abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 5 april 2017 @ 18:35:04 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170023991
Er is een nieuwe series op Netflix: The Mind of a Murderer.

Een bedrijfsadvocaat heeft zijn vriendin vermoord en wordt door een crimineel psycholoog geïnterviewd om te kijken of hij zijn daden heeft gedaan vanwege een psychologische stoornis.

Ik vind het fascinerend hoe de psycholoog te werk gaat. Ze interviewd hem over zijn geschiedenis, wat eigenlijk ook best interessant is. De man is is opgegroeid in een dysfunctionele familie. De moeder heeft psychopathische trekken, en de vader is een drugsmisbruiker en gewelddadig. De vader mishandeld de moeder en daardoor schopt ze hem uit huis toen de bedrijfsadvocaat 4 jaar oud was. Wanneer hij een tiener is, dwingt de moeder hem om bij zijn vader te gaan wonen omdat ze liever haar carrière voortrekt. De vader misbruikt nog steeds cocaïne en andere drugs. De vader mishandeld hem meerdere keren, steekt hem ook een keer in de been. Vervolgens verhuist hij naar zijn oma, waar hij met verkeerde vrienden omgaat. Zijn oma kan er niet goed mee omgaan en de moeder komt langs en mishandeld hem. Vervolgens stopt ze hem in een internaat pf zoiets. Daar wordt hij eerst veel gepest, maar daarna wordt hij een grote bullebak.

Maar hij is slim. Hij haalt zijn community college en gaat dan rechten studeren. Op een gegeven moment wordt hij bedrijfsadvocaat en werkt hij bij Wall Street. Rond deze tijd ontmoet hij zijn vriendin en in het begin gaat het goed, maar daarna gaat het mis. Hij flipt helemaal op en gegeven moment en vermoordt zijn vriendin op een gewelddadige manier.

Het fascinerend hoe de psycholoog te werk gaat. Ergens vind ik het ook eng, want ik kan mezelf herkennen in die man. Enige verschil is dat ik een hele lieve moeder heb. Daarom zou ik nooit agressie gebruiken bij iemand die het niet verdient (of agressie in het algemeen). Maar sommige kenmerken die die man heeft, heb ik ook. Zoals hypersensiviteit voor verlating van iemand die ik vertrouw. Wat vinden jullie van de serie?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170026985
Fictie of non fictie?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  woensdag 5 april 2017 @ 22:14:49 #3
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170030778
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:23 schreef spierbal het volgende:
Fictie of non fictie?
None fictie. Dat maakt het juist zo leuk.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')