Jep. Moet wel iets van mijn gemopper terugnemen, had een paar nieuwe klapstoeltjes over het hoofd gezienquote:Op maandag 10 april 2017 17:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Het gaat hier over een rij-impressie van één van de eerste vernieuwde Virms neem ik aan?
God nou, klapstoeltjes. Jeejquote:Op maandag 10 april 2017 18:39 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Jep. Moet wel iets van mijn gemopper terugnemen, had een paar nieuwe klapstoeltjes over het hoofd gezien
Met zeker ook nog de maatstelling van de gemiddelde nederlander die 1.70 is, pijn in je rug kleredingen.quote:
Zit wel wat in toch....quote:Op maandag 10 april 2017 18:56 schreef b2py het volgende:
Kruyt
https://www.rover.nl/actu(...)r-maar-flexibeler-ns
Ik zou het neerleggen bij de groei van de spoorbedrijven zelfquote:Op maandag 10 april 2017 19:17 schreef James1988 het volgende:
Die verruiming van de 1e klas zal wel wat te maken hebben met Weekend Vrij 1e klas (wat best aardig geprijsd is) en de vele acties.
Ofwel, meer staanplaatsen en meer lege stoelen in de spits. Op mijn traject dan tenminste. Ofwel, dan wordt ETMET pure noodzaak.quote:Op maandag 10 april 2017 19:12 schreef James1988 het volgende:Ofwel, de hoeveelheid stoelen in de 2e klas is iets verkleind, in ruil voor een grotere 1e klas en meer klapstoelen.
Bij mij is de eerste klas altijd net zo vol als de tweedequote:Op maandag 10 april 2017 19:36 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ofwel, meer staanplaatsen en meer lege stoelen in de spits. Op mijn traject dan tenminste. Ofwel, dan wordt ETMET pure noodzaak.
Het lijkt wel een camper op rails Ombouwen en op vakantie met ding zeg ik.quote:
Het is inderdaad waar dat Nederland een druk spoorwegnet heeft en dit de nodige uitdagingen biedt voor zowel de vervoerders (oa NS) als de infrabeheerder (Prorail).quote:Op maandag 10 april 2017 17:13 schreef Jappie111 het volgende:
Is de reden van wat jullie noemen 'falen' van de NS niet gewoon het feit dat wij allemaal massaal gebruik maken van de trein? Als je de NS vergelijkt met buitenlandse bedrijven zou ik geen een land weten te noemen waar er meer capaciteit per vierkante kilometer rijdt dan hier. Het probleem is alleen doordat treinreizen hier zo geschikt is, we hier massaal gebruik van maken en dan krijg je volle treinen en vertragingen. En als een trein eenmaal vertraagd is is het moeilijk om deze tussen alle andere treinen alsnog te laten rijden.
Als het puur om die plaatsen gaat mag het van mij ook als het wél druk is, hoor.quote:Op maandag 10 april 2017 20:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Tussen Almere en Amsterdam kan je een kanon afschieten in de eerste klas.
Chanant.quote:
Mooie praatjes, maar ja ...quote:Op maandag 10 april 2017 20:29 schreef b2py het volgende:
https://werkenbijns.nl/collegas/manager-accountmanagement/
Hier mag je boos op worden
NSR wordt overigens niet overvallen door evenementen: Ze (lees: elke vervoerder) dienen bij ProRail een lijst met evenementen aan zodat er geen werkzaamheden worden gepland van en naar een evenement tegelijkertijd met de verdeling van de jaardienst. Dat moet overigens voor de tweede zondag van April gebeuren voor de jaardienst 2018. [Zie netverklaring 2018] Toevalligerwijs dus afgelopen zondag.quote:Op maandag 10 april 2017 20:25 schreef Eix het volgende:
En voor wat betreft het falen van afgelopen weekend: er reden veel treinen op de NoordOost-corridor met de meest minimale lengte. Blijkbaar wordt NS overvallen door evenementen. En daarmee organiseert NS zelf haar eigen probleem. Ik zie echt niet in welke reden men had om zo kort te rijden. Personeel kan het niet zijn, want met dezelfde personele bezetting mag men ook langere treinen rijden. En als het goed is staan er ook reservetreinen 's weekends op de opstelterreinen afgerangeerd. Maar goed, beste stuurlui staan aan wal dus ik zal het gewoonweg wel niet snappen.
Famfare brankweer hont.quote:
Klopt, er is er eentje naar de kloten gegaan. Negen bakken is Den Haag - Eindhoven, zes bakken is Breda - Rotterdam - Amsterdam.quote:Op maandag 10 april 2017 21:40 schreef JDude het volgende:
ICdefect doet z'n naam weer eer aan vanavond? Zag er een met zes bakken stilstaan op de fly-over tussen Breda en Lage Zwaluwe, en nog eentje met negen (das de trein vanuit Eindhoven?) klem in het blok er achter.
Soms is klein zijn best fijn. Klapstoeltjes en deurbeugels ftw!quote:Op maandag 10 april 2017 19:04 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Met zeker ook nog de maatstelling van de gemiddelde nederlander die 1.70 is, pijn in je rug kleredingen.
Ja maar... Ik zit er nog in equote:
Dat schijnt de reserve te zijn voor als er een 1100 tussen Breda en Eindhoven uitvalt.quote:Op dinsdag 11 april 2017 13:32 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Heeft iemand nog koplopers nodig? In Eindhoven schijnt 10 bakken van dat spul al de hele week stil te staan.
Welnee, daar wordt geen geld verdiend PSM, wel in Brabant .quote:Op dinsdag 11 april 2017 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat schijnt de reserve te zijn voor als er een 1100 tussen Breda en Eindhoven uitvalt.
Maar beter is het om het spul de NoordOost in te gooien, gezien de berichten die we in de afgelopen weken hebben gezien over haringen in een ton.
Dat speelt in het weekend en dan is allerminst een tekort dus dat verplaatsen levert bar weinig op.quote:Op dinsdag 11 april 2017 13:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat schijnt de reserve te zijn voor als er een 1100 tussen Breda en Eindhoven uitvalt.
Maar beter is het om het spul de NoordOost in te gooien, gezien de berichten die we in de afgelopen weken hebben gezien over haringen in een ton.
niet alleen in het weekend helaas als ik de diverse media mag gelovenquote:Op dinsdag 11 april 2017 16:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat speelt in het weekend en dan is allerminst een tekort dus dat verplaatsen levert bar weinig op.
Materieeltekort, drukte, blahblah. Vertel je nou ook iets nieuws of ben je aan het posten om het posten?quote:Op dinsdag 11 april 2017 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet alleen in het weekend helaas als ik de diverse media mag geloven
quote:Op dinsdag 11 april 2017 20:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Materieeltekort, drukte, blahblah. Vertel je nou ook iets nieuws of ben je aan het posten om het posten?
quote:Op woensdag 12 april 2017 09:16 schreef Salatrel het volgende:
het is nu wel weer wachten op de eerste geschokte burgemeester die geen goederentreinen meer door zijn gemeente wil hebben
Ho ho, giftreinen he. Goederentreinen klinkt niet dramatisch genoeg.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:16 schreef Salatrel het volgende:
het is nu wel weer wachten op de eerste geschokte burgemeester die geen goederentreinen meer door zijn gemeente wil hebben
mag het ook een diesselloc en een enkel drietje zijn?quote:Op woensdag 12 april 2017 09:45 schreef b2py het volgende:
Vanaf aanstaande zondag 15 nachten lang de mogelijkheid voor NS om drie treinen per richting tussen Leeuwarden - Groningen te rijden bestaande uit een dieselloc en maximaal 12 bakken VIRM of ICM
Van mij welquote:Op woensdag 12 april 2017 09:56 schreef Salatrel het volgende:
[..]
mag het ook een diesselloc en een enkel drietje zijn?
Alle goederentreinen kunnen kennelijk giftreinen zijn. Dus alle goederentreinen zijn giftreinen. Hoppaquote:Op woensdag 12 april 2017 09:42 schreef JDude het volgende:
[..]
Ho ho, giftreinen he. Goederentreinen klinkt niet dramatisch genoeg.
'Een andere machinist voerde voor hij vertrok de verplichte remproef niet goed uit waardoor de trein niet kon stoppen voor rood sein.'quote:Op woensdag 12 april 2017 12:16 schreef MTL het volgende:
Ik hoor net van iemand iets over een STS passage van een 'giftrein' van de 'levensgevaarlijke vervoerder', die bijna op een reizigerstrein zou zijn gebotst?
Iemand die er toevallig meer van weet?
quote:Op woensdag 12 april 2017 12:32 schreef renwan het volgende:
Zo, ik heb er inmiddels weer 2 diensten opzitten. Maandag zelfs dezelfde trein weer gereden en wel even mijn ogen dichtgedaan bij Gilze Rijen ( ) maar verder weer helemaal opgeknapt en kan ik er weer tegenaan
Goed bezig! Succes komende dagen daar!quote:Op woensdag 12 april 2017 12:32 schreef renwan het volgende:
Zo, ik heb er inmiddels weer 2 diensten opzitten. Maandag zelfs dezelfde trein weer gereden en wel even mijn ogen dichtgedaan bij Gilze Rijen ( ) maar verder weer helemaal opgeknapt en kan ik er weer tegenaan
Maak je geen zorgen, je wordt voldoende gecompenseerd als dit doorzet:https://www.fnv.nl/sector(...)OORBEREIDING-ACTIES/quote:
Toppie!quote:Op woensdag 12 april 2017 12:32 schreef renwan het volgende:
Zo, ik heb er inmiddels weer 2 diensten opzitten. Maandag zelfs dezelfde trein weer gereden en wel even mijn ogen dichtgedaan bij Gilze Rijen ( ) maar verder weer helemaal opgeknapt en kan ik er weer tegenaan
En natuurlijk meteen weer dreigen met het treiteren van reizigers in plaats van het eens een keer met klantvriendelijke acties te proberen.quote:Op woensdag 12 april 2017 17:26 schreef b2py het volgende:
[..]
Maak je geen zorgen, je wordt voldoende gecompenseerd als dit doorzet:https://www.fnv.nl/sector(...)OORBEREIDING-ACTIES/
"wij vinden het ook heel vervelend dat het zo moet"quote:Op woensdag 12 april 2017 18:23 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En natuurlijk meteen weer dreigen met het treiteren van reizigers in plaats van het eens een keer met klantvriendelijke acties te proberen.
http://www.treinennieuws.(...)a-naar-schin-op-geulquote:De Stoomtrein van de ZLSM kan minder vaak naar Valkenburg rijden. Dit komt door een gebrek aan machinisten van de ZLSM die beschikken over de juiste papieren, (...) Buiten het [hoog]seizoen is Schin op Geul de eindhalte de stoomtrein. (...)
Maar gelukkig schiet de nieuwe vervoerder in Limburg Arriva de reizigers van de Zuid Limburgse Stoomtrein (ZLSM) te hulp. Zij kunnen dit seizoen gratis gebruik maken van de Arriva-treinen van Valkenburg naar Schin op Geul en omgekeerd.
Met een drie maand durende opleiding die nodig is, is het ook niet vreemd dat je nauwelijks aan vrijwilligers komt. Jammer.quote:Op woensdag 12 april 2017 21:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
http://www.treinennieuws.(...)a-naar-schin-op-geul
Dat hoeft imho ook helemaal niet moeilijk te zijn:quote:Op woensdag 12 april 2017 22:24 schreef b2py het volgende:
Het grootste dilemma zal wel komen voor de SSN als er ERTMS in Nederland grootschalig uitgerold gaat worden en op termijn de ATB verdwijnt.. 1 voordeel, als ze het fixen hoeft er geen dieselloc voor bij de Havendagen
Ze kunnen anders best hardquote:Op donderdag 13 april 2017 09:04 schreef FredvZ het volgende:
[..]
ik denk dat zo'n stoomlok aardig zijn best moet doen om de maximale snelheid te overschrijden op de vrije baan.
En waar wil je alle ERTMS apparatuur in die locomotief laden? Dat is zeg maar al een issue in VIRM enzoquote:Op donderdag 13 april 2017 09:04 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat hoeft imho ook helemaal niet moeilijk te zijn:
• Mobiel ETCS scherm voor de machinist op de lok (vast scherm in de lok zou zonde zijn)
• Positiemelding middels GSM-R
• Automatisch remmen via de noodrem
Nadeel is dat je dan bij een snelheidsoverschrijding direct remt naar 0 ipv de toegestane snelheid en de remmen weer op druk moeten worden gebracht na een noodrem.
Zou eigenlijk ook geen probleem hoeven zijn, zo vaak rijden ze nou ook weer niet en ik denk dat zo'n stoomlok aardig zijn best moet doen om de maximale snelheid te overschrijden op de vrije baan.
Tendertje erachter?quote:Op donderdag 13 april 2017 09:34 schreef b2py het volgende:
[..]
En waar wil je alle ERTMS apparatuur in die locomotief laden? Dat is zeg maar al een issue in VIRM enzo
Dat komt omdat men het geld niet wil uitgeven om het in één keer goed te doen. Het kan allemaal vervangen worden door een paar schermen tegenwoordig maar dat kost centen.quote:Op donderdag 13 april 2017 09:34 schreef b2py het volgende:
[..]
En waar wil je alle ERTMS apparatuur in die locomotief laden? Dat is zeg maar al een issue in VIRM enzo
Dat hoeft niet groter te zijn dan een Raspberry Pi, een 22" beeldscherm en wat zend/ontvangst apparatuur.quote:Op donderdag 13 april 2017 09:34 schreef b2py het volgende:
[..]
En waar wil je alle ERTMS apparatuur in die locomotief laden? Dat is zeg maar al een issue in VIRM enzo
Ja dat gehuil moet afgelopen zijn idd. Gekleuter heel de tijdquote:Op donderdag 13 april 2017 10:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat een hoop gejank van Van Boxtel. Ik ben er allergisch voor; al jaren wordt er geblunderd op HSL. Maar er ligt wel een verbeterplan op tafel!!!!!!!
Tsja, als je gewend bent altijd overal mee weg te komen voelt het natuurlijk heel oneerlijk als je wel een keer beboet wordt voor je wanprestaties.quote:Op donderdag 13 april 2017 10:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat een hoop gejank van Van Boxtel. Ik ben er allergisch voor; al jaren wordt er geblunderd op HSL. Maar er ligt wel een verbeterplan op tafel!!!!!!!
In die zin is het precies dezelfde Pavlov-reactie als een zwartrijder die stennis gaat maken als hij een boete krijgt. Totaal geen zelfreflectie, gewoon ohne nach zu denken: Boete? => Janken!quote:Op donderdag 13 april 2017 11:44 schreef Kansenjongere het volgende:
Tsja, als je gewend bent altijd overal mee weg te komen voelt het natuurlijk heel oneerlijk als je wel een keer beboet wordt voor je wanprestaties.
Geloof me.. Hij weet het best maar trekt nu de aandacht om het verhaal te kunnen vertellen dat het juist steeds beter gaat. Is handig als inleidende beschieting als ze het volgend jaar nét niet halen want dan zou er dan een extra gele kaart getrokken kunnen worden in plaats van een rode kaart.quote:Op donderdag 13 april 2017 10:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat een hoop gejank van Van Boxtel. Ik ben er allergisch voor; al jaren wordt er geblunderd op HSL. Maar er ligt wel een verbeterplan op tafel!!!!!!!
waren bezetmelders 30 jaar terug dan al een ding in de modelspoorwereld?quote:Op donderdag 13 april 2017 10:17 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat hoeft niet groter te zijn dan een Raspberry Pi, een 22" beeldscherm en wat zend/ontvangst apparatuur.
Het systeem in de trein hoeft niet meer te doen dan te vertellen waar hij is en wat hij aan het doen is, kunnen ontvangen wat hij moet doen, controleren dat de machinist doet wat hem verteld wordt en ingrijpen als de machinist daar in faalt.
Taken die een computer ter grootte van een Raspberry Pi prima kan doen. Fleischmann en Märklin konden dit bijna 30 jaar geleden al. Diverse metro's rijden al zonder bestuurder, dus waarom het allemaal zo moeilijk moet zijn voor het grootbedrijf is mij één groot raadsel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |