abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  maandag 10 april 2017 @ 17:55:36 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170130636
registreer om deze reclame te verbergen
Dat is ook zo, ja.

Een tijdje terug was er iemand die het grappig vond om naakt te gaan rondhuppelen op de sporen rond Clapham Junction. Daarvan hadden SWT en Southern last tot aan het einde van de dag.
We are shaping the future.
  Moderator maandag 10 april 2017 @ 18:39:12 #202
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170131388
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 17:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Het gaat hier over een rij-impressie van n van de eerste vernieuwde Virms neem ik aan? :)
Jep. Moet wel iets van mijn gemopper terugnemen, had een paar nieuwe klapstoeltjes over het hoofd gezien :@
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
  maandag 10 april 2017 @ 19:01:45 #204
31936 Dr_Flash
GoPro Master Chef
pi_170131926
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op maandag 10 april 2017 18:39 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Jep. Moet wel iets van mijn gemopper terugnemen, had een paar nieuwe klapstoeltjes over het hoofd gezien :@
God nou, klapstoeltjes. Jeej _O_

:')
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
  maandag 10 april 2017 @ 19:03:55 #205
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170131981
Toch wel eerste klas klapstoelen h?
We are shaping the future.
pi_170131996
quote:
10s.gif Op maandag 10 april 2017 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

God nou, klapstoeltjes. Jeej _O_

:')
Met zeker ook nog de maatstelling van de gemiddelde nederlander die 1.70 is, pijn in je rug kleredingen.
pi_170132010
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Zit wel wat in toch....
pi_170132026
Ik snap geen kut van die nieuwe aantal zitplaatsen ding op de VIRM wiki.. https://nl.wikipedia.org/wiki/Dubbeldeksinterregiomaterieel
  maandag 10 april 2017 @ 19:12:09 #209
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170132175
Het staat er wel heel erg onduidelijk vermeld ja. Wat ze bedoelen:

1e klas:
IRM-III 47 zitplaatsen
IRM-IV 64 zitplaatsen
VIRM-IV 61-63 zitplaatsen
VIRM-VI 129-132 zitplaatsen
VIRMm1 78 zitplaatsen

2e klas:
IRM-III 228 zitplaatsen
IRM-IV 310 zitplaatsen
VIRM-IV 326-330 zitplaatsen
VIRM-VI 438-442
VIRMm1 292 zitplaatsen

Klapstoelen:
IRM-III, IRM-IV: 13 klapstoelen
VIRM-IV: 16 klapstoelen
VIRM-VI: 26 klapstoelen
VIRMm1: 32 klapstoelen

Ofwel, de hoeveelheid stoelen in de 2e klas is iets verkleind, in ruil voor een grotere 1e klas en meer klapstoelen.
We are shaping the future.
pi_170132250
Mooi :Y
Thanks
  maandag 10 april 2017 @ 19:17:36 #211
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170132289
Die verruiming van de 1e klas zal wel wat te maken hebben met Weekend Vrij 1e klas (wat best aardig geprijsd is) en de vele acties.
We are shaping the future.
pi_170132484
In het weekend heb ik eigenlijk altijd een vierzitter (of zelfs 6-persoons coup) voor mij alleen in de 1e klas. Daarvoor hoef je het niet te doen dus.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_170132500
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 19:17 schreef James1988 het volgende:
Die verruiming van de 1e klas zal wel wat te maken hebben met Weekend Vrij 1e klas (wat best aardig geprijsd is) en de vele acties.
Ik zou het neerleggen bij de groei van de spoorbedrijven zelf :P
  maandag 10 april 2017 @ 19:36:40 #214
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_170132740
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 19:12 schreef James1988 het volgende:Ofwel, de hoeveelheid stoelen in de 2e klas is iets verkleind, in ruil voor een grotere 1e klas en meer klapstoelen.
Ofwel, meer staanplaatsen en meer lege stoelen in de spits. Op mijn traject dan tenminste. Ofwel, dan wordt ETMET pure noodzaak.
pi_170132854
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 19:36 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ofwel, meer staanplaatsen en meer lege stoelen in de spits. Op mijn traject dan tenminste. Ofwel, dan wordt ETMET pure noodzaak.
Bij mij is de eerste klas altijd net zo vol als de tweede :X
  maandag 10 april 2017 @ 20:08:59 #216
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_170133446
Ja, maar jij reist samen met die mensen die in Utrecht bij zo'n bedrijf werken waar je voor een schijntje eerste klas kan reizen. Tussen Almere en Amsterdam kan je een kanon afschieten in de eerste klas. Tussen Dordrecht en Rotterdam ook.
pi_170133738
En in de tweede klas ook dus wat is het probleem? :P
  maandag 10 april 2017 @ 20:25:03 #218
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_170133814
quote:
14s.gif Op maandag 10 april 2017 17:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat Wismarding is echt superleuk O+
Het lijkt wel een camper op rails :D Ombouwen en op vakantie met ding zeg ik. O+

quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 17:13 schreef Jappie111 het volgende:
Is de reden van wat jullie noemen 'falen' van de NS niet gewoon het feit dat wij allemaal massaal gebruik maken van de trein? Als je de NS vergelijkt met buitenlandse bedrijven zou ik geen een land weten te noemen waar er meer capaciteit per vierkante kilometer rijdt dan hier. Het probleem is alleen doordat treinreizen hier zo geschikt is, we hier massaal gebruik van maken en dan krijg je volle treinen en vertragingen. En als een trein eenmaal vertraagd is is het moeilijk om deze tussen alle andere treinen alsnog te laten rijden.
Het is inderdaad waar dat Nederland een druk spoorwegnet heeft en dit de nodige uitdagingen biedt voor zowel de vervoerders (oa NS) als de infrabeheerder (Prorail).

Al een aantal jaren hanteert Prorail nu een saneringsbeleid voor wat betreft 'overbodige' infra. Het voordeel is dat een wissel van een wachtspoor dat amper wordt gebruikt na sanering niet meer in storing kan vallen. Het gevolg is echter ook dat de resterende infrastructuur steeds meer een 'single-point-of-failure' wordt. Ook bij nieuwe projecten zoals 'DoorStroomStation Utrecht' zie je dat terug: in de nieuwe leest van het 'doorstroom-station' worden juist veel minder wissels in het ontwerp opgenomen. Waar men bij een verstoring bij een oud ontwerp als het ware nog om de storing heen kan rijden kan dit nu vaak niet.

Gechargeerd kun je wat Prorail doet vergelijken met bijvoorbeeld het ombouwen van een snelweg zoals de A2 met vijf rijstroken tot vijf aparte rijbanen van elk n rijstrook. Met aparte rijbanen zal een incident beperkt blijven tot die ene baan. Maar uitwijken naar een andere rijstrook gaat dan dus niet. Het voordeel is dat je daarmee als infrabeheerder een betrouwbaarder product (treinpaden) kan aanbieden doordat je olievlekwerking voorkomt. Anderzijds kun je de maatschappelijke vraag stellen of het niet wenselijker is dat er bij een verstoring weliswaar vertraging en treinuitval is, maar dat er niet direct hele trajecten ('corridors') op zijn gat liggen. Dan maar ook op andere trajecten vertraagde treinen. Persoonlijk denk ik dat er prima een gulden middenweg mogelijk moet zijn, en om die reden vind ik corridor-gedachte van Prorail nogal een oversimplificatie van het complexe spoornetwerk.

Naast de rol van de infrabeheerder die er dus voor zorgt dat er treinpaden beschikbaar zijn, moet de vervoerder ook de logistiek op orde hebben. Dat betekend dat de vervoerder beschikt over de nodige veerkracht om verstoringen goed bij te sturen. Ik vraag me af of het huidige corridor-model van de infrabeheerder in dat opzicht wel voldoende aansluit bij de logistieke mogelijkheden van de NS als vervoerder. Ik bedoel, fijn dat Prorail op enig moment weer treinpaden kan leveren. Maar als de NS dan al in een logistieke meltdown is terecht gekomen dan gaat er toch iets goed mis. Zeker als die meltdown alsnog overslaat naar andere trajecten door de verwevenheid van de mat- en personeelsomloop. De ene organisatie is kortom bezig met het weghalen van de wissels tussen de corridors, de andere heeft er virtueel nog talloze liggen.

En voor wat betreft het falen van afgelopen weekend: er reden veel treinen op de NoordOost-corridor met de meest minimale lengte. Blijkbaar wordt NS overvallen door evenementen. En daarmee organiseert NS zelf haar eigen probleem. Ik zie echt niet in welke reden men had om zo kort te rijden. Personeel kan het niet zijn, want met dezelfde personele bezetting mag men ook langere treinen rijden. En als het goed is staan er ook reservetreinen 's weekends op de opstelterreinen afgerangeerd. Maar goed, beste stuurlui staan aan wal dus ik zal het gewoonweg wel niet snappen. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Eix op 10-04-2017 20:35:37 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_170133933
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 20:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Tussen Almere en Amsterdam kan je een kanon afschieten in de eerste klas.
Als het puur om die plaatsen gaat mag het van mij ook als het wl druk is, hoor.
Aging is a gradual process of answering more and more questions with "meh, it depends"
  maandag 10 april 2017 @ 20:45:57 #221
22957 Duvel
Out of office autoreply.
pi_170134479
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 17:52 schreef James1988 het volgende:
Gnant.

Chanant.
Op dinsdag 21 juni 2016 22:13 schreef derLudolf het volgende:
"Ik had zaterdag op het werk een flink kraaiennest in de versnipperaar. (...) Heb ze met veel liefde de nek omgedraaid O+"
pi_170135189
quote:
Mooie praatjes, maar ja ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_170135607
Ik kan er een hele hoop over blaten, maar voor beide kanten is wat te zeggen. En over vanmiddag zal ik het maar niet hebben zonder te gaan klokkenluiden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
http://outroquiz.nl
pi_170136132
ach, wie leest dit nou ;)
ಠ_ಠ
  maandag 10 april 2017 @ 21:38:34 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170136281
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 21:34 schreef Maegrim het volgende:
ach, wie leest dit nou ;)
Meer mensen dan je denkt.
We are shaping the future.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')