 120 of 130 snelweg waant, maar een 100 snelweg is, dat soort grappen moeten ze ook schrappen. Snelheidscontroles en flitscontroles waar veel slachtoffers vallen is veel makkelijker te rechtvaardigen.quote:Op maandag 10 april 2017 16:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Interessant stuk wat je hier aansnijdt. Ik heb vaker gelezen dat een hogere pakkans veel meer effect heeft dan de hoogte van het boetebedrag. Kijken of ik nog zo'n artikel kan vinden.
Ik had voor jaren terug een verrassing, landbouwvoertuigen op de snel weg, met flinke messen achterop uitsteken.quote:
Het gaat om iets heel anders: tenzij je met gps werkt en cruise control is het ondoenlijk om precies 130 km/u te rijden.quote:Op maandag 10 april 2017 15:59 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Klopt. En dan willen we er nog 5 bij, want anders is het oneerlijk. Krijg je een bon met 141 km/u. Dan gaan er ook weer mensen huilend Twitter op, klagen over de oh zo kwaadaardige overheid.
Die juist niet!quote:Op maandag 10 april 2017 15:07 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Wat is er mis met een flitspaal bij een school?
Die flitspaal staat daar prima in Hilversum.quote:Op maandag 10 april 2017 16:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Zo'n flitspaal in Hilversum, of dat stuk A2 van Utrecht naar Amsterdam waar je je op een 5-baans snelweg op een 120 of 130 snelweg waant, maar een 100 snelweg is, dat soort grappen moeten ze ook schrappen. Snelheidscontroles en flitscontroles waar veel slachtoffers vallen is veel makkelijker te rechtvaardigen.
Lijkt me ook. Voor zover ik kan nagaan, staat die binnen de bebouwde kom op een kruising/T-splitsing. Als daar zoveel verdient wordt, mogen de weggebruikers zich wel een flink achter de oren krabben.quote:Op maandag 10 april 2017 17:16 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Die flitspaal staat daar prima in Hilversum.
dat onnodig linksrijden en rechts inhalen niet meer strafbaar is en het houdt tempo er wel inquote:
Totdat de rechterbaan vol zit met trage vrachtwagens en er links een stugge bejaarde 100 rijdt. Bij een beetje een gevulde snelweg kom je er dan niet zomaar langs.quote:Op maandag 10 april 2017 18:47 schreef Re het volgende:
[..]
dat onnodig linksrijden en rechts inhalen niet meer strafbaar is en het houdt tempo er wel in
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |