abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 8 april 2017 @ 10:21:32 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170082703
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 april 2017 10:10 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik vind het wel hilarisch dat er allemaal van die scholieren aan het roepen zijn dat ouderschapsverlof toch een schande is en iedereen gewoon fulltime moet werken.
Al even afgezien van het feit dat dat nooit de intentie was van al die moeders aan het werk houden.
De bedoeling was dat stellen een andere verdeling werk/gezin zouden krijgen, maar in de praktijk komt het er op neer dat de meeste mannen hun carrière kunnen vergeten als ze een of twee dagen minder willen werken en de meeste vrouwen niet serieus genomen worden als ze niet minimaal 40 uur draaien en ondertussen ook het huishouden en de kinderen niet even verzorgen.

Doet een politicus een keer wat al 20 jaar de bedoeling is, is het weer niet goed.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 8 april 2017 @ 10:25:08 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170082774
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 10:18 schreef Tem het volgende:

[..]

Je wordt -> Word je. toch?

Naja, ik ben daar geen ster in hoor :P Je zal wel gelijk hebben.
Als ik "me" ipv "je" had geschreven in die zin was de betekenis niet veranderd, en had je niet gedacht dat het fout was.

Nog zo'n mooie, ooit op een geboortekaartje gezien.
Fout op het kaartje; "Als hij en zij ik word"
Dat had "Als hij en zij ik wordt" moeten zijn, en dat heeft dus niets met "ik word" te maken ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 8 april 2017 @ 10:27:00 #203
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_170082808
Het is weer gezellig hier zie ik.
Feyenoord!
  zaterdag 8 april 2017 @ 10:28:08 #204
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_170082829
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 april 2017 10:12 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik vind het wel een sympathiek initiatief. :Y
Is het ook. Had het al 2 jr geleden in de planning gezet voor Barcelona. En nu kom ik er wel langs. Maar goed via Manresa kan ik ook naar Barcelona en van daaruit naar Girona.
Dat is een optie die ik nog wil uitwerken. Barcelona zou wel idioot grappig zijn, Daar zit een bar waar ik (gratis) een half jaar geleden wat bewerkte foto's heb gemaakt (en verzonden heb). Die kennen mij zeker. Free drinks.
  zaterdag 8 april 2017 @ 10:28:38 #205
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_170082834
Is er hier ook iemand die mij van wat juridisch advies zou kunnen voorzien? Ik heb een conflict met de garage. -O-
Feyenoord!
pi_170082857
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 10:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Al even afgezien van het feit dat dat nooit de intentie was van al die moeders aan het werk houden.
De bedoeling was dat stellen een andere verdeling werk/gezin zouden krijgen, maar in de praktijk komt het er op neer dat de meeste mannen hun carrière kunnen vergeten als ze een of twee dagen minder willen werken en de meeste vrouwen niet serieus genomen worden als ze niet minimaal 40 uur draaien en ondertussen ook het huishouden en de kinderen niet even verzorgen.

Doet een politicus een keer wat al 20 jaar de bedoeling is, is het weer niet goed.
Klopt, mijn ouders vinden het ook nog steeds raar dat het voor mij vanzelfsprekend is dat mijn vriendin en ik samen de verantwoordelijkheid hebben voor de opvoeding, wat inhoudt dat je dus samen ervoor zorgt. Mijn vader was altijd aan het werk en heb ik dan ook vrijwel geen band mee, terwijl hij dat nu hij gepensioneerd is wel ineens wil.

Aan de andere kant is het op mijn werk wel heel normaal. Daar is 97% hoger opgeleid en bestaat uit veel jonge mensen. Dus er is nog hoop :P
  zaterdag 8 april 2017 @ 10:31:06 #207
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zaterdag 8 april 2017 @ 10:39:18 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170082993
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 april 2017 10:29 schreef Tem het volgende:

[..]

Klopt, mijn ouders vinden het ook nog steeds raar dat het voor mij vanzelfsprekend is dat mijn vriendin en ik samen de verantwoordelijkheid hebben voor de opvoeding, wat inhoudt dat je dus samen ervoor zorgt. Mijn vader was altijd aan het werk en heb ik dan ook vrijwel geen band mee, terwijl hij dat nu hij gepensioneerd is wel ineens wil.

Aan de andere kant is het op mijn werk wel heel normaal. Daar is 97% hoger opgeleid en bestaat uit veel jonge mensen. Dus er is nog hoop :P
Mijn man draait wel een volle werkweek, en ik werk niet en heb overdag dus de volledige zorg voor onze zoon, maar hij is gelukkig niet iemand die altijd met z'n werk bezig is, zo'n vader had ik wel (en nu hij 75 is heeft hij nog steeds allerlei commissies en toestanden waardoor hij vaak van huis is), en een partner die geen 16 uur per dag aan het werk was is daardoor wel een soort van eis geworden.

Toen ik in de vijfde klas (groep 7) een keer moest uitrekenen wat iemand per dag verdiende met een weekloon van X gulden had ik werkelijk geen flauw idee dat je dat niet door 7 maar door 5 moest delen.
En het stomme was dat mijn vader niet eens een eigen bedrijf had, maar gewoon in loondienst was, wel als directeur, maar toch.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 8 april 2017 @ 10:41:52 #209
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_170083028
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 april 2017 10:29 schreef Tem het volgende:

[..]

Klopt, mijn ouders vinden het ook nog steeds raar dat het voor mij vanzelfsprekend is dat mijn vriendin en ik samen de verantwoordelijkheid hebben voor de opvoeding, wat inhoudt dat je dus samen ervoor zorgt. Mijn vader was altijd aan het werk en heb ik dan ook vrijwel geen band mee, terwijl hij dat nu hij gepensioneerd is wel ineens wil.

Aan de andere kant is het op mijn werk wel heel normaal. Daar is 97% hoger opgeleid en bestaat uit veel jonge mensen. Dus er is nog hoop :P
Dan zit je vast in het onderwijs ofzo?
Feyenoord!
  zaterdag 8 april 2017 @ 10:43:42 #210
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_170083054
quote:
19s.gif Op zaterdag 8 april 2017 10:31 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Vertel.
Reparatie uit laten voeren bij een garage waarbij er een bout in de krukas poelie is vervangen. 1 maand later breekt die bout dwars door midden terwijl ik op de snelweg rijdt. Hele motor in de soep. Nu neemt de garage totaal geen verantwoordelijkheid. En volgens de Bovag heb ik recht op garantie gedurende 3 maanden.
Feyenoord!
pi_170083056
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 april 2017 10:41 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dan zit je vast in het onderwijs ofzo?
Nee.
  zaterdag 8 april 2017 @ 10:45:08 #212
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_170083078
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 april 2017 10:43 schreef Tem het volgende:

[..]

Nee.
Ik heb echt nog nooit gehoord van mensen uit het bedrijfsleven dat het normaal is dat een man minder gaat werken. Dus wat dat betreft mag je je wel gelukkig prijzen dat het bij het bedrijf waar jij werkt wel zo normaal is dan.
Feyenoord!
pi_170083082
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 10:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn man draait wel een volle werkweek, en ik werk niet en heb overdag dus de volledige zorg voor onze zoon, maar hij is gelukkig niet iemand die altijd met z'n werk bezig is, zo'n vader had ik wel (en nu hij 75 is heeft hij nog steeds allerlei commissies en toestanden waardoor hij vaak van huis is), en een partner die geen 16 uur per dag aan het werk was is daardoor wel een soort van eis geworden.

Toen ik in de vijfde klas (groep 7) een keer moest uitrekenen wat iemand per dag verdiende met een weekloon van X gulden had ik werkelijk geen flauw idee dat je dat niet door 7 maar door 5 moest delen.
En het stomme was dat mijn vader niet eens een eigen bedrijf had, maar gewoon in loondienst was, wel als directeur, maar toch.
Zo te lezen lijken onze vaders wel sterk op elkaar :P
  zaterdag 8 april 2017 @ 10:45:51 #214
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170083089
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 10:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn man draait wel een volle werkweek, en ik werk niet en heb overdag dus de volledige zorg voor onze zoon, maar hij is gelukkig niet iemand die altijd met z'n werk bezig is, zo'n vader had ik wel (en nu hij 75 is heeft hij nog steeds allerlei commissies en toestanden waardoor hij vaak van huis is), en een partner die geen 16 uur per dag aan het werk was is daardoor wel een soort van eis geworden.

Toen ik in de vijfde klas (groep 7) een keer moest uitrekenen wat iemand per dag verdiende met een weekloon van X gulden had ik werkelijk geen flauw idee dat je dat niet door 7 maar door 5 moest delen.
En het stomme was dat mijn vader niet eens een eigen bedrijf had, maar gewoon in loondienst was, wel als directeur, maar toch.
Mijn mentor vroeg ooit mijn moeder op een ouderavond of ze een alleenstaande moeder was. (Zijn woorden waren letterlijk: "Leeft u ook met een man?".) Omdat mijn vader altijd moest werken, ging mijn moeder altijd alleen naar die gesprekken en avonden.
pi_170083139
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 april 2017 10:45 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik heb echt nog nooit gehoord van mensen uit het bedrijfsleven dat het normaal is dat een man minder gaat werken. Dus wat dat betreft mag je je wel gelukkig prijzen dat het bij het bedrijf waar jij werkt wel zo normaal is dan.
Naja, ik loop bijna 20 jaar rond in het bedrijfsleven bij verschillende multinationals gewerkt en daar was het nooit zo'n issue. Nu werk ik bij een kleiner commercieel bedrijf in de financiële sector wat voornamelijk bestaat uit jonge ouders met een WO achtergrond en daar is het ook geen issue. Tijd maken voor je gezin wil niet zeggen dat je automatisch maar minder gedreven bent of minder werk verzet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2017 10:50:16 ]
  zaterdag 8 april 2017 @ 10:51:17 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170083160
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 april 2017 10:45 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Mijn mentor vroeg ooit mijn moeder op een ouderavond of ze een alleenstaande moeder was. (Zijn woorden waren letterlijk: "Leeft u ook met een man?".) Omdat mijn vader altijd moest werken, ging mijn moeder altijd alleen naar die gesprekken en avonden.
Grappig, ik plan juist de gesprekken met de juf zo dat mijn man kan gaan, ik sta al 5 dagen per week op het schoolplein, dus als er een issue zou zijn dan zou ik het sowieso al horen.

Maar ik geloof dat mijn moeder ook meestal ging, tot ik het begon te verprutsen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 8 april 2017 @ 10:54:02 #217
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170083192
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 april 2017 10:28 schreef Japie77 het volgende:
Is er hier ook iemand die mij van wat juridisch advies zou kunnen voorzien? Ik heb een conflict met de garage. -O-
Werk, Geldzaken & Recht
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 8 april 2017 @ 10:55:24 #218
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_170083218
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 april 2017 10:43 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Reparatie uit laten voeren bij een garage waarbij er een bout in de krukas poelie is vervangen. 1 maand later breekt die bout dwars door midden terwijl ik op de snelweg rijdt. Hele motor in de soep. Nu neemt de garage totaal geen verantwoordelijkheid. En volgens de Bovag heb ik recht op garantie gedurende 3 maanden.
Juist, dat laatste. Pak ze maar aan. Bout in de midden afbreken. Dat lukt je niet zomaar.
Is het een geregistreerde garage met keurmerk. Swing it Baby.
pi_170083254
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 10:07 schreef Leandra het volgende:
Teringjantje, wordt je in een POL topic verweten dat je op Klaver kwijlt en hem daarom zou verdedigen, wat een totale nitwits lopen hier tegenwoordig rond :{
Sowieso veel mafklappers die zich daar graag over opwinden tegenwoordig.
En dan zelf vermoedelijk pvv of FvD stemmen _O-
  zaterdag 8 april 2017 @ 10:59:00 #220
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_170083280
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 april 2017 10:45 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Mijn mentor vroeg ooit mijn moeder op een ouderavond of ze een alleenstaande moeder was. (Zijn woorden waren letterlijk: "Leeft u ook met een man?".) Omdat mijn vader altijd moest werken, ging mijn moeder altijd alleen naar die gesprekken en avonden.
Dat soort vragen laat ik altijd maar achterwege. Meestal ga ik het gewoon hebben over het concrete gedrag en prestaties van de leerling zelf, in plaats van suggestieve vragen te stellen.
pi_170083321
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 10:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Grappig, ik plan juist de gesprekken met de juf zo dat mijn man kan gaan, ik sta al 5 dagen per week op het schoolplein, dus als er een issue zou zijn dan zou ik het sowieso al horen.

Maar ik geloof dat mijn moeder ook meestal ging, tot ik het begon te verprutsen :')
Verprutsen? Oh jee, wat deed die kleine Leandra allemaal?
  zaterdag 8 april 2017 @ 11:01:50 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170083333
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 april 2017 10:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Sowieso veel mafklappers die zich daar graag over opwinden tegenwoordig.
En dan zelf vermoedelijk pvv of FvD stemmen _O-
Er wordt me al blind verweten Klaver te stemmen en min of meer dat ik de VVD als de as van het kwaad zie ofzo.
Zodra je iets post wat niet in hun straatje past krijg je dat soort nonsens.
Als Rutte himself zou posten dat hij een rustige formatie wel prima vindt dan zouden ze hem nog verwijten een Klaverglijdende VVD-hater te zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 8 april 2017 @ 11:02:41 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170083342
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 april 2017 11:01 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Verprutsen? Oh jee, wat deed die kleine Leandra allemaal?
Zo min mogelijk, en daar ben ik nog steeds goed in :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170083367
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 11:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er wordt me al blind verweten Klaver te stemmen en min of meer dat ik de VVD als de as van het kwaad zie ofzo.
Zodra je iets post wat niet in hun straatje past krijg je dat soort nonsens.
Als Rutte himself zou posten dat hij een rustige formatie wel prima vindt dan zouden ze hem nog verwijten een Klaverglijdende VVD-hater te zijn.
Je mag de simpelen ook niet teveel verwijten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')