abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 10 april 2017 @ 08:30:13 #1
466223 AnInconvenientTruth
Laten we het civiel houden
pi_170121915
Hallo, dit behoort eerder onder klaagbalk dan seksualiteit maar vond dit toch een beter forum hiervoor.

Ik slik al jaren antidepressiva (xerosat) en een klein beetje abilify voor mijn depressie.

Echter nu merk ik steeds meer dat ik last krijg van bijwerkingen met name gevoelloosheid in genitale en erg veel moeite om een blijvende erectie te krijgen.

Andere bijwerkingen heb ik nog niet geconstateerd zoals peniskrimp en of dit blijvend is.

Nu is de seks voor mij nu vrij weinig aan. Hebben andere mensen hier ook last van of mogelijke tips?

Ik heb al gegoogld en vond al wat interessante artikelen maar vroeg me af wat de ervaring hier is.
  maandag 10 april 2017 @ 08:35:38 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_170121943
Ooit eens gehad ja.
Heb 8/10 jaar terug een paar maanden Citalopram geslikt, en de erectieproblemen was wel een van de bijwerkingen.

Dat is een van de redenen waarom ik het niet heel lang heb gebruikt. Je wordt een robotje zonder sexdrive/libido van dat spul.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 10 april 2017 @ 18:02:18 #3
434472 Flogging
En toen was er koffie!
pi_170130770
Ik heb er ervaring mee, met een partner uiteraard. het was een libido van 0, tot hij van de AD af was. Het is voor je seksleven echt killing.
  zondag 16 april 2017 @ 13:27:37 #4
466056 oganesson
ik had mijn momenten
pi_170256957
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 18:02 schreef Flogging het volgende:
Ik heb er ervaring mee, met een partner uiteraard. het was een libido van 0, tot hij van de AD af was. Het is voor je seksleven echt killing.
Lijkt me heel lastig. Niet alleen het onderhouden van een intieme relatie maar zelfs het oppakken daarna. Ik hoop dat jullie er goed over konden praten!
pi_170257132
xerosat?
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_170283885
Heb je wel zin in seks als je depressief bent???
5 Ferrari's op videoband!
pi_170283963
Waarom slik je het al zo lang?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 17 april 2017 @ 14:19:08 #8
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170284221
Staat als een van de eerste punten in de bijsluiter, seksuele stoornissen.
And so is the past
pi_170380109
Dit is gebruikelijk bij SSRI en vooral Seroxat. Gewoon bespreken met je arts. Wellicht kan de dosering aangepast worden of je kan op andere medicatie ingesteld worden waarbij je minder last van deze bijwerking hebt.
pi_170380198
er zijn wel een aantal antidepressieva die minder kans op seksuele bijwerkingen hebben: bupropion of mirtazapine. Maar als je het goed doet op dit middel zou ik niet al te snel switchen.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  vrijdag 21 april 2017 @ 13:03:19 #11
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_170380262
Seroxat (Paroxetine) schijnt volgens verschillende artsen en gebruikers in mijn omgeving echt dé libido-killer te zijn.

Indien dit door je arts (liever psychiater dan huisarts) verantwoord wordt geacht, kan je wellicht overstappen naar een andere AD waar die bijwerking minder/niet optreedt.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_170385900
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 08:30 schreef AnInconvenientTruth het volgende:
Hallo, dit behoort eerder onder klaagbalk dan seksualiteit maar vond dit toch een beter forum hiervoor.

Ik slik al jaren antidepressiva (xerosat) en een klein beetje abilify voor mijn depressie.

Echter nu merk ik steeds meer dat ik last krijg van bijwerkingen met name gevoelloosheid in genitale en erg veel moeite om een blijvende erectie te krijgen.

Andere bijwerkingen heb ik nog niet geconstateerd zoals peniskrimp en of dit blijvend is.

Nu is de seks voor mij nu vrij weinig aan. Hebben andere mensen hier ook last van of mogelijke tips?

Ik heb al gegoogld en vond al wat interessante artikelen maar vroeg me af wat de ervaring hier is.
Ik heb deels eigen ervaring en inderdaad bupropion merknaam wellbutrin heeft 360 graden andere werking! Stuur anders maar DM.
pi_170386024
Seroxat is echt rotzooi.

Meteen mee stoppen wou ik zeggen, maar dat is dan ook weer niet verstandig.
Afbouwen die troep.
pi_170519657
Dosis verlagen. Als ik op 150 mg zoloft zit komt er geen druppel meer uit :')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')