abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170085614
Zojuist is het me opgevallen dat ik een scheur heb midden in mijn kozijn. Het betreft het kozijn tegen het plafond aan bij een grote raam van 6 meter breedt. Is dit een reden voor bezorgdheid?

En kan ik dit voor nu netjes wegwerken met houtvuller of gaat dit meer werk/geld kosten?

1NZqNTZlW.jpg
pi_170086439
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 14:09 schreef Warrick21 het volgende:
Zojuist is het me opgevallen dat ik een scheur heb midden in mijn kozijn. Het betreft het kozijn tegen het plafond aan bij een grote raam van 6 meter breedt. Is dit een reden voor bezorgdheid?

En kan ik dit voor nu netjes wegwerken met houtvuller of gaat dit meer werk/geld kosten?

[ afbeelding ]
Hout neem ik aan? In het plafond is niets te zien, zo te zien?
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_170086555
Als het raam 6 meter breed is, bestaat die lat dan niet uit 2 delen en is op de naad gewoon de verf gescheurd? Zoals blomke al zegt, als het steen niet gescheurd is, zal het wel meevallen.
pi_170087469
Even kaalschuren, v groefje maken in de scheur van tenminste 5mm diep (bijvoorbeeld met een beitel), uitvullen met houtrotvuller en daarna gronden/schilderen. Met deze methode heb je de minste kans dat het weer gaat scheuren, maar 100% zekerheid heb je niet.
pi_170088457
Zou je een andere foto kunnen maken, is het een houten kozijn? Dit lijkt namelijk best ver van het glas af te zitten.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_170088711
Is dat wel een kozijn, is het geen sierlijst ? Die weer uit meerdere stroken bestaat.
pi_170090032
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 april 2017 18:19 schreef machtpen het volgende:
Is dat wel een kozijn, is het geen sierlijst ? Die weer uit meerdere stroken bestaat.
idd
pi_170092460
Is gewoon een droog-/krimpscheur in de aftimmering, zou me geen zorgen maken.
  zondag 9 april 2017 @ 09:10:50 #9
382904 Gieliovd
"Is het nou al eens klaar
pi_170100207
Hier hetzelfde over ruim 4 meter. Halverwege een naad.

Had net alles klaar, kit, lak.... Hoppa scheur erin.
Langzaam maar zeker.
pi_170100393
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 14:09 schreef Warrick21 het volgende:

Opvullen met 2K epoxy spul kan, maar met acrylaar- of siliconenkit kan ook, als het maar overschilderbaar is.
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_170101453
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 09:23 schreef blomke het volgende:

[..]

Opvullen met 2K epoxy spul kan, maar met acrylaar- of siliconenkit kan ook, als het maar overschilderbaar is.
Siliconen is niet overschilderbaar en epoxy is niet flexibel. Dat zijn de twee eigenschappen die je nodig hebt voor de vulling.
pi_170102011
Epoxy werkt prima.
  zondag 9 april 2017 @ 11:06:59 #13
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170102108
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 10:25 schreef Deshain het volgende:

[..]

Siliconen is niet overschilderbaar en epoxy is niet flexibel. Dat zijn de twee eigenschappen die je nodig hebt voor de vulling.
Epoxy is juist wel flexibel.. is blijvend elastisch
Plamuur is dat niet..
pi_170103039
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 10:25 schreef Deshain het volgende:

Siliconen is niet overschilderbaar
Al jaren is er overschilderbare siliconenkit op de markt. Ben het helemaal met je eens dat schilderen over kit (zowel siliconen als acrylaar) niet ideaal is (zeker niet op de lange termijn buiten), maar voor relatief gewone omstandigheden is het een middel.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')