abonnement Unibet Coolblue
pi_170037547
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 11:00 schreef zeefje het volgende:
Het was wel vrij duidelijk wat de dokter dacht. Ik vertelde m'n klachten en het eerste wat hij zei we gaan je prikken op je schildklier :D
Daarom vond ik dus ook dat je naar de huisarts moest. Ik had dat vermoeden ook.

Je kunt dat niet zelf prikken. Het irritante aan je schildklier is dat wanneer je medicatie krijgt, het 6 weken duurt voor dat opgenomen is door je lichaam. Dus je moet telkens 6 weken wachten tot je weet of het werkt. Dus totaal anders dan diabetes.

Ik ben de ziekte van Hashimoto, net als diabetes een auto-immuunziekte. Dat betekent dat mijn lichaam zelf schildklierhormoon afbreekt. Ik heb dezelfde klachten als mensen met een trage schildklier maar bij hen werkt de schildklier gewoon niet voldoende en daarom moeten ze hormoon slikken. Bij mij wordt dat hormoon dus ook nog afgebroken. Doordat er zo veel hormoon werd afgebroken, moest mijn schildklier zo hard werken dat hij het niet meer aankon en er helemaal mee gestopt is.
Spoilers!
  donderdag 6 april 2017 @ 11:10:07 #27
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_170037579
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 11:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Daarom vond ik dus ook dat je naar de huisarts moest. Ik had dat vermoeden ook.

Je kunt dat niet zelf prikken. Het irritante aan je schildklier is dat wanneer je medicatie krijgt, het 6 weken duurt voor dat opgenomen is door je lichaam. Dus je moet telkens 6 weken wachten tot je weet of het werkt. Dus totaal anders dan diabetes.

Ik ben de ziekte van Hashimoto, net als diabetes een auto-immuunziekte. Dat betekent dat mijn lichaam zelf schildklierhormoon afbreekt. Ik heb dezelfde klachten als mensen met een trage schildklier maar bij hen werkt de schildklier gewoon niet voldoende en daarom moeten ze hormoon slikken. Bij mij wordt dat hormoon dus ook nog afgebroken. Doordat er zo veel hormoon werd afgebroken, moest mijn schildklier zo hard werken dat hij het niet meer aankon en er helemaal mee gestopt is.
Alsik het goed begrijp heb je door die ziekte gewoon helemaal geen werkende schildklier meer en moet je altijd schildklierhormoon slikken?

`heb je die ziekte ''zomaar'' gekregen of heb je die al je hele leven?

Want stel ik zou dus een schildklierprobleem hebben vraag ik mij toch af hoe ik dat ineens gekregen heb..
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_170037597
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 11:04 schreef Molo het volgende:

[..]

ik vraag gewoon altijd aan de assistente een labformuliertje klaar te leggen, heb ik standaard in mijn tas zitten

#eigenwijzekutpatiënt
Ik ging gewoon voor 10 uur 's ochtends naar de huisarts. Hallo, ik kom bloedprikken voor mijn schildklier. Dan vulden ze een formulier in en dan een buisje. Ging erg makkelijk daar. Maar hier dus anders. Maar misschien leert mijn huisarts het ook wel een keer. Ze is niet lastig verder maar kent mij nog niet zo goed.
Spoilers!
  donderdag 6 april 2017 @ 11:11:37 #29
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170037621
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 11:10 schreef zeefje het volgende:

[..]

Alsik het goed begrijp heb je door die ziekte gewoon helemaal geen werkende schildklier meer en moet je altijd schildklierhormoon slikken?

`heb je die ziekte ''zomaar'' gekregen of heb je die al je hele leven?

Want stel ik zou dus een schildklierprobleem hebben vraag ik mij toch af hoe ik dat ineens gekregen heb..
9 van de 10 keer is dat Hashimoto en kom je er niet meer vanaf, maar eerst even uitslag ebzo afwachten, dan verder kijken ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 6 april 2017 @ 11:11:58 #30
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_170037632
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 11:11 schreef Molo het volgende:

[..]

9 van de 10 keer is dat Hashimoto en kom je er niet meer vanaf, maar eerst even uitslag ebzo afwachten, dan verder kijken ;)
jaja afwahcten wat ben ik daar slecht in _O-
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  donderdag 6 april 2017 @ 11:12:42 #31
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_170037648
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 11:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik ging gewoon voor 10 uur 's ochtends naar de huisarts. Hallo, ik kom bloedprikken voor mijn schildklier. Dan vulden ze een formulier in en dan een buisje. Ging erg makkelijk daar. Maar hier dus anders. Maar misschien leert mijn huisarts het ook wel een keer. Ze is niet lastig verder maar kent mij nog niet zo goed.
ah, ja, dat kan ik me voorstellen ja :Y

ik laat het ook weleens gewoon opsturen als ik het te druk heb met werk om op te halen (rottijden open ;( )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_170037668
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 11:10 schreef zeefje het volgende:

[..]

Alsik het goed begrijp heb je door die ziekte gewoon helemaal geen werkende schildklier meer en moet je altijd schildklierhormoon slikken?

`heb je die ziekte ''zomaar'' gekregen of heb je die al je hele leven?

Want stel ik zou dus een schildklierprobleem hebben vraag ik mij toch af hoe ik dat ineens gekregen heb..
Dat kreeg ik ineens 6-7 jaar geleden. Ik was daarvoor ook al wat aan het kwakkelen maar ineens werd het erg. Ik ging naar de huisarts en die zag het gelijk. De volgende dag was het officieel. In eerste instantie alleen een trage schildklier maar na een maand of 8 werd het Hashimoto.

En nee, er is niet bekend hoe je aan zo iets komt. Vrouwen hebben het veel vaker dan mannen, meer logica is er niet.

Edit: ik kom er inderdaad niet meer vanaf nee. Ik moet mijn leven lang die hormonen slikken. Dat went prima. Vooral ook omdat ik dood ga als ik het niet slik :P
Spoilers!
pi_170037719
Ik moet echt in actie komen, anders mis ik het bloedprikken voor 12.30 nog.
Spoilers!
  donderdag 6 april 2017 @ 11:32:19 #34
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_170038047
Nu al zin in mijn lunch. Salade met alle restjes erin die ik kon vinden :9

Zoals notenrijst, ananas, erwtjes, paprika, ui(rood/geel), kip en gehakt _O- en een dot kerriesaus :D dit tezamen met ijsbergsla

't klinkt waarschijnlijk heel goor :D
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_170038206
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 11:32 schreef zeefje het volgende:
Nu al zin in mijn lunch. Salade met alle restjes erin die ik kon vinden :9

Zoals notenrijst, ananas, erwtjes, paprika, ui(rood/geel), kip en gehakt _O- en een dot kerriesaus :D dit tezamen met ijsbergsla

't klinkt waarschijnlijk heel goor :D
Klinkt best ok hoor :Y

Oh, over dat doodgaan moet je niet te serieus nemen hoor. Het is wel zo, maar alleen als ik weken/maanden mijn meds niet neem. En als ik dan weer begin, blijf ik gewoon leven. Niet schrikken dus ;)
Spoilers!
pi_170038223
Waar is DJFrantic met zijn iBood kortingscodes als je hem nodig hebt.
Spoilers!
pi_170038352
Jullie zijn lief!

Het probleem met het omarmen van haar sterfelijkheid, om het maar zo te zeggen, is dat ze tot 2 weken geleden nog het hele 4 persoons huishouden runde, de was deed, eten kookte en de heerser van de vaatwasser was. Daarnaast zo nu en dan de duutser opbelt om duitse filosofie en politiek te bespreken, en haar onvrede over 'die gek in amerika' te bespreken. Als ze fragiel was geweest, dan is het een stuk makkelijker!

Mini, we wonen wel in hetzelfde land, maar aan andere uiteindes! Mijn ouders in Twente wonen dichter bij dan de duutsers familie, helaas.

En AnneX, het is hier inderdaad een best hectische tijd. Komt vast goed, niet altijd even leuk.
pi_170038753
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:36 schreef Lot_1 het volgende:
[ afbeelding ]
@"Ben benieuwd: reageerde je ook met terughoudend enthousiasme op de reisverhalen van LHO en Ise naar Iran? Of is Iran een ander geval dan Israël?

Ik zou overigens niet naar Israël willen omdat je daar struikelt over de Christenen-voor-Israël-fanaten - althans, zo stel ik me Israël voor inmiddels :+"

(tijd voor een degelijke quote functie op mobiel, met gesloten topics..); wij hebben de Palestijnse gebieden (westelijke Jordaanoever, indien mogelijk Gaza) op onze lijst om ooit t bezoeken.

@G&B benieuwd naar jullie reis! The Settlers gezien?
  donderdag 6 april 2017 @ 12:10:45 #39
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170038824
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

@G&B benieuwd naar jullie reis! The Settlers gezien?
Nee. En ik ben er al vaker geweest. Hoewel het intussen wel een tijdje geleden is. Los van de verwerpelijke politiek houding van het land is de bevolking en het land gewoon fascinerend.
En we gaan maar een weekje daar rondrijden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 6 april 2017 @ 12:13:45 #40
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170038867
Wat betreft schildklier: bij mij is de euthyrox (variant op thyrax) nu wel (na 8 jaar sukkelen) goed ingeregeld, maar ik moet wel elke 3 maanden bloed prikken. Niet alleen voor Ft4 en TSH-waardes, maar ook nog een aantal andere waardes.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_170039084
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:10 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee. En ik ben er al vaker geweest. Hoewel het intussen wel een tijdje geleden is. Los van de verwerpelijke politiek houding van het land is de bevolking en het land gewoon fascinerend.
En we gaan maar een weekje daar rondrijden.
Ik zie dat NPO de docu niet meer (in elk geval gratis) online heeft staan, maar is wel een aanrader.
  donderdag 6 april 2017 @ 12:27:48 #42
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170039163
quote:
3s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Ik zie dat NPO de docu niet meer (in elk geval gratis) online heeft staan, maar is wel een aanrader.
Ik hoef die niet persé te zien om te weten wat er speelt bij bepaalde (ultra-orthodoxe) bevolkingsgroepen. Zoals gezegd: ik ken het land en de bevolking vanuit eerdere bezoeken en contacten. (Ooit daar zelfs een liefje gehad).
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_170039378
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:27 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik hoef die niet persé te zien om te weten wat er speelt bij bepaalde (ultra-orthodoxe) bevolkingsgroepen. Zoals gezegd: ik ken het land en de bevolking vanuit eerdere bezoeken en contacten. (Ooit daar zelfs een liefje gehad).
Dat was mij duidelijk. Ondanks dat een erg goede docu. Ook de segregatie komt mooi naar voren. Arabieren die, als ze het gebied waar ze zijn uit willen, langs hele checkpoints moeten. En voor de joden wordt een miljoenen kostende brug aangelegd zodat ze van dit alles niets merken. Voornamelijk joden aan het woord, zowel de kritiek als de pro-israel, en wat voormalige kopstukken van het Pro-israelische terrorisme die aan het woord komen.
  donderdag 6 april 2017 @ 12:57:28 #44
286 Maarten
Groetjes, Maarten
pi_170039629
quote:
14s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat was mij duidelijk. Ondanks dat een erg goede docu. Ook de segregatie komt mooi naar voren. Arabieren die, als ze het gebied waar ze zijn uit willen, langs hele checkpoints moeten. En voor de joden wordt een miljoenen kostende brug aangelegd zodat ze van dit alles niets merken. Voornamelijk joden aan het woord, zowel de kritiek als de pro-israel, en wat voormalige kopstukken van het Pro-israelische terrorisme die aan het woord komen.
Druk het em maar lekker door het strotje, LHO.
pi_170039647
Kat is nog steeds een dick. Van mijn fysiorekeningen klopt nog steeds niet. Mijn knie is ingetaped en voelt gek. Ik heb familiefoto's besteld. Eigenlijk moet ik lunchen en mini is onderweg.

Jeej vandaag.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_170039665
quote:
2s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:57 schreef Lonaa het volgende:
Kat is nog steeds een dick. Van mijn fysiorekeningen klopt nog steeds niet. Mijn knie is ingetaped en voelt gek. Ik heb familiefoto's besteld. Eigenlijk moet ik lunchen en mini is onderweg.

Jeej vandaag.
dan heb je nog 4 uur ;)
  donderdag 6 april 2017 @ 12:59:15 #47
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_170039671
quote:
2s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:57 schreef Lonaa het volgende:
Kat is nog steeds een dick. Van mijn fysiorekeningen klopt nog steeds niet. Mijn knie is ingetaped en voelt gek. Ik heb familiefoto's besteld. Eigenlijk moet ik lunchen en mini is onderweg.

Jeej vandaag.
Je gaat gewoon een leuke middag tegemoed en moppert om dat een beetje onder het tapijt te moffelen :* :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_170039768
Nou ja, gewoon, dingen.

Ik heb zin in vanavond :D
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 6 april 2017 @ 13:03:41 #49
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_170039784
quote:
2s.gif Op donderdag 6 april 2017 13:03 schreef Lonaa het volgende:
Nou ja, gewoon, dingen.

Ik heb zin in vanavond :D
Waar gaan jullie eten?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_170039799
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 13:03 schreef golfer het volgende:

[..]

Waar gaan jullie eten?
TAO, japanner. :)
Sterkheidsbaas van alles.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')