abonnement Unibet Coolblue
pi_170182385
quote:
7s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:57 schreef Sloggi het volgende:
Vandaag nieuwe wieltjes besteld trouwens: http://road.cc/content/re(...)nstein-c-disc-wheels.
Voor je winterfiets?
  FOK!fossiel woensdag 12 april 2017 @ 23:11:25 #152
1455 Keroppi
kool kikker
pi_170182426
quote:
7s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:37 schreef Sloggi het volgende:
Misschien een stomme vraag (kop 'm maar in :P):

Ik heb een routekaartje gemaakt dat ik in het zicht wil plakken. Op mijn stuurpen heb ik mijn kilometerteller, dus ik overweeg 'm op mijn bovenbuis te plakken.

Loop ik risico de lak te beschadigen als ik het routekaartje met plakband op de bovenbuis plak?
Is schilderstape / afplaktape een optie?
Chick on a mission
pi_170182518
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 23:11 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Is schilderstape / afplaktape een optie?
Het gaat regenen zaterdag, dus waarschijnlijk niet.
pi_170182542
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 23:09 schreef ratatat het volgende:

[..]

Voor je winterfiets?
Voor m'n Defy Sora triple.
pi_170182563
O kut 't is disc zie ik nu.

Nou ja, dan maar op Marktplaats zetten.
pi_170183234
Mooie fiets wombcat!!
pi_170184414
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 15:49 schreef Maraca het volgende:

[..]

Helm _O_

Kwam zondag zoveel mensen tegen zonder helm. Snap dat echt niet
Voor fietsers die infividueel fietsen lijkt mij dat geen enkel probleem. Stel ze fietsen 27 km/h gemiddeld. Niet echt indrukwekkend hard. We zeuren toch ook niet over dat bejaarde met hun e-bike 25/h rijden zonder helm, terwijl zij niet kunnen sturen/reageren/valbreken? Laten we niet al te rubbertegelig worden in dit land.
  donderdag 13 april 2017 @ 06:53:55 #158
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_170184809
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 01:45 schreef Coppi het volgende:

[..]

Voor fietsers die infividueel fietsen lijkt mij dat geen enkel probleem. Stel ze fietsen 27 km/h gemiddeld. Niet echt indrukwekkend hard. We zeuren toch ook niet over dat bejaarde met hun e-bike 25/h rijden zonder helm, terwijl zij niet kunnen sturen/reageren/valbreken? Laten we niet al te rubbertegelig worden in dit land.
Dat is ongeveer mijn gemiddelde en ik moet er niet aan deken om zonder helm te fietsen :N Maar heb dan ook al een pittig fietsongeluk op mijn naam staan, waarbij als ik geen helm droeg het veel erger had kunnen aflopen. Dus ben een beetje bevooroordeeld :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 13 april 2017 @ 07:12:42 #159
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_170184875
quote:
7s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:37 schreef Sloggi het volgende:
Misschien een stomme vraag (kop 'm maar in :P):

Ik heb een routekaartje gemaakt dat ik in het zicht wil plakken. Op mijn stuurpen heb ik mijn kilometerteller, dus ik overweeg 'm op mijn bovenbuis te plakken.

Loop ik risico de lak te beschadigen als ik het routekaartje met plakband op de bovenbuis plak?
Geen rare vraag ik ken iemand die zo de lak van zijn bovenbuis aftrok toen hij het tape verwijderde.
  donderdag 13 april 2017 @ 07:22:57 #160
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_170184923
quote:
7s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:37 schreef Sloggi het volgende:
Misschien een stomme vraag (kop 'm maar in :P):

Ik heb een routekaartje gemaakt dat ik in het zicht wil plakken. Op mijn stuurpen heb ik mijn kilometerteller, dus ik overweeg 'm op mijn bovenbuis te plakken.

Loop ik risico de lak te beschadigen als ik het routekaartje met plakband op de bovenbuis plak?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_170184949
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 01:45 schreef Coppi het volgende:

[..]

Voor fietsers die infividueel fietsen lijkt mij dat geen enkel probleem. Stel ze fietsen 27 km/h gemiddeld. Niet echt indrukwekkend hard. We zeuren toch ook niet over dat bejaarde met hun e-bike 25/h rijden zonder helm, terwijl zij niet kunnen sturen/reageren/valbreken? Laten we niet al te rubbertegelig worden in dit land.
27 km/h gemiddeld niet hard? Hmm. Dan laat ik ik mijn helm ook maar thuis vanaf nu. Want er zijn dagen bij dan red ik dat gemiddeld niet eens. :')

En ja, ik vind dat bejaarden ook een helm moeten dragen. De meeste dodelijke ongevallen met fietsers gebeuren toch echt met mensen van 75 jaar en ouder (40%).
pi_170184999
Snelheid is een kulargument tegen een helm. Ik heb niet lang geleden een stoeprand gekopt terwijl ik niet harder ging dan 10kmh... Paar weken hondsberoerd van geweest. Dat had een helm 100% voorkomen.

Het niet -snappen- dat een ander geen helm op doet is geen rubbertegelcultuur. Een helm verplicht stellen zou dat eerder zijn. Maar het is een eigen keus, en daar kan ieder van vinden wat hij of zij vindt.

Het argument 'ja op je stadsfiets draag je 'm ook niet' is geen argument tegen het dragen van een helm. Want het is ook verstandiger om er daar eentje op te doen. Maar uit oogpunt van gemak laten veel mensen, mijzelf incluis, dit.

Zo'n helm is licht, vaak merk je niet eens dat je 'm op hebt. Ik hoor wel tot het kamp 'verstandig om op te zetten'. Dat anderen het niet doen, prima, hun knar... Maar dat -snap- ik dan niet :)

inb4 'JA MAAR ALS JE MET 600KMH TEGEN EEN BRANDENDE BOEING FIETST HELPT EEN HELM NIET'
pi_170185397
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 07:43 schreef muzas het volgende:
Snelheid is een kulargument tegen een helm. Ik heb niet lang geleden een stoeprand gekopt terwijl ik niet harder ging dan 10kmh... Paar weken hondsberoerd van geweest. Dat had een helm 100% voorkomen.

Het niet -snappen- dat een ander geen helm op doet is geen rubbertegelcultuur. Een helm verplicht stellen zou dat eerder zijn. Maar het is een eigen keus, en daar kan ieder van vinden wat hij of zij vindt.

Het argument 'ja op je stadsfiets draag je 'm ook niet' is geen argument tegen het dragen van een helm. Want het is ook verstandiger om er daar eentje op te doen. Maar uit oogpunt van gemak laten veel mensen, mijzelf incluis, dit.

Zo'n helm is licht, vaak merk je niet eens dat je 'm op hebt. Ik hoor wel tot het kamp 'verstandig om op te zetten'. Dat anderen het niet doen, prima, hun knar... Maar dat -snap- ik dan niet :)

inb4 'JA MAAR ALS JE MET 600KMH TEGEN EEN BRANDENDE BOEING FIETST HELPT EEN HELM NIET'
Dit dus.

Ik ga geen moraalrider uithangen door er anderen op te wijzen, maar ze moeten niet in mijn wiel gaan hangen. Stel dat er wat gebeurt heb ik geen zin om hersenen van straat te moeten schrappen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_170185469
https://www.rijksoverheid(...)den-gestegen-in-2015
quote:
Er komen nog altijd relatief veel ouderen (65-plus) om in het verkeer en dit geldt met name voor ouderen op de fiets: 63% van de verkeersdoden op de fiets was 65-plusser.
Voor die ouderen zou een helm zeker helpen ja.
  donderdag 13 april 2017 @ 09:17:11 #165
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_170185785
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 08:48 schreef bluemoon23 het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)den-gestegen-in-2015

[..]

Voor die ouderen zou een helm zeker helpen ja.
Vooral voor de ouderen die zonder helm op een e-bike een beetje de Easy Rider aan het uithangen zijn. Maar goed, die knallen de komende jaren vanzelf tegen bomen, of gaan in de sloot. :W
Ik had zondag gewoon een helm op, terwijl ik op m'n vakantiefiets reed, met minder dan 25km gemiddeld zeker, omdat ik een meniscus scheur aan het herstellen ben. Maar mijn route zat vol met racefietsers, oudjes op e-bikes, mensen die met kinderen fietsen, in-line skaters...kortom allemaal mensen die of hard gaan, of totaal geen fiets beheersing hebben, en chronisch niet uitkijken.
Dan is die helm helemaal voor m'n eigen belang en plezier.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_170185790
Mensen zonder helm groet ik niet, dat zal ze leren!

Heb het zelf met mijn oom meegemaakt op de racefiets. Zonder helm was hij er misschien niet meer. Daarom fiets ik op de racefiets altijd met helm. Daarvoor trouwens ook al altijd.
  donderdag 13 april 2017 @ 09:30:27 #167
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_170185951
Naja er zijn ook zat onderzoeken die aantonen dat het dragen van een helm averechts werkt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_170185985
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 07:12 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Geen rare vraag ik ken iemand die zo de lak van zijn bovenbuis aftrok toen hij het tape verwijderde.
Hmm, dan maar creatief worden. Of ik maak er gewoon een zakkaartje van, koersen wordt het toch niet.

quote:
6s.gif Op donderdag 13 april 2017 07:22 schreef Maraca het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:') 14.gif
  donderdag 13 april 2017 @ 09:37:08 #169
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_170186067
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:30 schreef kanovinnie het volgende:
Naja er zijn ook zat onderzoeken die aantonen dat het dragen van een helm averechts werkt.
Als je een mafklapper bent in het verkeer zonder helm zul je misschien nog meer risiko's nemen als je een helm op zet omdat je je onkwetsbaar voelt...maar dat houd je altijd.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_170186224
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:30 schreef kanovinnie het volgende:
Naja er zijn ook zat onderzoeken die aantonen dat het dragen van een helm averechts werkt.
Klopt. Een muts is veel beter. Die gaat niet kapot als je er mee op de stoep valt, een helm wel. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door RealBizkit666 op 13-04-2017 11:56:45 ]
pi_170186884
Ik heb één keer een helm nodig gehad, was toen ik onderuit schoof in een bocht met ca. 25 km/u.

Afdruk van de helm stond in mijn voorhoofd en helm in tweeën. Sindsdien draag ik zelf altijd een helm op de racefiets. Op de stadsfiets niet, hoewel ik daar ook wel eens 30 op rijd (eigenlijk raar....)

Wat een ander doet moet hij zelf weten, maar zoals hierboven ook al gezegd werd, niet in mijn wiel/groepje.
pi_170187353
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:30 schreef kanovinnie het volgende:
Naja er zijn ook zat onderzoeken die aantonen dat het dragen van een helm averechts werkt.
Ja gericht op gedrag. Wat sowieso een moeilijk 'meetbare' factor is, naast studies over verschillende groepen. Daarnaast zijn het vaak genoeg externe factoren die je tot een val brengen, ongeacht je eigen gedrag in het verkeer, bijv. mensen die plots afslaan, of iets dergelijks. Dan gaan die onderzoeken al niet meer op.

Het feit dat een helm je dan net wat beter tegen de grond beschermd dan niks nog wel.

Vooralsnog vind ik de argumenten vóór een helm overtuigender in aantal en inhoud dan de argumenten tégen. Ondanks dat doe ik 'm evengoed niet op als ik met de stadsfiets naar de kroeg ga. Hoewel het dragen juist dan een goed idee is :P Maar dat is een ander verhaal.
  donderdag 13 april 2017 @ 11:19:55 #173
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_170187398
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 11:15 schreef muzas het volgende:

[..]

Ja gericht op gedrag. Wat sowieso een moeilijk 'meetbare' factor is, naast studies over verschillende groepen. Daarnaast zijn het vaak genoeg externe factoren die je tot een val brengen, ongeacht je eigen gedrag in het verkeer, bijv. mensen die plots afslaan, of iets dergelijks. Dan gaan die onderzoeken al niet meer op.
Ik geloof dat er ook al onderzoek was waaruit bleek dat automobilisten eerder en dichter langs een fietser inhalen wanneer deze een helm op heeft.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_170187421
quote:
10s.gif Op donderdag 13 april 2017 11:19 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Ik geloof dat er ook al onderzoek was waaruit bleek dat automobilisten eerder en dichter langs een fietser inhalen wanneer deze een helm op heeft.
Uberhaupt als je op een racefiets zit, want dan mag je doodgereden worden. Lijkt het soms.
pi_170187483
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:30 schreef kanovinnie het volgende:
Naja er zijn ook zat onderzoeken die aantonen dat het dragen van een helm averechts werkt.
Tsjah, alles leuk en aardig. Maar zonder helm was ik denk ik ook het haasje geweest.

Dat was overigens niet in het verkeerd, maar omdat ik per se met m'n cyclocrosser van een downhill/fourcross parcours af moest :')

Ik landde perfect op m'n hoofd. Helm in stukken, beetje koppijn en sleutelbeen kapot :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')