abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 6 april 2017 @ 05:40:22 #1
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_170034454
Uitgerekende data:

15 april: Theeleuter (meisje)
22 april: Thistleweed (meisje)
23 april: *** Tweedledee *** (meisje)

10 mei: Logician2.0 (meisje)
15 mei: Minarosa
15 mei: Messina (jongen)

4 juni: Adrian4 (jongen)
8 juni: ***Valerie. & Crutch*** (meisje)
13 juni: Vieve6
21 juni: Aisly

4 juli: ingee (jongen)
8 juli: FlyingFish (tweeling)
9 juli: kazy (jongen)
9 juli: Sara82 (jongen)
14 juli: Stroopwafelmeisje
22 juli: Lemijn

20 augustus: Skittles (jongen)
22 augustus: Flav (jongen)
22 augustus: ***littledrummergirl***

2 september: Memoru (jongen)
4 september: dobbey
7 september: Nolita
15 september: Nanuke
16 september: LeSage

1 oktober: Frummeltje86
19 oktober: aloria

6 november: DevilsAndDust

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.

[ Bericht 2% gewijzigd door SQ op 06-04-2017 18:49:25 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 6 april 2017 @ 06:15:58 #2
269689 crew  Viv
pi_170034505
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 05:36 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Als de artsen zich geen zorgen maken, moet jij het ook niet doen.
Er zitten nou eenmaal veel verschillen tussen kinderen. De ene bevalt van een kind van 4300 gram en de ander van 2500 gram.
Dit. Het is ook afhankelijk van je eigen lichaamsbouw. Mijn baby werd op de echo iets bovengemiddeld geschat, maar dat klopte precies met de groeicurve die ze op basis van mijn lengte/gewicht hadden verwacht.
pi_170034572
FlyingFish, hier ook relatief kleine babies, vooral m'n kleinste (maar hij is nu ook nog steeds gewoon fijntjes), zolang ze hun lijntje volgden was t ok (ik kreeg ook van die printjes mee), pas vanaf 28 weken moest ik 2 a 3 keer per week op controle komen voor een echo.

Bij mij werd de "kwaliteit" van zijn placenta gemeten door elke keer controle hoeveel vruchtwater, controle bloedvaten in navelstreng en hersens (als de druk oploopt is dat een teken dat de baby harder moet werken om genoeg toevoer te krijgen) en uiteraard zijn groei en bewegelijkheid. Ik moest toen ook bedrust houden en zou opgenomen worden omdat ze zich zorgen gingen maken om die groei (maar daarvoor begon de bevalling al).

Twee ctg's gaat idd, maar vrij bewegen of andere posities aannemen was geen optie. Al die mooie posities van zwangerschapsyoga konden zo over boord :') .
pi_170034717
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 05:40 schreef Shopaholic1984 het volgende:
*knip*
Wil je mij in de OP zetten voor 6 november?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_170034838
Mijn eerste was 4580 (met 41.4), dus ik had ook niet op kleintjes gerekend, hoewel O rond deze termijn ook nog gemiddeld was en pas na 32 weken ging groeien. Bij 20 weken was de ene overigens precies p50 (voor een eenling), de ander iets kleiner. Dat was in Leiden waar alles digitaal ging, in mijn ziekenhuis wordt alles op papier bijgehouden. Ik mis de mooie echoverslagen en overzichtjes die ik bij de vk kreeg wel een beetje. Dit is sowieso pas de eerste keer dat ze opgemeten zijn hier. Meestal wordt alleen even naar de hartslag, doorbloeding van de navelstreng en vruchtwaterverdeling en vlies gekeken.

Bedankt iig voor jullie ervaringen!

Nu maar weer richting ziekenhuis, voor de suikertest deze keer!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_170034865
FF, wat komt er eigenlijk een boel kijken bij een tweeling zwangerschap!

Ik weet niet meer wie de tip gaf maar een kussentje tussen mijn knieën bij het slapen werkt echt zo ontzettend goed! Ik heb zo veel minder last, kan veel makkelijker omdraaien, ben zo blij daarmee. Wel een gedoe om het kussen mee te verhuizen maar dat is een stuk beter dan pijn. Hier dus een goede nacht achter de rug :)
pi_170035225
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 07:49 schreef Thistleweed het volgende:
FF, wat komt er eigenlijk een boel kijken bij een tweeling zwangerschap!

Ik weet niet meer wie de tip gaf maar een kussentje tussen mijn knieën bij het slapen werkt echt zo ontzettend goed! Ik heb zo veel minder last, kan veel makkelijker omdraaien, ben zo blij daarmee. Wel een gedoe om het kussen mee te verhuizen maar dat is een stuk beter dan pijn. Hier dus een goede nacht achter de rug :)
^O^ graag gedaan, heel fijn dat het helpt!!
pi_170035264
FF succes vandaag! :*

Wat fijn dat de tip geholpen heeft Thistle O+

-
Jeetje dit is gewoon de laatste donderdag zonder C O+
pi_170035409
Thistle, van dat kussen meeverhuizen werd ik erg wakker, dus ik heb gewoon twee kussens nu, zowel rechts als links. Wel vervelend voor eventuele meeslapers, maar so be it. :P



Logi, wat gaat de tijd toch snel! Babyknuffelen komt echt heeeeel dichtbij nu! O+

FF, welke suikertest krijg je? Gewoon bloedafname of zo'n orale suikertest?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170035507
Haha Messina :D
pi_170035791
Messina :D
pi_170035834
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 09:10 schreef Messina het volgende:
Thistle, van dat kussen meeverhuizen werd ik erg wakker, dus ik heb gewoon twee kussens nu, zowel rechts als links. Wel vervelend voor eventuele meeslapers, maar so be it. :P

[ afbeelding ]

Logi, wat gaat de tijd toch snel! Babyknuffelen komt echt heeeeel dichtbij nu! O+

FF, welke suikertest krijg je? Gewoon bloedafname of zo'n orale suikertest?
Dan went 'ie alvast aan dit

Vooral nummer 1 :')
pi_170036633
Heel herkenbaar :D
pi_170036863
Hoe gaat het bij jou Thee? Baby nog steeds in de juiste positie?
pi_170036938
Whehe die eerste hadden wij laatst nog _O- Was wel gelukkig wel al 's ochtends, toen M. alleen even kwam 'knuffelen' met ons.

Vanmorgen hebben we de tweede GUO gehad voor de groei en ukkie is weliswaar nog steeds een ukkie, maar hij volgt het juiste lijntje ^O^ Armen en benen vallen nu ook gewoon eindelijk binnen de curve. Nu nog met 32 weken terug voor de placenta en de nierbekken en dan is het hopelijk klaar met de echo's.. (Placenta zou ze vandaag ook bekijken toen we het vroegen, maar ze was het alsnog vergeten. Ik vond het stom om het naderhand nog te vragen dus dan maar wachten tot de volgende echo..)

We kregen ook nog een sneak preview op het 3d-scherm. Volgens mij lijkt hij heel veel op M. O+
pi_170037050
Wat leuk om 3d te mogen kijken O+
Fijn dat hij nu het juiste lijntje volgt qua groei! Is het nierbekken verwijd dat je daar nog een extra echo voor krijgt?
pi_170037182
Een look a like voor Kazy O+
pi_170039116
Kazy, wat fijn dat hij het juiste lijntje volgt, en dat het nu bijna klaar is met de extra echo's. Kan je met een gerust hart lekker zwangeren. O+

DaD al met een novemberbaby. Jeetje wat gaat de tijd snel. Nog even en ik ben al halverwege en er is nog geen eens ruimte voor de baby in ons huis. :X
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_170039376
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 09:51 schreef Skittles het volgende:

[..]

Dan went 'ie alvast aan dit
[ afbeelding ]
Vooral nummer 1 :')
Vannacht hebben we 1-2-3-6 allemaal afgevinkt ^O^ Hoera voor kiezen en onrustige dreumes!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170039404
Oeh hebben ze 3d bij guo's O-)?. Ik krijg er morgen ook een ivm de dwarsligger, nu ben ik benieuwd :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 6 april 2017 @ 12:46:06 #21
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_170039450
First world problem: ik kreeg een fit to fly mee van de verloskundige omdat ik op vakantie ga, en ze paste de datum aan naar de dag voor mijn vertrek zodat ie dan goed recent lijkt, maar de termijn niet (die staat op vandaag). Dus nou klopt ie niet. Zal ik dat handmatig wijzigen of haalt dat alle gewicht van zo'n printje af? Dan moet ik even mailen voor een nieuwe maar dat is ook zo'n gedoe..
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_170039456
Fijn, Kazy!!

Oh, FF, nooit bij stilgestaan dat een tweelingzwangerschap zoveel extra's met zich meebrengt.

Ik ben vanmorgen goedgekeurd bij de vk. Moet wel Floradix gaan gebruiken omdat ze vond dat mijn energie en misselijkheid nu wel onder controle hadden moeten zijn.
Gelukkig een perfect kloppend hartje gehoord O+
Een beetje geruststelling, want ineens kreeg ik vannacht doemscenario's over de echo vanavond. Dat het helemaal mis zou blijken te zijn ofzo.

En dan 18 april de SEO en 28 april een gratis pretecho voor de opleiding van vk. Lekker veel babyspieken *;
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170039482
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:46 schreef Lemijn het volgende:
First world problem: ik kreeg een fit to fly mee van de verloskundige omdat ik op vakantie ga, en ze paste de datum aan naar de dag voor mijn vertrek zodat ie dan goed recent lijkt, maar de termijn niet (die staat op vandaag). Dus nou klopt ie niet. Zal ik dat handmatig wijzigen of haalt dat alle gewicht van zo'n printje af? Dan moet ik even mailen voor een nieuwe maar dat is ook zo'n gedoe..
Ik zou even teruggaan, lijkt me heel lastig als je in het buitenland bent en de verklaring klopt niet.
Mijn vk begon trouwens over dat sommige maatschappijen alleen een verklaring van hun maatschappij ingevuld willen zien. Heb je daar naar gekeken? Ik moet er de volgende keer ook 1 aanvragen ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 6 april 2017 @ 12:49:31 #24
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_170039505
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:48 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik zou even teruggaan, lijkt me heel lastig als je in het buitenland bent en de verklaring klopt niet.
Mijn vk begon trouwens over dat sommige maatschappijen alleen een verklaring van hun maatschappij ingevuld willen zien. Heb je daar naar gekeken? Ik moet er de volgende keer ook 1 aanvragen ;)
Ja heb ik! Volgens de site hoeft dat pas vanaf 28 weken, en ik vlieg met 27+1 terug. Maar mijn buik is nogal pontificaal dus hoop maar dat het soepel gaat allemaal.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_170039560
Er is bij mij nooit naar die verklaring gevraagd eigenlijk, al had ik hem wel mee natuurlijk. In december vloog ik ook rond die termijn Lemijn, maar ook toen geen vragen. Is je buik echt zo pontificaal of voelt het alleen maar zo? :+ Ik kan me voorstellen dat als je buik eruit ziet alsof je 35++ bent ze er wel naar zullen vragen :)
pi_170039590
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:49 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ja heb ik! Volgens de site hoeft dat pas vanaf 28 weken, en ik vlieg met 27+1 terug. Maar mijn buik is nogal pontificaal dus hoop maar dat het soepel gaat allemaal.
Haha, hoeft bij mij inderdaad ook pas met 28 weken (vueling), en ik vlieg al met 21,5 weken, maar het leek de vk toch wel handig ;)
Wel fijn om in bikini niets in te hoeven houden 8-)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 6 april 2017 @ 12:55:42 #27
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_170039601
Haha, goed punt, in ieder geval voelt het zo :')
Maar 90% vd opmerkingen die ik krijg wijzen ook in die richting. Ik kan sowieso iets relatief verhullends aandoen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 46% gewijzigd door Lemijn op 06-04-2017 13:07:08 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_170039649
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 12:43 schreef littledrummergirl het volgende:
Oeh hebben ze 3d bij guo's O-)?. Ik krijg er morgen ook een ivm de dwarsligger, nu ben ik benieuwd :D
Niet standaard in ieder geval ;) ik heb twee guo's gehad en bij beide geen 3d
pi_170039889
12 weken dansje *O*

Op naar het tweede trimester :o
pi_170040038
Mooi buikje, Lemijn!!!

Weten jullie nog hoe gezellig en lief mijn peuter I is als het om de komst van de baby gaat? Ze houdt alleen wel heel erg vast aan dat het een meisje gaat worden. Ik ben inmiddels al paar maanden subtiel aan het duidelijk maken dat het toch een jongetje wordt. Gisteravond vroeg ik haar wat ze eigenlijk gaat doen als de baby toch een jongetje blijkt te zijn.

"Wegdoen", zei ze droog en glashard terwijl ze nog een hap pasta nam.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170040175
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 13:15 schreef Franny_G het volgende:
Mooi buikje, Lemijn!!!

Weten jullie nog hoe gezellig en lief mijn peuter I is als het om de komst van de baby gaat? Ze houdt alleen wel heel erg vast aan dat het een meisje gaat worden. Ik ben inmiddels al paar maanden subtiel aan het duidelijk maken dat het toch een jongetje wordt. Gisteravond vroeg ik haar wat ze eigenlijk gaat doen als de baby toch een jongetje blijkt te zijn.

"Wegdoen", zei ze droog en glashard terwijl ze nog een hap pasta nam.
:D
ach ik weet van een andere user dat haar oudste de baby in de sloot wilde gooien, maar eenmaal geboren deed ie dat toch maar niet. :P

en volgens saar zijn bloels best lief :+
S. 2014
J. 2016
  donderdag 6 april 2017 @ 13:24:10 #32
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_170040233
Oei! Hoe is dat bij Hilz afgelopen, want haar zoon zou een zusje in de sloot gooien geloof ik. Maar volgens mij is die baby tot nu toe nog in huis :Y

En dank!

Edit: de sloot heeft bij meerdere mensen indruk gemaakt zie ik :P
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_170040311
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 10:41 schreef Thistleweed het volgende:
Hoe gaat het bij jou Thee? Baby nog steeds in de juiste positie?
Denk het wel, scherpe steken onderin, dus denk dat hoofd meer auw doet dat billen :X
Verder veel kramp, maar verdenk meer mijn darmen dan iets anders. Hoe dan ook, mindere dag vandaag }:|
Morgen controle, dus dan hoor ik wel of ze braaf is geweest haha.
pi_170040423
Balen dat je een slechte dag hebt Thee. Hopelijk morgen goed nieuws.

Hier wil mijn oudste dochter ook perse een zusje, gelukkig krijgt ze die ook. Maar toen ik laatst begon over dat echo's het ook wel eens fout kunnen hebben was er toch wel wat paniek :D
pi_170040555
Constant honger hebben, is dat herkenbaar?
Herken het niet zo van de eerste, maar ik kan echt de hele dag door eten op het moment :')
Ben nu bijna 7w dus dat gaat nog leuk worden als dit doorzet...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170040610
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 13:24 schreef Lemijn het volgende:
Oei! Hoe is dat bij Hilz afgelopen, want haar zoon zou een zusje in de sloot gooien geloof ik. Maar volgens mij is die baby tot nu toe nog in huis :Y

En dank!

Edit: de sloot heeft bij meerdere mensen indruk gemaakt zie ik :P
zie mn post boven jou :+

edit; Je had t al gezien. :P ik ken ze irl en kan melden dat zusje nog droog is :D
S. 2014
J. 2016
pi_170040667
Lemijn, ik heb vorige zwangerschap met 26 weken gevlogen ook met al flinke buik. Officieel hoef je dan nog geen verklaring maar ik werd er overal naar gevraagd, zowel bij inchecken als bij de gate (2x zelfs). Ik moest ook een zo recent mogelijke, heb m de dag voor vertrek opgehaald bij de vk. Maar afgezien van er een blik op werpen om te kijken of je nog mag vliegen, doen ze er niks mee. Ik zou me er dus niet druk over maken als het om korte termijn gaat. Ga je pas over twee weken zou ik het wel even laten wijzigen.

Fijn dat de GUO beter was Kazy! Zolang hij zijn eigen lijntje volgt is het prima! En zelfs even 3D! Dat was hier ook maar ik herkende er niemand in.

Suikertest was vies (nasmaak van het drankje vooral) en m'n armen voelen blauwgeprikt, maar die is weer achter de rug gelukkig! En als bonus werkt m'n man de hele dag thuis, dus ik kan zo nog even m'n bed in!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_170040963
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 13:40 schreef twist02 het volgende:
Constant honger hebben, is dat herkenbaar?
Herken het niet zo van de eerste, maar ik kan echt de hele dag door eten op het moment :')
Ben nu bijna 7w dus dat gaat nog leuk worden als dit doorzet...
Jup, ik had/heb dat ook. De ergste honger (en grootste misselijkheid die met die honger gepaard ging) is verdwenen, maar ik had wel al om 11 uur mijn lunch op vandaag. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_170041182
Ja, die hongerklop heb ik ook heel erg gehad, net als de misselijkheid, allebei tot een week of 20. *) .

Ik ben de afgelopen twee dagen weer zo kortademig. Dat vind ik ook maar gek, hoe dat op en af gaat. De ene dag ben ik zoveel energieker en fitter dan de andere dag.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170041231
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 13:46 schreef FlyingFish het volgende:

Suikertest was vies (nasmaak van het drankje vooral) en m'n armen voelen blauwgeprikt, maar die is weer achter de rug gelukkig! En als bonus werkt m'n man de hele dag thuis, dus ik kan zo nog even m'n bed in!
Yuk, ik moet m ook gaan doen komende maand. De vlos waarsschuwde al dat sommige vrouwen er misselijk van worden :{ hopelijk blijft mn suiker t die keer gewoon doen als altijd, want al die extra controles lijken me niks :{w
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_170041260
Die honger heb ik pas vanaf week 18 ofzo denk ik, daarvoor steeds vol/misselijk gevoel gehad. Nu kan ik in de avond twee uur na het eten prima nog een portie verstouwen :') doe ik niet, maar iets eten doe ik wel.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_170041407
Ah, gevalletje 'count your blessings' dus (misselijkheid valt voorlopig nog mee)!
* twist02 heul hard afkloppen gaat ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170041444
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 14:14 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Yuk, ik moet m ook gaan doen komende maand. De vlos waarsschuwde al dat sommige vrouwen er misselijk van worden :{ hopelijk blijft mn suiker t die keer gewoon doen als altijd, want al die extra controles lijken me niks :{w
Gewoon proberen het in een keer achterover te klokken. Het is vooral de nasmaak die vies is en die heb je dan maar 1 keer. Volgens de verpleegster zou het smaken naar 7-up zonder prik, maar ik vraag me toch af hoeveel jaar haar 7-up precies over datum is...

M'n schoonzusje had de test op eigen verzoek gedaan en die zat net boven de max waarde. Die moest toen op dieet (ze loopt al jaren bij een diëtist dus at al heel gezond), maar later alsnog prikken. En nu net als een reguliere suikerpatiënt rond elke maaltijd insuline prikken. Dat is een stuk rotter dan de extra controles, ik zou niet met haar willen ruilen.

Ik moest overigens vanwege grote vorige baby (wat niet door suiker kwam, al heb ik toen alleen meerdere vingerprik testen gehad), niet vanwege de tweeling. Dat protocol verschilt blijkbaar ook per ziekenhuis. Maak me dus geen zorgen dat de uitslag slecht is.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_170041522
Skittles: het nierbekken is inderdaad iets verwijd. Ze kon er vanochtend nog niet veel over zeggen of het nu beter was. Ze zei alleen dat het nu 6mm is en met 30? weken mag het 10mm zijn. Even afwachten dus maar.
Ik leef overigens al 2 jaar in de veronderstelling dat het 'de nierbekken' zijn tot ik jouw vraag las, weer wat geleerd :D

FF wanneer krijg je de uitslag van de suikertest?

Goed dat jullie over de fit to fly-verklaring beginnen. Ik had er eentje meegekregen tijdens de vorige afspraak van de vk. Ik dacht net nav jullie berichten om toch nog even de website van de vliegtuigmaatschappij te checken en ik lees nu dat de verklaring inderdaad niet ouder mag zijn dan een week. Dat had ik de vorige keer helemaal niet gezien, dus dinsdag maar even een nieuwe vragen. (Wilde ik sowieso al want die ik nu heb is alleen in het Nederlands.)
  donderdag 6 april 2017 @ 15:15:07 #45
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_170042346
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 14:32 schreef kazy het volgende:
Skittles: het nierbekken is inderdaad iets verwijd. Ze kon er vanochtend nog niet veel over zeggen of het nu beter was. Ze zei alleen dat het nu 6mm is en met 30? weken mag het 10mm zijn. Even afwachten dus maar.
Ik leef overigens al 2 jaar in de veronderstelling dat het 'de nierbekken' zijn tot ik jouw vraag las, weer wat geleerd :D

FF wanneer krijg je de uitslag van de suikertest?

Goed dat jullie over de fit to fly-verklaring beginnen. Ik had er eentje meegekregen tijdens de vorige afspraak van de vk. Ik dacht net nav jullie berichten om toch nog even de website van de vliegtuigmaatschappij te checken en ik lees nu dat de verklaring inderdaad niet ouder mag zijn dan een week. Dat had ik de vorige keer helemaal niet gezien, dus dinsdag maar even een nieuwe vragen. (Wilde ik sowieso al want die ik nu heb is alleen in het Nederlands.)
Dat stond bij mij ook, niet ouder dan een week. Dat is onmogelijk voor de terugvlucht maar volgens mij gold het vooral vanaf 28 weken. Nou ja, het zal wel loslopen.

Ik had trouwens ook enorme hongeraanvallen, vanaf de misselijkheid tot een week of 18. Ik bleef echt eten, terwijl het niet eens smaakte. Maar voelde als geen keus. Nu geniet ik er gewoon weer van, en eet nog steeds genoeg maar het is tenminste geen noodzaak meer om elke 2 uur iets in m'n mond te stoppen. Best fijn.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_170042473
Twist, constante honger heb ik ook nog steeds.
Vind dat minder erg dan constante misselijkheid die ik had haha.

Vandaag de 20 weken echo gehad, kleintje is tot nu toe goed gekeurd! Lag er heel goed bij en alles heel goed kunnen zien.
Niet gedacht dat ik zoooo blij zou zijn met het geslacht, we krijgen een zoon! O+ O+ O+ O+ O+
pi_170044333
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:20 schreef Flav het volgende:
Twist, constante honger heb ik ook nog steeds.
Vind dat minder erg dan constante misselijkheid die ik had haha.

Vandaag de 20 weken echo gehad, kleintje is tot nu toe goed gekeurd! Lag er heel goed bij en alles heel goed kunnen zien.
Niet gedacht dat ik zoooo blij zou zijn met het geslacht, we krijgen een zoon! O+ O+ O+ O+ O+
Zoontje voor Flav jeej *O* *O* *O*
pi_170044349
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 13:40 schreef twist02 het volgende:
Constant honger hebben, is dat herkenbaar?
Herken het niet zo van de eerste, maar ik kan echt de hele dag door eten op het moment :')
Ben nu bijna 7w dus dat gaat nog leuk worden als dit doorzet...
Bij mij het totaal tegenovergestelde, normaal ben ik een beste snoeper, maar eet op het moment alleen het noodzakelijke en niks extra's. Ben verder niet echt misselijk, af en toe een vlaag. Ben nu ook 7 weken.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_170044996
Flav O+ een zoon!! O+
pi_170045099
quote:
11s.gif Op donderdag 6 april 2017 16:50 schreef rena het volgende:

[..]

Bij mij het totaal tegenovergestelde, normaal ben ik een beste snoeper, maar eet op het moment alleen het noodzakelijke en niks extra's. Ben verder niet echt misselijk, af en toe een vlaag. Ben nu ook 7 weken.
Grappig hoe dat zo kan verschillen hè?
Ik ben gelukkig ook niet echt misselijk, inderdaad af en toe met vlagen.
Gelukkig hou ik het tot nu toe nog redelijk gezond, maar ik heb echt constant honger/trek.

Flav een zoontje, tof! *G* En tof dat je er zo blij mee bent! ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170045659
Flav ook een piem0l in de buik! O+

Twist02, bij mij wisselt het heel erg. Het ene moment heb ik gewoon alleen maar zin in eten, en dan maakt het eigenlijk niet uit wat. En het volgende moment is alles vies en moet ik me door de honger echt dwingen te eten. Houdt elkaar vast in balans. Ik wilde vandaag kijken hoe het met de kilo's ging, blijkbaar heel goed want de weegschaal doet het niet meer. :+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_170046037
O God de weegschaal. :'(
Vooralsnog geen trek voornamelijk, maar ben vorige keer ook 35 kilo aangekomen. Ik kijk er niet naar uit, die weegschaal. :@
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_170046491
Flav! Superleuk! *O*

Ik had in de beginweken ook verschrikkelijk honger. En dat was echt honger-honger, geen lekkere-trek-honger. Daarnaast was ik uitgeput en sliep heel erg veel. Ben wel blij dat dat over is gegaan. :P

Nu is het vooral slecht slapen. Vannacht werd ik wakker met erge pijn op de borst. Dacht echt dat ik een hartaanval had (niet dat ik weet hoe dat voelt)! Maar nee, blijkbaar zat er een flinke boer dwars. :') :@
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170047828
lesage, leuk vooruitzicht al die echo's! ik kan niet wachten tot het woensdag is en ik na 4 weken eindelijk weer bevestiging kan krijgen dat alles nog goed gaat in mijn buik.

Aloria, 12 weken *O* Het lijkt wel of je sneller gaat dan mij!

Flav een zoon! *O* Veel jongens zo onderaan in het lijstje. Ben zo benieuwd of er een jongen of meisje in mijn buik zit!
pi_170047861
Tsja de weegschaal...enerzijds kan ik me er echt niet druk om maken, anderzijds is er een vrij groot risico dat ik meer aan kom dan de vorige keer :+
Toen maar 4 kilo aangekomen de hele zwangerschap :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  donderdag 6 april 2017 @ 19:47:41 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_170048296
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 18:35 schreef Messina het volgende:
Flav! Superleuk! *O*

Ik had in de beginweken ook verschrikkelijk honger. En dat was echt honger-honger, geen lekkere-trek-honger. Daarnaast was ik uitgeput en sliep heel erg veel. Ben wel blij dat dat over is gegaan. :P

Nu is het vooral slecht slapen. Vannacht werd ik wakker met erge pijn op de borst. Dacht echt dat ik een hartaanval had (niet dat ik weet hoe dat voelt)! Maar nee, blijkbaar zat er een flinke boer dwars. :') :@
bwehehe, kun je je iig goed inleven in je baby straks. Die voelen zich tien keer per dag zo :')
disclaimer
pi_170048306
De weegschaal was me erg gunstig gezind vandaag. Tot nog toe 0 aangekomen in deze zwangerschap. Prettig, want er was nog +4 blijven plakken van de vorige *)
Ik merk ook echt aan mijn broeken dat mijn benen smaller zijn geworden. Mijn buik groeit gewoon gestaag door!

Flav, een zoontje!! Die zijn echt kei leuk O+ Ik weet over een paar uurtjes ook wat er in mijn buik groeit en ik ben zoveel zenuwachtiger dan de vorige keer :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170050549
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 19:47 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

bwehehe, kun je je iig goed inleven in je baby straks. Die voelen zich tien keer per dag zo :')
Die arme beebjes ;(

LeSage, spannend! *O*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170050717
Een zoon voor Flav *O* had je ook (onderbewust) een voorkeur voor een zoon, of ben je gewoon heel blij omdat het nu wat concreter wordt?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_170052727
Spannend Lesage! O+

FF ik had het gevoel dat het een meisje zou zijn en iedereen in mijn omgeving ook.
En nu ik heb gezien dat het een jongetje is ben ik eigenlijk heel erg blij, blijer dan gedacht O+
pi_170052938
Wat een hoop jongens zo in juli/augustus :D
Leuk joh flav *O*

Mijn voorgevoel over het geslacht klopte beide keren niet :')
pi_170053337
Mijn gevoel klopte ook niet.

Flav, wat leuk! En LeSage spannend!
pi_170053575
Leuk Flav!!! & fijn dat je er zo blij van bent : ).

LeSage weet het ook zo, spannend!

Hier niet echt een voorgevoel wat het zal zijn. In mijn omgeving denken de meeste mensen een jongetje. Man denkt een meisje.
Vorige keer dachten erg veel mensen een jongen, maar is toch een meisje : ).
pi_170054134
Ik heb al vanaf het begin een voorgevoel voor een jongen. En letterlijk iedereen denkt ook dat het een jongen gaat worden. Er is niemand die denkt dat het een meisje is. Ben heel benieuwd :)
M'n man heeft overigens geen voorgevoel, die vind het maar onzin om te gaan gokken ook.
pi_170055288
We krijgen een jongetje O+ O+ O+
Zo bijzonder dat ik dadelijk een echte jongensmoeder word, met m'n 2 zoons :o :D

Het was alleen een geslachtsbepalingsecho, maar de echoscopiste heeft echt alles nagekeken en zei: 'Hm, ik heb eigenlijk de 20-weken echo al gedaan.' En alles was goed en zat erop en eraan O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170057622
Flav en Lesage beide een jongen🎉
Geniet ervan, nu gericht spullen kopen.
  vrijdag 7 april 2017 @ 07:15:09 #67
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_170057712
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 07:24 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Wil je mij in de OP zetten voor 6 november?
Sorry, lees nu pas weer bij. Kan de OP niet meer aanpassen.
Edit: Ik zie dat je er al in staat!
pi_170057722
Wat leuk al die jongens. Hier zat ik er drie keer naast. Ik was er van overtuigd dat ik jongens zou krijgen maar het zijn toch echt meiden :D

Weer een goede nacht gehad. Merk wel dat ik steeds lichter ga slapen maar val ook weer snel in slaap, erg fijn.
pi_170057751
Fijn van de goede nacht thistle! Hier ook goed geslapen, count your blessings ;)

En *O* voor de goede echo's!
pi_170057837
Zeker thee, genieten van elk uurtje rust, voor dat je het weet is het weer voorbij :)
pi_170058064
Ook een zoon voor lesage *O*

Dan zou ik voor de statistieken toch haast een meisje in mijn buik moeten hebben. Over 2 weken weten we het.
pi_170058384
Een jongen voor LeSage! Leukleukleuk! O+
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170059247
Hartstikke leuk LeSage!!! :) Je vriend goed kunnen verrassen?

Hier op zich wel goed geslapen alleen erg vroeg wakker door plaspauze en mans wekker... half 5 :(. Maarja er zijn ergere dingen...
pi_170059271
Tweedle, wat ben je trouwens stil, toch niet stiekem aan het bevallen ofzo?
pi_170059523
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 23:23 schreef LeSage het volgende:
We krijgen een jongetje O+ O+ O+
Zo bijzonder dat ik dadelijk een echte jongensmoeder word, met m'n 2 zoons :o :D

Het was alleen een geslachtsbepalingsecho, maar de echoscopiste heeft echt alles nagekeken en zei: 'Hm, ik heb eigenlijk de 20-weken echo al gedaan.' En alles was goed en zat erop en eraan O+
O+
pi_170059545
Een tweede zoon voor LeSage *O* O+
pi_170059876
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 09:59 schreef Vieve6 het volgende:
Hartstikke leuk LeSage!!! :) Je vriend goed kunnen verrassen?

Hier op zich wel goed geslapen alleen erg vroeg wakker door plaspauze en mans wekker... half 5 :(. Maarja er zijn ergere dingen...
c_/ ?

Vriend had zelfs mijn vriendin gevraagd of ze wist wat we gingen doen, maar ik had het expres tegen niemand gezegd :) pas toen hij de letters 'medisch centrum' op de gevel zag ging er een lichtje branden. Hij vond het super leuk en lief O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170059898
Wel lollig, toen de echoscopiste vroeg of we het geslacht wilden weten had vriend het al gezien. Dus zij terugkijken en dat klopte dus :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170060027
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 17:29 schreef twist02 het volgende:

[..]

Grappig hoe dat zo kan verschillen hè?
Ik ben gelukkig ook niet echt misselijk, inderdaad af en toe met vlagen.
Gelukkig hou ik het tot nu toe nog redelijk gezond, maar ik heb echt constant honger/trek.
Hormonen zijn rare dingen :) Vanmorgen was ik dus echt spuugmisselijk, en ook erg last van mijn darmen, die doen wel heel raar sinds een week of 2. En dan nu ineens enorme trek krijgen, om kwart voor 11 :+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_170060051
Superleuk LeSage, zo'n verrassing voor je vriend. En nog een jongensbaby! O+

Ik had zelf samen met man het idee dat het een jongetje werd (en dat is dus ook), maar de rest van de omgeving dacht allemaal een meisje. Best grappig hoe erg dat kan leven bij sommigen. :P

Vraagje; ik heb al twee dagen zeurende (lage-)buikpijn, met af en toe pijnscheuten. Iemand die dit herkent en enig idee heeft wat dit is? Ik weet dat ik ook de vk kan bellen, maar ik heb maandag toch een afspraak dus het voelt een beetje stom.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_170060103
Ik zal me toch maar eens voorstellen, aangezien ik het toch wel leuk vind om ervaringen te lezen en mee te praten, hoewel ik vaak meer lurk dan post 😳 Ik ben rena, 29 jaar en nu bijna 8 weken zwanger van mijn eerste kindje. Ik heb een hele lieve vriend en bonusdochter van 5 :) Mag maandag voor het eerst naar de verloskundige!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_170060257
Scherp van je vriend LeSage, ik vind het altijd zo lastig om iets op te maken uit echo's

Rena, gewoon lekker genieten van het feit dat je op het moment niet misselijk bent :) Maar het blijft gek hoe snel dat kan veranderen. Spannend straks voor het eerst naar de verloskundige.

Nanuke, ik heb al de hele zwangerschap last van pijn en krampen en tot nu lijkt er niet zo veel aan de hand te zijn. Heb ook wel eens er voor gebeld Maar meestal werd ik dan gewoon gerust gesteld. Toch zou ik even bellen als je je zorgen maakt.
pi_170061107
LeSage nog een zoon, wat tof! *G*

Rena spannend maandag! ^O^

Nanuke, als je je er echt zorgen om maakt, gewoon even bellen! Even overleggen kan nooit kwaad ;)

Ik voel me net zo'n klein kind wat de dagen tot z'n verjaardag aftelt op het moment :')
"Nog maar 4 nachtjes slapen..."
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170062549
Wat leuk LeSage! Ook een zoon O+ :D
Ik zit nog steeds met een glimlach op m'n gezicht :@
pi_170062822
Nanuke, is het niet gewoon bandenpijn vanwege je banden die moeten oprekken? Dat is vooral rond jouw termijn dat je daar last van kan hebben. Maar als je je er niet gerust over voelt gewoon bellen, dat vinden ze echt niet vervelend.

Een tweede zoon voor LeSage *O* Ik zag mezelf ook als echte jongensmoeder, maar dat bleek toch niet zo te zijn. Heb wel even aan het meisjes-idee moeten wennen daardoor, vooral omdat ze gelijk in de meerderheid zijn.

Ik ben zojuist met zoon wezen babyzwemmen, maar dat viel me lichamelijk even tegen. Nu dus voor pampus op de bank terwijl zoon slaapt.

Flav, geniet van je blauwe wolk :D al aan het shoppen geslagen?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_170062852
Leuk, Flav en LeSage, een jongetje! O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_170063323
Nan misschien bandenpijn?
Als je het niet vertrouwd gewoon bellen :*

Rena welkom & spannend!

En jommentjes zijn leuk O+

Twist qua gevoel zoooo herkenbaar, ik ben ook aan het aftellen nog 6 dagen hier :o O+

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2017 13:51:30 ]
pi_170063573
Logi, moet vaak aan je denken en probeer me voor te stellen hoe het zou zijn als mijn kleine er over zes dagen al zou zijn.

Gisteravond lag ik in bed en toen drong ineens tot me door dat ik de hele dag nauwelijks bewegingen had gevoeld. Ook na wat gepor voelde ik niets. Dat vond ik wel even arelaxed. Uiteindelijk voelde ik wat maar ook vandaag zijn de bewegingen wat zachter/gedempter dan ik de laatste tijd gewend ben. Ik denk dat hij een beetje anders is gaan liggen.

Vandaag mijn laatste werkdag, al zijn er nog een paar administratieve klusjes die ik volgende week in alle rust thuis even ga doen. Ik kreeg van collega's een verkleedsetje van een Romeinse soldaat voor mijn jongetje. 😀
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170063786
Wat een leuk cadeautje :D

En hier ook idd wat minder beweging sinds ze is ingedaald, zal het de termijn misschien ook zijn qua ruimte?

Ja wat een bizar idee he?
Ik zou er nooit zelf voor gekozen hebben zo vroeg, en vind het ook wel een beetje eng.. maar tegelijk heb ik het omarmt dat het nu eenmaal niet anders is en kijk ik er ook wel heel erg naar uit nu om haar te ontmoeten.

Ps: hoe gaat het met je vader?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2017 14:32:34 ]
  vrijdag 7 april 2017 @ 14:16:20 #90
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_170063809
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 10:00 schreef Thistleweed het volgende:
Tweedle, wat ben je trouwens stil, toch niet stiekem aan het bevallen ofzo?
Nee hoor, zelfs nog op de fiets naar de ah geweest met baby nog steeds binnenboord :) Gewoon lekker druk bezig met nestelen enzo O+ Ik voel wel behoorlijk wat druk trouwens vandaag 'down there'.
Fijn dat je goed geslapen hebt!

Wat leuk al die jongetjes hier ineens :D April is nu juist een meisjesmaand :) En vooral fijn dat de echo's goed waren!

Welkom en gefeliciteerd Rena!

Franny naar he die onzekerheid als je ff wat minder voelt. Hier zit er soms ook een rustiger dagje of twee tussen, ze begint vaak net op tijd weer uitbundig te bewegen voor ik me echt zorgen ga maken. Maar als je dat wel doet zou ik ff vragen of de vk langskomt om je gerust te stellen, dat voelt je baby dan vast ook :)
  vrijdag 7 april 2017 @ 14:48:08 #91
73386 Fazz
onderweg
pi_170064418
Wat heerlijk Franny, laatste werkdag *O*
Dat verkleed setje klinkt heel tof! :D

Logi, nog maar 6 dagen joh?! Snel al! Wel goed dat je er vrede mee hebt dat ze dan al komt :*
pi_170064465
Dank voor de reacties. Niet vertrouwen is het niet helemaal, het is vooral dat ik het hierdoor moeilijker vind om al mijn angstgedachten opzij te zetten. Maar bandenpijn is wel een goede verklaring, denk ik. Ga het maandag wel melden bij de vk, ook over mijn angsten, even horen wat ze ervan zegt.

Lekker nestelen voor Tweedle, heb je al het idee dat het zich gaat aankondigen?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_170064719
Terug uit het ziekenhuis.

Nieuws: Schouderligging. Ze verwachten niet dat 'ie nog gaat draaien, hij is flink aan de forse kant.
Geen keizersnede-datum, die krijg ik pas een paar dagen van tevoren, maar in ieder geval tussen 2 en 8 mei ergens.

Dus, nummer 1 was een volledige stuitligging, en nu een schouderligging. Had niet verwacht dat deze ook "niet goed" zou liggen. Had moeten vragen of het door het nauwe bekken komt, daar ben ik nu eigenlijk wel benieuwd naar.
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 7 april 2017 @ 15:22:21 #94
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_170064943
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 14:50 schreef Nanuke het volgende:
Dank voor de reacties. Niet vertrouwen is het niet helemaal, het is vooral dat ik het hierdoor moeilijker vind om al mijn angstgedachten opzij te zetten. Maar bandenpijn is wel een goede verklaring, denk ik. Ga het maandag wel melden bij de vk, ook over mijn angsten, even horen wat ze ervan zegt.

Lekker nestelen voor Tweedle, heb je al het idee dat het zich gaat aankondigen?
Altijd even zeggen wat en hoe je je voelt, mijn ervaring is dat ze dat zelf ook prettig vinden als je dat doet :*

Aankondigen... Tja als ik google op die steekjes en drukkend gevoel is het antwoord eigenlijk altijd dat het helemaal niks zegt ;) Dus ik ga er geen geld op inzetten, maar die matrasbeschermer gaat er vanavond toch echt maar op ;) Zo langzamerhand kom ik wel uit de ontkenningsmodus dat ik heus nog lang niet ga bevallen :P Ik zou het wel fijn vinden als ze nog ff een weekje wacht zodat ik ook echt kan genieten van dat ik de belangrijkste zaken nu af heb. Paaskindje ofzo O+

Ai Messina, dat klinkt als een aparte houding... Hoe ben je er verder onder dat je een keizersnede gaat krijgen?
pi_170066148
Ik weet al een hele tijd dat ik een keizersnede krijg ivm nauw bekken & extreme angst (waarvoor ik ook bij de pop-poli loop), dus daar maak ik me niet zo druk over. Natuurlijk vind ik het rot dat ik het niet kan op de manier "zoals het moet", maar dat heb ik losgelaten.

Blij dat ik nu in ieder geval weet waarom m'n buik linksonder zo gevoelig is. Daar ligt dus constant een hoofd tegenaan te bouncen. :D
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170067512
Bedankt voor het welkom heten :) Ik merk dat er over praten het allemaal al wat echter maakt, hoop na maandag helemaal.

Logician, wat spannend, nog maar 6 dagen! Heb meegelezen in het andere topic en ik vind je ontzettend dapper!

Messina, als ik zo nieuwsgierig mag zijn om het te vragen, bedoel je met extreme angst angst voor pijn of de bevalling? Als je het niet prettig vind om te beantwoorden snap ik dat hoor. Ik ben nieuw hier, dus ik ken nog niet alle achtergronden, sorry.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_170067567
Of het nu een hoofdje is of een stel billen lijkt me op zich voor de gevoeligheid niet heel veel uitmaken toch (ik heb geen idee hoor, ik heb geen ervaring met stuitligging!)? Of is het meer het schoudertje waar je misschien last van hebt?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170067711
Tweedle spannend hoor O+


Messina :*

Rena :@ Dank je

Net goed nieuws gekregen, zekerheid dat ik een ruggeprik mag! *O*

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2017 17:18:34 ]
  vrijdag 7 april 2017 @ 17:38:24 #99
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_170068232
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 10:43 schreef Nanuke het volgende:
Superleuk LeSage, zo'n verrassing voor je vriend. En nog een jongensbaby! O+

Ik had zelf samen met man het idee dat het een jongetje werd (en dat is dus ook), maar de rest van de omgeving dacht allemaal een meisje. Best grappig hoe erg dat kan leven bij sommigen. :P

Vraagje; ik heb al twee dagen zeurende (lage-)buikpijn, met af en toe pijnscheuten. Iemand die dit herkent en enig idee heeft wat dit is? Ik weet dat ik ook de vk kan bellen, maar ik heb maandag toch een afspraak dus het voelt een beetje stom.
Mijn verloskundige gaf de pijn die ik aan de buitenranden van mn baarmoeder had in t begin t label "groeipijn" puur door het groeien van je baarmoeder dus. Weet niet of het bij jou ook zo is, maar hier was het iig volkomen normaal. Maar bij twijfel kan je altijd ff bellen :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 7 april 2017 @ 18:03:03 #100
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_170068712
Fijn van de goede echo's en ontdekte geslachten!

Franny, vervelend zo'n dag minder voelen. Wel goed nieuws dat je je laatste werkdag had :) Hopelijk wordt het snel beter met meer rust, zeker straks als I naar het KDV is en jij rustig thuis misschien?
Ga je je examenklassen nog wel vervolgen straks of laat je dat helemaal los tot na je verlof?

Messina, wat bijzonder, een schouderligging. Gelukkig verandert het niks aan het plan dat jullie al hebben gemaakt. En als het verklaart wat je voelt, lijkt me dat ook wel prettig.
Vind je het, met je angsten, vervelend om nog geen datum te hebben? Of juist wel 'leuk' dat er nog een factor onverwacht is, zoals met een spontane bevalling?

Lastig he, die pijntjes die je opeens kan voelen. Zo werd ik ongerust van harde buiken terwijl dat op zich niet hoeft, en heb ik me nooit drukgemaakt om die steken hier en daar die er al vanaf het begin soms zijn. Bij mij was alles na een dag weer weg tot nu toe, dat vond ik altijd heel geruststellend.

Ik heb weer een twijfelachtig unicum: ik kan mijn hele navel zien, terwijl die altijd diep verscholen was. Nu is 'ie helemaal 'in lijn' met mijn buik. Volgende stadium is uitpuilen zeker? :D :X
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_170068714
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 17:08 schreef rena het volgende:

Messina, als ik zo nieuwsgierig mag zijn om het te vragen, bedoel je met extreme angst angst voor pijn of de bevalling? Als je het niet prettig vind om te beantwoorden snap ik dat hoor. Ik ben nieuw hier, dus ik ken nog niet alle achtergronden, sorry.
Welkom nog! *O*

Ik heb dwanggedachtes dat het mis gaat met de baby. Dit is zowel voor de keizersnede als erna. En die angsten gaan van redelijk reële scenarios tot de meest bizarre. Dat de schapen van de buren tegen m'n buik aan rammen, bijvoorbeeld. Totaal onrealistisch (en dat weet ik best, maar ik kan de angst niet van me afzetten).

quote:
2s.gif Op vrijdag 7 april 2017 17:11 schreef Franny_G het volgende:
Of het nu een hoofdje is of een stel billen lijkt me op zich voor de gevoeligheid niet heel veel uitmaken toch (ik heb geen idee hoor, ik heb geen ervaring met stuitligging!)? Of is het meer het schoudertje waar je misschien last van hebt?
Schoudertje zal ik niet zo snel voelen :D

Bij m'n eerste lag z'n hoofd tegen m'n ribben aan, en dat deed ook behoorlijk zeer. ;(

Logi! Wat fijn dat je het toch bewust mee kunt maken :*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170070322
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 april 2017 17:11 schreef Franny_G het volgende:
Of het nu een hoofdje is of een stel billen lijkt me op zich voor de gevoeligheid niet heel veel uitmaken toch (ik heb geen idee hoor, ik heb geen ervaring met stuitligging!)? Of is het meer het schoudertje waar je misschien last van hebt?
Hoofd vind ik meer auw doen dan bips ;)

Baby ligt nog steeds goed *O* en verwachting is dat ik volgende afspraak ook gewoon haal. Voelt niet alsof baby binnenkort komt.
pi_170071534
Messina, dat plaatje ziet er niet echt comfortabel uit nee :X
En wat heftig, zulke angsten joh! Hopelijk word je daar goed bij geholpen :*

Lemijn, dat zou zomaar kunnen ja, dat-ie gaat ploppen dan :D
Troost: was bij mijn vorige zwangerschap ook, en die plooide weer keurig terug ;)

Logi, jouw aftellen is wel een stuk bijzonderder natuurlijk! O+ 6 dagen joh!
Fijn dat het toch met een ruggenprik kan! ^O^

En verlof voor Franny! *O*

Pfff, was even vergeten wat voor mindfuck dat hele zwanger-gebeuren eigenlijk is... :')
Net voor het avondeten opeens allerlei scherpe steken in m'n bovenbuik, ook als ik ging liggen bleef het aanhouden. Ik haalde me natuurlijk al weer allerlei doemscenario's in m'n hoofd...
Was vrijwel direct weg nadat ik even naar de wc was geweest, zeg maar... :X :') /tmi

Maar heb me daardoor nu wel voorgenomen om gewoon van het positieve uit te gaan: ik ben gewoon hartstikke zwanger tot het tegendeel bewezen is ;) O+
En gezien m'n buik heb ik zo'n vermoeden dat het stilhouden tot 12-13 weken vooral 'wishful thinking' gaat zijn :')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170072018
Welkom rena en gefeliciteerd! *O*

Wat fijn Logi!

FF nog niet aan het shoppen geslagen, wel al een hoop sites afgestruind O+
  vrijdag 7 april 2017 @ 22:02:28 #105
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_170075160
Logi wat fijn :s)

^O^ van niet meer eigenwijze baby Thee! Hopen dat ze nu inderdaad zo blijft liggen.

Logisch dat je van elke pijnscheut schrikt twist, maar goed dat je er een twist ( ;) ) aan hebt gegeven :)

Truste ladies :W
  zaterdag 8 april 2017 @ 09:03:35 #106
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_170081455
Ik hoop dat geen nachtploegposts betekent dat iedereen lekker geslapen heeft :s)

Dromen jullie ook zo raar als je weer indommelt nadat je eigenlijk al echt wakker was? Ik droomde dat mijn moeder de proefdruk van het geboortekaartje vond en alles afkraakte en zei dat de naam 'paarse aap' betekende in het Peruaans. ;( :')
pi_170082180
Ja, Tweedle! Dat is wel herkenbaar. Maar je gaat je kind toch niet echt paarse aap noemen hè? :P

En goed geslapen ja! Dreumes sliep uit tot 8 uur *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170082189
Trots en dolgelukkig zijn wij met de geboorte van Paarse Aap. :Y O+

Ik voel op het moment zo weinig dat ik me afvraag of ik die tweede streep wel echt heb gezien. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_170082351
Ach, hoe vaak kom je nou in Peru, tweedle?

Goed geslapen boks. Maar dan ben ik alsnog moe rond 15 uur :')
Rare dromen check, ik was aan het kamperen. Wie gaat nou kamperen met 39 weken.....
pi_170082371
Gekke dromen, ik hou ervan O+

Vannacht had ik opeens een embryo van 6 weken naast de al bestaande foetus van bijna 21 weken. De verklaring van de verloskundige was dat als er iets mis is met de foetus, je lichaam deze gaat kopiëren in een beter exemplaar zónder de aandoening. Na het nieuws ging ik mignonne PM'en van "wtf en nu?! Hoe moet je nou bevallen zonder dat ze er allebei uitkomen?" en begon ik te stressen dat er opeens twee babykamers moesten komen :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Skittles op 08-04-2017 12:01:56 ]
pi_170082582
Haha wat een dromen! :D
Vannacht eindelijk weer eens aan een stuk kunnen slapen.
  zaterdag 8 april 2017 @ 10:15:32 #112
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_170082586
Oeh meer rare dromen please :D

Zal ff checken of Paarse Aap al bezet is op Fok, dan kan ik meteen een accountje voor haar aanmaken. :P

Kris, je zal niet de eerste zijn die er nog een testje tegenaan gooit om die reden ;) ( O-) ) Het is ook nogal iets om te bevatten ook he! O+
pi_170082740
Rare dromen. Telt sat voor de vijf weken al? Ik droomde van de week dat SQ een kraamfeest voor Naud gaf. Het was een soort markt en daar kon je dan een kraampje huren. Een kraamkraam noemde ze het. En als je er als kraamvrouw een huurde, was je een kraamkraamkraamvrouw. Verder liep iedereen met ontblote borsten en toeschietreflexen.

Maar goed, ik droom ook zo als ik niet zwanger ben.

Meest weirde droom vorige keer was het opgraven van Kurt Cobain om vervolgens seks te hebben met we ik had opgegraven. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  zaterdag 8 april 2017 @ 10:24:29 #114
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_170082765
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 09:51 schreef Krisvc het volgende:
Trots en dolgelukkig zijn wij met de geboorte van Paarse Aap. :Y O+

Ik voel op het moment zo weinig dat ik me afvraag of ik die tweede streep wel echt heb gezien. :')
heb ik ook n hele tijd gehad, zon beetje tussen 14 wk en 20 wk ofzo. Weinig klachten en pijntjes en met als enige bevestiging "nja hij is er niet uitgekomen dus ik ga er maar vanuit dat ie er nog in zit en het doet _O-"
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_170083195
Die dromen :D
Kris, is zo'n droom over kraamvrouwen en toeschietreflexen geen symptoom :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170083327
Ik droomde vannacht dat ik samen met 3 anderen in een of andere spelletje zat. Nadat we eerst bijna dood gingen omdat we levens moesten inleveren bij elke poort (en dat wisten we niet), heb ik vooral onthouden dat we op zoek gingen naar eten. Ik ging uiteindelijk voor goulash zonder gorgonzola, en de rest voor ondefinieerbare pannenkoeken met gehaktballen. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_170083956
Jullie dromen :D _O-
Hier (nog?) geen last van. Vorige keer viel dat geloof ik ook wel mee.

Kris, mijn vk legde laatst uit dat de meeste kwaaltjes rond 5,5-6w beginnen, dus daar zit je nog net voor, toch?
Maar herken het wel hoor; zonder kwaaltjes denk ik steeds "Shit, hoor ik nergens last van te hebben ofzo?" en zodra ik ergens last van heb, denk ik "Jaja, laat nu maar weer zitten".
:')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170083964
Wat een dromen :D :D :D
pi_170084202
Hahaha jullie dromen! Alhoewel die over sq met haar kraamkraamkraamvrouwen wel echt kan zijn natuurlijk :P
  zaterdag 8 april 2017 @ 12:28:08 #120
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_170084332
Ja Sq, wanneer start de voorverkoop? :s)
pi_170085043
Kris _O-
Hier ook rare dromen maar meestal onthou ik ze niet. Of ik heb nachtmerries, maar dat hoeft niet zo nodig van mij.

Welkom Rena!

Verder zag ik dat er nog meer jongetjes op komst zijn *G*
  zaterdag 8 april 2017 @ 13:30:01 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_170085056
Ik achtervolg jullie gewoon in je slaap O+
Geniet er van trouwens. Die slaap. :')
disclaimer
pi_170085560
Ik slaap prima. :D
Maar ik heb er geen peuter bij. :P
pi_170085916
Slaap met een baby ;(
Ik bereid me maar weer voor op anderhalf jaar 's nachts elke 2 uur paraat staan. Peuter sliep pas door na 2 jaar en meestal wordt ze nu nog wakker in de nacht }:|
Als deze beter slaapt is dat heel mooi meegenomen

[ Bericht 6% gewijzigd door Skittles op 08-04-2017 14:45:27 ]
pi_170086070
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 14:37 schreef Skittles het volgende:
Slaap met een baby ;(
Ik bereid me maar weer voor op anderhalf jaar 's nachts elke 2 uur paraat staan. Peuter sliep pas door na 2 jaar en meestal wordt ze nu nog wakker in de nacht }:|
Als deze beter slaapt is dat heel mooi meegenomen
Ik hoop het voor jou/jullie.
jullie hebben je portie slapenloze nachten wel gehad...

Hier overigens geen problemen met baby en peuter. James komt hooguit 1x s'nachts en Saar eigenlijk alleen als er echt wat mis is.

het kan dus wel :+
S. 2014
J. 2016
pi_170086244
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 14:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik hoop het voor jou/jullie.
jullie hebben je portie slapenloze nachten wel gehad...

Hier overigens geen problemen met baby en peuter. James komt hooguit 1x s'nachts en Saar eigenlijk alleen als er echt wat mis is.

het kan dus wel :+
Jullie :D mijn wederhelft heeft de jaloersmakende gave overal doorheen te slapen en het geluk dat zijn borsten niet lacteren _O-
pi_170086362
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 15:06 schreef Skittles het volgende:

[..]

Jullie :D mijn wederhelft heeft de jaloersmakende gave overal doorheen te slapen en het geluk dat zijn borsten niet lacteren _O-
oh ja die gave bezit R. ook.
die lacterende borsten hebben we allebei niet. :P maar hij weet s'nachts ook niet hoe de magnetroj werkt...
S. 2014
J. 2016
pi_170087376
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 18:03 schreef Messina het volgende:

[..]

Welkom nog! *O*

Ik heb dwanggedachtes dat het mis gaat met de baby. Dit is zowel voor de keizersnede als erna. En die angsten gaan van redelijk reële scenarios tot de meest bizarre. Dat de schapen van de buren tegen m'n buik aan rammen, bijvoorbeeld. Totaal onrealistisch (en dat weet ik best, maar ik kan de angst niet van me afzetten).

[..]
Oh jeetje, wat heftig zeg! Wel fijn om te horen dat ze dat gelukkig serieus nemen!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_170087412
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 09:51 schreef Krisvc het volgende:
Trots en dolgelukkig zijn wij met de geboorte van Paarse Aap. :Y O+

Ik voel op het moment zo weinig dat ik me afvraag of ik die tweede streep wel echt heb gezien. :')
Herkenbaar, vooral omdat ik ook nog geen echo heb gehad, ik denk dat als ik wat zie dat het dan tastbaarder is voor me, het voelt voor mij nog niet 'echt'. Hoeveel weken ben je nu?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_170087794
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 16:56 schreef rena het volgende:

[..]

Herkenbaar, vooral omdat ik ook nog geen echo heb gehad, ik denk dat als ik wat zie dat het dan tastbaarder is voor me, het voelt voor mij nog niet 'echt'. Hoeveel weken ben je nu?
Ik ben inmiddels 17 weken en heb al 2 echo's gehad en een keer een hartje gehoord, en voor mij is het ook nog steeds niet 'echt'. Ja, mijn tieten zijn gegroeid. Ja, mijn beginnende buikje is inmiddels moeilijk te verbergen. Maar t is allemaal nog niet tastbaar. Ik hoop dat het straks komt als ik het straks ga voelen. En dat het dan ook die angst meeneemt dat er iets niet goed is. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_170088182
Heel herkenbaar die onzekerheid. Zit er middenin op dit moment met 18 weken. Nog 4 nachtjes aftellen naar de volgende controle.
En mezelf steeds maar relativeren met borsten, buikje en geen signalen dat iets niet goed zou zijn.
pi_170088445
Onzekerheid is hier ook herkenbaar, ook al heb ik net de 20weken echo gehad en zag alles er goed uit.
Soms voel ik een dag niks en soms juist veel.
Is ook niet zo gek dat ik soms niks voel, te druk bezig waardoor je er niet bewust mee bezig bent en de placenta aan de voorkant die dienstdoet als stootkussen.
pi_170093816
Ik vind het juist zo bijzonder dat ik me deze keer veel minder druk maak dan de eerste keer. In het begin omdat ik het er te druk voor had, nu omdat ik denk: het komt vanzelf goed of niet goed, me druk maken heeft weinig nut. En dat is voor het eerst ooit dat die gedachte ook echt werkt!
Scheelt ook dat ik tot nu toe nog steeds misselijk ben en dus verwacht dat het wel goed zit :') ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 8 april 2017 @ 21:56:18 #134
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_170094056
Ik ben al heel lang niet meer bang dat ie het zomaar niet meer doet. Daarvoor in de plaats denk ik soms dat ie de vliezen lostrapt en met het water mee naar buiten zwemt, veel te vroeg. Nogal onwaarschijnlijk natuurlijk maar dat is vaak zo met angsten. Ik vermoed dat eerdere werkervaringen me teveel beeldmateriaal voor vroeggeboortes heeft gegeven.

Wat gezellig om jullie bizarre dromen te lezen! Ik heb ze ook en ze zijn te raar of te ingewikkeld om ze neer te typen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_170098649
Nu het hier toch over dromen gaat. Gisterennacht om 4 uur wakker geworden en heel hard tegen man geroepen "ik wil niet meer slapen!". De ene na de andere nachrmerrie, al de hele week Ik wordt er gek van! Vannacht met precies hetzelfde gevoel wakker geworden, maar dan om half 3 ... Kan je hier iets aan doen? Het breekt me een beetje op 😳

Verder las ik dat er veel zonen komen deze zomer / najaar. Jongensmama-box met LeSage! Ik heb wel even aan het idee moeten wennen hoor, maar nu ben ik heel blij 😊

Ik wil de dames niet in de put praten, maar mijn ervaring is dat de onzekerheid blijft. Nu bij de tweede zwangerschap misschien nog wel meer juist. Het naive is er af, maar het vertrouwen in mijn lichaam is wel heel groot. Tegenstrijdig.
pi_170098938
Is je kamer goed geventileerd Adrian? Er schijnt een verband te zijn tussen te weinig zuurstof 's nachts en nachtmerries.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  zondag 9 april 2017 @ 07:24:03 #137
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_170098958
Adrian da's niet tof :{ Weet je of je misschien steeds in dezelfde houding wakker wordt dan? Ook dit kan met minder zuurstof te maken hebben, als je bijv op je rug slaapt en er ergens in je lichaam druk ontstaat. Dat verband met naar dromen heb ik zelf wel ervaren in bepaalde periodes.
  zondag 9 april 2017 @ 07:24:20 #138
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_170098962
Haha, mijn raam staat wagenwijd open maar in mijn droom moest ik vannacht opeens trouwen met een man en een witte jurk aan met sluier. Het enige wat het minder tot een nachtmerrie maakte is dat hij het helemaal niet erg vond dat ik de hele 5-daagde ceremonie ging slapen. :')
(dat is zelfs uit het leven gegrepen. je kan me zo blij maken met slapen)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_170099002
Iets over wacht maar en geniet er nog maar van zo langg het kan Lemijn. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_170099039
Hier ook mindere nacht, maar meer door lijf dan nachtmerries. Had ook te veel goede nachten achter elkaar :')

Wat vervelend van alle nachtmerries dames, lijkt me niet fijn!
  zondag 9 april 2017 @ 08:16:04 #141
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_170099396
Ja dat is het positieve hier: mijn lijf doet het prima 's nachts. 1x plassen en 0 bekkenpijn.

Die wacht-maar negeer ik even Kriscv }:|

Ik ben zo benieuwd hoe het met de nieuwe moeders gaat die hier de afgelopen tijd zijn vertrokken. Bij het baby-topic gaat het vooral over de baby's. Hebben mensen die nog meelezen zin om daar iets over te vertellen? Hoe is het met je pasgeborene, ten opzichte van wat je erover dacht vantevoren? Slaap je echt zo weinig? ;) Naar welk deel van de zwangerschap verlang je terug?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_170099511
Lemijn, uit eigen ervaring: ja, je slaapt echt weinig, maar ik sliep beter dan tijdens de laatste weken zwangerschap. Ik verlangde niet terug naar de zwangerschap, want dat vind ik helemaal niet zo leuk.
En over die pasgeborene (14 maanden geleden, is niet zo lang hoor }:| ), die moppert omdat zn pap op is, terwijl hij een hele nacht tussen zn ouders heeft liggen knuffelen O+

Ik had vannacht ook allerlei nachtmerries, maar is bij mij wel heel herkenbaar van zwangerschap 1. Toen had ik dat rond deze termijn ook bijna iedere nacht. Rot hè?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170100145
Het ligt er ook maar net aan wat de omstandigheden zijn, Lemijn. Sommigen verdelen de taken, man doet de luier en vrouw de voedingen of verdelen de nacht in stukken waarbij man het eerste deel doet en vrouw het tweede etc etc.

Ik deed alles alleen, omdat ik dat mijn taak vond en vriend moest gewoon werken. Toen ik eenmaal weer begon te werken was het een gewenning dat de nachten voor mij waren. Ja, ik sliep bizar weinig. Het is loodzwaar en Lou had vreselijk veel en lang last van krampen, waardoor ze overdag ook niet goed sliep (nooit gedaan overigens :') )

Maar ook dat overleef je. Er zijn momenten dat je denkt "waar ben ik aan begonnen :'( " of als je je baby weer hoort pruttelen voor de volgende voeding "Nee nee nee ga nou slapen, je hebt geen honger neeeeeeee... crap :( " het wordt allemaal beter en je vergeet het snel! Dan wil je een tweede en begint het riedeltje opnieuw :+
  zondag 9 april 2017 @ 09:12:04 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_170100225
Hier gaat het vooral hectisch, lemijn. Ik merkte dat ik deze baby minder super-duper awesome vind dan de eerste. Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel gek op m'n ventje, maar na de eerste leek alles uit glitter en regenbogen te bestaan. Het leven is nu wat realistischer ofzo.
Ik slaap beter. Ik vat de slaap gewoon makkelijker. Hoera voor hormonen. Ik maak ook meer ruzie met mijn man :')
Hoe het met MIJ gaat weet ik vaak niet omdat er heel weinig MIJ is momenteel. Dat komt echt wel weer terug hoor, maar nu ben ik vooral food supply / luierverschoner / wasvrouwe :D
#eerlijkantwoord
disclaimer
pi_170100468
Ik verlang momenteel naar 2 dingen. Baby ontmoeten en lijf weer van mezelf hebben (buikslapen!). Het weinige slapen met baby was hier bij vorige 2 van korte duur. Die sliepen met een week of 6 al 6 uur 's nachts. Daar redde ik het prima mee.
  zondag 9 april 2017 @ 09:32:49 #146
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_170100544
Wat een mooie variatie aan antwoorden. Dank, ook voor de eerlijkheid. Ik realiseer me natuurlijk dat het zo wisselend is, omdat het ook afhangt van jezelf/ je eigen instelling/ je kind/ je evt partner. Zo stel ik me in op dat mijn lijf niet gelijk weer van mij is (hoewel ik ook zeer uitkijk naar buikslapen, Thee!) met borstvoeding, en dat mijn tijd sowieso minder van mij is door een afhankelijk nieuw wezen in huis waardoor ik niet zomaar de deur uit kan stappen.

SQ, jammer van de glitter, maar realistisch is ook oke, klinkt het. Hang in there, dan kan je ons moed inspreken straks als jij wel weer weet wie je bent & waarom enzo.

Skittles, ongerelateerde vraag: loop jij nog co-schappen eigenlijk?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_170101045
Ik heb me de eerste tijd vooral heel erg bezig gehouden met of de oudste twee niks tekort kwamen, dat alles voor hen maar zoveel mogelijk als vanouds door zou gaan. De nachten waarin ze alleen kwam voor een voeding vond ik niet zo zwaar, de nachten dat voeding niet genoeg was (gelukkig niet zo veel) maar wakker worden/ blijven een ding op zich werd vond ik wel erg zwaar. Dan moet je toch patronen doorbreken enzo, en dat is altijd erg zwaar, vind ik.

Het echte gevoel van weer helemaal mezelf zijn, is sinds ze doorslaapt ongeveer. Ze is nu 9,5 mnd en slaapt in principe vanaf 6,5 mnd ongeveer door (behalve als ze ziek, zwak of misselijk is). De enige frustratie die daar nu een beetje bijhoort voor mij, is dat ik met het terugvinden van mezelf ook weer toe ben aan uitstapjes voor mezelf en daar nog niet helemaal mijn weg in vind (veelal toch door eigenlijk te weinig geld, omdat oppas voor drie en theater of drankjes en alles DUUR).
pi_170101121
Op dit moment, nu ze alledrie gewoon lekker tussen 19 en 20 naar bed gaan en we 's ochtends rond 7 uur met z'n allen weer naar beneden gaan, ze alledrie de gewone maaltijdmomenten meedoen (en bv ook geen bv meer) ervaar ik het meer gewoon als drie kinderen in een verschillende leeftijd, dan echt zo'n babybaby erbij.
pi_170101672
Buikslapen als je borstvoeding geeft is een hoax :P
pi_170101756
Lemijn: Het gaat met mij best okee. Ik zit regelmatig op een roze wolk, maar heb ook behoorlijke dipjes, ik was vooral heel erg van slag doordat de borstvoeding niet lukte. Het leek wel liefdesverdriet. Ik ervaar die eerste twee weken vooral als hoge toppen en diepe dalen, hoewel ik wel merk dat dat nu een beetje begint te normaliseren. Oh en ik ben verbaasd over hoe goed ik het blijkbaar doe op slaapjes van max twee uur. Daar wen je aan blijkbaar. Maar goed, het is maar de vraag hoe ik daar over een paar weken over denk.
  zondag 9 april 2017 @ 10:45:50 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_170101770
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 10:37 schreef WupWup het volgende:
Buikslapen als je borstvoeding geeft is een hoax :P
jup :')
Na de zwangerschap van Mauw ben ik maar zijslaper geworden.
disclaimer
pi_170101799
Mooi zo die ervaringen. Ik vind het wel een heftig vooruitzicht hoor, die eerste maanden. Zo'n wezentje wat op jou is aangewezen, waar heel de focus op ligt en dan weinig slapen. Een heel leuk en fijn en wonderlijk maar ook wel heftig vooruitzicht.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 9 april 2017 @ 11:10:56 #153
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170102171
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 09:12 schreef Stormqueen het volgende:
Hier gaat het vooral hectisch, lemijn. Ik merkte dat ik deze baby minder super-duper awesome vind dan de eerste. Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel gek op m'n ventje, maar na de eerste leek alles uit glitter en regenbogen te bestaan. Het leven is nu wat realistischer ofzo.
Ik slaap beter. Ik vat de slaap gewoon makkelijker. Hoera voor hormonen. Ik maak ook meer ruzie met mijn man :')
Hoe het met MIJ gaat weet ik vaak niet omdat er heel weinig MIJ is momenteel. Dat komt echt wel weer terug hoor, maar nu ben ik vooral food supply / luierverschoner / wasvrouwe :D
#eerlijkantwoord
Dit! Met uitzondering van de meer slaap, maar dat komt omdat ik zwanger prima sliep en de meer ruzie met mijn man valt ook mee :P

Ik had me voorgenomen bij deze baby wel te genieten van het moment en niet de hele tijd vooruit te kijken en te denken 'dan en dan gaat het beter zijn' .
Maar in alle eerlijkheid zijn de eerste weken (of maanden) hier gewoon overleven.
En nu we elke avond een baby hebben die 3 uur lang ontroostbaar is denk ik ook regelmatig 'waar zijn we aan begonnen, we hadden zo'n goede dynamiek' . Maar het cliché is waar, je krijgt er zoveel voor terug :) En het wordt echt beter, het is alleen ff doorbikkelen nu.

En als beide meisjes dan blij zijn en knus bij me zitten, dan weet ik weer waar we het allemaal voor doen O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_170102584
Ik vond het echt onwijs doorbikkelen en de grootste verandering die er is. Maar hoe slecht ik ook tegen verandering kan, ik had hier geen problemen mee, want ik wist voor wie ik het deed. En dat terwijl ik echt wel even de tijd nodig heb gehad voor ik echt liefde ging voelen. Dat hele inieminie baby gebeuren heb ik ook weinig mee, maar dat is echt voorbij voor je er erg in hebt.

Ik heb mijn klompje cellen net ingeschreven voor de opvang. Als ik dat nu niet doe ben ik al te laat. Pff. |:(
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_170103340
Even een positief geluid hier. :)

Mijn baby is nu 10 weken en slaapt al sinds ze 6 weken is om 20.30 's avonds. Ze meldt zich daarna pas weer rond 1 uur en daarna vaak wel om de 1,5 à 2,5 uur, tot ze om 7 uur echt wakker is, maar het feit dat we de avonden alweer terug hebben is echt fantastisch. O+ Verder slaap ik echt vele malen beter dan in de zwangerschap, dus tussendoor krijg ik best wat slaap. Ze lacht hele dagen en gaat ze 7/10 keer als ik haar in de box/wipstoel leg als ik even met dreumes bezig ben gewoon slapen en als ze niet slaapt chillt ze rustig een kwartier tot een half uur. Ze is ontzettend lief en tevreden sinds we behandeld worden tegen spruw (nog niet over voel ik aan mijn tepels helaas) en lang niet zo moeilijk als dreumes was. Het enige wat ik echt lastig vindt is dat ze de fles Weigert. Met een hoofdletter ja. Ik maak me best zorgen over hoe dat straks moet: over 4 weken moet ik weer werken.

Ik ben het eens met wat groofs zegt over de nachten: zolang het alleen voor een voeding is en je daarna verder kan slapen gaat het prima, zodra je ook echt met je baby bezig moet wordt het een stuk lastiger.
pi_170103370
Ik zat op een roze wolk en ben er bijna nooit meer vanaf gekomen. Ik vond mijn verlof zo fijn en heb genoten van de cocon en onze twee-eenheid en verder niks hoeven. Ze sliep door vanaf 10 weken.
Ik vond het zwaar om weer te gaan werken icm moeheid en bij mijn baby willen zijn. Ze had ook moeite zich aan te passen aan de opvang en daardoor kon ik moeilijker loslaten.

De zwangerschap miste ik direct. Het getrappel, het knusse gevoel dat je nooit alleen bent, het dagdromen, de fascinatie voor mijn veranderende lichaam, het je zo speciaal voelen
  zondag 9 april 2017 @ 12:35:46 #157
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_170103660
Ik vind het ontzettend dubbel. Als ze beide huilen en mijn aandacht nodig hebben en man weer eens weg is, vind ik het ontzettend zwaar en denk ik waar ben ik aan begonnen en wat een slechte moeder ben ik :'( maar 90% van de tijd is het fantastisch,geweldig regenbogen en glitters O+ en ik zou nog steeds elke dag zo ontzettend graag een 3e willen O+
pi_170103704
Ik heb de eerste drie maanden als overleven gezien. Ik sliep wel weer lekker, dronk weer bier af en toe en de band tussen man en mij is nog hechter geworden toen (samen overleven), maar een huilbaby is echt overleven. Ik ben ook nog na drie weken van mijn kleine blauwe wolk afgeslagen door het overlijden van een persoon dicht bij.

Ik denk dat ik er nu makkelijker in ga staan omdat ik nu zeker weet dat het over gaat en dat het na een tijdje echt geweldig wordt.
pi_170103711
Hier was het bij kind 1 echt een grote roze wolk vanaf dag 1, en dat is echt megalang zo gebleven! Alles liep ook soepel vanaf begin, en had wel het geluk dat ik nooit onzeker ben geweest over voeding of groei of slaap of iets.

Nu met kind 2 is het echt heel gezellig maar het redelijk beroerde slapen vind ik nu wel echt zo pittig. Ik was ook meteen verliefd op m'n zoon, maar de wolk was wel minder roze, het was al snel 'gewoon' ipv constante euforie zeg maar.

Het leven met 2 vind ik trouwens juist veel ontspannener dan ik had verwacht, het is hier vooral echt het slaapgebrek, waardoor ik de tijd soms wel vooruit kan kijken., :+
pi_170104330
Ik heb er maar een, en doordat ik de babytijd (zelfs wat langer, 16 maanden ofzo?) zo zwaar heb gevonden, weet ik nog niet of er hier nog een tweede komt. Het hebben van een huilbaby (pas heel laat achter de oorzaak gekomen) heeft zó veel impact gehad. Inmiddels is alles wel gezakt, maar niet vergeten, zeg maar.
pi_170104855
hier is Jason nu 2 weken oud en ik merk vooral dat ik het hebben van 2 kinderen onderschat heb. ik werk met kinderen en dat ervaar ik nooit als zwaar. ook het veel alleen zijn en als melkkoe gebruikt worden valt soms zwaar. wel geniet ik intens van hem ben ik echt verliefd en ik vind het samen slapen zo fijn.

wel loop ik heel erg tegen mezelf aan. ik moet voor mezelf al een balans hebben tussen huis kids man mezelf en eigenlijk ook werk. verder dan de kinderen kom ik nog niet. gelukkkig heb ik lieve buren die af en toe wat koken waar ik lekker op de koffie kan onder schooltijd en die lisa regelmatig even bezighouden.

ook was lisa echt een jankertje en dat maakt me onzeker als ik hem niet meteen stil krijg. de buurvrouw heeft hem alleen gisteren even gehoord en hij huilt bijna nooit maar ik durf gerust te zeggen dat ik een trauma heb van lisa haar huilperiode..

maar ik zou zo een derde nemen haha

[ Bericht 15% gewijzigd door Sam1993 op 09-04-2017 13:55:03 ]
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_170104945
Leuke vraag, lemijn!

Mijn pasgeborene is nu 5 maanden ;) en we hebben een fijn ritme met zijn allen (grote is 2,5). Hij paste vanaf zijn geboorte in het ritme hier en we hebben daar eigenlijk weinig hobbels ondervonden. Hij huilde wel stukken meer en had meer last van krampjes, maar juist omdat we er al 1 hadden konden we er beter mee om gaan, denk ik. Je weet dat als je een zware dag hebt, de volgende zomaar eens beter kan zijn. Of slechter. :P
Ik had het zwaar in mn zwangerschap en ik was blij dat het voorbij was. De bevalling was peanuts dus ik was er goed aan toe. Wat ik mis is dat ik ws geen bevalling meer zal doen. Dat vind ik echt heel gaaf nml.

Ik was ook veel sneller goed in het alleen zijn en alleen dingen ondernemen met de baby. Het zat nog erf in mijn vingers, het omgaan met zo'n mini. Het meeveren neemt grotere dimensies aan, maar k ben er stukken beter in (en ik was er al aardig in bij O, vind ik zelf). Het is hectisch, maar we stressen niet. En als ze allebei aan weerszijde van mij in bed liggen te gillen, dan vind ik dat ergens alleen maar komisch. Man en ik zien er de humor wel van in.

De liefde voor hem is vanaf het begin een stuk overweldigender dan bij O. Niet dat ik meer van hem houd, maar ik ben er zelf 100x beter aan toe. Ik merk nu pas hoe diep ik zat, toen. Dat maakt voor ons een groot verschil. Wat houd ik van hem, van O en van hun samen. En ze zijn echt dol op elkaar, zo leuk <3
pi_170105108
Ik herken uit een aantal verhalen dat relativeringsvermogen heel erg, als je aan je tweede (of derde dus) bezig bent. Het gaat voorbij, tissunfaaaaase, maar ook: ze zijn echt maar heel kort zo klein! Mijn eerste baby heeft vijf maanden lang heel veel buikpijn gehad. Als je daarin zit is het eindeloos. Nu kan deze baby ook goed tekeer gaan, maar daar kunnen we veel beter mee omgaan.
pi_170106134
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 14:07 schreef WupWup het volgende:
Ik herken uit een aantal verhalen dat relativeringsvermogen heel erg, als je aan je tweede (of derde dus) bezig bent. Het gaat voorbij, tissunfaaaaase, maar ook: ze zijn echt maar heel kort zo klein! Mijn eerste baby heeft vijf maanden lang heel veel buikpijn gehad. Als je daarin zit is het eindeloos. Nu kan deze baby ook goed tekeer gaan, maar daar kunnen we veel beter mee omgaan.
+1!

Ik moest bij mijn eerste heel erg wennen dat alles om de baby draaide, en heb de babytijd vooral als heel hard werken ervaren. Nu kan ik bij "hard werk-momenten" bijna altijd denken: het gaat voorbij, en sneller dan ik kan denken, dus kom maar lekker bij je mama, mini-baby! En dat je je niet bij elke krijspartij afvraagt of er iets helemaal mis is met je baby is ook prettig 8-)

Mijn eerste beleefde ik heel intens, maar niet vaak heel positief. De tweede deed ik er even bij ;) , en deze beleef ik intens positief O+ . We slapen de meeste nachten 2 x 3,5 uur, daar red ik de dag prima ee. Een slechte nacht is 2 x 2 u, maar dat gebeurt niet vaak. Een goede nacht is 6 en 2 uur slaap, dat is luxe :z . En verder zijn we best een poosje veel thuis geweest (afgezien van ritjes school) en kunnen we nu, met 7 weken, weer makkelijker op pad. Heerlijk!

Edit: buikslapen bij borstvoeding kan wel :P
pi_170106343
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 13:55 schreef Roomsnoes het volgende:
Leuke vraag, lemijn!

Mijn pasgeborene is nu 5 maanden ;) en we hebben een fijn ritme met zijn allen (grote is 2,5). Hij paste vanaf zijn geboorte in het ritme hier en we hebben daar eigenlijk weinig hobbels ondervonden. Hij huilde wel stukken meer en had meer last van krampjes, maar juist omdat we er al 1 hadden konden we er beter mee om gaan, denk ik. Je weet dat als je een zware dag hebt, de volgende zomaar eens beter kan zijn. Of slechter. :P
Ik had het zwaar in mn zwangerschap en ik was blij dat het voorbij was. De bevalling was peanuts dus ik was er goed aan toe. Wat ik mis is dat ik ws geen bevalling meer zal doen. Dat vind ik echt heel gaaf nml.

Ik was ook veel sneller goed in het alleen zijn en alleen dingen ondernemen met de baby. Het zat nog erf in mijn vingers, het omgaan met zo'n mini. Het meeveren neemt grotere dimensies aan, maar k ben er stukken beter in (en ik was er al aardig in bij O, vind ik zelf). Het is hectisch, maar we stressen niet. En als ze allebei aan weerszijde van mij in bed liggen te gillen, dan vind ik dat ergens alleen maar komisch. Man en ik zien er de humor wel van in.

De liefde voor hem is vanaf het begin een stuk overweldigender dan bij O. Niet dat ik meer van hem houd, maar ik ben er zelf 100x beter aan toe. Ik merk nu pas hoe diep ik zat, toen. Dat maakt voor ons een groot verschil. Wat houd ik van hem, van O en van hun samen. En ze zijn echt dol op elkaar, zo leuk <3
Dit had ik zo kunnen schrijven....
S. 2014
J. 2016
  zondag 9 april 2017 @ 15:01:37 #166
73386 Fazz
onderweg
pi_170106375
Leuk om jullie ervaringen zo te lezen O+

Mijn baby is vandaag al een week oud :o Nou ja, vanavond pas echt dus O-)
Het is zo'n zoet meisje O+ Ze eet en slaapt. Ze komt om de 3, 3,5 uur dus de nachten zijn ook goed te doen :) We slapen samen, bij F ging dat niet omdat ik niet sliep door zijn geluidjes, maar nu gaat dat helemaal goed en voelt het zo fijn. Haar aanwezigheid dichtbij doet me heel goed op het moment

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 9 april 2017 @ 17:25:02 #167
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170109955
Wat fijn dat het zo goed gaat met je meisje, Fazz O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_170111319
Fazz :*
  zondag 9 april 2017 @ 18:37:05 #169
417037 MarokkaanseHeld
Come here mijn litte macaron.
pi_170111435
Aan alle lieve vrouwen die (nog) moeten bevalen, of al bevallen zijn.
Jullie zijn de sterkte wezens op aarde.

Mijn complimenten naar jullie toe!
pi_170111456
Fazz, imho een goede en dappere keuze :* sterkte!
pi_170111981
Lemijn, hier gaat het ook goed. M is extreem makkelijk. Drinkt goed, groeit goed en huilt weinig.

Man doet ook veel en we zijn echt verliefd. Klinkt haast als een utopie.
  zondag 9 april 2017 @ 19:47:18 #172
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_170113080
Ook hier niet anders dan rozen sap unicorn glitters en volledige blijheid. Grote broer kan af en toe een eikeltje zijn. Maar ik weet waar het vandaan komt dus het is niet erg. Na een wat rottige start met bv, waarbij het dezelfde kant op ging als bij Senn. Tong en lip band/riempje geknipt is Lucy helemaal omgeslagen als een blad aan een boom. Ze slaapt veel beter en drinkt goed. En als ik haar nog even boven laat bij papa in bed, dan sommeert Senn mij haar van boven te gaan halen omdat hij wil kroelen. Er is dus helemaal niks meer over van het 'ik ga zusje in de sloot gooien :') '
pi_170113270
We hebben allemaal lieve kaartjes gekregen met de felicitaties over de zwangerschap O+
Nog steeds weinig symptomen en dat helpt totaal niet met de verwachting die ik had van zwanger zijn. Weet niet wat ik moest verwachten maar het gevoel is er nu dan nog steeds niet. Wel even bij de echo als je dat kleintje op het scherm ziet. Maar ik voel het nog steeds als erg onwerkelijk :{

Nou ja nog 2 nachtjes hopelijk komt dan het zwangerschaps gevoel weer naar boven met de 12+5 echo
pi_170113910
Dat relativeringsvermogen bij nr. 2 hoop ik dus ook erg op ;)

Onze Minion was echt geen moeilijke baby, maar ik merkte dat ik al snel 'bleef hangen' in sommige buien. En iedereen (inclusief hier op Fok) zei dan goedbedoeld "Het is een fase" of "Dat gaat vanzelf over / daar groei je vanzelf in" en ik kon er gewoon helemaal niks mee :@ of eigenlijk: ik geloofde er vooral geen reet van :')

En nu wéét ik dat het zo is. Niet omdat allerlei lieve mensen dat zeggen ;) maar gewoon omdat ik het zelf al eens meegemaakt heb O+
Zelfde geldt inderdaad voor de eerste paar weken waarbij zo'n mini het liefste gewoon bovenop je slaapt. Soms vond ik dat best beperkend/verstikkend; nu lijkt het me heerlijk! O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  zondag 9 april 2017 @ 20:27:03 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_170114070
Het is ook heerlijk twist, alleen die peuter die ondertussen in je oor staat te schreeuwen om aandacht is redelijk sfeerbepalend :')

Ik vind het nu vooral veel harder werken. Op de wij jonge ouders van deze maand stond volgens mij op de cover iets van "een tweede kind - waar had ik het bij de eerste in vredesnaam zo druk mee?" Dat gevoel herken ik wel.
Maar ik ben dolgelukkig met m'n twee kindjes en ik kijk er ook echt naar uit om ze samen op te zien groeien.
Mauw wil de hele dag knuffelen en ze pakt regelmatig zijn handje om te vragen of hij mee naar de "pieltuin" wil O+
disclaimer
pi_170114316
Haha dat geloof ik meteen SQ! :D

Zonde eigenlijk, dat je de relatieve rust bij nr. 1 nog niet echt kunt 'waarderen' hè? Kan me voorstellen dat je dat bij nr. 2 wel mist inderdaad :Y
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170114347
Een moeilijke maar wel goede en begrijpelijke beslissing, Fazz, :* .

Lemijn, als ik me probeer te herinneren hoe het de eerste weken/maanden met I was, dan merk ik dat veel van die periode wazig is. Dat zegt wel iets, denk ik. :D .

Wat ik wel weet nog: de eerste paar weken was ik euforisch. Dat het gewoon gelukt was allemaal, een kind op de wereld zetten, met alles er op en eraan, en ik had het nog goed overleefd ook! En verder was er veel adrenaline, want wow ik moest die baby ook in leven houden! En ja, die overweldigende liefde die je voelt, dat is ongelooflijk om te voelen en te ervaren.
Na een paar weken was die euforie wel een beetje over, werd die adrenaline minder, en begon ik te voelen hoe zwaar het was: de gebroken nachten, een baby die overdag alleen op mij/in draagdoek kon slapen, de borstvoeding, het 'in dienst staan van'. Na een maand of vier/vijf kreeg ik op een keer 's avonds echt een hysterische huilbui van ongeveer twee uur (terwijl I heel lief in haar bedje lag te slapen) waarin ik alleen maar kon denken: ik trek dit niet meer, ik wil hier weg, alles draait alleen maar om de baby, ik word gek, ik kan dit niet aaaaaaah.

Ik dacht toen ook echt even dat ik een beetje gek werd. Maar gelukkig viel dat mee. :P . Ik heb daar wel van geleerd. Ten eerste wil ik nu sneller dan ik bij I heb gedaan tijd voor mezelf gaan vrijmaken, dus avondjes uit, een middag voor mezelf, met vriendinnen afspreken. Ten tweede hoop ik ook dat ik nu wat beter kan relativeren als de baby huilt en ik even niet weet wat er is. Ik vond dat bij I echt moeilijk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 9 april 2017 @ 20:38:14 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_170114475
Ik wil fazz nog even een dikke knuffel geven :* heel goed dat je nu voor je gezin kiest. Niet makkelijk, maar het enige juiste denk ik!
disclaimer
  zondag 9 april 2017 @ 20:40:43 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_170114575
Oh Franny, ik zoek inderdaad helemaal niet meer naar redenen waarom baby huilt :D hij huilt, soit. Gaat wel weer over.
De rest van de wereld heeft daar meer moeite mee. Mijn oma vond het vandaag ook maar gek dat hij nog huilde terwijl hij al had gegeten O+
disclaimer
pi_170114697
Ja, en ik wil niemand meer horen over dat je 'aan het huiltje precies kunt horen wat er aan de hand is.' Daar hadden mijn vriend en ik ons in verdiept tijdens de zwangerschap. Maar toen I er eenmaal was en ik haar hoorde huilen, kon ik allemaal denken: mijn baby huilt, wat is er wat is er wat is er. Alsof er een soort alarm in mijn lijf afging en ik niet meer helder kon denken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170114900
Fazz, je hebt de juiste beslissing gemaakt, jouw gezin is het belangrijkst. Fijn dat het zo goed met je meisje gaat!

Ik vond de prille babytijd met O erg zwaar, ondanks dat hij een makkelijke baby was die na voedingen zo sliep en in de eerste week al doorsliep (wat helaas maar een maandje duurde, maar meestal is het een goede slaper). Ik vond alleen die continue afhankelijkheid en de het gebrek aan vrijheid dat borstvoeding met zich meebrengt erg wennen en was blij toen de fase (iig overdag) klaar was. En ik ging er naïef vanuit dat pasgeboren baby's ook gewoon om 7 uur gingen slapen, wat half 12 bleek te zijn, dus die vrije avond was een hoax. En aangezien ik het met een makkelijke baby al redelijk pittig vond zie ik ook echt op tegen het eerste jaar met de tweeling. Vooral als man en ik elkaar na een vervelende bui van O aankijken met de opmerking "straks hebben we dit keer 3...". En 1 plakbaby kan ik wel handelen, maar 2 tegelijk... en dan ook nog een dreumes die af en toe aan me vastgeplakt wil zitten... Vaarwel sociaal leven :')

We stellen ons iig in op een jaar overleven ipv leuk leven. Maar we hebben beide dan ook niks met mini-baby's.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zondag 9 april 2017 @ 20:54:14 #182
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_170115116
Het is ook pittig FF. En inderdaad, de eerste tijd is ook overleven. Pak de hulp die je pakken kan, blijf voor jezelf zorgen en los elkaar af. Als je eenmaal een ritme op hebt gebouwd wordt het makkelijker. Nog steeds pittig maar dan loopt de machine in elk geval.... En er waren ook genoeg momenten dat ik genoot van de rust als ik "alleen maar de tweeling" had omdat ik M ergens kon onderbrengen ;)
  zondag 9 april 2017 @ 20:54:26 #183
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_170115129
Fazz: waardeloos dat het moet, maar goed dat je voor jezelf en je gezin hebt gekozen voor nu :*

De rest: heerlijk om te lezen. Ik ben zo benieuwd hoe ik reageer. Het is net alsof ik vast in de toekomst naar mezelf wil kijken. Aan de ene kant verwacht ik een beetje die euforie, van dat het een-de-lijk gelukt is en er echt een baby naast me ligt, maar aan de andere kant heb ik wel geleerd van deze zwangerschap: de realiteit heeft altijd meer nuances dan je fantasie. De realiteit is gewoon je leven en jezelf, met iets erbij.
Ik denk dat ik het slaapgebrek en de afhankelijkheid van de baby wel aankan (met hier en daar een huilbui of paniekaanval natuurlijk), omdat ik niet na 10 weken weer hoef te werken en daardoor hopelijk wat minder stress ervaar over die dingen. Maar of dat waar gaat zijn?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_170115465
Oh Franny, zo herkenbaar! Ik geloofde mensen ook gewoon niet als ze na x weken zeggen "nu ken ik mijn kind en weet ik precies wat de huiltjes betekenen". Of nou ja. Het was gewoon jaloezie denk ik, maar ik kon me er niks bij voorstellen. En nog steeds niet echt, al is bij L. haar huiltje als ze moe is echt overduidelijk. Verder klinken honger/vieze luier/pijn/elk ander ongemak me gewoon hetzelfde in mijn oren. :+

Ik vraag me inmiddels ook af waarom ik 1 baby zo lastig vond. Het cliché dat je er gewoon in meegroeit is zo ontzettend waar (sorry twist :P ).

FF, ik heb nu al met je te doen als ik aan jullie komende jaar denk. :@ Maar hoe geweldig moet het zijn om iets later drie van die leukerds te hebben zo dicht op elkaar? O+ Kunnen ze lekker elkaar de hersens inslaan terwijl jij en man genieten van jullie welverdiende rust. :7
pi_170115935
quote:
2s.gif Op zondag 9 april 2017 20:54 schreef Kyara het volgende:
Het is ook pittig FF. En inderdaad, de eerste tijd is ook overleven. Pak de hulp die je pakken kan, blijf voor jezelf zorgen en los elkaar af. Als je eenmaal een ritme op hebt gebouwd wordt het makkelijker. Nog steeds pittig maar dan loopt de machine in elk geval.... En er waren ook genoeg momenten dat ik genoot van de rust als ik "alleen maar de tweeling" had omdat ik M ergens kon onderbrengen ;)
Ik heb echt respect voor jou ook, met M die nog een stuk jonger was dan O nu is... Maar we hebben gelukkig 1 dag kdv straks voor ze alle drie (als ik werk) en m'n schoonmoeder wil ondanks dat het straks dus niet meer structureel is wel graag regelmatig op O blijven passen, en wellicht gaat hij nog een ochtendje peuterschool doen (eerst even afwachten hoe het op het kdv gaat straks), dus dat geeft mij ook wat meer 'rust' met alleen de tweeling idd.

Mijn schoonmoeder is er overigens van overtuigd dat de tweeling (en de baby van m'n schoonzusje) nooit zo leuk gaan worden als O is, en dat hij altijd haar favoriet blijft. Ze heeft het dan ook altijd over dat we O straks bij haar kunnen brengen of dat ze hem op komt halen, nooit de tweeling. Nou kent ze de tweeling ook nog niet natuurlijk, maar ik vind het maar raar. Vooral ook voor haar eigen dochter die dus in mei een baby verwacht en nu al hoort dat die nooit zo leuk zal worden :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_170116719
Ik vind jullie bikkels.
Ben blij dat mijn oudste voor zichzelf kan zorgen. :@
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 9 april 2017 @ 21:41:16 #187
73386 Fazz
onderweg
pi_170117071
Dank dames :* Het geeft ook wel rust nu dit besloten is, wat de toekomst brengt zien we dan wel weer.

quote:
2s.gif Op zondag 9 april 2017 20:35 schreef Franny_G het volgende:
Ik dacht toen ook echt even dat ik een beetje gek werd. Maar gelukkig viel dat mee. :P . Ik heb daar wel van geleerd. Ten eerste wil ik nu sneller dan ik bij I heb gedaan tijd voor mezelf gaan vrijmaken, dus avondjes uit, een middag voor mezelf, met vriendinnen afspreken. Ten tweede hoop ik ook dat ik nu wat beter kan relativeren als de baby huilt en ik even niet weet wat er is. Ik vond dat bij I echt moeilijk.
Dit heb ik me ook voorgenomen :Y Vorige keer heb ik dat toch te weinig gedaan. Vriend zei dan dat hij die avond met vrienden weg ging en dan bedacht ik me pas 'Oh, ik had eigenlijk ook wel wat willen afspreken' :') Ook wil ik eerder weer gaan sporten, dat heb ik vorige keer veels te lang uitgesteld terwijl het zo fijn is (achteraf dan :P )
pi_170117261
Interessant om alle ervaringen te lezen. Ook de tweede keren ten opzichte van de eerste keren...
Ik ben ook wel heel benieuwd hoe ik het ga ervaren, een tweede kindje.

Wat FF zegt herken ik wel en L was ook zeker geen moeilijke baby. Wat ik vooral moeilijk vond was dat ik me niet zo vrij voelde wat betreft het geven van borstvoeding in het openbaar, maar ik wilde het wel heel graag geven. Ik voelde me heel erg in mijn vrijheid beperkt aangezien ik hooguit 1,5 uur van huis kon zijn en dan weer terug om te voeden. Door de vermoeidheid had ik toen ook niet echt het idee dat dit zou veranderen in de loop van de tijd. Op één of andere manier dacht ik dat dit eeuwig zo zou blijven (door de vermoeidheid was mijn realiteitszin denk ik ook een beetje weg haha). Ik hoop dat ik nu beter weet dat deze periode niet blijft duren en er daardoor ook meer van kan genieten.

Het lijkt me wel heel lastig om je aandacht te moeten verdelen over dreumes en baby, dus dat zal wel een uitdaging zijn.

& natuurlijk kan de nieuwe baby weer heel anders zijn dan L, dus ik vind het allemaal best wel spannend, maar ik heb er ook heel veel zin in :).

Ik ben superblij dat man ook 4 weken vrij heeft... O+

& een knuffel voor Fazz. Wat rot dat dit nu weer een rol speelt in deze speciale tijd.
  zondag 9 april 2017 @ 22:26:53 #189
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_170118414
Faz, ik wil je nog even een dikke kus geven! Ik weet hoe het is om het contact met een ouder te verbreken. Je moet maar zo denken, haar verlies! Zij heeft de kans verpest om een relatie op te bouwen met jouw awesome kinderen!

Dikke kus!
pi_170121788
Ik denk dat ik een beetje vertekende herinneringen heb aan de eerste tijd met mijn dochters want in mijn hoofd was het één grote roze wolk. Ik weet nog wel dat ik bij de eerste heel erg overvallen werd door de clusteravonden die ze de eerste twee maanden had. Bij de twee wist ik dat die er aan kwamen en toen vond ik het wel prima.
Bij de tweede veel naweeën gehad, daar zie ik nu ook wel tegen op. Ik word af en toe ook al gek van de voorweeën, die had ik bij nr 2 ook zo'n vier weken lang en nu lijkt er nog wel een schepje bovenop gedaan, zijn ook pijnlijker en belemmeren me af entoe best wel.

Ik voel me de laatste paar dagen trouwens erg lekker. Vind alles best pittig en mijn lijf wil echt niet meer mee werken maar kan me nu daar heel makkelijk aan overgeven en geniet echt van dit laatste stukje. Zit helemaal in mijn hoogzwangere vibe. Krijg zelfs te horen dat ik straal, dat is echt voor het eerst deze zwangerschap.
pi_170122409
35 weken *O*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170122835
Thistle wat fijn! O+

Messina 35wk *O*

Ik heb vannacht wakker gelegen... nog 3dgn tot de keizersnede en ik heb ineens allerlei angsten.
Ben zo dat 36wk te vroeg is, en dat er daardoor complicties komen (ademhaling etc), maar het risico op natuurlijk bevallen mag ik ook niet nemen.. zit er nu echt mee in mijn maag, ik hoop zo dat alles gewoon goedkomt!! :{
pi_170123062
Ik begrijp je zorgen heel goed, Logi. Het is ook heel spannend allemaal.

Als dit meisje net zo sterk is als haar mama dan gaat ze het prima doen. :* . En in het ziekenhuis zijn ze voorbereid op haar komst en zal ze alle zorg krijgen die ze nodig heeft. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 10 april 2017 @ 10:39:57 #194
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_170123477
Wat fijn om jullie eerlijke verhalen te lezen over hoe jullie de eerste tijd beleefd hebben, heel wisselend zeg!

Faz wat heftig toch :{ Ik vind je heel sterk :*

Trek je maar lekker terug in je hoogzwangere bubbel, Thistle O+

Messina 35 weken *O*

Logi, ik kan het me heel goed voorstellen en sluit me helemaal aan bij de lieve woorden van Franny :*
pi_170123492
Logi, bij mijn schoonzus is ook hun dochter met 36 weken gehaald. Ze deed het prima! Het is een mooie termijn, niet ideaal, maar wel naar omstandigheden. Nog even volhouden :*

Hier overigens alles rustig, voor nu richt ik op Pasen om mijn ei te leggen ;)
  maandag 10 april 2017 @ 10:59:06 #196
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_170123698
Waar ik de afgelopen weken nog twijfelde of en wat ik nou voelde, ben ik nu 100% zeker dat het die kleine wervelwind is :D de hele dag, schokjes, plopjes en gewiebel, zo knus :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_170124450
Logisch dat je je zorgen maakt, Logi!
Maar jullie zijn in goede handen :*

ldg, heerlijk is dat gevoel O+
Vanaf het moment dat ik hem regelmatig ging voelen maakte ik me een stuk minder zorgen. :)

Ik heb wel het idee dat hij helemaal niet zoveel bewegingen maakt in verhouding tot zwangerschap nummer 1. Vraag me af of dat komt omdat hij wat apart ligt. Ik heb inmiddels een hele waslijst aan vragen voor de gynaecoloog morgen. :D
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170124754
Logi :*

Ldg, wat fijn zeg :)

Ben in eens super slaperig maar moet mijn dochter zo van school halen dus kan niet weg dommelen, beetje jammer. Straks maar een zak krentenbollen halen en ze voor de tv zetten, kan ik even slapen.
pi_170126366
LDG heerlijk gevoel he O+ O+

Logi :*
  maandag 10 april 2017 @ 14:06:55 #200
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_170126489
Ldg das zo tof he O+

We zijn net weer goedgekeurd bij de vk, heel blij dat mijn bloeddruk de laatste drie weken stabiel is gebleven en nu zelfs ruim onder de maximum marge voor mijn termijn zit. We zaten in de spreekkamer met echo-apparaat dus die gebruikte ze voor de hartslag en toen we zeiden dat we haar gezichtje nog nooit hebben kunnen zien keek ze even snel en nu hebben we een wazig fotootje met een wipneusje en een kusmondje O+ Ik weet dat het nog hooguit 4 weken duurt voordat ik dat bekkie in het echt kan zien maar ik ben hier zo blij mee O+ :'( O+
  maandag 10 april 2017 @ 15:08:10 #201
73386 Fazz
onderweg
pi_170127497
Mooi hè LDG O+ Lekker van genieten!

Logi, het is ook heel spannend allemaal :* Ik hoop dat je gerust gesteld kan worden en wens je een hele mooie ontmoeting toe met je dochter O+

Oh wat leuk dat je nog even hebt kunnen spieken Tweedle! Nog een paar weken geduld ;)
  maandag 10 april 2017 @ 15:14:28 #202
73386 Fazz
onderweg
pi_170127629
Ik denk dat wij maar eens door gaan schuiven naar de babies O+ O doet het zo goed, ze drinkt, slaapt en poept&plast bij voorkeur als de luier net af is :+ Grote broer bedelft haar met kusjes en als ik naar haar kijk voel ik me zo gezegend met dit lieve meisje O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 10 april 2017 @ 15:21:12 #203
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_170127775
Wat een plaatje Fazz O+ Van dat truitje hebben wij een joggingbroekje :s) Zo leuk.
Tot snel bij de baby's :W
pi_170127973
Logi wat een zorgen voor jou. Heel begrijpelijk. Ik wens je net als Fazz een hele mooie ontmoeting met je baby en hoop dat alles heel voorspoedig zal gaan! :*

LDG wat mooi dat je de baby voelt!!!

& Tweedle goed gekeurd bij de verloskundige en een hele mooie echo! Wat leuk...

Wauwww Fazz, wat een plaatje zeg! Tot bij de baby's!!!
pi_170128263
Wat een knappieeeee! O+
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 10 april 2017 @ 15:47:28 #206
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_170128295
Fazz, wat een dotje O+ Tot bij de babies!

En Logi, ik hoop dat je ontspanning kan vinden. Bijna zover en je gaat je baby ontmoeten :)

quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 08:16 schreef Lemijn het volgende:
Ik ben zo benieuwd hoe het met de nieuwe moeders gaat die hier de afgelopen tijd zijn vertrokken. Bij het baby-topic gaat het vooral over de baby's. Hebben mensen die nog meelezen zin om daar iets over te vertellen? Hoe is het met je pasgeborene, ten opzichte van wat je erover dacht vantevoren? Slaap je echt zo weinig? Naar welk deel van de zwangerschap verlang je terug?
Ik zie deze vraag nu pas. Wat een leuke! Mag ik nog? Even onder de spoiler, want wil de boel hier niet kapen ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170128762
Hartje weer gehoord vandaag. En verder als een malle in huis bezig geweest, want de kerel heeft stress over alles wat nog moet. Ben nog geen 20 weken, maar als t aan hem had gelegen hadden we het kamertje klaar en alle benodigdheden al in huis. Ik word alleen maar erg chagrijnig van alle druk die hij erop zet, maar goed. Er is wel veel opgeruimd en dat is vast goed.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 10 april 2017 @ 16:51:01 #208
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_170129664
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 15:47 schreef Quoi het volgende:
Fazz, wat een dotje O+ Tot bij de babies!

En Logi, ik hoop dat je ontspanning kan vinden. Bijna zover en je gaat je baby ontmoeten :)

[..]

Ik zie deze vraag nu pas. Wat een leuke! Mag ik nog? Even onder de spoiler, want wil de boel hier niet kapen ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat veel mensen die voor het eerst ouders worden die zorg hebben. Ik althans wel :Y ik vind mn eigen leven namelijk gewoon al heel leuk zoals het is, met reisjes, terrasjes en spontane leuke dingen. We hebben bewust gekozen voor een kleintje, maar ik hoop wel dat we daarna weer enigzins terug gaan belanden op het punt waarop reizen en terrasjes gewoon weer makkelijk kunnen. (please don't burst my bubble :P). We zijn redelijk easy going van aard en ik hoop heel erg dat we dat blijven
:Y maar dat weet je maar nooit want je leven komt op zn kop te staan
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_170129684
Fazz wat een droppie O+ Tot over een paar maanden!

Leuk al die verse moederverhalen. Bij mij is het een beetje een blur geloof ik. De eerste weken zat ik nog in de 'wtf heb ik een baby?!'-modus en daarna ging het steeds beter. Ik kan me niet herinneren dat ik me op een enorm roze wolk bevond, maar goed dat hele ieniemieniebaby-gebeuren is stiekem niet echt aan mij besteed :@

Kdv-gedoe: we hebben al een hele tijd terug de beeb aangemeld bij hetzelfde kdv als waar M. zit. Horen we vorige week ineens (via de leidsters) dat hij is ingedeeld in de verticale groep ipv de babygroep. Dat was ons niet medegedeeld.. Ik was in de -naïeve- veronderstelling dat hij ook bij de babygroep zou komen. Ik hoor net dat we nu op de wachtlijst staan voor de babygroep, want die is vol. We zijn erg tevreden over de babygroep (en met name de leidsters), dus ik baal wel dat er nu een kans bestaat dat dit kindje dan naar een hele andere groep moet :{ Hij zal die groep ook vast heel leuk vinden, maar toch..
  maandag 10 april 2017 @ 16:55:36 #210
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_170129749
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 16:51 schreef kazy het volgende:
Fazz wat een droppie O+ Tot over een paar maanden!

Leuk al die verse moederverhalen. Bij mij is het een beetje een blur geloof ik. De eerste weken zat ik nog in de 'wtf heb ik een baby?!'-modus en daarna ging het steeds beter. Ik kan me niet herinneren dat ik me op een enorm roze wolk bevond, maar goed dat hele ieniemieniebaby-gebeuren is stiekem niet echt aan mij besteed :@

Kdv-gedoe: we hebben al een hele tijd terug de beeb aangemeld bij hetzelfde kdv als waar M. zit. Horen we vorige week ineens (via de leidsters) dat hij is ingedeeld in de verticale groep ipv de babygroep. Dat was ons niet medegedeeld.. Ik was in de -naïeve- veronderstelling dat hij ook bij de babygroep zou komen. Ik hoor net dat we nu op de wachtlijst staan voor de babygroep, want die is vol. We zijn erg tevreden over de babygroep (en met name de leidsters), dus ik baal wel dat er nu een kans bestaat dat dit kindje dan naar een hele andere groep moet :{ Hij zal die groep ook vast heel leuk vinden, maar toch..
Ik zou dat gewoon even aangeven, als ze niet weten dat je het vervelend vind kunnen ze er ook niks mee doen. Wie weet kunnen ze een andere ouder schuiven die t allemaal prima vind?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_170130196
Logi: kan me je zorgen voorstellen hoor, maar wat de rest ook al aangeeft: in dit geval is iedereen erop voorbereid, dus dat scheelt al enorm veel hè? :*
Nog even en je kan je meisje ontmoeten! O+

Plopjes voor Ldg, wat heerlijk! O+

Fazz wat een knapperd!! O+

Nanuke, jammer dat het nu allemaal onder druk moet, maar wat schattig, die papa stress :D

Kazy, kan me voorstellen dat je daar van baalt ja! Zou het inderdaad wel even aangeven, wie weet is er toch nog iets mogelijk.

Qua opvang zitten wij voor 2 vd 3 dagen wel goed; dan gaat onze Minion nu naar mijn zus (gastouder), en daar kan nr. 2 vrijwel zeker ook gewoon terecht.
De derde dag passen de oma's om en om op, dus even kijken of die dat ook zien zitten als ze allebei tegelijk komen...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170130219
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 16:51 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen die voor het eerst ouders worden die zorg hebben. Ik althans wel :Y ik vind mn eigen leven namelijk gewoon al heel leuk zoals het is, met reisjes, terrasjes en spontane leuke dingen. We hebben bewust gekozen voor een kleintje, maar ik hoop wel dat we daarna weer enigzins terug gaan belanden op het punt waarop reizen en terrasjes gewoon weer makkelijk kunnen. (please don't burst my bubble :P). We zijn redelijk easy going van aard en ik hoop heel erg dat we dat blijven
:Y maar dat weet je maar nooit want je leven komt op zn kop te staan
Dat is toch lastig te voorspellen, is heel kindafhankelijk. Met O uit eten gaan/ terrasje pakken is geen groot succes, die wil gelijk al het eten en als het te lang duurt gaat hij jengelen, en als hij klaar is wil hij spelen/weg. Daarentegen hebben we hem zonder problemen 3,5e week mee kunnen nemen tijdens een rondreis (wel met aangepast reisschema), en hij is zonder problemen bijna een week uit logeren geweest toen wij samen weggingen (maar dat moet je zelf maar willen). Voor hij er was dachten we overigens dat het reizen afgelopen was, en we hebben dan ook bewust heel veel gereisd de afgelopen jaren om alles wat we wilden doen gedaan te hebben en alles binnen Europa 'bewaard' voor met kinderen.

Ons huis schiet lekker op btw! O's kamer is klaar (als de muursticker er is en de meubels erin staan), de tweelingkamer heeft ook de eerste laag verf gehad, en de woonkamer is ook 'af', afgezien van de trap. Maar wel mega frustrerend om weinig te kunnen doen en een slordige man te hebben. Had m'n ouders maar opgetrommeld om de woonkamer bij te werken want de afscheiding tussen muur en plafond was ehm.. geschikt voor verbetering. Maar steeds commentaar geven terwijl je zelf niets doet is ook maar stom. Maar de eerste tweelingspullen staan al in hun (inbouw)kast *O*
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_170131351
Fijn dat het opschiet FF! Ik herken het gevoel van frustratie dat je zelf weinig kunt doen.

Kdv: ik heb net gemaild of er op een andere dag wellicht plek is, mits dreumes dan ook kan ruilen naar diezelfde dag. Op mijn werk kan ik makkelijk een dag ruilen en anders heb ik een flexibele schoonmoeder die een andere dag geen probleem vindt. Ik twijfelde nog om te vragen of er inderdaad geruild kon worden met iemand die het niet erg vindt om te wisselen van groep, maar da's nogal een drempel voor me :@ /muts
pi_170131461
Mja, het ergste wat ze kunnen zeggen is dat het niet kan Kazy. Ik uit dat soort dingen ook altijd: "Ik vind het moeilijk om te vragen, maar niet geschoten is altijd mis, is er een andere ouder die het niet erg vindt om te ruilen?" Ik zou er ook van balen trouwens, zelfs al zou ik weten dat het allemaal wel goed komt.

Logician, echt aftellen. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is. Je wilt ze het liefst zo lang mogelijk veilig binnen houden. :*

Tweedle ging een paaseitje broeden las ik. O+

FF, fijn dat het zo opschiet. Ik kon dat niet goed verven heel slecht handelen vorige keer en heb het dus zelf nog op een ladder staan doen met 38 weken. :') Je hebt wel het beste excuus ever om niks te hoeven tillen met de verhuizing. :P

Ik heb een afspraak voor m'n eerste afspraak. 2 mei echo met 8 weken. Dat is nog maar 3 weken. Aftellen. *O* Het voelt wel ineens een stuk echter.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_170132510
Even een klein traantje hier, voelde zojuist voor het eerst harde schopjes aan de buitenkant :'( O+
pi_170133028
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 18:42 schreef Krisvc het volgende:
Mja, het ergste wat ze kunnen zeggen is dat het niet kan Kazy. Ik uit dat soort dingen ook altijd: "Ik vind het moeilijk om te vragen, maar niet geschoten is altijd mis, is er een andere ouder die het niet erg vindt om te ruilen?" Ik zou er ook van balen trouwens, zelfs al zou ik weten dat het allemaal wel goed komt.
Goeie, thanks! Die moet ik onthouden.
Het irritante is wel dat alle communicatie via een centrale klantenservice verloopt. Met een bekend gezicht heb ik daar dan vreemd genoeg weer minder moeite mee. Ach, ik wacht deze reactie af en dan kan ik altijd nog de ruilkaart spelen. Mijn man vindt ook dat we het prima kunnen vragen.

Flav de eerste schopjes, heerlijk he! totdat ze je blaas en ribben vinden, maar tot die tijd O+ Edit: ohh aan de buitenkant, maar evengoed bijzonder om voor het eerst te voelen O+
  maandag 10 april 2017 @ 20:10:37 #217
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_170133491
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 19:26 schreef Flav het volgende:
Even een klein traantje hier, voelde zojuist voor het eerst harde schopjes aan de buitenkant :'( O+
boooh ik heb nog geen buitenkant ;( #hazajealous
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_170136299
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 16:51 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen die voor het eerst ouders worden die zorg hebben. Ik althans wel :Y ik vind mn eigen leven namelijk gewoon al heel leuk zoals het is, met reisjes, terrasjes en spontane leuke dingen. We hebben bewust gekozen voor een kleintje, maar ik hoop wel dat we daarna weer enigzins terug gaan belanden op het punt waarop reizen en terrasjes gewoon weer makkelijk kunnen. (please don't burst my bubble :P). We zijn redelijk easy going van aard en ik hoop heel erg dat we dat blijven
:Y maar dat weet je maar nooit want je leven komt op zn kop te staan
Dat idee heb ik ook, en hoop ik ook! Mijn bonusdochter schijnt een makkelijke baby te zijn geweest, dus ik hoop dat brusje er op gaat lijken ;)

Mijn echo was geweldig, hartje zien kloppen en we zijn een weekje terug gezet, nu 7w3d en verwachte datum is 22 november O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_170136595
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 19:26 schreef Flav het volgende:
Even een klein traantje hier, voelde zojuist voor het eerst harde schopjes aan de buitenkant :'( O+
O+

quote:
17s.gif Op maandag 10 april 2017 21:39 schreef rena het volgende:

Mijn echo was geweldig, hartje zien kloppen en we zijn een weekje terug gezet, nu 7w3d en verwachte datum is 22 november O+
Een knipper voor rena *O*
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 10 april 2017 @ 21:52:39 #220
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_170136751
Hartje *O* ik ging met de eerste echo n week achteruit en twee weken erna weer n week vooruit _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_170137402
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 21:52 schreef littledrummergirl het volgende:
Hartje *O* ik ging met de eerste echo n week achteruit en twee weken erna weer n week vooruit _O-
Ik had al gehoord dat dat nog kan varieren inderdaad, daarom mag ik over twee weekjes nog een echo O+ *O* Heel bijzonder die kleine rikketik op het scherm!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_170137925
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 16:51 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen die voor het eerst ouders worden die zorg hebben. Ik althans wel :Y ik vind mn eigen leven namelijk gewoon al heel leuk zoals het is, met reisjes, terrasjes en spontane leuke dingen. We hebben bewust gekozen voor een kleintje, maar ik hoop wel dat we daarna weer enigzins terug gaan belanden op het punt waarop reizen en terrasjes gewoon weer makkelijk kunnen. (please don't burst my bubble :P). We zijn redelijk easy going van aard en ik hoop heel erg dat we dat blijven
:Y maar dat weet je maar nooit want je leven komt op zn kop te staan
Ach, ik pak nog steeds terrasjes en op onze vrije dagen rijden we soms zomaar ineens naar de Ardennen of naar zee. De kleine achterin, schone luiers en eten mee en we kunnen gaan!
Je moet je alleen even instellen op minder romantisch dineren samen en af en toe een terrasje voor een fles ofzo, maar ons lukt het verder prima.
En op vakantie: vorig jaar met een 6-maander naar Hongarije geweest. Liggende reiswieg gehuurd en 's nachts gereden. S. heeft de hele weg geslapen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170138271
Wat fijn, Rena!

Flav, schopjes aan de buitenkant O+ Ik kan niet wachten!!

Ik heb net weer heerlijk een uurtje yoga gedaan. Zo fijn om even de stress en drukte van thuis van me af te zetten en met de baby bezig te zijn O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 10 april 2017 @ 22:55:00 #224
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_170138980
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 22:24 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ach, ik pak nog steeds terrasjes en op onze vrije dagen rijden we soms zomaar ineens naar de Ardennen of naar zee. De kleine achterin, schone luiers en eten mee en we kunnen gaan!
Je moet je alleen even instellen op minder romantisch dineren samen en af en toe een terrasje voor een fles ofzo, maar ons lukt het verder prima.
En op vakantie: vorig jaar met een 6-maander naar Hongarije geweest. Liggende reiswieg gehuurd en 's nachts gereden. S. heeft de hele weg geslapen O+
O+ klinkt prima!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_170141534
Pfff ik heb tot ong 5u wakker gelegen met voorweeën, dus ik ga straks even langs de gyn ipv poetsen. :{

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2017 07:53:42 ]
pi_170141553
O dat is niet de bedoeling Logi, succes bij de gyn zo :{
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_170141594
He bah Logi, sterkte bij de gyn :*

Knipper voor rena! *O*
pi_170141631
Oh Logi, ik hoop dat de kleine nog even wacht tot de ks... succes bij de gyn!!
pi_170141704
quote:
13s.gif Op dinsdag 11 april 2017 07:53 schreef Logician2.0 het volgende:
Pfff ik heb tot ong 5u wakker gelegen met voorweeën, dus ik ga straks even langs de gyn ipv poetsen. :{
Sterkte! Hopen dat het meevalt :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_170141712
Gets Logi, hopelijk zijn het alleen maar voorweëen!

Knipper voor Rena! *O*

Hier voor de verandering slecht geslapen. Maar goed, doe wel een dutje overdag :) Vandaag officieel termijn voorbij waarmee ik bij de oudste ben bevallen. Hoop niet het record van de jongste te verbreken :o (41 weken)
pi_170141724
Ja ik ga er vanuit van wel want ze duurden nog geen minuut, maar ik had er last genoeg van om niet te kunnen slapen.
Dus ik ben wel erg benieuwd of het wat gedaan heeft. :X

Rena O+

Thee held!

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2017 08:28:37 ]
pi_170141772
Hier ook een slechte nacht gehad. Hopelijk een beetje een goede dag.

Logi, dat is schrikken, hopelijk is er niets aan de hand.
  dinsdag 11 april 2017 @ 08:50:29 #233
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_170141862
Nog heel even binnen blijven logibaby, je mag bijna *O*

Hier vanacht vanaf vijf uur wakker gelegen omdat ik ineens vond dat ik een kinderwagen die ik gisteren had gezien moest hebben _O- en toen moest ik heeeeelemaal tot half acht wachten tot vriend wakker was :{w om te overleggen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_170141924
Oh Logi, wat spannend zeg.

Ldg _O- en je maakt je man daar niet even voor wakker dan? :o :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170142210
Jeetje Logi, succes straks. :*
pi_170142278
Logi, dat is niet de bedoeling! Even wachten nog! :*

Sterkte vandaag voor de slechtslapers.

En, ldg? Gaat het 'm worden? :P
Mijn man is gelukkig erg makkelijk. Die zou zeggen: Geen blauwe of gele wagen, en verder doe je maar wat je wilt. :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170142312
Flav! Schopjes aan de buitenkant! :o

Een knipper voor rena! *O*

Logi, wat doe je nu? Maak je het ineens weer even spannend? Ik duim dat de gyn geen gekke dingen zegt. :*

Ldg, wat knap dat je dan niet eens je man hebt wakker gemaakt. :D Ik weet niet of ik dat wel had gekund hoor, slaap is heilig hier. En wat zei je man uiteindelijk over de kinderwagen?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 11 april 2017 @ 09:37:11 #238
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_170142521
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 09:23 schreef Nanuke het volgende:
Flav! Schopjes aan de buitenkant! :o

Een knipper voor rena! *O*

Logi, wat doe je nu? Maak je het ineens weer even spannend? Ik duim dat de gyn geen gekke dingen zegt. :*

Ldg, wat knap dat je dan niet eens je man hebt wakker gemaakt. :D Ik weet niet of ik dat wel had gekund hoor, slaap is heilig hier. En wat zei je man uiteindelijk over de kinderwagen?
hij zei " ik vind m n beetje hysterisch,maar als jij m tof vind, prima hoor"

Had dus helemaal niet hoeven wachten :( :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_170143198
Dus nu nog maar even een dutje? :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 11 april 2017 @ 10:54:39 #240
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_170143483
Logi hopelijk valt het allemaal mee bij de gyn en kan je vandaag nog een beetje bijslapen... of zijn de (voor)weeën er nog steeds?
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_170143852
Geen ontsluiting, baarmoeder wel verweekt maar lekker naar huis nu en proberen wat bij te slapen.

En volgens de verpleegkundige waren de prikkels juist gunstig voor de baby qua rijping :) dus dat is wel fijn om te horen.
  dinsdag 11 april 2017 @ 11:37:45 #242
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_170144023
Dat zijn goede berichten ^O^
Welterusten!
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_170144025
Hier samen met mijn moeder nu een 12 +5 weken echo om half 3 O+
Hopelijk mag ik nu ook een hartje horen :@

Fijn om te horen dat het zo goed zit Logi !

Schopjes, KDV perikelen en broertje zusje liefde om van te smelten :D
pi_170144138
Even hier via mijn kloon-account (want niemand weet het nog), en volgens mij als 1 van de weinige mannen in dit topic: 'Wij' zijn sinds kort ook voor het eerst zwanger. 1,5 week geleden positief getest. Vriendin heeft inmiddels 4 testen gedaan die allen positief worden. Misselijkheid is ook begonnen. Zit nu in de 6e week.
Nog 2,5 week wachten tot de eerste echo, en we vinden het ontzettend spannend. Je hoopt zo dat alles goed is! Tot die tijd durven we er nog niet echt van te genieten.
Wilde het even kwijt als (hopelijk) vader in spe. :D
  dinsdag 11 april 2017 @ 12:03:49 #245
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_170144400
Gelukkig Logi! Slaap lekker!

Veel plezier Aloria! Toen ik het hartje voor het eerst hoorde heb ik de rest vd dag gehuild omdat ik het zo'n mooi geluid vond, dus ik hoop dat je genoeg tissues in huis hebt ;)

Gefeliciteerd Bozboy!

Baby heeft hier een bijkomochtend, gistermiddag en -avond heeft ze flink huisgehouden daarbinnen :X En de man had een voetbobbeltje te pakken O+
Wat een kracht heeft zo'n kleintje al zeg O+
pi_170144799
Ah, ook een voetje waargenomen dus? O+ . Mijn buik wordt af en toe ook flink verbouwd maar gelukkig neemt ie af en toe een rustdagje nu. En ik ook, want sinds mijn verlof begonnen is ben ik alleen maar moe. Ik heb nergens zin in, en wil alleen maar slapen en nergens over na hoeven denken. Ik was er geloof ik aan toe. :D . Gelukkig is I ook naar het kdv vandaag, kan ik me er even helemaal aan overgeven.

Logi, vervelend van je nachtrust maar gelukkig wel goede berichten! Het is net alsof je meisje al door heeft wat er gaat komen. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_170145312
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 09:37 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

hij zei " ik vind m n beetje hysterisch,maar als jij m tof vind, prima hoor"

Had dus helemaal niet hoeven wachten :( :D
_O- Zo zou mijn vriend ook kunnen reageren, zo droog haha :D

Bozboy, gefeliciteerd!

Logician, fijn dat het allemaal meeviel :)

Bedankt voor de lieve reacties op mijn geknipper ;) Was een prachtig gezicht, hoop dat ik het misschien volgende keer ook mag horen, of wanneer kun je het eigenlijk horen?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_170145406
Logician, het klinkt alsof jullie nu al een goed team zijn O+
pi_170145431
Rena, wat fijn je mooie knipper! *O*

Aloria veel plezier straks bij je echo! O+

Logi, dat was eigenlijk ook het eerste wat ik dacht ja, dat het misschien wel een goed teken was, dat de kleine er al behoorlijk 'klaar' voor is, ondanks de termijn :Y

Bozboy gefeliciteerd! *G*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170145781
Knipper voor rena *O*

Gefeliciteerd Boz!

Veel plezier bij de echo straks Aloria :D.
Gewoon vragen of je het hartje mag horen ^O^
pi_170148190
Bozboy gefeliciteerd! Spannende tijd :Y

Onze beebs ligt nu met z'n hoofd de andere kant op! Nog steeds niet het bekken in :P
Op een heleboel vragen heb ik een 'kan zijn' als antwoord gehad.

Dat ik hem niet zoveel voel bewegen zegt weinig; Ik zag hem bewegen op echo terwijl ik dat niet voelde. :')
Je raekt an de dinge geweun.
pi_170149347
Oh messina, hoe voel je je daar bij?

Franny heerlijk! O+

Aloria hoe was het? O+

Schopjes O+
(Ik heb serieus niets overdreven een blauwe plek op mijn buik vd baby :') ).

Welkom nieuwe papa :)

[ Bericht 90% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2017 17:01:58 ]
pi_170152401


Nekplooi was mooi, hersentjes waren een mooie vlindervorm, het hartje had 5 kamers en de kleine spruit zwaaide naar ons. Je kon de vingers tellen ! Echt prachtig.Ben nu helemaal verliefd en de angst van de 12 weken is nu ook voorbij. Ik word mem :D
pi_170152564
Ahhhhh O+
pi_170152733
Aloria O+ O+

Ik voelde vandaag een paar keer echt trappen in plaats van die plopjes O+ Nu is het nog zo schattig. Nu nog wel :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Moderator dinsdag 11 april 2017 @ 19:57:02 #256
382129 crew  Donna
pi_170152758
Wat mooi Aloria. Mem O+
pi_170152957
Even een korte bijleespost.

Wat een mooie echo aloria! Genieten!

En al echt schopjes lesage O+. Kan niet wachten tot ik eindelijk wat voel!

logi: alvast heel veel succes morgen, op een mooie kennismaking!
Fijn dat ze zelf al signalen lijkt te geven er bijna klaar voor te zijn.

Morgenavond dan eindelijk weer controle. Hoop dan ook weer volop in de geniet modus te kunnen zitten.
  dinsdag 11 april 2017 @ 20:47:31 #258
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_170154109
Nou de kinderwagen die me vanacht wakker hield is ondertussen binnen hoor _O- hopelijk komt er vannacht niks nieuws op :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_170155365
Jaaaa, we hebben een knipper! O+ :'( O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170155493
Aloria, wat een prachtig beeld! En goed nieuws, ook voor Twist. *O* . O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 11 april 2017 @ 21:27:31 #261
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_170155737
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 21:18 schreef twist02 het volgende:
Jaaaa, we hebben een knipper! O+ :'( O+
*O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_170155998
Knippers voorTwist *O* en nog voor Rena *O* En een mooie echo én nekplooi voor Aloria *O*

Logi, fijn dat je meisje zelf laat weten dat ze er wel al een beetje klaar voor is. Heel veel succes morgen, ik hoop dat je een fijne gentle section krijgt en vooral een fijne eerste kennismaking zonder veel medisch gedoe.

Mijn buik lijkt opeens een flink stuk gezakt, heb er nu ook wel wat last van dat hij in de weg zit. En hij wordt te groot. De banden van mn broeken glijden er vanaf, en shirts (waaronder mijn favoriete shirt die ik vorige keer tot de bevalling makkelijk paste) kruipen omhoog of sluiten onderaan niet meer netjes... Ik blijf mn kleding netjes trekken. Iemand tips voor redelijk goedkope lange positieshirts die geschikt zijn voor megabuiken?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_170156074
Knipper voor Twist, wat ontzettend fijn!!!

Logi, heel heel heel veel succes morgen. Ik wens je een fijne ontmoeting :*
pi_170156130
Logi ik denk aan je morgen ^O^
pi_170156260
Twist O+ O+ O+

Thx iedereen O+ maar ik moet nog 1 dagje langer wachten :)
Morgen ben ik jarig en overmorgen is de kz. O+

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2017 21:44:39 ]
pi_170156342
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 21:35 schreef FlyingFish het volgende:
Knippers voorTwist *O* en nog voor Rena *O* En een mooie echo én nekplooi voor Aloria *O*

Logi, fijn dat je meisje zelf laat weten dat ze er wel al een beetje klaar voor is. Heel veel succes morgen, ik hoop dat je een fijne gentle section krijgt en vooral een fijne eerste kennismaking zonder veel medisch gedoe.

Mijn buik lijkt opeens een flink stuk gezakt, heb er nu ook wel wat last van dat hij in de weg zit. En hij wordt te groot. De banden van mn broeken glijden er vanaf, en shirts (waaronder mijn favoriete shirt die ik vorige keer tot de bevalling makkelijk paste) kruipen omhoog of sluiten onderaan niet meer netjes... Ik blijf mn kleding netjes trekken. Iemand tips voor redelijk goedkope lange positieshirts die geschikt zijn voor megabuiken?
Geen positikleding maar de tshirt jurkjes vd h&m ^O^
pi_170156448
Ik dacht al, had de 13e onthouden. Fijne verjaardag alvast morgen logi!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: *O* voor goede echo's en knippers!
pi_170156800
Twist O+ Gefeliciteerd!

Thee, dat klinkt positief! Ik ga voor je duimen :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 11 april 2017 @ 22:05:10 #269
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_170156966
*O* voor goede echo's, plopjes en gesprekken op werkgebied *O* en nog welkom voor de nieuwe aanwas O+

Wij hebben donderdag een voorlichtingsavond in het ziekenhuis over bevallen in de kraamsuites. Maar door chaos in de familie heb ik er eigenlijk amper over na kunnen denken. Iemand nog tips waar ik op moet letten of wat ik zou kunnen vragen?
pi_170157539
ik heb om een of andere reden woensdag onthouden logi, zeg ik het morgen gewoon nog een keer. Fijne verjaardag alvast!

Twist een knipper *O* *O*

Thee ook goed nieuws :)
pi_170157541
quote:
17s.gif Op dinsdag 11 april 2017 21:43 schreef Logician2.0 het volgende:
Twist O+ O+ O+

Thx iedereen O+ maar ik moet nog 1 dagje langer wachten :)
Morgen ben ik jarig en overmorgen is de kz. O+
:D dan ga ik je morgenavond nog een keer succes wensen. Mocht ik dat vergeten, dan kan je mijn vorige berichtje nog een keer lezen ^O^
  dinsdag 11 april 2017 @ 23:37:23 #272
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_170159304
Goede echo's *O* Superfijn!

Dat klinkt goed Thee ^O^
pi_170160665
Wat goed Thee :)

Logi, het komt nu wel heel dichtbij. Hopelijk straks een heerlijke tijd O+

Slapen wordt hier steeds minder. Ben een uurtje geleden maar lekker tv gaan kijken. Heb alleen enorm trek in kaassoufflé, beetje een bijzonder tijdstip 8)7
pi_170160783
Gefeliciteerd met je verjaardag, Logi! *O* Nog heel even wachten op je cadeautje. O+
pi_170160928
Twist, wat fijn! *O*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_170161522
Gefeliciteerd met je verjaardag Logi!!! :)

Knippers voor Twist en Rena, superfijn!!!

& Thee wat goed!!
  Moderator woensdag 12 april 2017 @ 09:10:41 #277
382129 crew  Donna
pi_170161537
Twist een knipper!! *O*
pi_170161794
Twist een mooi knippertje, goed begin *O*
Thee hopelijk een nieuwe baan ? ( als ik het goed begrijp ? ) ^O^
Morgen duim ik voor Logi voor een mooie ontmoeting :@
pi_170162319
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 19:42 schreef Aloria het volgende:
[ afbeelding ]

Nekplooi was mooi, hersentjes waren een mooie vlindervorm, het hartje had 5 kamers en de kleine spruit zwaaide naar ons. Je kon de vingers tellen ! Echt prachtig.Ben nu helemaal verliefd en de angst van de 12 weken is nu ook voorbij. Ik word mem :D
Oh, wat mooi O+ en fijn dat alles er goed uitziet!

Twist, gefeliciteerd met ook zo'n mooi knipperend hartje! Wanneer ben jij uitgerekend?

Logician, gefeliciteerd met je verjaardag! *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_170163081
Knipper voor Twist! *O*

Wat een goed nieuws Thee!

Fijne verjaardag Logi :*
pi_170163279
Gefeliciteerd Logi! *O*

Aloria, wat een prachtig plaatje zo! O+

Dank allemaal voor de lieve reacties! O+

@Rena: ik ben nu ongeveer 7 weken, dus ergens eind november uitgerekend waarschijnlijk :)
Over 3 weken de officiële termijnecho (pfff, gaan 3 lange weken worden :{ )
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  woensdag 12 april 2017 @ 11:25:08 #282
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_170163511
Gefeliciteerd Logi! *O*
pi_170163552
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:08 schreef twist02 het volgende:
@Rena: ik ben nu ongeveer 7 weken, dus ergens eind november uitgerekend waarschijnlijk :)
Over 3 weken de officiële termijnecho (pfff, gaan 3 lange weken worden :{ )
Dan lopen we gelijk op, wat leuk :) Ik ben van de week teruggezet naar 7w3d dus kom uit op ongeveer 22 november! Ik mag 1 mei weer voor een echo.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_170163690
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 22:05 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
*O* voor goede echo's, plopjes en gesprekken op werkgebied *O* en nog welkom voor de nieuwe aanwas O+

Wij hebben donderdag een voorlichtingsavond in het ziekenhuis over bevallen in de kraamsuites. Maar door chaos in de familie heb ik er eigenlijk amper over na kunnen denken. Iemand nog tips waar ik op moet letten of wat ik zou kunnen vragen?
Jij bevalt in Gouda toch?

Bedenk wat je wilt... wel geen opwekkers, op de kruk/bal oid. wel of geen pijnstilling.

verder heb ik een erg fijne ervaring met de kraamsuites.
S. 2014
J. 2016
pi_170163984
Logi, gefeliciteerd met je verjaardag :*

Twist, een knipper *O* *O* *O*

Revenge of the hormones hier. Hoe durfde ik vorige week te zeggen dat ik niks voelde. :P Misselijk x 10, koppijn van heb ik jou daar en ik heb vandaag al 3 keer om niks gehuild. 8-)

Ik heb het overigens net als vorige keer echt kouder dan koud. Uiteindelijk kreeg ik het wel bloedverziekend heet, maar op het moment wil ik het liefst onder 3 dekentjes zitten. Iemand enig idee wanneer dat ongeveer omslaat?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  woensdag 12 april 2017 @ 12:06:37 #286
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_170164237
Knippers en goede echo's! *O*

Logi gefeliciteerd met je verjaardag! *O*

Kris, ik heb het de hele zwangerschap koud gehad. Vorige keer wel baat bij gehad (bevallen in een hittegolf, totaal geen last van gehad :P), maar deze keer zat ik ook te wachten of ik het ooit weer warm zou krijgen.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_170164455
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 21:18 schreef twist02 het volgende:
Jaaaa, we hebben een knipper! O+ :'( O+
Prachtig!!!
pi_170164975
Zouden die cravings qua eten nog een of ander doel hebben? Vandaag moest en zou ik bijvoorbeeld een pak melk hebben :') zou ik te weinig calcium hebben of gewoon zin in melk? Ik heb t soms ook met chilli cheese nuggets van de BK maar daarvoor gaat het niet op denk ik _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_170165232
O+ O+ O+ O+ O+ O+

Ik ga jullie missen :'(

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2017 14:01:55 ]
pi_170166024
Hier de hele zwangerschap ijskoude voeten en een hele koude buik. Ging niet over :D

Chilli cheese nuggets O+

Net weer door de keuring heen gekomen bij de verloskundige. Beeb ligt (nog) niet ingedaald en heeft het verder nog lekker
pi_170166032
quote:
17s.gif Op woensdag 12 april 2017 13:10 schreef Logician2.0 het volgende:
O+ O+ O+ O+ O+ O+

Ik ga jullie missen :'(
:*
  woensdag 12 april 2017 @ 14:09:30 #292
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_170166119
Logi gefeliciteerd met je verjaardag *O*

Je kan hier gewoon 'illegaal' blijven posten en bij de baby's is het ook leuk hoor :D
En de rest volgt vanzelf ;)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_170166305
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 12:52 schreef littledrummergirl het volgende:
Zouden die cravings qua eten nog een of ander doel hebben? Vandaag moest en zou ik bijvoorbeeld een pak melk hebben :') zou ik te weinig calcium hebben of gewoon zin in melk? Ik heb t soms ook met chilli cheese nuggets van de BK maar daarvoor gaat het niet op denk ik _O-
Het kan wel :P zo zijn er zwangere vrouwen die opeens krijtjes (willen) eten

Ik zag nog een mooie echo O+ en knippers!! *O*

Gefeliciteerd met je verjaardag Logi! Veel succes morgen!
pi_170166720
Lieve Logi! Heel veel succes morgen. Morgen ga je je kleintje ontmoeten! O+
pi_170168388
quote:
17s.gif Op woensdag 12 april 2017 13:10 schreef Logician2.0 het volgende:
O+ O+ O+ O+ O+ O+

Ik ga jullie missen :'(
"wij" in t babytopic zijn ook best leuk hoor :P

Gefeliciteerd met je verjaardag en veel succes en een fijne kennismaking morgen.
S. 2014
J. 2016
pi_170168527
Ik heb het vandaag ook al de hele dag enorm koud, terwijl ik het in de week van de positieve test vreselijk warm had. Ben ook niet helemaal fit op het moment, dus daar zou het ook aan kunnen liggen.

Mijn borsten lijken wel elke dag pijnlijker te worden, ze voelen ook heel "hard" aan, weet niet zo goed hoe het te omschrijven. Me in bed omdraaien is :X en dan draag ik al een katoenen topje voor wat ondersteuning. Is dit ook zoiets wat langzamerhand weer overgaat?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_170168632
Dat was hier alleen de eerste weken (en de eerste keer) rena. Gevoeligheid blijft, maar pijnlijk/strak staan wordt een stuk minder.

Logi, gefeliciteerd met je verjaardag *O*
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_170169266
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 16:16 schreef rena het volgende:
Ik heb het vandaag ook al de hele dag enorm koud, terwijl ik het in de week van de positieve test vreselijk warm had. Ben ook niet helemaal fit op het moment, dus daar zou het ook aan kunnen liggen.

Mijn borsten lijken wel elke dag pijnlijker te worden, ze voelen ook heel "hard" aan, weet niet zo goed hoe het te omschrijven. Me in bed omdraaien is :X en dan draag ik al een katoenen topje voor wat ondersteuning. Is dit ook zoiets wat langzamerhand weer overgaat?
Dat laatste heeft bij mij denk ik een week of 18 geduurd (maar bij jou vast korter :*) zelfs met het afdrogen of aantrekken van een bh.. Onwijs pijnlijk :{ maar nu is het over en kan ik eindelijk weer een normaal setje met beugel aan *O* voel me altijd zon leurende zeekoe in een sportbh _O- mja hier dan ook een f-cup }:|
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_170169313
quote:
17s.gif Op woensdag 12 april 2017 13:10 schreef Logician2.0 het volgende:
O+ O+ O+ O+ O+ O+

Ik ga jullie missen :'(
we komen je snel achterna :Y en in de tussentijd mag je gewoon illegaal hier posten hoor :Y

Fijne verjaardag vandaag en een heel fijne dag morgen :* you've got this *O* tijd om je meisje te ontmoeten *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_170169399
Borsten zijn hier ook flink gevoelig ja. En ik hoopte voorlopig nog even op m'n buik te kunnen slapen :{w
En ook een stuk voller/opvallender volgens man :D want daar had ik ook echt behoefte aan met cup E :')

Al is die buik nu voor mijn gevoel ook al niet echt meer te missen :')
Moet serieus al opletten wat voor kleding ik draag als ik het nog even stil wil houden op m'n werk :{ en dat zou ik het liefste nog wel even doen (tot na de termijnecho ofzo), maar weet niet of dat echt een optie gaat zijn...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_170172409
Logi, ik ga aan je denken morgen! :*

quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 16:57 schreef twist02 het volgende:

Al is die buik nu voor mijn gevoel ook al niet echt meer te missen :')
Moet serieus al opletten wat voor kleding ik draag als ik het nog even stil wil houden op m'n werk :{ en dat zou ik het liefste nog wel even doen (tot na de termijnecho ofzo), maar weet niet of dat echt een optie gaat zijn...
Ik heb de meeste familieleden pas na 20+ weken (dus na de combinatietest) ingelicht. Alleen oma had de opmerking 'Ik vond het al zo'n rare wijde trui', verder had niemand enig idee. :P
Je raekt an de dinge geweun.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')