abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 april 2017 @ 22:29:59 #151
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_170118528
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 20:10 schreef greavy het volgende:
Vanavond de treinen uit Rotterdam richting Utrecht-Amersfoort-Zwolle ev, eveneens met solo ICM'etjes. [...]
Ik heb net in Utrecht CS nog de ic van 22.18 (!) richting Rotterdam maar laten schieten. Dat ding (solo icm-3) vertrok met op alle balkons staanplaatsen en nog de nodige in het gangpad. Weliswaar had ik in het gangpad wel kunnen aanschuiven maar ik pas.

Wat een droefheid en incompetentie dit. Buiten de spits mensen die achterblijven - getuige jouw post. En op de late avond als vervoersbedrijf nog rondkarren met staanplaatsen. -O-
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  zondag 9 april 2017 @ 22:35:29 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170118723
Uit de categorie "Water is nat, vuur is heet":

Man parkeert auto op spoorwegovergang, auto wordt geraakt.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 9 april 2017 @ 22:42:15 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_170118972
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 22:35 schreef James1988 het volgende:
Uit de categorie "Water is nat, vuur is heet":

Man parkeert auto op spoorwegovergang, auto wordt geraakt.
Dan verdien je het ook dat de auto in de poeier ligt
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 9 april 2017 @ 23:09:10 #154
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_170119771
Vandaag werd bij de Museum Buurtspoorweg ter gelegenheid van de Museumweeg de 'Dag van de Verbrandingsmotor' georganiseerd. Voor één dag waren de enige pluimen die op de lijn te zien waren geen stoompluimen maar wolken uitlaatgassen van prachtige treinen.

Speciale gast was de voormalig War Department-loc 162. Deze in Engeland gebouwde machine kwam bij de bevrijding naar ons land en werd na de oorlog ingezet door NS op een aantal tramlijnen. De loc staat hier te wachten om met een reizigerstrein met daarin ook één goederen van het emplacement Haaksbergen naar het perron te vertrekken.

Doordat er maar tot de tijdelijke halte Stepelo gereden kan worden (het spoor is twee maanden onderbroken door de aanleg van de nieuwe N18) wordt er met loc voor en achter gereden. Nadat MBS-loc 660 de trein naar Stepelo getrokken heeft is het op de terugweg de beurt aan War Deparment-loc 162 van de gelijknamige stichting.

Naast het nodige locomotievengeweld maakte ook de Wismar een aantal slagen naar Stepelo. Deze prachtig gerestaureerde railbus had geen gebrek aan belangstelling, waardoor er zelfs een extra rit werd gereden.

Bij de kruising met de Hazenweg is de tijdelijke halte Stepelo aangelegd. De halte bestaat uit niet meer dan een aantal stelconplaten die het perron vormen, met daarop overigens wel een stationsnaambordje. Bij de halte (die overigens veel te kort is voor deze trein) is verder een uitzichtpunt aanwezig, vanwaar een blik geworpen kan worden op de aanleg van de nieuwe N18. Dit is trouwens ook de reden waarom de lijn hier tijdelijk onderbroken is.

Tegen het einde van de dag werd op station Haaksbergen nog een line-up gemaakt met van links naar rechts de 125, 162, 660 en 451.

Na afloop van het reguliere programma werd er nog een min of meer geheime fotorit georganiseerd met de 162. Door een Sik werd de trein naar Stepelo getrokken, waar de trekkende loc achterbleef en de wagens door de 162 (met vele stops onderweg) terug naar Haaksbergen werden gereden. Hier passeert de trein het laantje van Jordaan.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 9 april 2017 @ 23:54:32 #155
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_170120517
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 22:29 schreef Eix het volgende:

[..]

Ik heb net in Utrecht CS nog de ic van 22.18 (!) richting Rotterdam maar laten schieten. Dat ding (solo icm-3) vertrok met op alle balkons staanplaatsen en nog de nodige in het gangpad. Weliswaar had ik in het gangpad wel kunnen aanschuiven maar ik pas.

Wat een droefheid en incompetentie dit. Buiten de spits mensen die achterblijven - getuige jouw post. En op de late avond als vervoersbedrijf nog rondkarren met staanplaatsen. -O-
Huh in die trein zat ik, achterin was niet extreem vol hoor, al was het redelijk vol en niet ok voor dat tijdstip. Conducteur was zich al vanaf Amersfoort aan het verontschuldigen voor het korte materieel. Was sowieso wel een mooie vent, vlak voor Rotterdam is ie nog kaartjes aan het controleren.

"Dames en heren kan iedereen die gee geldig vervoerbewijs heeft zich bij mij melden? Ik moet namelijk zo omroepen. Nee, niemand? Nou ok dan moet ik jullie maar op je blauwe ogen vertrouwen!"
:D
  maandag 10 april 2017 @ 00:03:12 #156
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_170120608
En nog een treurig verhaal uit de noord-oost van vanavond:
IC van 20:48 naar Groningen rijdt met solo ICM4, gelukkig een zitplaats kunnen bemachtigen maar trein was overvol. Paar minuten na de vertrektijd roept de machinist om dat er nog niet vertrokken kan worden omdat er fietsen en reizigers in zijn vluchtroute staan en het dus niet veilig is. Ongeveer tien minuten na vertrektijd roept de conductrice veel te vrolijk en joviaal om dat er toch echt niet veilig vertrokken kan worden en dat de trein opgeheven zal worden. Ter compensatie zal het materieel wel aan de IC naar leeuwarden van 21:18 gekoppeld worden zodat die trein niet overvol wordt.

De intercity naar Leeuwarden komt uiteindelijk met +10 aan en met diezelfde vertraging wordt uiteindelijk vertrokken. De nog steeds veel te joviale conductrice roept om dat de IC naar Groningen in Zwolle zal wachten op de IC. Uiteindelijk komt de IC achter de Sprinter naar Zwolle te hangen waardoor Zwolle met ongeveer een kwartier vertraging bereikt wordt, en je raad het al: IC naar Groningen weg en de Sprinter ook.

Alle reizigers mogen zich dus in de IC van een half uur later proppen en hebben naast +60 ook nog eens een veel te volle trein met een overvol gangpad omdat ook deze trein met ICM4 rijdt.

Chapeau ns, chapeau -O-
  maandag 10 april 2017 @ 00:26:23 #157
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_170120843
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 23:54 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Huh in die trein zat ik, achterin was niet extreem vol hoor, al was het redelijk vol en niet ok voor dat tijdstip. Conducteur was zich al vanaf Amersfoort aan het verontschuldigen voor het korte materieel. Was sowieso wel een mooie vent, vlak voor Rotterdam is ie nog kaartjes aan het controleren.

"Dames en heren kan iedereen die gee geldig vervoerbewijs heeft zich bij mij melden? Ik moet namelijk zo omroepen. Nee, niemand? Nou ok dan moet ik jullie maar op je blauwe ogen vertrouwen!"
:D
Ik ben alle deuren afgelopen en instappen was inderdaad wel mogelijk. Waarschijnlijk heb je mij dan langs zien lopen. :D Maar anyway, ik pas er dus voor om op de late avond nog te gaan staan. Misschien ben ik wel gewoon verwend met mijn wens voor een zitplek 's avonds laat, hoewel een klapstoel ook geen punt is. Maar een drankje scoren en tien minuten later de volgende trein pakken in mijn richting was in dit geval een beter alternatief. Wel mooi dat die conducteur er dan toch wat van maakt. Het lijkt mij namelijk voor het personeel ook behoorlijk frustrerend dat die NoordOost-treinen keer op keer zo krap zijn gepland. Krimpen die treinen bij Nedtrain in de was ofzo?

Op Twitter heeft de NS in ieder geval genoeg klachten te beantwoorden. :') Men schrijft daar dat het vandaag 'significant drukker was dan verwacht'. Dit door onder andere de marathon in Rotterdam. Ik mag toch hopen dat een NS-Bobo dan nu wel even een hartig woordje gaat spreken met de organisatie van die marathon. Ik bedoel, wie gaat nu spontaan even zo'n drukbezocht evenement plotsklaps organiseren waardoor onze nationaal spoorvervoerdertreintjesrijder wordt overvallen door het fenomeen 'Extreme Drukte'. Dat zijn echt externe oorzaken die je als vervoerder ook absoluut niet kan voorzien, ofzo.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 april 2017 @ 00:36:13 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_170120943
Het reizigersoverschot is ook zo lastig ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 10 april 2017 @ 00:50:26 #159
402291 desbarts
Des geweldige, almachtige bart
pi_170121037
Dan alsnog is er in het weekend een chronisch tekort aan materieel. Als er geen grote evenementen zijn is het al staan, en als die er wel zijn past het niet meer. Zeggen dat de trein niet langer kan klopt niet want doordeweeks lukt het wel gewoon om 12 bakken op de drukste tijden in te zetten. Als je dan op Zondag avond, een tijdstip wanneer het drukker is dan menig spitsuur op de noord/oost as, het voor elkaar krijgt om losse 3tjes en 4tjes in te zetten mag je als mat planner meteen de koffers pakken.

En ik kan begrijpen dat de treinen in het weekend vaak worden onderhouden of wat dan ook waardoor er minder inzetbaar is. Maar trek dan de internetkabels bij de marketing er uit want die zijn ondertussen je krap geplande trein dubbel aan het volboeken. Want tegenwoordig zijn de spitstreinen rustiger dan de treinen die net na 9 uur beginnen...
Bedankt DOEI!
  maandag 10 april 2017 @ 08:15:38 #160
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_170121843
Je kan dit niet begrijpen, er is geen gigantisch materieeltekort in het weekend, de meeste treinen staan gewoon twee dagen nutteloos te wezen.
  maandag 10 april 2017 @ 08:21:56 #161
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170121864
De treinen zijn idd net zo druk als de (opstel)tereinen in het weekend.
So we just called him Fred
pi_170122147
Ze dachten die mensen gaan toch allemaal lopen dus langere treinen zijn niet nodig :)
  maandag 10 april 2017 @ 09:24:12 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170122392
Handig joh, de intercity Roosendaal -> Zwolle werd in 's-Hertogenbosch naar 6b gestuurd, de IC in de richting van Utrecht en verder vertrok wel gewoon vanaf 4b. Dat is nog best een eindje lopen als je uit de voorlaatste bak stapt.

En natuurlijk flikkerde de HC van de aansluitende trein gewoon op tijd de deuren dicht, en maakte een "dan moet je maar beter op de klok kijken"-gebaar naar reizigers die tevergeefs nog probeerden de deuren te openen.

Bedankt hè? :{w
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 10 april 2017 @ 09:30:23 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170122497
Reizigers :{w Overschot :6
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 10 april 2017 @ 09:52:26 #165
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_170122744
Niet alleen de NS had dit weekend last van een reizigersoverschot:
Mensen onwel in overvolle Belgische trein
Met zo'n leuke woordvoerder die volhoudt dat er niks aan de hand was..."Kijk, ik denk dat we achteraf tevreden mogen zijn dat gezien alle omstandigheden iedereen uiteindelijk gisteravond toch nog is thuisgeraakt" :r
pi_170122783
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 09:52 schreef ReisT het volgende:
Niet alleen de NS had dit weekend last van een reizigersoverschot:
Mensen onwel in overvolle Belgische trein
Met zo'n leuke woordvoerder die volhoudt dat er niks aan de hand was..."Kijk, ik denk dat we achteraf tevreden mogen zijn dat gezien alle omstandigheden iedereen uiteindelijk gisteravond toch nog is thuisgeraakt" :r
Is toch mooi, positief framen?
Rijkswaterstaat is daar ook echt heel erg goed in. Heeft iemand de ANWB uit zijn slof zien schieten bij dat geblunder in de Schipholtunnel paar weken geleden? :P
  maandag 10 april 2017 @ 10:05:45 #167
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_170122922
Naja.. Of die tunnel in de A4 nu geblunder was.. Is een beetje dezelfde categorie als brand in een relaishuis.
pi_170123563
Nachttrein gaat vanaf dienstregeling 2018 ook regulier te Bijlmer halteren: http://www.parool.nl/amst(...)lmer-arena~a4485258/
  maandag 10 april 2017 @ 10:58:02 #169
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_170123678
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 08:21 schreef FredvZ het volgende:
De treinen zijn idd net zo druk als de (opstel)tereinen in het weekend.
Gisteren ook in een ICM4 gezeten van Groningen naar The Hague (v. 19:43). Het hele gangpad stond vol en in Assen kon al niemand meer mee. Heb tot Zwolle gestaan in een overvol tussencompartiment, waarna ik eindelijk kon zitten. Toen ik er in Almere uitmoest was door ondertussen twee maal overgegeven. Het viel me al op dat de mensen daar steeds de tussendeur openden, maar ik dacht dat vanwege de warmte was.... :X Je zal maar in die zure lucht zitten zeg.

En ondertussen passeer je inderdaad opstelterrein na opstelterrein waar ik toch nog best wat ICM zag staan. Ik weet ook wel dat het ook weer niet zo simpel is, maar het huidige beleid om met allerlei acties en evenementen de mensen de trein in te krijgen om vervolgens keihard te bezuinigen op de bakkilometers, daar snap ik gewoon écht helemaal niks van. Dit is toch juist de groep "zwevende" reizigers die je voor je wilt winnen?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 10 april 2017 @ 11:14:16 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_170123941
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 09:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Is toch mooi, positief framen?
Rijkswaterstaat is daar ook echt heel erg goed in. Heeft iemand de ANWB uit zijn slof zien schieten bij dat geblunder in de Schipholtunnel paar weken geleden? :P
Je moet eerder denken aan de Botlekbrug bijvoorbeeld of een paar jaar geleden die tunnels in de A73 of de Coentunnel die om de haverklap afgesloten wordt vanwege een te hoge vrachtwagen. Komt mede doordat de tunnelbuis in de ene richting hoger is dan in de andere ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 10 april 2017 @ 12:05:48 #171
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_170124782
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 10:58 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Gisteren ook in een ICM4 gezeten van Groningen naar The Hague (v. 19:43). Het hele gangpad stond vol en in Assen kon al niemand meer mee. Heb tot Zwolle gestaan in een overvol tussencompartiment, waarna ik eindelijk kon zitten. Toen ik er in Almere uitmoest was door ondertussen twee maal overgegeven. Het viel me al op dat de mensen daar steeds de tussendeur openden, maar ik dacht dat vanwege de warmte was.... :X Je zal maar in die zure lucht zitten zeg.

En ondertussen passeer je inderdaad opstelterrein na opstelterrein waar ik toch nog best wat ICM zag staan. Ik weet ook wel dat het ook weer niet zo simpel is, maar het huidige beleid om met allerlei acties en evenementen de mensen de trein in te krijgen om vervolgens keihard te bezuinigen op de bakkilometers, daar snap ik gewoon écht helemaal niks van. Dit is toch juist de groep "zwevende" reizigers die je voor je wilt winnen?
Als het ze niet lukt om de logistiek te regelen dan rijden ze maar de hele zaterdag en zondag met minimaal ICM7. Kan een minimale formatie personeel op, geen gedonder met rangeren. Het is alleen wat duurder op de momenten dat je het niet nodig hebt. Tjah. Dan komt de trade-off tussen leeg rijden tegen kosten en het rangeren tegen kosten in beeld.
pi_170124893
bovenleiding utrecht zuidzijde uitgeschakeld vanwege een mafklapper die in een portaal klimt. Hele zuidzijde ligt nu plat
pi_170125061
LOLWUT
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 10 april 2017 @ 12:25:46 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170125074
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 12:13 schreef Hoog_groen het volgende:
bovenleiding utrecht zuidzijde uitgeschakeld vanwege een mafklapper die in een portaal klimt. Hele zuidzijde ligt nu plat
Leuk, kunnen we weer lekker drama maken. "Mafklapper legt HEEL Utrecht Centraal plat!" terwijl er daar tachtig miljoen portalen staan en hij mar in eentje tegelijk kan klimmen. schakel gewoon DIE ENE bovenleiding uit en laat de rest lekker doorrijden. Maar nee daar is niet bij nagedacht bij de inrichting en nu is het de schuld van de mafklapper :')

Wie is er dan eigenlijk de mafklapper?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_170125519
Het was een vrouw :P
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 10 april 2017 @ 12:57:44 #176
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170125581
Al was het een socialist, een homo of een moslim. Maakt niks uit.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 10 april 2017 @ 14:06:02 #177
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_170126478
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 12:13 schreef Hoog_groen het volgende:
bovenleiding utrecht zuidzijde uitgeschakeld vanwege een mafklapper die in een portaal klimt. Hele zuidzijde ligt nu plat
Was het geen mast? O-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 10 april 2017 @ 14:07:22 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170126498
Één mast is geen portaal
Twee mast is een half portaal
Drie mast is een paasportaal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 10 april 2017 @ 16:26:33 #179
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_170129172
Dienstregeling opnieuw opstarten blijkt weer te moeilijk voor NS: IC Schiphol-Nijmegen en de spitssprinter Breukelen-Veenendaal gaan vandaag niet meer rijden...
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 10 april 2017 @ 16:37:14 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170129396
Het is toch wel zorgwekkend als je ZO incapabel en wilsonbekwaam bent, dat je om 16:15 besluit dat het beter is om de hele avondspits in de puinpoeier te laten lopen, dan om te proberen gewoon te doen waar je voor betaald wordt :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 10 april 2017 @ 16:50:02 #181
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170129639
Ik heb de 9405 te pakken tussen Rotterdam en Utrecht. Valt me eigenlijk tegen wat ze er van gemaakt hebben. Minder zitplaatsen, zonder dat er nou significant meer staanplaatsen tegenover staan.
So we just called him Fred
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 10 april 2017 @ 17:03:44 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170129890
Het gaat hier over een rij-impressie van één van de eerste vernieuwde Virms neem ik aan? :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 10 april 2017 @ 17:07:16 #183
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_170129942
Na de eerste zes foto's van de Dag van de Verbrandingsmotor bij de MBS gisteren hier nog zes stuks:

De eerste trein van de dag werd naar Stepelo getrokken door loc 451. Deze loc werd door Werkspoor gebouwd om om een aantal tram- en lokaalspoorwegen in het noorden en westen van het land de oude stoomtramlocs te vervangen. Uit de serie van tien locomotieven is dit het enige bewaard gebleven exemplaar.

Bij de tweede trein was het de beurt aan MBS-locomotief 660 om zijn krachten te tonen op weg naar Stepelo. Achterop de trein die hier de automatische overweg in de Noordsingel passeert hangt War Department-loc 162, die de trein terug zal trekken naar Haaksbergen.

Even na tweeën keerde de Wismar terug van zijn tweede rit. Dit was een extra rit: de dienstregeling was ruim opgezet en er was veel belangstelling voor deze in 1936 als T1 aan de Kleinbahn Delmenhorst-Harpstedt geleverde motorwagen, waardoor werd besloten deze extra slag te rijden.

Tijdens de fotorit na afloop van het reguliere programma toonde de WD 162 nog even dat de loc niet veel onderdoet voor stoomlocomotieven, wat zwarte rook uitbraken betreft althans.

Met slechts drie goederenwagens aan de haak (niet vreemd voor een na de oorlog vooral op tramlijnen ingezette loc) passeert de loc telkens weer stoppend en langzaam optrekkend de fotografen die zich in het weiland verschanst hebben.

Na de laatste stop werd de sik die het spul naar Stepelo had gesleept weer aangekoppeld en vertrok het spul met twee locs vol met medewerkers weer naar Haaksbergen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_170129950
Aan mij ligt het niet :D ik heb mij van mijn beste kant laten zien en zonder HC van alphen naar Leiden gereden :')
  Redactie Sport maandag 10 april 2017 @ 17:09:09 #185
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_170129974
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 17:07 schreef Salatrel het volgende:
Aan mij ligt het niet :D ik heb mij van mijn beste kant laten zien en zonder HC van alphen naar Leiden gereden :')
Maar dat is toch heel Gevaarlijk? :o :o :o
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 10 april 2017 @ 17:09:24 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170129980
Dat Wismarding is echt superleuk O+ Ik heb nogeens een paar euro in een pot gegooid voor de restauratie van dat ding. Zou er graag deze zomer eens een ritje mee maken :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 10 april 2017 @ 17:10:36 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170129996
quote:
14s.gif Op maandag 10 april 2017 17:09 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar dat is toch heel Gevaarlijk? :o :o :o
Ja en vooral TEGEN de REGELS :o Dus einde carriere lijkt me :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 10 april 2017 @ 17:11:05 #188
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_170130004
quote:
14s.gif Op maandag 10 april 2017 17:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat Wismarding is echt superleuk O+ Ik heb nogeens een paar euro in een pot gegooid voor de restauratie van dat ding. Zou er graag deze zomer eens een ritje mee maken :Y
Is erg leuk inderdaad *O*

Die tijdelijke eindhalte Stepelo stelt trouwens echt niks voor, maar het belangrijkste hebben ze wel aan gedacht:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_170130010
Na de laatste stop werd de sik die het spul naar Stepelo had gesleept weer aangekoppeld en vertrok het spul met twee locs vol met medewerkers weer naar Haaksbergen.

-> Zo te zien een mooi dagje geweest!
pi_170130033
quote:
14s.gif Op maandag 10 april 2017 17:09 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar dat is toch heel Gevaarlijk? :o :o :o
neehoor ik heb recentelijk instructie gehad voor vertrekassistent dus ik kon gelijk oefenen met aan mezelf toestemming vragen de vertrekprocedure te starten enzo.

En ja ondanks dat ik voorheen HC was en dus ook gewoon de chef trein papieren in mijn dossier heb zitten moest ik de instructie vertrekassistent meedoen :')
pi_170130043
(Ik had gewoon geen zin om die tijd in die bezemkast in leiden te zitten)
pi_170130051
Is de reden van wat jullie noemen 'falen' van de NS niet gewoon het feit dat wij allemaal massaal gebruik maken van de trein? Als je de NS vergelijkt met buitenlandse bedrijven zou ik geen een land weten te noemen waar er meer capaciteit per vierkante kilometer rijdt dan hier. Het probleem is alleen doordat treinreizen hier zo geschikt is, we hier massaal gebruik van maken en dan krijg je volle treinen en vertragingen. En als een trein eenmaal vertraagd is is het moeilijk om deze tussen alle andere treinen alsnog te laten rijden.
  maandag 10 april 2017 @ 17:14:45 #193
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170130066
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 16:26 schreef ReisT het volgende:
Dienstregeling opnieuw opstarten blijkt weer te moeilijk voor NS: IC Schiphol-Nijmegen en de spitssprinter Breukelen-Veenendaal gaan vandaag niet meer rijden...
Goede genade. Omdat er 20 minuten geen treinen reden?
pi_170130138
Kijk bijvoorbeeld naar België waar bijna overal slechts eenmaal per uur, soms maar een keer per twee uur, een trein rijdt. De treinen die er rijden doen er ook nog eens lang over en zijn vaak nog ouder dan ik. In België wil niemand dus meer met de treinreizen met als gevolg dat een ritje Charleroi-Brussel-Antwerpen met de auto een ware nachtmerrie is geworden, met alle gevolgen ook milieutechnisch. Eigenlijk mogen we blij zijn dat de NS zijn best doet om minstens elk half uur een redelijk comfortabele trein te laten rijden.
  Redactie Sport maandag 10 april 2017 @ 17:23:32 #195
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_170130184
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 17:12 schreef Salatrel het volgende:

[..]

neehoor ik heb recentelijk instructie gehad voor vertrekassistent dus ik kon gelijk oefenen met aan mezelf toestemming vragen de vertrekprocedure te starten enzo.

En ja ondanks dat ik voorheen HC was en dus ook gewoon de chef trein papieren in mijn dossier heb zitten moest ik de instructie vertrekassistent meedoen :')
:')

quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 17:13 schreef Salatrel het volgende:
(Ik had gewoon geen zin om die tijd in die bezemkast in leiden te zitten)
Dat is altijd een goede reden natuurlijk :+
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 10 april 2017 @ 17:26:39 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170130222
quote:
12s.gif Op maandag 10 april 2017 17:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

Is erg leuk inderdaad *O*

Die tijdelijke eindhalte Stepelo stelt trouwens echt niks voor, maar het belangrijkste hebben ze wel aan gedacht:
[ afbeelding ]
_O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 10 april 2017 @ 17:28:56 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170130246
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 17:19 schreef Jappie111 het volgende:
Kijk bijvoorbeeld naar België waar bijna overal slechts eenmaal per uur, soms maar een keer per twee uur, een trein rijdt. De treinen die er rijden doen er ook nog eens lang over en zijn vaak nog ouder dan ik. In België wil niemand dus meer met de treinreizen met als gevolg dat een ritje Charleroi-Brussel-Antwerpen met de auto een ware nachtmerrie is geworden, met alle gevolgen ook milieutechnisch. Eigenlijk mogen we blij zijn dat de NS zijn best doet om minstens elk half uur een redelijk comfortabele trein te laten rijden.
Hee kijk, het undercover promoteam :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_170130363
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 17:19 schreef Jappie111 het volgende:
Kijk bijvoorbeeld naar België waar bijna overal slechts eenmaal per uur, soms maar een keer per twee uur, een trein rijdt. De treinen die er rijden doen er ook nog eens lang over en zijn vaak nog ouder dan ik. In België wil niemand dus meer met de treinreizen met als gevolg dat een ritje Charleroi-Brussel-Antwerpen met de auto een ware nachtmerrie is geworden, met alle gevolgen ook milieutechnisch. Eigenlijk mogen we blij zijn dat de NS zijn best doet om minstens elk half uur een redelijk comfortabele trein te laten rijden.
Wel eens bij de RER gekeken waar 1 (!) lijn net zoveel mensen vervoert op 1 dag als NS doet? Chanante vertoning
  maandag 10 april 2017 @ 17:52:19 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170130579
Gênant.

En ja, we hebben het hier over het algemeen best goed. Dat neemt niet weg dat er ruimte is voor verbetering, zo'n kleine storing zoals van vanmiddag mag niet zo'n enorme uitstraling hebben.

Als je het hebt over drukte en frequenties: rond ons heen zijn er echt wel plekken waar meer treinen per uur rijden over minder infra, zoals de Brighton Main Line.

(De impact van een storing op de BML is echt niet grappig.)
pi_170130607
Dat geldt toch voor ieder lijntje naar Londen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')