abonnement Unibet Coolblue
pi_170000492
Hoi Allen,

Ik ben op zoek naar jullie immer aanwezige kennis en wijsheid. Nu is het zo dat ik in bezit ben van een prachtige suzuki alto uit 2004 waarvan de koppelingsplaten zijn versleten. Bakkie heeft 120kdm op de teller. Dus daarom meerdere vragen:
1) wat zijn ongeveer de kosten voor het vervangen van de koppelingsplaten (en de rest van de meuk daarvoor nodig). na googlen kan ik geen goede indicatie vinden. Liefst geen beunhaas.
2) De altijd aanwezige strikvraag. De auto mankeert verder niets en het lijkt erop dat deze nog wel een tijdje mee kan gaan. Is het het waard om deze investering te doen.
3) Kennen jullie een betrouwbare garage in Rotterdam e.o.?

Alvast bedankt voor de hulp!

groetjes,

Dicing
pi_170000737
Is 120.000 niet een beetje vroeg ? 11.gif
pi_170000827
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 april 2017 18:17 schreef Treinhomo het volgende:
Is 120.000 niet een beetje vroeg ? [ afbeelding ]
Neuh.

@TS complete koppeling is iets van 400 euro als je het laat doen door een garage. Dan schakelt hij ook beter en die dingen zijn niet kapot te krijgen. Ken je een beun dan ben je voor 200 wel klaar.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170000840
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 april 2017 18:17 schreef Treinhomo het volgende:
Is 120.000 niet een beetje vroeg ? [ afbeelding ]
Wat ik zo begrijp wel :) Is de auto van mijn vriendin, maar volgens mij zit er een verhaaltje achter met betrekking tot vorige bezitter enzo.
pi_170000844
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 18:22 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Neuh.

@TS complete koppeling is iets van 400 euro als je het laat doen door een garage. Dan schakelt hij ook beter en die dingen zijn niet kapot te krijgen. Ken je een beun dan ben je voor 200 wel klaar.
Dit dus
pi_170000867
quote:
Op dinsdag 4 april 2017 18:22 schreef BoneThugss het volgende:
Neuh.
Doe ik er dan zó lang mee ? 11.gif

Ik heb nog nooit koppelingsplaten hoeven laten vervangen. :@
pi_170000937
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 april 2017 18:24 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Doe ik er dan zó lang mee ? [ afbeelding ]

Ik heb nog nooit koppelingsplaten hoeven laten vervangen. :@
Er is een geval bekend van iemand die de miljoen kilometer heeft gehaald met originele koppeling. Dat ligt heel erg aan je rijstijl en zo'n suzuki weegt niks en heeft toch een aardig motortje. Dus ik ga er van uit dat TS een beetje een doorrijder is.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170000960
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 18:23 schreef Dicing het volgende:

[..]

Wat ik zo begrijp wel :) Is de auto van mijn vriendin, maar volgens mij zit er een verhaaltje achter met betrekking tot vorige bezitter enzo.
Is mee getrapt, dat geef ik je op een briefje.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170000991
Volgens mij is er inderdaad flink mee getrapt. Ik begrijp dat in het verleden de bak zelf ook gereviseerd is of zou moeten zijn. Maar dat wordt betwijfeld. In ieder geval bedankt voor de waardevolle bijdragen allen! Rond de 400 euro is overkomelijk. Nog tips voor een goede garage in Rotterdam e.o.?
pi_170002132
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 18:22 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Neuh.

@TS complete koppeling is iets van 400 euro als je het laat doen door een garage. Dan schakelt hij ook beter en die dingen zijn niet kapot te krijgen. Ken je een beun dan ben je voor 200 wel klaar.
Nouuuu......roep dat niet te hard, het hangt heel sterk af van hoe jij met je koppeling omgaat. Hij zou de eerste niet zijn die telkens bij een verkeerslicht met slippende koppeling staat en zo op een maand tijd zijn nieuwe platen naar de eeuwige schrootvelden helpt :X .

Ik zet bijvoorbeeld zelf bij stoplichtkruisingen waar ik van wéét dat het een eeuwigheid duurt voordat ik groen ga krijgen de auto in zijn neutraal om de koppeling al minder te belasten, scheelt op de lange termijn.
pi_170002851
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 19:13 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Nouuuu......roep dat niet te hard, het hangt heel sterk af van hoe jij met je koppeling omgaat. Hij zou de eerste niet zijn die telkens bij een verkeerslicht met slippende koppeling staat en zo op een maand tijd zijn nieuwe platen naar de eeuwige schrootvelden helpt :X .

Ik zet bijvoorbeeld zelf bij stoplichtkruisingen waar ik van wéét dat het een eeuwigheid duurt voordat ik groen ga krijgen de auto in zijn neutraal om de koppeling al minder te belasten, scheelt op de lange termijn.
Helder verhaal ;) nog concrete tips?
  Moderator dinsdag 4 april 2017 @ 21:10:54 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170005288
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 18:27 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Er is een geval bekend van iemand die de miljoen kilometer heeft gehaald met originele koppeling. Dat ligt heel erg aan je rijstijl en zo'n suzuki weegt niks en heeft toch een aardig motortje. Dus ik ga er van uit dat TS een beetje een doorrijder is.
Met die Alto's rijd je natuurlijk ook geen km's. Groningen Maastricht is minder funest voor je koppeling dan een middagje boodschappen doen in hartje Amsterdam.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170006004
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 21:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Met die Alto's rijd je natuurlijk ook geen km's. Groningen Maastricht is minder funest voor je koppeling dan een middagje boodschappen doen in hartje Amsterdam.
Helemaal waar, maar eigenlijk kun je niet goedkoper rijden en is het dus aantrekkelijk voor jongeren. En die rijden dan dan weer vaak harder dan de gemiddelde automobilist.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170006054
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 19:13 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Nouuuu......roep dat niet te hard, het hangt heel sterk af van hoe jij met je koppeling omgaat. Hij zou de eerste niet zijn die telkens bij een verkeerslicht met slippende koppeling staat en zo op een maand tijd zijn nieuwe platen naar de eeuwige schrootvelden helpt :X .

Ik zet bijvoorbeeld zelf bij stoplichtkruisingen waar ik van wéét dat het een eeuwigheid duurt voordat ik groen ga krijgen de auto in zijn neutraal om de koppeling al minder te belasten, scheelt op de lange termijn.
Dat doe ik zelf ook als ik lang moet wachten om dezelfde reden. Schijnt dat met de hand op je pook rijden ook slecht is voor je versnellingsbak. Maar je hebt gelijk het hangt heel erg af van de bestuurder. Zo heb ik zelf de rare gewoonte om in de 2 op te trekken vanuit stilstand.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170006805
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 19:13 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Nouuuu......roep dat niet te hard, het hangt heel sterk af van hoe jij met je koppeling omgaat. Hij zou de eerste niet zijn die telkens bij een verkeerslicht met slippende koppeling staat en zo op een maand tijd zijn nieuwe platen naar de eeuwige schrootvelden helpt :X .

Ik zet bijvoorbeeld zelf bij stoplichtkruisingen waar ik van wéét dat het een eeuwigheid duurt voordat ik groen ga krijgen de auto in zijn neutraal om de koppeling al minder te belasten, scheelt op de lange termijn.
Nooit gedaan.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_170008208
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 21:33 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Helemaal waar, maar eigenlijk kun je niet goedkoper rijden en is het dus aantrekkelijk voor jongeren. En die rijden dan dan weer vaak harder dan de gemiddelde automobilist.
Vergeet niet de groep ouderen die soms totaal geen gevoel meer hebben voor de pedalen en de koppeling heel veel laten slippen, met lekker veel gas bij omdat het anders zo langzaam gaat.
pi_170009252
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 21:35 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat doe ik zelf ook als ik lang moet wachten om dezelfde reden. Schijnt dat met de hand op je pook rijden ook slecht is voor je versnellingsbak. Maar je hebt gelijk het hangt heel erg af van de bestuurder. Zo heb ik zelf de rare gewoonte om in de 2 op te trekken vanuit stilstand.
Dat en óók voor je synchromesh ringen, die trouwens ook sneller kaduuk gaan door van die types die de versnellingspook als een dolle van links naar rechts rammelen als ze hem in de vrij zetten. Ik maakte me daar tijdens mijn rijlessen zo'n 12 jaar terug zélf schuldig aan, maar mijn rij-instructeur heeft me dat destijds meteen afgeleerd.

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 22:32 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Vergeet niet de groep ouderen die soms totaal geen gevoel meer hebben voor de pedalen en de koppeling heel veel laten slippen, met lekker veel gas bij omdat het anders zo langzaam gaat.
En dít zijn dus de mensen waar ik op doelde die een maand later weer terug in de garage staan voor exact hetzelfde "euvel".
  FOK!fotograaf woensdag 5 april 2017 @ 00:53:50 #18
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170011670
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 22:32 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Vergeet niet de groep ouderen die soms totaal geen gevoel meer hebben voor de pedalen en de koppeling heel veel laten slippen, met lekker veel gas bij omdat het anders zo langzaam gaat.
Ken er meerdere, inparkeren zo'n beetje in de toerenbegrenzer en stapvoets achteruit. Voor meer snelheid niet de hoeveelheid slip veranderen, maar het toerental.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170018387
Goeden garage is natuurlijk Liekendiek
IT'er in hart en nieren
pi_170019859
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 18:29 schreef Dicing het volgende:
Nog tips voor een goede garage in Rotterdam e.o.?
Autobedrijf van der Helm
Anthony Fokkerweg 83, 3088 GE Rotterdam
010 429 8463
pi_170088386
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 13:53 schreef PascalDutch het volgende:
Goeden garage is natuurlijk Liekendiek
jet cars
pi_170280819
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 15:11 schreef matig het volgende:

[..]

Autobedrijf van der Helm
Anthony Fokkerweg 83, 3088 GE Rotterdam
010 429 8463
Dank nog! :) is inmiddels opgelost. De 2.5 jaar geleden gereviseerde lekte bakolie op de koppeling, waardoor deze aan gort zijn gegaan. Naar volle tevredenheid geholpen bij Troost in Spaanse Polder.

Thanks voor het meedenken allen!
  maandag 17 april 2017 @ 15:49:47 #23
396386 sturmpie
for night & nature
pi_170285850
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 21:35 schreef BoneThugss het volgende:
Zo heb ik zelf de rare gewoonte om in de 2 op te trekken vanuit stilstand.
omdat je graag koppelingsplaten vernieuwd ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_170286063
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 15:49 schreef sturmpie het volgende:

[..]

omdat je graag koppelingsplaten vernieuwd ?
Neuh, vind ik gewoon fijner rijden.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')