abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  woensdag 12 april 2017 @ 21:16:23 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170177518
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
De Stoomtrein van de ZLSM kan minder vaak naar Valkenburg rijden. Dit komt door een gebrek aan machinisten van de ZLSM die beschikken over de juiste papieren, (...) Buiten het [hoog]seizoen is Schin op Geul de eindhalte de stoomtrein. (...)

Maar gelukkig schiet de nieuwe vervoerder in Limburg Arriva de reizigers van de Zuid Limburgse Stoomtrein (ZLSM) te hulp. Zij kunnen dit seizoen gratis gebruik maken van de Arriva-treinen van Valkenburg naar Schin op Geul en omgekeerd.
http://www.treinennieuws.(...)a-naar-schin-op-geul
We are shaping the future.
  Moderator woensdag 12 april 2017 @ 21:57:00 #277
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170179502
quote:
Met een drie maand durende opleiding die nodig is, is het ook niet vreemd dat je nauwelijks aan vrijwilligers komt. Jammer.
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_170180667
Het grootste dilemma zal wel komen voor de SSN als er ERTMS in Nederland grootschalig uitgerold gaat worden en op termijn de ATB verdwijnt.. 1 voordeel, als ze het fixen hoeft er geen dieselloc voor bij de Havendagen :P
  donderdag 13 april 2017 @ 08:52:36 #279
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_170185527
registreer om deze reclame te verbergen
deze trein vind ik er mooi uitzien.

full.jpg
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
  Moderator donderdag 13 april 2017 @ 09:04:07 #280
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170185634
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:24 schreef b2py het volgende:
Het grootste dilemma zal wel komen voor de SSN als er ERTMS in Nederland grootschalig uitgerold gaat worden en op termijn de ATB verdwijnt.. 1 voordeel, als ze het fixen hoeft er geen dieselloc voor bij de Havendagen :P
Dat hoeft imho ook helemaal niet moeilijk te zijn:
• Mobiel ETCS scherm voor de machinist op de lok (vast scherm in de lok zou zonde zijn)
• Positiemelding middels GSM-R
• Automatisch remmen via de noodrem

Nadeel is dat je dan bij een snelheidsoverschrijding direct remt naar 0 ipv de toegestane snelheid en de remmen weer op druk moeten worden gebracht na een noodrem.
Zou eigenlijk ook geen probleem hoeven zijn, zo vaak rijden ze nou ook weer niet en ik denk dat zo'n stoomlok aardig zijn best moet doen om de maximale snelheid te overschrijden op de vrije baan.
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
  donderdag 13 april 2017 @ 09:17:23 #281
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170185787
quote:
7s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:04 schreef FredvZ het volgende:

[..]

ik denk dat zo'n stoomlok aardig zijn best moet doen om de maximale snelheid te overschrijden op de vrije baan.
Ze kunnen anders best hard :D

http://metro.co.uk/2017/0(...)e-the-1960s-6569698/
We are shaping the future.
pi_170186034
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:04 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat hoeft imho ook helemaal niet moeilijk te zijn:
• Mobiel ETCS scherm voor de machinist op de lok (vast scherm in de lok zou zonde zijn)
• Positiemelding middels GSM-R
• Automatisch remmen via de noodrem

Nadeel is dat je dan bij een snelheidsoverschrijding direct remt naar 0 ipv de toegestane snelheid en de remmen weer op druk moeten worden gebracht na een noodrem.
Zou eigenlijk ook geen probleem hoeven zijn, zo vaak rijden ze nou ook weer niet en ik denk dat zo'n stoomlok aardig zijn best moet doen om de maximale snelheid te overschrijden op de vrije baan.
En waar wil je alle ERTMS apparatuur in die locomotief laden? Dat is zeg maar al een issue in VIRM enzo :P
  donderdag 13 april 2017 @ 09:36:53 #283
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_170186061
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:34 schreef b2py het volgende:

[..]

En waar wil je alle ERTMS apparatuur in die locomotief laden? Dat is zeg maar al een issue in VIRM enzo :P
Tendertje erachter? :P
We are shaping the future.
pi_170186120
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:34 schreef b2py het volgende:

[..]

En waar wil je alle ERTMS apparatuur in die locomotief laden? Dat is zeg maar al een issue in VIRM enzo :P
Dat komt omdat men het geld niet wil uitgeven om het in n keer goed te doen. Het kan allemaal vervangen worden door een paar schermen tegenwoordig maar dat kost centen.
Bier.
pi_170186363
Groepsretour van NS aangepast, vertrek- en aankomststation moet nu voor alle reizigers gelijk zijn: http://nieuws.ns.nl/ns-past-groepsretour-aan-na-misbruik/

En reactie NS & ProRail op boete van I&M.
  Moderator donderdag 13 april 2017 @ 10:17:03 #286
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_170186631
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 09:34 schreef b2py het volgende:

[..]

En waar wil je alle ERTMS apparatuur in die locomotief laden? Dat is zeg maar al een issue in VIRM enzo :P
Dat hoeft niet groter te zijn dan een Raspberry Pi, een 22" beeldscherm en wat zend/ontvangst apparatuur.

Het systeem in de trein hoeft niet meer te doen dan te vertellen waar hij is en wat hij aan het doen is, kunnen ontvangen wat hij moet doen, controleren dat de machinist doet wat hem verteld wordt en ingrijpen als de machinist daar in faalt.

Taken die een computer ter grootte van een Raspberry Pi prima kan doen. Fleischmann en Mrklin konden dit bijna 30 jaar geleden al. Diverse metro's rijden al zonder bestuurder, dus waarom het allemaal zo moeilijk moet zijn voor het grootbedrijf is mij n groot raadsel.
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
  donderdag 13 april 2017 @ 10:45:43 #287
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_170187019
Wat een hoop gejank van Van Boxtel. Ik ben er allergisch voor; al jaren wordt er geblunderd op HSL. Maar er ligt wel een verbeterplan op tafel!!!!!!!
  donderdag 13 april 2017 @ 10:57:07 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170187136
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat een hoop gejank van Van Boxtel. Ik ben er allergisch voor; al jaren wordt er geblunderd op HSL. Maar er ligt wel een verbeterplan op tafel!!!!!!!
Ja dat gehuil moet afgelopen zijn idd. Gekleuter heel de tijd :r
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841
  donderdag 13 april 2017 @ 11:05:18 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170187224
sowieso is een boete van 1,25 M peanuts voor NS. En zelfs als dat niet het geval was: het wordt gewoon weer afgewenteld op de reiziger met de volgende tariefstijging. Van Boxtel kan zijn krokodillentranen wel beter besteden lijkt me.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841
pi_170187315
Zo, vanmiddag/vanavond weer lekker op de HSL rijden :6
pi_170187343
Daarna mag ik vannacht jouw defecten op gaan lossen :6
ಠ_ಠ
pi_170187382
Niet zeuren, daar word je voor betaald :+
pi_170187522
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 11:17 schreef MTL het volgende:
Niet zeuren, daar word je voor betaald :+
:D
pi_170187705
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat een hoop gejank van Van Boxtel. Ik ben er allergisch voor; al jaren wordt er geblunderd op HSL. Maar er ligt wel een verbeterplan op tafel!!!!!!!
Tsja, als je gewend bent altijd overal mee weg te komen voelt het natuurlijk heel oneerlijk als je wel een keer beboet wordt voor je wanprestaties.
  donderdag 13 april 2017 @ 11:48:23 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_170187761
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 11:44 schreef Kansenjongere het volgende:
Tsja, als je gewend bent altijd overal mee weg te komen voelt het natuurlijk heel oneerlijk als je wel een keer beboet wordt voor je wanprestaties.
In die zin is het precies dezelfde Pavlov-reactie als een zwartrijder die stennis gaat maken als hij een boete krijgt. Totaal geen zelfreflectie, gewoon ohne nach zu denken: Boete? => Janken!
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 57,51 4x4: 3:50,841
  donderdag 13 april 2017 @ 13:01:08 #296
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_170188855
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat een hoop gejank van Van Boxtel. Ik ben er allergisch voor; al jaren wordt er geblunderd op HSL. Maar er ligt wel een verbeterplan op tafel!!!!!!!
Geloof me.. Hij weet het best maar trekt nu de aandacht om het verhaal te kunnen vertellen dat het juist steeds beter gaat. Is handig als inleidende beschieting als ze het volgend jaar nt niet halen want dan zou er dan een extra gele kaart getrokken kunnen worden in plaats van een rode kaart.
  donderdag 13 april 2017 @ 14:28:27 #297
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_170190523
quote:
7s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:17 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dat hoeft niet groter te zijn dan een Raspberry Pi, een 22" beeldscherm en wat zend/ontvangst apparatuur.

Het systeem in de trein hoeft niet meer te doen dan te vertellen waar hij is en wat hij aan het doen is, kunnen ontvangen wat hij moet doen, controleren dat de machinist doet wat hem verteld wordt en ingrijpen als de machinist daar in faalt.

Taken die een computer ter grootte van een Raspberry Pi prima kan doen. Fleischmann en Mrklin konden dit bijna 30 jaar geleden al. Diverse metro's rijden al zonder bestuurder, dus waarom het allemaal zo moeilijk moet zijn voor het grootbedrijf is mij n groot raadsel.
waren bezetmelders 30 jaar terug dan al een ding in de modelspoorwereld?
  donderdag 13 april 2017 @ 14:28:45 #298
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_170190836
Ik dacht dat er een soort mediacode heerst over aanrijdingen met personen?
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')