abonnementen ibood.com bol.com
pi_170133634
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 20:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wellicht versta jij iets heel anders onder "natuurwetten" dan ik. ;)
Als je armen het niet aankunnen omdat ze niet sterk genoeg kunnen zijn of worden, dan komt dat toch door de natuurwetten?
  maandag 10 april 2017 @ 20:17:44 #27
167383 Molurus
the talking snake
pi_170133641
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 20:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als je armen het niet aankunnen omdat ze niet sterk genoeg kunnen zijn of worden, dan komt dat toch door de natuurwetten?
Nee.

Edit:

Toch even toelichten, om misverstanden te voorkomen. Onder een 'natuurwet' kun je in principe twee dingen verstaan:

1) een algemeen geldige wetmatigheid van natuurverschijnselen.
2) een veralgemenisering van het gedrag van natuurverschijnselen.

In dagelijks taalgebruik verstaat men daar vaak 1) onder, in de wetenschap betekent het eerder de 2e. Vooral ook omdat als natuuwetten in de eerste uitleg bestaan, wij die nooit (met zekerheid) kunnen kennen.

Als het gaat om "kunnen mensen vliegen als vogels?" zie ik eigenlijk niet hoe dat een algemene wetmatigheid genoemd kan worden. Niet dat zulke mensen bestaan, in die zin is de regel inderdaad algemeen geldig. Maar er lijkt mij eigenlijk niks fundamenteel onmogelijk aan armen die sterk genoeg zijn om vleugels van 4 meter te bewegen.

Daar is geen natuurwet mee gemoeid, het is vooral dat menselijke armen van die maat en met die kracht niet bestaan. Niet dat die niet zouden kunnen bestaan vanwege een bepaalde grens of wetmatigheid.

[ Bericht 24% gewijzigd door Molurus op 10-04-2017 20:48:04 ]
Philosophy: questions that may never be answered.
Religion: answers that must never be questioned.
pi_170161133
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 18:17 schreef qajariaq het volgende:
[ afbeelding ]

Een parapent is ongeveer de lichtste oplossing. Maar het ding is al snel meer dan tien meter breed. Geheel thermiek afhankelijk kwa aandrijving. Als je een motor op je rug knoopt heb je eigen aandrijving maar dan moet je scherm ook weer groter zijn voor het extra gewicht. Wat ik me herinner is de kruissnelheid twintig a dertig km/h zonder rekening te houden met de wind.

Voor woon-werkverkeer is de file een beter optie.
Mooi begin.

Ik zie niets in een zware motor, maar het idee van fir3fly om sensoren te gebruiken om thermiek op te sporen heeft wel iets.

Die sensoren kun je het beste op de grond plaatsen, om een 3D map van de thermiek te maken. Die informatie stuur je door naar de gebruiker van de parapent. Die moet je niet belasten met de besturing van de parapent. Een iPhone is voldoende voor de communicatie. Als je die aansluit op de besturing van dat ding, en verder volledig automatisch maakt (zo lang het maar niet al te zwaar wordt), dan heb je alleen nog maar een stel torens nodig om op dagen dat het lekker weer is forensen van A naar B te sturen.
pi_170162646
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:31 schreef Lyrebird het volgende:
dan heb je alleen nog maar een stel torens nodig om op dagen dat het lekker weer is forensen van A naar B te sturen.
En hoe komen forensen bij die torens ;)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_170170492
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:31 schreef Lyrebird het volgende:
dan heb je alleen nog maar een stel torens nodig om op dagen dat het lekker weer is forensen van A naar B te sturen.
Thermiek ga je vrij vlot herkennen aan het landschap waar het kan ontstaan. Juist met lekker weer is er thermiek. Met regen kan je helemaal niet vliegen, als er dan al een verticale beweging is dan gaat ie juist naar beneden. het formaat en de benodigde vrije ruimte maakt dat er niet zo veel schermen bij elkaar in de buurt kunnen komen, zeker in een thermiek bel waar je rondjes wilt draaien is het erg dringen als je met meer mensen tegelijk omhoog wilt. En eh de snelheid is niet super.

Nogmaals, ik sluit wel aan in de file, dat is veel vlotter.
pi_170184681
Het zal niet voor iedereen zijn weggelegd, maar voor de happy few lijkt het me een heerlijke manier van reizen.

Ik zie wel in dat er in zo'n bel niet al te veel ruimte zal zijn. Vroeger, toen ik nog in de buurt van een vliegveld woonde, toen zagen we op zonnige weekends de zweefvliegers rondjes draaien in zo'n thermiekbel. Hoogstens 2 vliegtuigjes in een bel. Maar dan heb je het over menselijk handelen; leg je de besturing in handen van een computer, dan kan er veel gedisciplineerder gevlogen worden.
  donderdag 13 april 2017 @ 04:45:23 #32
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170184701
registreer om deze reclame te verbergen
Snel, comfortabel, gezond en zonder files op je werk kun je bereiken door te stimuleren dat mensen werk zoeken in de buurt waar ze wonen en dat werknemers personeel in de buurt zoeken of zorgen voor de nabije huisvesting van nieuwe medewerkers. Lopend of op de fiets naar je werk als nieuwe norm.

Probleem met menselijke vleugels en anatomie zit hem vooral in het borstbeen, dat veel te klein is.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')