abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  vrijdag 7 april 2017 @ 17:43:42 #51
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_170068342
registreer om deze reclame te verbergen
Het probleem is wel gecreëerd door de concessieverlener, die eist gelijkvloers materieel ook al is het tijdelijk, Arriva zet nu alles in wat er in Nederland te krijgen was.
pi_170068352
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 17:43 schreef ReisT het volgende:
Het probleem is wel gecreëerd door de concessieverlener, die eist gelijkvloers materieel ook al is het tijdelijk, Arriva zet nu alles in wat er in Nederland te krijgen was.
Alsof dat een vet bijzondere eis is..
pi_170068362
De 0.2% uitval vind ik een grotere uitdaging
  vrijdag 7 april 2017 @ 17:49:30 #54
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_170068429
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 17:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Alsof dat een vet bijzondere eis is..
Een zeer ongebruikelijke eis voor een tijdelijke situatie.
pi_170068456
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 17:44 schreef b2py het volgende:
De 0.2% uitval vind ik een grotere uitdaging
Tsja, als je de cijfers van de HSL er naast legt wel, maar in het noorden worden die cijfers wel gehaald. Dat ondanks dat het erop lijkt dat er iets vaker treinen onderweg met een defect tot stilstand komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_170068486
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 17:43 schreef ReisT het volgende:
Het probleem is wel gecreëerd door de concessieverlener, die eist gelijkvloers materieel ook al is het tijdelijk, Arriva zet nu alles in wat er in Nederland te krijgen was.
Arriva heeft er ook voor getekend dat ze het kunnen. Dat ze het niet kunnen is dus hun fout.
  vrijdag 7 april 2017 @ 17:57:46 #57
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_170068605
registreer om deze reclame te verbergen
Als een andere vervoerder de concessie had gewonnen, zat je nu met precies hetzelfde probleem. Er viel niets te kiezen qua materiaal.
pi_170068719
Dan was het dus net zo goed de fout van die andere vervoerder geweest om er ook voor te tekenen. De vervoerders die zich hebben ingeschreven hebben ingecalculeerd dat er een risico aan vast zat, wellicht niet zo groot als het daadwerkelijke risico is. Alle vervoerders hebben ook prima de mogelijkheid gehad om niet te tekenen voor dit risico.
pi_170068793
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 april 2017 17:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tsja, als je de cijfers van de HSL er naast legt wel, maar in het noorden worden die cijfers wel gehaald. Dat ondanks dat het erop lijkt dat er iets vaker treinen onderweg met een defect tot stilstand komen.
Arriva haalt op de Noordelijke Nevenlijnen gemiddeld 0.6 - 0.7% uitval op jaarbasis..
  vrijdag 7 april 2017 @ 18:08:36 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170068812
En NS op de HSL iets van 5%? :?
We are shaping the future.
pi_170068848
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 18:08 schreef James1988 het volgende:
En NS op de HSL iets van 5%? :?
6% op Breda pendel en 8,5% op Rotterdam pendel afgelopen 12 maanden
  vrijdag 7 april 2017 @ 18:10:20 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170068850
Damn. :')
We are shaping the future.
  vrijdag 7 april 2017 @ 18:11:37 #63
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_170068870
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 18:03 schreef dcm360 het volgende:
Dan was het dus net zo goed de fout van die andere vervoerder geweest om er ook voor te tekenen. De vervoerders die zich hebben ingeschreven hebben ingecalculeerd dat er een risico aan vast zat, wellicht niet zo groot als het daadwerkelijke risico is. Alle vervoerders hebben ook prima de mogelijkheid gehad om niet te tekenen voor dit risico.
Jij had liever dat niemand had ingeschreven? Want het risico was voor alle gelijk. Dan was de aanbesteding mislukt, hadden ze de lopende concessie moeten verlengen, en hadden we (nogmaals) hetzelfde probleem als nu.
pi_170068886
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 18:10 schreef b2py het volgende:

[..]

6% op Breda pendel en 8,5% op Rotterdam pendel afgelopen 12 maanden
De ICD Eindhoven droeg vanochtend ook weer fijn bij :')
Heb dankzij de NS volgens wel mijn sprintsnelheid significant verhoogd, met allemaal overstappen van 1-2 minuten
pi_170068925
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 18:11 schreef ReisT het volgende:

[..]

Jij had liever dat niemand had ingeschreven? Want het risico was voor alle gelijk. Dan was de aanbesteding mislukt, hadden ze de lopende concessie moeten verlengen, en hadden we (nogmaals) hetzelfde probleem als nu.
Tijdens de consultatieperiode is dit ter discussie gesteld en akkoord bevonden door alle vervoerders. Hier kan je de provincie echt niet voor verdedigen
pi_170069602
Advies: 'Neem pas in 2019 besluit over nieuwe rol NS'

Het is beter om pas over twee jaar een besluit te nemen over een andere rol voor de Nederlandse Spoorwegen. Grote veranderingen op het spoor moeten sowieso stapsgewijs gebeuren, stelt een onderzoekscommissie vast in het rapport ‘Kiezen voor een goed spoor’ dat vanmiddag is verschenen.

Edwin van der Aa 07-04-17, 17:59 Laatste update: 18:10

Dit rapport ligt er na harde kritiek van de parlementaire enquêtecommissie Fyra op de moeizame relatie tussen de Staat en de NS en de gebrekkige visie van de overheid op het spoor. Een commissie kreeg vervolgens de opdracht van het kabinet om meerdere hoofdscenario’s voor de toekomst uit te werken.

Centraal staat de vraag wie er onder welke voorwaarden mag rijden op het spoor na 2024. Daarbij hebben alle scenario’s voordelen en nadelen.

Vinger in de pap
Bij het eerste model zal de NS als nationaal vervoerder het gehele spoorvervoer in Nederland worden gegund. Voordeel is dan dat de ministeries een flinke vinger in de pap houden en dat spoorbeheerder ProRail en de NS zo veel mogelijk onder één paraplu kunnen worden gebracht. Nadeel is lagere kwaliteit van vervoer en hogere kosten door gebrek aan concurrentie.

In een ander plan wordt de NS een vervoerder als alle andere vervoerders. ProRail en NS kunnen in dat concurrentiemodel in geen geval ‘onder dezelfde paraplu’ worden gebracht. De stations kunnen ook niet langer eigendom zijn van (één van de) vervoerders. Een strijd zal wel de prijzen drukken en zorgen dat iedere vervoerder zijn beste beentje voorzet om goed vervoer te leveren.

Het derde scenario is min of meer vergelijkbaar met de huidige situatie: het hoofdrailnet wordt steeds gegund aan NS met afspraken voor prestatieverbetering. Als de NS vervolgens onvoldoende presteert, kan (een deel van) het hoofdrailnet openbaar worden aanbesteed en naar een andere vervoerder gaan.

Big bang
De onderzoekers maken geen keuze. Ze stellen wel vast dat een overgang naar een nieuw systeem op het spoor kostbaar en tijdrovend is. In plaats van een big bang worden stapsgewijze wijzigingen aanbevolen. Wel kunnen nu al wat maatregelen worden genomen waardoor de politiek beter weet wat er speelt op het spoor.

Het rapport is besproken in de ministerraad, maar een volgende kabinet moet besluiten welke koers er straks wordt gevaren. De onderzoekers benadrukken wel dat er pas in 2019 meer informatie beschikbaar is om gedegen te kiezen. Dan zullen ook de huidige prestaties van de NS op het hoofdrailnet zijn geëvalueerd.

http://www.ad.nl/binnenla(...)uwe-rol-ns~ae765656/
  vrijdag 7 april 2017 @ 19:01:17 #67
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170069991
Wat een lulverhaal. Bottom line: NS moet vooral zo lang mogelijk de hand boven het hoofd gehouden worden. :')
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841 5x5: 9:06,15
pi_170070357
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 18:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Arriva haalt op de Noordelijke Nevenlijnen gemiddeld 0.6 - 0.7% uitval op jaarbasis..
Dat is fors meer dan gedacht, maar dat is rituitval door allerlei oorzaken, zoals aanrijdingen, seinstoringen, defect materieel, etc.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_170070450
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 april 2017 19:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is fors meer dan gedacht, maar dat is rituitval door allerlei oorzaken, zoals aanrijdingen, seinstoringen, defect materieel, etc.
Zelfde oorzaken die gelden in Limburg dus maakt niet zoveel uit
pi_170070504
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 19:20 schreef b2py het volgende:

[..]

Zelfde oorzaken die gelden in Limburg dus maakt niet zoveel uit
Die 0,2% is in dat geval echt onrealistisch.

Ik dacht dat het alleen ging om defect materieel, dan zou het namelijk nog kunnen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_170071116
Hoi, ik wil het toch even van me afschrijven.

Gisteren deed ik er nog aardig nuchter over maar sinds vanmiddag zit ik toch in een roes na die springer van gisteren op de 1161.
Vanmorgen nog heel dapper mijn TM gesproken en gezegd dat het goed ging en ik geen begeleiding nodig had maar ongeveer 3 uur geleden toch terug gebeld en aangegeven dat ik maandag liever iemand bij me had.
Het voelt voor mij zo onwerkelijk dat ondanks ik niets schokkends gezien heb en slechts de snelremming gemerkt heb en de opspattende ballast gehoord heb. Dat het toch nog meer impact heeft dan ik dacht.
Het hoe en waarom boeit me eigenlijk niets maar het feit dat ik op het moment zelf al wist dat er een lichaam onder mijn trein doorrolde voelt zo vreemd. Het is voor mijn gevoel toch MIJN trein en het zijn MIJN reizigers, dat ik er samen met mijn collega's als eerste afgehaald werd en nagekeken werd door de reizigers klopt voor mijn gevoel niet.

Rationeel gezien weet ik verdomd goed dat het de eigen keus van die persoon was en dat hij er zelf een einde aan wilde maken maar emotioneel gezien kan ik er met mijn verstand niet bij. Je hoort het, je voelt het maar het besef dat het een lichaam was komt nu pas binnen en hoe hard ik het ook probeer ik kan het gewoon niet helemaal vatten.
Het zal wel komen omdat het de eerste voor me was maar toch. Waarom kan ik het rationeel wel begrijpen maar emotioneel totaal niet vatten wat er nou precies gebeurd is?

Vaag gedoe allemaal :(
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_170071185
Sterkte zeg
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 april 2017 @ 19:57:14 #73
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170071277
Sterkte renwan.
We are shaping the future.
  Moderator vrijdag 7 april 2017 @ 20:00:56 #74
155227 crew  Guppyfriend
zeg maar Guppy
pi_170071366
Sterkte ;(
Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende: Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator vrijdag 7 april 2017 @ 20:03:25 #75
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170071441
Boh, dat klinkt heftig :{ Hopelijk heb je wat aan die hulp. Zo lang ben je nog geen HC toch?

Sterkte.
lebt denn der alte Holzmichl noch?
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')