abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 18 april 2017 @ 15:20:48 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170307376
Wat een gejank de hele tijd toch, geen flauw benul hebben wat er bij een formatie komt kijken, maar wel tekeer gaan dat het niet snel genoeg gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170307395
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 april 2017 15:16 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik krijg bijna medelijden met hun 'o zo zware taak' waar zij zelf voor kiezen..... wanneer je moe bent, delegeer dan. Wanneer je de job zo niet aankunt, blijf dan weg.
Daarvoor zijn de onderhandelingen natuurlijk veel te belangrijk. Het gewicht van je delegatie bepaalt je macht.

quote:
Daarbij toegegeven dat er "flinke" keuzes moeten worden gemaakt die (imho beter) kunnen worden voorgelegd aan de achterban of het volk... per (bindend) referendum.
Anders krijg je weer zo een verbroken polder belofte verhaal. Mja, die beslismacht uit handen geven, is ongewenst en dus zoeken ze naar "excuses" om tijd te winnen..... wees dan simpel transparant ipv zaken bekokstoven.
Transparantie is ook heel goed mogelijk zonder dure, tijdsrovende en mogelijk nog minder transparante referenda voor te leggen die helemaal niet de lading dekken en geen inzicht geven in de gevolgen van de te maken keuzes.

quote:
Het is imho ook een ernstige weeffout in onze maatschappij dat we onder vermoeidheid, denk aan ellenlange uitputtingsvergaderingen, worden aangezet tot maken van afzwaaikeuzes.
Het wordt dan een wedstrijd wie de langste adem heeft.... waarbij de "zwaksten" verliezen.
Precies. En daarom is het belangrijk er goed de tijd voor te nemen.

quote:
In de media verschijnen langzaam wat berichten dat de "onderhandelaars" zich indirect bewust zijn van de vertraging(en). Zie o.a. het

[..]

Jesse Klaver liet zich voor de bühne vertegenwoordigen door een bladervallende Bram van Ojik en Edith Schippers is bereid haar reeds geboekte vakantie op te schuiven. Het is iig een begin.

Wel vind ik het weer vreemd dat afgelopen (Goede) Vrijdag niet onderhandeld kon worden omdat een concert moest worden bijgewoond (Matthäus Passion). Goede Vrijdag is al vele jaren een normale werkdag in de maatschappij.
Dat ze lang duren heeft dan ook wel iets te maken met het feit dat er 4 partijen deelnemen ipv 2 zoals de vorige keer.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  dinsdag 18 april 2017 @ 15:53:11 #103
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_170308039
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 15:20 schreef Leandra het volgende:
Wat een gejank de hele tijd toch, geen flauw benul hebben wat er bij een formatie komt kijken, maar wel tekeer gaan dat het niet snel genoeg gaat.
Maar Mark Rutte vraagt toch ook niet om een papadag?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_170308063
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 april 2017 15:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar Mark Rutte vraagt toch ook niet om een papadag?
Zou ook wel heel raar zijn, als kinderloze man.
  dinsdag 18 april 2017 @ 15:54:10 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170308064
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 april 2017 15:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar Mark Rutte vraagt toch ook niet om een papadag?
Die had ook een halve dag nodig voor de kinderen.
Heeft hij al jaren trouwens, niemand die er over zeurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 18 april 2017 @ 16:05:31 #106
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_170308350
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 15:20 schreef Leandra het volgende:
Wat een gejank de hele tijd toch, geen flauw benul hebben wat er bij een formatie komt kijken, maar wel tekeer gaan dat het niet snel genoeg gaat.
Ik weet prima wat er bij een formatie komt kijken, meerdere malen van heel dichtbij meegemaakt op lokaal niveau. Kleiner thema's, natuurlijk, maar dezelfde politieke verschillen en ego's. En vele malen incompetentere politici.

Dat is gewoon even vol gas geven, alles opzij en dan pluk je daar in de jaren daarna de vruchten van.
pi_170308426
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 april 2017 15:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar Mark Rutte vraagt toch ook niet om een papadag?
Die zal eerder om een mamadag vragen inderdaad.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 18 april 2017 @ 17:43:29 #108
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_170310911
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 15:20 schreef Leandra het volgende:
Wat een gejank de hele tijd toch, geen flauw benul hebben wat er bij een formatie komt kijken, maar wel tekeer gaan dat het niet snel genoeg gaat.
Zieke moeders, getuttel met de kids... het is me allemaal wat!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_170311054
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 15:20 schreef Leandra het volgende:
Wat een gejank de hele tijd toch, geen flauw benul hebben wat er bij een formatie komt kijken, maar wel tekeer gaan dat het niet snel genoeg gaat.
Ze maken het ook veel te spannend. We willen nu weten wie ons gaat regeren. We hebben immers kijk en luistergeld betaald. Toch.?
  dinsdag 18 april 2017 @ 17:53:47 #110
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_170311098
Als er nou ook nog eentje zijn demente oma moet verhuizen, is het familiefeest compleet.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_170313062
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 21:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
Als je een papadag wil of de hand van je zieke moeder wil vasthouden moet je iets anders in het leven gaan doen.
Wat ben je ook een proleet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170313226
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 april 2017 22:06 schreef Vallon het volgende:

[..]

Quatsch om dat (bezuinigen) als enig heilig doel te willen zien.
Hier loop je tegen principes op. De PVV maar ook SP, wil(de) niet ten koste van de sociaal zwakkeren, bezuinigen omdat Brussel dat eist(e) maar weigerde op te leggen aan zuidelijke staten.

Ben zelf van mening dat de EU, de waanzin van banken en mn de europese perifierie met de daaruit komende immigratie; ons (te) veel geld en autonomie (heeft ge)kost.
Dankzij al die ontwikkelingen mag je nu ipv van met voorheen vanaf je 60e in de VUT; onzeker flexdoorwerken tot je 70e zonder zekerheid van een waardevast pensioen.

Onze financiën waren voor de EUro relatief gezien veel beter op orde dan nu. Na invoering van de Euro in 2002 zijn we van ¤200 miljard naar nu afgleden naar bijna ¤500 miljard "schuld".
Strikt genomen geven "we" nog steeds tussen de ¤6 en 10 miljard structureel meer uit dan er binnenkomt en geven we de sociaal zwakkeren daarvan de schuld. Dat geld gaat en is helaas niet van mensen maar is van (internationale) organisaties de vervolgens zonder enige limiet onze kasgelden ontwaarden.
Goede post.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 18 april 2017 @ 20:01:43 #113
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_170314401
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 15:21 schreef keste010 het volgende:
[..]
Daarvoor zijn de onderhandelingen natuurlijk veel te belangrijk. Het gewicht van je delegatie bepaalt je macht.
Dat zou niet zo horen te zijn. De/je kiezers bepalen wat je (ver)macht (is), ze zijn onze vertegenwoordiger.. toch ?

quote:
Transparantie is ook heel goed mogelijk zonder dure, tijdsrovende en mogelijk nog minder transparante referenda voor te leggen die helemaal niet de lading dekken en geen inzicht geven in de gevolgen van de te maken keuzes.
Dat is het bekende (in)competentie-excuus waarbij de kiezer verondersteld wordt geen (overzicht)kennis te hebben. Stemmers zijn dus wel competent om te kiezen maar kennelijk niet om daarna keuzes te maken 8)7

Elke zelfstandige volwassene is prima in staat keuzes te maken, ook moeilijke waar we allemaal (inter)persoonlijk en vaak dagelijks mee te maken hebben.

quote:
Precies. En daarom is het belangrijk er goed de tijd voor te nemen.
Zeg dat dan en kom niet aanzetten met Papadag (Klaver), Maltadag (Buma), School/ministerdag (Rutte), Goede vrijdag, (geboekte) vakanties etc.etc.

quote:
Dat ze lang duren heeft dan ook wel iets te maken met het feit dat er 4 partijen deelnemen ipv 2 zoals de vorige keer.
Dat probleem zie ik niet zo.....je weet wat je partij(kiezers) wel en niet willen.
Er is/komt dan een groot risico dat partijen (kennelijk) niet (gaan) staan waarvoor ze vooraf wel stonden. Ik denk zelf dat er vooral "tijd genomen" wordt om het te kunnen verkopen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_170315498
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 april 2017 20:01 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat zou niet zo horen te zijn. De/je kiezers bepalen wat je (ver)macht (is), ze zijn onze vertegenwoordiger.. toch ?

[..]

Dat is het bekende (in)competentie-excuus waarbij de kiezer verondersteld wordt geen (overzicht)kennis te hebben. Stemmers zijn dus wel competent om te kiezen maar kennelijk niet om daarna keuzes te maken 8)7

Elke zelfstandige volwassene is prima in staat keuzes te maken, ook moeilijke waar we allemaal (inter)persoonlijk en vaak dagelijks mee te maken hebben.

[..]

Zeg dat dan en kom niet aanzetten met Papadag (Klaver), Maltadag (Buma), School/ministerdag (Rutte), Goede vrijdag, (geboekte) vakanties etc.etc.

[..]

Dat probleem zie ik niet zo.....je weet wat je partij(kiezers) wel en niet willen.
Er is/komt dan een groot risico dat partijen (kennelijk) niet (gaan) staan waarvoor ze vooraf wel stonden. Ik denk zelf dat er vooral "tijd genomen" wordt om het te kunnen verkopen.
Met alle respect, maar ik denk dat je echt geen idee hebt van wat er bij zulke onderhandelingen komt kijken. De stem van de kiezer bepaalt welke kaarten je in handen krijgt, maar vervolgens is het nog wel aan de onderhandelaars om ze op het juiste moment te spelen. Denken dat de onderhandelingen vooral een optel- en aftreksom van standpunten is, is vrij naïef.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  dinsdag 18 april 2017 @ 21:29:15 #115
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_170317269
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 20:39 schreef keste010 het volgende:
[..]
Met alle respect, maar ik denk dat je echt geen idee hebt van wat er bij zulke onderhandelingen komt kijken. De stem van de kiezer bepaalt welke kaarten je in handen krijgt, maar vervolgens is het nog wel aan de onderhandelaars om ze op het juiste moment te spelen. Denken dat de onderhandelingen vooral een optel- en aftreksom van standpunten is, is vrij naïef.
Hmmmmm, denken, weten laat staan ervaring wat het is: quatsch en dan met name voor wat betreft de ondertussen doorgeprikte (vertragings)excuses.

Natuurlijk snap ik je argumentatie. Juist omdat ik weet hoe dat onderhandelen werkt en de deelnemers daar geheimzinnig over willen doen (dwz "taktiek" in de achterkamers) ben ik van mening dat dit niet goed is voor het land en (daarmee de uitkomst) voor de inwoners.

Daarbij is het huidige proces welzeker een optelsom van standpunten. Ik zie idd daarij niet waarom de berekening daarvan zo lang moet duren: je weet wat je (niet cq. mag) wil wat imho sws (feitelijk vooraf) duidelijk moet zijn. De onderhandeling hoort geen uitruil van gevolgen die vervolgens worden opgelegd aan incompetent geachte inwoners.

Enfin, Schippers heeft al laten weten dat ze bereid is haar zomervakantie eventueel uit te stellen wat ik iig positief vind maar ook "lees" als... dat het mogelijk lang kan gaan duren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_170326454
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 april 2017 21:29 schreef Vallon het volgende:

Daarbij is het huidige proces welzeker een optelsom van standpunten. Ik zie idd daarij niet waarom de berekening daarvan zo lang moet duren: je weet wat je (niet cq. mag) wil wat imho sws (feitelijk vooraf) duidelijk moet zijn. De onderhandeling hoort geen uitruil van gevolgen die vervolgens worden opgelegd aan incompetent geachte inwoners.

Als jij met vrienden aan het pokeren bent dan leg je toch niet iedere ronde allemaal je kaarten op tafel en ga je zitten kijken wie nadat er 5 kaarten op tafel zijn gelegd de beste hand heeft, om die vervolgens alle chips te geven?

Het bluffen.. het meewerken op sommige moment en andere momenten juist de hakken in het zand zetten.. het strategisch aansturen op de juiste uitkomst en met name de timing erin; ze zorgen er allen voor dat onderhandelen wel degelijk meer is dan het optellen en aftrekken van standpunten.

Je kan vinden dat dat niet zou moeten hoeven, maar in de praktijk blijkt dat het hier altijd op uitkomt. En omdat wellicht in jouw ogen kleine details op lange termijn enorme verschillen kunnen maken is het wel degelijk belangrijk om er goed de tijd voor te nemen. Het gaat tenslotte om miljarden belastingcenten die ze aan het verdelen zijn..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  woensdag 19 april 2017 @ 17:32:54 #117
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_170334168
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 11:06 schreef keste010 het volgende:

[..]

Als jij met vrienden aan het pokeren bent dan leg je toch niet iedere ronde allemaal je kaarten op tafel en ga je zitten kijken wie nadat er 5 kaarten op tafel zijn gelegd de beste hand heeft, om die vervolgens alle chips te geven?

Het bluffen.. het meewerken op sommige moment en andere momenten juist de hakken in het zand zetten.. het strategisch aansturen op de juiste uitkomst en met name de timing erin; ze zorgen er allen voor dat onderhandelen wel degelijk meer is dan het optellen en aftrekken van standpunten.

Je kan vinden dat dat niet zou moeten hoeven, maar in de praktijk blijkt dat het hier altijd op uitkomt. En omdat wellicht in jouw ogen kleine details op lange termijn enorme verschillen kunnen maken is het wel degelijk belangrijk om er goed de tijd voor te nemen. Het gaat tenslotte om miljarden belastingcenten die ze aan het verdelen zijn..
Ik begrijp je argumentatie en snap natuurlijk ook dat de wereld nu eenmaal zo draait.
Degene die het slimst omgaat met een situatie, ongeacht de moraliteit, wint.
Wees daar dan eerlijk in, zeg dat je wil vertragen en ga niet leuteren dat je een papadag wilt of dat je zo moe bent.

Zelf vind ik dat zo omgaan met maatschappelijke belangen sws niet zou moeten (kunnen).
Dat een bepaalde uitkomst voor inwoners wordt bepaald "hoe slim" iemand onderhandelt is imho faliekant fout. Dat (win/st)gedrag is een etterende wond in onze levenswijze en werkt manipulatie in de hand.

Belangen en afwegingen moeten (kunnen) worden bepaald op basis van o.a.: wenselijkheid en daarmee verbonden haalbaarheid.
Dat beoordelen is imo vooral een technische aspect waarbij je dan op enig moment een zekere keuze (cq. budget) aan geeft.
De wenselijkheid wordt imho bepaald door enerzijds door (wetteljke) plichten, kennis en anderzijds door (regerings)voorstellen. De haalbaarheid en uitvoering wordt bepaald door betrokken deskundigen en bij verschil van inzichten omtrent prioriteit, bepaalt het electoraat.

Ik vind het te zot voor woorden dat men in een achterkamertje (zonder toelichting, laat staan belofte) gaan 'pokeren' of en hoeveel procent aan iets wordt toegekend. Dit alles omdat de vertegenwoordiger de tijd neemt om zich niet in de "kaart" te laten kijken en je maar moet afwachten wat de uitkomst wordt.
Stel je 's voor dat dit zo zou gaan bij het blussen van branden.....
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_170334470
quote:
14s.gif Op woensdag 19 april 2017 17:32 schreef Vallon het volgende:
Stel je 's voor dat dit zo zou gaan bij het blussen van branden.....
Als er wordt nagedacht over preventie van branden dan wil je wel weer dat degelijk tijd aan besteed wordt.
  woensdag 19 april 2017 @ 20:47:48 #119
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_170339067
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 17:48 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Als er wordt nagedacht over preventie van branden dan wil je wel weer dat degelijk tijd aan besteed wordt.
En bij het blussen ?
Waarbij ik in deze analogie vind dat qua omstandigheden, de boel in lichterlaaie staat..... dan kan je zeggen bij mij (NIMBY) brand het niet... dus niets aan de hand.

Wat je er ook van vindt, er moet beslist worden wat er moet/gaat gebeuren met & in ons sociaal-, zorg-, maatschappelijk, financieel-, klimaat, energie stelsel, immigratie en (onze )positie in het grotere geheel.

Preventief is er (bitter ?) weinig gedaan om de huidige situatie met enige daadkracht aan te pakken. Dan wat gaan voortkabbelen om de samenstelling over de zomer heen te (willen ?) tillen, is verloren tijd. Natuurlijk snap ik dat de huidige constellatie, lastig is en er daarom geen haast is wat je dan 'eerlijk' zonder een smoes moet zeggen.

Tijd nemen zodat de 'ander' murw wordt van irritatie of vermoeidheid; is de boel chanteren. Wanneer (doorloop)tijd een factor is voor slagen, wil ik weten wat daar het veronderstelde rendement van is en waarom die tijd dan waarvoor nodig is. Zo moeilijk is het allemaal niet.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_170342876
quote:
12s.gif Op woensdag 19 april 2017 20:47 schreef Vallon het volgende:

[..]

En bij het blussen ?
Waarbij ik in deze analogie vind dat qua omstandigheden, de boel in lichterlaaie staat..... dan kan je zeggen bij mij (NIMBY) brand het niet... dus niets aan de hand.

Wat je er ook van vindt, er moet beslist worden wat er moet/gaat gebeuren met & in ons sociaal-, zorg-, maatschappelijk, financieel-, klimaat, energie stelsel, immigratie en (onze )positie in het grotere geheel.

Preventief is er (bitter ?) weinig gedaan om de huidige situatie met enige daadkracht aan te pakken. Dan wat gaan voortkabbelen om de samenstelling over de zomer heen te (willen ?) tillen, is verloren tijd. Natuurlijk snap ik dat de huidige constellatie, lastig is en er daarom geen haast is wat je dan 'eerlijk' zonder een smoes moet zeggen.

Tijd nemen zodat de 'ander' murw wordt van irritatie of vermoeidheid; is de boel chanteren. Wanneer (doorloop)tijd een factor is voor slagen, wil ik weten wat daar het veronderstelde rendement van is en waarom die tijd dan waarvoor nodig is. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Zo te lezen weet jij precies hoe de onderhandelingen verlopen. Knap dat je meer weet dan de rest van NL.

Om in de analogie van brandweer verder te gaan. Ze zijn nu de brandweer aan het reorganiseren. Brandjes worden echt nog wel geblust als ze zich voor doen. Het laatste brandje was die Turkse minister die bijna op de achterkant van de sleepwagen het land uit gezet werd.
  donderdag 20 april 2017 @ 20:46:57 #121
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_170362620
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 22:28 schreef qajariaq het volgende:
Zo te lezen weet jij precies hoe de onderhandelingen verlopen. Knap dat je meer weet dan de rest van NL.
Dat is ook het probleem... er is nauwelijks transparantie en er wordt wat gewauweld in vage termen met ineens een raar konijn uit de hoed dat zegt: geen geld wat er kennelijk voor de verkiezingen wel was. De zg. tegen- of meevallers die - als gebruikelijk - snel opdrogen

Gelukkig de laatste dagen, hoor ik geen ridicule excuses meer dat er een papadag moet zijn etc.
Goed zo dus.

quote:
Om in de analogie van brandweer verder te gaan. Ze zijn nu de brandweer aan het reorganiseren. Brandjes worden echt nog wel geblust als ze zich voor doen. Het laatste brandje was die Turkse minister die bijna op de achterkant van de sleepwagen het land uit gezet werd.
Dat -zelf- aangestoken (verkiezings)vuurtje kan je imho gelijk vergeten, dat zijn dingen voor de kiezersbühne waar de gemiddelde NederLander sws niets mee te maken heeft, laat staan iets aan heeft.

Wanneer je ballen hebt, trek je het paspoort in van de Turken die hebben gestemd voor de Turkse staat. Je bent Turk of Nederlander waarbij je òf je bemoeit met daar of met datgene hier, niet allebei. Los daarvan is het sws belachtelijk dat een staat in een ander land actief campagne gaat voeren.

Mijn stelling blijft dat het niet goed is dat een land meer dan een paar weken nodig heeft om een regering te vormen. Het is simpelweg niet goed voor wat je kunt noemen je (ook internationale) onderhandelingspositie, laat staan iemand kunnen aanspreken op de (aangenomen) verantwoordelijkheid.
Het zou goed zijn dat ergens in de toekomst de kiezer voortaan vooraf wordt verteld omtrent (mogelijke) regeringscoalities en "breekpunten". Mocht een formatie langer duren dan zeg 4 weken, zou het ook goed zijn dat er automatische binnen twee weken nieuwe verkiezingen worden gehouden.

De kiezer kan dat (moeilijkheids) "aspect" waar nu over wordt onderhandeld, dan mee gaan wegen in de te maken keuze.

Je moet nu maar afwachten waarvoor je met "open ogen" hebt gekozen. In de diverse partijen (VVD maar ook zeker GL) wordt er al behoorlijk gemord en de formatie is aan het voorsorteren op een "we moeten wel" verder want "er is eigenlijk geen andere keuze" mogelijk.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 21 april 2017 @ 17:13:47 #122
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_170385092
Er is zijn sinds 17 maart , nu ruim 5 weken (35 dagen), bijna 11 dagen heel zwaar en vooral lang onderhandeld, wat (kennelijk) zeer vermoeiend is. Waarover is onderhandeld weten we niet.
Schijnbaar te ingewikkeld en daarom geheim om het uit te kunnen leggen.
Dus is er het "recht" toegeëigend op een weekje vakantie om uit te puffen waarbij wat relaxhuiswerk is meegegeven om te (be)kijken of iemand wil inleveren op "heikele" punten.

Zottigheid, ik ken ondernemers die 7 dagen per week, 12 uur (en meer) per dag bezig om hun broodwinning drijvende te houden en zeker niet op vakantie gaan. En nee dat is geen keuze van gezellig boetiekwinkeltje spelen. Laat staan de zieken en (sociaal) zwakkeren in onze maatschappij die het woord vakantie niet eens (her)kennen.

Je kan zeggen "acht, niets aan de hand in het land" maar ondertussen worden in de Tweede Kamer de moeilijke punten maar niet besproken omdat er geen regering is om daar uitvoering aan te geven. Natuurlijk blijven de demissionaire leden van het kabinet zonder tanden lekker handjes schudden in den landen.

Ik ga wel benieuwd zijn wat de resultaten van het "huiswerk" zal zijn. Ben hoog gespannen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_170386120
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:13 schreef Vallon het volgende:
nu ruim 5 weken (35 dagen), bijna 11 dagen heel zwaar en vooral lang onderhandeld
Als je het zo neerzet is het wel een beetje karig inderdaad. :) Dat zou wel wat beter kunnen van onze centen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170386182
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:13 schreef Vallon het volgende:

Je kan zeggen "acht, niets aan de hand in het land" maar ondertussen worden in de Tweede Kamer de moeilijke punten maar niet besproken omdat er geen regering is om daar uitvoering aan te geven.

Natuurlijk blijven de demissionaire leden van het kabinet zonder tanden lekker handjes schudden in den landen.
Welke moeilijke punten?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 21 april 2017 @ 19:58:47 #125
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_170388474
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welke moeilijke punten?
Ah, mooi ik doe er een kwartje bij. Kijk om je heen, ook wat in de vergetelheid ligt.

Ik noem maar wat in willekeurige volgorde: euthanasie, abortus, klimaat, defensie, werkgelegenheid, begroting, EU & Co, financiën, zorgstaat, vluchtelingen, MH17, Syrië, Groningen, onderwijs etc.etc.... al deze zaken krijgen nu in de Tweede Kamer geen aandacht omdat ze feitelijk tot non grata zijn verklaard in afwachting van een nieuw kabinet.

Kern is dat zolang er geen kabinet is, heeft de tweede kamer laten we zeggen een beperkte non-functie nl. alleen die van volksvertegenwoordiging. De twee andere (hoofd)taken zoals controle regeringsbeleid en doen van wetsvoorstellen (ism regering en 1e kamer) is nu niet mogelijk OMDAT er geen regering is.....

Ja er zit een demissionair kabinet wat t.a.v. het vorige, functie(-en fut)loos is. Het naar huis sturen van een demissionair kabinet en doen van wetsvoorstellen is nu bijv zinloos.
Dat kan pas weer hervat worden wanneer er regering is. En ja de taak van een regering is niet blijven zitten op de handen maar voorthandelen wat nu niet kan.

Ga je mij vast "wegzoomen" door in te willen gaan op specifieke punten inhoudelijk wat ik wel kan maar niet (hier) ga doen.

De kern is dat zolang er geen kabinet is, we als land stilliggen. Zeggen dat dat wel goed is, is je rondwentelen in onwetendheid met hoe ons staatsbestel in elkaar steekt.
Die gasten horen zich de poten onder hun kont uit te lopen om een regering samen te stellen. Lukt/willen "ze" dat niet, schrijven ze als de wiedeweerga maar nieuwe verkiezingen uit.
Mja, dat zal deze en gene niet goed uitkomen met alle "geboekte" zetelwinst.....
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')