abonnementen ibood.com bol.com
pi_170093742
registreer om deze reclame te verbergen
Ik lig al in bed, nadat vriend vanaf 8 uur al in bed lag, want dreumes gaat NIET alleen slapen :{ ik vermoed weer tandjesleed, want nog niet alle kiezen zijn ook echt door en hij zevert als een dolle.
Hij komt wel steeds een kusje geven nu O+

De wondere wereld van de eigen wil. Extra 'hard' gaan spelen als ik zeg dat we uit bad gaan. Boos worden als ik de laatste rozijntjes uit het doosje aan hem geef (terwijl het hem zelf niet lukt). Eerst keihard lachen als ik hem ondersteboven laat vliegen, en dan ineens heel hard brullen daarom.
Iedere dag leer ik iets nieuws en iedere dag moet ik weer iets afleren :s)
pi_170097243
Gewoon mee blijven posten hoor McLaura! Elk kind is anders, vind ik altijd zo leuk om te zien. Herken het ook wel, Q kletst wel, maar is motorisch vrij traag en wordt nu ook regelmatig ingehaald met kletsen. Ik zie dat hij steeds nieuwe dingen leert en meer kan, maar als ik dan op een verjaardag andere kindjes van rond zijn leeftijd zie, oogt hij altijd een stukje jonger en kan nog wat minder. Ben zelf ontiegelijk onzeker, dus ga al te snel vergelijken en me zorgen maken :@ Waardoor bijlezen soms wat lastig is, omdat ik me zo snel druk maak, maar het ook weer leuk vind jullie verhalen te lezen, lastig :')

Maargoed, wij horen hier dus al niet meer :o Maar had nog beloofd foto's te posten, dus hier zijn ze dan eindelijk!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170099240
Wat een kerel, Gevalletje O+

En qua ontwikkeling zie je denk ik vooral wat je eigen kind nog niet kan tov andere kinderen. Terwijl jouw kind dan waarschijnlijk weer dingen kan die de ander niet kan.
En anders kun je gewoon iets langer genieten van een jong kindje. Praten gaan ze nog genoeg, en bewegen ook ;)
pi_170100578
Halleluja! Hier is sinds gister hoektand 4 door. Hij heeft moet nu alleen zijn achterste set kiezen nog, dan is zijn melkgebit compleet. Hopelijk is het nu even rustig op tandvlak, want ik vind de vrolijke dreumes die ik nu heb een stuk leuker dan het jammerige exemplaar van de laatste maand. Maarja, 4 hoektanden direct na elkaar krijgen, wat wil je.. :'(
pi_170100807
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 13:02 schreef LuDann het volgende:
Ik vind het lastige aan de vele verschillende meningen en discussies dat dingen zo ongenuanceerd moeten vaak.

En ook vind ik het lastig om de grens te bepalen. Zo at ik laatst bij iemand mee wiens dreumes niet wilde eten. Toen dwong zij met haar lepel zijn mond open om hem te dwingen tot eten. Het werd dus een hele strijd, het kind MOEST eten. Ik heb toen wel gevraagd waarom ze het zo belangrijk vond dat hij perse moest eten. Ja, daar zit een oordeel in, dat geef ik eerlijk toe. Maar ik vond het zo sneu.
Dat IS ook sneu. Het enige waar een kind controle over heeft, is of hij eet. Ik krijg een heel naar gevoel van het "binnendringen" van een weigerend kind, maar misschien ben ik wat overgevoelig op dat vlak. Ik denk dat een kind, hoe jong ook, al het recht heeft om "nee" te zeggen of iets te weigeren. Koen bepaalt f hij eet, niet ik.

Het oordelen uit de omgeving en het zelf oordelen over een ander ligt natuurlijk altijd op de loer. Het vergelijken ook. Wat ik wel vreselijk irritant vind, is zo'n situatie die Jgartrut omschrijft. Niet afwachten wat het verhaal is, of vertellen hoe leuk je iets voor de ander vindt, maar gelijk benoemen hoe dat bij je eigen kind is/was.

Mijn beste vriendin is in het bezit van een enorm ondernemende dreumes die overal op klimt en klautert, en zelfs dan vind ik het lastig om niet gelijk te roepen:"Gelukkig doet de mijne dat niet!". Zij heeft er meer aan dat ik in elk geval begin met:"Jeetje, je zult je af en toe wel rotschrikken!".

En ja, ik vind het wel eens lastig dat Koen niet praat. Niks, ook geen "mama". Bij Thijs lag de oorzaak bij de oren, en die begon pas met 2,5 echt te praten. Koen is misschien gewoon een "slow starter", die ook nog eens erg hypermobiel is en veel tijd nodig heeft (gehad) om zich lichamelijk te ontwikkelen. Hij loopt nu eindelijk een beetje normaal, dat wil zeggen, normaal voor een kind dat net loopt (en hij loopt sinds oktober....).
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_170101116
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 08:11 schreef McLaura het volgende:
Mijn dreumes van bijna 22 maanden praat en gebaart niet. Daarom ben ik een beetje stil hier, ik heb het gevoel dat hij er niet helemaal bij hoort.
Begrijp je hem wel? En hij jou?
Hoe maakt je dreumes nu duidelijk waar de behoefte ligt of wat er speelt? (oprechte vragen. Het lijkt mij dan nog lastiger)

Het is ook niet dat hij een miljoen gebaren heeft hoor ;) Hij is fysiek verder dan communicatie. En de ene week iets meer dan de andere keer en de volgende keer weer terug bij af ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Stippelrientje op 09-04-2017 10:13:38 ]
Schudden voor gebruik
pi_170101148
ach, praten gaan ze nog genoeg doen. Ik vind dat onbegrijpelijke brabbelen wat O doet juist wel leuk! Het is alleen jammer dat dat voor hem soms wat frustrerend is. Heb je ook niet het idee dat hij dingen duidelijk probeer te maken en oefent met klanken? Hier bleek ook pas later dat hij best wat dingen aangeeft, maar je moet het wel kunnen ontcijferen. Dat z'n Bumba knuffel 'Ba' heet heeft toch wel even geduurd, net als dat 'Kre' cracker is. En z'n waterfles is nog steeds wijzen en gillen :') en de twee keer mama was blijkbaar een toevalstreffer...
¸¸.´`.¸¸.´`.¸><(((>
pi_170101153
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 12:09 schreef McLaura het volgende:
Nee Twist, tuurlijk niet, en zo wordt het ook niet opgevat! Als ik vertel dat mijn dreumes zichzelf heel goed kan vermaken en graag speelt met alles wat hij tegenkomt, bedoel ik dat evenmin anders dan gewoon trots!
Deed de mijne dat maar eens zonder mij in dezelfde m2 ruimte

*jaloers*

hahaha
Schudden voor gebruik
pi_170101159
Ik moet eerlijk bekennen dat ik met eten wel probeer te sturen op het moment. Ik geef eerst groenten en daarna vlees. Hij lust groente heel graag, maar als hij eenmaal vlees heeft gehad valt groente sowieso in het niet.
Maar als er geen groente naar binnen gaan krijgt hij alsnog een stukje vlees. En zonder eten is ook prima, gebeurt alleen nooit echt, onze smulpaap O+
pi_170101187
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 12:20 schreef twist02 het volgende:
Dan is het goed! ;)

Over trots gesproken: mijn dreumes kan sinds een week of 2 zelf op een stoeprandje stappen, en ook er vanaf! :o

Om een idee te geven van d'r motorische skills :')
Hier stopt hij soms voor een 2 cm hoge stoeprand, bukt en gaat all 4 de stoep op om weer verder te kunnen lopen. :') Hij stapt dan wel weer zonder moeite op hogere stoepranden :?

Hij kan sinds 3,5 week een soort van rennen _O- Dat gaat niet veel harder dan lopen, maar het ziet eruit alsof hij op zijn plek rent en draait meer met zijn kont en zwaait zijn armen langs zijn lijf als flash :7
Schudden voor gebruik
pi_170101200
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 10:05 schreef FlyingFish het volgende:
ach, praten gaan ze nog genoeg doen. Ik vind dat onbegrijpelijke brabbelen wat O doet juist wel leuk! Het is alleen jammer dat dat voor hem soms wat frustrerend is. Heb je ook niet het idee dat hij dingen duidelijk probeer te maken en oefent met klanken? Hier bleek ook pas later dat hij best wat dingen aangeeft, maar je moet het wel kunnen ontcijferen. Dat z'n Bumba knuffel 'Ba' heet heeft toch wel even geduurd, net als dat 'Kre' cracker is. En z'n waterfles is nog steeds wijzen en gillen :') en de twee keer mama was blijkbaar een toevalstreffer...
Herkenbaar. S. heeft denk ik best een uitgebreid vocabulaire, maar zie maar eens te ontdekken welke variatie op 'kra' wat betekent.

Trouwens, volgens een vriendin die logopedist is, is het heel knap als zo'n kleintjes 'kre' of 'kra' kunnen zeggen, omdat de 'k' en 'r' de laatste letters zijn die ze kunnen zeggen vaak :+
Uiteraard was ik trots, want 'kra' is ongeveer het enige dat eruit komt :')
pi_170101291
Echt? De K lastig?

Misschien dat zijn voorliefde voor geitenkaas hier dan helpt? "Kaaaaaa!"
Of de "Ka ka - ka ka" (vogelgeluid)

de s is nog erg lastig.
Schudden voor gebruik
pi_170101764
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 10:03 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Begrijp je hem wel? En hij jou?
Hoe maakt je dreumes nu duidelijk waar de behoefte ligt of wat er speelt? (oprechte vragen. Het lijkt mij dan nog lastiger)

Hij doet "buhbuhbuh" en kleeft aan mijn been. Als hij drinken wil, pakt hij zijn beker en doet "buhbuhbuh". Als hij honger heeft, gaat hij bij het keukenhek staan en doet... vul maar in.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  zondag 9 april 2017 @ 10:45:55 #89
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_170101771
De k en kr gaat hier ook prima :?
De S is wel lastig, vooral SL. Maar het gaat wel steeds beter :) Dus slaapzak was eerst 'nepkak' en nu 'slaapslak'.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_170101986
Wat een knappe kerel Gevalletje! Goed haar heeft ie O+
De k is bij mijn peuter van 3 nog steeds een t! Af en toe hoor ik een hybride t/k komen nu. Dreumes houdt het nog bij aai, papa, mama, mij (mijn), ba (bal), da (dag). Kopie van zijn zus vooralsnog qua hoeveelheid woordjes met 14 mnd en die kletst nu oneindig. 'Huhuhuuuuuu' voldoet voor hem ook nog bij van alles wat hij wil/niet wil eventueel begeleid met wijzen. Klinkt alsof jouw kerel prima duidelijk maakt wat hij wil McLaura ;)
pi_170101993
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 10:09 schreef LeSage het volgende:

[..]

Herkenbaar. S. heeft denk ik best een uitgebreid vocabulaire, maar zie maar eens te ontdekken welke variatie op 'kra' wat betekent.

Trouwens, volgens een vriendin die logopedist is, is het heel knap als zo'n kleintjes 'kre' of 'kra' kunnen zeggen, omdat de 'k' en 'r' de laatste letters zijn die ze kunnen zeggen vaak :+
Uiteraard was ik trots, want 'kra' is ongeveer het enige dat eruit komt :')
Echt ja?
Auto is krakra
Vrachtauto is krakrakra
Graafmachine is krakrakrrrrrr
Tractor is krakro

En aangezien Twix een echte jongen is, horen wij dit de hele dag!
pi_170102058
:D wat grappig die verschillende variaties op kra voor verwante voertuigen
pi_170102115
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 10:44 schreef McLaura het volgende:

[..]

Hij doet "buhbuhbuh" en kleeft aan mijn been. Als hij drinken wil, pakt hij zijn beker en doet "buhbuhbuh". Als hij honger heeft, gaat hij bij het keukenhek staan en doet... vul maar in.

Maar toch vaste dingen om duidelijk te maken.
Hier is het vooral ook wijzen :D Beker vastpakken, wijzen naar de gang, wijzen naar de keuken (want dat is de route..), wijzen naar de kraan.
Schudden voor gebruik
pi_170102132
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 11:00 schreef Malteser het volgende:

[..]

Echt ja?
Auto is krakra
Vrachtauto is krakrakra
Tractor is krakro

Hahah tof!
Schudden voor gebruik
pi_170102207
Oe: ik was 'Di!'(dicht) nog vergeten. Zeer belangrijk woord ivm onze fantastische prullenbak :)
Vind het vooral fijn dat kleine opdrachtjes nu worden begrepen: dan weet je dat er iig geen heel ernstige gehoorproblemen zijn (altijd een beetje bezorgd om geweest ivm veelvuldige en vooral heftige oorontstekingen)
pi_170102246
Wijzen en dan kwaad worden omdat ouders het verkeerde doen/voor je pakken is hier zwaar populair :')
pi_170103069
Haha! De k en de r gaan hier ook nog niet echt. In sommige woorden wel. "Kijken" wordt bijvoorbeeld tijten", maar de kerstman is wel gewoon "kesman". Verder noemt ze zichzelf nu Nowa ipv Noja, zo langzaamaan komen we er wel.

Verder kletst ze elke dag meer en maakt ze langere zinnen, die ook steeds vaker correct zijn. Gisteren lag ze met haar zusje in de box en zei ze ineens "Jenne lekkuh sapuh onde deten. Tusten Jenne!"

O ja, en ze kent nu ook onze namen: mij noemt ze Tessie. :D O+
pi_170103183
'Di' is hier ook favoriet! Vooral lades opendoen en dan steeds 'di!'

En alles met wielen is O+ En dan 'brrrrrrrrr'. Wel herkenbaar, Malteser, echt jongensgedrag dat ik bij mezelf totaal niet herken, die voorliefde voor voertuigen.

En dat wijzen O+ Ik hou van dat vingertje, beetje dwingend, en dolgelukkig als ik weet wat hij bedoelde!
pi_170104097
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 11:00 schreef Malteser het volgende:

[..]

Echt ja?
Auto is krakra
Vrachtauto is krakrakra
Tractor is krakro

Oh er zijn er dus meer die dat zo doen O+
J zei eerst kra tegen traktor, daarna werd kra alles met wielen en krakra was traktor.
pi_170110111
Oh, kijk: beeld erbij:

*weg*

[ Bericht 61% gewijzigd door McLaura op 11-04-2017 12:55:38 ]
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')