abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 25 april 2017 @ 09:30:52 #101
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_170471095
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 10:12 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ja tijdwinst valt op grote stukken echt wel te behalen: toen ik mijn 205 kocht in Zutphen, ben ik niet met 100km/u naar huis gereden. Maar toch echt minimaal 120km/u omdat de auto dat makkelijk aankon, en ook snel inhalen kan.

Maar goed zag gisteren een video van Autoblog, over een Alfa Romeo. Nou dan ga je pas huilen over je brandstof verbruik, die haalt niet eens 10km op 1 liter brandstof.
Dat is dan ook een 3.2 V6, dus dat wat meer zuipt vind ik niet zo heel gek. Die 10km haal ik met stadsverkeer met mijn 2.0 overigens ook niet. Op de autosnelweg gaat het al wat beter tijdens mijn woon-werk doe ik zo'n 11,5km/liter.

quote:
2s.gif Op maandag 24 april 2017 17:02 schreef mpc007 het volgende:

[..]

Ik heb die video ook gezien, maar vroeg me af of dat verbruik niet een beetje overdreven was. Zelfs met een dorstige Busso V6 moet je echt wel moeite doen om maar 1:5 te rijden (in een Alfa 147), er zijn ook genoeg online reviews van mensen met die motor die met wat meer snelwegverbruik een gemiddelde van 1:11 a 1:12 halen.
1 op 7 is met lekker boenderen aannemelijker dan die 1 op 5. Die 1 op 11/12 kan overigens ook goed kloppen. Een bekende heeft op het moment een 350Z staan en dat doet dus ook 1 op 11 met 130km/h en dat voor een 3.5 liter V6. Dat spul is met z'n 6bak allemaal redelijk zuinig op de langere stukken met enigszins een constante snelheid.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_170488075
quote:
2s.gif Op maandag 24 april 2017 17:02 schreef mpc007 het volgende:

[..]

Ik heb die video ook gezien, maar vroeg me af of dat verbruik niet een beetje overdreven was. Zelfs met een dorstige Busso V6 moet je echt wel moeite doen om maar 1:5 te rijden (in een Alfa 147), er zijn ook genoeg online reviews van mensen met die motor die met wat meer snelwegverbruik een gemiddelde van 1:11 a 1:12 halen.
Ik heb zelf ooit eens een Busso V6 gehad in een Alfa 166 en daar hield het volgens mij bij 1:7/8 wel een eind op.
pi_170520817


Wat een geniale oplossing is zo'n cassette bandje met een 3.5mm audio aansluiting eraan toch: ja toegeven, het geluid klinkt niet zo geweldig. Maar ik vind het best een aardige oplossing, op deze manier kan ik gewoon mijn telefoon aan de geluidinstallatie van de auto koppelen.

Ik had al uitgeprobeerd om op een echt bandje muziek op te nemen, maar door de tand destijds klonk dat ook niet meer zo geweldig. Dit AUX Bandje werkt dus veel fijner wat mij betreft :) Lang leven eBay, want in de gewone handel vind je dit soort bandjes helaas niet meer.
  vrijdag 28 april 2017 @ 22:01:42 #104
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_170553297
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 april 2017 23:01 schreef mpc007 het volgende:

[..]

weet er alles van, mn moeder rijdt er eentje.. heb je wel de 75pk versie?
Nope, 60. Maar dat is blijkbaar al voldoende voor zo'n karretje. Alleen vanaf nul zou 'ie iets vlotter mogen zijn maar /care want toch 90% snelweg.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_170553813
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2017 14:10 schreef Diqiu-Long het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een geniale oplossing is zo'n cassette bandje met een 3.5mm audio aansluiting eraan toch: ja toegeven, het geluid klinkt niet zo geweldig. Maar ik vind het best een aardige oplossing, op deze manier kan ik gewoon mijn telefoon aan de geluidinstallatie van de auto koppelen.

Ik had al uitgeprobeerd om op een echt bandje muziek op te nemen, maar door de tand destijds klonk dat ook niet meer zo geweldig. Dit AUX Bandje werkt dus veel fijner wat mij betreft :) Lang leven eBay, want in de gewone handel vind je dit soort bandjes helaas niet meer.
Waarom bouw je niet gewoon een normale radio in? Willen of kunnen? :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170553979
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 22:17 schreef Messina het volgende:

[..]

Waarom bouw je niet gewoon een normale radio in? Willen of kunnen? :P
Wil ik niet: in bepaalde opzichten is die 20 jaar oude radio beter dan een autoradio van ¤ 50 ;) Want het is wel een echte Philips Autoradio die in mijn auto zit :D

Maar in de 106 zat helemaal geen autoradio en daar heb ik toen eentje ingezet, die kon MP3 via USB afspelen en had een AUX ingang. Alleen uiteindelijk bleek ik enkel radio te luisteren.

En ja daarvoor hoef ik echt niet een andere autoradio voor in de auto te zetten: heb nu gewoon 3 frequenties opgeslagen, en dat werkt opvallend goed :)

Oh en de originele Autoradio past in zijn geheel gewoon veel beter bij de auto, naar mijn mening dan.
pi_170556869
Genoeg fabrikanten die respect hebben voor de originele radio :) denk maar aan Parrot, Yatour, Dension, etc. ^O^
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zaterdag 29 april 2017 @ 09:40:47 #108
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_170559151
Als mijn nieuwe auto zich heeft bewezen na een km of 20.000 trakteer ik hem ook op een nieuwe radio. Zit nu een 2011 Pioneer in, maar wil op zich wel naar een 2017 model met Dab+.

Ik rijd tegenwoordig een Ibiza st uit 2011. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_170559837
Ik heb gewoon mijn smartphone voor navigatie en dergelijke en handsfree kun je er ook mee bellen, dus al die dure shit heb ik niet nodig :D

Behalve dan een telefoonhouder van nog geen euro van de Action ;)
  zaterdag 29 april 2017 @ 18:03:08 #110
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_170567585
Vanmorgen nieuw speelgoed opgehaald:


:D Wat een bak _O_
Een 106 Rallye 1.3 S1 met de 1.6 uit de S2 en de originele 1.3 kop. Geen idee hoeveel vermogen het blokje levert, maar hij is iig sneller dan een 205 GTi 1.9
820 kg, geen stuurbekrachtiging of andere 'nutteloze' luxe; gewoon een puur scheurijzer _O_
Cosmetisch kan 'ie wat liefde gebruiken, maar daar merk je niets van tijdens het rijden :P
pi_170567687


Zo even tulpen wezen kijken met de 205 :D
pi_170577957
quote:
17s.gif Op zaterdag 29 april 2017 18:03 schreef Mano_ het volgende:
Vanmorgen nieuw speelgoed opgehaald:
[ afbeelding ]

:D Wat een bak _O_
Een 106 Rallye 1.3 S1 met de 1.6 uit de S2 en de originele 1.3 kop. Geen idee hoeveel vermogen het blokje levert, maar hij is iig sneller dan een 205 GTi 1.9
820 kg, geen stuurbekrachtiging of andere 'nutteloze' luxe; gewoon een puur scheurijzer _O_
Cosmetisch kan 'ie wat liefde gebruiken, maar daar merk je niets van tijdens het rijden :P
Ik vind em mooi!! ^O^

Dat ie sneller is kan komen doordat er een 1.3 kop op een 1.6 onderblok zit.
Kan goed zijn dat daardoor de compressie hoger is en dat zul je ongetwijfeld merken. :)
Mooie auto, ik hoop dat je er veel veilige kilometers mee kunt doen.
pi_170579498
quote:
17s.gif Op zaterdag 29 april 2017 18:03 schreef Mano_ het volgende:
Vanmorgen nieuw speelgoed opgehaald:
[ afbeelding ]

:D Wat een bak _O_
Een 106 Rallye 1.3 S1 met de 1.6 uit de S2 en de originele 1.3 kop. Geen idee hoeveel vermogen het blokje levert, maar hij is iig sneller dan een 205 GTi 1.9
820 kg, geen stuurbekrachtiging of andere 'nutteloze' luxe; gewoon een puur scheurijzer _O_
Cosmetisch kan 'ie wat liefde gebruiken, maar daar merk je niets van tijdens het rijden :P
Gaaf ding. Lekker scheuren met zo'n hok :D
Schip ahoy!
pi_170579700
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 april 2017 22:25 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Wil ik niet: in bepaalde opzichten is die 20 jaar oude radio beter dan een autoradio van ¤ 50 ;) Want het is wel een echte Philips Autoradio die in mijn auto zit :D

Maar in de 106 zat helemaal geen autoradio en daar heb ik toen eentje ingezet, die kon MP3 via USB afspelen en had een AUX ingang. Alleen uiteindelijk bleek ik enkel radio te luisteren.

En ja daarvoor hoef ik echt niet een andere autoradio voor in de auto te zetten: heb nu gewoon 3 frequenties opgeslagen, en dat werkt opvallend goed :)

Oh en de originele Autoradio past in zijn geheel gewoon veel beter bij de auto, naar mijn mening dan.
Leuk! :Y
Ik vroeg het, omdat ik persoonlijk juist helemaal gék word van radio; altijd dezelfde baggermuziek, reclames, etc. Dus ik luister eigenlijk alleen maar naar m'n eigen MP3. ^O^

Heb je een foto van je huidige radio?

Zoals house_is_a_feeling aangeeft zijn er inderdaad fabrikanten die radio's maken die ook goed in je auto zouden passen, maar als het voor jou geen 'probleem' is, lekker zo houden! ^O^

Auto ziet er leuk uit zo bij de tulpen! *O*

Mano_, leuke auto! *O*

Ik maak niet veel foto's van mijn autootje, solo. Er staat altijd wel weer die Hummer bij. Dus bij deze; Solo. Want ik ben nog altijd een beetje verliefd op m'n auto. O+

Je raekt an de dinge geweun.
pi_170579795


Ja hier kun je de radio op zien: die zit helemaal onderaan, dus soms best lastig om te bedienen tijdens het rijden.
  zondag 30 april 2017 @ 12:10:00 #116
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_170581420
Dank, heren en dame :)
Gisteren getankt, 130 kilometer naar huis gassen op de Autobahn, hier in de omgeving nog flink lopen spelen en net met 175 km op de dagteller weer vol gegooid. 15,8 liter maakt ruim 1:11 met goed aan het gas hangen :o
Goed, 60 op de teller is 54 op de GPS, dus neem ff globaal 10% tellerafwijking, dus 1:10. Ik had veel erger verwacht met spelen!
Hij lust wel alleen 98 of beter door de chip. Gelukkig woon ik tegen de Belgische grens :)

Zo'n Cooper S is trouwens ook leuk speelgoed ^O^
pi_170581576
quote:
17s.gif Op zaterdag 29 april 2017 18:03 schreef Mano_ het volgende:
Vanmorgen nieuw speelgoed opgehaald:
[ afbeelding ]

:D Wat een bak _O_
Een 106 Rallye 1.3 S1 met de 1.6 uit de S2 en de originele 1.3 kop. Geen idee hoeveel vermogen het blokje levert, maar hij is iig sneller dan een 205 GTi 1.9
820 kg, geen stuurbekrachtiging of andere 'nutteloze' luxe; gewoon een puur scheurijzer _O_
Cosmetisch kan 'ie wat liefde gebruiken, maar daar merk je niets van tijdens het rijden :P
Gaaf bakkie heeft de 1.3 dezelfde boring dan als de 1.6?
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zondag 30 april 2017 @ 12:25:30 #118
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_170581766
quote:
14s.gif Op zondag 30 april 2017 12:18 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Gaaf bakkie heeft de 1.3 dezelfde boring dan als de 1.6?
Ja blijkbaar. Het is echt een plug and play conversie. Chippen hoeft niet per se, maar hij gaat er wel beter van lopen.
Ik wist eigenlijk pas dat dit vaker gedaan wordt toen ik de advertentie zag en me wat ging inlezen. Volgens de 'kenners' had de auto zo uit de fabriek moeten komen. Wat meer koppel onderin door de 1.6 en de felheid van de 1.3 door de grotere inlaat en de nokkenas.

Distributie moet binnenkort gedaan worden, dus ik moet nog even uitzoeken welke riem er op moet. Ik denk die van de 1.6, maar dat wil ik graag zeker weten voor ik er aan begin :+
pi_170582061
quote:
7s.gif Op zondag 30 april 2017 12:25 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Ja blijkbaar. Het is echt een plug and play conversie. Chippen hoeft niet per se, maar hij gaat er wel beter van lopen.
Ik wist eigenlijk pas dat dit vaker gedaan wordt toen ik de advertentie zag en me wat ging inlezen. Volgens de 'kenners' had de auto zo uit de fabriek moeten komen. Wat meer koppel onderin door de 1.6 en de felheid van de 1.3 door de grotere inlaat en de nokkenas.

Distributie moet binnenkort gedaan worden, dus ik moet nog even uitzoeken welke riem er op moet. Ik denk die van de 1.6, maar dat wil ik graag zeker weten voor ik er aan begin :+
Aha een langere slag dan de 1.6 en de zuigers zijn die dan van de 1.6 of de 1.3 ?
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  zondag 30 april 2017 @ 12:44:55 #120
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_170582130
quote:
14s.gif Op zondag 30 april 2017 12:40 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Aha een langere slag dan de 1.6 en de zuigers zijn die dan van de 1.6 of de 1.3 ?
Het hele onderblok is van de 1.6, inclusief de zuigers. Koppakking ook, om de compressie iets te beperken.
Oh, er zit een spaghetti-spruitstuk ok. Heerlijk geluidje.
Ik moet nog even wachten op de activatie van m'n account op het rallye-forum, maar daar zit de persoon die hem heeft omgebouwd ook op. De auto is een bekende daar met ten minste 2 oud-eigenaren. Zeker bij zo'n aangepast geval is het handig om hun kennis te kunnen aanspreken.
pi_170582354
quote:
7s.gif Op zondag 30 april 2017 12:10 schreef Mano_ het volgende:
Dank, heren en dame :)
Gisteren getankt, 130 kilometer naar huis gassen op de Autobahn, hier in de omgeving nog flink lopen spelen en net met 175 km op de dagteller weer vol gegooid. 15,8 liter maakt ruim 1:11 met goed aan het gas hangen :o
Goed, 60 op de teller is 54 op de GPS, dus neem ff globaal 10% tellerafwijking, dus 1:10. Ik had veel erger verwacht met spelen!
Hij lust wel alleen 98 of beter door de chip. Gelukkig woon ik tegen de Belgische grens :)

Zo'n Cooper S is trouwens ook leuk speelgoed ^O^
Leuk hè die Autobahn, alleen als ik van Kerkrade naar Düsseldorf rij dan mag ik welgeteld 4x terug naar de 60km/u omdat er veel wegwerkzaamheden zijn.

Paar weken terug had ik de 205 ook echt op zijn staart getrapt, zoals ik eigenlijk met iedere auto doe die ik het in bezit heb. Toen reed ik op het toppunt ruim 175km/u, en dan vliegt je de adraline gewoon door het lijf.

Auto zelf vond het wel niet leuk, want het stoplampje en van koelvloeistof ging aan. Dus toen gas losgelaten en daarna gingen de lampjes ook weer uit.

Ben zelf trouwens met een experiment bezig met de 205: ik wil weten hoe zuinig die kan zijn op de autosnelweg, daarom rij ik niet harder dan 100km/u. Beste wat ik tot nu behaald heb is 19,75km per liter benzine.
  zondag 30 april 2017 @ 13:10:50 #122
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_170582500
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 13:00 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Leuk hè die Autobahn, alleen als ik van Kerkrade naar Düsseldorf rij dan mag ik welgeteld 4x terug naar de 60km/u omdat er veel wegwerkzaamheden zijn.

Paar weken terug had ik de 205 ook echt op zijn staart getrapt, zoals ik eigenlijk met iedere auto doe die ik het in bezit heb. Toen reed ik op het toppunt ruim 175km/u, en dan vliegt je de adraline gewoon door het lijf.

Auto zelf vond het wel niet leuk, want het stoplampje en van koelvloeistof ging aan. Dus toen gas losgelaten en daarna gingen de lampjes ook weer uit.

Ben zelf trouwens met een experiment bezig met de 205: ik wil weten hoe zuinig die kan zijn op de autosnelweg, daarom rij ik niet harder dan 100km/u. Beste wat ik tot nu behaald heb is 19,75km per liter benzine.
Wel leuk ja, voornamelijk omdat je niet steeds naar politie op zoek bent :P
Heb een tijdje in Eindhoven gewerkt in ploegendienst. Als ik dan midden in de nacht naar huis reed over de A2 richting het zuiden ging het gas er ook goed op, maar dan ben je in je achterhoofd toch met je rijbewijs bezig.
Overigens was het aardig druk gister op de 3. Heb stukjes 180-190 kunnen rijden, maar echt doorjassen zat er niet in. Jammer, want ik heb de 406 Coupe nog niet op zijn top gehad. Wel 230 op de teller, de fabriek zegt dat 235 de top is maar er zat meer in het vat. Geen idee trouwens wat de tellerafwijking op die snelheid is dus ook geen idee hoeveel echte kilometers dat waren.

Nu leek 180 met de 106 een stuk harder dan 230 in de Coupe door een totaal gebrek aan isolatie :+ Het scheelt ook een goede 600kg.
De 106 trekt hem in de begrenzer denk ik. 180 was bij 6k rpm en hij trok nog steeds. Maar daar is de auto niet voor gemaakt, gewoon lekker boenderen over b-wegen en op 3 wielen rotondes over _O_
pi_170582651
Ja in Nederland rij ik daarom ook nooit te snel: maar in Duitsland hou ik een vast tempo aan, waarbij ik weet dat ik niet constant op die teller hoef te kijken.
pi_170586792
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 10:18 schreef Messina het volgende:
Ik maak niet veel foto's van mijn autootje, solo. Er staat altijd wel weer die Hummer bij. Dus bij deze; Solo. Want ik ben nog altijd een beetje verliefd op m'n auto. O+

[ afbeelding ]
Ook een net ding hoor. En zo te zien een aparte bumper erop, dat maakt 'm ook een stukje leuker.
Schip ahoy!
pi_170594714
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 10:18 schreef Messina het volgende:

[..]

Leuk! :Y
Ik vroeg het, omdat ik persoonlijk juist helemaal gék word van radio; altijd dezelfde baggermuziek, reclames, etc. Dus ik luister eigenlijk alleen maar naar m'n eigen MP3. ^O^

Heb je een foto van je huidige radio?

Zoals house_is_a_feeling aangeeft zijn er inderdaad fabrikanten die radio's maken die ook goed in je auto zouden passen, maar als het voor jou geen 'probleem' is, lekker zo houden! ^O^

Auto ziet er leuk uit zo bij de tulpen! *O*

Mano_, leuke auto! *O*

Ik maak niet veel foto's van mijn autootje, solo. Er staat altijd wel weer die Hummer bij. Dus bij deze; Solo. Want ik ben nog altijd een beetje verliefd op m'n auto. O+

[ afbeelding ]
Leuke auto!
pi_170596286
quote:
17s.gif Op zaterdag 29 april 2017 18:03 schreef Mano_ het volgende:
Vanmorgen nieuw speelgoed opgehaald:
[ afbeelding ]

:D Wat een bak _O_
Een 106 Rallye 1.3 S1 met de 1.6 uit de S2 en de originele 1.3 kop. Geen idee hoeveel vermogen het blokje levert, maar hij is iig sneller dan een 205 GTi 1.9
820 kg, geen stuurbekrachtiging of andere 'nutteloze' luxe; gewoon een puur scheurijzer _O_
Cosmetisch kan 'ie wat liefde gebruiken, maar daar merk je niets van tijdens het rijden :P
Leuke Peug! En flink pittig kan ik me voorstellen ^O^

quote:
7s.gif Op zondag 30 april 2017 12:10 schreef Mano_ het volgende:
Zo'n Cooper S is trouwens ook leuk speelgoed ^O^
Is dat geen Countryman? Hij/zij/het lijkt zo groot :P
pi_170667832
Dat moment dat je telkens op marktplaats in een Jet Cars advertentie trapt, omdat ze weer eens van fotolocatie zijn gewisseld.

inb4 "ik kijk niet in het budget waar jet cars in voorkomt :6 "
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_170731040

Nooit geweten dat fietsendragers op auto's zo gevaarlijk kunnen zijn! Je zou er maar achter rijden en dat dan een fiets plotseling van die fietsendragers valt!
pi_170732081
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 21:39 schreef J.Appleseed het volgende:

Is dat geen Countryman? Hij/zij/het lijkt zo groot :P
Lijkt maar zo! :D

Je raekt an de dinge geweun.
pi_170743258
Vandaag ja poetsdag​: ik zag de buurman zijn auto waxen, dus heb mijne ook maar even gewassen met de wash & wax in een van Action.



Natuurlijk wel even een fotootje gemaakt, want het was behoorlijk wat werk. Is goed met een werkspons schoongemaakt, daarna nog afgespoeld met water. En uiteindelijk afgedroogd :D
pi_170744205
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 13:54 schreef Diqiu-Long het volgende:
Vandaag ja poetsdag​: ik zag de buurman zijn auto waxen, dus heb mijne ook maar even gewassen met de wash & wax in een van Action.

[ afbeelding ]

Natuurlijk wel even een fotootje gemaakt, want het was behoorlijk wat werk. Is goed met een werkspons schoongemaakt, daarna nog afgespoeld met water. En uiteindelijk afgedroogd :D
Ziet er toch altijd mooi uit, zo'n bling-auto. O+
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170744265
Ja alleen jammer dat het altijd van zo'n korte duur is :( Daarom ga ik het ook niet te vaak doen, je rijdt er een meter mee en de auto is weer vies.
pi_170751618
Soms hoef je niet eens te rijden, die vogels weten ook altijd je auto wel te vinden. :'(

Vandaag heeft een extra grote sleepwagen ons beest thuisgebracht. Die hield er midden op de snelweg mee op; Compleet uit, dood, stuurbekrachtiging weg en alles. Leuk hoor, hobby-auto's :P

Je raekt an de dinge geweun.
pi_170751718
Balen zeg: wel lid van de ANWB? Ik had het de eerste week dat ik mijn eerste auto had, plotseling een lekke band :( En met twee linkse handen kun je niet veel anders dan maar even de Wegenwacht bellen.
pi_170751869
Gelukkig wel, zou wel een duur geintje worden anders, vrees ik :P

Een bandje verwisselen kan ik nog wel (niet bij de Hummer trouwens), lampje vervangen ook, maar dan houdt 't ook wel op. _O-

In de Mini heb ik geen reservewiel, dus dan zou ik alsnog de ANWB pechhulp van Mini moeten bellen...
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170768331
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 20:31 schreef Messina het volgende:

[..]

Lijkt maar zo! :D

[ afbeelding ]
Ah! Maar toch, een Mini is dus echt niet meer zo mini :P

En jullie hebben dan een Hummer als hobby-wagen? Damn, dat is wel een flink apparaat!

quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 13:54 schreef Diqiu-Long het volgende:
Vandaag ja poetsdag: ik zag de buurman zijn auto waxen, dus heb mijne ook maar even gewassen met de wash & wax in een van Action.

[ afbeelding ]

Natuurlijk wel even een fotootje gemaakt, want het was behoorlijk wat werk. Is goed met een werkspons schoongemaakt, daarna nog afgespoeld met water. En uiteindelijk afgedroogd :D
Ziet er netjes uit! Maar de auto wassen heeft zeker wel nut, dat doe je niet alleen om 'm er mooier uit te laten zien. Door de auto regelmatig (en goed) te wassen bescherm je de auto namelijk tegen roest, en zo blijft de lak er ook netjes uit zien.

Trouwens, ik was gisteren in Luik en daar hebben ze wel redelijk onpraktisch grote parkeerplaatsen:


Zelfs een Smart had er niet meer bij gekund :')
pi_170769310
Ha in Luik heb ik rondjes gereden door de binnen straten, omdat een vriend perse Luikse wafels moest hebben. Onze bestemming was namelijk Trois Ponts.

Ik zit nu nog in Dubio of ik de auto ga waxen, dat zou ik ook allemaal bij de Action kunnen krijgen.
  maandag 8 mei 2017 @ 11:37:08 #138
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_170769976
Vroeger wel regelmatig wat aan detailing gedaan van m'n auto.
Maar nu gewoon de tijd en de zin niet voor. Het is nu echt een vervoersmiddel geworden.
Terwijl dat als je foto's van m'n oude auto ziet.. (stiekem nog altijd een beetje verliefd op haar).:


pi_170770044
Netjes: maar heeft waxen ook wel een zin en nut? Want schoonmaken dat begrijp ik wel, maar waxen dat begrijp ik nog niet 100%
  maandag 8 mei 2017 @ 11:43:32 #140
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_170770096
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 11:40 schreef Diqiu-Long het volgende:
Netjes: maar heeft waxen ook wel een zin en nut? Want schoonmaken dat begrijp ik wel, maar waxen dat begrijp ik nog niet 100%
Waxen zorgt voor een 'gladde beschermende laag' om het even simpel te zeggen.
Welke er voor zorgt dat als je de volgende keer wast, de vuiligheid minder vast zit, omdat deze minder goed vast kan hechten.
Belangrijk is wel dat als je je auto gewaxt hebt, niet 'zomaar' wat autoshampoo in het water te gooien, maar de aanbevolen hoeveelheid. Anders was je je waxlaag er weer af.

Dit is even kort door de bocht, maar voldoende denk ik.
pi_170770193
Ja dat had ik ookal begrepen, maar ik dacht dat je lak er extra mee beschermd wordt? Ik zag gisteren de buurman zijn auto waxen, had alleen zijn motorkap gedaan.

Maar wat glimde dat zeg, dat vond ik echt schitterend om te zien.
  maandag 8 mei 2017 @ 11:49:43 #142
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_170770219
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 11:48 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja dat had ik ookal begrepen, maar ik dacht dat je lak er extra mee beschermd wordt? Ik zag gisteren de buurman zijn auto waxen, had alleen zijn motorkap gedaan.

Maar wat glimde dat zeg, dat vond ik echt schitterend om te zien.
Ja, het beschermt extra. :)
pi_170772099
Zo even bij de Action geweest: Techno Car Wax & Polish gekocht, kosten ¤ 2,75 voor een fles van 500ml. Direct ook een autopoetsset erbij gekocht, bedoeld voor het waxen.

Dus voor ¤ 4,54 was ik klaar en nu wil ik eerlijk gezegd het op de motorkap uitproberen, zolang het maar droog blijft. Eigenlijk net iets te koud om de auto te waxen.
  maandag 8 mei 2017 @ 20:10:10 #144
179522 Sjoegerd
Sjoegerd
pi_170782279
Ik neem niet de moeite om de auto uigebreid te wassen, waxen/poetsen vind ik al helemaal zonde van mijn tijd :p.

Vanochtend wel naar de wasstraat geweest, één of andere onverlaat vond het dit weekend blijkbaar grappig om een McFlurry over mijn spiegel/raam/deur te deponeren :')
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_170783014
Ik heb net enkele uren buiten gestaan: eerst de motorkap gewaxt, daarna het dak. En daarna de zijkant bij de bestuurderskant.

Nu heb ik nog steeds een kant over die gedaan moet worden, maar het werk valt best mee. Set van Action is ook echt handig, dus ik heb alles bij de hand om het uit te voeren.
pi_170784034
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 10:16 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Ah! Maar toch, een Mini is dus echt niet meer zo mini :P

En jullie hebben dan een Hummer als hobby-wagen? Damn, dat is wel een flink apparaat!



Hier een Mini Cooper John Works uit 96 naast die van mij. Dat dingetje is echt MINI. Met recht een Mini. :Y

Wij hebben inderdaad een Hummer H2 als bij-auto. Mijn man is helemaal verliefd op dat ding en is laatst samen met z'n beste vriend 5 uur bezig geweest met wassen en waxen. ( :') )

quote:
Trouwens, ik was gisteren in Luik en daar hebben ze wel redelijk onpraktisch grote parkeerplaatsen:
[ afbeelding ]

Zelfs een Smart had er niet meer bij gekund :')
Leuke plek voor een smart met aanhanger! _O-
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170784317
Bij wassen en waxen kan ik mij dat wel voorstellen! 2 uurtjes wassen en 3 uurtjes waxen, dat is best veel werk en sommige doen meerdere lagen.

Ik heb nu enkel een laag en volgend mij doet het wel zijn werk, alleen dat spul van Action is wel synthetische. Maar het is net alsof je zonnebrandcrème op je auto het smeren bent ;)
  maandag 8 mei 2017 @ 21:09:41 #148
467570 Pikketanussie
Gaat er altijd in
pi_170784362
Vijf uur bezig met waxen en wassen? Had laatst een autopoetsklusje bij iemand in een pand met echt hele dikke auto's samen met iemand, moest een Peugeot 306 poetsen/wassen/kleien/stofzuigen, was alles bij elkaar 3 uur bezig, had het na 90 minuten wel gezien om eerlijk te zijn.

Ben met mijn eigen auto nooit langer dan 60 minuten bezig en dan glimt'ie ook weer prima, dan poets ik hem overigens niet maar was en zuig ik alleen.
Maar gaat er soms ook weer uit
  maandag 8 mei 2017 @ 21:12:34 #149
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_170784458
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 10:16 schreef J.Appleseed het volgende:


Trouwens, ik was gisteren in Luik en daar hebben ze wel redelijk onpraktisch grote parkeerplaatsen:
[ afbeelding ]

Zelfs een Smart had er niet meer bij gekund :')
Zo te zien hebben ze gewoon een hok getekend om alle plekken waar parkeren mogelijk is. Verderop staan er drie in één "vak". Twee Smarts in deze zou nog wel moeten lukken.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_170796621
Zo eindelijk klaar met het waxen van de auto! Wat een pokkewerk is dat, maar het schijnt echt allemaal moeite waard te zijn :)



Of ik het goed gedaan weet ik niet, maar nu zit er tenminste wel een waxlaag op. Alleen de volgende keer misschien beter de deurklinken afplakken en de raamrubbers :(
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')