abonnement Unibet Coolblue
pi_170067125
Hallon,

TS heeft dus een scooter, een Sym Cello. Scooter heeft onderhoud nodig, er zit eigenlijk maar 1 zaak in de buurt waar ik terecht kan. Echter is de eigenaar van deze zaak een tikkeltje te amicaal en heb ik er niet een heel fijn gevoel bij.
Toch wil ik ze wel een kans geven maar ik wil niet dat ze me een oor aannaaien...

TS heeft in het verleden zelf ook wel olie ververst, alsmede bougies en filters. In dit geval wil ik dit ook laten doen, ook moeten de kleppen gesteld worden, remblokken vervangen worden en ik wil graag dat ze de carb even schoonmaken. Ook even remvloeistof bijvullen indien nodig en remmen afstellen.

Nu heb ik me laten vertellen dat kleppen stellen een werkje is van een kwartier. Mijn bovengenoemde werkzaamheden hebben ook niet langer dan 3 kwartier geduurd. Natuurlijk wil ik eerst een prijsopgaaf voordat ik dat allemaal laat doen.

Nu de vraag aan jullie, waar moet ik qua prijs aan denken voor deze werkzaamheden? Zoals al gezegd heb ik het idee dat ze teveel rekenen maar dat is meer een "gut feeling".

Inb4 beter zelf doen, kost het minder... Geen zin in. Mag ook wat kosten, maar wel een redelijke prijs. Geen idee ook hoelang ze er mee bezig zijn. Het meeste werk lijkt mij de demontage zodat je overal bij kunt....
Feel the fuzz!
pi_170067787
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 16:53 schreef Kalebatz het volgende:
Hallon,
Marcel terug op fok. _O_
pindazakje
  vrijdag 7 april 2017 @ 18:07:24 #3
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170068783
2 uur arbeid kan je wel op rekenen excl. kosten. ik schat minstens ¤175 in totaal.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_170069299
Hangt er van af wat ze allemaal voor een beurt doen.

Bij een grote beurt moet je ook denken aan vervanging van je v-snaar , rollen en remblokken/schoenen. Dan kom je inderdaad in de buurt van de 200 euro uit. De onderdelen zijn niet zo duur maar er gaat tijd inzitten.
pi_170070164
Net even geweest, voor kleppen stellen, nieuwe motorolie, nieuwe remolie, bougie en luchtfilter rekenen ze ongeveer ¤125,-. Redelijke prijs lijkt me.
Carburateur laten ze even voor wat het is. Als ie verder goed loopt is het onnodig om die te reinigen, onnodig kosten maken.

Daarna kijken we samen nog even of de rolletjes/veertjes/whatever in de aandrijving nog goed zijn. Die eventuele kosten komen er nog bij.

Lijkt wel redelijk te zijn. Aardig gesprek gehad, mening iets bijgesteld. Donderdag scooter brengen.
Feel the fuzz!
pi_170076125
Ik moest voor ongeveer hetzelfde 110 betalen.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_170078879
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 17:19 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Marcel terug op fok. _O_
Feel the fuzz!
pi_170078887
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 22:39 schreef MilkTea het volgende:
Ik moest voor ongeveer hetzelfde 110 betalen.
Geen afwijkend bedrag dus. Wel prettig dat deze zaak bij mij op loopafstand is.
Feel the fuzz!
pi_170374715
Scootertje inmiddels weer opgehaald. Moest ¤113 euro aftikken voor de werkzaamheden.

Wel een vraag aan overgehouden...(die ik beter daar had kunnen stellen, ik weet het..):
Brommer liep eerder een beetje beroerd als het blok goed warm was. Wat maakt dat het stellen van de kleppen resulteert in een perfect lopend blokje?
Feel the fuzz!
pi_170374731
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 04:59 schreef Kalebatz het volgende:
Scootertje inmiddels weer opgehaald. Moest ¤113 euro aftikken voor de werkzaamheden.

Wel een vraag aan overgehouden...(die ik beter daar had kunnen stellen, ik weet het..):
Brommer liep eerder een beetje beroerd als het blok goed warm was. Wat maakt dat het stellen van de kleppen resulteert in een perfect lopend blokje?
Goed afgestelde kleppen zorgen er voor dat er voldoende lucht en brandstof in je cilinder(s) komt en dat ze ook op tijd weer dicht gaan.
Inlaatkleppen moeten dicht zijn vóór de zuiger omhoog komt anders perst de zuiger het binnengelaten mengsel er weer uit en da's niet echt efficiënt natuurlijk.
De uitlaatkleppen moeten ook pas open gaan op het moment dat de zuiger weer omhoog gaat komen, niet eerder.
Anders verdwijnt je explosie gedeeltelijk in de uitlaat en dat kost je vermogen uiteraard.
Een combi van die 2 is natuurlijk helemaal niet best.

Google eens op het principe van een 4-takt motor, wellicht dat je er dan een beter overzicht van hebt.
pi_170397407
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 05:08 schreef vannelle het volgende:

[..]

Goed afgestelde kleppen zorgen er voor dat er voldoende lucht en brandstof in je cilinder(s) komt en dat ze ook op tijd weer dicht gaan.
Inlaatkleppen moeten dicht zijn vóór de zuiger omhoog komt anders perst de zuiger het binnengelaten mengsel er weer uit en da's niet echt efficiënt natuurlijk.
De uitlaatkleppen moeten ook pas open gaan op het moment dat de zuiger weer omhoog gaat komen, niet eerder.
Anders verdwijnt je explosie gedeeltelijk in de uitlaat en dat kost je vermogen uiteraard.
Een combi van die 2 is natuurlijk helemaal niet best.

Google eens op het principe van een 4-takt motor, wellicht dat je er dan een beter overzicht van hebt.
Heb ff wat gegoocheld, stuk duidelijker nu.
Feel the fuzz!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')