abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 7 april 2017 @ 16:04:40 #26
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_170065865
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 16:00 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Die kabel is je hoofdaansluiting van de massa, als daar rottigheid is gaat je boordcomputer gek doen. En die boordcomputer stuurt weer je ontsteking, luchtmassameter, stappenmotor etc. aan. Dat massadraadje aan de bobine is meer bedoeld voor ontstoring. Bovendien is dat alleen de massa van de bobine, niet van de rest van de elektronica.
Oké, dus dat draadje aan de bobine is minder boeiend. Ik zal kijken of ik nog wat ijzer of koperdraad heb om het toch opnieuw vast te zetten, maar m'n aandacht dan vooral richten op die hoofd massa aansluiting. Op de foto's zie je dat er wel wat corrossie op die veerpoot lijkt te zitten, dus ben benieuwd.

Weet je toevallig ook waar die andere twee draden in foto 3 en 4 van zijn? Lijken ook vanuit ECU te komen,de ene is die geelwitte en die andere die met de bruine stekker, en ze hangen allebei compleet los.
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_170065992
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 april 2017 16:04 schreef mpc007 het volgende:

[..]

Oké, dus dat draadje aan de bobine is minder boeiend. Ik zal kijken of ik nog wat ijzer of koperdraad heb om het toch opnieuw vast te zetten, maar m'n aandacht dan vooral richten op die hoofd massa aansluiting. Op de foto's zie je dat er wel wat corrossie op die veerpoot lijkt te zitten, dus ben benieuwd.

Weet je toevallig ook waar die andere twee draden in foto 3 en 4 van zijn? Lijken ook vanuit ECU te komen,de ene is die geelwitte en die andere die met de bruine stekker, en ze hangen allebei compleet los.
Nee, ben helaas niet zo op de hoogte van wat Peugeot allemaal onder de motorkap bedenkt. Weet wel dat bij mijn vroegere Saab diverse losse connectoren hingen voor uitbreiding (alarm, APC, etc) Als daar echt niets bij in de buurt hangt waar het op zou moeten passen zou het iets dergelijks kunnen zijn. Kijk of die stekkertjes er bij de contacten vuil of schoon uitzien: vuil, dan hangt het al lange tijd los, schoon, dan zijn ze recentelijk ergens vanaf gekomen en moet er dus binnen de rijkwijdte een passende contraconnector zijn die ook schoon is.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
  vrijdag 7 april 2017 @ 16:24:25 #28
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_170066396
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 16:09 schreef BMWK111RS het volgende:

[..]

Nee, ben helaas niet zo op de hoogte van wat Peugeot allemaal onder de motorkap bedenkt. Weet wel dat bij mijn vroegere Saab diverse losse connectoren hingen voor uitbreiding (alarm, APC, etc) Als daar echt niets bij in de buurt hangt waar het op zou moeten passen zou het iets dergelijks kunnen zijn. Kijk of die stekkertjes er bij de contacten vuil of schoon uitzien: vuil, dan hangt het al lange tijd los, schoon, dan zijn ze recentelijk ergens vanaf gekomen en moet er dus binnen de rijkwijdte een passende contraconnector zijn die ook schoon is.
hm, snap het. als iemand het wel weet: hoor het graag! zal het volgende week bij de Peugeot garage ook even vragen.
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  vrijdag 7 april 2017 @ 20:22:10 #29
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_170072023
Ik heb dit holletje in mm blok gevonden, zou die slang daar in horen? Hij past bijna, zal stukje af moeten snijden om m er goed in te krijgen



http://imgur.com/a/Mb4nG
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_170074226
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 april 2017 20:22 schreef mpc007 het volgende:
Ik heb dit holletje in mm blok gevonden, zou die slang daar in horen? Hij past bijna, zal stukje af moeten snijden om m er goed in te krijgen

[ afbeelding ]

http://imgur.com/a/Mb4nG
Nee, eerder zo'n tuutje waar je de slang op duwt. Meestal op het spruitstuk of ergens onder het gasklephuis. Bedenk me nog iets, dat gasklephuis heeft ook een throttle positie sensor, meestal een potmeter die van weerstand veranderd als de gasklep wordt bedient. Als je dexe vervangt, moet hij vaak ook ingeregeld, ingeleerd worden.
.
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:49:09 #31
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_170074771
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:32 schreef Fer het volgende:

[..]

Nee, eerder zo'n tuutje waar je de slang op duwt. Meestal op het spruitstuk of ergens onder het gasklephuis. Bedenk me nog iets, dat gasklephuis heeft ook een throttle positie sensor, meestal een potmeter die van weerstand veranderd als de gasklep wordt bedient. Als je dexe vervangt, moet hij vaak ook ingeregeld, ingeleerd worden.
Je ziet op die plaatjes hoeveel lengte slang ik heb, dit is echt het enige in de beurt waar ie op zou kunnen. Gasklephuis zit veel te ver weg. En waar zou dat gaatje anders voor zijn? Qua diameter is het wel precies dezelfde maat.

Gaskleppositiesensor heb ik nooit veranderd, bij schoonmaken heb ik die onderdelen erop laten zitten, enkel stappenmotor is eraf geweest en opnieuw ingeleerd.
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  FOK!fotograaf zaterdag 8 april 2017 @ 02:37:45 #32
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170080120
Waar komt dat slangetje vandaan. Volgens mij, als ik het goed zie, heb je op je dampafzuiging een vrij tuutje waarin wel een slangetje hoort te zitten. Een google beurtje bevestigd dit. Je catch tankje kan in je rechter voorscherm zitten, zitten ze bij PSA vaker.



En hier een repo van een 98er 1.4 met ook zo'n slang naar voren... http://www.autoweek.nl/autoreview/36605/peugeot-106-sport-14

Nadeel aan de TUtjes is dat bij een D riem wissel eigenlijk de halve motor los moet. Kleppendeksel wil je eraf hebben, de bovenste motorsteun moet los om bij je kappen te komen, dus vaak haal je ook de luchtinlaat en filters los. Kan dus wel eens zijn dat een bepaald slangetje niet goed teruggezet is.

Overigens krijg ik jeuk van die losse kabeltjes die ingetapet zijn, maar dat ter zijde.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 8 april 2017 @ 02:53:56 #33
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_170080213
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 02:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
Waar komt dat slangetje vandaan. Volgens mij, als ik het goed zie, heb je op je dampafzuiging een vrij tuutje waarin wel een slangetje hoort te zitten. Een google beurtje bevestigd dit. Je catch tankje kan in je rechter voorscherm zitten, zitten ze bij PSA vaker.

[ afbeelding ]

En hier een repo van een 98er 1.4 met ook zo'n slang naar voren... http://www.autoweek.nl/autoreview/36605/peugeot-106-sport-14

Nadeel aan de TUtjes is dat bij een D riem wissel eigenlijk de halve motor los moet. Kleppendeksel wil je eraf hebben, de bovenste motorsteun moet los om bij je kappen te komen, dus vaak haal je ook de luchtinlaat en filters los. Kan dus wel eens zijn dat een bepaald slangetje niet goed teruggezet is.

Overigens krijg ik jeuk van die losse kabeltjes die ingetapet zijn, maar dat ter zijde.
Waar zie jij dat tuutje dan? Bedoel je met dampafzuiging de luchtinlaat?

Met ingetapet kabeltje bedoel je wellicht die gele uit foto 3? Zelf nooit ingetapet, daarmee zat ie ooit ergens vast. Heb inmiddels vermoeden waar die hoort, helemaal onder in het chassis ong recht onder zekeringenkast zit een oogje waar ie vermoedelijk op zat. Was dus ook een massakabeltje blijkbaar, want leidt nergens naar verder. Misschien van de airco ofzo.. eigenlijk heb ik gewoon een plattegrond nodig van die verdraaide motorruimte want ik weet amper de helft.. en in mijn 106 vraagbaak staat t enkel schematisch weergegeven.
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_170080310
Controleer de luchtinlaatslang eens op scheuren.
pi_170084222


richting inlaatspruitstuk en dan met een 90 graden bocht ergens waar de andere vacuumslangen zitten.

Niet op het rode cirkeltje letten, dat is niet van mij.
.
  zaterdag 8 april 2017 @ 20:34:18 #36
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_170091950
Mijn mororruimte ziet er toch iets anders uit. Bij deze een plaatje. Zoals je ziet is het slangetje nooit lang genoeg daar in de buurt te komen, zit onder ECU ook vast met klemmetje. De twee tuutjes die je links van het inlaatgedeelte ziet zijn ontluchtingsventielen waar niks op hoort.

http://imgur.com/a/3Oc0R
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_170093813
Als je zeker weten dat de vacuüm goed is. Moet je een andere gasklep sensor, gasklephuis of stationair regelaar proberen.
.
  zaterdag 8 april 2017 @ 21:55:23 #38
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_170094039
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:46 schreef Fer het volgende:
Als je zeker weten dat de vacuüm goed is. Moet je een andere gasklep sensor, gasklephuis of stationair regelaar proberen.
Ik weet niet of het goed is, die slang zal toch ergens op moeten maar ik weet nog niet waar. Dat verhaal dat er dus ergens valse lucht gezogen wordt is best aannemelijk.
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  FOK!fotograaf zaterdag 8 april 2017 @ 21:59:37 #39
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170094149
En toch komt die slang daarvandaan. Heb het idee dat ie lek is geraakt, het lekke stuk eruit is gesneden en met een kleiner slangetje weer gekoppeld is. En wtf. Een dikke torqx parker in de andere kant.

Maar even serieus kerel, wat is er met je wagen gebeurt? Ik zie nog veel meer dode eindjes, ik zie losse en afgeknipte kabels, open slangen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 20:34 schreef mpc007 het volgende:
De twee tuutjes die je links van het inlaatgedeelte ziet zijn ontluchtingsventielen waar niks op hoort.
Rare manier van ontluchten. Nog nooit gezien.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 8 april 2017 @ 23:27:06 #40
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_170096316
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
En toch komt die slang daarvandaan. Heb het idee dat ie lek is geraakt, het lekke stuk eruit is gesneden en met een kleiner slangetje weer gekoppeld is. En wtf. Een dikke torqx parker in de andere kant.

Maar even serieus kerel, wat is er met je wagen gebeurt? Ik zie nog veel meer dode eindjes, ik zie losse en afgeknipte kabels, open slangen.

[..]

Rare manier van ontluchten. Nog nooit gezien.
Hm, dat klinkt wel geloofwaardig ja. Dus normaliter komt ie uit op de plek waar die Torx tuut met die twee klemmetjes zit? Dat is iig wel dicht, dus valse lucht zal ie daar niet trekken. Wat kan ik t beste met andere eind doen, open laten of ook dicht maken?

Wat bedoel je met andere dode eindjes? Afgeknipte kabels? Behalve de nrs 1-4 die ik al eerder aanwees vind ik niks. Dat op sommige plekken de kabelhuls wat weggesleten is zal door de hoge km stand komen. De vorige eigenaar was automonteur dus vermoedelijk is hij verantwoordelijk voor de meeste 'creatieve' oplossingen. Het enige wat ik zelf heb gedaan qua kabels is de slangen die echt bloot leggen gerepareerd met alu tape, maar die zitten vooral aan de andere kant van het blok. T is ook Mn eerste auto, toen ik m bezichtigde vielen die dingen daardoor niet direct op. Overigens loopt ie erg goed, afgezien van het probleem waar ik mee opende.

Die ontluchting bedoel ik verwarming mee..
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  zaterdag 8 april 2017 @ 23:33:42 #41
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_170096451
Overigens heel erg bedankt voor jullie adviezen en hulp tot nu toe, waardeer het enorm!
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_170098598
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 april 2017 21:55 schreef mpc007 het volgende:

[..]

Ik weet niet of het goed is, die slang zal toch ergens op moeten maar ik weet nog niet waar. Dat verhaal dat er dus ergens valse lucht gezogen wordt is best aannemelijk.
Google eens op afbeeldingen van hetzelfde type motorblok, denk dat er dan al eea duidelijk(er) zal worden.
Pizza Boom heeft wel gelijk dat er nogal wat losse eindjes zijn.
Er is op een aantal plaatsen geknipt en afgedopt en dan is de vraag waarom?
Wellicht dat je met een originele afbeelding een idee kunt krijgen?

Ik hoop dat je er achter komt en het kunt verhelpen. :Y
pi_170100971
Punt is wel dat met het schroefje erin, hij daar in principe geen valse lucht trekt. Misschien toch een sensor probleem.
.
pi_170101088
Valse lucht checken door lekker remmenreiniger te sprayen op en rond de luchtslangen. Als je stationair dan hoger gaat heb je valse lucht
  zondag 9 april 2017 @ 12:07:48 #45
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_170103244
Hetzelfde blok (psa 1.4 8v Tu3JP) ziet er niet in iedere auto hetzelfde uit, dat compliceert de boel enigszins. Daarnaast hoor ik graag welke losse eindjes je dan nog meer bedoelt? Dat van die remmenreiniger ga ik proberen.

Wat kan ik nu het beste doen met dat open einde van die tank afzuigslang? Zo laten of toch dicht maken?
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  zondag 9 april 2017 @ 13:10:33 #46
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_170104237
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 09:55 schreef Fer het volgende:
Punt is wel dat met het schroefje erin, hij daar in principe geen valse lucht trekt. Misschien toch een sensor probleem.
Welke sensoren zouden het kunnen zijn? Ik ken MAP, Luchtmassa, temperatuur, en gaskleppositie. Volgens mijn klusgids zouden die wel een ECU code geven als daar iets mis mee is, dus hopelijk weet ik daar dinsdag meer over
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_170104503
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 09:55 schreef Fer het volgende:
Punt is wel dat met het schroefje erin, hij daar in principe geen valse lucht trekt. Misschien toch een sensor probleem.
Kee, mee eens.
Maar oorspronkelijk was die slang ergens mee verbonden en misschien wel met een essentieel iets.
  zondag 9 april 2017 @ 14:52:12 #48
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_170106107
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 13:28 schreef vannelle het volgende:

[..]

Kee, mee eens.
Maar oorspronkelijk was die slang ergens mee verbonden en misschien wel met een essentieel iets.
We zijn er inmiddels wel achter dat het van de tankafzuiging moet zijn. Nu komen die dampen terecht in de open lucht en normaal worden ze opnieuw gebruikt via het inlaattraject. De vraag is of ik dat open slangetje dus eigenlijk beter dicht kan maken of dat dit ook niet goed is omdat het dan niet meer weg kan.
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_170117767
Hoi,

Ik ga voor een defecte gaskleppositiesensor.
  maandag 10 april 2017 @ 01:00:08 #50
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_170121093
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 22:06 schreef Scale het volgende:
Hoi,

Ik ga voor een defecte gaskleppositiesensor.
Wat is je argumentatie? :D
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')