abonnementen ibood.com bol.com
pi_170048464
registreer om deze reclame te verbergen
mass-effect-andromeda-1140x500.jpg

Naam: Mass Effect: Andromeda
Platform(s): PS4/Xbox One/PC
Releasedate: 23 Maart 2017

A new adventure awaits in the universe with Mass Effect: Andromeda, the first next-generation game in the expansive sci-fi RPG franchise Mass Effect created by acclaimed studio Bioware. Mass Effect Andromeda takes place far away from and long after the events of the original trilogy. With stunning visuals and a new galaxy to discover, BioWare delivers the next generation of space exploration.

Mass Effect: Andromeda takes players far beyond the boundaries of the Milky Way into the depths of the Andromeda galaxy. Become the Pathfinder and lead humanity's search for a new home in this uncharted and unforgiving region of space. Discover the secrets of a vast galaxy, battle hostile alien threats, build your crew and tap into deep progression and customization systems to make them your own. This is the story of humanity's next chapter, and your choices throughout the game will ultimately determine our survival and place in the Andromeda Galaxy. As you unravel the mysteries of Andromeda -- with the future of our species resting on your shoulders - you must ask yourself ... How far will you go?

Trailers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Screenshots:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* De officiele Bioware Mass Effect website
* De officiŽle Mass Effect Companion App
* De officiŽle Mass Effect Wiki-site

Reviews:
PC: http://www.metacritic.com/game/pc/mass-effect-andromeda
PS4: http://www.metacritic.com(...)ass-effect-andromeda
Xbox One: http://www.metacritic.com/game/xbox-one/mass-effect-andromeda

SPOILER: Mass Effect 3:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
hue
pi_170048474
ugxw29fcdypy.png stukken beter
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
hue
pi_170048530
73xZHSG.jpg
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
hue
pi_170048547
registreer om deze reclame te verbergen
^O^
  donderdag 6 april 2017 @ 22:20:17 #5
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_170053392
Mijn dialog wheel geeft geen zinnen meer na de patch.
En dan heb ik de black-screen-on-launch alweer gefixt :(
pi_170079815
Ben nu weer een stuk verder met de game, maar ik heb toch wel een beetje mixed feelings.

Ik vermaak mij opzich wel met de game, maar de game pakt mij niet zoals de voorgaande drie delen dat deden. Eťn van de redenen waarom ik de trilogie zo gaaf vond was dat alle drie de games van begin tot eind interessant bleven, vooral qua verhaal. Bij Andromeda heb ik dat toch een stuk minder, het verhaal "grabt" mij tot nu toe gewoon niet echt. Ik vond dat mysterieuze van de trilogie met de Reapers, Collectors en Geth echt geweldig, ik moest en zal de game uitspelen gewoon om meer daarover te weten te komen. Maar dat mysterieuze gevoel heb ik bij de Kett en de Remnant tot nu toe totaal niet.

Daarnaast is de semi open world van deze game uiteindelijk voor mij het grootste minpunt. In de trilogie was het vooral linear maar dat betekent wel dat de games grotendeels de hele tijd interessant bleven. Nu ben ik veel van punt A naar B aan het rijden met mijn Nomad, knal wat Kett/whatever neer, scan iets en ga weer terug. De meeste quests hebben gelukkig wel wat dialoog, maar dieper dan uiteindelijk "Bedankt voor je hulp!" komt het vaak niet.

Heb nog niet echt de loyalty missies en veel hoofd missies gedaan, dat zijn toch wel de meer uitgewerkte missies. Maar voor mij is het grootste probleem de content die je tussen die missies doet, het is gewoon niet heel boeiend. Ik sla nu iig de meeste tasks over en doe alleen maar de Assignments, maar ook daar zit imo niet heel veel interessants tussen. Ik probeer wel de meeste te doen, op de hoop dat er toch iets tofs tussen zit, maar meestal valt dat toch tegen.

Persoonlijk had ik liever een meer condensed game gezien zonder al dat open wereld gedoe, gewoon zoals de vorige drie games.

Maar slecht is de game zeker niet, game speelt lekker weg (had wel graag wat meer enemy variŽteit gezien, vooral bij de Kett...) en het is toch weer Mass Effect :) Sci-Fi trekt mij sowieso heel erg dus dan zijn dat soort minpuntjes wel een stuk dragelijker dan als het bijvoorbeeld een fantasy game was.

[ Bericht 10% gewijzigd door bjorntju op 08-04-2017 02:03:47 ]
  zaterdag 8 april 2017 @ 08:27:57 #7
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_170081130
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 april 2017 01:52 schreef bjorntju het volgende:
Ben nu weer een stuk verder met de game, maar ik heb toch wel een beetje mixed feelings.

Ik vermaak mij opzich wel met de game, maar de game pakt mij niet zoals de voorgaande drie delen dat deden. Eťn van de redenen waarom ik de trilogie zo gaaf vond was dat alle drie de games van begin tot eind interessant bleven, vooral qua verhaal. Bij Andromeda heb ik dat toch een stuk minder, het verhaal "grabt" mij tot nu toe gewoon niet echt. Ik vond dat mysterieuze van de trilogie met de Reapers, Collectors en Geth echt geweldig, ik moest en zal de game uitspelen gewoon om meer daarover te weten te komen. Maar dat mysterieuze gevoel heb ik bij de Kett en de Remnant tot nu toe totaal niet.

Daarnaast is de semi open world van deze game uiteindelijk voor mij het grootste minpunt. In de trilogie was het vooral linear maar dat betekent wel dat de games grotendeels de hele tijd interessant bleven. Nu ben ik veel van punt A naar B aan het rijden met mijn Nomad, knal wat Kett/whatever neer, scan iets en ga weer terug. De meeste quests hebben gelukkig wel wat dialoog, maar dieper dan uiteindelijk "Bedankt voor je hulp!" komt het vaak niet.

Heb nog niet echt de loyalty missies en veel hoofd missies gedaan, dat zijn toch wel de meer uitgewerkte missies. Maar voor mij is het grootste probleem de content die je tussen die missies doet, het is gewoon niet heel boeiend. Ik sla nu iig de meeste tasks over en doe alleen maar de Assignments, maar ook daar zit imo niet heel veel interessants tussen. Ik probeer wel de meeste te doen, op de hoop dat er toch iets tofs tussen zit, maar meestal valt dat toch tegen.

Persoonlijk had ik liever een meer condensed game gezien zonder al dat open wereld gedoe, gewoon zoals de vorige drie games.

Maar slecht is de game zeker niet, game speelt lekker weg (had wel graag wat meer enemy variŽteit gezien, vooral bij de Kett...) en het is toch weer Mass Effect :) Sci-Fi trekt mij sowieso heel erg dus dan zijn dat soort minpuntjes wel een stuk dragelijker dan als het bijvoorbeeld een fantasy game was.
Ik zou dan inderdaad gewoon wat meer concentreren op de main-quest en loyalty missies...want tijdens die quests is het mogelijk om best wel wat van die side missies te doen, maar een groot deel kan je net zo goed laten liggen. :)

Hoe dan ook, je beschrijft een probleem waar de game-wereld sowieso een beetje last van heeft, alles moet "open world" zijn:

Open wereld en dus "een los verhaallijn" vs een lineair en meer gefocussed verhaallijn. Ik denk dat voor heel veel games dat laatste veel beter zou zijn.

Die hele "open world" hype van tegenwoordig ben ik niet zo heel blij mee...zie wat het deed met Metal Gear bijvoorbeeld (een game die bij uitstek veel beter "functioneert" met een meer lineaire spel ontwerp.

Mass Effect heeft dat ook imho, het is een wereld waar het verhaal en hoe je door het verhaal gaat van groot belang kan zijn. Aan de andere kant, kan het ik het exploren binnen deze game eigenlijk best wel waarderen. Ik ben dan ook maar gestopt om ME:A te vergelijken met de eerste ME-reeks met betrekking tot (de focus van) het verhaal. Ik kijk naar gameplay, combat en dialogen...nou ja dan blijft er een game over die een betere combat en in bepaalde opzichten een betere gameplay heeft en iets wat zwakke dialogen.

Ik zal de loyalty missies en main story uitspelen, maar geen idee of het nog een replay gaat krijgen. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_170082377
Zo, gisteravond op m'n gemakje Voeld uitgespeeld en op het einde

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was wel een lastige keuze, maar uiteindelijk dacht ik "fuck it" :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_170082396
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 10:04 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zo, gisteravond op m'n gemakje Voeld uitgespeeld en op het einde

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was wel een lastige keuze, maar uiteindelijk dacht ik "fuck it" :')
Had hetzelfde gedaan :D
Benieuwd welke gevolgen het heeft
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
hue
  zaterdag 8 april 2017 @ 15:17:19 #10
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_170086373
Ik ben net aan de derde planeet begonnen. Doe 't rustig aan. :P

Ben er wel achter dat je eigenlijk altijd Drack mee moet nemen. Al is het alleen maar om die geweldige one-liners van hem. :D Maar het is ook een baas in combat.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_170087136
i-7gjxR4j-2100x20000.jpg

Rustig aan de galaxy aan het opruimen nu, Voeld is praktisch af. Companion-quests hoef ik niet meer doorheen te scrollen, kan alleen Eladan (oid) niet coloniseren omdat een quest nog bugged is :(
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_170087248
Voeld is hier 85% gedaan ofzo. Zie wel of ik de sidequests doe of naar die andere Angaraplaneet vlieg om daar die Moshae-shit te starten.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi.
pi_170087299
O ik heb elke planeet al op 100%, maar of je kan coloniseren hangt daar niet vanaf gek genoeg :D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_170089934
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 april 2017 08:27 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ik zou dan inderdaad gewoon wat meer concentreren op de main-quest en loyalty missies...want tijdens die quests is het mogelijk om best wel wat van die side missies te doen, maar een groot deel kan je net zo goed laten liggen. :)

Hoe dan ook, je beschrijft een probleem waar de game-wereld sowieso een beetje last van heeft, alles moet "open world" zijn:

Open wereld en dus "een los verhaallijn" vs een lineair en meer gefocussed verhaallijn. Ik denk dat voor heel veel games dat laatste veel beter zou zijn.

Die hele "open world" hype van tegenwoordig ben ik niet zo heel blij mee...zie wat het deed met Metal Gear bijvoorbeeld (een game die bij uitstek veel beter "functioneert" met een meer lineaire spel ontwerp.

Mass Effect heeft dat ook imho, het is een wereld waar het verhaal en hoe je door het verhaal gaat van groot belang kan zijn. Aan de andere kant, kan het ik het exploren binnen deze game eigenlijk best wel waarderen. Ik ben dan ook maar gestopt om ME:A te vergelijken met de eerste ME-reeks met betrekking tot (de focus van) het verhaal. Ik kijk naar gameplay, combat en dialogen...nou ja dan blijft er een game over die een betere combat en in bepaalde opzichten een betere gameplay heeft en iets wat zwakke dialogen.

Ik zal de loyalty missies en main story uitspelen, maar geen idee of het nog een replay gaat krijgen. :)
Ja inderdaad, sommige games hebben zeker wel baat bij een open wereld maar de meeste niet. Het is een makkelijke manier om een game veel langer en groter te maken, maar ik heb liever een 30 uur durende Mass Effect maar wel eentje die van begin tot eind interessant blijft, dan een 100 uur durende game waar je de helft van de tijd meer bezig bent met busywork dan daadwerkelijk leuke content aan het doorspelen bent.

Minder linear heb ik geen problemen mee, maar dan heb ik liever dat ze een level wat meer open maken met verschillende manieren om je objectives te voltooien dan meteen open wereld te gaan. Niet helemaal vergelijkbaar maar bijvoorbeeld de eerste Crysis vond ik daarin wel goed, gewoon een linear verhaal maar wel veel vrijheid om je objectives aan te pakken. (hoewel dat in de tweede helft van die game ook wel minder werd...)
  zondag 9 april 2017 @ 02:46:42 #15
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_170098525
I AM PATHFINDER, RAH BAH BAH
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_170113058
Iemand nog tips hoe je in de multiplayer wapens kan verzamelen? Ik heb nog steeds het lvl 1 startwapen na diverse potjes.
Built for Speed
pi_170113095
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 19:24 schreef bjorntju het volgende:

[..]

Ja inderdaad, sommige games hebben zeker wel baat bij een open wereld maar de meeste niet. Het is een makkelijke manier om een game veel langer en groter te maken, maar ik heb liever een 30 uur durende Mass Effect maar wel eentje die van begin tot eind interessant blijft, dan een 100 uur durende game waar je de helft van de tijd meer bezig bent met busywork dan daadwerkelijk leuke content aan het doorspelen bent.

Minder linear heb ik geen problemen mee, maar dan heb ik liever dat ze een level wat meer open maken met verschillende manieren om je objectives te voltooien dan meteen open wereld te gaan. Niet helemaal vergelijkbaar maar bijvoorbeeld de eerste Crysis vond ik daarin wel goed, gewoon een linear verhaal maar wel veel vrijheid om je objectives aan te pakken. (hoewel dat in de tweede helft van die game ook wel minder werd...)
Klopt ook wel inderdaad. Ben nu even bezig en havarl is veel relaxter om te spelen dan bijvoorbeeld voeld
Built for Speed
pi_170113510
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 19:48 schreef HansvanOchten het volgende:

[..]

Klopt ook wel inderdaad. Ben nu even bezig en havarl is veel relaxter om te spelen dan bijvoorbeeld voeld
Klopt ja, Havarl is een stuk meer condensed. Hoewel ik op een gegeven moment Havarl ook wel weer beu begon te vinden :P
pi_170117776
Heb een raar probleempje. Soms, als ik op een assault rifle een scope heb, en een enemy een headshot schiet, freezed m'n game voor zo'n 10 seconden. Erg irritant. Als ik de scope eraf haal geen problemen meer. Zit al op de nieuwste patch geloof ik. Nog iemand hier met dit probleem?
pi_170131537
Helaas geen tijd meer gehad om verder te spelen en dat houdt ook nog even aan vrees ik (en eigenlijk is het nu ook veels te mooi weer om te gamen). ;(

Ik ben het op zich wel eens met wat hierboven over games met een 'open wereld' werd gezegd. Gek genoeg vallen mŪj de nadelen daarvan in deze game juist wel mee.
pi_170131717
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 april 2017 08:27 schreef Semisane het volgende:

[..]


Hoe dan ook, je beschrijft een probleem waar de game-wereld sowieso een beetje last van heeft, alles moet "open world" zijn:

Open wereld en dus "een los verhaallijn" vs een lineair en meer gefocussed verhaallijn. Ik denk dat voor heel veel games dat laatste veel beter zou zijn.

Die hele "open world" hype van tegenwoordig ben ik niet zo heel blij mee...
Maar er zijn genoeg voorbeelden van open world games die wel een super verhaal hebben. Voor een goed verhaal hoeft een game echt niet perse lineair te zijn. Je moet alleen goede schrijvers in huis hebben...
pi_170132114
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 18:53 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Maar er zijn genoeg voorbeelden van open world games die wel een super verhaal hebben. Voor een goed verhaal hoeft een game echt niet perse lineair te zijn. Je moet alleen goede schrijvers in huis hebben...
Maar vaak gaat dat 'goede verhaal' ook alleen maar op voor de Main Quest en is de rest van de wereld gevuld met collectables puur om een beetje voor vulling te zorgen.
De Assassin's Creed manier zeg maar, de meeste sidequests zijn daar ook veel van hetzelfde met af en toe wat echte uitschieters ertussen maar het spel moet het toch echt hebben van z'n mainquest.

The Witcher 3 deed het wel leuk met z'n sidequests (althans in de 10 uur dat ik het heb gespeeld). Horizon ook wel, maar ook bij die 2 spellen merk je dat het in de basis al snel weer op hetzelfde neerkomt bij de sidequests. Ik zie liever gewoon een meer lineaire game met beter uitgewerkte sidequests dan een open-world waarbij de sidequests altijd neerkomen op 'Ga naar plaats X vermoord Y en breng Z terug'.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 10 april 2017 @ 20:03:55 #23
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_170133320
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 18:53 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Maar er zijn genoeg voorbeelden van open world games die wel een super verhaal hebben. Voor een goed verhaal hoeft een game echt niet perse lineair te zijn. Je moet alleen goede schrijvers in huis hebben...
Heb je voorbeelden? De enige die ik me nu kan bedenken is de Witcher-serie...maar hoor graag over andere titels.

Hoe dan ook...je kan toch nauwelijks ontkennen dat "open world" maar voor een beperkt aantal genres een positief effect heeft? En dat dat een nadeel aan die hele "open world hype" is, dat games die daar wellicht minder geschikt voor zijn dat "sausje" er nu ook over heen krijgen gegooid. Neem bijvoorbeeld de Metal Gear series....waar iets meer open world bij Metal Gear 3 wel werkte schoot het bij 5 (de laatste) wel heel erg door.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_170137812
Bij Deus ex (human revolution) is dat bijvoorbeeld wel goed gedaan. Niet zozeer een grote open wereld maar meer een soort van open levels met verschillende side Quest. MGS 5 is naar mijn mening echt een game waar het open wereld stuk de game eerder slechter maakte dan beter.

Het valt en staat vooral bij goede sidequest/verhaal ipv opvulbare collectibels/radiotowers/outpost die veroverd moeten worden.
Built for Speed
pi_170143160
quote:
2s.gif Op maandag 10 april 2017 20:03 schreef Semisane het volgende:

[..]

Heb je voorbeelden? De enige die ik me nu kan bedenken is de Witcher-serie...maar hoor graag over andere titels.

Hoe dan ook...je kan toch nauwelijks ontkennen dat "open world" maar voor een beperkt aantal genres een positief effect heeft? En dat dat een nadeel aan die hele "open world hype" is, dat games die daar wellicht minder geschikt voor zijn dat "sausje" er nu ook over heen krijgen gegooid. Neem bijvoorbeeld de Metal Gear series....waar iets meer open world bij Metal Gear 3 wel werkte schoot het bij 5 (de laatste) wel heel erg door.
Inderdaad Witcher 3 heeft naar mijn mening als open world game het beste verhaal ooit in een game. Horizon Zero Dawn heeft ook een goed verhaal. RDR en GTA games hebben ook goede verhalen al zijn het minder mijn soort games.

Maar ik ben het er wel mee eens dat er door de open world hype studio's die helemaal niet weten hoe ze zo een soort game moeten maken ook een open world gaan maken en falen. Vaak hebben die studio's te weinig tijd/resources om goede sidecontent te maken en voegen dan maar eindeloos grinding en fetching toe, zie Maffia 3 of Andromeda. Dat is jammer.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')