abonnement Unibet Coolblue
pi_170097974
Kan iemand mij een stille (kant en klare) game desktop aanraden voor 1000 euro of minder?
Ik had laatst een MSI Nightblade MI2 gekocht, maar de ventilator aan de achterkant maakte teveel lawaai (hoge toon door de koptelefoon en muziek heen) dus heb ik deze geretourneerd en ben nu dus op zoek naar een andere PC.

Ik ben helaas niet technisch genoeg om zelf een PC in elkaar te zetten, ik weet ook niet welke onderdelen compatibel zijn met elkaar, dus ik ben op zoek naar een kant en klare PC.
Het is voor mij zeer belangrijk dat de PC stil is (of in ieder geval zo stil mogelijk).
  zondag 9 april 2017 @ 03:16:01 #2
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_170098618
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 01:20 schreef EvilSummoner het volgende:
game desktop (...) belangrijk dat de PC stil is (of in ieder geval zo stil mogelijk)
Ik ben een leek op het gebied van PCs, maar dit lijkt me eigenlijk een tegenstelling?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_170098695
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 03:16 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ik ben een leek op het gebied van PCs, maar dit lijkt me eigenlijk een tegenstelling?
Je hebt gelijk, dit is een tegenstelling. Hoe meer elektriciteit de PC nodig heeft (door bijvoorbeeld een krachtige GPU of CPU), hoe meer hitte er gegenereerd word en hoe meer er dus weer gekoeld moet worden (wat weer geluid maakt).

Maar er zijn veel verschillende soorten koelingen en ik ben dus op zoek naar een PC met een stille koeling, alleen ik heb geen idee welke.
pi_170100826
-Stille aftermarket CPU koeler
-SSD gebruiken (evt HDD als tweede opslagschijf)
-Stille casefans
-Stille voeding
-reviews van de videokaart opzoeken hoeveel herrie ie maakt.

Ik zou geen passieve koeling nemen, wordt toch vaak te warm zoals ik het lees.

Je moet even kijken welke spullen stil zijn. Zelf heb ik goede ervaringen met Be Quiet! en Scythe. Maar je moet even de specs opzoeken daar staat het aantal decibel wat het produceert.

Maar goed nu ga ik uit van een zelfbouw systeem. Kant en klaar merkpc uitgebalanceerd gamesysteem wat ook nog stil is is volgens mij zeldzaam. Wat ook nog de overweging waard is om hem bij bijv. een Alternate of CDROMLAND te laten bouwen. Dan hoef jij het zelf niet te doen, het is zonde omdat je zelf het niet wil doen dan maar een kant en klaar bakkie te nemen. Gouden middenweg dit dus denk ik.
pi_170110114
Knal een mooie pc qua onderdelen in elkaar en bestel hem bij http://www.azerty.nl/ daar kunnen ze hem ook voor je assembleren en laten ze het meteen weten als je domme fouten in je configuratie hebt.

En mocht je echt een leek zijn dan kan je ze altijd nog een mailtje sturen dan helpen ze je wel, en mocht je het niet vertrouwen dan kan je altijd nog hun voorstel hier neergooien :P
pi_170111103
Ik heb zelf een Dell Alienware desktop en ben er erg tevreden over. Bij heel zware games gaat wel de fan soms wat harder blazen maar dat is maar even. Verder is die erg stil en compact.

Voordeel van een Dell is de goede support, ook gratis aan huis. Al is dat natuurlijk niet echt gratis want daar betaal je wel voor want een Dell is niet het allergoedkoopste merk. Wel heel compleet.

Kijk eens naar een Alienware Alpha of de wat uitgebreidere Aurora.

http://www.alienware.nl
  maandag 10 april 2017 @ 00:58:26 #7
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_170121083
Je moet inderdaad wel erg goed zoeken naar een pre-built die voor een redelijke prijs de nodige prestaties biedt en tegelijk óók nog expliciet stille (en daarmee vaak wat relatief duurdere) onderdelen, kast, voeding e.d. gebruikt.
Eigenlijk ondoenbaar, het heeft gewoon geen prioriteit voor die mensen. De marges zijn minimaal dus alles moet zo goedkoop mogelijk.

Er is weinig vraag naar randzaken die zich niet direct uitten in frames per second, veel gamers kijken toch alleen naar de specs. Boeiend dat je een geluiddempende kast met 10 stoffilters hebt gebruikt en een kwalitatief hoogstaande voeding, dan ben je te duur en gaan ze naar een ander.


Dan is een Nightblade nog relatief slim in elkaar gezet, maar er zit dus inderdaad door het formaat een SFX voeding met een mini-ventilatortje in, die kan best dat zoemende geluid hebben gemaakt. Ik heb zelf liever wat meer ruimte in een kast, dan neemt het zooitje maar iets meer plek in, het hoeft toch nergens heen.

Ook ik raad dus erg aan om een webshop je eigen samengestelde PC te laten bouwen, als je het echt niet zelf durft. En omdat ook dat samenstellen een probleempje was heb ik alvast iets voor je in elkaar gezet bij Azerty:

https://azerty.nl/basket/(...)O2k6MzcxMjEyO2k6MTt9 (hopelijk doet deze link het, dat nieuwe share systeem van ze is echt ruk dus ehhh... plaatje erbij voor het geval dat ie maar een paar onderdelen pakt :X Probeer anders een paar keer opnieuw te klikken, wil nog weleens helpen)



Louter stille onderdelen met alles bij elkaar nog best leuke prestaties (zou wel binnen een paar jaar dat geheugen verdubbelen, vandaar ook een mobo met vier sloten), en een kleine SSD voor Windows zodat dat ook lekker vlot gaat en weer minder de HDD laat spinnen. Je gaat hiermee gegarandeerd geen herriebak krijgen.

Die Phanteks case is trouwens geweldig voor z'n geld, mist alleen standaard een beetje airflow op de CPU, vandaar die extra fan. Niet verplicht, wel beter. Die moet dus voorin erbij, moet je misschien even vermelden maar ik denk dat ze het anders ook wel gaan snappen.

Toch hè... ik moet zeggen, als je gewend bent om systeempjes samen te stellen naar Amerikaanse prijzen is het altijd weer even schrikken om iets in Nederland te moeten kopen. :{

Gezien de langzame verschuiving in de gamesindustrie naar een hogere thread count dan 4 (je ziet al aan bepaalde games als Witcher 3 en vooral Battlefield 1 welke kant het opgaat) had ik eigenlijk liever geen huidige Core i5 gebruikt met het oog op toekomstbestendigheid, op zich prima processors maar gewoon niet de handigste keus meer op het moment. Zitten immers nog steeds vast op vier cores en ook vier threads.
Maar een i7 (zelfs een gewone locked 7700) of Ryzen 7 zijn gelijk minstens ¤100 duurder, dat was gewoon niet binnen budget te krijgen zonder zwaar in te moeten leveren op andere belangrijke dingen.

Misschien loont het de moeite om nog een weekje te wachten tot de Ryzen 5 1600X verschijnt, dan heb je zes cores en twaalf threads voor ergens rond de ¤275. Vergeleken met een overklokbare Intel zoals een 7600K zijn ze niet meteen heel denderend in gaming (wel in al het andere), maar koop er wat snellere 3200+ MHz DDR4 bij waar Ryzen erg bij gebaat schijnt te zijn, en wat in tegenstelling tot bij Intel ook door de wat goedkopere moederborden wordt ondersteund. Net als overklokken van de CPU trouwens, dus dat scheelt allemaal.

Dan krijg je heel acceptabele prestaties in huidige games én de nodige cores/threads om ook de komende jaren mee te kunnen zonder dat bepaalde games gaan zeuren omdat ze liever de werklast over een hele zooi threads verdelen. Ik wil tegen die tijd best weer iets bruikbaars voor je samenstellen, kan ik weer even aanklooien want Ryzen is ook voor mij nieuw en onbekend terrein. :) :P

Anyway, nog even terug naar deze build:

Helaas was er ook met die i5 concessie alsnog geen budget meer over voor een ¤100+ kostende W10-licentie, dat pre-built fabrikanten die altijd (gesubsidieerd) meeleveren is een groot voordeel van die apparaten. Maar niet getreurd; gelukkig zijn er strontgoedkope OEM keys te krijgen op bijvoorbeeld Play-Asia.

http://www.play-asia.com/(...)64-bit-oem/13/709747

Je kunt dus gewoon dit systeem of iets vergelijkbaars door Azerty in elkaar laten zetten, zelf in de tussentijd even een Windows 10 installatiebestand op een lege USB stick zetten (dat gedoe over die product key kun je overslaan, die koop je immers en heb je dus bij de hand) en zodra die PC binnen is dat stickje booten, W10 installeren en vervolgens activeren met de key die je van Play-Asia hebt.

Scheelt een boel geld, met als nadeel dat je een OEM-licentie alleen op je eigen PC kan gebruiken (en totdat je het mobo verwisselt) en er misschien ethisch nog wat haken en ogen aan een dermate goedkope key zitten, want ook voor OEM is het bepaald niet duur. Zijn dus waarschijnlijk keys die voor lagelonenlanden bedoeld zijn of iets dergelijks.

Maar goed, het schijnt dus wel altijd prima te werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kriegel op 11-04-2017 01:04:49 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  maandag 10 april 2017 @ 03:47:17 #8
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_170121441
Oh ja, klein dingetje nog, die kast kun je sinds kort voor een tientje extra ook krijgen met een tempered glass zijpaneel. Misschien niet even stil als de dichte omdat je dan geen geluiddempend foam op die kant hebt, maar...


Zo nice! :D
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  maandag 10 april 2017 @ 03:57:23 #9
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_170121447
https://www.ikbenstil.nl

Ga eens met hun praten, ze zijn niet goedkoop, maar ze weten waarover ze praten als het stille computers betreft.
pi_170121459
quote:
14s.gif Op maandag 10 april 2017 00:58 schreef Kriegel het volgende:
Je moet inderdaad wel erg goed zoeken naar een pre-built die voor een redelijke prijs de nodige prestaties biedt en tegelijk óók nog expliciet stille (en daarmee vaak wat relatief duurdere) onderdelen, kast, voeding e.d. gebruikt. Eigenlijk ondoenbaar, het heeft gewoon geen prioriteit voor die mensen. De marges zijn minimaal dus alles moet zo goedkoop mogelijk.


Dan is een Nightblade nog relatief slim in elkaar gezet, maar er zit dus inderdaad een SFX voeding met een mini-ventilatortje in en die kan best dat zoemende geluid hebben gemaakt. Ik heb zelf liever wat meer ruimte in een kast, dan neemt het zooitje maar iets meer plek in, het hoeft toch nergens heen.

Ook ik raad dus erg aan om een webshop je eigen samengestelde PC te laten bouwen, als je het echt niet zelf durft. En omdat ook dat samenstellen een probleempje was heb ik alvast iets voor je in elkaar gezet bij Azerty:

https://azerty.nl/basket/(...)O2k6MzcxMjEyO2k6MTt9 (hopelijk doet deze link het, dat nieuwe share systeem van ze is echt ruk dus ehhh... plaatje erbij voor het geval dat ie maar een paar onderdelen pakt :X Probeer een paar keer opnieuw te klikken, wil nog weleens helpen)

[ afbeelding ]

Louter stille onderdelen met alles bij elkaar nog best leuke prestaties (zou wel binnen een paar jaar dat geheugen verdubbelen, vandaar ook een mobo met vier sloten), en een kleine SSD voor Windows zodat dat ook lekker vlot gaat en weer minder de HDD laat spinnen. Je gaat hiermee gegarandeerd geen herriebak krijgen.

Die Phanteks case is trouwens geweldig voor z'n geld, mist alleen standaard een beetje airflow op de CPU, vandaar die extra fan. Niet verplicht, wel beter. Die moet dus voorin erbij, moet je misschien even vermelden maar ik denk dat ze het anders ook wel gaan snappen.

Toch hè... ik moet zeggen, als je gewend bent om systeempjes samen te stellen naar Amerikaanse prijzen is het altijd weer even schrikken om iets in Nederland te moeten kopen. :{

Gezien de langzame verschuiving in de gamesindustrie naar een hogere thread count dan 4 (je ziet al aan bepaalde games als Witcher 3 en vooral Battlefield 1 welke kant het opgaat) had ik eigenlijk liever geen huidige Core i5 gebruikt met het oog op toekomstbestendigheid, op zich prima processors maar gewoon niet de handigste keus meer op het moment. Zitten immers nog steeds vast op vier cores en ook vier threads.
Maar een i7 (zelfs een gewone locked 7700) of Ryzen 7 zijn gelijk minstens ¤100 duurder, dat was gewoon niet binnen budget te krijgen zonder zwaar in te moeten leveren op andere belangrijke dingen.

Misschien loont het de moeite om nog een weekje te wachten tot de Ryzen 5 1600X verschijnt, dan heb je zes cores en twaalf threads voor ergens rond de ¤275. Vergeleken met een overklokbare Intel zoals een 7600K zijn ze niet meteen heel denderend in gaming (wel in al het andere), maar koop er wat snellere 3200+ MHz DDR4 bij waar Ryzen erg bij gebaat schijnt te zijn, en wat in tegenstelling tot bij Intel ook door de wat goedkopere moederborden wordt ondersteund. Net als overklokken van de CPU trouwens, dus dat scheelt allemaal.

Dan krijg je heel acceptabele prestaties in huidige games én de nodige cores/threads om ook de komende jaren mee te kunnen zonder dat bepaalde games gaan zeuren omdat ze liever de werklast over een hele zooi threads verdelen. Ik wil tegen die tijd best weer iets bruikbaars voor je samenstellen, kan ik weer even aanklooien want Ryzen is ook voor mij nieuw en onbekend terrein. :) :P

Anyway, nog even terug naar deze build:

Helaas was er ook met die i5 concessie alsnog geen budget meer over voor een ¤100+ kostende W10-licentie, dat pre-built fabrikanten die altijd (gesubsidieerd) meeleveren is een groot voordeel van die apparaten. Maar niet getreurd; gelukkig zijn er strontgoedkope OEM keys te krijgen op bijvoorbeeld Play-Asia.

http://www.play-asia.com/(...)64-bit-oem/13/709747

Je kunt dus gewoon dit systeem of iets vergelijkbaars door Azerty in elkaar laten zetten, zelf in de tussentijd even een Windows 10 installatiebestand op een lege USB stick zetten (dat gedoe over die product key kun je overslaan, die koop je immers en heb je dus bij de hand) en zodra die PC binnen is dat stickje booten, W10 installeren en vervolgens activeren met de key die je van Play-Asia hebt.

Scheelt een boel geld, met als nadeel dat je een OEM-licentie alleen op je eigen PC kan gebruiken (en totdat je het mobo verwisselt) en er misschien ethisch nog wat haken en ogen aan een dermate goedkope key zitten, want ook voor OEM is het bepaald niet duur. Zijn dus waarschijnlijk keys die voor lagelonenlanden bedoeld zijn of iets dergelijks.

Maar goed, het schijnt dus wel altijd prima te werken.
Hartelijk bedankt voor je uitgebreide post en de lijst.

De lijst ziet er goed uit voor zover ik kan zeggen met mijn beperkte kennis over hardware.


Ik heb nog wel een paar vragen:

Ik heb gehoord dat NVIDIA videokaarten stiller zijn en minder snel warm worden dan AMD videokaarten. Heb je gekozen voor een AMD videokaart om binnen het budget te blijven of maakt het geen verschil qua geluid vs. NVIDIA?

Als ik deze onderdelen laat samenstellen bij azerty, moet ik dan ook nog SATA-kabels aan het lijstje toevoegen (bij de SSD en HDD staat dat er geen SATA-kabels meegeleverd worden)?

Zou ik met deze PC bijvoorbeeld Dark Souls 3 met 60 fps op medium-high settings kunnen spelen op een 1920x1080 monitor? En is de PC ook toekomstbestendig?

De fan die voorin erbij moet is de Noctua fan, toch?

Is het nodig om te overklokken voor goede prestaties?


De kast versie met het glazen zijpaneel ziet er mooi uit, maar mij gaat het vooral om de functionaliteit, dus ik denk dat ik het bij de Eclipse versie hou.


Er is geen haast bij het kopen van een nieuwe PC, dus ik wacht graag nog een weekje op de release van die nieuwe CPU.

Nogmaals hartelijk bedankt, je helpt mij hier echt enorm mee.
pi_170121883
quote:
14s.gif Op maandag 10 april 2017 00:58 schreef Kriegel het volgende:
.

Toch hè... ik moet zeggen, als je gewend bent om systeempjes samen te stellen naar Amerikaanse prijzen is het altijd weer even schrikken om iets in Nederland te moeten kopen. :{
incl belastingen scheelt het vaak niet zo enorm zoveel volgens mij
pi_170123229
Je wilt en gamen en stil.

Als je het hebt over de laatste AAA titels, wordt het geen ¤1000 meer, maar gaat het bedrag makkelijk groter worden dan dat.

Games willen deze dagen nogal een hoop hdd ruimte, een hoop geheugen, een snel mobo die al die data rond kan pompen en een snelle videokaart. Als je daarnaast ook nog eens stil wilt, betekent dat de koeling duurder wordt, terwijl je al een hoop kwijt bent aan prestaties.

Daarnaast zou ik niet voor prefab, maar voor zelfbouw gaan. Dit omdat je dan volleedige controle hebt over wat erin gaat.
  maandag 10 april 2017 @ 15:31:19 #13
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_170127962
Ik had een Fractal Design Define R4, die kast was goed geisoleerd en erg stil.
  maandag 10 april 2017 @ 17:11:49 #14
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_170130016
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 04:48 schreef EvilSummoner het volgende:

[..]

Hartelijk bedankt voor je uitgebreide post en de lijst.

De lijst ziet er goed uit voor zover ik kan zeggen met mijn beperkte kennis over hardware.[quote]

Dank je! Geen probleem. 17.gif

[quote]Ik heb nog wel een paar vragen:

Ik heb gehoord dat NVIDIA videokaarten stiller zijn en minder snel warm worden dan AMD videokaarten. Heb je gekozen voor een AMD videokaart om binnen het budget te blijven of maakt het geen verschil qua geluid vs. NVIDIA?
* Diep adem haalt *

Dat verhaal over warmte klopt inderdaad, AMD-kaarten verbruiken doorgaans meer stroom en genereren dus ook automatisch meer warmte die moet worden afgevoerd, al is het verschil tussen AMD en Nvidia momenteel al een stuk kleiner dan een paar jaar geleden.

Echter, dat een kaart heter wordt hoeft niet meteen te betekenen dat ie ook lawaaiiger is, je moet er gewoon een efficiëntere koeler op zetten om 'm stil te houden. Of gewoon een expres veel te grote en overbemeten koeler, zoals op die Red Devil of in een iets extremere variant... de R9 Fury Nitro die ik momenteel in mijn PC heb zitten. :D

Die kaart zuipt dan ook 100W extra vergeleken met een RX 480. Nogmaals, ze zijn zo slecht niet eens meer.

Het is inderdaad zo dat het gros van de aftermarket versies van de directe concurrent van de RX 480, de GTX 1060, behoorlijk stil is omdat de kaart zó weinig stroom verbruikt dat je wel een enorme fuck-up moet maken als fabrikant wil je dat ding z'n fans hard laten opspoelen.

Dan lijkt het dus ook logischer om een GTX 1060 te nemen, maar ik probeerde naast stille kwaliteitsonderdelen ook nog zoveel mogelijk prijs/performance uit je budget te wringen, en hoewel hij vorige zomer begon met een achterstand is de 480 inmiddels (door verbeterde drivers) de 1060 wel voorbij over het algemeen.

En daar komt nog bij dat AMD-kaarten ondersteuning hebben voor FreeSync (een soort Nvidia GSync maar veel betaalbaarder) en onderhuids de architectuur erg geschikt is voor asynchroon rekenen, wat tot uiting komt in betere prestaties in DirectX 12 en vooral de Vulkan API die daar veelvuldig gebruik van maken, en games die Vulkan kunnen draaien (helaas zijn het er nog niet erg veel maar wie weet wat er nog gebeurt) lopen dus echt als een gesmeerde tiet op elke Radeon van de laatste vijf jaar.


Let wel, de GTX 1070 is een kaart die zo'n ¤150 duurder is dan de RX 480 en normaal gesproken niet benaderbaar in prestaties, en deze 480 schijnt dan ook nog een reference model te zijn dat z'n hitte dus niet goed kwijtkan en zichzelf regelmatig terugklokt. :D

Hitman en Deus Ex: MD op DirectX 12 zijn ook van die games die uitgesproken AMD-minded zijn. Vanzelfsprekend heb je er ook genoeg die de voorkeur aan Geforce geven, maar zodra DX12 in beeld komt wordt het opvallend vaak Radeon dat echt profiteert en Vulkan is al helemaal een verhaal apart.

Tel daarbij nog de extra twee GB's GDDR5 en de grotere geheugenbus bandbreedte van de 480 8GB t.o.v. de 6GB 1060, ook al is het een beetje betwijfelbaar of de kaart zelf nog echt relevante prestaties kan leveren tegen de tijd dat zoveel VRAM regelmatig vereist wordt (momenteel is dat uitzonderlijk), en je kunt dus in elk geval wel spreken van een meer toekomstbestendige kaart die momenteel al gelijkwaardig presteert.

Meer waar voor je geld, kortom. Dus goed, dat heeft dan de voorkeur en dan ga je dus kijken: zijn er ook stille RX 480's? Anders houdt het natuurlijk op want stilte was hier een pre.

En jawel, naast een aantal modellen die weliswaar geen hinderlijk geluid maken maar nog altijd aanwezig kunnen zijn (en hoe erg verschilt dan een beetje per exemplaar, silicon lottery enzo), zijn er sowieso twee waarvan iedereen het wel eens is dat ze altijd mooi stil hun werk doen, mits in een enigzins geventileerde kast. En dan gaat het om de eerdergenoemde Powercolor Red Devil en de MSI Gaming X.

https://www.cdromland.nl/(...)n-RX-480-GAMING-X-8G

^ Die laatste is trouwens momenteel erg goedkoop bij CD-ROM Land, had 'm daar ook in een build gestopt maar ik bleek die niet goed te kunnen linken en was in totaal iets duurder uit, dus toen was ik het daarna bij Azerty gaan proberen en daar was die kaart ¤300, dus dat werd de Red Devil voor ¤274. Vandaag trouwens alweer ¤277...

Je zou dus eventueel ook die Gaming X alvast bij CD-ROM kunnen bestellen om 'm er later zelf in te schroeven, bestel je de rest van je Azerty build gewoon zonder kaart. Een videokaart installeren is echt doodsimpel: ding in het slot duwen, schroef aandraaien, bijgeleverde kabel(s) naar de voeding erin, monitor inpluggen op de nieuw ontstane aansluiting achterin en dan nog even de drivers downloaden. Klaar ben je. Echt, elke gek kan dit.

quote:
Als ik deze onderdelen laat samenstellen bij azerty, moet ik dan ook nog SATA-kabels aan het lijstje toevoegen (bij de SSD en HDD staat dat er geen SATA-kabels meegeleverd worden)?
Hmmm... goeie. Om eerlijk te zijn durf ik je daar geen antwoord op te geven, mijn laatste twee systemen heb ik zelf gebouwd (en er liggen hier altijd wel een zooi van die kabeltjes) en ik heb geen idee meer hoe dat ooit jaren geleden ging. :D

Volgens mij zitten er altijd wel een paar bij je moederbord inbegrepen, dus die zouden ze in dat geval gebruiken bij de assemblage. Maar als je het zeker wilt weten moet je gewoon hun even contacten.

quote:
Zou ik met deze PC bijvoorbeeld Dark Souls 3 met 60 fps op medium-high settings kunnen spelen op een 1920x1080 monitor? En is de PC ook toekomstbestendig?
Makkelijk. Mag geen probleem zijn, die game kun je ook wel draaien met alles vol open.

En tja, wat is toekomstbestendig? De RX 480 is een prima kaart maar op het end van de dag ook maar een middensegmenter die al een klein jaar oud is, wordt over een tijdje alweer vervangen. Maar als je zelf niet alles persé op Ultra 1337 Super D00per hoeft te draaien (met 60 fps) kan ie echt nog wel een poos mee.

En het scheelt ook wel dat de ontwikkelingen op de consoles nu voorlopig weer even tot stilstand zijn gekomen, aangezien 90% van de games daarvoor primair ontwikkeld wordt. Een lekker koel draaiende RX 480 met een lichte overklok (zoals deze twee) is sterker dan wat er in de PS4 Pro hangt en wellicht een stukje zwakker dan de Xbox Scorpio chip maar niet enorm. Die moeten het bovendien doen met een draak van een CPU. Echter wel eentje die flink multithreaded is, en daar zit 'm misschien de kneep.

De vier core, vier threads processors van Intel zijn snel maar lopen op technologisch vlak wel een beetje op hun laatste benen. Momenteel is iets als de Battlefield 1 multiplayer (stottert op vier threads) nog erg zeldzaam, maar zoiets kan met een paar jaar best snel veranderen. Ik kan niet garanderen dat dat gebeurt, het is en blijft afhankelijk van de markt, maar het zou me niet verbazen.

Je kunt er nog een hoop extra performance per core uitslepen door ze te overklokken, maar dan heb je dus wel een K-variant en een Z-xxx moederboard nodig, en dat is weer duurder dan je budget toelaat. In plaats van een i5 7600K + Z270 board (nodig om überhaupt te overklokken) te kopen raad ik op dit moment dan nog eerder aan om voor praktisch hetzelfde geld een i7 7700 te nemen. Lagere kloksnelheid die niet te boosten valt maar wél acht threads, ook al zijn er vier virtueel. Dat gaat je in de toekomst echt helpen, dat doet het nu soms al.

Er zijn oudere i7's die een paar jaar geleden "geldverspilling" waren (want meer dan 4/4 was overbodig voor gaming) en nu ineens weer een gewilde tweedehands upgrade zijn, dat zegt eigenlijk genoeg.

Of Ryzen 5 dus, i.c.m. snel geheugen zodat ie goed uit de verf komt.

quote:
De fan die voorin erbij moet is de Noctua fan, toch?
Jep!

Is 140 mm (handig, verplaatst meer lucht zonder hard te hoeven draaien, je hebt immers een fancontroller voorin dus dan kan alles een tandje zachter) en de ventilator die er aan de voorkant al inzit is 120 mm.

Maar die kast biedt voorin ruimte voor 3x 120 of 2x 140, dus dat exemplaar kan er gewoon boven worden gezet zodat de CPU-koeler óók een directe stroom frisse lucht krijgt. Dat is dus waar het standaard een beetje aan schort en je kunt op zich wel zien waarom. :P En dat terwijl er in dit geval nog niet eens een rek opslagschijven in de weg zit, want die zitten samen met de voeding onder die valse bodem weggewerkt. Kun je trouwens bij via het rechter zijpaneel.

quote:
Is het nodig om te overklokken voor goede prestaties?
Nee, zeker niet. Maar het helpt wel iets en kan dus je 'levensduur' rekken. Hoeveel verschilt per kaart en per CPU. De 480 haalt geen enorme bakken prestatiewinst uit overklokken (vergeleken met iets als een GTX 980Ti bijvoorbeeld), Core-processors wel.

quote:
De kast versie met het glazen zijpaneel ziet er mooi uit, maar mij gaat het vooral om de functionaliteit, dus ik denk dat ik het bij de Eclipse versie hou.

Er is geen haast bij het kopen van een nieuwe PC, dus ik wacht graag nog een weekje op de release van die nieuwe CPU.

Nogmaals hartelijk bedankt, je helpt mij hier echt enorm mee.
Prima hoor, zie maar even wat je doet en anders komen we hier wellicht later nog op terug. ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 10:22 schreef Telefoonvork het volgende:
Je wilt en gamen en stil.

Als je het hebt over de laatste AAA titels, wordt het geen ¤1000 meer, maar gaat het bedrag makkelijk groter worden dan dat.
Mwoah, met een setup als deze gaat het huidige stel AAA games in 1080p nog wel lukken hoor, en daarna valt er nog een boel te rekken door gewoon niet alles compulsief op de allerhoogste settings + 8x MSAA te willen gooien. Of van die gestoord zware Supersampling erbij.

Ik bedoel, sommige mensen lijken echt niet in te zien hoe weinig sommige Ultra settings grafisch toevoegen t.o.v. de dichtstbijzijnde instelling terwijl ze wel je framerate laten instorten.

Natuurlijk is het leuke van PC-gaming juist al die grafische toeters en bellen, maar als je niet verzuipt in het geld kan een beetje experimenteren de levensduur van je rig behoorlijk verlengen. En dan hoef je echt nog niet meteen van... zeg maar, Witcher 3 een soort Runescape te maken.


:'( :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Kriegel op 11-04-2017 04:18:46 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  maandag 10 april 2017 @ 17:22:36 #15
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_170130167
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 15:31 schreef EasyLife het volgende:
Ik had een Fractal Design Define R4, die kast was goed geisoleerd en erg stil.
Heb ik ook, een beetje verouderd ten opzichte van de Define R5 maar goedkoper te krijgen, beetje dezelfde prijs momenteel als die Phanteks P400S. Prima kast, of zeg maar kluis. _O_

Andere opties voor dat geld zijn de kleinere Define C of de Nanoxia Deep Silence 3. Kleinere wil zeggen vergeleken met de R4 en 5, want dat is een monster. Volgens mij zit de P400S ook meer in het compactere segment.

Maar de Define C vind ik dan weer iets minder interessant omdat de Nanoxia standaard al met voldoende fans komt, wat weer een beetje geld scheelt, en de Define R4 en Phanteks P400S hebben een ingebouwde fancontroller die op de C ontbreekt. Met PWM fans en een mobo met genoeg aansluitingen is zoiets wel recht te trekken, maar toch.

De P400S (qua design veruit het mooiste) heeft dan weer als enige geen ruimte voor een optische drive, zoals wel meer bij recente kasten, maar of dat je stoort verschilt erg per persoon. Ik merk aan mezelf dat ik de mijne eigenlijk nooit meer gebruik...

En dan is er nog de Define S, maar ik heb de indruk dat die meer is ingericht op waterkoeling.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  maandag 10 april 2017 @ 17:57:56 #16
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_170130688
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 17:22 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Heb ik ook, een beetje verouderd ten opzichte van de Define R5 maar goedkoper te krijgen, beetje dezelfde prijs momenteel als die Phanteks P400S. Prima kast, of zeg maar kluis. _O_

Andere opties voor dat geld zijn de kleinere Define C of de Nanoxia Deep Silence 3. Kleinere wil zeggen vergeleken met de R4 en 5, want dat is een monster. Volgens mij zit de P400S ook meer in het compactere segment.

Maar de Define C vind ik dan weer iets minder interessant omdat de Nanoxia standaard al met voldoende fans komt, wat weer een beetje geld scheelt, en de Define R4 en Phanteks P400S hebben een ingebouwde fancontroller die op de C ontbreekt. Met PWM fans en een mobo met genoeg aansluitingen is zoiets wel recht te trekken, maar toch.

De P400S (qua design veruit het mooiste) heeft dan weer als enige geen ruimte voor een optische drive, zoals wel meer bij recente kasten, maar of dat je stoort verschilt erg per persoon. Ik merk aan mezelf dat ik de mijne eigenlijk nooit meer gebruik...

En dan is er nog de Define S, maar ik heb de indruk dat die meer is ingericht op waterkoeling.
Heb nu een Corsair 750D, mis die Fractal soms wel qua geluid.
  dinsdag 11 april 2017 @ 00:13:32 #17
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_170140460
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 17:57 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Heb nu een Corsair 750D, mis die Fractal soms wel qua geluid.


Wel lekker veel ruimte, godnondeju. :D
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_170141370
ik heb hier de define S zonder water koeling, maar wel eennerg fijne kast, officieel zit je vast aan max 5 disks ofzo maar ala dat geen probleem is: zeker overwegen, lekker stil tov andere kasten die ik heb gehad
  dinsdag 11 april 2017 @ 09:16:31 #19
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_170142196
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 00:13 schreef Kriegel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wel lekker veel ruimte, godnondeju. :D
Tering, wat zit daar voor enorme voeding in dan. Die is trouwens anders dan die van mij, ik heb rechtsonder ruimte voor 8 of 10 hardeschijven, zitten 5 in nu.

Ja bakbeest is het, alleen niet zo leuk als je hem moet verplaatsen, niet te tillen.

Dus... tip aan TS, bij veel zaakjes heb je wel kant en klare gamePC's, die ze zelf in elkaar zetten, bestel wat je goed lijkt, maar vraag ze of ze een andere stille kast (zoals bijvoorbeeld een Fractal) kunnen gebruiken.
  dinsdag 11 april 2017 @ 15:38:43 #20
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_170147959
OP, ben je al eens computershops langs geweest met dezelfde vraag?
heb ik het niet over dozenschuivers, maar shops die zelf bouwen op de wens van de klant.
  dinsdag 11 april 2017 @ 16:37:23 #21
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_170149020
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 09:16 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Tering, wat zit daar voor enorme voeding in dan. Die is trouwens anders dan die van mij, ik heb rechtsonder ruimte voor 8 of 10 hardeschijven, zitten 5 in nu.
Ja, is meestal ook zo, dit is een wat abnormale setup maar vond dat het iets beter liet zien hoeveel je erin kwijt kan.

SPOILER: Dit eigenlijk ook wel. :D
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lawl

quote:
Ja bakbeest is het, alleen niet zo leuk als je hem moet verplaatsen, niet te tillen.
Geloof ik graag, ik vind m'n R4 al verschrikkelijk en sinds die Fury erin hangt is het er niet beter op geworden. _O-

quote:
Dus... tip aan TS, bij veel zaakjes heb je wel kant en klare gamePC's, die ze zelf in elkaar zetten, bestel wat je goed lijkt, maar vraag ze of ze een andere stille kast (zoals bijvoorbeeld een Fractal) kunnen gebruiken.
Dat kan, maar dan zit je wel nog steeds aan die andere door hun gebruikte onderdelen vast. Vooral als je lokaal zoekt is de kans maar klein dat je net een combinatie gaat vinden die je echt aanstaat.

Dus tja, waarom niet gewoon meteen zelf het hele ding samenstellen?
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_170149270
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:38 schreef THEFXR het volgende:
OP, ben je al eens computershops langs geweest met dezelfde vraag?
heb ik het niet over dozenschuivers, maar shops die zelf bouwen op de wens van de klant.
Ik woon in een dorp dus er is hier weinig omstreken qua gespecialiseerde computer winkels.

Ik heb een lange tijd zitten rondzoeken op internet (waaruit die MSI Nightblade naar voren kwam), maar bij de webwinkels die kant en klare PC's verkopen mis ik veel informatie over de PC (koeling, voeding, etc.).
Ik heb ook nog bij Mediamarkt gekeken maar daar is het hetzelfde.

Daarom heb ik een topic op FOK! gemaakt, zodat ik hopelijk niet weer dezelfde fout maak als met die MSI Nightblade.

[ Bericht 1% gewijzigd door EvilSummoner op 11-04-2017 17:17:15 ]
pi_170150739
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 17:11 schreef Kriegel het volgende:

[..]

* Diep adem haalt *

Dat verhaal over warmte klopt inderdaad, AMD-kaarten verbruiken doorgaans meer stroom en genereren dus ook automatisch meer warmte die moet worden afgevoerd, al is het verschil tussen AMD en Nvidia momenteel al een stuk kleiner dan een paar jaar geleden.

Echter, dat een kaart heter wordt hoeft niet meteen te betekenen dat ie ook lawaaiiger is, je moet er gewoon een efficiëntere koeler op zetten om 'm stil te houden. Of gewoon een expres veel te grote en overbemeten koeler, zoals op die Red Devil of in een iets extremere variant... de R9 Fury Nitro die ik momenteel in mijn PC heb zitten. :D

Die kaart zuipt dan ook 100W extra vergeleken met een RX 480. Nogmaals, ze zijn zo slecht niet eens meer.

Het is inderdaad zo dat het gros van de aftermarket versies van de directe concurrent van de RX 480, de GTX 1060, behoorlijk stil is omdat de kaart zó weinig stroom verbruikt dat je wel een enorme fuck-up moet maken als fabrikant wil je dat ding z'n fans hard laten opspoelen.

Dan lijkt het dus ook logischer om een GTX 1060 te nemen, maar ik probeerde naast stille kwaliteitsonderdelen ook nog zoveel mogelijk prijs/performance uit je budget te wringen, en hoewel hij vorige zomer begon met een achterstand is de 480 inmiddels (door verbeterde drivers) de 1060 wel voorbij over het algemeen.

En daar komt nog bij dat AMD-kaarten ondersteuning hebben voor FreeSync (een soort Nvidia GSync maar veel betaalbaarder) en onderhuids de architectuur erg geschikt is voor asynchroon rekenen, wat tot uiting komt in betere prestaties in DirectX 12 en vooral de Vulkan API die daar veelvuldig gebruik van maken, en games die Vulkan kunnen draaien (helaas zijn het er nog niet erg veel maar wie weet wat er nog gebeurt) lopen dus echt als een gesmeerde tiet op elke Radeon van de laatste vijf jaar.


Let wel, de GTX 1070 is een kaart die zo'n ¤150 duurder is dan de RX 480 en normaal gesproken niet benaderbaar in prestaties, en deze 480 schijnt dan ook nog een reference model te zijn dat z'n hitte dus niet goed kwijtkan en zichzelf regelmatig terugklokt. :D

Hitman en Deus Ex: MD op DirectX 12 zijn ook van die games die uitgesproken AMD-minded zijn. Vanzelfsprekend heb je er ook genoeg die de voorkeur aan Geforce geven, maar zodra DX12 in beeld komt wordt het opvallend vaak Radeon dat echt profiteert en Vulkan is al helemaal een verhaal apart.

Tel daarbij nog de extra twee GB's GDDR5 en de grotere geheugenbus bandbreedte van de 480 8GB t.o.v. de 6GB 1060, ook al is het een beetje betwijfelbaar of de kaart zelf nog echt relevante prestaties kan leveren tegen de tijd dat zoveel VRAM regelmatig vereist wordt (momenteel is dat uitzonderlijk), en je kunt dus in elk geval wel spreken van een meer toekomstbestendige kaart die momenteel al gelijkwaardig presteert.

Meer waar voor je geld, kortom. Dus goed, dat heeft dan de voorkeur en dan ga je dus kijken: zijn er ook stille RX 480's? Anders houdt het natuurlijk op want stilte was hier een pre.

En jawel, naast een aantal modellen die weliswaar geen hinderlijk geluid maken maar nog altijd aanwezig kunnen zijn (en hoe erg verschilt dan een beetje per exemplaar, silicon lottery enzo), zijn er sowieso twee waarvan iedereen het wel eens is dat ze altijd mooi stil hun werk doen, mits in een enigzins geventileerde kast. En dan gaat het om de eerdergenoemde Powercolor Red Devil en de MSI Gaming X.

https://www.cdromland.nl/(...)n-RX-480-GAMING-X-8G

^ Die laatste is trouwens momenteel erg goedkoop bij CD-ROM Land, had 'm daar ook in een build gestopt maar ik bleek die niet goed te kunnen linken en was in totaal iets duurder uit, dus toen was ik het daarna bij Azerty gaan proberen en daar was die kaart ¤300, dus dat werd de Red Devil voor ¤274. Vandaag trouwens alweer ¤277...

Je zou dus eventueel ook die Gaming X alvast bij CD-ROM kunnen bestellen om 'm er later zelf in te schroeven, bestel je de rest van je Azerty build gewoon zonder kaart. Een videokaart installeren is echt doodsimpel: ding in het slot duwen, schroef aandraaien, bijgeleverde kabel(s) naar de voeding erin, monitor inpluggen op de nieuw ontstane aansluiting achterin en dan nog even de drivers downloaden. Klaar ben je. Echt, elke gek kan dit.

[..]

Hmmm... goeie. Om eerlijk te zijn durf ik je daar geen antwoord op te geven, mijn laatste twee systemen heb ik zelf gebouwd (en er liggen hier altijd wel een zooi van die kabeltjes) en ik heb geen idee meer hoe dat ooit jaren geleden ging. :D

Volgens mij zitten er altijd wel een paar bij je moederbord inbegrepen, dus die zouden ze in dat geval gebruiken bij de assemblage. Maar als je het zeker wilt weten moet je gewoon hun even contacten.

[..]

Makkelijk. Mag geen probleem zijn, die game kun je ook wel draaien met alles vol open.

En tja, wat is toekomstbestendig? De RX 480 is een prima kaart maar op het end van de dag ook maar een middensegmenter die al een klein jaar oud is, wordt over een tijdje alweer vervangen. Maar als je zelf niet alles persé op Ultra 1337 Super D00per hoeft te draaien (met 60 fps) kan ie echt nog wel een poos mee.

En het scheelt ook wel dat de ontwikkelingen op de consoles nu voorlopig weer even tot stilstand zijn gekomen, aangezien 90% van de games daarvoor primair ontwikkeld wordt. Een lekker koel draaiende RX 480 met een lichte overklok (zoals deze twee) is sterker dan wat er in de PS4 Pro hangt en wellicht een stukje zwakker dan de Xbox Scorpio chip maar niet enorm. Die moeten het bovendien doen met een draak van een CPU. Echter wel eentje die flink multithreaded is, en daar zit 'm misschien de kneep.

De vier core, vier threads processors van Intel zijn snel maar lopen op technologisch vlak wel een beetje op hun laatste benen. Momenteel is iets als de Battlefield 1 multiplayer (stottert op vier threads) nog erg zeldzaam, maar zoiets kan met een paar jaar best snel veranderen. Ik kan niet garanderen dat dat gebeurt, het is en blijft afhankelijk van de markt, maar het zou me niet verbazen.

Je kunt er nog een hoop extra performance per core uitslepen door ze te overklokken, maar dan heb je dus wel een K-variant en een Z-xxx moederboard nodig, en dat is weer duurder dan je budget toelaat. In plaats van een i5 7600K + Z270 board (nodig om überhaupt te overklokken) te kopen raad ik op dit moment dan nog eerder aan om voor praktisch hetzelfde geld een i7 7700 te nemen. Lagere kloksnelheid die niet te boosten valt maar wél acht threads, ook al zijn er vier virtueel. Dat gaat je in de toekomst echt helpen, dat doet het nu soms al.

Er zijn oudere i7's die een paar jaar geleden "geldverspilling" waren (want meer dan 4/4 was overbodig voor gaming) en nu ineens weer een gewilde tweedehands upgrade zijn, dat zegt eigenlijk genoeg.

Of Ryzen 5 dus, i.c.m. snel geheugen zodat ie goed uit de verf komt.

[..]

Jep!

Is 140 mm (handig, verplaatst meer lucht zonder hard te hoeven draaien, je hebt immers een fancontroller voorin dus dan kan alles een tandje zachter) en de ventilator die er aan de voorkant al inzit is 120 mm.

Maar die kast biedt voorin ruimte voor 3x 120 of 2x 140, dus dat exemplaar kan er gewoon boven worden gezet zodat de CPU-koeler óók een directe stroom frisse lucht krijgt. Dat is dus waar het standaard een beetje aan schort en je kunt op zich wel zien waarom. :P En dat terwijl er in dit geval nog niet eens een rek opslagschijven in de weg zit, want die zitten samen met de voeding onder die valse bodem weggewerkt. Kun je trouwens bij via het rechter zijpaneel.

[..]

Nee, zeker niet. Maar het helpt wel iets en kan dus je 'levensduur' rekken. Hoeveel verschilt per kaart en per CPU. De 480 haalt geen enorme bakken prestatiewinst uit overklokken (vergeleken met iets als een GTX 980Ti bijvoorbeeld), Core-processors wel.

[..]

Prima hoor, zie maar even wat je doet en anders komen we hier wellicht later nog op terug. ^O^

[..]

Mwoah, met een setup als deze gaat het huidige stel AAA games in 1080p nog wel lukken hoor, en daarna valt er nog een boel te rekken door gewoon niet alles compulsief op de allerhoogste settings + 8x MSAA te willen gooien. Of van die gestoord zware Supersampling erbij.

Ik bedoel, sommige mensen lijken echt niet in te zien hoe weinig sommige Ultra settings grafisch toevoegen t.o.v. de dichtstbijzijnde instelling terwijl ze wel je framerate laten instorten.

Natuurlijk is het leuke van PC-gaming juist al die grafische toeters en bellen, maar als je niet verzuipt in het geld kan een beetje experimenteren de levensduur van je rig behoorlijk verlengen. En dan hoef je echt nog niet meteen van... zeg maar, Witcher 3 een soort Runescape te maken.


:'( :D
Bedankt voor je uitgebreide uitleg.

De CD-ROM Land link doet het niet, ik denk dat die specifieke videokaart uitverkocht is of iets dergelijks (MSI-Radeon-RX-480-GAMING-X-8G als ik het goed begrijp).

Die 30 euro extra maakt niet zoveel uit, ik zet hem wel erbij op de azerty lijst.

https://azerty.nl/basket/(...)O2k6Njc1NjQyO2k6MTt9

Werkt die videokaart ook goed met de nieuwe Ryzen processor of word het een totaal andere lijst voor die nieuwe processor?


Er schieten me nog 2 vragen te binnen:

Als ik de PC laat samenstellen door azerty, doet hun team dan ook de BIOS configureren (correct geheugen, boot order en fan control selecteren) of moet ik dat zelf doen?

Hoe zit het precies met drivers downloaden? De naam van het moederbord in Google typen en vanaf die pagina alle drivers downloaden (+ AMD website voor AMD videokaart driver)?

Ik ben gewend om de drivers vanaf de meegeleverde CD te installeren dus ik weet niet of dit correct is.

[ Bericht 0% gewijzigd door EvilSummoner op 11-04-2017 18:57:20 ]
pi_170152255
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 18:19 schreef EvilSummoner het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitgebreide uitleg.

De CD-ROM Land link doet het niet, ik denk dat die specifieke videokaart uitverkocht is of iets dergelijks (MSI-Radeon-RX-480-GAMING-X-8G als ik het goed begrijp).

Die 30 euro extra maakt niet zoveel uit, ik zet hem wel erbij op de azerty lijst.

https://azerty.nl/basket/(...)O2k6Njc1NjQyO2k6MTt9

Werkt die videokaart ook goed met de nieuwe Ryzen processor of word het een totaal andere lijst voor die nieuwe processor?

Er schieten me nog 2 vragen te binnen:

Als ik de PC laat samenstellen door azerty, doet hun team dan ook de BIOS configureren (correct geheugen, boot order en fan control selecteren) of moet ik dat zelf doen?

Hoe zit het precies met drivers downloaden? De naam van het moederbord in Google typen en vanaf die pagina alle drivers downloaden (+ AMD website voor AMD videokaart driver)?

Ik ben gewend om de drivers vanaf de meegeleverde CD te installeren dus ik weet niet of dit correct is.
https://azerty.nl/product(...)lage-1-jaar-garantie

quote:
De pc-assemblage met 1 jaar garantie omvat het volgende:

Uw onderdelen worden gecontroleerd op compatibiliteit
Het moederbord wordt voorzien van de meeste recente BIOS-versie
Alle onderdelen worden professioneel geassembleerd tot een volledige pc
De bekabeling wordt zorgvuldig bijeengebonden om een optimale luchtdoorvoer te realiseren
Het geassembleerde systeem wordt getest om eventuele defecten vanuit de fabriek direct te ondervangen
De pc wordt extra zorgvuldig ingepakt voor transport
1 jaar garantie op de werkuren van eventuele serviceaanvragen over het systeem als geheel (op de onderdelen blijft de originele fabrieksgarantie van toepassing)
Je krijgt bij Azerty altijd de doosjes + toebehoren erbij geleverd, mocht je die niet willen dan kan je dit aangeven bij het afronden van de bestelling.

Drivers kan je het beste downloaden op de website van de fabrikant.
  dinsdag 11 april 2017 @ 20:42:48 #25
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_170153969
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 18:19 schreef EvilSummoner het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitgebreide uitleg.

De CD-ROM Land link doet het niet, ik denk dat die specifieke videokaart uitverkocht is of iets dergelijks (MSI-Radeon-RX-480-GAMING-X-8G als ik het goed begrijp).

Die 30 euro extra maakt niet zoveel uit, ik zet hem wel erbij op de azerty lijst.
Lijkt te zijn uitverkocht inderdaad, kan 'm momenteel niet meer in hun lijst GPU's vinden.

quote:
https://azerty.nl/basket/(...)O2k6Njc1NjQyO2k6MTt9

Werkt die videokaart ook goed met de nieuwe Ryzen processor of word het een totaal andere lijst voor die nieuwe processor?
Werkt uiteraard met Ryzen, is allebei AMD. Maakt normaal sowieso niet uit, al heeft Ryzen gek genoeg momenteel wel een performance bug met Nvidia kaarten. Of beter gezegd: de Nvidia drivers hebben een probleem met Ryzen.

Wat eerder een probleempje gaat worden is die CPU koeler. Cryorig begint de H7 pas sinds kort aan de verkooppunten af te leveren met een AM4 (Ryzen moederbord) bracket in de verpakking, dus zal het lastig assembleren zijn voor Azerty aangezien ze die nieuwe versie misschien nog niet op voorraad hebben. Dan past ie dus niet.

Je kunt trouwens wel als je zo'n koeler al in huis hebt Cryorig een mailtje met foto sturen, en dan sturen ze je gratis die bracket op, maar daar heeft het assemblageteam weinig aan.

Misschien moeten we mits het de 1600X wordt dus eerst even gaan kijken naar wat er momenteel zoal wordt aangeboden aan andere stille aftermarket koelers. Of gewoon heel even wachten tot die H7's met AM4 brackets overal op voorraad zijn.

Het is echt een uitstekende koeler voor het geld, maar dat zijn er gelukkig wel meer.

Nog niks nu gaan bestellen hè, er moet ook nog gekeken worden naar een geschikte mobo + geheugen combinatie. ;)

quote:
Als ik de PC laat samenstellen door azerty, doet hun team dan ook de BIOS configureren (correct geheugen, boot order en fan control selecteren) of moet ik dat zelf doen?
Doen zij als het goed is.

quote:
Hoe zit het precies met drivers downloaden? De naam van het moederbord in Google typen en vanaf die pagina alle drivers downloaden (+ AMD website voor AMD videokaart driver)?

Ik ben gewend om de drivers vanaf de meegeleverde CD te installeren dus ik weet niet of dit correct is.
Ja, gewoon van de site afhalen. Van AMD en Nvidia zelf, niet de moederbordfabrikant. Wat je wilt is Geforce Game Ready en Crimson ReLive.

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx
http://support.amd.com/en-us/download

W10 64-bit directe linkjes:

http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/117263/en-us
http://support.amd.com/en(...)indows%2010%20-%2064

Kan ook van een installatieschijf, maar ten eerste heeft in elk geval de kast uit mijn config geen DVD-speler (hoewel je er natuurlijk een externe USB drive aan kan hangen maar soit) en ten tweede heb je zo ook direct de meest recente versie. Meegeleverde drivers zijn bijna altijd verouderd dus mag je gelijk weer gaan updaten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kriegel op 11-04-2017 21:36:52 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_170156003
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 20:42 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Lijkt te zijn uitverkocht inderdaad, kan 'm momenteel niet meer in hun lijst GPU's vinden.

[..]

Werkt uiteraard met Ryzen, is allebei AMD. Maakt normaal sowieso niet uit, al heeft Ryzen gek genoeg momenteel wel een bug met Nvidia kaarten.

Wat eerder een probleempje gaat worden is die CPU koeler. Cryorig begint de H7 pas sinds kort aan de verkooppunten af te leveren met een AM4 (Ryzen moederbord) bracket in de verpakking, dus zal het lastig assembleren zijn voor Azerty aangezien ze die nieuwe versie misschien nog niet op voorraad hebben. Dan past ie dus niet.

Je kunt trouwens wel als je zo'n koeler al in huis hebt Cryorig een mailtje met foto sturen, en dan sturen ze je gratis die bracket op, maar daar heeft het assemblageteam weinig aan.
Ik heb helaas niet zo'n koeler in huis, mijn huidige PC is al 10 jaar oud, ik denk dat Cryorig toen nog niet eens bestond. :P

quote:
Misschien moeten we mits het de 1600X wordt dus eerst even gaan kijken naar wat er momenteel zoal wordt aangeboden aan andere stille aftermarket koelers. Of gewoon heel even wachten tot die H7's met AM4 brackets overal op voorraad zijn.

Het is echt een uitstekende koeler voor het geld, maar dat zijn er gelukkig wel meer.

Nog niks nu gaan bestellen hè, er moet ook nog gekeken worden naar een geschikte mobo + geheugen combinatie. ;)
Geen zorgen, ik heb geen idee welke combinaties de beste prestaties leveren met die nieuwe Ryzen processor, dus ik wacht eerst op jouw advies.

quote:
[..]

Doen zij als het goed is.

[..]

Ja, gewoon van de site afhalen. Van AMD en Nvidia zelf, niet de moederbordfabrikant. Wat je wilt is Geforce Game Ready en Crimson ReLive.

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx
http://support.amd.com/en-us/download

W10 64-bit directe linkjes:

http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/117263/en-us
http://support.amd.com/en(...)indows%2010%20-%2064

Kan ook van een installatieschijf, maar ten eerste heeft in elk geval de kast uit mijn config geen DVD-speler (hoewel je er natuurlijk een externe USB drive aan kan hangen maar soit) en ten tweede heb je zo ook direct de meest recente versie. Meegeleverde drivers zijn bijna altijd verouderd dus mag je gelijk weer gaan updaten.
Oké, de AMD videokaart drivers moeten dus gedownload worden van de AMD website.

En de drivers van de Ryzen processor ook van de AMD website.

http://support.amd.com/en(...)-chipset-driver.aspx (heeft de nieuwe Ryzen processor weer andere drivers nodig?)

Maar alle andere drivers (LAN, audio, etc.) moeten dan van de moederbord fabrikant?

https://www.msi.com/Mothe(...)wn-driver&Win10%2064 (dit veranderd dan als de mobo veranderd)
  dinsdag 11 april 2017 @ 21:39:15 #27
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_170156121
KIopt allemaal, die laatste dingen. Chipset driver is ook voor Ryzen zo te zien.

En dat met die koeler bedoelde ik te zeggen omdat ie bij die i5 build in de lijst stond, dus dacht dat je 'm misschien nu direct wilde gaan bestellen bij een Ryzen build. :P
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  dinsdag 11 april 2017 @ 22:10:26 #28
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_170157199
Wat zat er trouwens aan shit in die Nightblade? Ben ik wel benieuwd naar.

Ik weet niet wat je er voor betaald hebt en wanneer, maar 't zou wel tof zijn als je er qua specs tenminste nog een klein beetje op vooruitgaat en niet alleen maar op bouwkwaliteit.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_170174028
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 22:10 schreef Kriegel het volgende:
Wat zat er trouwens aan shit in die Nightblade? Ben ik wel benieuwd naar.

Ik weet niet wat je er voor betaald hebt en wanneer, maar 't zou wel tof zijn als je er qua specs tenminste nog een klein beetje op vooruitgaat en niet alleen maar op bouwkwaliteit.
Ik had ongeveer een maand geleden de MSI Nightblade MI2-205EU bij Wehkamp gekocht voor ongeveer 900 euro. De normale prijs was 1200 euro, maar er zat dus 25% korting op.

https://www.wehkamp.nl/sp(...)/C25_5E7_F58_897783/

Qua specs en prestaties was het precies waar ik naar zocht, alleen jammer van die luidruchtige fan.


Toendertijd had ik ook nog 2 andere desktops op het oog:

Een HP Pavilion 570-p040nd bij Coolblue. https://www.computerstore(...)lion-570-p040nd.html

Maar de specs zijn lager dan die van de Nightblade.


En een Lenovo Ideacentre Y710 Cube 90FL004LNY ook bij Coolblue. https://www.computerstore(...)cube-90fl004lny.html

Deze is dan weer boven het budget.


Maar bij alle 3 staat er niks over koeling of voeding bij de specificaties.
  woensdag 12 april 2017 @ 20:29:35 #30
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_170175292

Deze wat?

De Corsair ONE is ook relatief stil, schijnt het
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')