Ken ik niet! Nooit eerder van gehoord icm de 1.4 Tu motor, dus vraag het me af!quote:Op woensdag 5 april 2017 15:10 schreef PascalDutch het volgende:
Stationair toerentalmeter? Overigens geen idee of jouw auto dit heeft, misschien kunnen de pro's dit bevestigen of ontkrachten
Nee, dat is geen probleem! Als ie uitvalt kan ik 'm direct weer starten en bromt ie vrolijk verder, of ik nog doorrol of stilsta maakt daarbij niet uit.quote:Op woensdag 5 april 2017 16:43 schreef Ridocar het volgende:
Heeft 'ie ook moeite met een warme start, gewoon in stilstand?
Bobine kun je trouwens zo meten als je die uit wilt sluiten door de weerstand van de spoelen te meten met een multimeter.
Wat bedoel je daar precies mee?quote:Op woensdag 5 april 2017 20:42 schreef halfway het volgende:
Bij een franse auto begin je eerst met de massa te controleren.
Die stappenmotor heb ik nieuw gefixt, en gasklephuis dus ook al zo goed mogelijk gereinigd. Waar zou ik evt nog meer valse lucht kunnen hebben?quote:Op woensdag 5 april 2017 19:24 schreef Hendroit het volgende:
Zeer waarschijnlijk de stappenmotor, zag inderdaad dat je deze al vervangen hebt. Was dit een nieuwe of 2e hands?
Ze gaan heel vaak stuk.
Probeer anders een compleet gasklephuis van de sloperij (incl stappenmotor)
Als dit niet werkt is er waarschijnlijk valse lucht ergens
Jep, gewoon op gelijkspanning zetten. De nominale laadspanning moet 14.2 Volt zijn. Wijkt 'ie daar heel erg van af, dan zou daar wel eens een probleem in kunnen zitten.quote:Op donderdag 6 april 2017 16:17 schreef mpc007 het volgende:
Nee als ie koud is heb ik nooit problemen, echt nooit. Je kunt zien dat het toerental dan hoger is door de automatische choke en het rijker draaien van de motor waarschijnlijk voorkomt dat het probleem ook deels.
Het probleem doet zich dus inderdaad voor zodra je de koppeling intrapt, dan zakt toerenteller natuurlijk terug naar stationair waarbij hij soms te laag duikt en uitvalt. Of gaat wiebelen, en dan uitvalt.
Overigens vandaag even multimeter gehaald, ik hoorde dat je daar via je accu ook je dynamo mee kunt testen? Dan kan ik dat uitsluiten!
Heel veel problemen komen door een slechte massa.quote:
Carter ontluchting, afzuiging kleppendeksel, anderen vacuumslangen, zoals van de rembekrachtiger of de tank afzuigingquote:Op woensdag 5 april 2017 23:31 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Die stappenmotor heb ik nieuw gefixt, en gasklephuis dus ook al zo goed mogelijk gereinigd. Waar zou ik evt nog meer valse lucht kunnen hebben?
Hmm, interessant! Waar heb je dat gevonden? Ik zal dat slangetje morgen eens dichtstoppen en kijken wat t uitmaaktquote:Op vrijdag 7 april 2017 01:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Carter ontluchting, afzuiging kleppendeksel, anderen vacuumslangen, zoals van de rembekrachtiger of de tank afzuiging
Roestvorming onder de massa-aansluiting naar chassis komt nog wel eens voor en kan tot zeer interessante en moeilijk te diagnostiseren klachten leiden, omdat het vaak tot onregelmatig optredende klachten leidt.quote:
Je bedoelt de massa die van minpool accu naar veerpoot loopt? Of een andere?quote:Op vrijdag 7 april 2017 05:33 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Roestvorming onder de massa-aansluiting naar chassis komt nog wel eens voor en kan tot zeer interessante en moeilijk te diagnostiseren klachten leiden, omdat het vaak tot onregelmatig optredende klachten leidt.
Die ja. Losmaken en kijken of het echt wel metaal op metaal is en niet metaal op roest. Zodra daar teveel overgangsweerstand is kan je boordcomputer helemaal gek worden. Dat uit zich vaak als onregelmatig stationair lopen (zoeken), soms in de noodloop springen met een veel hoger verbruik en meer van dat soort fraais. Is voor garages vaak moeilijk te vinden omdat ze domweg de OBD2 uitlezen en die registreert geen fouten omdat er feitelijk geen fouten zijn.quote:Op vrijdag 7 april 2017 06:29 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Je bedoelt de massa die van minpool accu naar veerpoot loopt? Of een andere?
NEE, dat slangetje hoort aangesloten op het spruitstuk. Als op die aansluiting nu niks zit, zuigt de motor daar valse lucht aan.quote:Op vrijdag 7 april 2017 02:27 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Hmm, interessant! Waar heb je dat gevonden? Ik zal dat slangetje morgen eens dichtstoppen en kijken wat t uitmaakt
Oke, ga ik doen! Is niet zo dat dat losse massadraadje op de bobine toch nog bijdraagt?quote:Op vrijdag 7 april 2017 07:31 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Die ja. Losmaken en kijken of het echt wel metaal op metaal is en niet metaal op roest. Zodra daar teveel overgangsweerstand is kan je boordcomputer helemaal gek worden. Dat uit zich vaak als onregelmatig stationair lopen (zoeken), soms in de noodloop springen met een veel hoger verbruik en meer van dat soort fraais. Is voor garages vaak moeilijk te vinden omdat ze domweg de OBD2 uitlezen en die registreert geen fouten omdat er feitelijk geen fouten zijn.
Hm, heeft al los gezeten zolang ik de auto heb! Waar op het spruitstuk zit dat aangesloten??quote:Op vrijdag 7 april 2017 07:48 schreef Fer het volgende:
[..]
NEE, dat slangetje hoort aangesloten op het spruitstuk. Als op die aansluiting nu niks zit, zuigt de motor daar valse lucht aan.
Je moet dat slangetje weer aansluiten.
Die kabel is je hoofdaansluiting van de massa, als daar rottigheid is gaat je boordcomputer gek doen. En die boordcomputer stuurt weer je ontsteking, luchtmassameter, stappenmotor etc. aan. Dat massadraadje aan de bobine is meer bedoeld voor ontstoring. Bovendien is dat alleen de massa van de bobine, niet van de rest van de elektronica.quote:Op vrijdag 7 april 2017 15:21 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Oke, ga ik doen! Is niet zo dat dat losse massadraadje op de bobine toch nog bijdraagt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |