abonnement Unibet Coolblue
pi_170126302
quote:
7s.gif Op maandag 10 april 2017 13:41 schreef remlof het volgende:

[..]

Gemist wat de verhoudingen tussen de partijen daarin waren?

Balkenende II:
CDA: 44 - 56,4%
VVD: 28 - 35,9%
D66: 6 - 7,7%

Rutte III (?):
VVD: 33 - 38,8%
CDA: 19 - 22.4%
D66: 19 - 22,4%
GL: 14 - 16,5%

Onvergelijkbaar dus.
Aha, want enkel het exacte aantal zetels in een coalitie bepaalt het karakter en houding van partijen. Briljante gedachtegang wel Remlof.
  maandag 10 april 2017 @ 13:55:20 #252
66825 Reya
Fier Wallon
pi_170126320
Remlof en 99.999 zijn het oneens. Zo'n kwaliteitsdiscussie kan ik natuurlijk niet missen.
  maandag 10 april 2017 @ 14:01:35 #253
104871 remlof
Europees federalist
pi_170126419
quote:
10s.gif Op maandag 10 april 2017 13:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Aha, want enkel het exacte aantal zetels in een coalitie bepaalt het karakter en houding van partijen. Briljante gedachtegang wel Remlof.
Uiteraard niet. Maar het verschil in zetelverdeling tussen B2 en R3 is gewoon gigantisch groot en daardoor zijn ze niet te vergelijken.

Maar goed, jij bent niet zo goed met cijfertjes hè?
pi_170126570
quote:
10s.gif Op maandag 10 april 2017 14:01 schreef remlof het volgende:

[..]

Uiteraard niet. Maar het verschil in zetelverdeling tussen B2 en R3 is gewoon gigantisch groot en daardoor zijn ze niet te vergelijken.

Maar goed, jij bent niet zo goed met cijfertjes hè?
Want een paar zetels meer of minder verandert plots compleet het decennia lang opgebouwde karakter en invloed van politieke partijen?

Ik snap dat jij enkel en alleen autistisch naar de cijfertjes kan kijken maar probeer het ook eens van wat meer afstand te bekijken. Partijen proberen een bepaalde invloed uit te oefenen en hebben daar diverse methoden voor. Lang niet allemaal afhankelijk van de exacte zetelaantallen of het aandeel tot achter de komma.

Stel dat, in theorie, de PvdA een van de deelnemende partijen zou vervangen, dan mag je er op rekenen dat hun stempel groter zal zijn dan op basis van 9 zetels te verwachten is. Net zoals de invloed van D66 veel kleiner zal zijn dan die van het CDA, ondanks een gelijk zetelaantal.

Zo kan je er ook op rekenen dat CDA, VVD en D66 weer het slechtste in elkaar naar boven zullen gaan halen, wellicht is dat niet zo leuk maar je kan er wel op rekenen. Zo zullen bijvoorbeeld VVD en CDA hun rechterflank af willen dekken door met enige regelmaat stoer en boos te doen. D66 zal daar dan op moeten reageren of lamgeslagen niks gaan doen. Beide opties pakken uiteindelijk electoraal weer beroerd uit.

Alles kan natuurlijk anders lopen maar daarvoor lijkt iets meer onderbouwing dan de zogenaamd totaal andere verhoudingen me wel nuttig.
pi_170126580
quote:
2s.gif Op maandag 10 april 2017 13:55 schreef Reya het volgende:
Remlof en 99.999 zijn het oneens. Zo'n kwaliteitsdiscussie kan ik natuurlijk niet missen.
Hehe. Ben jij eigenlijk recent nog wel eens ergens een discussie aangegaan?
  maandag 10 april 2017 @ 14:15:04 #256
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170126632
quote:
10s.gif Op maandag 10 april 2017 14:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hehe. Ben jij eigenlijk recent nog wel eens ergens een discussie aangegaan?
Je kent dat plaatje toch wel over internetdiscussies? Zelfs als je ze wint..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_170126683
quote:
9s.gif Op maandag 10 april 2017 14:15 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je kent dat plaatje toch wel over internetdiscussies? Zelfs als je ze wint..
Ik denk ook niet dat Reya daadwerkelijk gelooft dat het winnen van internetdiscussies z'n klompvoetje geneest.
  maandag 10 april 2017 @ 14:21:36 #258
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170126745
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 14:18 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat Reya daadwerkelijk gelooft dat het winnen van internetdiscussies z'n klompvoetje geneest.
Daarom doet hij er dus wijselijk niet aan mee.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 10 april 2017 @ 14:22:20 #259
104871 remlof
Europees federalist
pi_170126759
quote:
10s.gif Op maandag 10 april 2017 14:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Want een paar zetels meer of minder verandert plots compleet het decennia lang opgebouwde karakter en invloed van politieke partijen?

Ik snap dat jij enkel en alleen autistisch naar de cijfertjes kan kijken maar probeer het ook eens van wat meer afstand te bekijken. Partijen proberen een bepaalde invloed uit te oefenen en hebben daar diverse methoden voor. Lang niet allemaal afhankelijk van de exacte zetelaantallen of het aandeel tot achter de komma.

Stel dat, in theorie, de PvdA een van de deelnemende partijen zou vervangen, dan mag je er op rekenen dat hun stempel groter zal zijn dan op basis van 9 zetels te verwachten is. Net zoals de invloed van D66 veel kleiner zal zijn dan die van het CDA, ondanks een gelijk zetelaantal.

Zo kan je er ook op rekenen dat CDA, VVD en D66 weer het slechtste in elkaar naar boven zullen gaan halen, wellicht is dat niet zo leuk maar je kan er wel op rekenen. Zo zullen bijvoorbeeld VVD en CDA hun rechterflank af willen dekken door met enige regelmaat stoer en boos te doen. D66 zal daar dan op moeten reageren of lamgeslagen niks gaan doen. Beide opties pakken uiteindelijk electoraal weer beroerd uit.
Zozo, u heeft uw glazen bol weer helemaal opgepoetst merk ik :')
quote:
Alles kan natuurlijk anders lopen maar daarvoor lijkt iets meer onderbouwing dan de zogenaamd totaal andere verhoudingen me wel nuttig.
Dit is het eerste verstandige dat ik je vandaag zie posten. Al de rest zijn domme aannames.
pi_170126766
Ik doe mee aan discussies omdat ik anders mijn studie rechten niet haal.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_170126784
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_170126819
quote:
14s.gif Op maandag 10 april 2017 14:22 schreef xpompompomx het volgende:
Ik doe mee aan discussies omdat ik anders mijn studie rechten niet haal.
Fix.
pi_170126865
quote:
9s.gif Op maandag 10 april 2017 14:25 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Fix.
:*
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 10 april 2017 @ 14:29:44 #264
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170126898
Deze recensie van een toprestaurant door the Guardian is zo genadeloos dat je eigenlijk verwacht dat het door een blogger is geschreven die leeft van clickbait. Het moet wel heel afschuwelijk zijn geweest. _O-

quote:
The dining room, deep in the hotel, is a broad space of high ceilings and coving, with thick carpets to muffle the screams. It is decorated in various shades of taupe, biscuit and fuck you. There’s a little gilt here and there, to remind us that this is a room designed for people for whom guilt is unfamiliar. It shouts money much as football fans shout at the ref. There’s a stool for the lady’s handbag. Well, of course there is.
pi_170126978
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 14:29 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Deze recensie van een toprestaurant door the Guardian is zo genadeloos dat je eigenlijk verwacht dat het door een blogger is geschreven die leeft van clickbait. Het moet wel heel afschuwelijk zijn geweest. _O-

[..]

quote:
A main of pigeon is requested medium, but served so pink it just might fly again given a few volts.
_O- _O- Die hele review _O- _O- _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 10 april 2017 @ 14:35:34 #266
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170126993
quote:
My lips purse, like a cat’s arse that’s brushed against nettles.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_170127031
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 14:29 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Deze recensie van een toprestaurant door the Guardian is zo genadeloos dat je eigenlijk verwacht dat het door een blogger is geschreven die leeft van clickbait. Het moet wel heel afschuwelijk zijn geweest. _O-

[..]

Ik had hem ook al gelezen inderdaad. Vind het wel erg opmerkelijk. Hoe kan een restaurant met drie sterren nou zúlk slecht voedsel serveren? Hoe kunnen de andere gasten dat niet opmerken, hoe kan het dat die chef uitgeroepen is tot beste kok?

Je zou verwachten dat een toko die voor 300 euro de man zuur, verbrand en rauw voedsel serveert niet meer open is, laat staan drie sterren heeft.
pi_170127048
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 14:29 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Deze recensie van een toprestaurant door the Guardian is zo genadeloos dat je eigenlijk verwacht dat het door een blogger is geschreven die leeft van clickbait. Het moet wel heel afschuwelijk zijn geweest. _O-

[..]

Zo. Die had z'n stringetje ook een beetje te strak zitten bij het recenseren.
  maandag 10 april 2017 @ 14:40:18 #269
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170127054
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 14:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik had hem ook al gelezen inderdaad. Vind het wel erg opmerkelijk. Hoe kan een restaurant met drie sterren nou zúlk slecht voedsel serveren? Hoe kunnen de andere gasten dat niet opmerken, hoe kan het dat die chef uitgeroepen is tot beste kok?

Je zou verwachten dat een toko die voor 300 euro de man zuur, verbrand en rauw voedsel serveert niet meer open is, laat staan drie sterren heeft.
Nieuwe-kleren-van-de-keizer-effect?



Misschien was 't wel meer mensen opgevallen, maar durfden ze niks te zeggen omdat ze dan een domme boer zouden lijken die het exquise eten niet waard was..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_170127063
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 14:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik had hem ook al gelezen inderdaad. Vind het wel erg opmerkelijk. Hoe kan een restaurant met drie sterren nou zúlk slecht voedsel serveren? Hoe kunnen de andere gasten dat niet opmerken, hoe kan het dat die chef uitgeroepen is tot beste kok?

Je zou verwachten dat een toko die voor 300 euro de man zuur, verbrand en rauw voedsel serveert niet meer open is, laat staan drie sterren heeft.
Is natuurlijk ook leuk om te zeiken op iets dat zo goed staat aangeschreven. Verder zal bijna niemand van de lezers het kunnen verifiëren omdat ze toch geen 600+ kapot gaan slaan op een avondje vreten in Parijs.
  maandag 10 april 2017 @ 14:42:17 #271
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170127086
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 14:40 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Is natuurlijk ook leuk om te zeiken op iets dat zo goed staat aangeschreven. Verder zal bijna niemand van de lezers het kunnen verifiëren omdat ze toch geen 600+ kapot gaan slaan op een avondje vreten in Parijs.
En je zult 't wel een jaar van tevoren moeten reserveren ofzo.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 10 april 2017 @ 14:44:10 #272
104871 remlof
Europees federalist
pi_170127110
“It’s like eating a condom that’s been left lying about in a dusty greengrocer’s”

_O-
pi_170127119
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 14:40 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nieuwe-kleren-van-de-keizer-effect?

[ afbeelding ]
Of juist vanwege de status te hoge verwachtingen gehad? Ik ga wel eens eten bij de Strandlodge. Is prima voer, maar ze hebben een hele informele sfeer. Daar moet het een beetje om gezelligheid draaien, en het moet een beetje betaalbaar zijn.

Die tent kreeg dus altijd prima recensies. En vorig jaar (of twee jaar geleden?) voor het eerst een michelinster toebedeeld. Sindsdien zie je allemaal van die zure kutten die in hun recensies juist wijzen op het feit dat die tent een michelinster heeft en ze daarom meer verwachten.

Maarja, zo'n restaurant gaat zijn succesformule (goed eten, informele sfeer, betaalbaar) natuurlijk niet omgooien nadat ze juist met die formule een michelinster hebben weten te behalen.
pi_170127141
Maar je wordt niet zomaar een driesterrenrestaurant :P De eerste ster kan nog toeval zijn maar daarna moet je echt een waanzinnig hoog niveau halen. Als je dat stuk leest krijg je het idee dat er niemand aanwezig is in de keuken die überhaupt iets kan koken - behalve de patissier.
  maandag 10 april 2017 @ 14:47:24 #275
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170127154
Ik weet het niet hoor, deze foto's doen mij toch vrezen dat we het niet hebben over een man die gewoon in een vileine bui was.



Voor 600 euro en in een drie sterren restaurant mag je wel wat goeds verwachten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')