abonnement Unibet Coolblue
pi_171784038
quote:
1s.gif Op zondag 18 juni 2017 22:48 schreef Atmoz het volgende:
Mag ik een flinke tik geven op de achterkant van het scharnier? Daar waar het vast klikt dus?
Als je je even voorstelt dat dit je situatie is, links de kast, rechts de deur met een uitstekend schanier ding:

| -|

Aan de rechterkant van dat uitstekende schanierding (aan de deur) zit vaak een haakje, aan de linkerkant een soort indrukbaar klem mechanisme. (dat indrukken is voor het loshalen)
Zodra dat haakje netjes achter het asje/buisje/dingtje zit van je kast en de eerste vast zit, sla ik altijd op de zijkant van het uitstekende schanierding (met een beetje draaien en doen) net zolang totdat ie er in schiet. Het beste werkt tikken aan de linker "achter" kant waar dat indrukbare klem ding zit. Ik kan vrij hard meppen, maar je kunt een kleine hamer of een rubberhamertje gebruiken.

Lekker vage omschrijving, maar ik denk dat je het wel begrijpt :+
  Knikkerking maandag 19 juni 2017 @ 10:02:11 #252
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_171784403
quote:
0s.gif Op zondag 18 juni 2017 22:53 schreef bleiblei het volgende:
waarom doe je niet onder en boven eerst? dan kan je de rest wat beter stellen. de deur zet je dan ff op een blokje zodat niet het hele gewicht op die twee scharnieren hangt.
Onder en boven eerst lijkt me niet handig toch? Dan heb je bij de 3 middelste scharnieren (bijna) geen speling/speelruimte meer... Of moet ik ten tijde van het ophangen ook al aan wat schroefjes draaien? (omdat je "stellen" schrijft)

quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 09:39 schreef Nixxor het volgende:

Als je je even voorstelt dat dit je situatie is, links de kast, rechts de deur met een uitstekend schanier ding:

| -|

Aan de rechterkant van dat uitstekende schanierding (aan de deur) zit vaak een haakje, aan de linkerkant een soort indrukbaar klem mechanisme. (dat indrukken is voor het loshalen)
Zodra dat haakje netjes achter het asje/buisje/dingtje zit van je kast en de eerste vast zit, sla ik altijd op de zijkant van het uitstekende schanierding (met een beetje draaien en doen) net zolang totdat ie er in schiet. Het beste werkt tikken aan de linker "achter" kant waar dat indrukbare klem ding zit. Ik kan vrij hard meppen, maar je kunt een kleine hamer of een rubberhamertje gebruiken.

Lekker vage omschrijving, maar ik denk dat je het wel begrijpt :+
Ja precies zo doe ik het dus ook. Ik heb dat scharnier 100x bekeken hoe dat nu precies werkt, en het is inderdaad exact zoals je omschrijft. Bij de pogingen wat ik heb gedaan kreeg ik sommige er ook netjes in op die manier, maar dan dingen de andere 2 ofzo er echt niet op. Die bleven gewoon bovenop die grondplaat "zweven" (ook enigszins vast, maar niet echt KLIK erin).

Maar ik moet dus nu eerst even weten of ik al aan die schroefjes moet draaien... Ik denk zelf van niet, want dat is écht wat voor het afstellen toch? En niet al voor het inhangen.

Straks poging nr. 842 :P
  maandag 19 juni 2017 @ 10:15:54 #253
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_171784649
Daar hoef je nog niet aan te draaien. Het kan echt een hoerenklus zijn maar als je eenmaal de draai te pakken hebt...
Laat die handjes wapperen!
pi_171785080
Inderdaad, blokje eronder zodat die goed staat, bovenste en onderste erin klikken en handvast zetten, dan de rest. Moet toch niet te moeilijk zijn :)
pi_171790221
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 10:02 schreef Atmoz het volgende:
(ook enigszins vast, maar niet echt KLIK erin).
Hmm, je hebt niet toevallig het deel wat je in je kast zelf schroeft verkeerd om zitten?
Ze lijken vrij symmetrisch, maar zijn het (net) niet.
  maandag 19 juni 2017 @ 20:34:21 #256
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_171797598
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 10:02 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Onder en boven eerst lijkt me niet handig toch? Dan heb je bij de 3 middelste scharnieren (bijna) geen speling/speelruimte meer... Of moet ik ten tijde van het ophangen ook al aan wat schroefjes draaien? (omdat je "stellen" schrijft)

Nou ja, het valt en staat met hoe perfect je de potgaten in de deuren hebt geboord-freest.
En ik ga er vanuit dat je de andere kant gewoon netjes dmv. een 32 gaten rij op de juiste diepte hebt zitten in de corpus van de kast.

Maar een fractie van een mm niet goed geboord, past gelijk niet probleemloos en kan er voor zorgen dat je inderdaad door middel van schroefjes en positionering met slobgaten het moet stellen.

Want het zijn geen ikea of geprefabriceerde deuren & kasten toch? Dan is het nogal een gepriegel om het goed te krijgen. Ik vond het met een mal & 2 scharnieren per deur al een behoorlijk gedoe.
pi_171845324
Eindelijk dat badkamerkastje ophangen, ik woon hier tenslotte pas 5 jaar :') (Ja, de plinten moeten ook nog :P ) Op een betegelde holle gipsplaatwand vind ik dit kastje best zwaar voor 2 schroeven (11 kg volgens de Ikea) en boren in tegels heb ik niet eerder gedaan. Paar vragen daarover, zodat ik niet ook in het klusblundertopic hoef te posten

- Is een speciale tegelboor noodzakelijk of kan ik toe met een gewone steenboor?
- Zijn die Fischer PD pluggen echt sterk genoeg? Het lijkt me zo een ielig stukje plastic.
  woensdag 21 juni 2017 @ 22:20:27 #258
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_171845451
Er bestaat niet zoiets als een gewone steenboor. Ik doe het met mijn steenboren maar dat is dan ook een type met speciaal puntje.

Glasboor hoor je ook vaak. Dus ligt eraan wat je hebt liggen thuis.

En die plug... Nee dat is voor licht werk. En nog eens voor dun materiaal zonder tegels.
Laat die handjes wapperen!
pi_171846300
Wat voor tegels, wandtegels of vloertegels tegen de wand?
pi_171846814
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 22:49 schreef Makrolon het volgende:
Wat voor tegels, wandtegels of vloertegels tegen de wand?
Gewoon wandtegels volgens mij, ze zijn glanzend gelglazuurd.
  Moderator donderdag 22 juni 2017 @ 06:23:04 #261
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_171850770
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 22:49 schreef Makrolon het volgende:
Wat voor tegels, wandtegels of vloertegels tegen de wand?
Vloer tegels mogen geloof ik wel tegen de wand gemonteerd worden.
Andersom geloof ik niet, wandtegels op de vloer zijn vrijwel altijd te glad.
pi_171855926
Ik moet een sleuf in een tuin graven van 70 cm diep, buis er in en vervolgens dicht gooien en er bestrating overheen leggen. Hoe zouden jullie die grond zo goed mogelijk laten inklinken zodat de bestrating straks niet gaat zakken?
pi_171855952
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 23:05 schreef Fixers het volgende:

[..]

Gewoon wandtegels volgens mij, ze zijn glanzend gelglazuurd.
Dan kom je er met een normale steenboor wel doorheen waarschijnlijk. Als t echt harde vloertegels zijn zou ik een diamant tegelboortje halen.
pi_171855964
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 06:23 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Vloer tegels mogen geloof ik wel tegen de wand gemonteerd worden.
Andersom geloof ik niet, wandtegels op de vloer zijn vrijwel altijd te glad.
Weet ik, was een reactie op de vraag van fixers ;)
pi_171856146
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:21 schreef Makrolon het volgende:
Ik moet een sleuf in een tuin graven van 70 cm diep, buis er in en vervolgens dicht gooien en er bestrating overheen leggen. Hoe zouden jullie die grond zo goed mogelijk laten inklinken zodat de bestrating straks niet gaat zakken?
Zonder trilplaat?
Dan kun je het aanwateren. Gewoon telkens zeiknat sproeien, tot er een grote plas op staat, en dan klinkt de grond zachtjes in door het water. Duurt ff een paar dagen, maar dan is de grond hard..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_171857575
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:31 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Zonder trilplaat?
Dan kun je het aanwateren. Gewoon telkens zeiknat sproeien, tot er een grote plas op staat, en dan klinkt de grond zachtjes in door het water. Duurt ff een paar dagen, maar dan is de grond hard..
daarbij aanstampen. dit kun je doen met een plank die je er op legt waarna je er op gaat springen
  Moderator donderdag 22 juni 2017 @ 14:47:46 #267
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171858912
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:21 schreef Makrolon het volgende:
Ik moet een sleuf in een tuin graven van 70 cm diep, buis er in en vervolgens dicht gooien en er bestrating overheen leggen. Hoe zouden jullie die grond zo goed mogelijk laten inklinken zodat de bestrating straks niet gaat zakken?
Met een Wacker? Als er al een laagje zand op ligt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 22 juni 2017 @ 19:34:20 #268
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_171867167
Ik ben op zoek naar iets waarmee ik lelijke randen van gipsplaten netter kan krijgen. Bij voorkeur moet het te koop zijn bij de Gamma.

Is een van deze dingen iets?




Spoilers!
  donderdag 22 juni 2017 @ 22:32:53 #269
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_171873055
mja, definieer netter :P maar je komt daar iig een heel eind mee. zelf doe ik dat gewoon met een stanleymes (trapeze, géén breekmes).
pi_171874957
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 12:31 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Zonder trilplaat?
Dan kun je het aanwateren. Gewoon telkens zeiknat sproeien, tot er een grote plas op staat, en dan klinkt de grond zachtjes in door het water. Duurt ff een paar dagen, maar dan is de grond hard..
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 13:49 schreef Nico987 het volgende:

[..]

daarbij aanstampen. dit kun je doen met een plank die je er op legt waarna je er op gaat springen
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 14:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Met een Wacker? Als er al een laagje zand op ligt.
Ik wou eerst een stamper huren. Alleen komt het qua planning het best uit als ik het zondag doe, en zaterdag geen tijd zon ding op te halen...

Maar ben er al uit hoe ik het ga doen, ga m iets breder graven dan noodzakelijk, buis er in, dan steek ik de zijkanten weg zodat dat in het gat valt en tril ik hem met mn gewone trilplaat aan per 15 cm oid. Iets meer graafwerk maar dat moet geen probleem zijn met de minigraver.

Toch bedankt voor de reacties ;)
  vrijdag 23 juni 2017 @ 12:33:56 #271
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_171882971
Waar haal ik nou een trapleuning van hout vandaan, met een lengte van een meter of 3,5 uit één stuk?

Ik heb na jaren na geen trapleuning en dat wordt niet zo gewaardeerd :+
Laat die handjes wapperen!
pi_171883160
Misschien een extreem domme vraag, maar ik stel hem toch maar.

Wij krijgen volgende week de sleutels van een nieuwbouw huurhuis. Een deel van de muren wordt wit klasse behangklaar opgeleverd, maar daar zitten wel wat vlekken op (van er tegenaan schuren met materialen oid). Een deel van de muren wordt klasse behangklaar opgeleverd, maar dan niet al wit gemaakt.
Nu gaan wij hier waarschijnlijk geen 5+ jaar wonen, dus in het kader van tijds- en kostenbesparing vroeg ik me af: we moeten dus gaan voorstrijken, en daar hebben we dekkend witte voorstrijk voor gehaald. Mocht nou na die laag voorstrijk de muur er goed uit zien (dus volledig wit), moeten we dan per se nog er overheen schilderen of zouden we het ook gewoon zo kunnen laten?

Het is uiteraard niet de meest nette oplossing en als het een koophuis zou zijn, zouden we het sowieso schilderen, maar ja. Ik heb nog nooit met voorstrijk gewerkt, dus weet niet of het per se nog geschilderd moet worden (omdat het bv anders irritaties geeft bij aanraken oid, weet ik veel).
pi_171884020
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 12:43 schreef vlindertje89 het volgende:
Misschien een extreem domme vraag, maar ik stel hem toch maar.

Wij krijgen volgende week de sleutels van een nieuwbouw huurhuis. Een deel van de muren wordt wit klasse behangklaar opgeleverd, maar daar zitten wel wat vlekken op (van er tegenaan schuren met materialen oid). Een deel van de muren wordt klasse behangklaar opgeleverd, maar dan niet al wit gemaakt.
Nu gaan wij hier waarschijnlijk geen 5+ jaar wonen, dus in het kader van tijds- en kostenbesparing vroeg ik me af: we moeten dus gaan voorstrijken, en daar hebben we dekkend witte voorstrijk voor gehaald. Mocht nou na die laag voorstrijk de muur er goed uit zien (dus volledig wit), moeten we dan per se nog er overheen schilderen of zouden we het ook gewoon zo kunnen laten?
Als alles er 'wit' uitziet, kun je het ook gewoon zo laten.
Bij een bekende van me was het hetzelfde, en daar hebben ze goedkoop behang eroverheen gehangen. Wel eerst voorgestreken, want er zat een berg vocht in het huis..
Maar als het met de dekkende voorstrijk er mooi genoeg uitziet, dan lekker zo laten. Daar is niets mis mee :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_171885579
Iemand nog een gouden tip voor een hangende deurbel?
(normale deurbel met drukknop)
wd40? schoon maken?
pi_171885933
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 13:23 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Als alles er 'wit' uitziet, kun je het ook gewoon zo laten.
Bij een bekende van me was het hetzelfde, en daar hebben ze goedkoop behang eroverheen gehangen. Wel eerst voorgestreken, want er zat een berg vocht in het huis..
Maar als het met de dekkende voorstrijk er mooi genoeg uitziet, dan lekker zo laten. Daar is niets mis mee :)
Thanks voor je antwoord!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')