abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170143881
Quoi: De spekjesmobiel O+

Ziet er prima uit. Niet vreemder dan in een kinderwagen.
Heb je er toevallig een klein stukje mee gelopen (al is het maar rondom de eettafel)? Voelt het heel anders in comfort dan een kinderwagen? Het is natuurlijk niks om flink mee te wandelen maar het zou voor ons een uitkomst zijn om boodschappen te doen.

En ik vind het super rot om te zeggen voor de slechte slapers hier. Maar Goedzakje heeft gewoon na zijn laatste fles van 23u tot 08:00 geslapen! Echt, Willem-Lex een lintje graag.

Moge het universum meer goede slaap vibes brengen naar alle babies in dit topic zodat iedereen dat onbekende gevoel van uitgerust zijn mag ervaren in de ochtend en breng ons heden meer chocolade paaseitjes . Amen.

Burdie: Ja, het makkelijkst zou zijn als je ze gewoon in bed kan leggen en ze gaan slapen.
Maar als dat bij jullie niet werkt en knuffelen wel, gewoon met de flow mee gaan.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_170143922
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:03 schreef Molo het volgende:

[..]

Pesticiden

Kans op, uiteraard, want er zijn vást ook genoeg boeren daar die die niet zoveel gebruiken, maar niet echt EU gecontroleerd

Maar iedereen zijn eigen keuzes, en dat meen ik zonder achterbakse sneer ofzo. Goed om bewust te zijn van wat je eet en gebruikt qua spullen voor baby's, maar verder, vooral gewoon doen denk ik :Y
Hoooo niet gaan indekken of bang zijn dat het overkomt als sneer, dacht dat de 'langetenen-/gierendehormonen-'buien hier inmiddels weg waren en iedereen weer kan zeggen/vragen wat ze willen :D
  dinsdag 11 april 2017 @ 11:31:44 #253
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_170143930
De spekjesmobiel :+ was om even uit te proberen hč mensen? Koest. Terug in jullie hok!

Al vind ik het niet tegenvallen en gaat die buggy over 5 maanden mee op vliegreis.
  dinsdag 11 april 2017 @ 11:32:50 #254
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170143948
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:31 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Hoooo niet gaan indekken of bang zijn dat het overkomt als sneer, dacht dat de 'langetenen-/gierendehormonen-'buien hier inmiddels weg waren en iedereen weer kan zeggen/vragen wat ze willen :D
Blijft OUD, de zuurste plek van Fok O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_170143955
Lastig dat je je zo voelt Mies :* Je bent geen faalmama!
Hier slaapt M nog steeds bij ons in bed. Bij oma en het kdv slaapt ze in een ledikant, dus ze kan het wel. Maar het is gewoon ook mijn eigen luiheid. Lekker dichtbij, makkelijk als ze 's nachts wakker wordt of onrustig is (als ik over haar buik wrijf word ze vaak weer rustig bijv.).
Ik blijf vaak bij haar tot ze in slaap is gevallen. Als ik moe blijf ik ook erbij liggen :@ en anders ga ik naar beneden :P

Foto van Max O+ Hij is echt een stuk groter dan M volgens mij!
pi_170143982
Wat betreft plastic en pesticiden... pfff. Goedzakje mag over 10 dagen aan de prakjes.
Maar ik merk wel dat ik het een nare gedachte vind om niet biologische groente te gebruiken. Beetje jammer dat ze die dan weer juist in plastic verpakken in de supermarkt en ik wil plastic zoveel mogelijk vermijden. Al heb ik wel BPA-free bestek, bakjes en kommetjes enzo voor hem.

Hij zal het vast overleven hoor, maar zijn lijfje is gewoon nog zo nieuw en ik ben er zo zuinig op. :@
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  dinsdag 11 april 2017 @ 11:36:06 #257
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_170143997
Ahh ziet em zitten dan :D Wij hebben destijds ook een buggy aangeschaft ivm vliegvakantie. Vv was toen 9 maanden en toen ging het prima.

Hoeraaa.. Aa kon al een tijdje zijn tutje uit zijn mond halen... vond hij zeer interessant en tof.. totdat hij merkte dat zijn tutje uit zijn mond was.. boehoee... maar nu kan hij het tutje ook weer zelf terug in zijn mond stoppen *O*
En hij zit overal op te knauwen O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_170144006
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:15 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Ik doe elke dag precies hetzelfde, maar na een uur ontroostbaar huilen (tenzij bij mij) ben ik ook wel een keer klaar en is mijn geduld op. Dat ze slaapt is me op dat moment meer waard dan dat ze uiteindelijk in haar eigen bed slaapt. Misschien is dat dom, maar ik weet het dan ook niet meer. Ik probeer elke dag hetzelfde en heel soms heb ik succes, maar meestal niet. En ik wil ook gewoon dat ze altijd blij is en weet dat mama er voor haar is en ze altijd bij mij terecht kan (jeugdissues). Ik heb iemand nodig die me even hier doorheen helpt, denk dat ik het dan beter vol kan houden.
Dus ja, ik ben ook niet consequent genoeg en dat helpt ook niet.
Wij hebben met 13 maand ook een slaapconsult gehad. Bij ons heeft het echt het verschil gemaakt. ookal hadden we heel veel al geprobeerd van wat ze ons vertelde, het hielp om iemand te hebbben die kon beschrijven hoe het zou zijn, en ons er tot drukte om echt consequent te zijn met wat we doen. Na het slaapconsult was het 4 dagen dikke drama om de oude gewoontes af te leren en de nieuwe gewoontes aan te leren. Nu gaat T voor alle dutjes zelf slapen, en slaapt 80% van de nachten van 7 tot 6.30. de andere 20 % wordt hij wel eens wakker, maar is het meestal genoeg om vanuit bed te roepen "ga maar lekker weer slapen, T". En anders even naar hem toe en een hand op z'n rug, en hij slaapt weer verder.
pi_170144035
Pff Ja die dirty dozen, ik had gisteren voor mezelf overrijpe niet-bio peren in de blender gemikt met schil. Het smaakte naar zeep :(.
pi_170144168
Kijk m zitten in die buggy :D
Wij hadden bij O de buggy voor het eerst gebruikt toen ze 11mnd was en we op vliegvakantie gingen. Ze zat en kroop al maar toch zakte ze enorm onderuit in dat ding. Nu gaan we met S vliegen en dan check ik de wagen maar gewoon in. Maar die is dan ook een pasgeborene.

Hij kreeg een hapje komkommer. Rillen joh haha. O deed dat nooit :D
pi_170144265
Zit een wandelwagen dan zoveel stabieler? Het zitje bedoel ik dan. Want ik heb het losse zit gedeelte eens bekeken maar kan nu niet zeggen dat die er veel steviger uit ziet dan een goede buggy.

Maar ik ben buggy en wandelwagen noob. Want Goedzakje ligt nog in de reiswieg.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  dinsdag 11 april 2017 @ 11:56:17 #262
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170144278
Kuiken zat met 6 maanden voor 't eerst in de buggy op vakantie. Stuiteren joh :D. Maar hij heeft het overleefd :+.

Gup is alweer 5 maanden, over een paar weken gaan we full-on Rapley beginnen. Hij heeft wel al een aantal keer een stukje komkommer gekregen, en gisteren heeft hij voor de show op een asperge gesabbeld. Leuke periode vind ik dit O+.
KuikenGuppy
  dinsdag 11 april 2017 @ 11:56:54 #263
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170144295
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:55 schreef ReginaFalange het volgende:
Zit een wandelwagen dan zoveel stabieler? Het zitje bedoel ik dan. Want ik heb het losse zit gedeelte eens bekeken maar kan nu niet zeggen dat die er veel steviger uit ziet dan een goede buggy.

Maar ik ben buggy en wandelwagen noob. Want Goedzakje ligt nog in de reiswieg.
Het gaat om het onderstel, een wandelwagen heeft veel betere vering dan een buggy ;).
KuikenGuppy
pi_170144299
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:56 schreef Burdie het volgende:
Kuiken zat met 6 maanden voor 't eerst in de buggy op vakantie. Stuiteren joh :D. Maar hij heeft het overleefd :+.

Gup is alweer 5 maanden, over een paar weken gaan we full-on Rapley beginnen. Hij heeft wel al een aantal keer een stukje komkommer gekregen, en gisteren heeft hij voor de show op een asperge gesabbeld. Leuke periode vind ik dit O+.
Tips over het Rapley stijl voeren van een konijn staan een stukje terug in dit topic.

Het onderstel met betere vering snap ik. Maar mensen zeggen steeds ja hij zit dan niet stabiel in de zitting of zakt onderuit. Maar dat zelfde probleem heb je lijkt mij ook in een kinderwagen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  dinsdag 11 april 2017 @ 12:02:25 #265
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170144379
Volgens mij kan de wandelwagen over het algemeen platter dan de gemiddelde buggy.

En minder kans op wegzakken als het niet zo stuitert, denk ik :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 11 april 2017 @ 12:04:11 #266
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_170144407
Guppy heeft gisteren een Nijntje knuffel gerapley'd, RF!
KuikenGuppy
  dinsdag 11 april 2017 @ 12:04:29 #267
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_170144413
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 11:57 schreef ReginaFalange het volgende:

[..]

Tips over het Rapley stijl voeren van een konijn staan een stukje terug in dit topic.
Tussen de kroon en de kruin doormidden toch?

De wandelwagen is veel comfortabeler en beter geveerd. Een tukkie doen in die buggy lijkt me 'te doen', een tukkie doen in de wandelwagen is Max' hobby. Nu kan ik daar een foto van posten, maar dan staat mijn wagen misschien wel verkeerd afgesteld op de foto of heeft hij natuurlijk net zijn 5punts gordeltje niet om :+
  dinsdag 11 april 2017 @ 12:07:59 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_170144460
De rugleuning van een buggy bestaat uit een paar metalen strips met stof er omheen gespannen . Die van de wandelwagen is meestal massief ;)

Qua slapen: hier kwam het goed na het stoppen met de borstvoeding, dus zeg na een jaar ofzo.

Noud is vandaag door de apk geweest. Heel het cb had bloedende oren. Zit qua gewicht op +2,5 en lengte en hoofd op +1. Ze vroeg of er behoefte was aan "stevig ouderschap " vanwege het gehuil maar ik vind dat echt zo naar klinken dat ik er maar even voor heb bedankt :')
disclaimer
pi_170144483
Dat wist ik dus niet SQ, thanks.

En wat de hell is stevig ouderschap? Het klinkt in elk geval erg naar. Alsof je er gratis een houten liniaal bij krijgt.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  dinsdag 11 april 2017 @ 12:10:48 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_170144500
Is ondersteuning bij opvoeden als je er zelf een beetje doorheen zit. Maar zover ben ik gelukkig nog niet :D
disclaimer
pi_170144550
Ja, ik kan me voorstellen dat je er uiteindelijk wel doorheen zit als een baby veel huilt.

Maar daarvoor is Ikea Smaland uitgevonden, toch? :')
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  dinsdag 11 april 2017 @ 12:18:18 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_170144619
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:14 schreef ReginaFalange het volgende:
Ja, ik kan me voorstellen dat je er uiteindelijk wel doorheen zit als een baby veel huilt.

Maar daarvoor is Ikea Smaland uitgevonden, toch? :')
om daar je hoofd in de ballenbak te steken in de hoop dat het wat dempt?
disclaimer
pi_170144677
Wel mooi dat ie door de apk is, sq.

M gisteren ook. -2 gewicht en precies gemiddeld met zn lengte. Arts vond het wel prima. Lekker op eigen lijntje.
  dinsdag 11 april 2017 @ 12:23:23 #274
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_170144687
Veel huilies- en nie-slapen-nie-baby's -O-

Wat een rare benaming.. stevig ouderschap.. :')
Wel super stats zeg!

Cygne ook goeie apk met eigen lijntje. Fijn!
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_170144737
Dat is wel 'stevig' inzetten van het cb, SQ? Al is het natuurlijk een goedbedoelde en ook open vraag. Sterkte ermee. Hij doet het ondanks krampen en huilen wel supergoed. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170144772
Hier kregen we bij de intake thuis al folders van stevig ouderschap, voor stel dat :7

Mies wat naar dat ze nog steeds niet in haar bed slaapt! Ik denk dat je juist géén faalmoeder bent als je probeert een oplossing te zoeken; slapen is best belangrijk voor babies :*

Tot nu toe slaapt onze smurf overdag vooral op ons/in de wagen tijdens wandelen O+
S nachts slaapt ze wel in bed tussen de voedingen door ^O^

Hier krampjes door chocola en koffie dus ik ben op rantsoen gezet :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_170144841
Oh fijn van de goede apk's *O*

Smurf zit qua gewicht op de 0-lijn en qua lengte er iets onder :9 speklapje

Pfff call the Midwife blijft een tranenmagneet ;(
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 11 april 2017 @ 12:40:56 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_170144915
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:33 schreef tombolafan het volgende:
Oh fijn van de goede apk's *O*

Smurf zit qua gewicht op de 0-lijn en qua lengte er iets onder :9 speklapje

Pfff call the Midwife blijft een tranenmagneet ;(
ik keek van de week een aflevering waarbij die man doodging vlak nadat de baby was geboren. Ik zat echt te brullen op de bank :')

Cygne ook door de apk, mooi!

Wij kregen de folders van stevig ouderschap ook al bij de intake. Ze zullen wel targets hebben gekregen :')
disclaimer
pi_170144916
Goed om te lezen Jagär, heel fijn om ervaringen te lezen en wat knap dat jullie hebben doorgezet. Hoe is T. die eerste paar dagen uiteindelijk in slaap gevallen?

Ik zou het op zich niet erg vinden als we haar altijd in slaap moeten knuffelen, probleem is alleen dat als we haar overleggen, ze of meteen of na twintig minuten wakker wordt en dan kunnen we opnieuw beginnen.

Dank voor jullie lieve woorden en steun O+
pi_170144931
Oh en wat een goede stats Sq! O+ Hoe oud is hij nu? :@ nog niet op het toppunt van krampjes of wel?
pi_170144938
Echt he tombo. Call the midwife. O+
  dinsdag 11 april 2017 @ 12:44:00 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_170144968
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:41 schreef Mies_poes het volgende:
Oh en wat een goede stats Sq! O+ Hoe oud is hij nu? :@ nog niet op het toppunt van krampjes of wel?
morgen vijf weken pas. Dus we mogen nog even :Y)
disclaimer
pi_170144994
Ai, SQ. Dan mag je inderdaad nog wel even.

Grappig wel die babies, hier ging met 12 weken alle kwaaltjes echt zo goed als ineens weg.
Bouwpakketje nog niet helemaal klaar met 37 a 42 weken. Maar fuck nog 12 weken langer zwanger zijn.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  dinsdag 11 april 2017 @ 12:46:52 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_170145015
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:45 schreef ReginaFalange het volgende:
Ai, SQ. Dan mag je inderdaad nog wel even.

Grappig wel die babies, hier ging met 12 weken alle kwaaltjes echt zo goed als ineens weg.
Bouwpakketje nog niet helemaal klaar met 37 a 42 weken. Maar fuck nog 12 weken langer zwanger zijn.
ja ons bekken schijnt dat ook niet aan te kunnen. Daarom komen mensen onrijp ter wereld net als kangoeroes.
disclaimer
pi_170145027
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja ons bekken schijnt dat ook niet aan te kunnen. Daarom komen mensen onrijp ter wereld net als kangoeroes.
En wij verdomme wél zelf draagzakken moeten kopen.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_170145080
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:40 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik keek van de week een aflevering waarbij die man doodging vlak nadat de baby was geboren. Ik zat echt te brullen op de bank :')

Cygne ook door de apk, mooi!

Wij kregen de folders van stevig ouderschap ook al bij de intake. Ze zullen wel targets hebben gekregen :')
die opa? Ik huil bijna elke aflevering wel :')

En Mies dat snap ik. Hier is ze ook maar voor heel even over te leggen (dat je net 1 was kan doen bijvoorbeeld), maar ze is natuurlijk nog een stuk jonger :*

Voorlopig zit ik dus vaak met haar op de bank terwijl ze slaapt, vandaar dat ik call the Midwife bingewatch :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_170145201
Mies, nog even een hart onder de riem: ik had een zeer slechte slaper en het heeft een poos geduurd, maar is echt veel verbeterd. Hoe uitzichtloos het ook lijkt, het kan beter worden :*. Hopelijk biedt het slaapconsult je wat je nodig hebt. Verwacht geen wonderen, wees blij met kleine stapjes, want ook met kleine stapjes kun je er komen.
pi_170145392
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:41 schreef Mies_poes het volgende:
Goed om te lezen Jagär, heel fijn om ervaringen te lezen en wat knap dat jullie hebben doorgezet. Hoe is T. die eerste paar dagen uiteindelijk in slaap gevallen?

Ik zou het op zich niet erg vinden als we haar altijd in slaap moeten knuffelen, probleem is alleen dat als we haar overleggen, ze of meteen of na twintig minuten wakker wordt en dan kunnen we opnieuw beginnen.

Dank voor jullie lieve woorden en steun O+
Die eerste paar dagen meestal huilend, bij de duutser op de arm. Ons doel was het slapen van de borstvoeding los te koppelen, want T sliep alleen maar in aan de borst, en werd 's nachts elke 45 minuten wakker. Dus, de duutser heeft hem uitvoerig getrootst, en elke dag een stukje verder gegaan. De derde dag hem niet meer opgepakt, maar nog wel geaaid enzo, en steeds uitleggen wat de bedoeling is...
pi_170145475
Oh jee, Call the midwife. Die aflevering waarin die twee baby's per ongeluk omgewisseld worden. :'( Daar kan ik nou nog steeds naar van zijn. :{

Mies, lang verhaal dus in spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SQ, best heftig dat ze daar al over beginnen. Zo heel vreemd zijn huilende mini's toch niet?
  dinsdag 11 april 2017 @ 13:21:35 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_170145578
Klopt selvaria. Maar ik was natuurlijk weer erg eerlijk en heb verteld dat mijn man en ik nog wel eens lelijk tegen elkaar doen tijdens zo'n krampnacht :')
disclaimer
pi_170145618
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 13:21 schreef Stormqueen het volgende:
Klopt selvaria. Maar ik was natuurlijk weer erg eerlijk en heb verteld dat mijn man en ik nog wel eens lelijk tegen elkaar doen tijdens zo'n krampnacht :')
Dát is natuurlijk wel absurd! :o

:')
pi_170145696
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 13:10 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Die eerste paar dagen meestal huilend, bij de duutser op de arm. Ons doel was het slapen van de borstvoeding los te koppelen, want T sliep alleen maar in aan de borst, en werd 's nachts elke 45 minuten wakker. Dus, de duutser heeft hem uitvoerig getrootst, en elke dag een stukje verder gegaan. De derde dag hem niet meer opgepakt, maar nog wel geaaid enzo, en steeds uitleggen wat de bedoeling is...
Poeh als ik dat lees dan wil ik eigenlijk niet meer ;( het voelt ergens ook niet lekker. Ze heeft mama nodig en wil lekker knuffelen en dan ineens wordt het mama te veel en moet ze ineens zelf in slaap leren vallen. Al dan niet huilend bij papa. Gisteravond is dat ook gebeurd. Ik moest echt die intake voor het slaapconsult schrijven dus ben in die schuur gaan zitten zodat ik haar niet kon horen :@ na twee uur jammeren/huilen bij papa is ze in slaap gevallen. Toen ik dat hoorde brak mijn hart. Het voelt egoīstisch. Ik wil haar in alles volgen en nu kies ik iets waar zij nog niet klaar voor is.

Wat vreselijk vermoeiend dat hij 's nachts ook elke 45 minuten wakker was zeg. En wat hebben jullie het lang volgehouden.

Hupje, dankjewel voor je woorden :*
Selvaria, ook bedankt voor je verhaal. Hoop die methode hier nooit te hoeven toepassen, maar snap het wel als het al anderhalf jaar duurt.
  dinsdag 11 april 2017 @ 13:31:39 #293
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_170145765
Misschien heb ik niet goed opgelet hoor, maar ik snap dus niet zo goed waarom je er dan toch voor kiest? Als in wat is je motivatie, ik lees wel veel wat je graag wil en dat snap ik heel goed, maar waarom kies je er toch voor als het niet goed voelt?
pi_170145802
Ik vind het wel goed dat ze hulp aanbieden, zolang ze niet verwachten dat je ja zegt en dat hun inschatting klopt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Unihipili op 11-04-2017 13:38:53 ]
pi_170145896
Mies! Dat niet slapen is zo heftig. Ik zit er nu ook middenin, maar wel met het geluk dat mijn jongetje gewoon meteen tevreden is als hij bij/met ons speelt. Alleen slapen (ook tegen me aan) wil hij ongeveer per definitie niet.

Voor mij is het zo dat we een aantal dingen hebben geprobeerd, maar dat werkte niet, of hield ik niet vol, of vonden we niet leuk. Ik weet niet of mijn baby gewoon niet zelf in slaap kan vallen/doorslapen, of dat wij iets 'verkeerds' doen, maar ik heb die hele
vraag gewoon los gelaten.

Bij mij helpt het besef dat ķķk als je nu niets probeert, het vaak met ongeveer anderhalf jaar echt opeens beter gaat, en dat je dan ook op een leeftijd komt dat je ook met woorden al iets kan vertellen. Bij dochter hebben we toen wel nog een lange tijd gehad dat we 's avonds lang bezig waren met in slaap vallen, maar sliep ze wel door. Dat scheelde echt al de helft.

Het is echt onwijs heftig, wij proberen met afwisselen met uitslapen enzo wel enigszins aan onze slaap te komen.

En dan nu de lange termijngeruststelling: dochter is nu 4 en is de afgelopen 2 kaar zelden voor 7.15 wakker geworden, terwijl ik soms anderen hoorde met een kind dat als baby goed sliep, die als peuter/kleuter in de ochtenden veeleisend is/was. *) wij krijgen onze portie gewoon in de eerste twee jaar. :+
pi_170145928
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 13:27 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Poeh als ik dat lees dan wil ik eigenlijk niet meer ;( het voelt ergens ook niet lekker. Ze heeft mama nodig en wil lekker knuffelen en dan ineens wordt het mama te veel en moet ze ineens zelf in slaap leren vallen. Al dan niet huilend bij papa. Gisteravond is dat ook gebeurd. Ik moest echt die intake voor het slaapconsult schrijven dus ben in die schuur gaan zitten zodat ik haar niet kon horen :@ na twee uur jammeren/huilen bij papa is ze in slaap gevallen. Toen ik dat hoorde brak mijn hart. Het voelt egoīstisch. Ik wil haar in alles volgen en nu kies ik iets waar zij nog niet klaar voor is.

Wat vreselijk vermoeiend dat hij 's nachts ook elke 45 minuten wakker was zeg. En wat hebben jullie het lang volgehouden.

Hupje, dankjewel voor je woorden :*
Selvaria, ook bedankt voor je verhaal. Hoop die methode hier nooit te hoeven toepassen, maar snap het wel als het al anderhalf jaar duurt.
Ja, het was ook heftig. Wat voor mij de belangrijkste les ws was dat de duutser en ik er allebei klaar voor moesten zijn. Hiervoor hadden we ook halfslachtige pogingen gedaan, maar nooit doorgezet. Pas toen ik er echt klaar voor was kon ik het aan om ook rigoreus door te zetten. Ik vond het zo moeilijk, want T schreeuwde echt moord en brand. Toen ik er nog niet klaar voor was koos ik dan ook altijd uiteindelijk voor de makkelijke oplossing.
  dinsdag 11 april 2017 @ 13:43:15 #297
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_170145966
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 13:40 schreef Jag�rtrut het volgende:
Ja, het was ook heftig. Wat voor mij de belangrijkste les ws was dat de duutser en ik er allebei klaar voor moesten zijn. Hiervoor hadden we ook halfslachtige pogingen gedaan, maar nooit doorgezet. Pas toen ik er echt klaar voor was kon ik het aan om ook rigoreus door te zetten. Ik vond het zo moeilijk, want T schreeuwde echt moord en brand. Toen ik er nog niet klaar voor was koos ik dan ook altijd uiteindelijk voor de makkelijke oplossing.
Is 24/7 met je baby zitten niet gewoon de andere oplossing, ipv de makkelijke. :)
het valt me vaak op hier in dit topic en op de rest van fok dat men de manier omschrijft als de makkelijke of moeilijke, maar het is een andere oplossing. :D

Dat stoort mij echt, je geeft namelijk onbewust mensen soms een bepaald gevoel.
pi_170146000
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 april 2017 13:43 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Is 24/7 met je baby zitten niet gewoon de andere oplossing, ipv de makkelijke. :)
het valt me vaak op hier in dit topic en op de rest van fok dat men de manier omschrijft als de makkelijke of moeilijke, maar het is een andere oplossing. :D

Dat stoort mij echt, je geeft namelijk onbewust mensen soms een bepaald gevoel.
dat snap ik niet. Kun je wat specifieker zijn? Welke mensen geef ik onbewust soms een bepaald gevoel?

Voor mij persoonlijk was het de makkelijke oplossing. Ik spreek nergens van iemand anders.
pi_170146051
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 april 2017 13:43 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Is 24/7 met je baby zitten niet gewoon de andere oplossing, ipv de makkelijke. :)
het valt me vaak op hier in dit topic en op de rest van fok dat men de manier omschrijft als de makkelijke of moeilijke, maar het is een andere oplossing. :D

Dat stoort mij echt, je geeft namelijk onbewust mensen soms een bepaald gevoel.
Maar je mag toch zeker wel benoemen dat het voor jou de makkelijke of moeilijke oplossing is, zonder daarbij steeds na te denken of je user A of user B misschien voor het hoofd stoot?
  dinsdag 11 april 2017 @ 13:52:38 #300
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_170146121
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 13:10 schreef Jag�rtrut het volgende:
want T sliep alleen maar in aan de borst, en werd 's nachts elke 45 minuten wakker.
Dit soort dingen zou ik niet omschrijven als makkelijk.

Het valt voor mij in de categorie als jezelf een ontaarde moeder noemen, of zeggen dat het misschien niet pedagogisch is maar......

Het voelt als je eigen keuzes een beetje onderwaarderen, jezelf te niet doen.
Als ik met vriendinnen praat over dingen als ze niet doorzetten volgens een bepaald boekje of volgens hoe oma het doet gaat het over de makkelijke manier.

Ik zie het op fb ook, mensen zeggen dat ik niet goed doorzet, dat ik te makkelijk doe.
njah voor mj heeft het woord makkelijk misschien een andere lading.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')