abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 april 2017 @ 05:10:24 #51
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170098759
kinderachtig gebitch verwijderd, misschien is het wat om het nog een in nuchtere toestand te proberen op een normale manier en een normale toon.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 9 april 2017 @ 08:14:31 #52
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_170099371
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 01:53 schreef vannelle het volgende:

@TS: Heb jij een voorkeuring of een APK gevraagd?
Ik had inderdaad om een APK gevraagd dus wat dat betreft heeft hij zich gewoon netjes aan de afspraak gehouden. Ik ging er al vanuit dat hij weer makkelijk door de keuring zou komen. Alleen dat hij hem bij afkeur ook direct zo zou afmelden en ik daardoor nu met een afgekeurde auto rond rijd viel me tegen, hij had best wel even met me kunnen overleggen van "we maken er een voorlopige keuring van" ik was daar nota bene zelf aanwezig tijdens het keuren :')
Ik had hem ook best die reparatie wel gegund alleen vond ik ¤270 dusdanig hoog dat ik daarvoor eerst even verder wilde kijken.
Een APK is niet iets wat je elke week laat doen en eigenlijk al jaren vlekkeloos ging, daarom ook niet stil gestaan bij de consequentie van het direct afmelden of dat ik uitdrukkelijk om een voorkeuring had moeten vragen. Daarin had hij best wel een beetje mogen meedenken voor me en zich niet zo stug aan de afspraak of regels hoeven te houden.
  zondag 9 april 2017 @ 09:51:09 #53
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170100899
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 08:14 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ik had inderdaad om een APK gevraagd dus wat dat betreft heeft hij zich gewoon netjes aan de afspraak gehouden. Ik ging er al vanuit dat hij weer makkelijk door de keuring zou komen. Alleen dat hij hem bij afkeur ook direct zo zou afmelden en ik daardoor nu met een afgekeurde auto rond rijd viel me tegen, hij had best wel even met me kunnen overleggen van "we maken er een voorlopige keuring van" ik was daar nota bene zelf aanwezig tijdens het keuren :')
Ik had hem ook best die reparatie wel gegund alleen vond ik ¤270 dusdanig hoog dat ik daarvoor eerst even verder wilde kijken.
Een APK is niet iets wat je elke week laat doen en eigenlijk al jaren vlekkeloos ging, daarom ook niet stil gestaan bij de consequentie van het direct afmelden of dat ik uitdrukkelijk om een voorkeuring had moeten vragen. Daarin had hij best wel een beetje mogen meedenken voor me en zich niet zo stug aan de afspraak of regels hoeven te houden.
Huh..? Je staat er zelf bij en je zegt niets.... Wie zwijgt stemt toe he?
Waarom had hij moeten gaan overleggen en niet jij?
Over meedenken gesproken...
  zondag 9 april 2017 @ 10:04:08 #54
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_170101131
quote:
14s.gif Op zondag 9 april 2017 09:51 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Huh..? Je staat er zelf bij en je zegt niets.... Wie zwijgt stemt toe he?
Waarom had hij moeten gaan overleggen en niet jij?
Over meedenken gesproken...
Omdat ik wel een afdruk van een keuringsrapport verwachte, maar geen officieel RDW-uitdraai met "afgekeurd" erop. Mijn vraag "hoeveel tijd heb ik nu om het te repareren" zegt toch wel genoeg over mijn onwetendheid betreft het verschil tussen keuren en voorkeuren.
Gewoon iets om de volgende keer rekening mee te houden. Al vraag ik me af of ik dan niet sowieso dubbel ga betalen, een keer voor het voorkeuren en de tweede keer voor de APK :@
  zondag 9 april 2017 @ 10:14:05 #55
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170101269
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 10:04 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Omdat ik wel een afdruk van een keuringsrapport verwachte, maar geen officieel RDW-uitdraai met "afgekeurd" erop. Mijn vraag "hoeveel tijd heb ik nu om het te repareren" zegt toch wel genoeg over mijn onwetendheid betreft het verschil tussen keuren en voorkeuren.
Gewoon iets om de volgende keer rekening mee te houden. Al vraag ik me af of ik dan niet sowieso dubbel ga betalen, een keer voor het voorkeuren en de tweede keer voor de APK :@
Maar die vraag heb je pas achteraf gesteld...
Als je stilzwijgend iets verwacht dan kan het ook anders uitpakken..
Gewoon van te voren duidelijk zijn in wat je wilt en verlangt in het vervolg.. ^O^
  zondag 9 april 2017 @ 10:23:31 #56
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_170101422
quote:
14s.gif Op zondag 9 april 2017 10:14 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Maar die vraag heb je pas achteraf gesteld...
Als je stilzwijgend iets verwacht dan kan het ook anders uitpakken..
Gewoon van te voren duidelijk zijn in wat je wilt en verlangt in het vervolg.. ^O^
En in zoverre was dat ook het enige wat ik me afvroeg. Verder zijn ze er altijd gewoon heel schappelijk, vorig jaar had ik een defecte ABS sensor en toen adviseerde ze me ook om die van tevoren alvast zelf te verwijderen om zo extra arbeidskosten te voorkomen.
  zondag 9 april 2017 @ 10:35:18 #57
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170101635
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 10:23 schreef Woelwater het volgende:

[..]

En in zoverre was dat ook het enige wat ik me afvroeg. Verder zijn ze er altijd gewoon heel schappelijk, vorig jaar had ik een defecte ABS sensor en toen adviseerde ze me ook om die van tevoren alvast zelf te verwijderen om zo extra arbeidskosten te voorkomen.
Ja maar dat kun je natuurlijk zelf ook wel bedenken...
Net als bij die remcilinder moet de auto ook dan op een krik..
Zomaar klakkeloos ergens vanuit gaan is gewoon een no go bij garages.. Misschien dacht hij juist wel van: ik heb je de vorige keer gematst, dan kun je nu best even betalen en mats ik je de volgende keer weer..

Gedachten lezen hoort niet bij de werkzaamheden van een garage
  zondag 9 april 2017 @ 10:59:37 #58
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_170101988
Je hebt toch 2 weken de tijd om hem te fixxen? Ook dat is geregeld meen ik.

Maar dan nog, als je voor een paar cent naar een keuringsstation gaat, verwacht je dan echt dat ze hem 2x gaan keuren voor dat geld? Dan is het gewoon afkeur=afkeur, anders zijn ze in een week failliet.
Die service krijg je pas als je ~35 euro of meer betaald, niet voor een knaak...
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 9 april 2017 @ 11:03:28 #59
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_170102053
Ik zou gewoon die auto maken. Maar goed. TS is een "bijzonder" iemand.
  zondag 9 april 2017 @ 11:07:09 #60
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_170102110
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 11:03 schreef PluggieOD het volgende:
Ik zou gewoon die auto maken. Maar goed. TS is een "bijzonder" iemand.
TS gaat zijn auto wel maken (is al gemaakt denk ik), maar wilde voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. En daarover beklaagt hij zich :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 9 april 2017 @ 11:07:57 #61
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_170102127
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 11:03 schreef PluggieOD het volgende:
Ik zou gewoon die auto maken. Maar goed. TS is een "bijzonder" iemand.
Die is al gemaakt, trolletje :*
  zondag 9 april 2017 @ 11:08:42 #62
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170102136
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 11:07 schreef daNpy het volgende:

[..]

TS gaat zijn auto wel maken (is al gemaakt denk ik), maar wilde voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. En daarover beklaagt hij zich :+
Voor een dubbeltje op de eerste rang is geen probleem.. dat wil iedereen..
Maar het stilzwijgend verwachten is iets anders..
  zondag 9 april 2017 @ 11:14:32 #63
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_170102241
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 11:07 schreef daNpy het volgende:

[..]

TS gaat zijn auto wel maken (is al gemaakt denk ik), maar wilde voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. En daarover beklaagt hij zich :+
Als ik hier lees dat een ander ¤50 voor een keuring normaal vind dan kan ik inmiddels wel leven met die 2 keer ¤21.
  zondag 9 april 2017 @ 11:15:49 #64
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_170102259
Je draait nu om?
  zondag 9 april 2017 @ 11:59:57 #65
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_170103117
Het gaat jou gewoon om het verschil tussen keuring en voorkeuren. Ik krijg voor 20 eu altijd gewoon een voorkeuring, dus het heeft niks met het bedrag te maken.
Ik wist ook niet dat er verschil tussen zat
  zondag 9 april 2017 @ 12:05:09 #66
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_170103200
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 11:59 schreef ErkendFokker het volgende:
Het gaat jou gewoon om het verschil tussen keuring en voorkeuren. Ik krijg voor 20 eu altijd gewoon een voorkeuring, dus het heeft niks met het bedrag te maken.
Ik wist ook niet dat er verschil tussen zat
Maar als hij dan daadwerkelijk voor de APK gaat, moet je dat dan ook apart betalen na die voorkeuring? Dat vraag ik me nog even af.
pi_170104180
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 08:14 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ik had inderdaad om een APK gevraagd dus wat dat betreft heeft hij zich gewoon netjes aan de afspraak gehouden. Ik ging er al vanuit dat hij weer makkelijk door de keuring zou komen. Alleen dat hij hem bij afkeur ook direct zo zou afmelden en ik daardoor nu met een afgekeurde auto rond rijd viel me tegen, hij had best wel even met me kunnen overleggen van "we maken er een voorlopige keuring van" ik was daar nota bene zelf aanwezig tijdens het keuren :')
Ik had hem ook best die reparatie wel gegund alleen vond ik ¤270 dusdanig hoog dat ik daarvoor eerst even verder wilde kijken.
Een APK is niet iets wat je elke week laat doen en eigenlijk al jaren vlekkeloos ging, daarom ook niet stil gestaan bij de consequentie van het direct afmelden of dat ik uitdrukkelijk om een voorkeuring had moeten vragen. Daarin had hij best wel een beetje mogen meedenken voor me en zich niet zo stug aan de afspraak of regels hoeven te houden.
Kee, dan snap ik het wel. En jij volgens mij nu ook. ;)
De garage heeft gedaan wat je vroeg dus daar valt niks negatiefs over te zeggen eigenlijk.
Dat je de vorige keren daar wél een lijstje met reparatiepunten hebt meegekregen hoeft niet automatisch te betekenen dat je dat dit keer ook wilde dus daarom vind ik het logisch dat er dit keer gewoon aan je vraag werd voldaan.
Maar een beetje meedenken had wel gemogen, ben ik absoluut met je eens.
Volgende keer dus iets explicieter zijn maar ook daar was je al achter. ;)

Ben er zelf ook wel eens mee de mist in gegaan.
Ik liet mijn auto ook voorkeuren, iets meer dan 2 maanden voor mijn APK af zou lopen.
Mijn gedachte er achter was: Er is vast wel iets mis mee (Alfa 156 uit 1999) dus als ik de afkeurpunten heb opgelost heb ik mooi 14 maanden APK. ^O^
Klinkt logisch toch?
Alleen was er helemaal niks mis mee en heeft de garage 'm afgemeld bij de RDW in de overtuiging dat ze me daarmee blij zouden verrassen.
Nou, verrast was ik wel!
Dat heeft me dus 2 maanden APK gekost. :+
  zondag 9 april 2017 @ 13:08:08 #68
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_170104203
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 12:05 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Maar als hij dan daadwerkelijk voor de APK gaat, moet je dat dan ook apart betalen na die voorkeuring? Dat vraag ik me nog even af.
Dat wel, ze hebben uiteraard ook 2x werk. Maar hij wordt gelukkig niet afgekeurd gemeld bij de rdw (ookal zou dit officieel wel moeten denk ik?)

Nouja, vaak laat ik ook gewoon de kleine gebreken door de garage doen, stukjes lassen ofzo doe ik met m'n oom want dat kunnen ze daar niet zo goed. Uiteindelijk weten ze zelf dus ook dat ze de gebreken verholpen hebben dus de 2e keuring duurt minder lang.
pi_170104246
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 11:59 schreef ErkendFokker het volgende:
Het gaat jou gewoon om het verschil tussen keuring en voorkeuren. Ik krijg voor 20 eu altijd gewoon een voorkeuring, dus het heeft niks met het bedrag te maken.
Ik wist ook niet dat er verschil tussen zat
Is precies dezelfde keuring, alleen de melding bij het RDW gebeurt niet als er mankementen zijn.
Meer verschil is er niet.

quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 12:05 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Maar als hij dan daadwerkelijk voor de APK gaat, moet je dat dan ook apart betalen na die voorkeuring? Dat vraag ik me nog even af.
Zoals het bij mij altijd gaat (ik neem aan dat niet elke garage hetzelfde werkt dus dit gaat specifiek over mij) :

Ik betaal een APK en krijg na de keuring een "to do" lijstje mee.
Binnen een redelijke tijd laat ik mijn reparaties zien en als de keurmeester er mee akkoord gaat wordt de auto afgemeld bij de RDW.
En dat gewoon voor 1 bedrag, 1x afrekenen dus.
Maar zoals ik al schreef: Dat kan per garage verschillen natuurlijk.
pi_170104302
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 13:08 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Dat wel, ze hebben uiteraard ook 2x werk. Maar hij wordt gelukkig niet afgekeurd gemeld bij de rdw (ookal zou dit officieel wel moeten denk ik?)
Zoals ik hier boven al schreef kan elke garage wat dat betreft andere regels hanteren.
En dat officieel melden bij RDW hoeft zeer zeker niet!
Want als je vraagt: "Wil je mijn auto even nakijken op de APK punten en opschrijven wat er volgens jou mis is?" is een heel andere vraag dan dat je om een APK vraagt.
Daarom heet het ook vóórkeuren.
En dat is net zo duur als een APK.
En mocht de auto geen gebreken hebben of alleen een klein iets zoals een kapot lampje kun je dat ter plekke maken en alsnog als goedgekeurd laten afmelden.
pi_170117956
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 13:15 schreef vannelle het volgende:
Daarom heet het ook vóórkeuren.
Voorkeuren bestaat helemaal niet. Het is een soort dienst die een garage verleent. Als de RDW een controle doet en er staat APK op de werkopdracht, maar de te keurende auto word niet afgemeld in het RDW-systeem als zijnde goedkeur óf afkeur dan kan de garagehouder een intrekking van zijn keuringsbevoedheid krijgen. Zoals het bedrijf in is kwestie van de topicstarter heeft gehandeld is conform de APK-regeling zoals bekend gemaakt is in het Erkenningsbesluit.
pi_170118909
Stelletje oplichters zijn het vaak bij de APK keuringen.
pi_170121373
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 22:13 schreef Scale het volgende:

[..]

Voorkeuren bestaat helemaal niet. Het is een soort dienst die een garage verleent. Als de RDW een controle doet en er staat APK op de werkopdracht, maar de te keurende auto word niet afgemeld in het RDW-systeem als zijnde goedkeur óf afkeur dan kan de garagehouder een intrekking van zijn keuringsbevoedheid krijgen. Zoals het bedrijf in is kwestie van de topicstarter heeft gehandeld is conform de APK-regeling zoals bekend gemaakt is in het Erkenningsbesluit.
Als je selectief quote valt er altijd wel wat tegen te zeggen.
Voor jouw gemak zal ik mijn hele relevante opmerking even quoten en daarna ben ik benieuwd of je er nog steeds zo over denkt.

quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 13:15 schreef vannelle het volgende:

[..]

Want als je vraagt: "Wil je mijn auto even nakijken op de APK punten en opschrijven wat er volgens jou mis is?" is een heel andere vraag dan dat je om een APK vraagt.
Daarom heet het ook vóórkeuren.

Snap je het nu?
Hier kan ik echt lichtelijk chagrijnig over worden want ik typ het écht wel goed maar omdat je maar 1 zinnetje quote ruk je alles uit z'n verband. Ik heb meer getypt maar dat wordt fijn overgeslagen zodat eea uit verband wordt gerukt.
Heb je eigenlijk alles wel gelezen of was juist dat ene zinnetje je rode lap waar je persé op af moest gaan?
Zo kun je toch geen gesprek voeren?

Ik zie graag je reactie en ik hoop dat je dan wél alles gelezen hebt of iig alles quote zodat het voor de lezers onder dit bericht ook wat duidelijker is.

[ Bericht 13% gewijzigd door vannelle op 10-04-2017 02:47:58 ]
  maandag 10 april 2017 @ 08:33:28 #74
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_170121931
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 02:37 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als je selectief quote valt er altijd wel wat tegen te zeggen.
Voor jouw gemak zal ik mijn hele relevante opmerking even quoten en daarna ben ik benieuwd of je er nog steeds zo over denkt.

[..]

Snap je het nu?
Hier kan ik echt lichtelijk chagrijnig over worden want ik typ het écht wel goed maar omdat je maar 1 zinnetje quote ruk je alles uit z'n verband. Ik heb meer getypt maar dat wordt fijn overgeslagen zodat eea uit verband wordt gerukt.
Heb je eigenlijk alles wel gelezen of was juist dat ene zinnetje je rode lap waar je persé op af moest gaan?
Zo kun je toch geen gesprek voeren?

Ik zie graag je reactie en ik hoop dat je dan wél alles gelezen hebt of iig alles quote zodat het voor de lezers onder dit bericht ook wat duidelijker is.

Daar gaat het niet om. Als de garage iets constateert wat apk afkeur is, en dus onveilig is volgens de nl staat, dan moeten ze dit toch melden?
pi_170123473
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 08:33 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Als de garage iets constateert wat apk afkeur is, en dus onveilig is volgens de nl staat, dan moeten ze dit toch melden?
Waarom?
Niet alles wat APK afkeur is is per definitie onveilig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')