Ik heb net in Utrecht CS nog de ic van 22.18 (!) richting Rotterdam maar laten schieten. Dat ding (solo icm-3) vertrok met op alle balkons staanplaatsen en nog de nodige in het gangpad. Weliswaar had ik in het gangpad wel kunnen aanschuiven maar ik pas.quote:Op zondag 9 april 2017 20:10 schreef greavy het volgende:
Vanavond de treinen uit Rotterdam richting Utrecht-Amersfoort-Zwolle ev, eveneens met solo ICM'etjes. [...]
Dan verdien je het ook dat de auto in de poeier ligtquote:Op zondag 9 april 2017 22:35 schreef James1988 het volgende:
Uit de categorie "Water is nat, vuur is heet":
Man parkeert auto op spoorwegovergang, auto wordt geraakt.
Huh in die trein zat ik, achterin was niet extreem vol hoor, al was het redelijk vol en niet ok voor dat tijdstip. Conducteur was zich al vanaf Amersfoort aan het verontschuldigen voor het korte materieel. Was sowieso wel een mooie vent, vlak voor Rotterdam is ie nog kaartjes aan het controleren.quote:Op zondag 9 april 2017 22:29 schreef Eix het volgende:
[..]
Ik heb net in Utrecht CS nog de ic van 22.18 (!) richting Rotterdam maar laten schieten. Dat ding (solo icm-3) vertrok met op alle balkons staanplaatsen en nog de nodige in het gangpad. Weliswaar had ik in het gangpad wel kunnen aanschuiven maar ik pas.
Wat een droefheid en incompetentie dit. Buiten de spits mensen die achterblijven - getuige jouw post. En op de late avond als vervoersbedrijf nog rondkarren met staanplaatsen.
Ik ben alle deuren afgelopen en instappen was inderdaad wel mogelijk. Waarschijnlijk heb je mij dan langs zien lopen. Maar anyway, ik pas er dus voor om op de late avond nog te gaan staan. Misschien ben ik wel gewoon verwend met mijn wens voor een zitplek 's avonds laat, hoewel een klapstoel ook geen punt is. Maar een drankje scoren en tien minuten later de volgende trein pakken in mijn richting was in dit geval een beter alternatief. Wel mooi dat die conducteur er dan toch wat van maakt. Het lijkt mij namelijk voor het personeel ook behoorlijk frustrerend dat die NoordOost-treinen keer op keer zo krap zijn gepland. Krimpen die treinen bij Nedtrain in de was ofzo?quote:Op zondag 9 april 2017 23:54 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Huh in die trein zat ik, achterin was niet extreem vol hoor, al was het redelijk vol en niet ok voor dat tijdstip. Conducteur was zich al vanaf Amersfoort aan het verontschuldigen voor het korte materieel. Was sowieso wel een mooie vent, vlak voor Rotterdam is ie nog kaartjes aan het controleren.
"Dames en heren kan iedereen die gee geldig vervoerbewijs heeft zich bij mij melden? Ik moet namelijk zo omroepen. Nee, niemand? Nou ok dan moet ik jullie maar op je blauwe ogen vertrouwen!"
Is toch mooi, positief framen?quote:Op maandag 10 april 2017 09:52 schreef ReisT het volgende:
Niet alleen de NS had dit weekend last van een reizigersoverschot:
Mensen onwel in overvolle Belgische trein
Met zo'n leuke woordvoerder die volhoudt dat er niks aan de hand was..."Kijk, ik denk dat we achteraf tevreden mogen zijn dat gezien alle omstandigheden iedereen uiteindelijk gisteravond toch nog is thuisgeraakt"
Gisteren ook in een ICM4 gezeten van Groningen naar The Hague (v. 19:43). Het hele gangpad stond vol en in Assen kon al niemand meer mee. Heb tot Zwolle gestaan in een overvol tussencompartiment, waarna ik eindelijk kon zitten. Toen ik er in Almere uitmoest was door ondertussen twee maal overgegeven. Het viel me al op dat de mensen daar steeds de tussendeur openden, maar ik dacht dat vanwege de warmte was.... Je zal maar in die zure lucht zitten zeg.quote:Op maandag 10 april 2017 08:21 schreef FredvZ het volgende:
De treinen zijn idd net zo druk als de (opstel)tereinen in het weekend.
Je moet eerder denken aan de Botlekbrug bijvoorbeeld of een paar jaar geleden die tunnels in de A73 of de Coentunnel die om de haverklap afgesloten wordt vanwege een te hoge vrachtwagen. Komt mede doordat de tunnelbuis in de ene richting hoger is dan in de andere ...quote:Op maandag 10 april 2017 09:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Is toch mooi, positief framen?
Rijkswaterstaat is daar ook echt heel erg goed in. Heeft iemand de ANWB uit zijn slof zien schieten bij dat geblunder in de Schipholtunnel paar weken geleden?
Als het ze niet lukt om de logistiek te regelen dan rijden ze maar de hele zaterdag en zondag met minimaal ICM7. Kan een minimale formatie personeel op, geen gedonder met rangeren. Het is alleen wat duurder op de momenten dat je het niet nodig hebt. Tjah. Dan komt de trade-off tussen leeg rijden tegen kosten en het rangeren tegen kosten in beeld.quote:Op maandag 10 april 2017 10:58 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Gisteren ook in een ICM4 gezeten van Groningen naar The Hague (v. 19:43). Het hele gangpad stond vol en in Assen kon al niemand meer mee. Heb tot Zwolle gestaan in een overvol tussencompartiment, waarna ik eindelijk kon zitten. Toen ik er in Almere uitmoest was door ondertussen twee maal overgegeven. Het viel me al op dat de mensen daar steeds de tussendeur openden, maar ik dacht dat vanwege de warmte was.... Je zal maar in die zure lucht zitten zeg.
En ondertussen passeer je inderdaad opstelterrein na opstelterrein waar ik toch nog best wat ICM zag staan. Ik weet ook wel dat het ook weer niet zo simpel is, maar het huidige beleid om met allerlei acties en evenementen de mensen de trein in te krijgen om vervolgens keihard te bezuinigen op de bakkilometers, daar snap ik gewoon écht helemaal niks van. Dit is toch juist de groep "zwevende" reizigers die je voor je wilt winnen?
Leuk, kunnen we weer lekker drama maken. "Mafklapper legt HEEL Utrecht Centraal plat!" terwijl er daar tachtig miljoen portalen staan en hij mar in eentje tegelijk kan klimmen. schakel gewoon DIE ENE bovenleiding uit en laat de rest lekker doorrijden. Maar nee daar is niet bij nagedacht bij de inrichting en nu is het de schuld van de mafklapperquote:Op maandag 10 april 2017 12:13 schreef Hoog_groen het volgende:
bovenleiding utrecht zuidzijde uitgeschakeld vanwege een mafklapper die in een portaal klimt. Hele zuidzijde ligt nu plat
Was het geen mast?quote:Op maandag 10 april 2017 12:13 schreef Hoog_groen het volgende:
bovenleiding utrecht zuidzijde uitgeschakeld vanwege een mafklapper die in een portaal klimt. Hele zuidzijde ligt nu plat
Maar dat is toch heel Gevaarlijk?quote:Op maandag 10 april 2017 17:07 schreef Salatrel het volgende:
Aan mij ligt het niet ik heb mij van mijn beste kant laten zien en zonder HC van alphen naar Leiden gereden
Ja en vooral TEGEN de REGELS Dus einde carriere lijkt mequote:
Is erg leuk inderdaadquote:Op maandag 10 april 2017 17:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat Wismarding is echt superleuk Ik heb nogeens een paar euro in een pot gegooid voor de restauratie van dat ding. Zou er graag deze zomer eens een ritje mee maken
neehoor ik heb recentelijk instructie gehad voor vertrekassistent dus ik kon gelijk oefenen met aan mezelf toestemming vragen de vertrekprocedure te starten enzo.quote:
Goede genade. Omdat er 20 minuten geen treinen reden?quote:Op maandag 10 april 2017 16:26 schreef ReisT het volgende:
Dienstregeling opnieuw opstarten blijkt weer te moeilijk voor NS: IC Schiphol-Nijmegen en de spitssprinter Breukelen-Veenendaal gaan vandaag niet meer rijden...
quote:Op maandag 10 april 2017 17:12 schreef Salatrel het volgende:
[..]
neehoor ik heb recentelijk instructie gehad voor vertrekassistent dus ik kon gelijk oefenen met aan mezelf toestemming vragen de vertrekprocedure te starten enzo.
En ja ondanks dat ik voorheen HC was en dus ook gewoon de chef trein papieren in mijn dossier heb zitten moest ik de instructie vertrekassistent meedoen
Dat is altijd een goede reden natuurlijkquote:Op maandag 10 april 2017 17:13 schreef Salatrel het volgende:
(Ik had gewoon geen zin om die tijd in die bezemkast in leiden te zitten)
quote:Op maandag 10 april 2017 17:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is erg leuk inderdaad
Die tijdelijke eindhalte Stepelo stelt trouwens echt niks voor, maar het belangrijkste hebben ze wel aan gedacht:
[ afbeelding ]
Hee kijk, het undercover promoteamquote:Op maandag 10 april 2017 17:19 schreef Jappie111 het volgende:
Kijk bijvoorbeeld naar België waar bijna overal slechts eenmaal per uur, soms maar een keer per twee uur, een trein rijdt. De treinen die er rijden doen er ook nog eens lang over en zijn vaak nog ouder dan ik. In België wil niemand dus meer met de treinreizen met als gevolg dat een ritje Charleroi-Brussel-Antwerpen met de auto een ware nachtmerrie is geworden, met alle gevolgen ook milieutechnisch. Eigenlijk mogen we blij zijn dat de NS zijn best doet om minstens elk half uur een redelijk comfortabele trein te laten rijden.
Wel eens bij de RER gekeken waar 1 (!) lijn net zoveel mensen vervoert op 1 dag als NS doet? Chanante vertoningquote:Op maandag 10 april 2017 17:19 schreef Jappie111 het volgende:
Kijk bijvoorbeeld naar België waar bijna overal slechts eenmaal per uur, soms maar een keer per twee uur, een trein rijdt. De treinen die er rijden doen er ook nog eens lang over en zijn vaak nog ouder dan ik. In België wil niemand dus meer met de treinreizen met als gevolg dat een ritje Charleroi-Brussel-Antwerpen met de auto een ware nachtmerrie is geworden, met alle gevolgen ook milieutechnisch. Eigenlijk mogen we blij zijn dat de NS zijn best doet om minstens elk half uur een redelijk comfortabele trein te laten rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |