abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170001293
Een bekend verschijnsel is dat juist wanneer er tijdsdruk is er geen druppel inkt uit je pen komt.

Wat is de manier om jezelf te overwinnen ?

Want ik denk dat het puur je eigen persoon is die op dat moment roet in het eten aan het gooien is.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_170001343
Nieuwe pen kopen?
Ik wil mod worden.
pi_170001392
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 18:43 schreef Sigaartje het volgende:
Nieuwe pen kopen?
Nee dat helpt denk ik niet ik typ trouwens meestal ondanks ik het schrijven noem.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_170001478
Ik schrijf altijd met potlood. Als ik iets moet schrijven begin ik gewoon en dan ontwikkelt zich vanzelf een verhaal. Heel vaak sneuvelt het begin dan.
Ik wil mod worden.
pi_170001725
Lezen wat anderen schrijven?
Google is your friend, abuse your friends
pi_170001774
Open een topic op fok!, troll je zusje, doe inspiratie op.
pi_170002283
Een hele goede tip voor als je meerdere dagen werk hebt, om te stoppen als het lekker gaat. Je kan veel makkelijker een goede flow vervolgen dan een slechte flow opnieuw opstarten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_170003306
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 19:20 schreef Jordy-B het volgende:
Een hele goede tip voor als je meerdere dagen werk hebt, om te stoppen als het lekker gaat. Je kan veel makkelijker een goede flow vervolgen dan een slechte flow opnieuw opstarten.
:?
pi_170003419
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 19:20 schreef Jordy-B het volgende:
Jij moet geen schrijver worden. :{
Ik snap er de ballen van... 8)7
Ik wil mod worden.
pi_170335790
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 april 2017 18:41 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Een bekend verschijnsel is dat juist wanneer er tijdsdruk is er geen druppel inkt uit je pen komt.

Wat is de manier om jezelf te overwinnen ?

Want ik denk dat het puur je eigen persoon is die op dat moment roet in het eten aan het gooien is.
Bij mij gaat het juist goed onder tijdsdruk. Ik kan weken niets doen en een uur voor de deadline krijg ik alles op papier :') Onnodig stressvol.

Van lopend muziek luisteren, gesprekken voeren en brainstormen krijg ik vaak wel inspiratie.
Look what the cat dragged in...
pi_170336743
quote:
5s.gif Op dinsdag 4 april 2017 20:04 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

:?
Nou, als je een project hebt wat meerdere dagen duurt, bijvoorbeeld een boek, ofzo. Dan moet je tussen het schrijven door ook wel eens eten, of slapen, of dat soort dingen.

Dan is het beter om te stoppen op een punt waarop alles vanzelf lijkt te gaan, zodat je de volgende dag makkelijk kan vervolgen, in plaats van door te werken tot het niet meer zo makkelijk gaat. Want dan heb je de volgende dag echt veel meer moeite om op gang te komen. Het is contra-intu´tief om te stoppen als het goed gaat, maar dat werkt dus wel om de volgende dag goed te kunnen beginnen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_170395251
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 19:29 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nou, als je een project hebt wat meerdere dagen duurt, bijvoorbeeld een boek, ofzo. Dan moet je tussen het schrijven door ook wel eens eten, of slapen, of dat soort dingen.

Dan is het beter om te stoppen op een punt waarop alles vanzelf lijkt te gaan, zodat je de volgende dag makkelijk kan vervolgen, in plaats van door te werken tot het niet meer zo makkelijk gaat. Want dan heb je de volgende dag echt veel meer moeite om op gang te komen. Het is contra-intu´tief om te stoppen als het goed gaat, maar dat werkt dus wel om de volgende dag goed te kunnen beginnen.
Ik probeer je te berijpen maar het lukt me niet ;(
pi_170397114
Zo moeilijk is het niet te begrijpen toch :P

1. Je schrijft en bent in een flow.
2. Je bent in een flow en stopt met schrijven.
3. Je stopt met schrijven en gaat andere dingen doen waaronder slapen.
4. De volgende dag ga je verder met schrijven en als het goed is, gaat het schrijven makkelijker.
Look what the cat dragged in...
  dinsdag 25 april 2017 @ 11:46:06 #14
467254 lazymaniac
levensgenieter
pi_170473541
Inderdaad, lezen wat anderen schrijven. Je weet meestal wel waar je over wilt schrijven.
Je kunt ook googlen op een onderwerp dat biedt inspiratie. Laat wat je al geschreven hebt door anderen lezen en laat hen feedback geven, dat inspireert ook.
En als de eerste zin die bij je opkomt superslecht is maar je kan geen betere zin verzinnen (lol), schrijf die zin dan toch op. Je kunt hem daarna altijd aanpassen, door je eerste ingeving op te schrijven kom je in ieder geval op gang en dat krijgt meestal een vervolg.
Kortom: ''F$#@ writerblocks!'.
https://www.comedyspot.nl/
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')