abonnementen ibood.com bol.com
pi_170073328
registreer om deze reclame te verbergen
Ik ben op zoek naar een 'nieuwe' auto en stuitte op de onderstaande occasions.
Een check via rdw laat zien dat het import auto's zijn.
Bij het fiscale gedeelte bleek dat de verhouding BPM en waarde compleet anders is.
Klopt het dat dit er op wijst dat de Fabia schadeauto is? Of maak ik een denkfout?

Skoda Fabia Combi uit 2014
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=303124500

Bruto BPM
¤ 435
Catalogusprijs
¤ 13941


Renault Clio Estate uit 2010
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=308217345

Bruto BPM
¤ 2654
Catalogusprijs
¤ 17184

[ Bericht 0% gewijzigd door RunnerAdd op 07-04-2017 21:14:01 ]
  vrijdag 7 april 2017 @ 22:06:04 #2
148640 racerdkb
¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯ ¯
pi_170075259
Dat het importauto's zijn had je het RDW niet voor nodig... kan je ook aan de kentekens zien. Oudere auto's met een kenteken uit de nieuwste reeks.

Waarom denk je dat er een verband zit tussen BPM en schadeauto? Er zijn ontzettend veel factoren die BPM bepalen maar schadeauto lijkt me niet.

Belastingdienst - Bpm berekenen en betalen

Maar ik weet niet hoe het precies zit in dit geval. Op papier zijn ze grotendeels hetzelfde wat betreft Euro-klasse en gewicht en CO2 uitstoot. De Skoda heeft wel veel minder vermogen dus misschien is dat wat het verschil verklaart.
pi_170075686
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 april 2017 22:06 schreef racerdkb het volgende:
Waarom denk je dat er een verband zit tussen BPM en schadeauto?
Omdat de auto dan met een lage waarde (=lage bpm) wordt geīmporteerd.
Maar dat is dus lang niet de enige factor die de bpm bepaald.
pi_170076877
registreer om deze reclame te verbergen
Dat is bij import een veel gespeeld spel, de bpm zo laag mogelijk krijgen. Met eenvoudig te fixen schades, met uitkleden van de auto etc.
pi_170135790
lage BPM zou heel goed een schadebak kunnen zijn...

al kunnen ze natuurlijk ook gewoon een goede auto voorzien van wat beschadigingen om zo een lage BPM te krijgen en daarna eenvoudig de originele schade vrije deuren etc er weer op hangen :)

* Ou-Tannu heeft ook een importbak :P
pi_170168890
Bedankt voor jullie antwoorden, uiteindelijk een andere (niet import) auto gekocht.
  Moderator woensdag 12 april 2017 @ 17:22:27 #7
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_170169981
registreer om deze reclame te verbergen
Wat ook veel voorkomt is dat in Duitsland (of waar dan ook) een slopert koopt, alle opties eruit sloopt en met 2 auto's terugrijden. 1 ambulance met een zo goed als kaal chassis en een andere auto met alle andere meuk.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_170172760
quote:
7s.gif Op woensdag 12 april 2017 17:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat ook veel voorkomt is dat in Duitsland (of waar dan ook) een slopert koopt, alle opties eruit sloopt en met 2 auto's terugrijden. 1 ambulance met een zo goed als kaal chassis en een andere auto met alle andere meuk.
ook niks mis mee... alleen als je het niet goed vast legt ( foto / video etc ) is het als je de auto ooit wil verkopen mooi ruk :7
pi_170177876
quote:
7s.gif Op woensdag 12 april 2017 17:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat ook veel voorkomt is dat in Duitsland (of waar dan ook) een slopert koopt, alle opties eruit sloopt en met 2 auto's terugrijden. 1 ambulance met een zo goed als kaal chassis en een andere auto met alle andere meuk.
Dat werkt alleen met een auto van voor bouwjaar 2012

Daarna betaal je alleen bpm over de uitvoering, niet over de optie's
pi_170184334
Als die Fabia Combi zo'n schraapdiesel is met weinig uitstoot is de BPM sowieso altijd laag. Dus ik zou goed uitkijken.

En ja, ik weet dat TS al een auto gekocht heeft, is eerder leesvoer voor anderen die hier ooit uitkomen.
Schip ahoy!
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')