ik zie dat ik ook nog steeds fot's moet uploaen van de nieuwe auto.... de touran is er al 1,5 jaar niet meer (helaas, maar ook gelukkig )quote:Op zaterdag 8 april 2017 08:39 schreef JDude het volgende:
OP nog steeds met de Lolvo die ik al vier jaar niet meer heb.
wat zijn dan niet normale auto's volgens jouw?quote:Op zaterdag 8 april 2017 09:15 schreef Mr.Ping het volgende:
Wel leuk om te lezen dat de mensen in dit topic hele normale auto's rijden.
Je hebt het autovirus te pakken. Join the club, want hier ga je niet meer vanaf komenquote:Op zaterdag 8 april 2017 09:11 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja en ik zit met een eerste wereld probleem: heb een perfect rijdende Peugeot 106 met slechts 136.000km op de klok, maar toch denk ik erover na om een Peugeot 205 aan te schaffen.
Alleen zoveel verschillen die auto's ook weer niet van elkaar, alleen de Peugeot 205 die ik gevonden heb heeft: elektrische ramen, en een 1.4 motor. Oh en het is een vijfdeurs, dat vond ik ook wel aantrekkelijk.
En natuurlijk centrale deurvergrendeling, maar dat heeft mijn 106 ook.
Ja, alleen dat is best problematisch: de kosten voor zo'n auto zijn het niet, de gemiddelde fiets is een stuk duurdere. Behalve dan betaal je geen wegenbelasting.quote:Op zaterdag 8 april 2017 11:36 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Je hebt het autovirus te pakken. Join the club, want hier ga je niet meer vanaf komen
Als je die Civic ondertussen al een zware auto vindt zie ik een sombere toekomst voor je in. Spul neemt rap in gewicht toe na bj 2000+. Gewoon slikken en beseffen dat de wegenbelasting vaak maar tientjeswerk is en de echte kosten elders zitten.quote:Op zaterdag 8 april 2017 11:54 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ja, alleen dat is best problematisch: de kosten voor zo'n auto zijn het niet, de gemiddelde fiets is een stuk duurdere. Behalve dan betaal je geen wegenbelasting.
Wil eigenlijk ook niet teveel verlies op de Peugeot 106 maken mocht ik die verkopen, en als ik mijn vader er blij mee zou kunnen maken gaat ie gewoon naar hem. Zijn Honda Civic 1.5 Coupe uit 1995 lust namelijk redelijk wat benzine, en het is een zware auto.
Nouja mijn pa heeft het niet zo breed als mij, maar daarvan af gezien: ook anno 2017 worden nog auto's gemaakt die je maar twee tientjes per maand aan wegenbelasting kosten.quote:Op zaterdag 8 april 2017 12:05 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Als je die Civic ondertussen al een zware auto vindt zie ik een sombere toekomst voor je in. Spul neemt rap in gewicht toe na bj 2000+. Gewoon slikken en beseffen dat de wegenbelasting vaak maar tientjeswerk is en de echte kosten elders zitten.
Auto's die je dagelijks bij de supermarkt ziet staan, voor iedereen bereikbaar, praktisch en niet alleen om mee te showen.quote:Op zaterdag 8 april 2017 11:08 schreef gateway het volgende:
[..]
wat zijn dan niet normale auto's volgens jouw?
Ben je gestopt met kilometervreten?quote:Op dinsdag 11 april 2017 19:10 schreef Sjoegerd het volgende:
De 106 uit de OP heb ik ook al niet meer, en mogelijk binnenkort mijn huidige 206 ook niet meer. Dan ga ik voor een goedkoop benzinehok, alleen een best comfortabele vinden waarvan de instap niet zo laag is zoals bij een Swift is dan nog best lastig.
Hebben een Matiz/Move en dat soort auto's niet een wat hogere instap?quote:Op dinsdag 11 april 2017 19:10 schreef Sjoegerd het volgende:
De 106 uit de OP heb ik ook al niet meer, en mogelijk binnenkort mijn huidige 206 ook niet meer. Dan ga ik voor een goedkoop benzinehok, alleen een best comfortabele vinden waarvan de instap niet zo laag is zoals bij een Swift is dan nog best lastig.
Wat is je verbruik bij die kms? Een ST lijkt me ook wel wat hoorquote:Op woensdag 12 april 2017 11:45 schreef x3ro het volgende:
Misschien mij hier maar eens melden gezien auto's en autorijden toch wel onder mijn pleziertjes vallen. Eigenlijk altijd kleine wat rappere auto's gehad en ondanks het feit dat ik nu relatief veel kilometers maak(600+km/week), bevallen dat soort hetere hatchbacks nog steeds goed.
[ afbeelding ]
(Fiesta ST van 2008 met wat (Cosworth) goodies) Echter beweeg ik mij momenteel voort in een echt racemonster! Omdat de Fiesta bij de garage staat ivm een issue met de stuurbekrachtigingspomp, heb ik een Kia Picanto tot mijn beschikking
Bij mijn woon-werkverkeer gebruik ik tussen de 8.5 en 9.0 liter/100km. Gezien er onder andere aangepaste nokkenassen in zitten met bijbehorende andere aanpassingen vind ik dat heel netjes.quote:Op woensdag 12 april 2017 12:03 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Wat is je verbruik bij die kms? Een ST lijkt me ook wel wat hoor
Misschien ga ik in de nabije toekomst minder woon/werk kilometers maken. Vind de diesel heel fijn maar heb er geen geluk mee gehad. Wil dan ook een betrouwbare en makkelijk te onderhouden auto wat deze niet is.quote:Op woensdag 12 april 2017 08:44 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ben je gestopt met kilometervreten?
Hebben inderdaad een wat hogere instap, zat zelf naar Micra's te kijken. Zijn wat vriendelijker voor het oogquote:Op woensdag 12 april 2017 08:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hebben een Matiz/Move en dat soort auto's niet een wat hogere instap?
Suzuki Swift en Toyota Starlets kun je ook eens naar kijken, ogen toch wat beter dan zo'n Matiz.quote:Op woensdag 12 april 2017 18:46 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Hebben inderdaad een wat hogere instap, zat zelf naar Micra's te kijken. Zijn wat vriendelijker voor het oog
Swift kan mijn vriendin niet goed in zitten (mijn zus heeft er eentje), Starlets zijn wel weer makkelijk te onderhouden!quote:Op woensdag 12 april 2017 19:09 schreef x3ro het volgende:
[..]
Suzuki Swift en Toyota Starlets kun je ook eens naar kijken, ogen toch wat beter dan zo'n Matiz.
Leuke auto!!quote:Op woensdag 12 april 2017 11:45 schreef x3ro het volgende:
Misschien mij hier maar eens melden gezien auto's en autorijden toch wel onder mijn pleziertjes vallen. Eigenlijk altijd kleine wat rappere auto's gehad en ondanks het feit dat ik nu relatief veel kilometers maak(600+km/week), bevallen dat soort hetere hatchbacks nog steeds goed.
[ afbeelding ]
(Fiesta ST van 2008 met wat (Cosworth) goodies) Echter beweeg ik mij momenteel voort in een echt racemonster! Omdat de Fiesta bij de garage staat ivm een issue met de stuurbekrachtigingspomp, heb ik een Kia Picanto tot mijn beschikking
Ja dat is waar of een Yaris?quote:Op woensdag 12 april 2017 18:46 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Hebben inderdaad een wat hogere instap, zat zelf naar Micra's te kijken. Zijn wat vriendelijker voor het oog
Yaris is leuk maar de enige afknapper is de teller in het midden. En denk ik niet onder de 1000 te vinden.quote:
En de lage instap bij een BX? :p verder hele gave auto.quote:Op vrijdag 14 april 2017 16:47 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Yaris is leuk maar de enige afknapper is de teller in het midden. En denk ik niet onder de 1000 te vinden.
Dacht net aan een Citroën BX, onderhoud wat ingewikkelder maar wel een geweldige auto
Dat zijn nog best stevige prijzen! Wel geslaagd uiteindelijk?quote:Op vrijdag 14 april 2017 19:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
Onder 1k is een Yaris lastig. Tijdje terug naar zitten kijken voor schoonmoeder, maar ze gaan voor 2 à 2,5k wel. En dan heb je bij 2k wel onderkant van de markt (ik trof er eentje met schade, roest en een motorstoring...).
Auto kan omhoog! De instap is vooral voor mijn vriendin, ik kan wat beter overweg met wat minder comfort dan haar.quote:Op vrijdag 14 april 2017 21:57 schreef Actaeon het volgende:
[..]
En de lage instap bij een BX? :p verder hele gave auto.
Ik schrok er ook van. De Yaris hebben we dan ook laten varen. Uiteindelijk geslaagd voor onder de duizend euro, ook een prima karretje maar geen Jap. En dondert ie over twee of drie jaar uit elkaar, zien we dan wel weer verder.quote:Op vrijdag 14 april 2017 21:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat zijn nog best stevige prijzen! Wel geslaagd uiteindelijk?
Waarom is het onderhoud ingewikkelder?quote:Op vrijdag 14 april 2017 16:47 schreef Sjoegerd het volgende:
Dacht net aan een Citroën BX, onderhoud wat ingewikkelder maar wel een geweldige auto
Dan had de 205 zeker een XU blok. Motorisch stelt een BX inderdaad niet veel voor (mits TU blok met hele koppakking :p ). Maak me vooral zorgen om het veersysteem en de beschikbaarheid van onderdelen.quote:Op zaterdag 15 april 2017 01:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Waarom is het onderhoud ingewikkelder?
Ik weet dat het een apart veersysteem heeft, heb zelf 3 BX'en gehad maar qua onderhoud zag ik niet echt een extra moeilijkheid eerlijk gezegd.
Bij een 205 is onderhoud lastiger, de kleppen die het dichtst bij het schutboord zitten bijvoorbeeld, als je die wil stellen moet je bijna blind werken want je kunt er nauwelijks bij, laat staan dat je ziet wat je doet.
Ah oke, je moet compromissen sluiten hequote:Op zaterdag 15 april 2017 00:02 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Auto kan omhoog! De instap is vooral voor mijn vriendin, ik kan wat beter overweg met wat minder comfort dan haar.
Ja dat is ook wel zo. Wat is het geworden? Jij nog steeds BMW overigens?quote:Op zaterdag 15 april 2017 01:05 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik schrok er ook van. De Yaris hebben we dan ook laten varen. Uiteindelijk geslaagd voor onder de duizend euro, ook een prima karretje maar geen Jap. En dondert ie over twee of drie jaar uit elkaar, zien we dan wel weer verder.
BMW blijft lekker rijden hè . Uiteindelijk een 106'je gekocht. Prima spul en voor een stuk betere prijs.quote:Op zondag 16 april 2017 10:48 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja dat is ook wel zo. Wat is het geworden? Jij nog steeds BMW overigens?
Wel een nette auto zo'n Audi 80.quote:Op zondag 16 april 2017 11:32 schreef Galantfan het volgende:
Ja,ik meld me ook maar even hier.Ik heb al meer dan een jaar geen Galant meer,maar blijf Galantfan.Rijd nu een Audi 80 uit 1992.Geen slechte auto hoor,in een opwelling bij mijn garage gekocht na dat de Galant voorgoed gestorven was.Dat ding glimt nog als of hij net uit de fabriek komt!Behalve hier en daar een paar krasjes.Die behandeling die ze toen deden in de Audi fabriek om roest tegen te gaan is zeer effectief blijkt wel.De carrosserie is gewoon nog helemaal roestvrij!Hij had 190000 km gevreten toen ik hem kocht,en nu na wat meer dan een jaar zit ik op 224000.Wel een paar reparaties achter de rug.Tja,allemaal wel mooi,maar een Japanner is het niet met rijden,en hoger dan 1 op 10 lukt niet.En 90 pk is niet al te veel..Dus als ik weer wat geld heb zal ik denk ik een Mazda 6 of 326 proberen.
Haha ja dat is zeker zo. 3 serie toch?quote:Op zondag 16 april 2017 11:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
BMW blijft lekker rijden hè . Uiteindelijk een 106'je gekocht. Prima spul en voor een stuk betere prijs.
Leuke wagentjes die 106 Ik ga er met pijn in mijn hart afscheid van nemen, want ik had een 1.0 en die was natuurlijk wel lekker zuinig.quote:Op zondag 16 april 2017 11:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
BMW blijft lekker rijden hè . Uiteindelijk een 106'je gekocht. Prima spul en voor een stuk betere prijs.
Zijn wel sterke auto's volgens mij die 205's.quote:Op zondag 16 april 2017 17:29 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Leuke wagentjes die 106 Ik ga er met pijn in mijn hart afscheid van nemen, want ik had een 1.0 en die was natuurlijk wel lekker zuinig.
Maar wilde een optie met iets meer opties en de 205 vond ik stiekem toch leuker: dus het hele land afgezocht en een net exemplaar in Zutphen gevonden, in een niet zo'n gewilde kleur.
Worden trouwens steeds zeldzamer die 205's, terwijl je nog best veel 106's ziet rond rijden.
Reserveonderdelen worden wel schaarser. Maar verder is het een bazebak hoor!quote:Op zondag 16 april 2017 15:40 schreef govie het volgende:
Heb een mooie oldtimer gezien. Het is een soort mini green hornet bak voor maar 3k, lijkt me een koopje als je 3k kan missen.
[ afbeelding ]
https://www.marktplaats.n(...)eviousPage=lr&pos=11
Dingske met potentie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |