Neuh.quote:Op dinsdag 4 april 2017 18:17 schreef Treinhomo het volgende:
Is 120.000 niet een beetje vroeg ? [ afbeelding ]
Wat ik zo begrijp wel Is de auto van mijn vriendin, maar volgens mij zit er een verhaaltje achter met betrekking tot vorige bezitter enzo.quote:Op dinsdag 4 april 2017 18:17 schreef Treinhomo het volgende:
Is 120.000 niet een beetje vroeg ? [ afbeelding ]
Dit dusquote:Op dinsdag 4 april 2017 18:22 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Neuh.
@TS complete koppeling is iets van 400 euro als je het laat doen door een garage. Dan schakelt hij ook beter en die dingen zijn niet kapot te krijgen. Ken je een beun dan ben je voor 200 wel klaar.
Er is een geval bekend van iemand die de miljoen kilometer heeft gehaald met originele koppeling. Dat ligt heel erg aan je rijstijl en zo'n suzuki weegt niks en heeft toch een aardig motortje. Dus ik ga er van uit dat TS een beetje een doorrijder is.quote:Op dinsdag 4 april 2017 18:24 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Doe ik er dan zó lang mee ? [ afbeelding ]
Ik heb nog nooit koppelingsplaten hoeven laten vervangen.
Is mee getrapt, dat geef ik je op een briefje.quote:Op dinsdag 4 april 2017 18:23 schreef Dicing het volgende:
[..]
Wat ik zo begrijp wel Is de auto van mijn vriendin, maar volgens mij zit er een verhaaltje achter met betrekking tot vorige bezitter enzo.
Nouuuu......roep dat niet te hard, het hangt heel sterk af van hoe jij met je koppeling omgaat. Hij zou de eerste niet zijn die telkens bij een verkeerslicht met slippende koppeling staat en zo op een maand tijd zijn nieuwe platen naar de eeuwige schrootvelden helpt .quote:Op dinsdag 4 april 2017 18:22 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Neuh.
@TS complete koppeling is iets van 400 euro als je het laat doen door een garage. Dan schakelt hij ook beter en die dingen zijn niet kapot te krijgen. Ken je een beun dan ben je voor 200 wel klaar.
Helder verhaal nog concrete tips?quote:Op dinsdag 4 april 2017 19:13 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Nouuuu......roep dat niet te hard, het hangt heel sterk af van hoe jij met je koppeling omgaat. Hij zou de eerste niet zijn die telkens bij een verkeerslicht met slippende koppeling staat en zo op een maand tijd zijn nieuwe platen naar de eeuwige schrootvelden helpt .
Ik zet bijvoorbeeld zelf bij stoplichtkruisingen waar ik van wéét dat het een eeuwigheid duurt voordat ik groen ga krijgen de auto in zijn neutraal om de koppeling al minder te belasten, scheelt op de lange termijn.
Met die Alto's rijd je natuurlijk ook geen km's. Groningen Maastricht is minder funest voor je koppeling dan een middagje boodschappen doen in hartje Amsterdam.quote:Op dinsdag 4 april 2017 18:27 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Er is een geval bekend van iemand die de miljoen kilometer heeft gehaald met originele koppeling. Dat ligt heel erg aan je rijstijl en zo'n suzuki weegt niks en heeft toch een aardig motortje. Dus ik ga er van uit dat TS een beetje een doorrijder is.
Helemaal waar, maar eigenlijk kun je niet goedkoper rijden en is het dus aantrekkelijk voor jongeren. En die rijden dan dan weer vaak harder dan de gemiddelde automobilist.quote:Op dinsdag 4 april 2017 21:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Met die Alto's rijd je natuurlijk ook geen km's. Groningen Maastricht is minder funest voor je koppeling dan een middagje boodschappen doen in hartje Amsterdam.
Dat doe ik zelf ook als ik lang moet wachten om dezelfde reden. Schijnt dat met de hand op je pook rijden ook slecht is voor je versnellingsbak. Maar je hebt gelijk het hangt heel erg af van de bestuurder. Zo heb ik zelf de rare gewoonte om in de 2 op te trekken vanuit stilstand.quote:Op dinsdag 4 april 2017 19:13 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Nouuuu......roep dat niet te hard, het hangt heel sterk af van hoe jij met je koppeling omgaat. Hij zou de eerste niet zijn die telkens bij een verkeerslicht met slippende koppeling staat en zo op een maand tijd zijn nieuwe platen naar de eeuwige schrootvelden helpt .
Ik zet bijvoorbeeld zelf bij stoplichtkruisingen waar ik van wéét dat het een eeuwigheid duurt voordat ik groen ga krijgen de auto in zijn neutraal om de koppeling al minder te belasten, scheelt op de lange termijn.
Nooit gedaan.quote:Op dinsdag 4 april 2017 19:13 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
Nouuuu......roep dat niet te hard, het hangt heel sterk af van hoe jij met je koppeling omgaat. Hij zou de eerste niet zijn die telkens bij een verkeerslicht met slippende koppeling staat en zo op een maand tijd zijn nieuwe platen naar de eeuwige schrootvelden helpt .
Ik zet bijvoorbeeld zelf bij stoplichtkruisingen waar ik van wéét dat het een eeuwigheid duurt voordat ik groen ga krijgen de auto in zijn neutraal om de koppeling al minder te belasten, scheelt op de lange termijn.
Vergeet niet de groep ouderen die soms totaal geen gevoel meer hebben voor de pedalen en de koppeling heel veel laten slippen, met lekker veel gas bij omdat het anders zo langzaam gaat.quote:Op dinsdag 4 april 2017 21:33 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Helemaal waar, maar eigenlijk kun je niet goedkoper rijden en is het dus aantrekkelijk voor jongeren. En die rijden dan dan weer vaak harder dan de gemiddelde automobilist.
Dat en óók voor je synchromesh ringen, die trouwens ook sneller kaduuk gaan door van die types die de versnellingspook als een dolle van links naar rechts rammelen als ze hem in de vrij zetten. Ik maakte me daar tijdens mijn rijlessen zo'n 12 jaar terug zélf schuldig aan, maar mijn rij-instructeur heeft me dat destijds meteen afgeleerd.quote:Op dinsdag 4 april 2017 21:35 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat doe ik zelf ook als ik lang moet wachten om dezelfde reden. Schijnt dat met de hand op je pook rijden ook slecht is voor je versnellingsbak. Maar je hebt gelijk het hangt heel erg af van de bestuurder. Zo heb ik zelf de rare gewoonte om in de 2 op te trekken vanuit stilstand.
En dít zijn dus de mensen waar ik op doelde die een maand later weer terug in de garage staan voor exact hetzelfde "euvel".quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:32 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Vergeet niet de groep ouderen die soms totaal geen gevoel meer hebben voor de pedalen en de koppeling heel veel laten slippen, met lekker veel gas bij omdat het anders zo langzaam gaat.
Ken er meerdere, inparkeren zo'n beetje in de toerenbegrenzer en stapvoets achteruit. Voor meer snelheid niet de hoeveelheid slip veranderen, maar het toerental.quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:32 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Vergeet niet de groep ouderen die soms totaal geen gevoel meer hebben voor de pedalen en de koppeling heel veel laten slippen, met lekker veel gas bij omdat het anders zo langzaam gaat.
Autobedrijf van der Helmquote:Op dinsdag 4 april 2017 18:29 schreef Dicing het volgende:
Nog tips voor een goede garage in Rotterdam e.o.?
jet carsquote:Op woensdag 5 april 2017 13:53 schreef PascalDutch het volgende:
Goeden garage is natuurlijk Liekendiek
Dank nog! is inmiddels opgelost. De 2.5 jaar geleden gereviseerde lekte bakolie op de koppeling, waardoor deze aan gort zijn gegaan. Naar volle tevredenheid geholpen bij Troost in Spaanse Polder.quote:Op woensdag 5 april 2017 15:11 schreef matig het volgende:
[..]
Autobedrijf van der Helm
Anthony Fokkerweg 83, 3088 GE Rotterdam
010 429 8463
omdat je graag koppelingsplaten vernieuwd ?quote:Op dinsdag 4 april 2017 21:35 schreef BoneThugss het volgende:
Zo heb ik zelf de rare gewoonte om in de 2 op te trekken vanuit stilstand.
Neuh, vind ik gewoon fijner rijden.quote:Op maandag 17 april 2017 15:49 schreef sturmpie het volgende:
[..]
omdat je graag koppelingsplaten vernieuwd ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |